Zolika1552013-03-24 21:32:11 // 131601
tipo alváz ide oda, a legszebb Alfa ! :)
Papamaci2013-03-24 21:29:13 // 131600
Hát nem tudom.de nekem a mol racing vált be!!!Az elején volt vacilálás de nem bántam meg.Igaz jó áron jutok hozzá mert a kutakon nem kapni:DDD
Zsolt1552013-03-24 21:27:29 // 131599
Zsolt1552013-03-24 21:13:56 // 131598
Nekem szinte nem eszi az olajat. Igaz 10e.kilométerenként cserélem rajta és a felső 1/4-1/3 tűnik el a következő szervízig.
Zsolt1552013-03-24 21:04:11 // 131597
Szerintem nem rossz motor az 1.8TS '16V. De a kötelező cseréket végeztesd el (olaj, vízpumpa, szíjak, stb.) rajta.
karika1552013-03-24 19:56:04 // 131596
osztom : )
de én utoljára a 2105-be raktam Agipot,meg Metabondot,meg mittomén : )
a drága kis alfámba még nem mertem ilyet tőteni,
amúgy nemtom hogy működik Agipnál,de előfordulhat hogy megveszi a Seleniát és csak átcsomagolja :)),mert az tény hogy a Seleniánál a nevet nagyon meg kell fizetni
2éve miko voltam olaszba,bementem 1 fiat szalonba,a raktárba Selenia volt a polcon :)
:-D
de én utoljára a 2105-be raktam Agipot,meg Metabondot,meg mittomén : )
a drága kis alfámba még nem mertem ilyet tőteni,
amúgy nemtom hogy működik Agipnál,de előfordulhat hogy megveszi a Seleniát és csak átcsomagolja :)),mert az tény hogy a Seleniánál a nevet nagyon meg kell fizetni
2éve miko voltam olaszba,bementem 1 fiat szalonba,a raktárba Selenia volt a polcon :)
:-D
Thomika2013-03-24 19:49:28 // 131595
Nekem is az ment bele. :)
Fairlane2013-03-24 19:49:06 // 131594
Azt a plusz egy vezetéket már nézted?
Nem-e szakadt, honnan hova megy... hátha ez a buhera bosszulja meg magát.
Manualokat mennyire bújtad?
50 oldal a Motronic-é, képekkel, rajzokkal. Az alapján el lehetne indulni...
Nem-e szakadt, honnan hova megy... hátha ez a buhera bosszulja meg magát.
Manualokat mennyire bújtad?
50 oldal a Motronic-é, képekkel, rajzokkal. Az alapján el lehetne indulni...
Fairlane2013-03-24 19:43:10 // 131593
Na ez már igen.
Hajrá :)
Hajrá :)
karika1552013-03-24 19:42:47 // 131592
...gyakorlatilag bármi lehet,benzinszűrő nem rossz 5let,
nekem eddig 2szer volt hasonló de nem egészen ilyen hibám,ill. a 8V-t nem ismerem
-holtponti jeladóm (ford.szám jeladó) volt cserés
-és szintén 1 jeladó ill. a vez.tengely forgásérzékelő vezetéke elég rövid és sprőd ami a tűzfalból kijön,na ez el volt törve a szigetelés alatt!
és mindkét kábel az ECU-ban végződik...
sok sikert :-)
nekem eddig 2szer volt hasonló de nem egészen ilyen hibám,ill. a 8V-t nem ismerem
-holtponti jeladóm (ford.szám jeladó) volt cserés
-és szintén 1 jeladó ill. a vez.tengely forgásérzékelő vezetéke elég rövid és sprőd ami a tűzfalból kijön,na ez el volt törve a szigetelés alatt!
és mindkét kábel az ECU-ban végződik...
sok sikert :-)
afri2013-03-24 19:34:53 // 131591
akkor én is! :-D
keresztfaterom (aki mellesleg nagy olaszpárti, és profi autószerelő), az ő ajánlására tettem AGip olajat a kocsiba, és ami van nála, hogy miylen autómárkába milyen való, ott az Agip volt megjelölve ... érdekes módon .. nem a Selénia!
én már amugy használtam többfélét is, mióta alfázok, Mobil-1, CAtrol Edge Sport, Selénia, jelenleg Agip, és eddig sztem nem is olyan rossz választásnak tűnik ez! és majdnem fele anniyba kerül, mint a Selénia!
:-D
keresztfaterom (aki mellesleg nagy olaszpárti, és profi autószerelő), az ő ajánlására tettem AGip olajat a kocsiba, és ami van nála, hogy miylen autómárkába milyen való, ott az Agip volt megjelölve ... érdekes módon .. nem a Selénia!
én már amugy használtam többfélét is, mióta alfázok, Mobil-1, CAtrol Edge Sport, Selénia, jelenleg Agip, és eddig sztem nem is olyan rossz választásnak tűnik ez! és majdnem fele anniyba kerül, mint a Selénia!
:-D
karika1552013-03-24 19:23:15 // 131590
üdv,
csak hogy én is bekavarjak az olajtémába( nehogy 1szerű legyen eldöntened h.mi is legyen :-) )
2008.08-tól hajtom a gépemet kb 110e km-t tettem bele ez idő alatt
olaj csak a selenia 20k alfa,ill. 1szer selenia racing 10W-60(nyugottabban akartam mosolyogni) ha pörgetem igen akkor eszegeti(5e km/1L ),de melyik nem
a váltóba viszont az vált be a legjobban amit a gépháztető matricán ír,mert ugyan 80W-90 volt benne mindig(3 fajtát próbáltam),viszont hidegen nehezebben lehetett kapcsolgatni a gyárival viszont finom volt akár hideg akár meleg volt a váltó,
tehát én is híve vagyok annak h. amit a gyárban kikisérleteztek az a legjobb választás,
most egyedül a fékolaj castrol dot4,de hátul csőcserét tervezek majd és akkor ott is gyárit teszek bele sztem.
csak hogy én is bekavarjak az olajtémába( nehogy 1szerű legyen eldöntened h.mi is legyen :-) )
2008.08-tól hajtom a gépemet kb 110e km-t tettem bele ez idő alatt
olaj csak a selenia 20k alfa,ill. 1szer selenia racing 10W-60(nyugottabban akartam mosolyogni) ha pörgetem igen akkor eszegeti(5e km/1L ),de melyik nem
a váltóba viszont az vált be a legjobban amit a gépháztető matricán ír,mert ugyan 80W-90 volt benne mindig(3 fajtát próbáltam),viszont hidegen nehezebben lehetett kapcsolgatni a gyárival viszont finom volt akár hideg akár meleg volt a váltó,
tehát én is híve vagyok annak h. amit a gyárban kikisérleteztek az a legjobb választás,
most egyedül a fékolaj castrol dot4,de hátul csőcserét tervezek majd és akkor ott is gyárit teszek bele sztem.
afri2013-03-24 19:14:43 // 131589
én a hétvégémet váltószereléssel töltöttem! :-D
de ááááá, micsoda szar így leszedni azt a tetves váltót, hogy a motor a kocsiban van ... :-((
amikor kinnt volt a motor, sokkal könnyebb volt minden! :-D
6os váltó lesz benne .. ha sikerül összehozni! elég necces!
a váltóharangot azt kicserélem tutira, mert az nem teljesen egyezik, de most ebben nem megyek bele, hogy mi hogy! :-) a felfogatások azok egyébként jók!
és még ki kell találnom vmit a bal oldali felfogatásra, mert az nincs egyáltalán kialakítva a 156os váltó végén! :-(( nem is tudom, hogy milyen bak tartja azt egyáltalán a 156-nál!
de ááááá, micsoda szar így leszedni azt a tetves váltót, hogy a motor a kocsiban van ... :-((
amikor kinnt volt a motor, sokkal könnyebb volt minden! :-D
6os váltó lesz benne .. ha sikerül összehozni! elég necces!
a váltóharangot azt kicserélem tutira, mert az nem teljesen egyezik, de most ebben nem megyek bele, hogy mi hogy! :-) a felfogatások azok egyébként jók!
és még ki kell találnom vmit a bal oldali felfogatásra, mert az nincs egyáltalán kialakítva a 156os váltó végén! :-(( nem is tudom, hogy milyen bak tartja azt egyáltalán a 156-nál!
afri2013-03-24 19:07:44 // 131588
Grat.!
;-)
képek???
;-)
képek???
atesssz2013-03-24 19:05:45 // 131587
Azt hittem, abból mehet a 75W80 bele, de akkor marad a 80W90, tutela
Buksi2013-03-24 18:59:42 // 131586
Így van, ezt elfelejtettem odaírni! nekem valami Botond nevezetű van a váltóban! :-)
TSiga ( I am the TSIG)2013-03-24 18:48:31 // 131585
Szerintem faterod szapulja az autót a "profi" meg pláne... :-(
TSiga ( I am the TSIG)2013-03-24 18:41:45 // 131584
Először is:
A 8V motort nem mossa le rendes ember, mert a gyertyákhoz 10000000%, hogy befolyik a víz. A "profi ember" (aki szerintem a talicskához ért) biztos nem tudja, hogy az ECU biztije az akkutálca mögött van 3 relé és 2 további bizti társaságában. A 3A-s az övé.
Motort mosni csak úgy lehet, ha letakarod a szelepfedelet. Nekem van erre egy alulapom lehajtogatva.
A 8V motort nem mossa le rendes ember, mert a gyertyákhoz 10000000%, hogy befolyik a víz. A "profi ember" (aki szerintem a talicskához ért) biztos nem tudja, hogy az ECU biztije az akkutálca mögött van 3 relé és 2 további bizti társaságában. A 3A-s az övé.
Motort mosni csak úgy lehet, ha letakarod a szelepfedelet. Nekem van erre egy alulapom lehajtogatva.
atesssz2013-03-24 18:17:34 // 131583
akkor is enni fogja, ha jók a gyűrűi? vagy ez elkerülhetetlen, hogy csipegesse?
atesssz2013-03-24 18:15:14 // 131582
igen, első tankolás előtt kétszer megnéztem, hogy "95" legyen írva a pisztolyra :D
Thomika2013-03-24 17:42:38 // 131581
Ha szépen rendbe van téve, és megkapja, amit kell, semmi bajod nem lesz vele!! Csak ne akarjál versenyezgetni vele, akkor szépen teszi majd a dolgát! :)) Én elégedett vagyok vele, bár hiányzik némi nyomaték a 8v után, de jövő héten lesz két éve, hogy ezt a vasat hajtom, és a korábban elhanyagolt dolgok rendbetétele után hibátlan!
Thomika2013-03-24 17:37:54 // 131580
A váltóba meg 80W90 kell, az sűrűbb! A szerelőm mondta, hogy erre nagyon oda kell figyelni!
Thomika2013-03-24 17:36:30 // 131579
Na végre még egy támogató hozzászólás :)
Thomika2013-03-24 17:34:13 // 131578
Gratula! :) Ha jót akarsz, nem teszel az 1.8-ba Seléniát. Enni fogja vszeg! Én inkább javaslom a AGIP i-Eni 10W40-et. elég jó kis olaj és olcsóbb mint a Selénia. Nem mellesleg ennek a motornak jobb ez a fajta, kicsit "sűrűbb" olaj. Ez tapasztalati úton jött infó! :)
Kicsu2013-03-24 15:59:15 // 131577
Kezdem az elején.
Tavaly műszaki előtt fater lemosatta motort,műszakira már nem jutott el mert nem indul.Elvitte Mosonmagyaróvár hirhedt ,,profi,, emberéhez. Négy óra kinlódás után kiderült,hogy az ECU nem kap áramot.Akkuról kapott egy plusz + vezetéket.Kb egy hónappal ezelőttig gond nélkül ment.
Ezért kérdeztem,hogy van e vmi tipikus nyavaja ahol beázhat vagy sérülhet a kábelköteg.
Ha itt nem kapok segitséget akkor fater szétbontja,mert egy ,,százezres,, autóra több tizezret költeni........ és akkor a kaszni,motor felújitás. ááááá.
Tavaly műszaki előtt fater lemosatta motort,műszakira már nem jutott el mert nem indul.Elvitte Mosonmagyaróvár hirhedt ,,profi,, emberéhez. Négy óra kinlódás után kiderült,hogy az ECU nem kap áramot.Akkuról kapott egy plusz + vezetéket.Kb egy hónappal ezelőttig gond nélkül ment.
Ezért kérdeztem,hogy van e vmi tipikus nyavaja ahol beázhat vagy sérülhet a kábelköteg.
Ha itt nem kapok segitséget akkor fater szétbontja,mert egy ,,százezres,, autóra több tizezret költeni........ és akkor a kaszni,motor felújitás. ááááá.
atesssz2013-03-24 15:49:49 // 131576
Mi az a tény? Az, hogy az 1.8ts 16v AR67106 motor annyira szar törvényszerűen, hogy részvétet kell nyilvánítani?
Nem "kardoskodom" sem mellette, sem ellene, mert akarva sem tudnám egyiket sem 20 km után.
Nem "kardoskodom" sem mellette, sem ellene, mert akarva sem tudnám egyiket sem 20 km után.
GEORGE2013-03-24 15:13:33 // 131573
Ne bántásból írta, hanem egy tényt közölt.
Nem voltam még életemben olyan Alfa szerelőnél, ahol nem volt a földön 1-2 TS 16V motor szétborítva. Kár kardoskodni a TS 16V mellett.
Nem kívánok vitát nyitni ebben a témában, helyette kívánom, hogy sose legyen vele bajod!
Nem voltam még életemben olyan Alfa szerelőnél, ahol nem volt a földön 1-2 TS 16V motor szétborítva. Kár kardoskodni a TS 16V mellett.
Nem kívánok vitát nyitni ebben a témában, helyette kívánom, hogy sose legyen vele bajod!
süsnye2013-03-24 14:10:49 // 131572
Benne van az üzenetben mik jöhetnek szóba.. Vmi ECU által vezérelt modul..
Egyáltalán milyen autóról van szó?
Egyáltalán milyen autóról van szó?
Fairlane2013-03-24 13:17:45 // 131571
Gratula.
Most akkor beszémitottad a TS-t a TáDéba?
Most akkor beszémitottad a TS-t a TáDéba?
Fairlane2013-03-24 13:16:15 // 131570
Egyszer nekem is volt ilyen.
Nem sokkal vétel után egyszer felforraltam a vizet...
Mint utóbb kiderült, ekkor beázott a főtengely jeladó csatlakozója, amit okosan a tágulási tartály mellé helyeztek el. Ez valahogy betett a vezérlőnek, elszállt benne vmi IC. Egy komolyabb autóvillamos szaki javította meg a vezérlő paneljét. Drága volt, ha előre tudom mi a baja, egyszerűbb lett volna ECU-t cserélni.
Persze lehet nem ez a gond, de ha van lehetőséged, próbáld ki másik motorvezérlővel.
Egy másik hasonló sztori a rommá koszolódott benzinszűrő esete. Az is háromezer felett centire "limitálta" az autót, és gyújtotta a hibalámpát. Egyszerűen nem tudott annyi benya átfolyni, mint kellett volna.
Ezt cseréltétek már?
Nem sokkal vétel után egyszer felforraltam a vizet...
Mint utóbb kiderült, ekkor beázott a főtengely jeladó csatlakozója, amit okosan a tágulási tartály mellé helyeztek el. Ez valahogy betett a vezérlőnek, elszállt benne vmi IC. Egy komolyabb autóvillamos szaki javította meg a vezérlő paneljét. Drága volt, ha előre tudom mi a baja, egyszerűbb lett volna ECU-t cserélni.
Persze lehet nem ez a gond, de ha van lehetőséged, próbáld ki másik motorvezérlővel.
Egy másik hasonló sztori a rommá koszolódott benzinszűrő esete. Az is háromezer felett centire "limitálta" az autót, és gyújtotta a hibalámpát. Egyszerűen nem tudott annyi benya átfolyni, mint kellett volna.
Ezt cseréltétek már?
TSiga ( I am the TSIG)2013-03-24 12:00:10 // 131569
Gratula a vashoz!
Buksi olaja jó, bár én Eni 10w-40-nel megyek.
El ne felejtsd, hogy ebbe már benya való. :-)
Buksi olaja jó, bár én Eni 10w-40-nel megyek.
El ne felejtsd, hogy ebbe már benya való. :-)
Marklar1552013-03-24 11:09:43 // 131568
Ez az egy számmal kevesebb topic. :-) Mellesleg egyetlen Fiat motor még véletlenül sem kompatibilis egyetlen Alfa motorral sem...
Marklar1552013-03-24 11:04:52 // 131567
Ami késik nem múlik... :- p
Kicsu2013-03-24 09:46:14 // 131566
Semmi vicces nincs a dologba.
3 ezres fordulat körül dadog durrog össze visszaés nem megy feljebb a fordulat.
Csak ezt a hibát irja.
3 ezres fordulat körül dadog durrog össze visszaés nem megy feljebb a fordulat.
Csak ezt a hibát irja.
GT Ɨ|ѯ2013-03-24 08:09:46 // 131564
gratu:-)
bizony-bizony, a vez. gyertya, folyadékok vízpumpa cseréig csak óvatosan közlekedni, aztán meg még óvatosabban...
bizony-bizony, a vez. gyertya, folyadékok vízpumpa cseréig csak óvatosan közlekedni, aztán meg még óvatosabban...
Petya772013-03-24 07:36:52 // 131563
szewasztok.
Kellene gyorsan segitseg.Az 1,8 TSbe motor blokkot csreltunk.A bontobol azt mondta a ficko hogy fiatebol paszol.De most az a baj hogy nem tudja begyujtani a szerelo.Tudna valaki segiteni,elegge surgos.Jelado teheti?
Kellene gyorsan segitseg.Az 1,8 TSbe motor blokkot csreltunk.A bontobol azt mondta a ficko hogy fiatebol paszol.De most az a baj hogy nem tudja begyujtani a szerelo.Tudna valaki segiteni,elegge surgos.Jelado teheti?
Alfy2013-03-24 06:31:41 // 131562
Buksi2013-03-24 01:05:36 // 131561
Gratula a vashoz! :-)
Motorolaj 20K Alfa Romeo 5L
Váltóba meg 2L
Motorolaj 20K Alfa Romeo 5L
Váltóba meg 2L
atesssz2013-03-24 00:13:08 // 131560
Tapasztalatok:
-furcsa, hogy nem az 1300-tól a 2200 rpm-es fordulatszámon kell autóznom, és az is, hogy 4000től indul meg, meg hogy nem kell megvárni az izzításjelző kialvását :)
Eddig kifejezetten tetszik a TS karakterisztikája, bár hiányzik a 300 Nm, igaz, még nem is nagyon nyomogattam neki a gázt, a vezműszíj, vízpumpa, fesz.görgők + hidrotőkék (melegen ciceregnek) megvannak jövő héten csere. Holnap dobok fel képeket :)
Itt meg is kérdezném akkor, hogy milyen olaj is kell pontosan a motorba, a váltóba, és mennyi?
köszi, még sok-sok kérdésem lesz a kedves Twin Spark-os Cartársakhoz :)
-furcsa, hogy nem az 1300-tól a 2200 rpm-es fordulatszámon kell autóznom, és az is, hogy 4000től indul meg, meg hogy nem kell megvárni az izzításjelző kialvását :)
Eddig kifejezetten tetszik a TS karakterisztikája, bár hiányzik a 300 Nm, igaz, még nem is nagyon nyomogattam neki a gázt, a vezműszíj, vízpumpa, fesz.görgők + hidrotőkék (melegen ciceregnek) megvannak jövő héten csere. Holnap dobok fel képeket :)
Itt meg is kérdezném akkor, hogy milyen olaj is kell pontosan a motorba, a váltóba, és mennyi?
köszi, még sok-sok kérdésem lesz a kedves Twin Spark-os Cartársakhoz :)
atesssz2013-03-24 00:06:40 // 131559
azért, mert neked jópár TS motorod halt meg, attól még nem törvényszerű, hogy az enyém is meghaljon, így bocsánat, de visszautasítom a részvétnyilvánításod :D
Fairlane2013-03-23 22:40:14 // 131558
Ez valami vicc?
Inkább azt mondd, mik e tünetek. :)
Inkább azt mondd, mik e tünetek. :)
Marklar1552013-03-23 22:38:33 // 131557
Miért ne :-PP
Zsolt1552013-03-23 22:07:43 // 131556
Aztán miért? :-)
Zsolt1552013-03-23 22:03:02 // 131555
Gratulálok hozzá! :-))) Ha lesz képed róla, tedd majd fel.
Kicsu2013-03-23 19:42:23 // 131554
Na ez miez???
Electric malfunction of the final power modules inside the ECU. This kind of fault can be due to a breakdown in the actuators connection circuits (injectors, idling actuators, etc..). Check the electric power supply and the connections between actuators and ECU and also check the correct functioning of all actuators installed in the system BEFORE carrying out any replacement.
Az ok erre a hibara Unknown
A hiba aktualis statusza utkozes elofordult / Idoszakos / Jelen
The error counter value is 9
Nem a forditás érdekel,az megy nekem is,hova nyúljak (magamon kivül) vagy mit csináljak?
Alfacityre viszem a tálca sört annak aki érdemben segit. :)
Electric malfunction of the final power modules inside the ECU. This kind of fault can be due to a breakdown in the actuators connection circuits (injectors, idling actuators, etc..). Check the electric power supply and the connections between actuators and ECU and also check the correct functioning of all actuators installed in the system BEFORE carrying out any replacement.
Az ok erre a hibara Unknown
A hiba aktualis statusza utkozes elofordult / Idoszakos / Jelen
The error counter value is 9
Nem a forditás érdekel,az megy nekem is,hova nyúljak (magamon kivül) vagy mit csináljak?
Alfacityre viszem a tálca sört annak aki érdemben segit. :)
atesssz2013-03-23 19:34:06 // 131553
1.8 TS 140 LE. + némi zsebpénz. Van mit csinálni a kasztnin, de szerintem ez megmarad szaladgálós autónak, a szükségeseken kívül már nem költök, erre már biztos nem kerül nagy fék, meg xenon.
Marklar1552013-03-23 15:09:19 // 131552