Hardy2013-05-22 05:45:54 // 138533
Én a felsőket 170-nél cseréltem az alsók eredetiek voltak mikor eladtam 240 meg egy kicsi volt benne....
Tuningman2013-05-22 02:08:20 // 138532
Van jó pár dolog ami miatt levegősödhet a kuplung.
Ha valahol ereszt akkor levegősödni is fog. Mindenképp meg kell keresni, pontosan hol ereszti az olajat és meg kell szüntetni a szivárgást.
Légteleníteni csak utána érdemes.
Hidraulikus kinyomócsapágy és a cső csatlakozásánál lehet könnyen légteleníteni.
Kuplungot a pedállal felpumpálod, nyomva tartod, csövet meglazítod, felengedés előtt visszahúzod a csövet a csatlakozásnál. Ezt addig ismételed amíg jó nem lesz. ( 2 emberes meló ) Rongyot rakjál a cső köré, hogy ne ússzon utána minden a fékfolyadékban.
Nem a legprecízebb de felszerelés nélkül máshogy nem lehet.
Ha valahol ereszt akkor levegősödni is fog. Mindenképp meg kell keresni, pontosan hol ereszti az olajat és meg kell szüntetni a szivárgást.
Légteleníteni csak utána érdemes.
Hidraulikus kinyomócsapágy és a cső csatlakozásánál lehet könnyen légteleníteni.
Kuplungot a pedállal felpumpálod, nyomva tartod, csövet meglazítod, felengedés előtt visszahúzod a csövet a csatlakozásnál. Ezt addig ismételed amíg jó nem lesz. ( 2 emberes meló ) Rongyot rakjál a cső köré, hogy ne ússzon utána minden a fékfolyadékban.
Nem a legprecízebb de felszerelés nélkül máshogy nem lehet.
Zsolesz2013-05-21 22:44:51 // 138531
Aha vennék, ha lenne rá keret. Azt hiszem akkor egy ideig még kopog, egyenlőre nem vészes, csak néha hallani.
Örülök, ha ezt az első futómű szervízt ki tudom gazdálkodni valahogy...
Örülök, ha ezt az első futómű szervízt ki tudom gazdálkodni valahogy...
gecsa2013-05-21 22:23:01 // 138530
munkahenger gumigyűrűínek hibáinál kerülhet bele könnyen..
aranytl2013-05-21 21:51:35 // 138529
Sziasztok!
Böngésztem a fórumot és jó pár tag részéről merült fel a kuplung levegősödése, de válasz a probléma megldására egyik esetben sem érkezett.
Remélem most valaki tud segíteni. Hasonló dolog történhetett velem pénteken. Pedál félútig szinte beesik, utolsó 1-2cm-en működik csak, ráadásul az autó alatt pár csepp fékolaj jelent meg.
Az elearn szerinti légtelenítéshez nincsen olyan masinám. Lehet esetleg egyszerűbben is?
Attól, hogy szivárog valahonnan a fékolaj (vsz a kinyomócsapágynál enged) még lehet jó légtelenítés után?
1400km-rel ezelőtt volt cserélve a kuplung kinyomócsapággyal együtt és eddig nem volt gond vele. Hogyan kerülhetett levegő a rendszerbe?
Böngésztem a fórumot és jó pár tag részéről merült fel a kuplung levegősödése, de válasz a probléma megldására egyik esetben sem érkezett.
Remélem most valaki tud segíteni. Hasonló dolog történhetett velem pénteken. Pedál félútig szinte beesik, utolsó 1-2cm-en működik csak, ráadásul az autó alatt pár csepp fékolaj jelent meg.
Az elearn szerinti légtelenítéshez nincsen olyan masinám. Lehet esetleg egyszerűbben is?
Attól, hogy szivárog valahonnan a fékolaj (vsz a kinyomócsapágynál enged) még lehet jó légtelenítés után?
1400km-rel ezelőtt volt cserélve a kuplung kinyomócsapággyal együtt és eddig nem volt gond vele. Hogyan kerülhetett levegő a rendszerbe?
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-05-21 21:45:16 // 138528
Hát akkor most az újakon a sor hogy bizonyítsanak a Moog felsők egész jól bírják 30e km és köszönik szépen jól vannak :)
GTPeti2013-05-21 21:37:13 // 138527
"Hogy a bánatba bírtak ki ennyit amikor mindenki azt mondja hogy 2 év meg 20-30ekm nél nyekk a lengőknek."
Magad mondtad: "Vannak csodák" :))
Magad mondtad: "Vannak csodák" :))
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-05-21 21:36:03 // 138526
Éltre le tudva :) Merész állítás alfáéknál ilyent kijelenteni :D Vannak csodák pl 2 napig pipáztam az alsó lengők cseréivel, ami hihetetlen hogy gyári felsők óra szrint 140e km nél adták meg magukat az alsók 170e nél. Teke ve van az óra kb 200-250 körül lehet benne. Hogy a bánatba bírtak ki ennyit amikor mindenki azt mondja hogy 2 év meg 20-30ekm nél nyekk a lengőknek. Fura :)
GTPeti2013-05-21 21:28:22 // 138525
Pontosan. Végülis csak egy gyártósort kell építeni hozzá. :))
Zsolesz, az pont egy elég speciális darab, a felfogatása is. Nem szokás cserélni. Szerencsére viszonylag ritkán kell cserélni. Ha rám hallgatsz veszel egy pár gyári hosszlengőkart és egy életre le van tudva a dolog.
Zsolesz, az pont egy elég speciális darab, a felfogatása is. Nem szokás cserélni. Szerencsére viszonylag ritkán kell cserélni. Ha rám hallgatsz veszel egy pár gyári hosszlengőkart és egy életre le van tudva a dolog.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-05-21 19:06:44 // 138524
Minden szilent cserélhető.
Zsolesz2013-05-21 19:00:43 // 138523
Hali!
A hátsó hosszú lengőkarban (nem tudom mi a neve) az első szilent cserélhető külön vagy csak a lengőkarral együtt?
A hátsó hosszú lengőkarban (nem tudom mi a neve) az első szilent cserélhető külön vagy csak a lengőkarral együtt?
Zotyy1562013-05-21 18:50:50 // 138522
Sziasztok!
Tegnap történt egy hatalmas gond az autómmal,kíváncsi voltam bírja e a 200-at ,de sajna a hajtókar megadta magát... :( így motorcsere lesz a dologból :( keresnék 1998 as 1.6 ts motort,ha valaki tud valami jót írjon köszi!
Tegnap történt egy hatalmas gond az autómmal,kíváncsi voltam bírja e a 200-at ,de sajna a hajtókar megadta magát... :( így motorcsere lesz a dologból :( keresnék 1998 as 1.6 ts motort,ha valaki tud valami jót írjon köszi!
gecsa2013-05-21 15:22:56 // 138521
az előző offomnál én is játszottam vele, mire rájöttem..:)
Kka2013-05-21 13:13:05 // 138520
Nekem a Punto csinálta ezt sokáig, mikor olyan kedve volt nem indúlt el, csak ezt csinálta amit nálad is, hogy egy kicsit forditott, mintha lemerült volna az aksi. Majd pár órára rá, mintha semmi baja nem lenne inditott. A komutátor volt nekem is beégve, meg a kefék elkopva. (majd egy évig szopattam vele magam xD)
SanyiJTD2013-05-21 12:32:21 // 138519
Nem csak azért ,hanem a melegedés miatt is vinnem kellett volna amúgy is...
gecsa2013-05-21 12:21:46 // 138518
nem kell azt tolni, csak szedd ki az önindítót..:) nem macerás, csak kell egy kicsit bontani, hogy hozzáférj..:)
SanyiJTD2013-05-21 12:16:57 // 138517
Hú, nagyon szépen köszi ,korrekt leírás volt!
Ma este fele áttolom egy szerelőhöz, még jó,hogy a másik utcába lakik :D
Elvileg vágja az alfát, ő is lanciával jár. Dicsérték, majd kiderül. Utálok szerelőkkel kisérletezni ...
Ma este fele áttolom egy szerelőhöz, még jó,hogy a másik utcába lakik :D
Elvileg vágja az alfát, ő is lanciával jár. Dicsérték, majd kiderül. Utálok szerelőkkel kisérletezni ...
SanyiJTD2013-05-21 12:14:44 // 138516
Nem, nem kattan, halom ,hogy kb. egy felet fordít. Meg tegnap mikor megpróbáltam elindult,mit ha mi sem történt volna. Érdekes volt...
gecsa2013-05-21 12:08:29 // 138515
korrekt leírás.. :)
RSVRocky2013-05-21 08:37:03 // 138514
kösz a tippet, írtam is neki :)
Alfa GT-Csaba2013-05-21 08:27:12 // 138513
Keresd Erhardot .40 körül valahol!
RSVRocky2013-05-21 08:25:13 // 138512
Sziasztok.
Vezérlésmódosítót keresek. Milyen árban mozoghat, és hol érdemes beszerezni?
Köszi :)
156 - év 2000 - 1,6TS
Vezérlésmódosítót keresek. Milyen árban mozoghat, és hol érdemes beszerezni?
Köszi :)
156 - év 2000 - 1,6TS
Liquid2013-05-21 08:06:22 // 138511
kicsit túl van árazva
Tuningman2013-05-21 02:44:33 // 138510
Így néz ki az önindító belülről.
Ezek a főbb alkatrészei.
Ahogy leírtad a hibajelenséget, abból én az önindító kommutátor beégésére gyanakszom.
A kommutátoron futnak a bronzkefék, amik idővel elkopnak, ekkor cseréljük őket.
Ha nagyon elkopnak akkor nem fognak rendesen érintkezni a kommutátorral és ezért az áramot sem adják át tökéletesen, ilyenkor pedig el kezd beégni a kommutátor.
A kommutátor lapkákból áll ahogy a képen is látszik. Ezeken a lapkákon keresztül jut be a tekercsekbe az áram. Ez az egyik pólus. A másik az állórész tekercseiben fut végig. Amikor a két pólus közelít egymáshoz akkor taszítják egymást és ekkor elfordul az állórész és ez a folyamat ismétlődik, így jön mozgásba az önindító.
Ha a kommutátor beég akkor nem jut el az áram minden tekercshez és nem tud elfordulni a forgórész csak részben, ahol áramot kap ott mozdul, ahol nem, ott pedig megáll. Nagyjából ezért fordul csak egy felet az önindítód. Néha mikor átjut az áram teljesen akkor persze működik.
Így néz ki a jó kommutátor.
Ezek a főbb alkatrészei.
Ahogy leírtad a hibajelenséget, abból én az önindító kommutátor beégésére gyanakszom.
A kommutátoron futnak a bronzkefék, amik idővel elkopnak, ekkor cseréljük őket.
Ha nagyon elkopnak akkor nem fognak rendesen érintkezni a kommutátorral és ezért az áramot sem adják át tökéletesen, ilyenkor pedig el kezd beégni a kommutátor.
A kommutátor lapkákból áll ahogy a képen is látszik. Ezeken a lapkákon keresztül jut be a tekercsekbe az áram. Ez az egyik pólus. A másik az állórész tekercseiben fut végig. Amikor a két pólus közelít egymáshoz akkor taszítják egymást és ekkor elfordul az állórész és ez a folyamat ismétlődik, így jön mozgásba az önindító.
Ha a kommutátor beég akkor nem jut el az áram minden tekercshez és nem tud elfordulni a forgórész csak részben, ahol áramot kap ott mozdul, ahol nem, ott pedig megáll. Nagyjából ezért fordul csak egy felet az önindítód. Néha mikor átjut az áram teljesen akkor persze működik.
Így néz ki a jó kommutátor.
Vinnie2013-05-21 00:11:25 // 138509
Nem inkább csak kattan egy nagyot?
Azért kérdem, mert pár hete nekem leállítás után, mikor újra akartam indítani, csak kattant egyet a gép. Önindítóra tippeltem én is. Már majdnem be is szereztem, aztán kiderült, hogy az akksi volt a gond. Leszakadt egy cella... Varta volt az enyém is.
Próbálkoznék elsőre másik akksival, hátha az a gond.
Azért kérdem, mert pár hete nekem leállítás után, mikor újra akartam indítani, csak kattant egyet a gép. Önindítóra tippeltem én is. Már majdnem be is szereztem, aztán kiderült, hogy az akksi volt a gond. Leszakadt egy cella... Varta volt az enyém is.
Próbálkoznék elsőre másik akksival, hátha az a gond.
B.László2013-05-20 23:52:59 // 138508
pl ehhez mit szóltok ? :D bá a szinnem jön be szemmenyire se 2.4
SanyiJTD2013-05-20 17:09:07 // 138507
Nem, akkor úgy tudom ,hogy nem indul el. De nem is teker az önindítóm, csak egy felet.
GTPeti2013-05-20 17:02:38 // 138506
Ez ELM327-nek néz is ki a LED-ek és a felirat kivételével. Mindenesetre egy ELM-mel nem tudsz minden ECU-t elérni az autódban. (A motor-t igen.)
SZVSZ használj MES-t...
SZVSZ használj MES-t...
Alfa GT-Csaba2013-05-20 16:44:09 // 138505
Nem lehet hogy a főtengely jeladód szarakszik?
SanyiJTD2013-05-20 15:48:10 // 138504
Srácok ma megpróbáltam elsőre elindult a kocsi. Nézem hát ez??
Leállítottam ,megint nem indul, felet teker... Azóta sem indult el...
Leállítottam ,megint nem indul, felet teker... Azóta sem indult el...
SanyiJTD2013-05-20 15:47:31 // 138503
terv lenne, pénz nincs... :(
atosz0692013-05-20 15:42:19 // 138502
Én rajtahagytam hogy a sok bmw 20d ne kötekedjen... :)
Trombozis2013-05-20 15:26:52 // 138501
Tegnap vittem megint pár embert, akik tegnap jöttek rá, hogy van hátul is ajtó...de ami a legjobban bosszant, hogy a csomagtérfedelet senki se bírja kinyitni. Már majdnem letépte az inas a jelet. Ki is esett belőle a rugó. Istenem. Belül a kapaszkodó is le lett tépve. Nagyon nem szeretem, ha hátul ülnek. :-/ Le fogom falazni az ajtókat. :-D
Trombozis2013-05-20 15:25:05 // 138500
Van már terv másikra?
Trombozis2013-05-20 15:24:39 // 138499
Nem szokott érdekelni, hogy ki mit gondol. :-) Vegyék be. Ahogy időm engedi, úgy haladok. :-D Szóval, még ilyen lesz a kifogóm egy ideig.
Xintetic2013-05-20 10:31:52 // 138498
Ma egyből beindult az autó, úgy hogy valószínű az lesz a baja amit mondtál.
Tuningman2013-05-20 01:20:37 // 138497
Szabeee2013-05-20 00:47:28 // 138496
Szabeee2013-05-20 00:38:09 // 138495
enyémen sincs semmi, bár gondolkodtam az 1.4 T.Spark feliraton ;) :D
SanyiJTD2013-05-19 23:20:18 // 138494
Enyémen sincs semmi :D
Dévid2013-05-19 22:58:50 // 138493
Enyémen meg mi van hátul? Csak a csomagtérzár-takaró Alfa embléma, amúgy tiszta a popsija. :D
gecsa2013-05-19 22:49:28 // 138492
mostanában divat a downsizing..:D
SanyiJTD2013-05-19 22:45:04 // 138491
Tegnapi sztori, ezt el kell mesélnem :D:D
Csopakra mentünk tuning talira.
Úgy gondoltam az alfát otthon hagyom, haverom golfjával mentünk. Nem tudtunk merre kellett menni csopakon belül jött egy malac vagy talán egyel újabb passat. Ő tudta ,mondta kövessük. 4db kipuff vég, vagy 130dB-t nyomott, tényleg brutálisan hangos volt. Ment elöttünk 60-al, jött egy emelkedő, nagy hang, mondja haverom ,bazdmeg ez visszaváltott. A sebesség lecsökkent 40-re a kipuff ordított. Közelebb értünk matrica a hátulján : I LOVE MY VR6. Konkrétan sírtam a röhögéstől egy 10 perig :D:D Jó ha 1,4cl volt abba a kotlába. Miért jó ennyire leégetni magát? :D Legalább egy kettőpontnulla lett volna benne.... :D:D:D
Csopakra mentünk tuning talira.
Úgy gondoltam az alfát otthon hagyom, haverom golfjával mentünk. Nem tudtunk merre kellett menni csopakon belül jött egy malac vagy talán egyel újabb passat. Ő tudta ,mondta kövessük. 4db kipuff vég, vagy 130dB-t nyomott, tényleg brutálisan hangos volt. Ment elöttünk 60-al, jött egy emelkedő, nagy hang, mondja haverom ,bazdmeg ez visszaváltott. A sebesség lecsökkent 40-re a kipuff ordított. Közelebb értünk matrica a hátulján : I LOVE MY VR6. Konkrétan sírtam a röhögéstől egy 10 perig :D:D Jó ha 1,4cl volt abba a kotlába. Miért jó ennyire leégetni magát? :D Legalább egy kettőpontnulla lett volna benne.... :D:D:D
SanyiJTD2013-05-19 22:41:10 // 138490
Köszi köszi ;)
SanyiJTD2013-05-19 22:31:33 // 138488
majd lefotózom :D Nehéz kiműteni a helyéről? Hol található egyáltalán?
gecsa2013-05-19 22:17:24 // 138487
annyira tényleg nem vészes,csak jól figyeld meg,hogy mi hova való...olyan,mint a legó..:-)
admirális2013-05-19 21:46:13 // 138486
Gyertya, kábel, trafó körül kezdenék vizsgálódni.
Kicsu2013-05-19 21:32:24 // 138485
Én magam csináltam,igaz az elmúlt tíz évben se saját se rokon ismerős autója nem volt szerelőnél.
Sztem elbírsz vele.Nem kell forrasztani.
Sztem elbírsz vele.Nem kell forrasztani.
SanyiJTD2013-05-19 21:29:05 // 138484
Akkor megkörnyékezem a szomszéd palit ... :D