Fórum >> Típusok >> 156

_ÁRPÁD_2011-07-01 15:43:11 // 121540
Nem figyeltem meg hogy akkor hagy-e nyomot maga után.... de amikor megindul 2000 körül akkor van de nem pamacs hanem felhő....
ystuc2011-07-01 15:39:12 // 121539
Srácok, felvetődött egy kérdés, amire én nem tudok pontosan válaszolni, lévén nem ilyen motorral szerelt autóm van. Mondjatok nekem értékeket, köszi! :-)

A 156-os 2.0 JTS motorral, illetve 1.9 JTD (140le) motorral mennyit eszik autópályán? Konstans 120-130-as tempó, illetve 150-160.
Piritu - 1.000.0002011-07-01 15:37:32 // 121538
Utána köp egy füstpamacsot? Ha igen, akkor EGR szelep lesz.
_ÁRPÁD_2011-07-01 15:35:44 // 121537
Üdv Mindenkinek! Lenne egy észrevétellel kapcsolatosan kérdésem. Találkozott olyannal valaki hogy kihagyott volna a egy pillanatra a turbónyomás? (értve: megtorpant az autó). Ez a jelenség kb 2500-s fordulat környékén jelentkezik, de nem mindig. mikkor milyenje van :(
Liquid2011-07-01 15:29:45 // 121536
20K-t semmiképp? miért?
Piritu - 1.000.0002011-07-01 15:22:18 // 121535
Miért jobb? Miért hiszel jobban egy szerelőnek, mint egy autógyárnak? El kell hogy keserítselek, a TS motort a Selenia olajhoz "tervezték" és viszont.
Persze ez nem azt jelenti, hogy nem lehet próbálkozni, de teljesen felesleges. Több tízezer Alfában bevált, egyedieskedésnek sose lehet tudni, hogy mi lesz a vége.
Piritu - 1.000.0002011-07-01 15:18:00 // 121534
Semmi baja az Agipnak, csak az Alfába Selenia való :-)
osee_selespeed2011-07-01 15:17:29 // 121533
Én Agip Racinget használok, kb. egy árban van a 20K-val, de annál azért jobb. Meg a szerelőm is ezt ajánlta, 20K-t semmiképp.
Szabeee2011-07-01 15:07:13 // 121532
tudom h olaj topicba kéne, de az agip olaj nem jó? csak selénia?
Piritu - 1.000.0002011-07-01 10:43:16 // 121531
- Meg kéne tudni, hogy milyen olajjal járatták (TS-be csak Selenia) és megtudni, hogy mekkora az olajfogyasztás
- Bemelegedésnél a termosztátot is érdemes figyelni, bár a csere nem nagy tétel és otthon is megoldható jó alkualap.
Piritu - 1.000.0002011-07-01 10:39:58 // 121530
Én a következőkre figyelnék:
- mindenképp kiolvasnám az ECU-t, hogy van-e benne hibaüzenet és hogy a km-óra állást megtudjam. A motort beindítva az összes motorparamétert lehet figyelni, a hibás LLM-et és lambdát ki lehet szűrni (ezek kerülnek sokba)
- Ahogy Liquid is írja, indítás után a dízeles kerregő hang vezérlésmódosítóra utak
- Tutira meg kell tudni, hogy ki és mikor cserélt vezérműszíjat, ha bizonytalan a csere, akkor otthon azzal kell kezdeni.
- Futóművet mindenképp célszerű megrángatni, hogy mi lötyög. 156-nál a hátsó kereszttartó is izgalmas lehet. Stabilizátorokat elöl-hátul mindenképp megmozgatni, drága a csere (nem elég a szilentet, rúddal együtt célszerű, mert az is kopik)
- Rozsdanyomokat keresni mindenhol
- Lámpákban, üvegekben a dátumot keresni, hogy még az eredeti-e, ha cserélve volt, valószínűleg az a rész törött volt.
- Festékvastagságot mérni (nekem a 0 km-es autóm is festve volt) és tisztázni, hogy miért lett festve
- Fékek állapota, mennyire van megkopva, nem olcsó a csere
Szabeee2011-07-01 10:35:29 // 121529
az előttem szólóhoz hozzátenném, hogy a vízhőfok mutatóját is érdemes nézegetni, valamint érdemes egy kicsit rosszabb úton is kipróbálni, hogy nem dobál-e a segge, mint az én esetemben. Amikor én vettem, az előző tulaj vezetési stílusát is néztem, hogy mennyire nyomta neki hidegen. Max 3000-től nagyon meg kell lódulnia
Coyote2011-07-01 10:17:57 // 121528
Köszönöm a tanácsot. Még annyi csak és igérem nem zaklatlak titeket tovább, a motortérben mire figyeljek? Ott mik az árulkodó jelek?
Liquid2011-07-01 10:05:03 // 121527
nemnagyon tudnék extrát (újat) mondani, ha bármi zaj jön a futómű felől, akkor valami nem kerek, ne füstöljön, legyen rendes alapjárata, ha van dízelhangja de csak 1-2s-ig indításkor, akkor semmi teendő, ha megmarad a kerregés, akkor be kell kalkulálni a vezmód cserét, kb2700-tól érezhetően meg kell indulnia
pörögjön rendesen, ha kelletlenül pörög 4-5e fölé illetve nem érzed hogy megjön a power 3000-nél, akkor valami nem okés az LMM-mel
Coyote2011-07-01 09:55:01 // 121526
Ha döntöttem a vásárlásnál mire kell odafigyelni? Mik az árulkodó jelek? Mit kell megnézni mindenképpen a proba útnál?
Dévid2011-07-01 05:06:25 // 121525
Mikor főnököm lecserélte a 146-ját, Ő is be akarta számíttatni, de nem talált olyan helyet ahol rendes áron beszámították volna. Van egy összeg ami alatt én sem adnám el, hisz még ca. 1.000.000 Forint hitelem is van rajta. :)
Piritu - 1.000.0002011-06-30 22:49:23 // 121524
Másik ismerős meg úgy vett, hogy meglátott egy 156-ot a kereskedésben és gondolkodás nélkül megvette, mert elég volt a pénze rá. Hiába mondtam, hogy nézzük meg, másnap már azzal jött a melóba. Motorgenerál lett belőle, szerencsére az eladó kontójára.
szasza(SW)2011-06-30 22:37:26 // 121523
Hát én az 56-ot úgy vettem,hogy vittem a szerelőm.Megálltam az autó előtt már mondta.A lámpák cserélve voltak.Már vette is a rétegmérőt.A nepper magyarázót,hogy ott az övé.Mondta neki a szerelő jó akkor menj méregess vele egy másik autót.Innentől kezdve már meg se nyikkant nepper úr:)Hál isten nagy gond nem volt mert törve nem volt,de még 100000-be került neki,hogy elhoztam.
Piritu - 1.000.0002011-06-30 22:27:03 // 121522
Van ismerősöm, aki szervizvezetőt vitt magával az OFF vételéhez, azt is átverték az ügyes nepperek :-(
GTPeti2011-06-30 22:26:46 // 121521
Mondjuk egy Suzuki kereskedésbe. Szívesen cserélnek autóra. :)
szasza(SW)2011-06-30 22:25:26 // 121520
Be kell nyomni egy kereskedésbe cserével azt jó van.Csak jobbat válasz:)))
szasza(SW)2011-06-30 22:22:37 // 121519
Na jó,ha fel tudod mérni mik a hibái,akkor úgy számolsz.Ha aszt hiszed,hogy hibátlan mer azt állítják,de nincs átvizsgálva,akkor kész a kudarc,meg idővel a buksza is:(
Dévid2011-06-30 22:21:12 // 121518
Már csak egy olyan fickót keresek, mint én voltam pár éve. :D
szasza(SW)2011-06-30 22:19:46 // 121517
Ne gazdagodj, az elsőnél én is így jártam.A másodikkal már nem lesz gond,mert tanultál a hibából:)
Piritu - 1.000.0002011-06-30 22:19:44 // 121516
Mondjuk két éve tudatosan vettem egy kicsit "olcsóbb" gyári állapotú Spider-t, aztán lassan már kész is lesz :-))
Liquid2011-06-30 22:19:36 // 121515
az kajak jó lenne, bár nekem az 1.5 is elegendő volt :)
Piritu - 1.000.0002011-06-30 22:17:34 // 121514
Pontosan. A baj az, hogy aki nem jártas az autótechnikában, vagy nem ismeri eléggé a típust könnyen "bepalizható" néhány neppertrükkel :-(
Dévid2011-06-30 22:17:07 // 121513
Bontószökevényt drágán. :(
szasza(SW)2011-06-30 22:15:02 // 121512
Mondjuk nem is 5-600-ért vettem.Egy biztos inkább egy hibátlan drágában, mint egy bontó szökevény olcsóé:)
Dévid2011-06-30 22:14:22 // 121511
De nem ám, bár még 2.0 TS-en kívül mást nem vezettem Alfában. Mondjuk utasként a chipelt sötét 2.4 10V SW is meggyőző volt. :D
GTPeti2011-06-30 22:13:03 // 121510
Egy olyan egyhat TS az Uno-ban is egész jól mutatna. B)
Piritu - 1.000.0002011-06-30 22:12:25 // 121509
... ja és tényleg nem rossz motor az az 1,6 TS.
GTPeti2011-06-30 22:11:48 // 121508
JTD mondja: "A koromhoz képest jól nézek ki. " :)
Piritu - 1.000.0002011-06-30 22:10:23 // 121507
Tudom, de mások - akik olvassák eme nyílt topikot - nem biztos :-)
Liquid2011-06-30 22:10:23 // 121506
derogált neki, hogy megelőztem a bambini matricás járművel, mert éppen elhomályosította a látását a korom és ezért nem mert gyorsabban menni :))
Dévid2011-06-30 22:08:47 // 121505
Liquid barátunk tudja miért írtam. :D
Nagypapásan vezet. :D
Liquid2011-06-30 22:07:44 // 121504
az nekem is tetszett volna csak éppen nem volt ésszerű V6 annakidején eladó
bagoly2011-06-30 22:03:48 // 121503
kipuff problémám már volt azt elhátítottam de lehet ,hogy még valahol ki van rohjadva.
Mindenkinek köszönöm szépen a segítséget :-)
Piritu - 1.000.0002011-06-30 22:03:43 // 121502
Hát nem tudom, mentem összesen vagy 360 ezer km-t 1,6TS-el. Jó pár OFF-nak szereztünk meglepetést és a vezetési élmény is megvolt.
Mondjuk gyorsulási versenyen sem voltam velük, de 160 feletti tempóra bármelyik képes volt órákon keresztül a német autópályán.
Ha az ember nem akar vagánykodni tökéletesen megfelel.
GTPeti2011-06-30 22:03:24 // 121501
Nekem egy V6-os kombi is nagyon tetszene. Már ha a fogyasztás nem számítana...
Liquid2011-06-30 21:59:56 // 121500
azaz, főleg ha középnagypapásan vezetek :))
Dévid2011-06-30 21:58:24 // 121499
A 2.0 elég babakocsi kategória. :D
Piritu - 1.000.0002011-06-30 21:53:42 // 121498
Szerintem ti vagytok a kivételek, akik erősítik a szabályt :-)
Piritu - 1.000.0002011-06-30 21:52:59 // 121497
Általában 2000 környékén/alatt már húz a dejzel. (Azt, hogy rendben van-e egyszerűen egy 0-100 sprintel el lehet dönteni, ha hozza a gyári adatot nagy baj nem lehet.)
Nem lehet, hogy a kipuff van valahol eltörve és ezért hangos? Az is bekavarhat a turbónál.
bagoly2011-06-30 21:48:44 // 121496
mennyi lentebb? nekem amióta megvettem így kapcsol. nemtom nem próbáltam más Alfákat, nem tudom sajnos hogy kéne az enyémnek muzsikálni csak azt tudom szar a hangja és én többet várok töle mint ahogy most megy és gyengébb mint amikor megvettem. innen a gond
szasza(SW)2011-06-30 21:48:29 // 121495
Ez se általános, mert nekem pont 10 éves és 129900.A kilométer:)
Poló2011-06-30 21:47:17 // 121494
Pont 1 év alatt mentem vele 4000 km-t :D
Ebből a tavalyi tokaji Selénia Rally volt 1000 km :D
Most járunk 118.500 körül valahol.

Stef autója futott még keveset meg Gábor80-é (fejből ők jutnak eszembe).
Liquid2011-06-30 21:46:10 // 121493
vegyél 2.0-t punktum :)) ha nem találsz vállalható példányt akkor 1.8, ha azt se akkor 1.6, ha ráérsz akkor várj és figyelj, előbb utóbb találsz jót, de ha lehet ne siesd el.
Én a 2.0-ra szavazok :)
mikor én kerestem 156-ot, akkor annyi volt a kívánságom, hogy ne 1.6 legyen. Esetleg bejöhet a képbe a 2.4 10V is nemtudom belefér-e a világképedbe
Én mindenesetre szeretem ha van erőtartalék, ez egy 1.6-ban biztosan szerényebb
szasza(SW)2011-06-30 21:45:03 // 121492
2 fél nél már szerintem kicsit késő,ha kapcsol.Nálam 1,8 nál már pörög.
Piritu - 1.000.0002011-06-30 21:42:33 // 121491
Akkor most hogyan kell érteni, hogy "... a gépnek és erőtlen" ? :-)
Amúgy lentebb kellene megjönnie az erőnek, mint 2500
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak