Fórum >> Típusok >> 159

csokagm2020-01-11 09:13:00 // 119989
Gyakorlatilag ugyanazt gondoljátok erről amit én.
A 2.0 nekem a 170 lovas volt írva is volt tok jól ment, dehianyzott a 2.4 hangja. Az 1.8 is kurva jó lehet, de hangja megint nem sok van.

Igazából még tényleg a giulietta lenne épeszű megoldás de valahogy nekem a 159 komolyabb autó.

Még agyalgatok ezen.
Csabi2020-01-10 23:40:38 // 119988
Mindig mondom én is, hogy szeretem a mostani 2.0-át, de hiányzik a 2,4. Azzal igazi a 159 szerintem is :)
Liquid2020-01-10 23:37:18 // 119987
A fene tudja. A faceliftesek elvileg jobbak, legalábbis a hengerfejbajok leginkább a régebbieket sújtják. Nem tudom, hogy tényleg másak-e vagy csak km-ben még nem értek oda. Az biztos, hogy a 2.4 dízel igazi beast, főleg TI-ben, kicsit megmókolva.
A TBI egész más, de van benne ugyannyi bugi.
A 2.0-t ismered, azt is fel lehet úgy húzni, hogy menjen is. Szerintem a TBI jobb, legalábbis akkor ha nem számít hogy adott esetben 10-11 felett fogyaszt.
A hang, a nyers erő és a Q4 azért hiányzik :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-10 23:26:12 // 119986
Nyilván a tapasztalat beszél belőled. Hát hogyne XD
Ugye ott vannak az örvénylapátok amit minden 1.9 becuppant, bele a motorba, át a turbón. Csak idő kérdése. Vagy mégsem? XD
Sose cserélném a 2.4-et semmilyen más 159-re. Van a családban 2.0 jtdm. Jó jó, de egész más világ. Talán az a motor legmegbízhatóbb dízel, viszont ha bármi többet keresel annál, hogy jól fogyaszt, akkor a 2.4 azért erős ütőkártyákkal rendelkezik :-)
Tocsa2020-01-10 23:13:16 // 119985
Hengerfejes lesz az akár hogy is simogatja az ember kérdés mikor fárad meg az öntvény!
1.9 16V a jó választás nem megy úgy csak ha megpiszkálod. Ha nem cserébe kimegy a világból én időnként megküldöm picit autópályán úgy bírja a városozást is.
A fogyasztása is tökéletes! ;-)
Tocsa2020-01-10 23:07:29 // 119984
1.2 Zsiga aztán szeva ! :DDD
Hátul hajt őszintén hangos és bírja a városozást. :DDD
Ja és kilehet izmosodni karban és lábban mert taposni meg tekerni kell!!!! :D
RomeoOne2020-01-10 21:05:28 // 119983
Vedd meg a Warbiét, az jó, ő meg vehet végre magának Giuliát. Vagy Stelvio-t. Vagy Quattroporte-t :D
Giuntini2020-01-10 20:16:09 // 119982
Dehogynem...
Az Aisin van az 1,9, 2,4, 3,2-ben. A 2,2 JTS-ben van robotizált váltó, de az teljesen más.
csokagm2020-01-10 20:00:17 // 119981
Azt szeretnék. Az aisin a qtronic? Azt hiszem kétféle váltó van.

Olvastam még akkor a storyd. Azóta nem volt semmiextra?
Giuntini2020-01-10 19:14:53 // 119980
Az Aisin válto ha foglalkoztak vele (olajcsere) megbízható darab.
A 2,4 motort meg kell védenem. Attól függetlenül hogy én szívtam vele, nem lehat általánosítani. Sajnos a lényeg az előző tulaj bánásmódja, ha nem törődött vele, vagy hidegen ütötte-vágta az nem sok jóval kecsegtet. Mindenképpen egy késői példányt vegyél, és ne osztrákot:(
csokagm2020-01-10 18:31:51 // 119979
Sziasztok!
KB 1 éve adtam el a 159et, de már hiányzik. Ezért nézegetem őket.
Igazából Giulia lenne a legjobb de az meg más aeszint.
Gondolkoztam a Giuliettan de igazából nem tetszik, mert nincs autó formája.

Na a lényeg, hogy 159 lesz és tudom a hengerfejbajokst de kéne a hang ezért jó eséllyel 2.4 automataval. Az automata az megbízható legalább?
De még nem végleges az is lehet h tbi lesz esetleg 2.0.
De egy 2.4el nagyon kibasznek magammal?
zoli9782020-01-10 16:06:35 // 119978
Igen már beszéltem valakivel, de csak 2 hét múlvára tudott adni időpontot így gondoltam addig rákérdezek :D
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-10 15:48:35 // 119977
Várjuk szeretettel :-) Bár másik topic XD
Roll19832020-01-10 15:36:59 // 119976
Jövő héten az erőmérőben egy 145 2.0 TS lesz állítólag 91e kilométerrel.
Liquid2020-01-10 15:32:48 // 119975
A 215/55R16 egy kicsit kicsi átmérő (kb. fél centivel van lejjebb mint a gyári alapmérettel), de azért nem kéne annyira leérnie.
Szóval nem lettünk okosabbak :)
Egy Alfához értő szerelő, vagy egy jó futóműves tán tudna érdemben válaszolni.
zoli9782020-01-10 15:17:49 // 119974
Nyári 225x45/r18, téli 215x55/r16
RomeoOne2020-01-10 15:02:56 // 119973
Csak annyit mondtam, hogy szigorúan külsőt tekintve jobban bejön. De műszakilag nem győz meg egy orrnehéz, elsőkerekes 2.4 vagy V6. Ha 159-et akarnék a kibelezés és átépítés elkerülhetetlen lenne és ha szívó, akkor már V8 legyen. De ez csak olyan fajta teoretikus álmodozás, ami nem vonz azért annyira, hogy tényleges lépéseket is tegyek ebbe az irányba :)

De mi ez az "Amit közúton ki lehet autózni annyit tud" szöveg?
Ez az új "200 lóerő mindenre elég"? :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-10 14:46:20 // 119972
Ha ez a forma tetszik, vadászni kell egy kis km-es v6-ot, vagy 2.4-et. Mindkettő elég erős közlekedi. Fölényesen közlekedni is. Amit közúton ki lehet autózni annyit mindkettő tud. A megspórolt lóvéból pedig épülhet egy igazi benzinszagú régi Alfa veterán versenygép XD Befektetésnek és élménynek is megteszi egyszerre. :-) Azzal aztán ha jó az idő, irány a pályanap :-)
leopop32020-01-10 13:40:29 // 119971
Igen én a 159 re értettem :)
RomeoOne2020-01-10 13:26:31 // 119970
Tervezhetetlenek a költségei, amik elég magasak lennének és sok rejtett buktató van benne. Ezt te nagyon jól tudhatod, hisz te sem úgy tervezted, hogy több, mint egy évig(?) szétborítva áll majd a kocsi :) Ha ilyet csinálnék, az biztos, hogy úgy lenne, hogy elmennék egy céghez, aki ezzel foglalkozik, megterveztetném velük, projektütemterv, költségterv stb. és ha legalább abból látszik, hogy valami értelmes időn meg áron belül megvalósítható ráhagyásokkal is, akkor lehetne belevágni.
De amit saját ésszel végig gondolok, már az is nagyon messzire vezet. Újra kéne tervezni az egész motorteret. Nem csak motorcsere, valószínűleg mindent át kéne helyezni. Akkunak mennie kéne hátra, hogy mint minden hátsókerekesnél, hogy toljuk hátrébb a súlypontot. Ehhez át kell kábelezni is a kocsit.
Nagy teljesítményhez a fékeket is át kell építeni.
A futóműhöz első körben még lehet nem kéne nyúlni, de lehet hamar kiderülne az is, hogy bármilyen jó is, azért egy V8-as 400+ körüli lóerejével már viszonylag hamar meg lehet találni a határait.
És ez most csak, ami hirtelen eszembe jut...
RomeoOne2020-01-10 13:18:42 // 119969
Azt minek swappolni? Abból ott a QV, megveheted készen, menetdinamikát tekintve jobb, mint bármilyen átépített 159 lenne objektív mércével, ugyanazon az áron. Azt erre tervezték.
A 159 viszont szebb, karakteresebb. Ezért írtam, hogy azt belezném ki. Mert ez a külső kell, csak kell hozzá egy hozzá méltó hajtáslánc is.
leopop32020-01-10 12:35:09 // 119968
Ja varjunk te turbót írtál 😃
Akkor nem ugyanarra gondoltam, én az Angliai Autodeltára gondoltam ők kompresszort tesznek rá :D
leopop32020-01-10 12:33:00 // 119967
Tudom az Autodelta amúgy nekem bakancslistán van hogy elvigyem oda feltuningolni a Brerát 😃
Giuntini2020-01-10 12:12:03 // 119966
Egyébként Olaszországban megépítették a Holden motort két turbóval, 400 ló feletti teljesítménnyel. Majd megkeresem a számítógépemen a fotókat és átküldöm ha meg vannak. Privát átépítés volt, a belső nrm tetszett, de ettől még létezik. Ezt csakis q4 verzióban csinálnám. Azt nem tudom hogy milyen váltót akasztottak rá.
leopop32020-01-10 12:04:58 // 119965
Hát igen de nem is ertem miert nincs belőle sw :/
droberto2020-01-10 11:44:40 // 119964
Legyen Tánc! Legyen mindegyik. :)
Ha a Feri megtartaná a vasat és szerezne valami jóféle V8-as olasz csődört én szívesen részt vennék az átépítésben. :)
Sajnos ennek több a realitása, mint egy Giulia SW-nak. :(
leopop32020-01-10 11:18:17 // 119963
En RomeoOne V8 motor swappolására gondoltam jó kombóként 😃
De egy kombi sem ártana a Guliabol például fatert ez tartja vissza egytől 😃
(Kombimániás 😃)
leopop32020-01-10 11:14:47 // 119962
Igen eleg kevés van belőle sajnos :)
leopop32020-01-10 11:13:51 // 119961
Hát azt elhiszem én így voltam a Brerával 9 évesen beleszerettem és hála a jó égnek 19 évesen meg is tudtam venni :)
Bár persze a kettő nem ugyan az de teljesen értem amit mondtál :)
Amúgy eleg durva áruk van most is mármint a Maseratinak
droberto2020-01-10 11:12:21 // 119960
Jönnek majd a Gonosz Giuliások, meg a gengszter-maffiózó Stelviósok. :)))
droberto2020-01-10 11:10:39 // 119959
A Fiat annyiban más, hogy azok alapvetően városi autók, míg a 159 egy prémium életmód túra GT.

Ahogy Emil is írja, akkoriban nem volt annyira keresett a benyás. Azok általában nem voltak elég hatékonyak és fejlettek a dízelhez képest.
Az, hogy miért nem a TS-eket és Bussókat vitték tovább, az szerintem főként gazdasági döntés volt. Egyik oldalról nem akartak pénzt költeni a továbbfejleszrésükre, mert ugye akkoriban nagyon durván megszigorodtak az emissziós határértékek ((E3-E4)volt ami a tizedére csökkent) (a fő piacról az EU-ról beszélünk), más részről a GM-el partneri viszonyban voltak, akikenek ezek a motorok készen voltak. Így olcsóbban hozzájutottak.
A tüzes és vérbeli benzinmotorok hiánya persze a jónéhány vérbeli Alfásnak nagyon fájt a kétezres évek végén, de nem ők képezték a vásárlóerőt.
Az jól látszik, hogy amikor lett végre egy jó benyás motor a tBi személyében, az eladások zömé még akkor is 2.0 JTDm2 tette ki.
Hogy miért?
Az előző hsz-emben leírtam. :)
Meg a sajtó is lehúzta.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-10 11:03:16 // 119958
VTT-n le is vágjuk a fejedet :DDD
droberto2020-01-10 10:58:03 // 119957
Pontosan így van.
droberto2020-01-10 10:55:47 // 119956
Nem ismerem, de szét kell szedni, meg kell pucolni és be kell zsírozni. :)
droberto2020-01-10 10:54:10 // 119955
Inkább egy jó kombi lenne, lehetne. :(((
droberto2020-01-10 10:53:25 // 119954
Tudod...sajnos az emberek birkák.
Ha csúnyán akarom fordítani, akkor mindig másnak kell megmondani, hogy nekik mi lesz jó. :)
A nagy többség képtelen utána járni dolgoknak, és szívesebben is beleülnek a konvenciókban, félnek és nem is mernek különbözni.
droberto2020-01-10 10:49:18 // 119953
A 159 tBi-nél meg főleg a kis mennyiség a fő ármegtartó erő. A kereslet nőtt a hiszti miatt, Erhard jól kampányolta/ja őket de cserébe alig van belőlük.
A mobilén a tBi, a teljes kínálat kb.10%-át adja.
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-10 10:45:24 // 119952
Kb húsz éve ez az autó nekem "az elérhetetlen álom". Haverokkal utaztunk Balatonra és a vonat ablakból láttam életemben először ilyet. A Balaton mellett a 7-esen, ott jött mellettünk. Fel voltunk tapadva az ablakra rendesen :-)
Akkor, huszonévesen is elérhetetlen messzeségben volt, és most, hogy akár meg is vehetnék egyet, maradt ugyanolyan távol XD
droberto2020-01-10 10:43:36 // 119951
Én nem ezt mondtam, hanem amit írtam.
Majdnem a fejemet vettétek. :)
Vályi meg nyílván hülyeséget beszélt, ebből a szempontból. Ő nem követi az árakat vsz.
droberto2020-01-10 10:40:15 // 119950
OFF

Magyarország leggyengébb autói - Ford, Renault, Peugeot!

Mindig mondom, hogy ezeket a modern Franciákat szar vezetni. Bezzeg a 2-es Clio... :) Spórolnak futóműhangoláson és szar az ESP. Kanyarban nem csak a gázt veszik el, ívbelsőt fékezik meg, hanem egy idő után mind a négy kereket. Konkrétan megállnak a kanyarban. Elvesznek mindenen vezetési élményt.
Bezzeg a Ford. Azokat mindig jó vezetni. :)

ON
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-10 10:35:09 // 119949
Szerintem a Giulia esetében is két dolog miatt tartja az árát a benzines:
1. dízel hiszti van
2. mindezek ellenére flottás autóként dízelben fogy jobban tőlünk balra, abból van több, abból van kínálat.
leopop32020-01-10 10:30:29 // 119948
Jaja elhiszem :)
Roll19832020-01-10 10:29:34 // 119947
Ezzel sokan így vagyunk, de nekem ennyit még nem ér a dolog. Nekem 2 év alatt alig 20e km jött össze a TBi-be. Szóval nekem igazából ez se kéne a garázsba. De amikor eladtam a 156-ot, akkor egy fél évig nem volt autóm és nem is igazából az autó hiányzott, mert van asszonynak is meg van kétkerekű is, hanem az Alfa. Beteg dolog ez! :D
leopop32020-01-10 10:23:11 // 119946
Ez sajnos így van :/
leopop32020-01-10 10:17:53 // 119945
Jaja pedig szívesen beülnék egy Veloce-be :D
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-10 10:12:47 // 119944
fene tudja, ha csak megnézem Fiat oldalról szerintem sokkal több 1.4TB fogyott, mind dízel ... ezt a GM miatt nem vették nem is értem minek erőltették bele mikor ott volt polcon a saját 1.8, 2.0 vagy a V6...
Giuntini2020-01-10 09:55:55 // 119943
Én értem az elgondolásukat. A 2000-es evek közepén ezt a kategóriát 90%-ban dízelekkel választották. Az Alfa is a 159-el a dízelekre fókuszált. A benzinest, amelyiket inkább csak presztizsből csináltak lefedték a GM származékokkal, igy volt a legolcsóbb. Csak jött a válság, ezt a kategóriat nagyon megviselte, utána a dízel ellenszenv, ez valójában nem befolyásolta az 59-et. Igen a Tibi későn jött benzines oldalról nézve, de még akkor is a dízel volt a keresett, és értéktartó. Nem véletlen, hogy 2013-ban amit még rendelni lehetett az mind 2,0 dízel volt.
Szerencsétlen sorsú autó a 159, és ennél sokkal jobbat érdemelne!
leopop32020-01-10 09:55:52 // 119942
Az biztos de nem baj :)
leopop32020-01-10 09:54:02 // 119941
Kurva jó az a kocsi 😁👌
Szilka2020-01-10 09:48:11 // 119940
Sziasztok! A következő problémával szembesülök a téli időszakban: Az elektromos tükörbehajtás nem működik, a tükrök behajtáskor félúton megállnak a tükrök, a gomb újbóli megnyomásával visszaállnak a kinyitott helyzetbe.

Tavaly télen még segített, hogy befújtam WD40-el a mozgató mechanikához, viszont idén ez nem oldja meg a problémát. Ki mivel tudta megoldani a problémát?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak