Fórum >> Típusok >> 155

TSiga ( I am the TSIG)2011-08-02 22:39:14 // 116706
A Recarom van vagy 5... :-D
Marklar1552011-08-02 22:33:33 // 116704
10kg alatt van...
Marklar1552011-08-02 22:24:54 // 116703
Azért onnan a trélerezés ára megközelíti az autód árát :/
Marklar1552011-08-02 22:14:58 // 116702
Jó. Gyere holnap:)
Csöveket Tsigázd:)
Cika782011-08-02 20:34:01 // 116701
Helló! Olvastam a problémádat! Én úgy jártam hogy néha-néha lecsökkent az alapjáraton.Nem ment egy 1-1 henger.És kiderült hogy elszállt az egyik Gyújtásmodulom,és a ez feletti trafóm is.Zárlatos lett a modul és leégette a trafót! Előtte gyertyákra és kábelekre gyanakodtunk. De amióta kicseréltük semmi baja.
Remélem picit tudtam segíteni ezzel az infóval!
Dj.Vince2011-08-02 20:12:18 // 116700
Köze lehet a hidegindításhoz?
Dj.Vince2011-08-02 20:10:21 // 116699
Ez tuti?Én csak tippelni tudtam mi lehet,mert a manuálokban nincs bent.Ez hova van kötve egyébként?
enzo2011-08-02 19:34:19 // 116698
Ha indulásnál alapjáraton engeded a kuplungot, emel az alapjárati fordulaton automatikusan.
Longman2011-08-02 19:15:45 // 116697
ami alatta van az nem gyújtásmodul?
ez "központ" trafós ugye? lehet azt kapni, 40-80.000Ft..
Dj.Vince2011-08-02 18:44:56 // 116696
Üdv mindenkinek.Ma kicsit karbantartottam és olyat találtam amit nem tudok beazonosítani,még a manuallal sem.A kuplung pedál felett közvetlenül van egy mikrókapcsoló,ami 90%-ban ugyanolyan mint a fékpedál kapcsolója.Ez szerintetek mi lehet?
Fairlane2011-08-02 18:44:54 // 116695
Na ez jó hír, bár meglepődnék, ha lenne raktáron egy 15 évvel ezelőtti motorhoz trafó :)
De diagnosztizálni talán tud segíteni.

Ha a trafó repedt, az mindenképp rendellenes, de igazából ránézésre nemtod eldönteni... Nemtom, hogy lehet kimérni. Szétszedni meg nem tudod, mert ki van öntve műgyantával...
A trafók alatt van még egy kis vezérlő elektronika is, még az is lehet, bár azt nemtom milyen tüneteket produkál.
TSiga ( I am the TSIG)2011-08-02 18:03:25 // 116694
Szurkolunk! :-)
ykcky2011-08-02 17:42:26 // 116693
Hi,

találtam egy Bosch szervízt a külvárosban, elég sok németjuhász vigyáz rá, szép nagy telep, épp zárásra értem oda, de még tudtam dumálni a Porsche terepjárós tulajjal, holnap nyolckor nyitnak, gyujtáskábelszettje 99% hogy van, trafója elképzelhető.

Remélem holnap pontot tehetetek az 'i'-re.
Buksi2011-08-02 16:24:31 // 116692
Parancsolj! ;-)

ykcky2011-08-02 16:05:15 // 116691
Szóval a pici repedés azt jelneti pusztul elfelé a trafó?
Fairlane2011-08-02 16:00:44 // 116690
Hát nem egyszerű.... ilyen trafót újban már nemigen kapsz.
Bontottban meg csak 164 és 155-beli 8V TS-ekben volt, szóval úgy sem gyakori.

Ha még ott lennél mondjuk két hétig, lehet megérné valakivel kipostáztatni, bár nemtom mennyi idő alatt érne oda...
ykcky2011-08-02 15:47:30 // 116689
Beszéltem a helyi Alfás arccal, nincsenek pótalkatrészei :(
ykcky2011-08-02 15:37:35 // 116688
Na,

Megvan, cca 4 kábel néz ki szarul, de a hibás az 1-es.


Lenn a városban észrevettem egy parkolóban egy piros 155-öt, sidepipe-pal. Megvártam míg a tulaj előkerül (1 óra a túző napon). Dumálgattunk, jófej, makog angolul kicsit, bár a problémát nem sikerült számára reprodukálni. Mindegy, megadta a számát, segítőkésznek tűnik.

Futkostam egy csomót, végül találtam féktisztító spray-t. A doboz magyarul hirdeti magát, vicces :) Tsiga tanácsára szétkaptam az LMM-et, kitisztítottam, bár kosz szinte semmi nem volt benne.

A gyújtáskábeleket átnéztem, szigszalagoztam, természetesen sárga zölddel. Majd szépen összeraktam mindent. Ezután először jelentkezett újra a probléma, immár hideg motornál, dugó nélkül. Elkezdtem egyesével lehúzkodni a kábeleket. A hűtőhöz közelebb lévő trafónál, az 1-es kábelnél maradt változatlanul beteg a járás, ill ott nem húzott át a szikra. Ezután az ehhez a hengerhez tartozó gyertyát felcseréltem egy másikkal, a probléma nem oldódott meg, tehát a gyertyákkal talán nincs baj. Ennek örülök, mert a három lehetséges gyertyából, amit javasoltatok, egyiket sem lehet a város egyetlen autósboltjában sem beszerezni.

Szóval a probléma, vagy a mindkét végén leszigetelőszalagozott kábellel, vagy a hűtőhöz közelebb lévő trafóval van.

Miután ezt kiderítettem, leszereltem a trafót. A hátoldalán, az akku felől apró repedés fut végig, tehát nem csak a kábel beteg, hanem a trafó sem makulátlan. :(

Ezután újra összeraktam a rendszert, visszacsavaroztam a trafót a helyére, visszadugtam a kábeleket, indítottam, majd a motor újra 4 hengerrel járt.

Az autósboltokban kérdeztem van-e kábeljük, trafójuk, vagy bármi 155-höz, de semmi.

Mindjárt rácsörgök a sidepipeos 155 tulajára, megkérdem van-e neki tartalék alkatrésze.
szasza9112011-08-02 11:45:46 // 116687
Esetleg van vkinek képe a üléskonzolról? Beépitve, ülés nélkül természetesen... :)
thx
ykcky2011-08-02 10:00:40 // 116686
Amikor kihagy, akkor már nem megy fordulaton sem, es alapjaraton sem. Tisztitas utan alapjaraton es fordulaton is megy mind, viszont az alapjarat alacsony, a megszokott 1000 helyett 800
Fairlane2011-08-02 09:00:37 // 116685
Én 10-15 közé tippelném.... úgy rémlik nehezebbek voltak, mint most a gyerek, azt meg most 10kg :)
Longman2011-08-02 08:40:21 // 116684
Nem tudom, csak az emlékeimre tudok hagyatkozni, de viszonylag könnyű volt őket hozni-vinni.. De régen volt már. Lehet hogy van egy 10-es is, de 20 kg biztos hogy nincs.
szasza9112011-08-02 08:34:17 // 116683
komolyan? legalább 15-20kg-ra tippeltem volna. persze csak ugy ránézésre.
thx!
Longman2011-08-02 08:29:50 // 116682
Szarintem olyan 6-8 kg lehet. Mikor készült a kocsim anno, elég sokat hurcolásztam üléseket, kézben cipelve ekkora tömegűnek becsülném.. A motoros nehezebb ha jól emlékszem.
Longman2011-08-02 08:28:00 // 116681
Akkor fordulaton megy mind a 4 henger?
szasza9112011-08-02 06:27:29 // 116680
Megosztané velem aki tudja, hogy nagyjából és egészében hány kilo egy tetszőleges 55-ös vezetőülése? gondolom nincs nagy különbség az egyes variációk között.
thx!
Buksi2011-08-02 03:44:44 // 116679
Nagy gratula! ;-))
kzoli2011-08-02 01:01:04 // 116678
Sziasztok!Ma raplizni kezdett a kicsike.A hütöventillátor az elsö bekapcsolódás után nem kapcsol ki amíg a víz vissza nem hülik a külsö környezet höfokára.A ventikapcsoló lesz szar,gondolom.Vagy mégse?
ykcky2011-08-01 22:01:16 // 116677
Tisztogatás után, pöpecül megy a gép, nem rángat, szívesen veszi a fordulatot, ill kemény terhelés alatt (az apartmant cca 7 percnyi 10% feletti városi szerpentin leküzdése után lehet megközelíteni, extra brutál! nagyon szűk utcák, élveznétek!) sincs semmi gond, veszi a fordulatot, dráma nélkül abszolválja az emelkedőt.
Longman2011-08-01 21:53:32 // 116676
hát a trafót nagyon nem tudod ott ellenőrizni szerintem. esetleg szemrevételezéssel, de ha pl. repedt lenne a melegtől akkor le is állna, nem csak kihagyna.
tényleg, nem rángat az autó? a gyújtásmodul ugyanez lenne. de ez is el szokott "melegedni". legalábbis OFF-os autóknál :)

ha nem nagyon vannak eszközeid, akkor parasztosan kell megnézni: lehúzogatod az injektorról a csatikat, és amelyiknél nem változik a motor járása, az nem megy (nyilván előbb felmelegíted, hogy kihagyjon) annak a hengernek a kábeljét érdemes átnézni.

viszont ez esetben érdemes megfigyelni, mikor kezdi el pontosan produkálni magát.

a gyertya itthon 1000-1500 huf
ykcky2011-08-01 21:52:26 // 116675
Amúgy megállás, gyertyatisztíás után bár az alapjárat alacsonyabb a megszokottnál, de a motor járása teljesen kultúrált, egyenletes. Tehát, csak dugóban áll le az egyik henger, így meg kell várnom, míg újra bekövetkezik a probléma, hogy rájohessek melyikkel van a gebasz.
Fairlane2011-08-01 21:36:24 // 116674
Sajnos a trafót nemigen tudod így kiszűrni, csak ha lenne egy cseredarabod, azt tudnád próbálgatni.

Ha megy a motor alapjáraton, akkor egy-két másodpercre lehúzod aztán visszarakod sorban egyenként az injektorok csatlakozóit. Egyszerre csak az egyik hengerét.
Amelyik henger megy rendesen, annál változni fog a motor járása, hiszen nem kap benyát. Amelyik nem megy, annál nem rontasz a járáson azzal, ha nem spriccel a spriccelő.


Örülhetsz, hogy SD épp nincs itt, mert még NTC-t is kéne cserélned :)))
ykcky2011-08-01 21:24:28 // 116673
Ma már túl sötét van a további vizsgálódáshoz, úgyhogy a kábelek csekkolását holnapra hagyom.

Longman, elmondod hogyan tudom csekkolni a trafókat? és, hogy tudom kideríteni melyik henger hibádzik?

Minden esetre, holnap autómentes napot tarunk, nem megyünk el a kedvenc strandunkra, 15 kilométert dugózni, hanem beérjük a gyalog is megközelíthető városi stranddal. Keresek majd másik autósboltot, ahol nem nézik Opelnak a 155-öt, megkérdem van-e az általatok említett gyertyákból bármelyik, ill Tsiga tanácsára vásárolok féktisztító spray-t és kipucolom az LMM-et így elsőre. Meg persze végignézem a gyújtáskábeleket, ill ha lesz normális bolt rákérdezek a trafókra, gyújtáskábelekre is, tudnak-e hozni, mennyiért, mikorra? Ha esetleg meg tudnátok mondani, mennyi ezek otthoni reális ára az jó volna.

Ami még opció van, hogy az ország északi részén láttam bontókat, majd hazafelé vezető úton meg tudom őket nézni.

Apropó hazaút ... a biztonság kedvéért kérlek adjatok egy korrekt áron dolgozó autómentős telszámot, aki akár több ezer km-ről is hajlandó hazacipelni.

Holnap jelentkezem, hogy állnak a dolgok, addig inkább easy-re teszem magam, és nem rontom el az estém jobban parázással. Köszönöm mindenkinek az ötleteket, segítséget. Béke Urak.
Longman2011-08-01 21:07:12 // 116672
Akkor BCP6E..

Ellenőrizd a kábeleket! Mozgasd meg, keress törést, szakadást. Esetleg segítene ha megnéznéd melyik henger áll meg.
A trafód is lehet xar. Azt sem ártana megnézni
ykcky2011-08-01 20:58:04 // 116671
Ja és a gyertyák körül nincs szerencsére különösebb kosz, sem víz se semmi.
ykcky2011-08-01 20:56:52 // 116670
Hi Logman,

AR67102...

Sajna, szerintem itt gyujtáskábelt sem kapok :(
ykcky2011-08-01 20:48:01 // 116669
Hi Fairlane,

sajna itt nem volt még leheőségem a nem dugóra, már nem is lesz hazaútig, mert itt mindenhol az van.

A gyertyák még nincsenek tövig kopva. Tegnap amikor a probléma először jelentkezett, az apartman mellett a szomszéd bácsinál tisztítottam a gyertyákat, nagyon komoly műhelye van az öregnek, eszterga, marógép, két falnyi szerszám. Valójában a tegnapi tisztítást sem bízta rám, hanem maga csinálta, egy egy gyetyánál ingatta a feját az öreg, másikaknál bólogatott, bevallom én nem láttam különbséget. Viszont az öreg nem beszél kicsit sem nyelveket, így vele ennél többre nem nagyon jutok.
Longman2011-08-01 20:43:56 // 116668
huhh, hát így elég nehéz.

Szerintem henger leállás, és gyertya beköpés nem az LMM hibája lesz.
Golden Lodge gyertyát már nemigen fogsz találni, mert nem gyártják.
Ha neked a 129Le-s 1.8-asod van, akkor elvileg NGK BCP7ES való bele, de kéne motorkód (forgalmiban motorszám, AR-el kezdődik, és az azt követő 5 szám kellene).

Lehet érdemes kicserélni őket, de szerintem csak ideig-óráig lesz jó. Vess néhány pillantást a gyújtáskábelekre. Szerintem inkább arra lesz a baj.

Az alapjáratod is a gyújtáskimaradás miatt ment el.
Fairlane2011-08-01 20:43:40 // 116667
Azaz... .)
ykcky2011-08-01 20:42:53 // 116666
Ehhez meg gratuladé!
Fairlane2011-08-01 20:42:00 // 116665
Ha a gyertyákat megpucultad, és egyébként nincs tövig elfogyva az elektródájuk, akkor szerintem nem ezzel lesz a gond. Talán nem is a benzinrendszerrel.
Gyertyakábel inkább, esetleg az egyik trafó vagy injektor haldoklik, azért javulhat, ha arra túrkálsz, illetve ha hűl egy kicsit a gép.
Nem ázott be a gép, a gyertyáknál nem állt a víz?
Ha nem dugóban, hanem városon kívül, vagy pályán mész akkor is csinálja?

Ha minden csatlakozót, kábelt amit csak látsz széthúzol, aztán összedugsz azzal nagy gondot nem okozhatsz, max javul valahol a kontakt.
Gyertyakábelek, injektorok, lmm, esetleg az alapjárati motoré (a szívócsonkon lakik, egy kis hengeres fém izé)
ykcky2011-08-01 20:41:12 // 116664
Well well,

így már értelek is :)
már csak féktisztító spray-t kell szereznem ezektől a fogalmatlanoktól, de az LMM-et lefotóztam, hogy tuti legyen a biztos
TSiga ( I am the TSIG)2011-08-01 20:25:47 // 116663
Az a LégMennyiség Mérő a szívósorban. Fényes doboz a légszűrőház után. Ha kivetted, akkor féktisztító sprével a belsejét ki kell tisztítani. A lamella mögött is. Kézzel el lehet tolni, nem lesz baja. Általában fekete kosz szokik kijönni. Ha már nem jön több kosz, akkor vissza lehet tenni.
TSiga ( I am the TSIG)2011-08-01 20:21:11 // 116662
Hali!
Őröm é bódottá!
Levizsgázott a gépTSiga!!!! :-DDDDDDDDDDDDDDDDDD

Mozaik utca. Du. 4-kor vitte atyám. A vizsgáztató szerint az első gumikat kellene majd a szezon végén lecserélni, de amúgy minden rendben volt.
Az alapjárat 870 rpm volt. Ekkor a CO 0,1%, amikor a határérték 0,5%. A lambda 1,03 volt.
Az emelt fordulatszám 2600 volt. Ilyenkor a CO 0,3%-ot, a lambda 1,012-es értéket mutatott. Tehát tegnap este érdemes volt fele-fele arányban tankolni az E85-öt. :-))
A fékek eltérése semelyik mérésben sem volt nagyobb 6%-nál.
A kormányt azért lecseréltem a gyárira, mert anno sikerült kicsiszolni a típusszámot az azonosítókkal együtt... :-(
ykcky2011-08-01 20:18:24 // 116661
Tsigus,

ennyire nem vagyok spíler, hogy tudjam mi az az LMM, de, ha megmondod, bizisten kitisztítom.

köszi a mondást amúgy!
TSiga ( I am the TSIG)2011-08-01 20:12:48 // 116660
Hali! A manual szerint a Champion C6YCC vagy Thomika az NGK-t ajánlja. Én nem tudok nyilatkozni, mert van még 2 szett Golden Lodge 25HLD a fiókban.
Az alapjárattal kapcsolatban ki kéne még esetleg az LMM-et tisztítani.
ykcky2011-08-01 19:54:18 // 116659
Ciao Urak,

apró problémám van! De megérzésem szerint ezek csak a tünetek.

Montenegro legdélebbi városában Ulcjinban vagyunk.

Dugóban (ami itt állandó) a kocsi (155 1.8 TS láncos) hengerei közül leáll egy, félreállás, gertyatisztítás után újra megy, tehát beköpi, a gyertyák nem újak. Próbáltam vásárolni másikat, de nem sikerült. Az autóboltos faszi kijött ránézett a kocsira, majd megállapította, hogy Opel! Bent a boltban mindenféle hőértéket figyelmen kívül hagyva elkezdett turkálni, de szerencsére még az ő fogalmai szerint sem talált megfelelőt.

A másik gond, eddig az alapjáratom fix 1000 volt, most 800.

Kéne nekem segítség nagyon!
Ha megírnátok a kocsiba megfelelő, lehetőleg a benn lévő Golden Lodge-nál elterjedtebb gyártók gyertyáinak gyári számait, amik nálatok ennél a motornál már beváltak, az jó volna!
Ill várom a látatlan tippelgetést az alapjáratra, és amúgy.

Netközelben leszek nemsokára újra.
Előre is köszi
Buksi2011-08-01 19:30:54 // 116658
DE vicces kedvedben vagy ma! :-DD
Buksi2011-08-01 19:30:23 // 116657
Jah, a gumi fékcsöveket el ne felejtsd!!!!!!! :-))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak