Fórum >> Típusok >> 155

Buksi2009-06-26 16:36:37 // 81402
Parancsoljatok! :-))
Erről a két csatiról van szó! ;-)))

Buksi2009-06-26 16:32:36 // 81401
Nagy kár érte! :-(
gab552009-06-26 16:10:44 // 81400
Aha, persze... Aztán hozd lécci el! Mondom a címet: Sopron... :D
Norc2009-06-26 16:04:53 // 81399
Kitartó kis gólya :)
cac2009-06-26 15:04:04 // 81397
Felüdülésképp itt egy 5 perces, jópofa Pixaros cucc: http://www.clipfish.de/video/3061143/partly-cloudy-pixar/
Fairlane2009-06-26 14:52:52 // 81396
Hát, ha úgyis nemrég vetted a verdát, akkor esetleg egybekötheted rögtön hűtővíz cserével is. Ki tudja mi van benen. Ha cserélsz, az alublokk miatt nitrát és foszfátmentes fagyállót vegyél. Olyan 5-6 liter hűtővíz kell bele összesen asszem.

Legjobban leengedni talán úgy lehet, ha leveszed a hűtő alsó vastag csövét. Tökéletesen nem ürül le, esetleg egy kanna desztvizet fel lehet áldozni az átmosáshoz. Utána feltöltéskor légteleníthető a cucc, van egy kis műanyag csavar, ha szemben állsz a kocsinak, bal oldalt a hűtő tetején, belülről.

Próbálj olyan termosztátot venni amihez jár tömítés. Az enyémhez nem volt, én a papírdobozából vágtam ki, és finoman megzsíroztam, így ment alá... De ha van kéznél vmi motorba való pasztád, az is jó lehet szerintem.
cac2009-06-26 14:48:41 // 81395
Még nem, mert először a fényszórók alatti takarólécet kéne rögzítenem. Van oldalanként 3-3 gömbölyű végű tüske a takarólécen, amik bepattannak a kaszniba passzított kis perselyekbe. Na ezekből nekem oldalanként már csak 1 van. Gondolkoztam valami oldásmentes rögzítésen, de sanszos a hűtőcsere (csak még nem vettem rá magam), és akkor le kell bontani az elejét...annak meg nem egészséges ha az fix.
Szóval nem egyszerű az élet. :)

Lehet, hogy kissé zagyva a dolog, majd lefényképezem jól. De ha már úgyis megyek féktisztító sprayért, akkor megnézem azt is. Hozzak Neked is? :)
Riskes2009-06-26 14:39:23 // 81394
jövő héten kicserélem, biztosan nem egészséges a 60 fok.


Mennyi víz folyik el ha leszedem? Érdemes leengedni előtte?
gyári tömítéskészletet kell a cseréhez vagy jó valami univerzál tömítő anyag összerakni?
Fairlane2009-06-26 14:13:39 // 81393
Hát igen, ez elég termosztátgyanús...
Hidegen indítsd el az autót nyitott motortérrel, majd fogd meg kézzel a termosztát és a hűtő közti vastag gumicsövet. Ha indulás után rögtön langyosodni kezd, akkor cserés a termosztát. Elvileg előbb a motorblokkban keringő víznek kéne elérni a kívánt hőfokot, és a termo csak ezután nyitná a hűtő körét...

Az olajhőfok a vízzel van összefüggésben, ha a víz nem áll be normálra, akkor az olaj sem fog. Ezek a 60-70 fokok elég messze vannak az üzemi hőmérséklettől, én a helyedben utánajárnék, mert ilyenkor nagyobb a fogyasztás, fokozott a kopás, nem ugyanaz a kenés stb....

Elvileg ami elromolhat az el is romlik :) de igazából a műszerek ha nem babrálják őket nem olyan fogyó dolgok itt.

A hűtőventi gombája a hűtőben van, ha szembeállsz az autóval jobboldalt alul.
A vízhőmérő gombája valahol a termosztát környékén lakik.
Riskes2009-06-26 13:31:35 // 81392
én is termosztát kell hogy cseréljek, valószinűleg
nemrég vettem a gépet, de még 70 fokot sem éri el a víz normál üzemben. Pesten dugóban klímával ment fel 1x 90-ig de azonnal visszahűlt amint tempózni kezdtünk
Olaj még 60at sem éri el,alig mozdul ki.

a mostani hűvös időben éjszaka inkább 60 a víz is....
(persze hozzátartozik a dologhoz h max 3,000 es fordulaton használom, lassan megy az átszokás az 1.6 szívódízel II-es golfról fordulatszám terén:)

az óra vagy a műszer romlott már el valakinek? tud csalni?
a hűtőventilátor óra szerint 90nél már bekapcsol (gondolom külön gombára van kötve)
gab552009-06-26 13:19:33 // 81391
Azt nem is írtad, hogy sikerült-e találni olyan műanyag rögzítőt a STOP-ban.
gab552009-06-26 13:17:14 // 81390
1000 környékén, de inkább egy picit több sztem normál ár. Ha naon faszát veszel akkor talán 2000. A japcsi cucc az 8000 volt, de nem én vettem, és a 1/10-ét sem használtuk el.
Azért most egy kicsit parázok, hogy egy ilyen agresszív anyag nem baxott-e szét ott benn olyant is, amit nem kellett volna. Egyelőre úgy néz ki, hogy nem. Végülis kimondottan erre való.
cac2009-06-26 13:09:49 // 81389
Köszi a választ!
Úgy néz ki szétkapom hétvégén a gépsárkányt, és átnézek mindent.
Ezt az olaj, víz témát vágom, mert egy időben nagyon fogyott a vizem, és paráztam, hogy hengerfejes lesz. Milyen árig okés ez a féktisztító spray? Bemegyek venni, de nem akarom, hogy valami gagyit sózzanak rám sokért.
gab552009-06-26 13:02:27 // 81388
Ha mindezek mellé még az olajad is beszürkül, akkor szinte biztos, hogy a víz belefolyik az olajba. Ez kb. a hengerfejnél vagy az olaj-víz hőcserélőnél lehetséges
gab552009-06-26 12:59:54 // 81387
Épp tegnap tisztítottuk ki az enyémen a fojtószelepházat+ a környéken lévő összes cuccot (EGR, alapjárati motor, stb.). A hideg motornál 2000 körüli megtorpanás teljesen eltűnt. Valami japcsi spray volt az eszköz. Belefújtuk, aztán fémtiszta lett az egész fojtószelepház. Csak qrva drága cucc. A féktisztító teljesen jó.
A fehéres-barnás trutyi miatt nézd meg, hogy az olajbeöntő kupak alatt is van-e ugyanilyen trutymó. Ha igen, akkor víz vagy pára kerül az olajba. Ha ez csekély mennyiségű, akkor nem gáz, de ha sok van benne, akkor általában hengerfej tömítés csere a megoldás.
Fairlane2009-06-26 12:23:29 // 81386
Nemtom, nekem termosztátcsere óta beáll 90re télen is, normál tempó mellett.
Ilyenkor, melegben fölé kúszik 1-2 mutatóhegynyivel...
SD2009-06-26 12:08:41 // 81385
Nekem csere után ugyan olyan maradt:P Vagy ez is szar vagy nemtom....

82-nél nyit, aztán ott is marad kb... Persze ha forgatnám rendesen biztos nem így lenne:D

Ha nyitva marad akkor bazilassan melegszik be:)
SD2009-06-26 12:05:51 // 81384
A trutyi nembaj, a motor nem új már, de azért a vizet figyeld, mert ha sárgás fehéres az lehet vízpára is. De valamennyi normális. De jobb ha inkább barnás. Áltában megszilárdul, menetközben takony:)

A hőfok nekem sem áll be 90-re, cseréltem termosztátot, mindegy 80-fölött már jó:) Ha tolom neki akkor felmegy 90-re de tovább nem úgyhogy elfogadtam:) De valóban van neki hűtés mert adott esetben kellhet is, nagyrészt meg tarcsiban van:)

Az LMM takarítás inkább azért fontos hogy a torlólap ne ragadjon be, szépen menjen végig. Erre a célra a legjobb ha féktisztítóval jól belefújsz aztán a két végét befogva rázod, meg fogsz lepődni van benne minden:) Az érzékelőjére vigyázz:)
WD40 NEM JÓ erre a célra, olyan oldó kell ami nem teszi tönkre, és nem hagy bevonatot maga után:) Tehát féktisztító. Ezzel megtakaríthatod a csövet is, meg a szelepet.

Ha bőgázra jó akkor lehet fals lesz, reméljük, az az egyszerűbb:)

A télen kartonpapírozást más is használja, én télen nem tolom neki:)))
cac2009-06-26 11:58:06 // 81383
Én mindig be vagyok állva. :D
Fairlane2009-06-26 11:45:31 // 81382
vagy hogy be van állva félúton....
termosztátcsere is érik :))
cac2009-06-26 11:34:21 // 81381
Emlékeim szerint bő gázzal nem rángat. Egyébként pöccre indul. Régebben gázzal pölö pumpálni kellett gyújtáskor a gázpedállal. Most gyönyörű szépen indul magától az indítómotor 3. körülfordulása környékén.
A légmennyiségmérő takarítás miből áll? Az arany érzékelőnek adjak valami kis oldó hatású folyadékot (sebbenzin, aceton, stb)?
Egyébként az az egész bordázott, nem flexibilis műanyag cső, ami az LMM után van, tele szokott lenni ilyen fehéresbarnás trutyival, amit a kartellgáz hoz fel. Az a gyanúm, hogy néha túlhűtött a motor, pl 20km-es távon nem megy 70 fölé a víz (lejtőnek lefelé megyek a Balcsihoz). Persze visszafelé szépen beáll 90-re (emelkedőnek felfelé). Télen el szoktam barikádozni elől a levegő útját, de nyáron azért ez nem lenne túl jó ölet. Lehet, hogy korábban nyit a termosztátom?
SD2009-06-26 10:36:09 // 81380
Azt is nézd meg hogy nagy gázra és kisgázra ugyan úgy rángat-e?

Indulni nem indul nehezen?

Alacsony fordulaton rángatást tipikusan okozhatja fals levegő mint mondta Ferlén kollega:)
- nagy vastag cső LMM után, és ennek csatlakozásai
- alapjárati motorhoz vezető
- szívócsonk alatt átmenő hosszabb cső, ami az olajlepárló izé meg a vastagcső között van
- a szívócsonkra megy két vákumcső alulról ezek is hajlamosak repedni, aztán dadog
- van egy vastagabb a szervó, és a szelep tája között de ha azzal lenne bajod nem lenne féked:)
- aztán a hengerfej és a szívó közötti műanyag gyűrűk
- a HF és a olajlepárló közötti vastagabb kb. egy "átlagos magyar fax" méretű gumicső

ezek mindegyikén tud falsot szívni, ami nem gyó, fogyasztás szempontjából sem

aztán húzogasd szét a csatikat, és fújkáld meg

LMM takrítás stb

ha ez sem akkor szét kell borítani a vezérlést, és megnézni minden a helyé van-e
cac2009-06-26 10:10:21 // 81379
Egyelőre még nem raktam vissza a gáztartályt. Donorkocsiból bontott AC pumpát raktam át, de garis a bárdiautós cumó is (amit a szerelő elrontott). Szóval először gariztatok, berakom az újat, aztán vissza a tartály, mert horror volt kivenni.

Szerintem sem lehet egyébként pumpa vagy trafó hiba, mert azok tán minden fsz-en generálnák a hibát. Ezért gondoltam a lambda szondára, hátha az küld rossz jelet. A donorkocsinál megnéztem, és ott y alakban elágazik a szonda vége, és 2 csati is van rajta. Mindkettőt az említett helyen keressem?

Nomeg...akkor összegzem, már nem éri meg takarékossági okokból üresben gurulgatni? :)

Köszi az infókat mindkettőtöknek, megnézem a javasolt dolgokat! Ja meg előre is köszi Buksinak a képet! :D :D
Fairlane2009-06-26 09:52:59 // 81378
Na ezt kicsit túlgondolkodtam, de majd értelmezitek :P
Fairlane2009-06-26 09:49:47 // 81377
Nemigaz, mechanikus benzinnyomás szabályzó van.
Az elektronyika az injektorokat nyitogatja, azok adagolják a benyát. A feleslegesen előrepumpált benya visszafolyik a tankba egy kerülő ágon.
AC-tól szerintem nem rángatna így, csak ebben a tartományban.

A lambda csatlakozója a nekem kb a fékszervó felett, a szívócsonk magasságában van, ott széthúzható. Buksi majd linkel képet :P

Esetleg megejthetsz egy LMM meg pillangószelep takaritást, de lehet még fals levegő egy repedsz szívócsövön. Nézd meg az LMM és a pillangószelep közti bordás gumicsövt, az szokott alattomos módon kirepedni.

Amúgy gázzal is rángat?
gab552009-06-26 09:44:34 // 81376
A motorféküzemi lekapcsolás elvileg minden Motronic-nál megvan, tehát egy deka benyát sem ad neki ilyenkor. Ha sokáig hagyod motorfékkel lemenni a fordulatot, akkor kb.1300-1600-as fordulatnál lehet érezni egy enyhe rángatást, ekkor "kapcsol vissza" a befecskendezés.
Korábban vmelyik cartárs írta, hogy ha a kipuffba durrog, akkor valszeg elrakták a kipuff oldali vezműtengelyt.
cac2009-06-26 09:28:46 // 81375
Sziasztok!

Továbbra is rángatózunk 1000 és 2000-es fordulat között. Volt egy kis olaj a gyertyáknál, azt hittem ott húz át. Kitöröltem, de ugyanolyan. Szerintetek lehet, hogy rosszul állították be a vezérlést? Alapjárat stabil, 2000 fölött klafa, de az említett tartományban hebeg a motor gázadásra, rángatózik a kocsik, néha nagy durranással ki is pufog. Pár mp az egész, és utána megy, mint a golyó, de ez azért nem normális. Csinálja hidegen, melegen.
Több dologra is gondoltam (trafók, ac pumpa, lambda szonda), de semmi nem magyarázza, hogy csak 1000 és 2000 között csinálja ezt.
Egyébként a lambda szonda elágazó 2 csatija hova megy? Le akarom húzni, mert így legalább atr ki tudom szűrni, hogy jó e. Bocsi, hogy nem bújom a manualt, de ezt a hsz-t is egész héten írtam már annyi melóm van. :(
Ja meg -lehet, hogy kérdeztem már- van a 155-ben olyan stuff, ami lejjebb veszi a beáramló üzemanyag mennyiségét, ha motorfékkel gurul az ember? Mert ugye, ha siklik a gépsárkány üresben, akkor alapjárati benzinmennyiséget kap. Csakhogy mozgásban lévő kocsihoz nem kell annyi, hogy ne fulladjon, ezért motorfékes gurulásnál elméletileg kevesebb benyót adagol az elektronyika. Ez igaz?
Edyboy2009-06-26 06:25:48 // 81374
Hát,igen,két hétig muzsikált benne szépen :(
Riskes2009-06-25 23:04:07 // 81373
egy szép vas
Norc2009-06-25 21:26:23 // 81372
Egyenlőre, még hála égnek csak elméleti szinten áll a dolog. De vmikor nekiülök és viszonyításképp dumcsizok vele egyet. :)
Buksi2009-06-25 20:59:41 // 81371
A szegény feketébe? Isten nyigosztalja! :-)
Buksi2009-06-25 20:58:14 // 81370
Váááá... :-DDD
RoliQ42009-06-25 19:25:25 // 81369
jah jah meg lehet csinálni:D semmi gond nincs vele motor ki motor be ennyi! elektronikával lehetnek gondok! Én nekem egyszerű volt komplett fél autót vettem, ahogy írom tűzfalnál volt elvágva váltóval futóművel! mert ha az ember Q4 motort vesz gondoskodjon váltóról is mert csak első kerék hajt!:) tehát tudom ajánlani a lancia, fiat coupe motorokat!
Edyboy2009-06-25 19:06:11 // 81368
Welcome :))
Edyboy2009-06-25 19:05:44 // 81367
Simán belefér,nekem berakták :)
Buksi2009-06-25 16:19:50 // 81365
Akár azt is! :-D
TSiga ( I am the TSIG)2009-06-25 16:17:58 // 81364
Üdvöz!
Ma sikerűlt bejelenteni a kocsit vizsgára. Hétfőnreggel 8.45-remegy a Mozaikba. :-)))

Volt egy kis hepaj is reggel. Ugye itt is gyűlnek a vizsgáztató hiénák sok forgalmival és meghatalmazással. Ugye egy sorszámmal csak egy autót lehet bejelenteni. 7.30-tól van sorszámadás, tehát a hiénák elkezdtek gyülekezni az automata körül. Ott állt egy kisöreg és amikor számotakart volna venni, akkor egy hiéna elkezdte vadul nyomkodni a gombot és kivett vagy 8-10 sorszámot. A kisöreg is vett volna egyet, de az a barom ellökte. Erre az öreg immár vörös fejjel visszalökött. Majdnem meglincselték az ottani hiénák. Én nem szóltam semmit, mert ez Abszurdisztán. Az öreg is ezzel jött, hogy ő Németországból jött és ott nem bunkók az emberek. Engem egy hiéna beengedett maga elé, mert előtte érkeztem.
Atyám azzal fogadott, hogy elintézhettem volnakorábban is mert a vizsgalejárata előtt kérem az időpontot, akkor a papír meghosszabbítja a vizsgát. Hétvégén ki kell szednem a légszűrőt és a kormányt.
SD2009-06-25 16:13:35 // 81363
Vagy egy kis habfürdőt:)
Buksi2009-06-25 16:03:48 // 81362
Majd teszek be valami vödröt! :-))
Krisz1552009-06-25 15:59:00 // 81361
na.. most h normálisan mentem az autóval, nem is ment 90-95 fok fölé a vízhőm..

mellesleg kinek van rajtam kívül szentendrén 155-öse?:) láttam a kínai étteremnél állt zöld 155 ültetve volt meg ilyesmi. H-s rendszáma volt
SD2009-06-25 15:47:19 // 81360
Pl: Rolibaba megcsinálta:) Meg még páran. Az biztos hogy kb. kijön egy 16V felújításának árából:)

Tudok is egyet mondjuk azt rendbe kell rakni de occó:) Marklárt keresd:)
Thomika2009-06-25 14:28:55 // 81359
A túrósítás korántsem az! De a motorok elvileg megegyeznek! Azt könnyebb cserélni!
Thomika2009-06-25 14:24:32 // 81358
Az fasza, akkor már csak meg kéne szerezni a z elérhetőségét! Meglesem majd a duen-t, hátha megtalálom...
Norc2009-06-25 13:44:46 // 81357
És azok mennyié szoktak pottyanni? És azt nagy macera beleszabni? Gondolom nem egy rutin műtét. :)
Gyozi1552009-06-25 13:04:12 // 81356
jaham :D
SD2009-06-25 12:56:07 // 81355
De a 2.0 16V-t ha megpunnyad, Turbós lancia mocira szokás cserélni:))) 190Le mint a Q4-ben:)
Marklar1552009-06-25 12:37:57 // 81354
145, 146,156,166, GTV, Spider.
De, vannak ott is eltérések, némi dologban...
Nem biztos, hogy olyan 1xü:)
Norc2009-06-25 12:31:35 // 81353
Valaki tud e infót adni? A gtv-ben a 2.0 ts 16v moci megegyezik a 155 ben lévővel? Tehát bemenne e a helyére? Esetleg mikbe rakták még ezt a mocit? Egyszóval miben lelhető még fel olyan 2.0 ts 16v moci, amit szinte csak régi kivesz, újabb berak és kész alapon lehet cserélni?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak