Fórum >> Típusok >> 159

tirex2019-03-03 12:11:08 // 115240
Nincs már meg a számla mert kidobtam, a tököm gondolta hogy ez lesz. Eddig csak hallottam róla hogy nyikoroghat de csak hisztinek gondoltam. Mondom biztos picit nyüszög és felfújják a dolgot. Na most tapasztalhatom hogy valami botrány hangja van.
tirex2019-03-03 11:58:18 // 115238
Ja kössz a választ, akkor nem tévedtem. Felsö lengökarszilent nyikorgást orvosolt már valaki sufnituninggal? Gyalázat hangja van és nemrég lett cserélve. Ráadásul nem olcsót vettem pont ezért hogy ne nyikorogjon.
tirex2019-03-03 11:49:56 // 115237
Annyi hogy tiszta olaj volt alul minden amikor olajat cseréltünk egy hete,és azt hittem a turbó haldoklik.Tegnap lemostam alul mindent és úgy néz ki elrepedt az a cső mert egy pesti út után csak az a cső olajos.
droberto2019-03-03 11:44:25 // 115236
Azt lehet, hogy közben kormánymű. :)))
droberto2019-03-03 11:43:45 // 115235
Ha ennyi mindent cserélnek és csak ennyi akkor vagy nem gyári vagy annak megfelelő AM, vagy nagyon olcsó.
Egyébként ha van rávaló pénzed, és sokáig megtartod és van már negyed/harmad millió km a vasban én kicserélnék egyszerre mindent a helyedben. Előbb utóbb úgy is minden tönkremegy.
Ha nincs akkor sincs nagy tragédia. Ebben az esetben egy aknán állva kézzel tapizva reprodukálnám a hibát. Ahonnan jön a kattogás csak azt cserélném ki. :)
Piritu - 1.000.0002019-03-03 11:37:37 // 115234
Gyakorlatilag mindent ki akarnak cserélni.
Az én olvasatomban ezt azt jelenti hogy fingjuk sincs hogy mi ropog...
beeep1462019-03-03 11:29:07 // 115233
Sziasztok!
Topictársi tanácsra lenne szükségem. A cég aki felújítottam pár napja a váltómat, adott egy ajánlatot a futóművel kapcsolatban is. A tünet, hogy álló helyzetben, illetve kis sebességű kormányzásnál ropogó hang hallható. Menet közben nincs hang, és egyéb tünetet sem hallok..
A lényeg:
- első alsó lengőkar mindkét oldal
- első felső lengőkar mindkét oldal
- axiál csukló mindkét oldal
- kormány összekötő rúdfej mindkét oldal
- stab. pálca 2 db
- stab rúd szilent 2 db
Mindez beszereléssel 275.000 Ft.

Biztos, hogy a fenti tünethez ennyi mindent cserélni kell? Illetve ez iszonyat húzós árnak tűnik nekem. Tisztában vagyok vele, hogy mennyiben kerül fenntartani egy ilyen autót, de a lehúzást nem szeretném. Köszönöm a válaszokat.
Haddel2019-03-03 10:32:57 // 115232
Én ezt a Bosch-t szoktam venni Autodoc-ról.Nincs vele bajom.

Legutóbb rendeltem egy ilyen olcsó cuccot is kipróbálásra,de még nem használtam,majd jövő héten úgyis olajat cserélek ,akkor ezt is felrakom.
jackdonnelly2019-03-03 10:11:55 // 115231
hali,
milyen ablaktörlőt ajánlanátok előre és honnan?
köszi
droberto2019-03-03 10:01:15 // 115230
Leírtad: Turbó kenőolaj visszafolyó cső. :)

Mi a bajod vele?
tirex2019-03-03 08:53:55 // 115229
Ja bocs, 1.9jtdm 8V motor 120LE.
tirex2019-03-03 08:52:47 // 115228
Üdv! Nem tudja véletlenül valaki mi a pontos neve annak csőnek ami a turbó középrésztől jön le és a motorblokkba csatlakozik az olajteknő felett.Kb 25 cm hosszú, 2cm vastag és olyan mint egy harmonikacső csak merev fém az egész. Valami résolajcső lehet amin a turbóhoz küldött kenőolaj folyik vissza.
droberto2019-03-02 21:21:21 // 115227
"Szerintem a fogyasztás csökkentés, és hatékonyság miatt tették előre." - Ez így van. Meg azért, hogy ne legyen annyi regenerállással összefüggő hiba. Az 1.9, 2,4-nél a szűrő túl messze van a motortól és a katalizátortól, sokkal több gázolaj kell a tisztításhoz. Sokkal nehezebben érhető el / tartható a szükséges T>620-630°C. Főleg városban.
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-02 20:59:14 // 115226
Folyamatban, kettő is.:-DD De ez van, ehhez kell néha egy kis agyeldobás.
Csabi2019-03-02 20:54:11 // 115225
Szerintem a fogyasztás csökkentés, és hatékonyság miatt tették előre. Ha a menetszélből eredő hűtés elkerülése miatt tették volna, akkor egyszerűen leszigetelik és a probléma megoldva.
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-02 20:54:07 // 115224
Pályán a "virtuális motor modellje" szerint spontán regeneráció van. Nekem is simán 7-800km-t elfut két regenerálás közt tisztán autópályán (saját programmal). Országúton 500km. Ebben erősen az is benne van, hogy a korom mennyiség nem /km-re számolódik, hanem nagyjából üzemórás. Majd nézd meg, saccra üzemórában ugyanannyit mész el országúton, mint városban két regen közt.
Nekem általában megvárja a 98%-ot amúgy. Nekem fejben mindig megvan, hogy hány km-nél várható, kb akkor is kezdi és stabilan 12 percen belül végez körülményektől függetlenül.
Összehasonlításképp Imi barátom Mondeojánál (2.0 tdci) nem tudod megmondani, hogy mikor regenerál. 2 éve napi városozik úgy, hogy soha nem tudott róla, hogy fut e regen, vagy nem. És 7.5l az átlag fogyasztása. Kicsit okosabban csináltak meg valamit. Ezért remélem, hogy a 2.0 jtdm is kicsit már okosabb, és lehet user only hajtani, nem kell figyelni. Én elvagyok vele, de ez ebben a formában nem mindenkinek való (pl tesóméknak biztos nem).
Erhard 242 (Pure Energy)2019-03-02 20:45:35 // 115223
Simán, mindent megbeszélünk... fejlessz valami egyedit addigra :P
Csabi2019-03-02 20:43:39 // 115222
Inkább úgy mondanám, hogy ugyanolyan mint a többi. Azért a 2.0-nak is vannak típushibái. Ilyen például a műanyag EGR fedél, a szivárgó szívósor, és a JTD-k mumusa a fordulatszám jeladó is tovább kísért. Megnyugtató, hogy az EGR szelepet rendbe rakták, sikerült olyan típust választani ami bírja a strapát...
A 2,4 programját nem értem miért nem korrigálták, a nehézkes indulás is egyértelmű programhiba. Ebben még a TBi szintjén is vannak gondok, hogy indulás után lefulladnak...Ez mi, ha nem szoftverhiba..
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-02 20:40:43 // 115221
Nem eszik azt olyan forrón :-) De majd megdumáljuk :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2019-03-02 20:34:12 // 115220
Mert túl komolyan szoktál kirohanni :)))
droberto2019-03-02 20:29:33 // 115219
Attól, hogy mögötte ott van a motor, meg a többi berendezés. Szerintem sokkal kisebb ott a tömegáram és a sebesség, mint alul.
Múltkor mentünk Pestre, mínusz 5-ben, az M6-on. Mikor kezdett regenerálni?
Mikor beértem Budaörsre és bolyongtam a kis utcákban. :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-02 20:20:57 // 115218
A lényeg, hogy a 2.0-val nincs igazán gond, tesóméknak az optimális motort szeretném javasolni, hogy ne a kínlódásról szóljon az Alfázásuk.
A 2.4-nél rossz a gyári program ,ebben 99% biztos vagyok. Annyira késői befecskendezéssel operál, ami eleve plusz hőterhelés. A regen előtöltése piskóta a normál állapothoz képest. FHP után 10 fokos EOI az nonszensz. Ha 200-zal küldöd, normálisabb időzítésen megy a motor, mint 140-nél. A fogyazsztás adatok programozás után szépen visszaigazolják. NIncs az őrült hőokádó motortér, halkabb, kevesebbet eszik, könnyebben szalad.
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-02 20:13:00 // 115217
Na ezért kell inkább élőben.. túl komolyan vesztek :-))
Csabi2019-03-02 19:48:49 // 115216
Ha nincs más lehetősége elindítja. Ahogy az előbbi képemen is látszik 90%-os tömődöttségnél kezdte el a regent úgy, hogy csak autópályán mentem vele azt a 830 km-t.
Ha országúton megyek akkor ahogy eléri a 70%-ot elindítja a regent, ha minden feltétel adott... Pályán várt 90ig...
Giuntini2019-03-02 19:39:26 // 115215
Én nálam általában akkor indítja el a regent, mikor rámegyek az autópályára. A hőterhelés miatt, visszaveszem a tempót, regen alatt 120-al megyek.
Csabi2019-03-02 19:25:24 // 115214
Mitől kisebb, amikor pont nagyobb felületen éri a menetszél, igaz tompítva van a hűtők miatt, de akkor is merőlegesen éri, míg az alján,mondjuk úgy, hogy súrolja.
Az autópályás regen "kerülésre" szerintem, a motor amúgy is nagy hőterhelése ad okot.
Tavaly VTT-re menet lőttem pont egy képet, amikor 32fokban 140körül már 96°-ra állt be a hűtővíz...Ha erre ráindít egy regent, az még növeli a hőfokot...szerintem ezért.
(Nem mellesleg ez ugye a termosztátnál mért hőfok, ami a blokkban egyes forró pontokon akár már forrás közeli lehet...)
droberto2019-03-02 19:12:13 // 115212
Egyébként szerintem abban számít legtöbbet az eltérő elhelyezés, hogy a motortérben kisebb a menetszél hűtő hatása. Könnyebben eléri a kritikus hőmérsékletet.

Jelenleg ez az egyetlen teóriám arra is, hogy miért nem szeret nagyobb tempónál (V>100km/h) regenerálni.
Mindig autópályáról lehajtva, városba beérve kezdi el.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-03-02 19:00:32 // 115211
Őszintén? Simán :DDDDD
Csabi2019-03-02 18:44:48 // 115210
Legutóbb, tisztán autópályás használat mellett 830km-ig bírta...
Csabi2019-03-02 18:37:54 // 115209
A várost inkább az újabb szoftver miatt bírja jobban. A közelebbi DPF annyiban segít, hogy hamarabb felmelegíti a regen során, nem kell annyi plusz nafta hozzá, fogyasztásban jelenthet pár decit...
A 2,4-em átlag 1000km-es regenje, a szoftverfrissítés után 500ra csökkent... A 2.0 ilyen használat mellett 350-400...
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-02 16:52:49 // 115208
Jajj bazz.. még ezt is simán komolyan veszitek? :-DDD
Ennyire nem ismertek... :-) Baszus kinéztetek belőlem ezt? :-DD
Zolibácsi2019-03-02 15:19:36 // 115207
kellet már egy rendes autó, hogy a szomszéd megnyugodjon? :-)
Giuntini2019-03-02 14:57:58 // 115206
Ehhez a megállapításhoz én is csatlakozom.
RomeoOne2019-03-02 14:24:05 // 115205
De ez most minek? Erre van ott a 146, nem?
Erhard 242 (Pure Energy)2019-03-02 14:16:50 // 115204
sok típusnál elég a szűrőt kicserélni... csak nem cserélik
Erhard 242 (Pure Energy)2019-03-02 14:15:23 // 115203
csodaszép :DDD inkább busszal járnék :P
droberto2019-03-02 13:52:47 // 115202
Jesszus... még az Alfa is visszahúzodott, amikor meglátta. :)))
Egyébként Gratula.
droberto2019-03-02 13:50:02 // 115201
Annyiban azért butaságot beszélt, hogy elég a szűrőt kicserélni.
Ugyanis - mint ahogy itt sokan tudjuk - a szűrű hibák 90%-ában nem is a szűrő maga megy tönkre, hanem valami egészen más jóval a DPF előtt.
Sajnos nincs egy olyan megfelelő infrastruktárával - és mindennemű politika mentes - akarattal bíró szervezet aki tudná és akarná meg(fel)mérni, hogy a szállóport mi bocsájtotta ki.
Mert véleményem szerint a nagy kibocsájtók a fővárosban sem az autók, hanem az ipari üzemek és a fűtés.
Illetve sajnos tényleg felelős a sok herélt (swirl, EGR, DPF) és remapolt magasnyomású dízel és sok busz illetve teherautó. Sajnos ez is tény.
Ha lenne tömegből kiemelés, mérés és szigorúbb műszaki vizsga javulhatna a helyzet.

Sajnos a műszaki vizsgáztatók és a rendőrök is b@sznak rá. :(
Pedig tényleg milyen jó lenne...
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-02 13:49:48 // 115200
Nálunk. meg hosszas vajúdás után megérkezett az utód :-DDDD
A családi sporthotheccs 3 gyerekhez pedig Ő:



:-DDD
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-02 13:46:40 // 115199
Hugomék beleszerettek a 159-be :-) De teljesen. Nekik próbálok segíteni, hogy találjunk valami pénztárcájukhoz is illő, és használható darabot. Szerintem egy ilyen 2.0 dízel lenne a jó irány. Ha nem akarnak fórumot olvasva rettegni, akkor tutira :-P
Erhard 242 (Pure Energy)2019-03-02 13:19:08 // 115198
ne má... hogy, hogy? :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-02 12:53:05 // 115197
Köszi srácok, szerintem ebbe az irányba mozdulunk. Úgy érzem lesz a családban hamarosan még egy Alfa :-)
Giuntini2019-03-02 12:40:37 // 115196
Vályi normálisan beszélt a reggeli műsorban. Előtte egy hozzá nem ertő greenpeace-s hülye mondta a baromsagait. Elkezdte, hogy az összes diesel-t ki kell tiltani, mert hiába van rajtuk részecskeszűrő, a nitrigen oxid hatalmas ami szennyezést kibocsat. Az a baj, hogy az íróasztalkukacok olvasnak valamit, és mar mondják, de csak az első dort olvasták el. Az Egr-t pont erre találtak ki, mert a mai dízelek nitrogén oxid kibocsátása sokkal nagyobb. Vályi viszont normálisan megmondta, hogy ezek a környezetvédő cuccok előbb vagy utóbb tönkremennek, és nem hajlandóak az emberek ebbe nagy pénzeket beletenni, csak kiiktatják. Minden ugyanaz mint a politika! Egy birka ugat valamit, a többi meg utána beget.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-03-02 12:23:28 // 115195
novitec kipuffnak van eddig a legbrutálisabb hangja amit hallottam sokkal dörmögősebb, mint a ragazzon vagy supersprint....
RomeoOne2019-03-02 11:58:37 // 115194
Nem tudom, mert nem használom városban :DDD
De egyébként elég ha megnézed, hogy hányszor merül fel a 2.0-val kapcsolatban, hogy ki kéne venni a DPF-et belőle, le kéne falazni az EGR-t vagy bármi hasonló.
Én egy 2.0-sról sem tudok, amiből kivették volna a szűrőt, a lefalazással meg Shadin próbálkozott, de abból is csak a baj volt.
Egyedül az EGR hűtőfedél lehet necces, ez már több embernek is előjött, de preventív karbantartással ez is elkerülhető (én még preventíven sem cseréltettem).
Zolibácsi2019-03-02 11:56:28 // 115193
Szerintem az egyik legjobb dízel. Párom Giuliettajaban az van és napi szinten varosozik. Minden tökéletes, megbízható csak ajánlani tudom ha a megbízhatóság számít. Mellesleg egész jól is megy.
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-02 11:41:59 // 115192
Más : A 2.0 jtdm motorról tudok legkevesebbet. Igaz az a teória, hogy ez a várost is jobban bírja már a normálisabb DPF elhelyezés miatt? Az 1.9-hez képest jelentősen kiforrottabb, érdemes inkább ebben gondolkodni vagy tökmindegy és hasonló a macera faktora? :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-02 10:50:20 // 115191
Egyébként meg a Sandero-t is meg kell írni :-DDD Ezek a dácsiák nagyon agresszív dögök ám. Élen a Dokker furgonokkal. A városban állandóan ilyenek szigorkodnak velem. Nem engednek be, leszorítanak, gyorsulnak, kínlódnak. És úgy cikáz(ná)nak, mintha valami gokart lenne, csak se futómű, se kraft hozzá. Egyet a múltkor már videóra vettem, annyira túltolta a hülyeséget. :-D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak