Nem értem. A gyári specifikációnak eleget tevő olajak úgy vannak adalékolva, hogy azzal a lehető leghosszabb élettartamú legyen.
Egy alapolajhoz számtalan adalékokat töltenek:
- detergens és diszpergens adalékok
- kopásgátló adalékok
- korróziós inhibitorok
- súrlódásmódosítók
- antioxidánsok
- fém dezaktivátorok
- habzásgátló adalékok
- viszkozitásmódosítók
- dermedéspont-csökkentők
- tömítés-regenerálók
Ezeknek az arányát több évtized alatt tökéletesítik az adott motorba, leszármazottaiba a világ legnagyobb olajcégei. Több tíz-száz ezer munkaórát ölnek bele a világ legjobb tribológus mérnökei.
Erre jön egy előtte sehol nem jegyzett, ám marketingre sokat költő cég, hogy ezt és az öntsünk ebbe, meg abba, mert ez és az, ilyen, meg olyan jó lesz tőle.
Csak azt felejtik el közölni, hogy ezzel a fenti adalékrendszer egyensúlyt borítják fel. Lehet, hogy jó lesz a surlódás, a kenés, jó lesz egy egy alaktrésznek, de mi van a többivel. Beépül a teflon és a kerámia, mi lesz a hővezetéssel? Hogyan adja át az olaj a meleget a többi kevésbé kritikus alkatrésznek? Csökken a súrlódás, de mi lesz a korrózióval? Mi lesz a viszkozitással hidegen és melegen? Mi lesz a szennyeződés lebegtetéssel? Mi lesz a szűrőkkel, az apró lyukakkal?
Egy belsőégésű motor egy összetett rendszer, melyet az elmúlt 2-300 évben folyamatosan tökéletesítenek a mérnökök. Ismerik a benne lejátszódó összes folyamatot.
Mindenki azt burogat bele amit akar, de én akkor sem dőlök be egy TeleShop reklámnak.
	droberto2013-12-22 13:01:59 // 45132
	
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-22 12:46:46 // 45131
	mint forgalmazó bejön hozzám egy ismeretlen AGM akkut szeretne a kispolákba szerinted lebeszélném, hát nem...erre írtam a múltkor Petinek hogy amikor úgy jönnek be hozzám, hogy a neten olvastam stb, stb csak mosolygok...nem állok le vitatkozni amit kér azt kap és pont. Ha megingatom nem visz semmit sőt még megkérdőjelezi hogyan lehetek ilyen hülye....ebből tanulva aki 3as BMW vízhűtőt kér az 5be, mert hát olcsóbb megkapja, megpróbálja beépíteni az ő baja, megnyerte :)
	
droberto2013-12-22 12:35:38 // 45130
	Most lemegyek én is és rámérek.
Bár Csabi nyáron alacsony 14 körüli töltést mért csak, amit asszem Pityukoma vissza is igazolt.
	
Bár Csabi nyáron alacsony 14 körüli töltést mért csak, amit asszem Pityukoma vissza is igazolt.
droberto2013-12-22 12:33:56 // 45129
	Hmmm... Érdekes.
Ezt most olvasom először az AGM Upgrade-ről. Az akkumaxnál is rákérdeztem direkt erre, élettartam szempontjából. Vagy hazudott, vagy csak fogalmatlan volt és letojta. (Érzetre a másodikra tenném a voksomat)
Picit keresgéltem, de ezt máshol nem találtam ilyet.
További utánajárását igényel.
Kicsit gyanús, a Forex amúgy is. Nem csak, a fentiek miatt, hanem azért is mert mint írtam, hogy k@rva nagy áréssel árulják. Az akumaxnál (akik tőlük veszik) ua. majd 20%-al drágább.
	
Ezt most olvasom először az AGM Upgrade-ről. Az akkumaxnál is rákérdeztem direkt erre, élettartam szempontjából. Vagy hazudott, vagy csak fogalmatlan volt és letojta. (Érzetre a másodikra tenném a voksomat)
Picit keresgéltem, de ezt máshol nem találtam ilyet.
További utánajárását igényel.
Kicsit gyanús, a Forex amúgy is. Nem csak, a fentiek miatt, hanem azért is mert mint írtam, hogy k@rva nagy áréssel árulják. Az akumaxnál (akik tőlük veszik) ua. majd 20%-al drágább.
droberto2013-12-22 12:23:54 // 45128
	;)
Akkor valószínű, hogy tényleg összeszedtél egy finom kis cellazárlatot, ahogy a CarTárs is említette. (Vagy lehet, valami zabizza az áramot nyugalmi állapotban, bár ennek esélye szerintem pici.)
	
Akkor valószínű, hogy tényleg összeszedtél egy finom kis cellazárlatot, ahogy a CarTárs is említette. (Vagy lehet, valami zabizza az áramot nyugalmi állapotban, bár ennek esélye szerintem pici.)
Tibcsi1662013-12-22 12:19:36 // 45127
	Azért nem minden adalék szar!! Egy pozitív eredmény és szakszervizben is igazolt az adalékokról.  Igaz OFF-os verda de leírom.  Bátyám VW Passat-ját visszahívták garanciális porlasztócsúcs  cserére. A VW beismerte, hogy a gyári Siemens PDTDI csúcs egy nagy szar. Max 150eKm-enként cserélni szokták.  Bátyám vasa már jóval  300ekm fölött volt. A szervizben senki NEM akarta elhinni, hogy ennyit mentek a gyári cuccal. Mindenféle konzultációt tartottak, hogy ilyet még sehol sem láttak az országban, senki nem értette. Ráadásul bátyám vasa meg is van chip-elve és eléggé jól fel van húzva. 1,9 PDTDI kb. 180-200LE. Végül is kicserélték mind a 4et és a régieket elküldték valahová  megvizsgálni.  Bátyám semmi mást nem tett, a gyárilag ajánlott olajjal ment és kb. 25-30ekmnél cserélt olajat. DE mindig rakott bele MILITEC et az olajba és üzemanyagba pedig évek óta SPURIT- használ.  Akkor csak lehet valami haszna ezeknek!  Amúgy én is használom ezt a kettőt kb. 5 éve. A SPURI kitermeli az árát a fogysztás csökenéssel, és kb. úgy megy a vas mint a prémium üzemanyagokkal (pl. V-Power)
	
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-22 11:39:16 // 45126
	majd rámérek tényleg tölt e 14,4V felett a puntesz....AGM-es rendszerhez be sem tudod rakni a hagyományos akkut ordít a rendszer, hogy gáz van kevés a cucc ...
	
Shadin2013-12-22 10:48:59 // 45125
	AGM akku def:
"Ezen típusok a hosszabb, üzembiztosabb működés érdekében magasabb töltőfeszültséget, 14.4-14.8 V-ot igényelnek, míg a folyadékos társaik 14.0-14.4V-al is beérik.
Ezért a cserénél figyelni kell arra, hogy milyen típusú akku volt az eredeti, gyári akkumulátor. Folyadékos eredeti akku esetén (ilyen a varázsszemes akku is!) a csereként beszerelt AGM akku a rendszeres alultöltés miatt idő előtt elveszti kapacitását, elhasználódik.
Eredetileg szerelt AGM akkut folyadékosra cserélni sem szerencsés, mert az AGM-hez tervezett magasabb töltőfeszültség (akár 14,8V is lehet!) a folyadékos akkut kiforrázhatja.
	
"Ezen típusok a hosszabb, üzembiztosabb működés érdekében magasabb töltőfeszültséget, 14.4-14.8 V-ot igényelnek, míg a folyadékos társaik 14.0-14.4V-al is beérik.
Ezért a cserénél figyelni kell arra, hogy milyen típusú akku volt az eredeti, gyári akkumulátor. Folyadékos eredeti akku esetén (ilyen a varázsszemes akku is!) a csereként beszerelt AGM akku a rendszeres alultöltés miatt idő előtt elveszti kapacitását, elhasználódik.
Eredetileg szerelt AGM akkut folyadékosra cserélni sem szerencsés, mert az AGM-hez tervezett magasabb töltőfeszültség (akár 14,8V is lehet!) a folyadékos akkut kiforrázhatja.
Shadin2013-12-22 09:37:58 // 45124
	1-2 hete beszéltünk, azóta  feltöltöttem a hiányzó vizet és többször töltöttem, kondicionáltam ill. téli üzemmódban csepptöltöttem. Másnap reggel tök jó, aztán befelé CL-t hallagatok 40-esen :-) meg vissza is, másnap megint csak nyenyereg. Töltés alapjáraton ~13.5 emelt fordulaton ~14.2. Hátsó két cellába sokat kellett töltenem, lemezek teteje kilátszott. Minuszban úgy meghúzza az indító a delejt, hogy jön a szokásos esp-abs-stb error ami azt jelenti h 11v alá megy a fesz...
	
droberto2013-12-21 23:33:53 // 45122
	Én a helyedben nem cserélnék.
Ahogy mondtam uncsitesóm 4+ éves döglődő Banner Power Bullját tavaly rendbe tette a vízfeltöltés meg a CTEK.
Azóta is azt használja.
Néztem jó drága lett az én akksim. (és még messze itt a legolcsóbb)
Tavaly ilyenkor 35 körül vettem.
	
Ahogy mondtam uncsitesóm 4+ éves döglődő Banner Power Bullját tavaly rendbe tette a vízfeltöltés meg a CTEK.
Azóta is azt használja.
Néztem jó drága lett az én akksim. (és még messze itt a legolcsóbb)
Tavaly ilyenkor 35 körül vettem.
droberto2013-12-21 23:27:27 // 45121
	Megy az akkor is csak akkor idul be, amikor megmoccan a hőmérő. Kb. 4-5 perc.
Gyujtáson álló motornál teszteltem. Egyébként tévedtem, mert csak olyan 50-60°C-os lehet a vezeték (3-ason).
	
Gyujtáson álló motornál teszteltem. Egyébként tévedtem, mert csak olyan 50-60°C-os lehet a vezeték (3-ason).
Piritu - 1.000.0002013-12-21 23:20:07 // 45120
	"lassan (4-5 perc alatt) melegedik át" - én azt vettem észre, hogy csak akkor fűt, amikor fűti az utasteret. Hideg kocsinál amíg a víz el nem kezd melegedni az ülésfűtés se megy. Indulás után pár perccel egyszer csak elkezdi emelni a fűtőmotor fordulatszámát az automatika, no onnantól érzem, hogy melegszik. (Cserébe, ha nyáron bekapcsolva hagyja az ember, nincs tojásfőzés.)
	
droberto2013-12-21 23:13:35 // 45119
	Az én véleményem az adalékokkal kapcsolatban:
Inkább sűrűbben cserélek olajat és szűrőket. Ezekből csakis gyárit, vagy hasonlóan jó minőségűt használok.
	
Inkább sűrűbben cserélek olajat és szűrőket. Ezekből csakis gyárit, vagy hasonlóan jó minőségűt használok.
droberto2013-12-21 23:13:20 // 45118
	Mindgyikből megy a víz. Két évente töltögetem. Általában csak a tetejéről a matricát kell leszedni, aztán hozzáférhetőek a kupakok. Múltkor a szomszédnak az S3 Bosh-áról nem tudtuk lepattintani a nagy "egybe" fedelet, mert akkor törött volna a pereme.
	
droberto2013-12-21 23:12:51 // 45117
	Én felismertem egyből. :)
	
droberto2013-12-21 23:12:46 // 45116
	Ezt még a legmerészebb álmomban sem gondoltam. Ekkora zsiványságot.
Jézus, hány és hány motor van büntetve ilyen moslékkal?
Hány és hány kereskedő és zugszervízes tukmálja rá a johiszemű én naiv autótulajdonosra ezt a szemetet?
Akkor százszor inkább Hunoil.
	
Jézus, hány és hány motor van büntetve ilyen moslékkal?
Hány és hány kereskedő és zugszervízes tukmálja rá a johiszemű én naiv autótulajdonosra ezt a szemetet?
Akkor százszor inkább Hunoil.
droberto2013-12-21 23:12:34 // 45115
	No, hazaértem elkészült az ülésfűtés, + a fenyőfát is befaragtam a tartóba:

Szóval úgy néz ki sikerült a műtét. Nem a javított rész volt elszakadva (bár az is szinte magától szétesett), hanem a másik oldal:

Mivel azóta nem érte extrém igénybevétel (pl.: beletérdelés), ezért azt gondolom, hogy ez konstrukciós hiba (bár a jobbal semmi baj. Eddig.). A vékony vezetéket elszaggatja a huzat keresztbe menő drótja.
Szétkaszaboltunk mindkét oldalt, és a 0,2-es vezetékbe beletoldottunk 1-1 10 cm hosszú 0,75 mm2-es vezetéket.
Először feltekertem a vastagra a vékony vezetéket:

Majd érvéghüvellyel összpréseltem őket:

A két végét összeforrasztottam:

A végén meg feltettem rá a zsugorcsövet:


Aztán visszavarrtam a hordozó anyagra:

Az összerakás után teszteltem:

A beépített idegen vezeték szakasz természetesen nem termel hőt.
Végül, kárpitosfogóval visszatettem a lenyúzott bőrt:

Köszönöm a Barátomnak a segítséget:

A végén jól leteszteltük egy 10 km-es etapon. Isteni frankó.
Azt viszont továbbra is fenntartom, hogy lassan (4-5 perc alatt) melegedik át. A céges 508 1 percen belül, bár az textil. Németbe egy bőrős G Astrával mentem. Annál is 2-3 perc alatt már érezhető volt a meleg. Ennyi baj legyen.
A lényeg, hogy tartós legyen és most már nem szaggassa szét a drót a vezetéket.
	

Szóval úgy néz ki sikerült a műtét. Nem a javított rész volt elszakadva (bár az is szinte magától szétesett), hanem a másik oldal:

Mivel azóta nem érte extrém igénybevétel (pl.: beletérdelés), ezért azt gondolom, hogy ez konstrukciós hiba (bár a jobbal semmi baj. Eddig.). A vékony vezetéket elszaggatja a huzat keresztbe menő drótja.
Szétkaszaboltunk mindkét oldalt, és a 0,2-es vezetékbe beletoldottunk 1-1 10 cm hosszú 0,75 mm2-es vezetéket.
Először feltekertem a vastagra a vékony vezetéket:

Majd érvéghüvellyel összpréseltem őket:

A két végét összeforrasztottam:

A végén meg feltettem rá a zsugorcsövet:


Aztán visszavarrtam a hordozó anyagra:

Az összerakás után teszteltem:

A beépített idegen vezeték szakasz természetesen nem termel hőt.
Végül, kárpitosfogóval visszatettem a lenyúzott bőrt:

Köszönöm a Barátomnak a segítséget:

A végén jól leteszteltük egy 10 km-es etapon. Isteni frankó.
Azt viszont továbbra is fenntartom, hogy lassan (4-5 perc alatt) melegedik át. A céges 508 1 percen belül, bár az textil. Németbe egy bőrős G Astrával mentem. Annál is 2-3 perc alatt már érezhető volt a meleg. Ennyi baj legyen.
A lényeg, hogy tartós legyen és most már nem szaggassa szét a drót a vezetéket.
zoltankublik2013-12-21 23:02:04 // 45114
	Friss olajjal is azt csinálja
	
Dömpi (il dottore)2013-12-21 22:14:02 // 45113
	a Banner a Jász-Akku által gyártott akksikat csomagolja a saját címkéjével. Kamionos haverom vitt egy fuvart a múltkor a Banner-hez. :)
Ennyi.
	
Ennyi.
Dömpi (il dottore)2013-12-21 22:08:31 // 45112
	meg lehet tönkretette az EGR-ed???
	
Csabi2013-12-21 21:59:31 // 45111
	bár az áramfelvételre nem tudom kinek vannak referencia értékei...
	
Csabi2013-12-21 21:57:48 // 45110
	Igazad van, akksicsere elött, nem árt ellenőrizni legalább a töltést, és az áramfelvételt.
	
Dömpi (il dottore)2013-12-21 21:53:19 // 45109
	vagy egy matricát és +50 LE :-)
	
Csabi2013-12-21 21:52:56 // 45108
	Elhiszem...én épp ezért favorizálom az AGM-et, mert most érzem úgy, h az önindítom úgy teker ahogy kell (mínuszokban is)
	
.......................2013-12-21 20:56:56 // 45107
	Mindenki csak az akkura koncentrál,
Lehet rossz még a testkábel kontakt is,
Vagy maga az önindító
	
Lehet rossz még a testkábel kontakt is,
Vagy maga az önindító
GTPeti2013-12-21 20:47:01 // 45106
	Nekem az eddigi csúcs, anno vadiúj Optimám volt. (Mily meglepő...)
Az az első időkben úgy forgatta meg, az önindítót, hogy ihaj. Az tényleg pöcc-röff volt. :)
	
Az az első időkben úgy forgatta meg, az önindítót, hogy ihaj. Az tényleg pöcc-röff volt. :)
Csabi2013-12-21 20:45:33 // 45105
	Ahham, azért az elég gyengusz. Sajna itt már többen jártunk így, mármint, h a "két teles" akksi nem úgy, vagy sehogy nem teljesít már. Mindez márkától függetlenül...
Egyébként a 800Ah-ás akksi is megérzi a mínuszokat, de nyilván te is érzed, h egy paramétereiben nagyobb akksi jobban teljesít...ergo lehető legnagyobbat(paraméterekben)bele :)
	
Egyébként a 800Ah-ás akksi is megérzi a mínuszokat, de nyilván te is érzed, h egy paramétereiben nagyobb akksi jobban teljesít...ergo lehető legnagyobbat(paraméterekben)bele :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 20:45:21 // 45104
	ez a szöveg a legjobb, hogy gondozásmentes, amelyik "vizes" egyik sem az :D
	
GTPeti2013-12-21 20:45:15 // 45103
	Lehet, hogy cellazárlatos... A CTEK pedig jó megküldte (a cellazárlatot szélsőséges esetben NEM lehet pusztán feszültségméréssel felismerni) és emiatt hiányzott a víz. Mert 5 cellát töltött 6-ra való feszültséggel.
Nálam volt ilyen. Mondjuk az elég durván végződött az akkura nézve...
	
Nálam volt ilyen. Mondjuk az elég durván végződött az akkura nézve...
Shadin2013-12-21 20:31:32 // 45102
	Vettem egy CTEK tötőt, mondván, hogy a 2 teles akku nem lehet szar, majd jól rekondícionálom. Töltöttem rá vizet is, pedig nem kell :-) Azaz mégis, mert hiányzott. Egyébként Banner 62 v 64 Ah-s 560 v 580A indítóval. Ez az 1.9 gyárija. -4-ben alig pörgeti meg elsőre a motort...
	
Csabi2013-12-21 20:24:37 // 45101
	"Viszont a múltkori akkumulátoros fejtegetésem téves is lehet, megyek és megveszem a kapható legnagyobb kapacitású dögöt ami befér és majd kiderül "
Mi történt, nem úgy indít ahogy szeretnéd?
	
Mi történt, nem úgy indít ahogy szeretnéd?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 20:18:14 // 45100
	vagy még akkor nincs normális olajnyomás ha felhígul az olaj gázolajjal nem volt gázolaj szaga a motorolajnak?
	
Liquid2013-12-21 19:45:17 // 45099
	az első, olyan van mindkét kocsiban (persze a Pandában, kisebb amperszámmal)
	
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 19:43:59 // 45098
	a garanciális eljárásuk miatt kiestek a pixisből
	
zoltankublik2013-12-21 19:39:42 // 45097
	A próféta szóljon belőled:D
Hétfőn kiderül, én max 15 ezrenként cserélek olajat minden autómban. nem bír ki 35 ezret egy olaj.
	
Hétfőn kiderül, én max 15 ezrenként cserélek olajat minden autómban. nem bír ki 35 ezret egy olaj.
GTPeti2013-12-21 19:36:34 // 45096
	A ZAP már nincs a favoritjaid között?
	
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 19:35:35 // 45095
	én elvből nem veszek Exide-ot, megtartós autóba Varta, Banner, Bosch bár nekem a Jász-szal sincs semmi bajom
	
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 19:26:34 // 45094
	vagy lehet el van tömődve az olajjárat a nagyszerű 35e-es olajscseréktől
	
Shadin2013-12-21 18:48:31 // 45093
	Az Exide-nak papíron nagyobb az indító árama...
	
Shadin2013-12-21 18:47:47 // 45092
	
	
zoltankublik2013-12-21 18:23:21 // 45091
	ez a két lehetőség van, hétfőig kiderül hogy mi a baja, de idén már egy métert sem fog menni az autó
	
GTPeti2013-12-21 18:21:54 // 45090
	SZVSZ ha egy szivattyú nem dolgozik rendesen (vagy esetleg vmi elzárja az olaj útját) annak pont ez a jele.
	
zoltankublik2013-12-21 18:19:27 // 45089
	alapjárat felett van olajnyomás, csak alapjáraton nincs(0.5bar), magasabb fordulaton van (3bar)
	
zoltankublik2013-12-21 18:18:18 // 45088
	már szerelőnél van, addig nem hozom el amíg nincs készen
	
GTPeti2013-12-21 18:14:04 // 45087
	Ha nincs rendes olajnyomás, be ne indítsátok a motort. Vagy ha próbaképpen igen, akkor ne terheljétek! (A turbó sínyli meg elsőnek.) Erhard tippje igen sanszos.
	
zoltankublik2013-12-21 18:11:43 // 45086
	nem tudom mi okozta a problémát, de attól még a hiba fennáll, remélem más már nem jön ki
	
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 18:09:38 // 45085
	az nem olaj hiba...még egy teszkós 5w30-tól sem lesz hajtókarcsapágyas nem hogy a Shell-től...
	
GTPeti2013-12-21 18:06:27 // 45084
	Ezek komoly paraméterek kéremszépen. B)
	
zoltankublik2013-12-21 18:00:22 // 45083
	5l-es kannás. hidegen 1.8-2bar olajnyomás alapjáraton, 60-70 fokos víznél már nincs csak 0.5 bar olajnyomás. Olyan cégtől vettem akik elméletileg csak hamisítatlan olajakat forgalmaznak, de most vettem bele más cégtől más olajat(5w30) és sokkal halkabb lett a motor, főleg melegen, de nyomásom így sincs
	
Online tag
1
		Vendég1
674
Fórum
Friss topicok
- 159
 - Stelvio
 - Giulia
 - Coffee - Minden ami kávé
 - Ugyanaz kicsiben
 - Együnk-igyunk, amíg teh...
 - Oldtimer, youngtimer
 - 155
 - Forma-1
 - Filmek
 
Tagok
Új tagjaink
- ramirez001
 - “ Kevin “
 - Rókus
 - benebp
 - Gyuszkó 159
 - Olxander
 - UTPcableman
 - rajkailaszlo
 - Tamas.F.Lamas
 - Filip05