Fórum >> Típusok >> 156

Inter156 (il mascalzone)2012-06-27 18:41:28 // 129138
Csináltam pár fotót a gépről:-)


Itt egy öreg tesóval.
Piritu - 1.000.0002012-06-27 18:10:13 // 129137
Hőmérő hiba, levegős rendszer, nem vagy nem mindig induló hűtőventilátor, kevés víz...
Szabeee2012-06-27 17:30:31 // 129136
hőmérséklet érzékelő?
linzenbold2012-06-27 17:16:38 // 129135
Sziasztok. Ma reggel mentem az autóval, és arra lettem figyelmes hogy a vízhőfok 120-nál van, már pont üresbe raktam hogy megálljak, mire elkezdett visszaesni a mutaó. Kb 10mp alatt vissza állt 80-ra. Utánna egyész nap minden rendben volt vele. Ráadásul végig városba mentem vele. Most hogy hazajöttem, megint csak azt látom hogy lassan 130nál a mutató. Termosztátom pár hónapos. Felnyitottam a motorháztetőt, és meglepetésemre a termosztát nyitva volt. (forró volt a hűtő felől a cső). A hűtő is megy.... Mi lehet a gond?
gecsa2012-06-27 10:38:59 // 129134
megfelelő kézügyességgel mindent át lehet szépen alakítani,ez nem kérdés..még néha jobb is,mint cserélni..:D
mreni2012-06-26 22:55:10 // 129133
Jaja az is,ok,megnézem ha ideér.
GTPeti2012-06-26 22:53:03 // 129132
A szíjtárcsa is Dayco?

Majd nézd meg légyszi, mi volt bent gyárilag! Érdekel.
mreni2012-06-26 22:51:03 // 129131
már elég durva hangja van az autónak,holnap még kénytelen vagyok menni vele ~30km-t,elvileg pénteken kicserélek mindent egyszerre,remélem addig kibírja :D
mreni2012-06-26 22:46:48 // 129130
jaja,az :)
GTPeti2012-06-26 22:46:19 // 129129
Épp pár napja írtam a generátoros posztomban, hogy szabadonfutóból INA-t érdemes venni!
Ugye fényes, galvanizált a felülete?
mreni2012-06-26 22:45:09 // 129128
Ismét kap az autó egy nagyobb szervízt.

-klímakompresszor
-klíma töltés
-generátor szabadonfutó(dayco csomagolsában Ina görgő...)
-főtengely szíjtárcsa
-alsó coolercső
-Ferodo féktárcsa hátra
-EBC Redstuff betét hátra


cca. 100ezer minusz megint... :/
GTPeti2012-06-26 19:31:44 // 129127
Mivel a tempomat kar nem a kormányon van, ahhoz nem is kell nyúlni.

Ha a kormányoszlop borítására gondolsz, igen, ott vagy lyukat kell vágni (simán kivitelezhető), vagy új borítást kell beszerezni.
sparco2012-06-26 18:27:45 // 129126
Akkor rosszul lett megfogalmazva, mert középkonzolról van szó...
M1... lényeg a lényeg, hogy időbe telik, de hozzá lehet férni, viszont akkor sem 1-2 nap! :D
LKwrwv7RfL2012-06-26 18:22:50 // 129125
Így van, ahhoz szeretnék hozzá férni...
zalan2012-06-26 18:18:29 // 129124
Kérdésem ahhoz szól aki már túl van a tampomat projekten !! Kell új kormány burkolatot venni, vagy lehet a régit használni - lehet-e szépen átalakítani ?!
gecsa2012-06-26 15:06:17 // 129123
szerintem órabérre gyúrt...:D
Piritu - 1.000.0002012-06-26 13:51:44 // 129122
Mondasz valamit, bár ha órabérben csinálnám (vagy áralkuról lenne szó) inkább három napot mondanék :-DD
gecsa2012-06-26 13:35:02 // 129121
de akkor sincs köze a 2 naphoz csak a bontásnak...
Piritu - 1.000.0002012-06-26 13:32:49 // 129120
1. A klíma hőcserélőjéhez akar a cartárs hozzáférni, nem a gombokhoz. Az biza nagy meló. A Spidernél pl a teljes műszerfalat ki kell hozzá venni, majd egy tucat oldalon írja a szerelési könyve. A 156-nál sem lehet kiebb feladat :-(
droberto2012-06-26 12:43:37 // 129119
Sorry! Addig pont nem mentem vissza...
gecsa2012-06-26 12:33:21 // 129118
nem voltam elég figyelmes...én az 1-2 órát a teljes műszerfal lepucolására értettem..középkonzol tényleg csak 5-10 perc..
sparco2012-06-26 12:30:07 // 129117
Olvass lentebb... tárgyalgatták már a cikket! :)
sparco2012-06-26 12:28:57 // 129116
Első kérdésedre a válasz!

Nem nehéz kiszedni a középső konzolt!
Nekem kb. 5-10 perc volt az egész!

Lehúzod először is a klíma tekerő ,,gombjait", majd a szivargyújtós részt kiveszed, a váltószoknya alól is a 4 csavart... ha minden csavart kiszedtél, egyszerűen kijön...

Gratula a szerelőnek, aki szerint az 2 napba kerül! Biztos sok ilyet csinált már!
gecsa2012-06-26 12:27:30 // 129115
1
a 2 nappal kicsit nagyot akart mondani,s láss csodát ez sikerült is...és ez csak a bontás??hogy dolgozik?izzót cserél 10 óra alatt??LOL
ha elsőre csinálod,szerimtem nem több 1-2 óránál..

2
szerintem kontakt lesz valahol,mert sanszosabb,hogy nem csak az az egy szem izzó van a biztosítékra kötve..akkor meg ugye más sem működne..nem tudom mi van még a körön...

3
nem hiszem,hogy van külön neve...talán bisz-basz...:D:D:D:D
droberto2012-06-26 12:17:24 // 129114
A Vályi István titeket emleget! :)
Egyébként szerintem teljesen korrekt a cikk, alfás lévén.
LKwrwv7RfL2012-06-26 10:55:01 // 129113
Sziasztok,

lenne három kérdésem, aki tud segítsen.

1. Mekkora szívás kibontani a középső konzolt, hogy hozzá lehessen férni a klíma hőcserélőjéhez? Lehet, hogy ott lesz a hiba a klímával és egy szaki 2 napos bontásról beszélt...

2. A csomagtér világításom nem működik, izzót már cseréltem. Van ennek külön biztosítéka? Minden másom világít rendesen.

3. Hogy hívják az a kis műanyag takarólemezt ami a jobb első kerékdobban van? A motort takarja és olyan 20-30 cm méretű lehet.

+1 Tud valaki Miskolc közeli szerelőt, normálisat, normális áron?


Köszi!
vdj2012-06-26 10:22:28 // 129112
http://www.veloceregister.net/pntcode.htm

Próbáld meg itt, talán sikerül.

Üdv
Mojzi1562012-06-26 07:32:09 // 129111
Sziasztok.
Nekem is 156-os van és teljesen meg vagyok vele elégedve! Ha az ember odafigyel az autójára akkor azzal nagyon sok problémát kiküszöbölhet :) Aki meg rosszat mond az Alfára az meg azé mondja mert irígy!! :))))) Az elöttem lévőhöz csatlakozva és igen a világ egyik legjobb érzése, hogy egy vadidegen ember villant vagy int neked abból az egyetlen okból mert neki is olyan csodálatos autója van mint neked!! és ez nagyon jó.
Szép napot!
Ciao..
zalan2012-06-26 00:49:58 // 129110
ja látom
zalan2012-06-26 00:49:42 // 129109
muti a cikket :)
Zolika1552012-06-26 00:32:27 // 129108
Sziasztok.

Nincs 156-om, de eléggé felidegesített a sok szarjankó, aki írkál totalcaron :D FORZA ALFA! Nem zavarja őket, hogy minden 3ik embernek olyan szarja van mint neki, és hogy csak egy szürke autót vezet. Nekem jól esik, hogy kb. csak minden 30ik autó alfa, és nem minden második. Jól esik, hogy az utasaim kérdezik, hogy "ismerted"? Mondom nem, csak Alfás! Tudjátok, mi vagyunk a 4 levelű lóherék a sok-sok átlagos 3 levelű között. Ezt ők sosem értik meg.

Üdv! :)
zalan2012-06-26 00:32:00 // 129107
Igaz tudom - szidás előtt .... valaki kérdezte, hogy hogyan lehet leszedni a kormányburkolatot cigánybarmolás nélkül? Annyit beszéltetek róla, h kíváncsi lennék én is, hogy ott van-e az a bizonyos csati :) vagy nincs !?
Liquid2012-06-26 00:16:36 // 129106
csatlakozom. Mióta nálam van (2006.09 -> ~50k Km) egy db felső lengőkar és egy db hátsó "kutyacsont" a mérleg
admirális2012-06-25 23:07:23 // 129105
Így van, ezzel egyet értek, amit írsz. Még azzal egészíteném ki hogy a futóműre nem azt kellett volna írni hogy a sima úton is szétrázódik, mert ez nem igaz, inkább arra kellett volna felhívni az olvasók figyelmét hogy kerüljön ki minden kátyút és vigyázzon az autójára nagyon, és akkor öröme lesz benne.
gecsa2012-06-25 22:29:02 // 129104
én beleugrottam ebben az árkategóriában és évjáratba egybe,bár kormosból..minden hibátlan,csak a belső lelakott egy kicsit..szakadt vezetőülés,szőnyeg,stb..de nem vészes egyik sem...idővel ezek a hibák orvosolhatók..futómű hibátlan,bár 180e-nél volt felújítva..elég sok számla jött az autóval..szerencsére errefelé nem lehet "panaszunk" az utakra..akármerre mentem,eddig mindenhol ilyen,vagy inkább rosszabb volt..somogy dél-nyugati része a halál..
lényeg,hogy nekem már 55e km-t ment az utolsó felújítás óta,nagyfelnin, 225/45-el..a kátyúkat ki lehet kerülni,és néha még élvezetes is,a fekvőrendőrön meg nem nagygázzal kell átugratni..rosszabb úton meg egyszerűen lassabban megyek..
gecsa2012-06-25 22:20:03 // 129103
és visszarakáskor látszik,hogy amúgy konkrétan levehető,csak egy sima csúszka pályán megy a helyére...:D
sparco2012-06-25 22:13:20 // 129102
Bobek-t kérdezd meg az árral kapcsban (Selénia importőr)..de telefonon keresd, mert 1000 éve nem volt fent sztem!
Zsolt852012-06-25 22:08:12 // 129101
Sziasztok !

JTD-be WR diesel olajat tud valaki "akciós" áron ? 4l kellene. Valami rohadt drága mostanában...
Tentacle2012-06-25 22:07:39 // 129100
A kesztyűtartó problémája inkább a 155-re jellemző (ott magától kinyílik), a recsegő kettes meg tipikus boxer jelenség. Szerintem is minden rossz felületesen össze van ollózva a cikkben, azt kellett volna inkább kiemelni, hogy ennyi pénzért nem fog valószínűleg jó autót találni, nem csak 156ost, de más hasonló kategóriájú másik márka típusát sem.Mondom mindezt úgy, hogy most vettem egy 156ost, bár nem ebből az évjáratból és motorból :-)
Saca2012-06-25 22:05:59 // 129099
ha ilyen vehemensen tekergeti azt a szerencsétlen tükröt persze hogy lejön a helyéről. :)
GTPeti2012-06-25 21:40:23 // 129098
"Sőt, valójában nem is tudni, hol vannak olyan tükörsima utak, melyek nem eszik meg rövid időn belül a szilenteket, mindkét oldali lengőkarokat, a kormányösszekötőket-stabpálcákat. Ráadásul lengőkart illik párban cserélni, egy kettős keresztlengőkaros autónál mindenképpen"
Vannak. Vagy 4 éves hozzá sem nyúltam a futóműhöz.

Igaz, ha a jobb oldallal átmegyek egy csatornafedőn, jobb hátulról olyan hang jön, mintha egy kartondobozra csaptam volna rá. Már gyakorlatilag leürítettem a csomagtartót. És akkor is jött. Lehet, hogy futómű lesz. Viszont 200ekm alatt semmi sem lett hátul cserélve.
gecsa2012-06-25 21:10:53 // 129097
azért mondom,hogy innen indultak...
Csabásos2012-06-25 21:06:23 // 129096
:D Ez is legenda! :)
gecsa2012-06-25 20:57:42 // 129095
az is a tc-ben volt téma anno...meg a kezedben marad a tükör,és társai...

video
Csabásos2012-06-25 20:35:52 // 129094
Hát ez a kesztyűtartós téma,szerintem is 1 téves legenda! :D
admirális2012-06-25 20:30:11 // 129093
Megint ez a nehezen nyíló kesztyűtartó, innen látszik hogy az egész cikk össze van salátázva mindenhonnan mindenféle tévhitek alapján, esetleg néha beletrafál valami értelmes tanácsba is, de csak véletlenül. Ezt az írást elég felületesnek tartom, nem hiszem hogy valós tapasztalathoz van bármi köze.
Csabásos2012-06-25 20:28:16 // 129092
Jó izlése van!Genetika! :D
Csabásos2012-06-25 20:23:46 // 129091
Nagyon jó cikk!Teljesen igaz & jó olvasnom illetve olvasnunk,az ilyen szakmai hozzáértést!A respektációm jár érte!
Dévid2012-06-25 20:00:25 // 129090
Igen, 60.000-enként illendő vezérlést cserélni, az olajszint és minőség tényleg fontos.

Én is azért vettem 2.0-t mert számítottam rá, hogy az 1.6-ok jó eséllyel gyakrabban vannak széthajtva. Még mindig tartom ezt az állításom, de az évek megmutatták, hogy azért egy 2.0 is meghal, ha nincs jó kezekben.

Jó, típusismerettel rendelkező szerelő és gondos gazda, és vásárlás után mindent rendbe tenni rajta, és akkor sok öröm van benne, és ugyanolyan megbízható, mint bármelyik másik autó, amivel törődnek.
alfa1562012-06-25 19:24:01 // 129089
Épp felakartam hívni a figyelmeteket a totalcar cikkére. Nagyon korrekt jó cikk , sok benne az igazság ajánlom elolvasni minden amorésnak.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak