Fórum >> Típusok >> 159

WarbiRunner (Gyuri)2020-01-15 14:03:29 // 120058
Az automata ezt pl gyönyörűen megoldja, én nem igazán tudok turbólyukról. Egyszerűen eltünteti, és legtöbbször észrevétlenül, tehát nem béget idétlenül mint egy cvt. Országúton lehet tetten érni a váltó okoskodását, ha pl 90-ről közepes gázzal előzöl. Na ilyenkor van egy fura érzés. Olyasmi, mintha megcsúszna a kuplung egy pillanatra, csak közben meg jön a nyomaték. A turbó geometria is folyamatosan szabályoz közben, így kicsit süvít, kicsit mordul, egy pillanatra valahogy nem a fordulattal együtt jön a nyomaték, aztán összekapcsol a lock-up és tol tovább. Az az üres érzés viszont soha nincs, amit a dízelek a turbó felpörgése előtt produkálnak.
A gázpedál igazából nyomaték pedál, a programban direktben nyomatékot kérsz le vele. A motor-váltó kombó pedig alád teszi amit kértél. Szerintem baromi jó :-) Ha nem megy váltóból ügyeskedéssel, akkor pedig egy szemvillanás alatt visszavált, lehet hátradőlni és hallgatni a Zen(é)t :-)
Nagyon gyorsan képes városban kényelmesen dohogó Nohabból agresszív nagymacska üzemmódba vágni magát. Aztán csap egyet-kettőtt, eloszlatja a kekeckedőket és Nohabozik tovább :-)
Giuntini2020-01-15 14:01:07 // 120057
Ez így van, ezért mondtam hogy érzésre... A számadatok lehet mást mondanak...
Liquid2020-01-15 13:49:30 // 120056
Igen, ha minden igaz akkor 2056.
A másik felét nem tudom :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-15 13:48:13 // 120055
Mindegy, vélemény pro, vélemény kontra, nem meggyőzni kell egymást :-)
Tény, hogy nekem sokat elvett az élményből, nem tudtam megbízni az autómban sokáig. Aztán nekem bizonyított a gépezet, ez is csak egy autó, dízelmotorral az orrában, semmi olyan nincs benne amitől hanyatt homlok menekülnöm kéne :-)
Az is tény, hogy most itt Gergőnek ajánlgattátok az autómat, ezután nem sokkal pedig lecsapott a 2.4 ellenes kommandó. Ez mindkettő elég direkt hatás, nem? :-)

Szerencsére annyiban nem érint egyelőre a dolog, hogy egy esetben adom el ezt az autót, ha találok olyan új autót, amibe teljes lelkesedéssel át tudok ülni. A keresés több szálon is folyamatban már, aztán meglátjuk mi lesz belőle. Ha semmi, akkor a 2.4 marad, és nem tudok elégszer hálás lenni enkának, hogy nekem adta tovább :-)
Liquid2020-01-15 13:44:26 // 120054
A 2.4-es sokkal jobban marketingeli magát, brutálisabban adja elő az erőt
leopop32020-01-15 13:41:27 // 120053
Mas turbó van a giuliettán
csokagm2020-01-15 13:39:43 // 120052
Es az a 210 lovas a garrett? Mondjuk őszintén szólva egyre jobban húzok a tbi felé de még csak nézelődök, tajekozodom. Márciusra. Tervezem hogy lesz vmi, addig meg sok minden lehet a fejemben.

Egyébként a 240 lovas giulietta és a 200 lovas 159 között mi a különbség? Csak program vagy más is?
Liquid2020-01-15 13:37:39 // 120051
Ez így van. Igazából csak egyszer közlekedtünk szimultán, mikor elhoztuk tőled. Előzgettünk rendesen, Márti nem nagyon maradt le..
KUL-on is a Q4 volt a fő oka a "győzelmeimnek" :)
Liquid2020-01-15 13:35:00 // 120050
Az automatákban a 200 lovas motor van évjárattól függetlenül. A 210 lovasnál is van turbolyuk. Többek között ezért sem tökéletes városi autó.
Alapvetően kétféleképpen lehet elindulni:
1) óvatos, tötymörgős
2) felmordul és kilő
Atmenet nem nagyon van :)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-15 13:32:05 // 120049
gyári progival a 2.4 sehol sincs egy gyári TBi-hez képest maradjunk ennyiben ...
leopop32020-01-15 13:30:51 // 120048
Jaja tudom de stock kocsi tuned ellen eleg unfair :)
Giuntini2020-01-15 13:30:15 // 120047
Az enyémben KKK van, volt vele egy hiba , at szakadt a vgt membrán. Akkor már fel lett újítva is. 220 ezer környékén történt mindez.
Giuntini2020-01-15 13:28:10 // 120046
Jó, csak au egyik dízel, a másik benzines. 200 kiló súlyelőny van a Tibinél. Ezt ne felejtsd!!
Zolibácsi2020-01-15 13:24:37 // 120045
igazad van ez a topic lehet, hogy elriaszt pár embert a 2.4 megvételétől. Ami egy részről pozitív is lehet, mert nyomott áron megvesz egy 159 2.4-et majd előjönnek a korábban taglalt problémák és mondjuk nincs még mellé 0,5-2,5 millió forintja hogy rendesen meg is csinálja. Ekkor jön a szarolaszozás. Átlag ember nem lát tovább az autó szépségénél, de hát ezt a nem olcsó autót javíttatni is kell.
Szerintem aki szán arra időt, hogy utána olvasson, az igenis legyen tisztában a 2.4 jtdnél milyen hibák jönnek elő és majd eldönti, hogy belefér vagy sem.
De szerintem aki ez a topic alapján vesz 159-t , az a vásárlók 10%
leopop32020-01-15 13:19:08 // 120044
De egy írt 2.4 et egy írt TBi vel kell összehasonlítani hogy fer legyen :)
csokagm2020-01-15 13:16:27 // 120043
En Pesten élek szóval nem érint mi van Torinóban.

Pont amiket mondasz, azért gondolkozom a 2.4en.

Mondjuk én amivel mentem giuliaval nem tűnt gyengébbnek mint a 2.4. Ráadásul turbolyuk szinte nem is volt.

Egyébként a turbok teren mi a helyzet? Mármint Kkk vagy garrett. Itt visszwilvasgattam meg mással is dumáltam is azt olvasom és mondják, hogy a garrett jobban élhető és húzható. Ez mennyire van így? Meg honnan tudni hogy miben melyik van? Én pl egy Fl automatara vagynek első korben.
Giuntini2020-01-15 13:02:14 // 120042
Az hogy Euro 4? Múlt héten Torinóban az Euro 5-ösök nem mehettek. A másik, a nagy majmot etetni kell banánnal. A lóerőt nem adják ingyé. Én vezettem 180 lovas Giuliát. Gyengébbnek tűnt a 2,4-nél. Ezt az érzetet az 5 cilinder is alátámaaztja. Az tény, hogy egy írt 2,4, erősebbnek tűnik a Tibinél is.
csokagm2020-01-15 12:40:08 // 120041
Több okból is esik a 2.4 ára, akik körülneznek mielőtt vásárolnak őket nyilván elriasztja a sok hengerfej probléma amit hallani. Az sem segít, nyilván mint potenciális vásárlót engem is elriaszt hogy a későbbiekben én is szívni fogok az eladással.
Akik nem tudják azokat esetleg maga a mérete riasztja el vagy az hogy euro4. Pesten azért is ez is szempont.
Én is ezen orlom magam, pedig 166osban volt már 2.4esem imádtam ezrtt is vágyom rá, de aztán lehet hogy tbi vagy 2.0 lesz.
Liquid2020-01-15 12:34:40 // 120040
Egyetértek. a facse, meg a totalcar video sokkal jelentősebb. Itt a fórumot csak relatíve kevesen olvassák. A blogok nagyobb jelentőséggel bírnak.
RomeoOne2020-01-15 12:31:17 // 120039
Azért élek a gyanúperrel, hogy az nem egy igazán ármozgató hatás, hogy itt írnak róla néhány nem túl előnyös dolgot. Az már inkább, hogy mi megy róla az FB csoportokban, sőt, hogy oda milyen bontó elől eltolt kocsik kerülnek ki eladásra és milyen árakon.
Ott azért lényegesen többen fordulnak meg.
Liquid2020-01-15 12:31:13 // 120038
ha az ember spórolni szeretne, akkor nem a 159 az optimális, meg semmi más sem ebből a kategóriából
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-15 12:24:42 // 120037
56 oldalon meg a TS hiszti aztán még is mennyi volt belőle :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-15 12:23:04 // 120036
nem hinném, hogy olyan nagy eltántorító hatása lenne akkor már a kezdetek óta sem lett volna ennyi 59, emléxem mikor vettem 59-et az kb 2009-ben volt 11 éve másról sem szólt a fórum, mint kinek ment tönkre a kormánymű, a DPF, szívósor, EGR és hasonló kis finomságok ... szóval most meg 2020 van kb 100x annyi 59-cel :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-15 12:16:50 // 120035
Honnan tudod? Én magam is az első Alfa vásárlás előtt az index fórum topicjait bújtam. Ismerősök is pont ezt csinálják autó vásárlás előtt. Nyilvános a fórum, bárki olvashatja. És bárki olvassa is. Lényegesen több "vendég" böngészi általában az oldalakat mint "Online tag". Hogy mekkora hatása van országosan arról nem fogok kutatást végezni, hidd el :-DD
Giuntini2020-01-15 12:07:47 // 120034
Jól teszed! Sajnos nagyon buták az emberek. Ha leírunk egy kálváriát, az elsősorban nekünk szól. Annak idején 6 éve kb. az volt a téma hogy az Aisin váltó így szar meg úgy szar. Nekünk akinek hengerfejes lett, leírtuk a törtémetünket. Volt olyan, aki így vette.
Ugyanakkor ott vannak azok, akiknek soha nem volt bajuk. A becsületes nepper inkább nézzen körbe a kollégáknál, hogy tekert széthajtott autókat árultak.
Nem arról van szó hogy hf-es lesz vagy nem... Arról van szó hogy egy 200 ezret futott prémiumautó zsebbenyúlós.
Az 1,9 szívósor lapátkákról miért nem beszélnek? Ott meg a beszívott lapátkák okozták a milliós károkat. Az olasz oldal tele van ezekkel. A 2,4-nél egyféle szívósor volt, Pierburg, 1,9-nél Marelli is, amik problémásak voltak.
zsoltika2020-01-15 12:07:06 // 120033
Szerencsére motorikusan soha semmi bajom nem volt vele, de tény h mindenhol a legkevésbé preferált erőforrásként szerepel a 2.4.
Amúgy imádom, csak ha szeretne spórolni az ember nem a 159 a legjobb választás az alkatrész árak miatt. :) Nyilván ezt tudtam amikor 5 éve megvettem, nem is bánom, csak most lennének fontosabb dolgok ami mellett nem tartanám meg.
Mindegy, amíg nálam van addig használom és rendben is tartom természetesen, aztán meglátjuk mit hoz a sors.
RomeoOne2020-01-15 12:07:02 // 120032
Nem értékeled túl egy kicsit ezt a topic-ot a országos véleményformáló hatása szempontjából? Szerintem az Alfát vásárlók 90%-a nem töltött még itt el 3 kattintásnál többet.
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-15 11:56:56 // 120031
A becsületes nepper? Hát nekem erről picit más a véleményem. Ez a topic nyírta ki elsőként és alaposan a 2.4-et. Bocs, tudom Te nagyon balszerencsés autót fogtál ki, de aki ide betéved, nagyjából izomból beszélitek le a 2.4-ről, aztán még jön pár kibic "hengerfejtémázni" aki sose látott közelről 2.4-et, de úgy gondolja, hogy jó alkalom a saját döntését nyilvánosan megerősíteni egy kis 2.4 szarozással. Csoda, hogy nyomott ára van itthon?

Bocs, ez így kijött, nem haragszom senkire, a kommenteket sem veszem már fel, az első másfél évben pajzsot növesztettem ellene. :-) Ki is megyek, megsimogatom a dögöt :-)
Liquid2020-01-15 11:20:10 // 120030
Én mindegyiknek azt válaszoltam sms-ben (mivel sms-t írtak), hogy itt van az autó meg lehet nézni :)
Bizományosnak nem sok értelmét látom, abban nem érdekelt a kereskedő, mert nem áll benne pénze.
Giuntini2020-01-15 10:56:40 // 120029
Sajnos a "Becsületes nepper" a dumájával tönkretette a 2,4 árait. Ez a videó ha jól tudom ősszel jelent meg, azóta a 2,4 szinte eladhatatlan.
Roll19832020-01-15 10:47:44 // 120028
Egy a lényeg, hogy a hiéna AAA autó felé egy lépést se menjél!
zsoltika2020-01-15 10:09:46 // 120027
Áhh ez mondjuk tök jogos, eszembe sem jutott...
Köszi a tippet :)
RomeoOne2020-01-15 10:06:41 // 120026
Első tippként: ne takard ki a rendszámát. Bizalmatlanságot szül, az az érzése lesz a vevőnek, hogy titkolni akarsz valamit, hogy ne tudja lekérdezni a JSzP-n.
zsoltika2020-01-15 09:37:33 // 120025
Sziasztok!

Én alfikám is eladó sorban van:

alfa_romeo_159_2_4

Már jó ideje hirdetem, az árat is már nagyon ingerküszöbre vittem le, de egy darab telefont nem kaptam még konkrét érdeklődőtől...

Kereskedések hívogattak, hogy vigyem be, mindenféle kötöttség nélkül stb., mert sokan érdeklődnek a típus után. Valahogy ez nekem nem fér össze, és nem is igazán bízom meg bennük.
Van tapasztalatotok ilyen otthagyós, bizományos eladással kapcsolatban?

Köszi
csokagm2020-01-14 23:20:40 // 120024
De szép ezekkel a nyári kerékkel.
Mostanában volt szervizben is?
droberto2020-01-14 22:39:44 // 120023
Óhh de kár...
Sajnálom.
Mi a terv?
Angelo Bianco2020-01-14 22:31:47 // 120022
Eladó a saját autóm.
Egy két sor van az autóról az oldalamon is de bármi kérdésre szívesen válaszolok!

ALFA 159 1.9 JTD 16V
csokagm2020-01-14 18:17:16 // 120021
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2_4_jtd_20v_ti_automata-15296850


Ezt ismeritek? Még nem készülök venni, de valahonnan ismerős így ez az egész. Aztán lehet keverem valamivel.
Gyuri19892020-01-14 15:24:38 // 120020
Sziasztok
159 be keresek Blue&Me modult ami kezeli ezt a navigációt.
droberto2020-01-13 22:10:16 // 120019
Köszönjük hogy megosztottad velük.
Illetve külön köszi precíz leírást.
zoli9782020-01-13 15:13:18 // 120018
Igen, a teljes váltót átnézték minden ami olyan volt cseréltek benne, teljes rendszert mostak és minden amit ilyenkor lehet csinálni.
tdemeter2020-01-13 12:47:49 // 120017
De gondolom ezért a pénzért nem csak egy dugattyút tettek bele, hanem ki is pucolták, folyadékokat cseréltek stb.. Szóval gondolom alaposan át lett most nyálazva azért...
zoli9782020-01-13 08:08:07 // 120016
Mai nappal elkészült az autóm váltója. Dugattyú szakadás volt a váltóban ami 390 ezer forintba került. Eddig csak a váltóval volt problémám mióta nálam van az autó de most már kb egy új váltó lesz benne lassan. Megfordult a fejemben az eladás is, de túlságosan szeretem és hát új autó terén is gondba lennék. Meg hát ha már megcsináltatom feleslegesnek tartom az eladást. Igy továbbra is családban marad és bízom benne, hogy több nagyobb gond nem lesz vele.
Sebi1592020-01-12 23:06:21 // 120015
Köszönöm, és a segítségért is köszi!
Liquid2020-01-12 21:13:20 // 120014
Örülök, hogy sikerült megoldani. Nagyon máshol volt mint az előző esetben :) Szép munka!
Sebi1592020-01-12 14:05:49 // 120013
Sziasztok!
Sikerült feltárni egy elektromos hibát, megírtam blogba, f11 biztosíték hiba. Ha esetleg érdekel, olvassátok el, tanulságos lehet.
blog
Roll19832020-01-11 19:23:48 // 120011
Itt a cikkszáma: 50518111, 6900 Ft-ot fizettem érte, könnyen beszerezhető. Igen, szelepfedél tömítés fárad el.
csokagm2020-01-11 19:06:06 // 120010


Kedvenc képem a régi 159-esemről :)
norbi04092020-01-11 18:44:07 // 120009
Köszönöm! :)

Már várom én is!

Csak nem tudok dönteni a 2.0 JTDm és a TBI között :D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak