Fórum >> Típusok >> 156

SanyiJTD2013-05-22 20:17:51 // 138573
Mert rövidebb is mind gyárilag. Gusztustalan megoldás... :) :D
GTPeti2013-05-22 20:17:51 // 138572
"ott hosszkitámasztóból nincs starline" Még szerencse... B)

Akkor 1000x inkább Triscan-t kell venni...
B.László2013-05-22 20:10:37 // 138571
azért a poliuretán szilentekre kiv lennék meddig bírják .
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-05-22 19:56:59 // 138570
Lehet én unixnál meg Erhardnál néztem ott hosszkitámasztóból nincs starline
Alfa GT-Csaba2013-05-22 19:54:47 // 138569
hogyne lenne .12-13 körül van starline
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-05-22 19:53:48 // 138568
Aha az más, mert 15eft alatt még "gagyi" sincs :)
sparco2013-05-22 19:49:41 // 138567
Egy pár küszöböt Nekem is be kellene majd szereznem... csak az a bajom vele, hogy elöl-hátul olyan, mint ha nem is rávaló lenne...azaz rövidnek tűnik.
Zsolesz2013-05-22 19:49:39 // 138566
Ööö ez baráti ár, jó ismerősöm nekem ennyiért adja.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-05-22 19:45:54 // 138565
Hol találtál te annyiért ???
Zsolesz2013-05-22 19:40:35 // 138564
5500 a lengőkar, azt hiszem nem szarakodok szilentezéssel
SanyiJTD2013-05-22 19:35:28 // 138563
Enyém is ilyen, csak nincs róla fotó, meg rajta a küszöb :D
Piritu - 1.000.0002013-05-22 19:30:25 // 138562
A bowdenes féknél a négy madzag másképp nyúlott (és szakadt), beállíthatatlan volt, ezért nem lehetett vele rendesen fékezni.
A kuplungnál semmi ilyen nincs. Az adagolhatóság nem téma, mert nagyon keveset megy az ember (főleg az átlag user) csúsztatott kuplunggal. Az erő is csak a bowden vastagságán és az erőkarokon múlik. Erőt egyikkel sem lehet megspórolni.
Az alkatrész-, és helyspórolás már komolyabb érv, de attól még szopatás.

Az automata utánállítást már nehezebb megoldani, löttynél nem gond. Talán ez az egyetlen érv, amit eltudok fogadni.
SanyiJTD2013-05-22 19:07:31 // 138561
Na srácok átgurult a szerelő, azt mondta ,hogy szerinte nem testel le rendesen az akksi az autóra. Rárakta a bika kábelem a motor egy részére, pöcc-röff. Holnap tisztogatom meg a test kábeleket. Egy van az akksi tálca alatt. És a többi? Vagy annyi?
sparco2013-05-22 18:52:15 // 138560
* mellesleg szebben is néz ki így! ;)
sparco2013-05-22 18:51:54 // 138559
mesa cartárs blogjában láttam ezt az igényes küszöb felújítást.
Érdekes, hogy a küszöb és kaszni összeadásánál lévő csík is el lett tüntetve.
Ez különösen jó szerintem, mert elég gyenge pontja a 156-osnak ez a rész a rozsda szempontjából.

aranytl2013-05-22 14:48:24 // 138558
Gondoltam, ha benyomom az olajat, akkor kinyomja a levegő fent a tartályba :)
A cső tényleg könnyen mozog ki be, ha kipattintom az omegát. De maga az omega bilincs is könnyen jár.
Tuningman2013-05-22 14:31:27 // 138557
1950-es népautón még madzagfék (bowdenes) fék volt. Nem volt könnyű finoman adagolni a fékerőt. Itt hasonló a helyzet. Hidraulikával sokkal finomabban lehet kuplungolni mint bowdennel és jóval nagyobb az erőátviteli képessége.
A hidraulikus kinyomócsapágy pedig a helykihasználás és az alkatrészspórolás jegyében született meg.
gecsa2013-05-22 14:24:42 // 138556
hmm...és tényleg.. ;)
Tuningman2013-05-22 14:19:39 // 138555
Az biztos de neki hidraulikus kinyomócsapágya van.:)

gecsa2013-05-22 14:11:33 // 138554
ja, hát akinél van alkatrészbázis...:)
Tuningman2013-05-22 14:08:32 // 138553
Van ott egy biztosító omega. Amíg azt nem húzod ki addig nem tud kijönni a cső. Lehet, nincs visszarakva neked?
"Egy fecskendővel nyomtam a fékolajat a kinyomócsapágy légtelenítőjébe"
Ezt nem értem. Minek?
Dévid2013-05-22 13:16:24 // 138552
Olyan válla volt a tárcsának hátul, mint nekem. A másik kocsimon meg ott rohadnak az alig használt, jó minőségű tárcsák-betétek. Kár lenne azokkal együtt leadni bontóba. :)
Ferke2013-05-22 13:05:19 // 138551
Az a baj, hogy ilyenkor az ember mindig talál valamit....még télen becsúsztam egy árokba, ahol a hűtőtartó konzolom megreccsent...majd kiderült most,. hogy a nyúlványra hegesztett konzol ponthegesztése is letört...meg volt egy pár pörsenés is....meg van egy sokkal jobb kuplungom is....meg egy még jobb motor, úgyhogy ez most így szétszedődött:)
gecsa2013-05-22 13:02:57 // 138550
lehet ezt még szétebb is szedni ám..:)
Dévid2013-05-22 12:58:29 // 138549
Azt a dolgot nem ismerem, nem járok ilyen úri helyekre. :)
Dévid2013-05-22 12:56:49 // 138548
Ismerős a dolog. Én is csak kereket akartam cserélni, de már a féktárcsát vésem le a kocsiról...
gecsa2013-05-22 12:53:09 // 138547
ha meg kell állni egy fröccsre a kocsmánál, azért jól jön..:D
Ferke2013-05-22 12:52:49 // 138546
Kis esztétikai pofozgatásnak indult, asszem túlzásba estem, ez az autószerelői túlkapás?:)
Dévid2013-05-22 12:38:49 // 138545
Csak a gyávák mentsvára a fék... :D
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-05-22 10:47:28 // 138543
Nem kell fékezni, nagy gázzal el megy :D
gecsa2013-05-22 10:45:47 // 138542
a fék hiányát majd bátorsággal pótolod..:)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-05-22 10:35:32 // 138541
Aha akkor jó, kicsit kellemetlen lenne a szitu :)
Piritu - 1.000.0002013-05-22 10:30:40 // 138540
Erre azért vigyáztak, a kuplung felé nem tud elfolyni az összes fékolaj. (Meg van osztva a tartály.)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-05-22 10:24:17 // 138539
És mi van akkor ha menet közbe adja meg magát valami, és el folyik a fékolaj? Akkor neki megyek a szederfának vagy mi? :)
Piritu - 1.000.0002013-05-22 09:22:47 // 138538
Egyáltalán miért kell hidraulikus cucc?
Mi baj volt a bowdennel? Hogy könnyű cserélni? Hogy baj esetén lehet ideiglenesen helyettesíteni?
aranytl2013-05-22 09:01:08 // 138537
Valóban a külső munkahengerrel egyszerűbb a javítás. Nem értem miért volt szükség hidraulikus kinyomócsapágyra.
aranytl2013-05-22 08:59:47 // 138536
Köszi a választ.
A kuplungharang és a motor találkozásánál jelent meg pár csepp folyadék, felül száraz volt minden.
Ma reggel próbáltam légteleníteni, bár egyedül voltam.
Egy fecskendővel nyomtam a fékolajat a kinyomócsapágy légtelenítőjébe, közben egy kattanásra kihúztam a csövet. Érdekes, hogy a cső kihúzása előtt a fecskendőből nyomott olaj folyt a cső mellett. Nem volt a helyén? Ha egy kattanásra kihúztam ömlött a folyadék.
Most annyira jó, hogy a szerelőhöz elmenjek.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-05-22 08:38:42 // 138535
Akkor nem egyedi eset :) Még a gátlóim is gyáriak. Érdekes hogy most a negyedét sem bírják ki a futómü alkatrészek hiába trw.
gecsa2013-05-22 08:10:18 // 138534
így kevesebb a kosz..:)
Hardy2013-05-22 05:45:54 // 138533
Én a felsőket 170-nél cseréltem az alsók eredetiek voltak mikor eladtam 240 meg egy kicsi volt benne....
Tuningman2013-05-22 02:08:20 // 138532
Van jó pár dolog ami miatt levegősödhet a kuplung.
Ha valahol ereszt akkor levegősödni is fog. Mindenképp meg kell keresni, pontosan hol ereszti az olajat és meg kell szüntetni a szivárgást.
Légteleníteni csak utána érdemes.
Hidraulikus kinyomócsapágy és a cső csatlakozásánál lehet könnyen légteleníteni.
Kuplungot a pedállal felpumpálod, nyomva tartod, csövet meglazítod, felengedés előtt visszahúzod a csövet a csatlakozásnál. Ezt addig ismételed amíg jó nem lesz. ( 2 emberes meló ) Rongyot rakjál a cső köré, hogy ne ússzon utána minden a fékfolyadékban.
Nem a legprecízebb de felszerelés nélkül máshogy nem lehet.
Zsolesz2013-05-21 22:44:51 // 138531
Aha vennék, ha lenne rá keret. Azt hiszem akkor egy ideig még kopog, egyenlőre nem vészes, csak néha hallani.
Örülök, ha ezt az első futómű szervízt ki tudom gazdálkodni valahogy...
gecsa2013-05-21 22:23:01 // 138530
munkahenger gumigyűrűínek hibáinál kerülhet bele könnyen..
aranytl2013-05-21 21:51:35 // 138529
Sziasztok!
Böngésztem a fórumot és jó pár tag részéről merült fel a kuplung levegősödése, de válasz a probléma megldására egyik esetben sem érkezett.
Remélem most valaki tud segíteni. Hasonló dolog történhetett velem pénteken. Pedál félútig szinte beesik, utolsó 1-2cm-en működik csak, ráadásul az autó alatt pár csepp fékolaj jelent meg.
Az elearn szerinti légtelenítéshez nincsen olyan masinám. Lehet esetleg egyszerűbben is?
Attól, hogy szivárog valahonnan a fékolaj (vsz a kinyomócsapágynál enged) még lehet jó légtelenítés után?
1400km-rel ezelőtt volt cserélve a kuplung kinyomócsapággyal együtt és eddig nem volt gond vele. Hogyan kerülhetett levegő a rendszerbe?
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-05-21 21:45:16 // 138528
Hát akkor most az újakon a sor hogy bizonyítsanak a Moog felsők egész jól bírják 30e km és köszönik szépen jól vannak :)
GTPeti2013-05-21 21:37:13 // 138527
"Hogy a bánatba bírtak ki ennyit amikor mindenki azt mondja hogy 2 év meg 20-30ekm nél nyekk a lengőknek."

Magad mondtad: "Vannak csodák" :))
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-05-21 21:36:03 // 138526
Éltre le tudva :) Merész állítás alfáéknál ilyent kijelenteni :D Vannak csodák pl 2 napig pipáztam az alsó lengők cseréivel, ami hihetetlen hogy gyári felsők óra szrint 140e km nél adták meg magukat az alsók 170e nél. Teke ve van az óra kb 200-250 körül lehet benne. Hogy a bánatba bírtak ki ennyit amikor mindenki azt mondja hogy 2 év meg 20-30ekm nél nyekk a lengőknek. Fura :)
GTPeti2013-05-21 21:28:22 // 138525
Pontosan. Végülis csak egy gyártósort kell építeni hozzá. :))

Zsolesz, az pont egy elég speciális darab, a felfogatása is. Nem szokás cserélni. Szerencsére viszonylag ritkán kell cserélni. Ha rám hallgatsz veszel egy pár gyári hosszlengőkart és egy életre le van tudva a dolog.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-05-21 19:06:44 // 138524
Minden szilent cserélhető.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak