Fórum >> Típusok >> 156

Tom852013-07-02 15:36:00 // 139866
Sziasztok! Lehet, hogy buta kérdés, de még nem kellett féktárcsát cserélnem soha, viszont szeretnék valami jobbat mint a gyári. 1.6-osra csak a 281 mm-es fér rá, vagy rá lehet tenni nagyobbat is? Illetve gondolom a 281-esből létezik hűtött verzió is, ami jó, nem a sima tömör.
Dante2013-07-02 15:31:46 // 139865
Üdv!

Egy hirtelen jött ötlettől vezérelve szeretném megkérdezni, hogy rakott már be valaki utólag tempomatot a vasba? Mekkora az esély hogy a megfelelő kapcsolók (kuplung, fék) ki vannak gyárilag építve, illetve a vezetékelés megvan? (2.0 JTS-nél)
Mi kellhet hozzá ezen kívül? Gondolom tempomatos kar a kormány mögé például :)

Köszi előre is!
Tuningman2013-07-02 13:53:07 // 139864
Egyben van az egész.
A különbség csak annyi, hogy a szerkezeten a kurblimechanika helyett elektromos motor van.

aranytl2013-07-02 13:35:53 // 139863
Neked az utasoldal az akkumulátor felől van, ott nagyobb a hely. Arra gondolsz?
Lehet, ha leszedet a műanyag fedelet jobban elfér a kezed. Én a kiegyenlítő tartály oldalán szoktam szenvedni. Nyúlkálni kell az fix, kis kezűek előnyben :)
szeda2013-07-02 09:59:43 // 139862
csak annyi a különbség mint a bringa és a robogó között....
Zselé2013-07-02 09:16:50 // 139861
Köszi. Tehát akkor a motoron kívül az ablakemelő szerkezetet is cserélni kell? (a kurblis más mint a motoros?)
Somcy2013-07-02 08:35:27 // 139860
Köszi... csak az utasoldalon rohadtul nem férek hozzá :(
Tuningman2013-07-02 02:06:24 // 139859
A két hátsó motoros ablakemelőt mindenképpen:)
Az ajtókban lévő kábelkötegek is kellenek, az elsők is, legalábbis a bal első mindenképp. Elvileg a kurblisnak az autóban lévő kábelkötege is ugyanaz tehát csak csatlakoztatni kell ha jól emlékszem. Továbbá kell az összes ablakemelő kapcsoló, elsők is a vezérlés miatt.
A motoroknak ugyanaz a felfogatásuk az ajtókban mint a kurblisé, úgyhogy nem ügy a cseréjük.
pedrobaa2013-07-01 23:57:44 // 139858
A helyzetjelző a tompított és a távolsági fényszóró között van a műanyag keretben. Nincs benne semmi csel, elvileg mind a két oldalról megközelíthető, a távolsági felől talán könnyebb. A csatlakozót simán meghúzod magad fele, kipattan a keretből és bajonett záras izzó vagyon benne.

Ha a tolatólámpában az izzók jók, akkor valszeg a kapcsoló ment szarni, az valahol a váltó környékén van, bár automatánál lehet nem is olyan egyszerű a mutatvány. :)
Zselé2013-07-01 22:56:50 // 139857
Sziasztok. Úgy néz ki találtam egy jó kis bőr belsőt. A gond annyi, hogy hátul is elektromos ablakos autóból való, ami épp most bontódik. Arra jutottam, hogy akkor legyen hátul is elektromos ablak, kérdés, hogy miket kell kibontani a donorból, hogy minden szükséges alkatrészem meglegyen a kurblis hátsó ablakok cseréjéhez. Előre is köszi a válaszokat!
SanyiJTD2013-07-01 21:04:50 // 139856
Kicseréltem a lámpáim 2 újra, 2féle helyzetjelzőm volt, egy sima halogén ,meg egy led (másik led behalt) ,de egyik sem világít az új lámpákba. Az miaz?
ATE TR2013-07-01 21:04:38 // 139855
Nyugodt vagyok. :-)
Nincs egy eves a fenyezes. :-[ Mindegy majd elkopik.
ATE TR2013-07-01 21:02:15 // 139854
Az elozo hsz neked ment. Szarfos telefon. :-)
ATE TR2013-07-01 21:00:20 // 139853
:-)
Oreg mar, meg en is. :-D
ATE TR2013-07-01 20:38:16 // 139852
:-) ja de tuti nem az enyem lenne. :-D
Somcy2013-07-01 19:49:23 // 139851
Hát, egy hét és 2 nap tapasztalatai:

1: Szegényke reggeli indításnál, hidegen eléggé kirázza az emberből a benne maradt vacsorát.
2: Erőt nem érzek benne, legalábbis nem az elvileg? 150 pacit. 4000-4500 körül mintha éledezne kissé, de kicsit sem az igazi :(
3: Nem tudom kicserélni az utasoldali helyzetjelzőt :D egyszerűen nem férek hozzá és ötletem sincs, hogy a csecsben lehetséges :()
4: Tolatólámpa nem műkszik, pedig az izzók jók :( ÉS MAGYAR!!! :D /hogy a francban?/
5: Ótómata módban szerintem kissé későn vált fel...
6: Valami ciripel a drágában... remélem csak egy eltévedt tücsök...
7: Érzés alapján valami gagyi, kínai fékek... :(

De szombaton menünk doktor bácsihoz a kicsivel... Remélem nem közli, hogy a torka véres és hazafelé be is guríthatnám a Temzébe :(
Kka2013-07-01 17:22:54 // 139850
szeda2013-07-01 17:04:19 // 139849
sziasztok,

Olyan gondom lenne hogy sok állás után ma mentem a kocsival és a belső levegőkeringető motor elég furán működött.Bekapcsolatam a klímát, először jó volt AUTO fokozatba rendesen elkezdett hűteni, jött a hideg, majd kis idő után kikapcsolt a keringetés.klíma ment rendesen tovább.aztán kis idő múlva megint bekapcsolt a keringető motor aztán megint ki.Áttekertem 2-es fokozatra de utána el sem indul a keringetés.Amikor hazaértem egyszer csak megint minden jó lett de kb 2 percre megint.Biztosítékokat megnéztem de mind jó.
Volna még egy olyan kérdésem hogy a +akuusarunál lévő nagy biztosítékoknál milyen értékű biztosítékok valók (mondjuk jobbról balra sorrendben) az egyik elég avétos és nincs rajta a műanyag burkolat így nem látni hogy hány Amperes.
Piritu - 1.000.0002013-07-01 16:06:30 // 139848
1. Légtelenítve mikor volt a rendszer? Volt benne olajcsere a fékolaj cseréjekor? Lehet, hogy kezd meghalni az alsó munkahenger és levegősödik a rendszer.
Liquid2013-07-01 14:52:14 // 139847
3: lehet hogy a hővédő lemez, de az is lehet hogy a kipufogó flexibilis csöve rezonál be
akobor2013-07-01 14:13:31 // 139846
sziasztok!

pár kérdésem nyitott maradt az autómmal (1.9 16V) kapcsolatban, hátha tudtok rá mondani valami okosat, ha gyakori és ismert hibákról van szó a 156 esetében (ha nem, akkor vegyétek úgy, hogy fel sem tettem őket, én se vagyok a távgyógyítás híve :) ):

1. kuplungpedál érdekesen mozog, néha feltűnően könnyű, néha nyikorgósan nehéz benyomni (mintha az ott lévő rugó csinálná)

2. jobb hátsó keréktől daráló, lüktető hang, 90-től fölfelé. gumi centrírozva, felni se üt, egyelőre tanácstalan vagyok. (kerékcsapágy gyanús, de akkor miért csak 90 fölött csinálja, azt nem értem :) )

3. 2000 fölött, ha odalépek neki rendesen, néha erős fémes hang jön a motor felől (mintha egy hővédő lemez rezegne), de MES szerint turbónyomás, és minden egyéb rendben van.

köszi előre is a segítséget!
Spet052013-06-30 23:32:11 // 139845
Köszi a segítséget, így nem kell megvárnom a kiszerelést a beszerzéshez :D
sparco2013-06-30 22:10:05 // 139844
Még jó hogy nem egy bazi nagy aranytömbnek! :D :S
vespa verde2013-06-30 22:06:23 // 139843
Milyen más változásra gondolsz? A kormolás megmaradt?
Kka2013-06-30 21:47:57 // 139842
én csak olvasgatom mindig amiket írsz, és kezdem úgy érezni, hogy te megvagy átkozva ezzel az autóval :)
GTPeti2013-06-30 21:27:23 // 139841
Valószínűleg 120A-s.
Zsolesz2013-06-30 21:18:39 // 139840
Ha ez megnyugtat az enyémnek mind a 4 sarka tiszta karc és még az ajtóm is végighúzták!
ATE TR2013-06-30 21:04:07 // 139839
Ma szépen nekitolattam egy márványnak. Lett egy karcolás a lökösömben. Hát ez most ott marad. :-o :-/
Piritu - 1.000.0002013-06-30 19:38:24 // 139838
Rá van írva egy ilyen matricára.

(A típusszám vége az.)
Spet052013-06-30 19:11:30 // 139837
Hali
Tudja valaki hány amperes lehet a generátorom ?
156 1.9 jtd multijet 140 le
minden van benne ülésfűtés, multikormány , tempomat , el.ablak stb stb

Elektromos ülés sajna nincs.
Előre is Köszi :D
Abarai2013-06-30 13:33:53 // 139836
Részvétem. :(
Danny2013-06-30 10:58:52 // 139835
Na kipróbáltam LMM nélkül egy próbakör alkalmával mert közben kopogó szellemeket keresek az első futóműben, már csak azért is szellemek mert miután kicseréltem a felső lengőkarokat ami mozgatás hatására kopogtak, ugyanúgy kopog még mindig valami:). Visszatérve a lényegre a torpanás azonnal megszűnt és ami azt illeti más változást nem is vettem észre, amit nemfeltétlen tartok normálisnak...
vespa verde2013-06-30 09:20:46 // 139834
Végső esetben egy bontott is megteszi, csak próbáld ki helyben hogy működik-e. Az csak 15 lenne. Nálatok Tatán van egész jó bontó ha jól emlékszem.
Danny2013-06-30 07:35:06 // 139833
Én is gondoltam már az LMM-re csak miután legutóbb nagyon régen, 70e jó magyar forintért kellett vennem így nem igazán akarok rá gondolni :) (azóta szerelőt váltottam).
Csőrihez járok évente, a tünetek egy része megvolt már régebben ő is LMM-et mondta igaz akkor még csak torpangatott. Kíváncsiságból megyek ma egy kört lehúzott LMM-el.
vespa verde2013-06-30 00:21:56 // 139832
Légtömegmérő. Szerintem, bár így látatlanban nehéz, de erre utal az hogy van amikor szépen megy, de többször is előjön a csiga effektus nála. Meg bár nem a kíváló fogyasztásáról híres a 156 1.6 TS, de jó LMM-el az is inkább 9 lenne.
A kormolást viszont nem értem. Nézesd meg Csörivel, ő ért hozzá :)
vespa verde2013-06-30 00:14:55 // 139831
Őszinte részvétem :(
vespa verde2013-06-30 00:12:10 // 139830
Ezt mint 1.6 tulaj meg sem hallottam :))
Amúgy igaz, ahogy írtam az enyém sem kormolt csak gyenge volt indulásokkor, de nagyon. Nem véletlenül írtam a járókeretes nénit :)
Kínos amikor első vagy a lámpánál és minusz kettővel indul a verda ami a kereszteződés közepén még mindig csak gurulgat, mögötted meg ott toporog a sor. Mindez az LMM miatt :)
Tuningman2013-06-29 23:50:23 // 139829
Részvétem:(
Danny2013-06-29 20:34:04 // 139828
részvétem :(
Putyesz2013-06-29 19:58:52 // 139827
Üdv Urak!
Egy ismerősömnek van egy 156 Crosswagon-ja...a panasza hogy minden váltáskor fémes kattanás hallható amikor a sebességváltót vmelyik sebességbe teszi...minél nagyobb fordulaton vált, annál hangosabban csattog!azt mondta hogy a difi rendben van hátul...most javította
esetleg vki vmi okosat?...ugye 1.9JTD 6-os manuális váltóval
Grazie Mille!!!
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-06-29 19:37:45 // 139826
részvét cartárs :(
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-06-29 19:37:45 // 139825
részvét cartárs :(
Dévid2013-06-29 19:12:03 // 139824
Szívből sajnálom, egy picit át tudom érzeni, milyen érzés lehet!
Bár én amikor összetörtem a 156-ot, az minden esetben saját hibából történt.
Dévid2013-06-29 19:08:39 // 139823
Enyém nem kormolt mikor 2-3 henger ment az elhasználódott gyertyák és a kukás LMM miatt, csak gyenge 1.6 ereje volt pedig 2.0 TS volt a motorkódja szerint.
GTPeti2013-06-29 19:00:05 // 139822
20-30 év múlva majd az autók maguk elkerülik. Addig is marad a pillanatnyi kihagyás (hibázás), ami mindegyikünknél előfordul és a felületesség, amiről viszont az ember maga tehet. :(
Imyx2013-06-29 18:57:52 // 139821
Részvét...:(. Na ez az, amit nem lehet elkerülni..
Peti156Sw2013-06-29 18:55:50 // 139820
Köszi! De sajnos még nem tettem túl rajta magam, meg egy ideig nem is fogom. Nagyon szerettem, jó kocsi volt, már mindent megcsináltam rajta erre meg ez van.
GTPeti2013-06-29 18:47:58 // 139819
A kuplungszett valószínűleg kevesebbet bír. Nálam nagyon sok pályázás mellett is előbb halt meg, mint a kettőstömegű. A tárcsa is kopott volt, de a kinyomócsapágy füle tört le...
GTPeti2013-06-29 18:45:54 // 139818
A jqa a nőnek. :(((

Neked pedig részvét. Kitartást kívánok, hogy túltedd magad a dolgon! :((((
Peti156Sw2013-06-29 18:33:25 // 139817
A mai nap nem az én napom! :( Tegnap még volt egy teljesen felújított tip top 2,4-es 156-osom, faceliftes, most meg van egy elejét gyűrt változat. Köszönettel egy hölgynek, aki simán kirongyol a mellékútról anélkül hogy körbenézne. Persze én meg telibe kaptam. Neki casco, nekem csak kötelező. Ha van közületek valaki akit érdekelne, jelezzen. A kocsi német-be van, Pforzheim-be.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak