Fórum >> Típusok >> 156

mreni2013-08-21 18:53:01 // 140733
nem érdemes szórakozni vele
TwinSpark2013-08-21 17:56:57 // 140732
Sziasztok, kérdésem lenne hozzátok :D van egy 156 osom és egy bitang bomba 1.6 ts moci szól benne de kicsit unom már és nem akarok motort cserélni benne szal ilyen kérdésem lenne hogy, az 1.8 ts injektora esetleg nagyob e vagy job lenne e vele , valamint a leömlő ugyan az e vagy esetleg vmi tipp h mitől lenne szebb és erősebb az a vérbeli olasz szív ? :) köszi előre is :)
linzenbold2013-08-21 17:31:49 // 140731
bocs 110 :))))
linzenbold2013-08-21 17:16:54 // 140730
130Ekm van már benne így. Eddig jól vizsgázott :)
Tuningman2013-08-21 14:34:57 // 140729
Persze ez így van. Alapjáraton természetes, hogy nincs full teljesítményen.
De alapjáraton nem 0 a teljesítmény és a nyomaték sem és nem is a gyári értéken működik. A max teljesítményt és nyomatékot a motor karakterisztikájától függően egy bizonyos fordulatszám tartományokban adja le, ahhoz nem szükséges kitaposni neki.
Egyértelmű, hogy nem olyan nagy dolog az a 172 LE. Amiért nagy dolog az az, hogy egy 8V-ből jön elő és ebben az esetben kérdés, hogy ezt a teljesítmény növekedést hogyan képes ez a motor elviselni hosszú távon, akár hajtod akár nem. Itt az alkatrészek tűrőképessége a lényeg és az, hogy hosszútávon hogyan lehet megvédeni ezeket az alkatrészeket.
linzenbold2013-08-21 05:59:40 // 140728
Azért ez nem teljesen így van. Az a 172 le csak akkor 172 le ha ki taposom neki. Most ha hidegwn beinditom, nem fog 410nm előugrani a semmiből. Hidegen meg természetesen nem hajtom soha. Most ha normálisan közlekedek vele, semmivel nem másabb mint ha gyári lenne. 90%-ba pedig nem taposom neki. Ez nem versenyautónak van használva. Nem olyan veszélyes az a 172 le mint gondoljátok. Csak ésszel kell használni...
Tuningman2013-08-21 02:04:07 // 140727
Miért Peti, a 173 LE. nem túlzás egy 8V motorhoz?:))
Így még mindig olcsóbb mintha motort cserélne:)
Amúgy lehet nem is annyira túlzás ez az olaj abba motorba.
Ha belegondolsz abba, hogy nem csak a teljesítmény nagy de a nyomaték is.
Hidegen amikor beindítasz egy ilyen tuningolt motort, aminek az alkatrészeit nem ilyen terhelésre tervezték azért odaüt rendesen a csapágyaknak és a főtengelynek az a hajtókar. Mivel állás közben szép lassan lefolyik az olaj a motorból, idő kell míg felnyomja a szivattyú és megfelelő olajfilm képződjön.
Egy ennyire felhúzott motor ennyi idő alatt akár tönkre is teheti a csapágyakat.
Tulajdonképpen ezért is találták ki ezt az olajat, mivel észter bázisú.
Az észter jó tulajdonsága, hogy úgy tapad a fémhez mint a mágnes ezáltal az olaj hosszú állásidő után sem folyik teljesen vissza a motorból ezért megmarad a kellő olajfilm is az alkatrészeken és így addig is van megfelelő kenés amíg felépül az olajnyomás.
GTPeti2013-08-20 20:50:36 // 140726
...bár szerintem e célra ez a legjobb progi. (Freeware, biztonságos, angol nyelvű.)
GTPeti2013-08-20 20:48:50 // 140725
Így egyszerűbb: katt
GTPeti2013-08-20 20:31:46 // 140724
Így van. Én inkább vennék akkor bele egy 2.4-es motort... :P B)
gecsa2013-08-20 20:24:07 // 140723
ki mire akarja elverni a pénzét, az a saját dolga.. ;)
GTPeti2013-08-20 19:37:34 // 140722
Egy 1.9 8V-be egy icipicit túlzás lenne. :))
Frucsi2013-08-20 19:23:30 // 140721
Sziasztok!

Tegnap az autó bedobta a motorhiba jelet menet közben, illetve a kis sárga kulcsot code felirattal is, bár az nem sokáig világított. Gépre is dugtuk gyorsan, és az első lambda szonda hibát dobta. Töröltük, de utána megint megjelent, igaz csak a programban, a fedélzeti comp illetve a műszerfal már nem jelzett. Szerintetek? Mellékelem a képernyőt is amit lefényképeztem.
Tényleg cserés a lambda szonda, vagy csak vmiért bejelez?
Köszi!



PistaFR2013-08-20 19:08:14 // 140720
A patentek fejének a helyének a nyílásai nem azonos irányba néznek sajnos. Próbáltam egyesével kiugrasztani őket, de úgy sem ment. :(
redbull902013-08-20 18:25:44 // 140719
Tegnap sikerrel jártam a felső lengőkarok cseréjével a jobb oldal már kijött pár ütésből 5perces meló volt bal oldallal ellentétben!

Kerék ív dob ki és akkor nem kell leszedni fél futóművet!
Tuningman2013-08-20 14:58:41 // 140718
Akkor meg is találtad:) 35ezerből meg is van az olajcsere:D
Amúgy ez tényleg nagyon komoly olaj, F1-es ajánlással:)
Egyszer ha lesz valami komoly gépem, Maserati, Ferrari, akkor ezt fogom használni:)
linzenbold2013-08-20 14:45:24 // 140717
Arra nem kellett költenem :) már így vettem az autót. De az olajon nem szeretnék spórolni. Ezért is keresem a legjobbat...
Tuningman2013-08-20 14:30:29 // 140716
Az biztos:) De tudja is amit kell:)
Gondolom a chip-tuningnak is meg volt a maga ára:)
Ildiko2013-08-20 09:40:39 // 140715
oldalra kellene róluk lehúzni a burkolatot
linzenbold2013-08-20 08:20:49 // 140714
Ennek azért már megvan az ára is!! :O
Tuningman2013-08-19 23:45:04 // 140713
Ha tényleg a legjobbat akarod akkor ez itt az igazi:)


Semmilyen más olajgyártó nem alkalmaz dupla észter technológiát:)
Peti156Sw2013-08-19 22:17:44 // 140712
...ugy ertem a hang okozója...
Peti156Sw2013-08-19 22:10:55 // 140711
Amikor ezt felraktam, jó sokáig tartott hogy rájöjjek mi volt ez a hang. Először is nézd meg a turbó takarólemezét, nekem elpattant az egyik anyacsavar feje, ami tartja. Utána nézess rá az ékszìjfeszìtődre, mert nálam ez volt a második ludas. Ja és ne spórolj, a feszìtőt kompletten cseréld, ne csak a görgöt rajta, ha teheted! (Dayco-ra). Na meg még a kipufogócsonk környékén a cső felfogatásra is ránézhetsz, ha ez mind nem jött be. Nekem ez mind hiba volt, ne kérdezd melyik volt a hiba mert nem tudom.
GTPeti2013-08-19 20:31:43 // 140710
Hozzátenném, a LM-nél külön kiemelik a magas olajfilmstabilitást.
GTPeti2013-08-19 20:30:28 // 140709
Szerintem talán ez a legjobb 5W40-es olaj, de a 3000-es Mobil is kitűnő. És a Xado-t is sok szaki dícséri. (Persze csak aki próbálta...)

A HTSS-értékeket is érdekes lenne kideríteni. De nem hiszem, hogy egy 1.9-es motornál azon olyan rendkívül sok múlna. Mondom... ha nem használod padlógázon. (Márpedig ezesetben amúgy sem jó választás egy 8V. Sokkal inkább egy 20V, aminek sokkal kisebb megterhelés lenne ugyanez.)
linzenbold2013-08-19 20:22:39 // 140708
Na most akkor mobil olajból melyik lenne nekem a legjobb szerinted? Már fogalmam sincs. Peak life-ból nincs 5w 40 :(
linzenbold2013-08-19 20:20:36 // 140707
Csak számoltam az airbag feliratokat, ami van az autóban. Tudom nagyon jól hogy a függönylégzsák elől hátul ugyan az, viszont külön terület miatt külön is szokták számolni sokan. De ha már ennyire szívesen belém kötsz mindenért akkor legyen 6 légzsák, csak hogy megnyugodj :)
GTPeti2013-08-19 20:16:58 // 140706
SZVSZ ha nem padlógázon közlekedsz, akkor a W50 felesleges. Egy nagyfordulatú benzines megint más tészta. Persze ártani vszleg nem ártana, de a turbódhoz hivatalosan W40 való. Amúgy tényleg a Peak Life a piac egyik legjobb olaja.

Hogy mi szintetikus és mi félszint, definíció kérdése. (Ld. blog/olajok.) No-ban szinte minden Mobil olaj félszintnek minősül. És ez nem baj.
linzenbold2013-08-19 20:13:53 // 140705
Eddig azt használtam, igazábol nem volt vele gondom. Most kipróbálnám ezt a mobil olajat. Nagyon dicséri mindenki. Csak hát ami a premium szegmensből van, az 5w 50. Vagy esetleg a 0w, de azt már nem erőltetném. Egyébkén mennyivel másabb a 40 és az 50?
mreni2013-08-19 20:08:04 // 140704
nem gond,de castrolt szerintem ne :)
linzenbold2013-08-19 19:59:30 // 140703
Pont tegnap beszélgettem egyik cartársal. Ő írt egy elég brutál programot magának. Ugyan az a motor van neki is. Az övé bőven 200le fölé sikerült. Mondta hogy az én üzemanyag mennyiségem gyári 90ről 110re van írva, azt magának 220ra írta. :D azt viszont már nem bírta. Féltengelyt szétcsavarta, kuplung meg szétesett :) azért a motor előtt le a kalappal...
linzenbold2013-08-19 19:54:44 // 140702
5w 40-el nincs gond, az a gyárilag előírt is. edig azt is raktam bele, most viszont 5w 50et raknék bele. Arra értettem hogy nem gond e neki?
GTPeti2013-08-19 19:53:40 // 140701
Ezt a kérdést kétféleképpen lehet megválaszolni:
1. Az.
2. Igen, az. :)

Legalábbis nálam a nagyon hasonló vasamnál ugyanezek mellett a tünetek mellett az volt. A csere megoldotta.
GTVili2013-08-19 19:45:35 // 140700
Nem semmi,amit levesz a hajtás.....több mint 30lovat......
mreni2013-08-19 19:44:56 // 140699
miért lenne gond az 5w-40? én 0w-40et használok,nekem sem gyári teljesítménnyel megy a gép.
Mobil-ból én 5w-40 ESP Formula M-et hozattam németből,nem tudom itthon kapható-e vagy sem,ez full szintetikus.
linzenbold2013-08-19 19:38:10 // 140698
Főtengelyen. Keréken 104,8KW
linzenbold2013-08-19 19:36:58 // 140697
5w 40 csak a mobil xs 3000ből van. A peak life, vagy a rally elvileg a legjobb. na meg az nem a mobil1 csak a mobil olaj. 5w 40 ráadásul fél szintetikus ahogy nézegettem. Csak az 5w 50 nem Lenne gond neki?
mreni2013-08-19 19:33:49 // 140696
keréken vagy főtengelyen? :D
mreni2013-08-19 19:33:11 // 140695
oké :)
linzenbold2013-08-19 19:31:53 // 140694
Padon mérték. nem a hasamra ütöttem :)
Ákos912013-08-19 18:57:50 // 140693
Egyszer ez már jött velem szemben, persze ő sem tudja milyen autóban ül na mind1.
Élőben is ronda nem csak képeken.
szasza(SW)2013-08-19 18:44:30 // 140692
Fogj a bütyök alá csőkulccsal és küldj alá egy éket:)
mreni2013-08-19 18:25:45 // 140691
mással nem nagyon lehet trükközni,ütni kell
mreni2013-08-19 18:25:21 // 140690
nem tudod megemelni,kifordul,meg elég magasan is van ez
redbull902013-08-19 18:22:31 // 140689
Köszi szépen :)
andrej0312013-08-19 18:15:32 // 140688
Ígyvan a legjobb az oxigén de ha nincs megpróbálnám olajemelőt a csavar alá tenni és megemelni az egészet és kalapácsal aldalról megütögetni.
mreni2013-08-19 18:11:50 // 140687
oxigénnel kéne megmelegíteni :)
mreni2013-08-19 18:11:05 // 140686
azt a 12 lufit is megnézném benne,hogy hová dugták el :))
mreni2013-08-19 18:09:42 // 140685
leméretnéd néznél nagyokat :)

egyébként 5w-40 mobil1 vagy Liqui Moly vagy Xado,ez bőven megteszi.
redbull902013-08-19 17:44:18 // 140684
Sziasztok felső lengőkart cserélünk mivel nem vettem ki a villát inkább leszedtem a dobot kijött a csavar minden fél perces munka lenne ha nem lenne belerohadva a k...va gömbfej...

Valakinek valami ötlete hogy szülöm ki onnét??
Így állok jelenleg....
Ezer köszönet!


A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak