Fórum >> Típusok >> 159

WarbiRunner (Gyuri)2019-09-24 18:42:15 // 118790
A kontrasztot én is látom sajna. A 23 éves TD-ben jobb minőségű és jobb állapotú kábelek vannak, mint a 159-ben. MOst egy éve, hogy saját kezemmel szedtem szanaszét az öreget :-) Nekem lekopogom semmi komoly bajom a 159-cel, eddig semmi mást nem kellett vele csinálnom, csak pár havonta megforrasztani valamit rajta.
VKG231!!! (156+75)2019-09-24 17:29:48 // 118789
A fiatnál màr a faceliftes 156nál is észrevenni, hogy MINDENEN spóroltak, ropiként törő kábelek, tényleg reménytelen csatlakozások...
Érdekes, hogy fl előtt ez nekem annyira nem feltűnő, az fl utáni 56oknál pedig olyan állapotúak a kábelek-műanyagok, mint a mindössze 12 évvel öregebb 155ösömön voltak...
És azért az is sokatmondó, hogy én kárpitbontáskor az fl előtti 156osokból vadászom a patenteket, mert az újabbak ropiként törnek, a régiek meg... működnek. (A patentdepos csomagolt újat meg akkor veszem elő ha végképp nagy a baj, az is szar...)

Nem akarok ebbe belemenni, de meg lennék lepve, ha a Giuliákon nem spórolnának ugyanilyen módokon. Oké, bizakodjunk... de én a fiattól nem várok semmit.
(Másik: punto 1 vs punto2 elektronikai dolgok...?!?! Ismerősöm puntó2 1.9 jtdjén minden elromlott amiben valaha járt kóboráram... nekem meg semmi bajom a cabrioval...)
denil12019-09-24 16:51:12 // 118788
Köszönöm, közben megtaláltam én is.
Sajnos még csak nem is hasonlít arra ami nekem van :(
denil12019-09-24 16:50:43 // 118787
Francba, már annyiszor gondolkodtam,h jelentkezem én is, hogy mutassak egy olyan Alfát amibe nem igazán lehet belekötni és lássák azok is akik szarolaszoznak,h lám-lám van igazán patent is.

Nálam max. a kartergáz visszavezetés miatti olajpárát látták volna,talán 1-2 helyen némi rozsdát és az új fényezés miatt a vastagabb réteget, bár 1mm akkor sem lett volna :)

Érdekes a kommenteket olvasni. A sötétség ezen a téren is nagy úr.
droberto2019-09-24 14:25:41 // 118786
Ahogy néztem magyarországi. 50k km-el ezelőtt kapott új motorszámos motort.

Motor:
Érdekes, hogy miért kellett az alsó részt is cserélni, egyáltalán nem biztos, hogy a blokk nem bontott lett. Sőt.
Igen, sajnos az 5 hengeres - egyébként hírhedten kiváló és megbízható, ész veszejtően jó hangú - JTD-t a 159-ben sikerült megölniük az emissziókezelő berendezésekkel (szívósor, DPF, EGR) és a vezérlő szoftverekkel. Véleményem szerint az égéstérben és ez által a hosszú hengerfejben az említettek miatt túl nagy hőfeszültség ébred. Ennek következménye a gátak repedése.
Az egész kipufogó gáz menedzsment úgy lett kialakítva, hogy többé-kevésbé tudja teljesíteni az akkori E4-es kibocsájtási normákat. Valós üzemben, 130 felett is. Szemben a TDi motorrokkal és társaival. Ez jól látszik a szívórendszeri lerakódásoknál.
Másrészt pedig meg kell említeni a sok motor halálát okozó filléres alkatrészek gyengeségét, hiányát. Törnek a hűtővíz légtelenítő műanyag! csavarok, repednek a hűtővíz kiegyenlítő tartályok, nincs vízszint mérő szenzor.
Nem véletlenül hagyták a gyáriak veszni ezt a motort.

Olaj kicsapódás:
Az egész kartergáz és szívólevegő rendszer tömlő-csőcsonk illesztése kritikán aluli. Persze ez kb minden korszerű dízelnél így van pl. a turbó rá és elmenő csövénél. Megnézhetitek. Nem sok olyan új 10-20 km-t futott dízelt láttam, ahol ne lenne a tömlőcsatlakozásoknál olajos a cső/tömlő.
A csőcsonk nem farkasfogas, nincsenek tömítőélek, a gumi tömlő pedig veszít rugalmasságából, csökken a bilincs alatti falvastagsága. A gyári préselős bilincseken pedig nem lehet után húzni.
Illetve általánosságban elmondható, hogy 90%-ban nem teszik vissza az egyébként a kerület mentén tökéletesen egyenletes, és nagy szorítóerőt kifejtő gyári bilincset, hanem egyszerű erre a feladatra csak korlátozottan alkalmas mindenféle silány minőségű AWAB bilincseket használnak. Kiváltképpen igaz a hátul-középen a motor mögött nehezen hozzáférhető olajgőz lecsapató bödön csonkjaira.

Korrózió:
Érdekes megfigyelni, hogy magyarországi létére mennyire hasonlóan korródálódik, mint a nyugat-európaiak. A legkényesebb részek a karosszérián kívüli KTL bevonatok (segédalváz, hátsó híd) és a galván bevonatok (egyéb tartókonzolok-kengyelek).
A kocsiszekrényt és lemezburkolatokat tekintve, azok érzékenyek a kavicsokra. Könnyen sérülnek az alsó részek, kerékjáratok.
Nagyon ajánlott egy jó minőségű korrózió elleni üregvédő zsír és alvázvédő felhordás.

Egyéb:
A videó jó. A típushibák egy részét elmondták, megtalálták.
A haspáncélt viszont minimum le kellett volna venniük, mert így csomó mindent nem láttak / tudtak leellenőrizni.
A féknyereg a ti-nél gyárilag festett, nem utólag fújkálták.
Minden nagy teljesítményű, sportos futóművű, negatív kerék dőlésű a gumik belsejét koptatja.
Az 1.9-ebből a szempontból megbízhatóbb, de az igazán jó a 2.0 JTDm2 és a 1,75 TBi. Igaz ezeknek is van néhány típushibája, amire nagyon kell figyelni.
Személy szerint nem szeretem az ezüst autókat, de ez a Stromboli Grey nagyon menő.
Összegzés:
A 159 egy nagyon jó használt autó. De az igazi autósélményért cserébe sok törődést-odafigyelést igényel. Az alkatrészek ennyi idősen szinte bármelyike elromolhat. (De ez ugye kb az összes sportos vegy kényelmes prémiumra elmondható.) Ezek ára relatíve nem a legdrágábbak közt van (pl.: német vagy japán típusok), de sok minden van bennük és azokból is több kell mint egy „egyszerű autóba” (Astra, Focus, Octavis, Swift…stb). Aki ilyet birtokol, annak számítani kell arra, hogy tisztességesen, gyári állapotban fenntartani egy ilyen felszereltségű és teljesítményű autót átlagosan (évekre visszabontva) 350-500k Ft/év (kopó és egyéb alkatrészek, szervízek, gumiabroncsok, néhány extra felszerelés, autóápolás).
Lehet ez nem elfogadni, de abból vagy kibelezés vagy „szarolaszozás” fog kisülni.
Giuntini2019-09-24 11:31:54 // 118785
Most ebbe én nem szólok bele...
Zolibácsi2019-09-24 11:24:14 // 118784
Le maradtam.... Valaki hengerfejet mondott?
:-)))))))))))
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-24 10:54:03 // 118783
Mit mondjak.. amúgy elég beleolvasni itt a fórumba, naná, hogy mindenki a hengerfej mumussal riogat.
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-24 10:46:22 // 118782
Haragszom is ezért.. lassan lesz egy hibátlan ám eladhatatlan autóm. Na de mindegy, ahogy a reptérről most is hazahozott, az bámulatos volt. Elég megviselten ültem be (20 óra út már mögöttem volt), de semmi erőfeszítésbe nem került hazajönni. Annyira jól esett ott ülni. Ilyenkor azért nagyon megmutatja magát, hogy miért jó ez a 2.4. Nincs idegesítő morgás, nincs erőlködés. 170-nel suhan csendben bárhonnan bárhova úgy, hogy nem tűnik gyorsnak se. Ha lassítani kell, utána csak egy nyomás a reset gombra, visszavált, felmorajlik, a mutató visszaáll a helyére és csendes megint minden. És ülök, pihenek, közben még a fülemben ott az a pár másodperc fenyegető harcias hang, amit csak úgy jelzésképpen megszólaltat, hogy tudjam, készen áll, ha kell. Kellett nekem ez az autó, hogy majd a következőből tudjam, hogy mi hiányzik XD
Roll19832019-09-24 10:39:46 // 118781
A cím alapján sokkal rosszabbat vártam. Mondjuk azt nem értem, hogy a csávó sok mindenre azt mondta, hogy "így van", tehát tudott róluk, akkor miért nem csináltatta meg?! Amúgy sincs jó híre a olasz autóknak, Youtube kommenteket öröm olvasni, sok dilettáns barom.
samu1262019-09-24 10:29:04 // 118780
Nekem csak az furcsa, hogy 10+ év alatt senki (se gyár se DIY) nem állt elő egy megoldással erre. Csak a tartály hőfokát vagy a folyadék mennyiségét (vagy egyszerre) kellene monitorozni és dobni egy hibaüzenetet ("Azonnal állj félre és le ha nem akarsz főtt motort") .

Legalább a Becsületesnepper bevédte az 1.9-et :D
zsoltika2019-09-24 09:36:36 // 118779
Pont ez jutott eszembe nekem is, pedig már így is elég lent vannak...
Hetek óta fent van az enyém is hahu-n, 1,9-ért, és még egy kósza érdeklődő sem volt.
Tudom h nem a legolcsóbb, de itthoni járgány és ha probléma volt vele mindig mindent megkapott.
Ha így folytatjuk megmarad, mert 1 milláért nem fogom betolni valami kereskedésbe.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-24 09:28:39 // 118778
jah és persze ez a duma, hogy hengerfejes lesz az összes, az enyém nem lett pedig írva volt és beleraktam 110e km-et, pár embernek az lett csak egyszer forrjon fel a víz és az lesz, mint minden más autó elég egy vízpumpa elforgás, egy hűtővíz elfolyás (műanyag csavar), egy termosztát letapadás stb... ennél vannak sokkal újabb és rettegettebb konstrukciók ne menjünk messze csak a ford ecobost motorjaira amik garantáltan kukásak 120e km-nél vagy a Peug, BMW, Mini Prince blokkjai....
RomeoOne2019-09-24 09:22:57 // 118777
Ja, hát itt gyári alkatrész + áfás óradíjas árakat mondanak szerintem.
Nem volt rossz állapotban, csak a nepper is elmondja, hogy így hengerfejes - úgy hengerfejes, meg többször elmondják, hogy inkább az 1.9-es motorral. Mondjuk a 2.0-t meg sem említik. A leÍrás szerint az Alfárium is óva int a 2.4-től. A végén is azt mondják, hogy igaz, hogy nem volt semmi nagyobb baja, de mégsem ajánlják. Ez mi? :D
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-24 09:16:57 // 118776
260e a kuplungszett csere kinyomócsapággyal.... a szett nincs 1 kiló a munkadíj 160e? vagy a kézifékkötél cserével 40e az mi (a két kötél 10-12e)... kissé elrugaszkodott árak ...amúgy meg amennyi km van benne nem volt olyan rossz állapotban ...
RomeoOne2019-09-24 08:34:12 // 118775
Hát, ez sem fogja felfelé nyomni a 2.4 árait a hahu-n....
Pedig nem is volt különösebb baja.
RomeoOne2019-09-24 08:21:21 // 118774
2.4 JTDm a Műhelypornóban: link
liusz2019-09-23 23:07:33 // 118773
Tavaly vettem egy svájci ültetett autót. Kell legyen egy papír ami az átépítést igazolja. A sviccerek erre figyelnek. Hivatalos fordítást kell intézni és beveszi a rendszer.
liusz2019-09-23 23:00:19 // 118772
Ha ilyenen gondolkodsz az üregvėdelmet javaslom. Engem sokkolt, amikor megláttam az első bubit a bal küszöb hátsó rėszėn a 2010-es járgámyomon 1 éve. Kitárgyaltuk itt és kiderúlt, hogy csak a bal oldal tesz ilyet és elég gyakori. Májusban már ropogott ha megrángattam.
Kimostam a küszöböket, egy hėt száradås majd befújkáltam. Volt benne homok bőven,bal hátulja miatt már lakatoshoz kell mennem. A többi az endoszkóp szerint teljesen ok. Első hátsó nyúlványok is kaptak kezelést. Elöl van kifolyása a küszöbnek , ami persze eltömődik, arra kell figyelni. Hátul nincs, de lehet hogy érdemes csinálni. Hát erre is figyelni kell.
Roll19832019-09-23 20:38:02 // 118771
Néha én is eljátszom a gondolattal, mert Novemberben lesz két éve nálam és eddig 17 ezer kilométer került bele. Ha jó idő van én általában motorozom, de egyszerűen nincs szívem megválni tőle.
Marseus2019-09-23 17:36:12 // 118770
Sziasztok!
A forgalmiba,hogy íratod be az eibachot?Mi kell hozzá? TÜV minősítő elég?
yani🍀2019-09-23 14:26:04 // 118769
Olcsóbb :-)
yani🍀2019-09-23 14:25:24 // 118768
Ott áll a garázsban. Teljesen felesleges. Erre egy olcsónn GT is megteszi.
Liquid2019-09-23 14:21:23 // 118767
nocsak :) merre tovább?
yani🍀2019-09-23 14:16:53 // 118766
Eladó az autóm.
Ha érdekel esetleg valakit, keressen nyugodtan! :-)
Shadin2019-09-23 14:03:27 // 118765
Az Eibach pro-kit megegyezik a gyári Ti-vel és már pirosan áruljak. Az nehogy már bukó legyen.
Liquid2019-09-23 14:01:51 // 118764
Elég annyi ám ezeknek a gyíkoknak, hogy más színű a rugó. Ha a gyári rugót lefested pirosra, biztos nem engedik át.
HerodPK2019-09-23 13:50:22 // 118763
Győr, de sajnos én se tudok többet csak annyi jött át a storyból hogy amit behozzatam autot a svajciak már leigazolták az eredetét annak a papirjai nállam vannak. De a vizsgán meg elbukott az ültetés miatt. Nekem is érthetetlen a dolog + az hogy annyira nem is tolják megfeszített tempóban mert 1 hónapja ott az autó. összeségében 2 de pott ugye a papirokra vártunk előbb :(

A kocsi papirjai meg freanciául vannak. Gondoltam a KPMesek értenek hozzá tudják mit kell nézni rajta én csak a szervízkönyvet fordítgattam lássam mit mikor cseréltek.

Valahogy ezt a felfüggesztéses dolgot alapnak vettem, ilyet nem vizsgaltam az auton mikor kijelentettem a vásárlási szándékomat..... :(
szelod92019-09-23 13:26:18 // 118762
Pontosan melyik NKH állomáson történt ez? Nekem az állítható futómű simán átment, bár be volt írva. Ha gyári ültetett futóműves, sima rugó akkor ez nem lehetne probléma. Viszont, ha például piros Eibach ültetés van alatta azzal nem fogják átengedni, ha nincs beírva.
Shadin2019-09-23 12:19:25 // 118761
Pl. 71805073 de nem nagyon kapni.
Roll19832019-09-23 12:15:49 // 118760
Én már láttam olyan Veloce-t, amit felokosítottak és még Race kapcsoló is volt benne és kikapcsolt minden elektronikát.
denil12019-09-23 12:08:21 // 118759
btw:
Gyári szőnyegeket honnan tudnék rendelni 159-be?
Sajnos a vezetőoldali már elég viseltes, a többi hibátlan.
Eperben turkálok éppen, de gyári cikkszámot nem találok.
Hol tudnám megrendelni?
denil12019-09-23 11:51:23 // 118758
Köszönöm!
Bevallom rögtön elsőre engem sem nyűgözött le a Giulia, az első gondolatom az volt mikor oldalról megláttam,h BMW. De aztán elkezdtem olvasgatni, megnézni a műszaki tartalmat, mentem a QV-vel is, láttam sok tesztet és szakvéleményt és mostanra úgy néz ki, hogy a következő egy Veloce lesz.
Elegán megoldások vannak az autón, a műszaki megoldások nagyon impozánsak és hát ne felejtsük el: hátsó kerék. Már csak a kikapcsolható ESP kéne, de ha jól tudom az internet mély bugyraiban is azt mondják, hogy nem lehet.

Egyébként a 159-nek a formája szerintem örök és egyedi.Főleg az orra.
Tényleg jó lenne konzerválni és elrakni ponyva alá úgy 30-40 évre :)
Shadin2019-09-23 10:39:20 // 118757
Van egy gyári Ti SW rugókészletem a polcon, ha érdekel. Valóban ültetve van a gyári Ti is, de feltehetőleg a gyári alkatrészektől eltérő futómű miatt basztatnak, nem az ültetés mértékétől.
HerodPK2019-09-23 10:05:49 // 118756
Sziasztok!

Típus váltás előtt vagyok, a kis jármű Svájci eredetű 159 1.75 TBI SW TI. Sajnos megrántották KPM-en ültetett futómű miatt de nekem nincs papírom átépítésről, és szerintem a Ti alapból sportfutóval van szerelve. Erről tudtok valamit. Hatóság szerint 12mm a külömbség, de szerintem csak pénzre megy a dolog mert 12mm egyáltalán, hogy vette észre? Mindenhol azt olvasom, hogy a Ti sportfutóművel szerelt.... 2 honapja van a KPM nél a kocsi és nem kap rendszámot ilyenek miatt.

Bármi hasznos infó jó lehet, köszi szépen!
Üdv
zoli9782019-09-23 09:44:04 // 118755
Valaki abban tud segíteni, hogy a bal első ajtóban lévő modulnak ami kezeli a memóriás ülést mi a cikkszáma?
zoli9782019-09-23 05:31:48 // 118754
Megtaláltam
zoli9782019-09-23 04:35:15 // 118753
Kerestem de nem találtam 😅 akkor átfutom mégegyszer.
pettinke2019-09-23 02:54:12 // 118752
Benne van a használatiban, hogyan férsz hozzá ilyenkor a kioldó pöcökhöz
zoli9782019-09-22 20:49:31 // 118751
Esetleg ami reteszeli a váltót az beragadhatott? Ha igen kézileg tudom oldani?
Krisz562019-09-22 20:34:11 // 118750
Köszönöm a segítséget! Nincs ültetve és nem is Ti. Viszont még ezzel a 17-es 225/50-es gumival néha leér egy-egy komolyabb nyomvájuban. Akkor lehet, hogy inkább maradok a 17-esnél, aztán majd tavaszra szerzek be 17-es felnit másikat a nyárihoz. :)
zoli9782019-09-22 19:58:02 // 118749
Volt, jelenleg teljesen hibamentes az autó sehol semmi hibakód váltóban sincs, fék pedált megnyomom érzem a váltót fogva hogy kattan egyet de mégsem tudom megmozdítani a váltót. Még szerelőhöz sem tudom elvinni sehogy sem.
Hardy2019-09-22 19:52:50 // 118748
Szerintem kéne csinálni egy proxy rendezést hogy helyreálljon az univerzum egyensúlya hátha az használna neki. Kicsit megkeverted szegény agyát hogy olyan alkatrészeket raktál bele amik nem kompatibilisek egymással. Az elektromos üléshez kell behajtható tükör is és másik vezérlő
mtibi832019-09-22 18:26:07 // 118747
Sziasztok.kis segítséget kérnék, ismét. 1.9 Jtd 150 ló.
Kicseréltem a befecskendezőket felújítottra.
1,2,3-as hengert be tudtam kódolni, a 4-est nem engedi.
Azt írja, hogy hiba a végrehajtásban.
A korrekciók is gyalázatosak. 2 hengernél magas, 2 hengernél alacsony. 3,4,5 körüli korrekciók látszanak. Mire kéne ránéznem még?
zoli9782019-09-22 18:16:13 // 118746
VDC hiba törölve viszont a váltót még mindig nem engedi ki venni p-ből
zoli9782019-09-22 15:54:37 // 118745
Nem és közbe kiderült hogy valószínűleg ez lesz a hiba, vissza raktam a régi vezető ülést és most várok valakit hogy törölje nekem a hibát, mivel én nem tudom és elvileg ki kell ütni. Csak ugye vasárnap van meg még én nem is tudok menni vele sehova... Törlés után majd kiderül, hogy megoldódik-e a gond vagy nem bár ha nem akkor nem tudom mi lesz illetve ötletem sincs mitől lehet semmi olyanhoz nem volt nyúlva
Hardy2019-09-22 15:43:45 // 118744
Bocs. Bal ajtóba.
Hardy2019-09-22 15:42:48 // 118743
Vezérlőt cseréltél hozzá a jobb ajtóba?
Haddel2019-09-22 13:33:03 // 118742
Az érzés ,mikor két hónapig áll a verda:
Liquid2019-09-21 22:34:55 // 118741
igen, arra gondoltam (225/50R17) és elírtam, köszi :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak