Fórum >> Típusok >> 155

SD2009-06-23 18:06:28 // 81209
Még szép:) Kölönben hamar elforrna a víz:) de akkó nem egy bar kell legyen benne?
atesssz2009-06-23 18:03:57 // 81208
hehe, a w60-as lassan váldó/difi olaj :D:D

Nekem OMW Bixxol 10W40 van benne. Menet közben 3 bar körüli a nyomásom. Következő alkalommal kipróbálom a Selénia TurboDiesel 10w40-et
gab552009-06-23 17:36:52 // 81207
Igen.
Amúgy ilyen dolgoknál alapvetően túlnyomásról beszélünk. :)
Buksi2009-06-23 17:25:51 // 81206
Köszi, de Buksi vagyok! :-DDDDDDDDDDDDD
SD2009-06-23 17:23:50 // 81205
Egy bár az egy atmoszféra?
Buksi2009-06-23 17:20:49 // 81204
Akkor húzzál bele! ;-))))))))
norbee2009-06-23 17:20:43 // 81203
A kis Öveges professzor... :)))
gab552009-06-23 17:11:42 // 81202
Erre most nem válaszolok. Legalábbis, érdemi választ nem. :)
Fairlane2009-06-23 17:02:14 // 81201
1 baron forr 100 fokon :)
gab552009-06-23 16:34:18 // 81200
A hegymenet bele van tervezve a motor és az egyéb alkatrészek tűrésébe. Azzal viszont nem kell számolni, hogy valaki 200 km-en keresztül 1-2-ben forgatja a szerpentinen tiltásig. Rövid távon belefér, ezért van az,hogy 120 fokig elmehet a vízhőmérséklet és csak utána jön a piros lámpa. Azt mondjuk nem tudom, hogy hány fokon forr az 1bar nyomású víz.
gab552009-06-23 16:23:29 // 81199
Nekem is csak az utca végég van 5 bar fölött. Ősszel lesz olajcsere, akkor 10W-40-et fog kapni. Nem jó a 10W-60 télen, sokat kell melegíteni hidegindítás után.
cac2009-06-23 16:08:18 // 81198
Nekem is az volt benne, amikor vettem. Állítólag felesleges a 4 pólus.
norbee2009-06-23 15:22:28 // 81197
Beru néni az a Csillagok Háborújában volt. :)
Thomika2009-06-23 14:57:25 // 81196
Nincsenek a mediterrán klímához szokva :P :))))) Az olasz vas meg bezzeg elmegy hidegben is! :)
Thomika2009-06-23 14:55:34 // 81195
Aham ! Én Beru gyertyákat fogok beletenni amint megadja magát az utolsó garnitúra Golden Lodge. 1500-ért hoznak 4 pólusú gyertyát, az állítólag 50-60Ezret el fog bírni!
Thomika2009-06-23 14:51:42 // 81194
A 8V-k többségén asszem van! Legalábbis nekem van! sokat számít ám! Főleg tempósan autópályán! 100 környékére elmászik néha, de fölé nem megy!!
Thomika2009-06-23 14:48:36 // 81193
Nekem 10W 40 Selénia volt mindig a gépben. Míg jó volt a nagynyomású jelzőm ,addig alapjáraton 1,5-2 bar volt, fordulaton 3,5-4 bar. 5bar-ig elvileg jó, ha fölötte van, akkor az tartósan nem jó!
Thomika2009-06-23 14:45:11 // 81192
Hali! ilyen melegedés nekem si volt, konkréten nem volt elég víz a rendszerben! Ezt ellenőrizd! rosszabb esetben bexart a vízpumpád, és nem kering a víz, vagy pedig (és ez nagyon ritkán lehetséges) pont zárt állásban xar be a termosztátod! De a víz legyen sztem az első ellenőrzési pont :)
SD2009-06-23 14:18:46 // 81191
Valóban elképzehető hogy az általad említett benzin, is hozzájárulhat. És az is igaz hogy nem szokás helyben tiltáson járatni az autót:) Mert az menésre van kitalálva. És némiképp rosszul tolerálja a rendszer ha terhelés mellett nincs menetszél.

De ha csak a menetszélhez képest sok benzin is felforralná, akkor hegynek felfele is melegedne az meg azért nem jellemző, főleg ha 1-2ben akár megy az ember azért nagyrészt 50-60 között halad az autó, tehát van menetszél.

És valóban elenyésző lehet a súrlódás egyéb erőhatás nélkül, mert úgy illesztettek minden alkatrészt hogy a lehető legjobb tömítést adja de a lehető legkevesebb súrlódással. De mivel viszonylag keveset tekergődzik az ember szerpentinen ezt valószínüleg elintézték annyival hogy hagytak rá némi tartalékot.

De a kenés megváltozása, illetve az extra erők, szerintem azért dobhatnak némi pluszt a rendszernek:)
gab552009-06-23 13:44:30 // 81190
Érdekes levezetése ez a dolgoknak.

Sztem eccerűen: nagy gáz- nagy teljesítmény- sok benzin az égéstérben- sok keletkező hő- kis sebesség a szerpentinen- kis hőleadás a kis sebességű hűtőlevegő miatt.
Ugyanezen okok miatt szoktak a motorok felforrni gumiégetéskor.
Egy motor hőtermelésének elenyészően kis részét (talán 5-8%-át) adja a súrlódás, java része abból jön, hogy az égéstérben egy benzin nevű anyagot égetünk el, amely elég tekintélyes hőtermeléssel jár.

A pályán a vizet a nagy sebesség miatt intenzíven hűtötte a levegő, de a nagy teljesítmény (és hőtermelődés) miatt a hőcserélő már nem tudott annyi hőt elvonni az olajból, ezért volt jó idő az olajtérben. De ez nem gáz, tudnak Csizmaországban motort tervezni+ építeni, megtalálják a fiúk a kellő arányokat.
Télleg: olasz autópályán a dugóban miért csak csak német autókért jött az autómentő?
cac2009-06-23 12:40:58 // 81189
No...a kis nyomozásom eredménye. Egyrészt nem Bosch FR70C+, hanem FR7DC+. Kissé dzsuvás volt a gyertya no.
Másrészt a Bosch online termékválasztó szerint ezek a gyertyák jók a 155-öshöz:
Bosch Szuper 4 FR 56
Bosch Szuper FR 5 DC
Bosch Kettos platina FR 5 KI 332 S (LPG gázos kocsikhoz)

Harmadrészt egy Bosch offline termékkatalógus szerint meg:
WR7DC+
WR5DC+

Szóval van itt minden. :)
SD2009-06-23 12:34:05 // 81188
köszi a bizalmat:D

mivel sokat rizsázok így sietek viszont így meg néha nem jön ki:D
cac2009-06-23 11:58:02 // 81187
Ha nem javítottad volna ki magad, azt hittünk volna, hogy csak májerül szlengeskedtél. :))
SD2009-06-23 11:51:49 // 81186
pályán
SD2009-06-23 11:51:29 // 81185
ja a biomechanikus kézifék az nekem is ismert jelenség... :)))

csak az a rossz hogy úgy veszem észre motorhangra aktivizálódik, és nem valós veszélyhelyzetre... ez meg milyen dolog... ??? tehát azonosítja a motorhangot a vigyázz az alfás állat férjem megint baromkodik... pedig??? nem is:)
SD2009-06-23 11:45:39 // 81184
Igen van a 8V-n olajhűtő, azt hiszem a 2.0-án, legalább is nekem még megvan:)

Nekem páján volt 110C az olaj, de a víz nem ment 90-fölé, de ez padló üzemmódban, folyamatos Vmax-on :)

Szerpentinen azért megy fel szerintem, mert extra erők hatnak a motorra: ugye egyenes vonalú mozgásnál, minden a helyén forog a főtengely, kering az olaj, víz aztán kécc.

De ahogy elkezdesz kanyarogni, főleg ha magas fordulaton tolod neki:
- az olaj lögybölődik ide-oda, tehát más lesz a kenés, elégséges mert azért ki van találva a motor, de azért nem olyan mint piacra menet, másnaposan:)))
- mivel a főtengely ebben az esetben pörgettyűnek felfogható ha kitéríted "nyugalmi állapotából" akkor olyan erők ébrednek amik amúgy nem, ez extra súrlódáshoz, ergo hőtermelődéshez vezet, ugyan így a dugattyúkkal, és minden mozgó alkatrésszel.
- tehát pl: egy izmos kanyarban nyilván azok a G-k hatnak a motor forgó alkatrészeire is és ezzel több mozgási energia alakul súrlódás következtében hővé.

Tehát végeredmény nem szabad semmit csinálni és akkor nem romlik el:D:D:D

NEM

csapatni kell mert az király!!!! :)))) (de ésszel:)
gab552009-06-23 11:23:45 // 81183
Az olaj-víz hőcserélő miatt túl nagy különbség nem szokott lenni a folyadék hőmérsékletek között a 16 szelepeseken. (A 8v-n van olajhűtő?) Nekem a csúcs az volt, amikor 95-100 volt a víz, és 110 az olaj. Állandó 2-3, szerpentin, 5 fok külső hőmérséklet.
De úgy istenigazából nem hajtottam szarrá, mert a jobb1-en "be volt húzva a biomechanikus fék" ("...már megint hülye vagy... ne menj olyan gyorsan... meg fogunk halni") :D
SD2009-06-23 11:11:04 // 81182
Látod azokat a piros foltokat a falon? :) Kötekedő gyalogosok voltak:)))
Gyozi1552009-06-23 10:55:28 // 81181
nincs bocsánat :D
SD2009-06-23 10:38:16 // 81180
A képminpőségért bocs de egy sokat megélt telefon az elkövető:D többek közt karcos az optika:D :P
SD2009-06-23 10:37:24 // 81179
Mondtam már hogy gondoltak ránk a Művészetek palotájában? :)



Fenntartott hellyel tisztelegnek a márka előtt:)))
SD2009-06-23 10:24:38 // 81178
Szerpentinen 1-es 2-esben nem csoda hogy forr minden:D

na most mi volt 120? az olaj vagy a víz?

ha a víz a nem jó...

ha az olaj akkor ne hajtsd ennyire:)

ha az olaja nagyon meleg nekem van hogy kevesebbet mutat az olajnyomás visszaelző

de hidegen 4bar, melegen alapjárat 1-2bar fordulat 3-4 de szerintem az enyém kezd már megpunnyadni. normálisan 2-4bar között kéne mozognia
gab552009-06-23 09:50:02 // 81177
Elvileg a kiolvasás megmondja, hogy ki rosszalkodik. Aztán már ki lehet deríteni, hogy a jeladó rossz, vagy az áramköre kontakthibás.
Alfacity-ben az enyémet nem sikerült kiolvastatni, mert nem beszélgettek egymással a számítógépek, pedig egyszer már sikerült kiolvasni úgy másfél éve.
Ahogy Győzi hsz-ait olvasom, biztos, hogy nem gányolt az autó, úgyhogy sztem nem lesz túl nagy baj.
Kartervédő meg nincs mindegyik autón, a manual-ban asszem '96-os változásként van bevezetve a kartervédő. Meg aztán ez az első, ami leszakad Abszurdisztán remek útjain.
gab552009-06-23 09:42:11 // 81176
Lehet, hogy termosztát hibád van, 120 fok az naon nem jó. Elvileg 122 foknál kapcsol be a túlmelegedés jelző lámpa. Elég víz van benne?
Nekem az olajnyomás 10W-40 olajjal olyan 4-4,5 bar volt, ha 80 fok fölött volt az olaj, akkor alapjáraton csak 3-3,5bar. Most 10W-60 van benne, azzal hidegen majdnem 6bar, de az qrva sűrű olio. Meleg olajnál (80 fok) kb. 4bar alapjáraton. Fordulaton meg az utat szoktam nézni. Megéri. :)
Dreco2009-06-23 09:39:46 // 81175
Hát sok műanyag nincs az alján :S De furcsa mert esőben nem csinálja, melegben jött elő rajta. Ha ki lenne olvastatva a hibakód az mondana valamit, vagy ezekbe még nem ilyen részletes a hibaleírás?
András bácsi2009-06-23 09:38:05 // 81174
Ezeket látatlanba nem lehet biztosrta mondani. Mindenesetre a túlmelegedés nem jó jel, a kattgos megint nem. Rossz esetben akár hengerfejes is lehet a gép, illetve meg szokta enni a vezérműtengelyt, ha nagyon és régóta szétvert módosítóval közlekedsz.
gab552009-06-23 09:36:08 // 81173
Aha, eső. Ha nincs rajta az alsó kartervédő műanyag. akkor esős időben víz juthat esetleg a jeladókhoz. Ha a csatik tömítése már nem az igazi, akkor ez lehet akár a hiba oka is. Én is szívtam ilyennel, de sikerült megtalálni a bűnöst. Sok sikert!
Krisz1552009-06-23 09:34:16 // 81172
na üdv!
jó rég jártam erre.. tegnap mentem a szerkezettel, és azt vettem észre hogy a motor nem áll meg 90 fokon, egy óra autókázás után 120 fok körül volt a hőmérséklet gondolom ez minden csak nem normális. esett az eső jó ha 18 fok volt, max kettesig váltottam fel és hegyi kis utakon mentem, időnként kicsit megpörgetve, mert az akksi le volt merülve és hogy töltsön. illetve mennyi a normális olajnyomás? lehet amatőr kérdés de fogalmam sincs. a műszerfalon az óra majdnemhogy feküdt. és ez feltűnt. ja és igen, vezérléscsere lesz kattog a motor megint és folyamatosan.. mennyit bír ki így? 2000 még benne van?
Dreco2009-06-23 09:32:45 // 81171
Köszi, ha eláll az eső akkor meglesem. A direktszűrőről milyen tapasztalataitok vannak? Én visszacseréltem a gyárira és érezhetően jobban megy az autó.
gab552009-06-23 09:27:14 // 81170
Szia!
Ha az injektor hibalámpa világít menet közben, az rossz. Tapasztalat, hogy sok esetben csak egyszerű kontakthiba vmelyik jeladónál. Ilyenkor a vezérlő egy tapasztalati helyettesítő értéket vesz alapul. Lambda szonda, főtengely-jeladó, kipuff vezműtengely szíjtárcsánál a helyzetérzékelő jeladó, LMM, levegő hőmérséklet jeladó, esetleg fojtószelep potméter szokott lenni.
Ha csak néha villan fel a lámpa, akkor érdemes esetleg injektor tisztító adalékkal próbálkozni, esetleg kipucolni a fojtószelepházat, meg az alapjárati motor környékét.
DESQE2009-06-23 09:24:27 // 81169
Bukis én is gratulálok, nagyon tuti!! :)
Dreco2009-06-23 09:13:31 // 81168
Köszi :D Nem hiszem hogy ratyi mert csak OMV vagy MOL benya van benne.
SD2009-06-23 08:55:45 // 81167
Üdv az informatikus klubban:)

Esetleg valami ratyi benzin a pilács miatt?
Gyozi1552009-06-23 08:30:23 // 81166
szeva!

lengéscsillapítót inkább újat, legalábbis én azt tenném
a vezérlés már elkelt, ill, Marklarnál van, aki most szabin van és nem tom hogy sikerült-e nekik beépíteni a Lanciaba
a hátsókat cseréltem, az elsőket sajna nem, mármint a leng.csillapítót!
a lámpa meg az injektor lámpája, nálam nem csinált ilyet, szal az passz h mi lehet....
Dreco2009-06-23 08:20:42 // 81165
Hali, üdv mindenkinek és köszi az üdvözléseket. Remélem jó darabig meglesz majd a vas. Jah Gyözi majd mégis csak kellene a vez. szet 10-e körül ha megkapom a fizut, mert a vez. módosító kezdi megadni magát, de majd telefonálok úgyis. Még majd lengéscsillapítókra lenne szükségem, ebből szerintetek jó a bontott is vagy inkább vmi új kéne bele? Ha kis gödörbe megyek a hátulja meg se akar állni, a jobb első meg elfosta magát és most csordogáll az olajka. Jah és a műszerfalon jobbról az 5. kis lámapa vmi befecskendezés jellel az mit jelez, mert hetente egyszer eljátsza, hogy csak akkor hajlandó menni, ha az világít menet közbe :((( Válaszaitokat előre is köszi

Üdv: Csabi
Gyozi1552009-06-23 08:06:34 // 81164
végülis jah :D
Thomika2009-06-23 08:03:50 // 81163
Legalább könnyebben nyomon tudod követni, mi lesz vele! :)
Thomika2009-06-23 08:00:05 // 81162
:)) Rendben! Addigra legalább én is összerakom a vasat, mert most nagyon bontószökevénynek tűnne a Te autód mellett! Felemás tükör, kopott fényezés, rossz kipuff rendszer...
Gyozi1552009-06-23 06:16:13 // 81161
ejjj regisztráltak a volt autómmal :D
Buksi2009-06-22 21:58:33 // 81160
Köszi neked is! :-))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak