Fórum >> Típusok >> 159

RomeoOne2019-03-04 22:02:23 // 115340
Akkor legközelebb nála vásárolok be, hátha megnövök én is olyan szép nagyra :D
Bár így hobbitként legalább jól elférek az Alfában :DDD
RomeoOne2019-03-04 22:01:48 // 115339
Gondolom munkába járásra is használod az autót, a 6-oson. Úgy valószínűleg alacsonyabb átlagsebesség jön ki ehhez a futásteljesítményhez, mint nálam és kibírja azt a 3 szezont.
Egyébként melyik P Zero-t vetted?
A régebbi mintát vagy az újat?
Liquid2019-03-04 21:40:37 // 115338
minden megvan :) minden-is :D
2012.07.07 a kezdő dátum
- 2.652.052,- a kopó-fogyó
- 296.350,- az extrák (árnyékolók, tolatókamera, chiptuning satöbbi)
- 2.752.509 a gázolaj, ez 7.528,42 L, 9.38L/100km az átlag
ebben nincsenek benne a különböző sarcok, de benne van az átírás
Mire vagy még kíváncsi? :D
beeep1462019-03-04 21:23:57 // 115337
Én is ugyanígy vagyok vele, se az autót se a kaját nem számoltam, felesleges, enélkül is őszülök.. :-D
Bár a 159-et elkezdtem írni a vételtől egy excelbe (kivéve tankolás), de abba fogom hagyni, mert elveszi az élményt.
'''''2019-03-04 21:23:33 // 115336
Csak fehérjében utazik! :-))
RomeoOne2019-03-04 21:11:39 // 115335
Élelmiszer boltod is van? :D
Zyma2019-03-04 20:18:24 // 115334
Sziasztok!

Van valakinek ötlete miért nem villanik az index, és csippan nyitáskor-záráskor a vagen?
159 3.2....
Sötétben zseblámpával keresem a parkolóban....😊
Erhard 242 (Pure Energy)2019-03-04 19:12:29 // 115333
látom az éves forgalmunkon mennyi fogy az autókra, nem kevés de kajára még több no para :DDD
Én sosem számolgatom mivel nem vagyok vele se előrébb, se hátrább sztrókot meg nem szeretnék idő előtt kapni... :)
Csabi2019-03-04 19:08:38 // 115332
A 2,4-nél gyűjtögettem a számlákat, amikor eladtam nem mertem összeadni, hogy az összeg ne kísértsen életem végéig :)) Pedig nagy bummok nem történtek, csak karbantartás, "hobby" meg egy kormánymű... Szóval arra jutottam én is, hogy nem számolgatok...
Csabi2019-03-04 19:04:17 // 115331
Én 18-20körül, 3szezonos kb . De új nyárit még nem próbáltam az 59-en, mert mindig használtat koptattam, autó, vagy felni vétel miatt...
Smith2019-03-04 19:02:23 // 115330
Jujj, nem szabad számolgatni. Csak autózni. Az autó nem befektetés, nem térül meg, és mindig sokba kerül. Na jó, a mi autónk egy kicsit többe. De a mi autónk inkább hobbi mint használati tárgy, a hobbi meg mindig költséges mulatság.
RomeoOne2019-03-04 18:45:19 // 115329
Mennyit mész egy évben? Én olyan 15-18 ezret, aminek 60-65%-a nyári gumin megy. Így egy sport gumi 3 szezon maximum. Főleg úgy, ha autópályán használod, nekem meg nagyobb része Paks-BP M6-on.
Hát ja, nagyon rá vagyok pörögve most a Giuliára, de a 2020-at csak meg kéne várni. Kíváncsi vagyok, hogy lesz-e FL Genfben bemutatva.
Csabi2019-03-04 18:31:50 // 115328
Csakis sport, ha már mindegy is :) P Zero-ra szavaztam most , kíváncsi vagyok mit tud majd...
Ha jól értem akkor fél lábbal a Giulia topicban vagy?! :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-04 18:24:59 // 115327
Bruttó 460-as fizuval (erős sacc az adókkal) 2 év.....
RomeoOne2019-03-04 18:23:05 // 115326
Vredestein Ultrac Vorti. Sport gumi, szóval nem meglepő. Csak most azt nehéz eldönteni, hogy sport vagy túra gumi legyen a következő. Pirelli P Zero vagy P7 Cintirato. Bár megfordult a fejemben a Hankook S1 evo3 is. Mivel nem tervezek vele már nagyon hosszú távra, ezért lehetne a sport is, mert nem alattam fog elkopni úgy sem. A P7 cinturato-ban az tetszik ,hogy abban van nem XL-es változat is ebben a méretben.
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-04 18:16:47 // 115325
Céges a "drága", mindenről számla van, csak ezért tudom :-)
Ügyködtem rajta pár órát, hogy átlássam mi mibe kerül, és meglepő dolgok jöttek ki. Önmagában a benzin emszthető összeg. Na de összesen, sok évre...
Egy ilyen kategóriájú autó, értékvesztést is számolva kb 11M Ft-ot emészt fel a kasszából 5 év alatt. Ez így cégesen de kb egál hogy hol adózom le. Azé' ez nem kevés.
És egy lízingre kihozott 11-12Millás autó szinte pont ugyanennyibe kerül. A különbség nyilván ott van, hogy a használtnál csak 1.5M érték marad pluszban lekötve az autóban, az újnál meg vagy 7M.
Ennyi a használt előnye. 12.5 áll a mutatványban összesen, amiből eladással másfelet visszanyersz. Az újnál 18-at pengetsz ki, azt a 7-et az autó eladásával tudod realizálni.
Na bonyolult lett... :-) De azért nekem ijesztő számok ezek így :-D És még át sem váltottuk munkaórára. Na annyit dolgozunk 5 év prémium autózásért.
Csabi2019-03-04 18:15:26 // 115324
Most vettem új gumikat a TI felnire, na az fáj. Így két évig tuti nem adom el az autót :D...
Hankook fogyott el két év alatt?
Shadin2019-03-04 17:54:58 // 115323
És nem kalkuláltam az értékvesztéssel ami a TBi-nél a kisebb.
Shadin2019-03-04 17:53:15 // 115322
Nem annyira az üa. dominál egy öregedő autónál, több megy el az egyébre amit a gazdik szeretnek elkenni. Nekem a TBi az elmúlt 2 évre havi ~146k-ban van a javításokkal együtt, ebből csak 60k a benya. 3 literrel fogyasztott kevesebbet a drágább extra nyálból a dízel. 365 vs. 437 jelenleg, ha valaki veszi rá a fáradságot és kiszámolja akkor kiderül, hogy nem akkor a különbség.
RomeoOne2019-03-04 17:53:10 // 115321
*Mármint vettem új 18-as felniket és külön vettem hozzájuk abroncs garnitúrát.
RomeoOne2019-03-04 17:52:27 // 115320
Vannak ilyen rendesek, mint mi, akik vezetik a költségeket :D
Nálam is az üa költség sora adja a legnagyobb számot, bár nem teszik ki az összesnek az 50%-át sem. Még csak az sem igaz, hogy az abroncsok költsége szétoszlik az éveken. Téli gumikkal vettem a kocsit, tavasz elején. Először vettem új nyári gumikat a 17-es felnire, majd következő nyárra vettem új 18-as felniket, 18-as abroncsokkal. A 17-es nyáriakat eladtam, az eladási árat végülis le is vontam a teljes árból, hogy ez ne torzítson (legelső blogbejegyzésem). A téli gumikkal nem voltam elégedett, így abból is vettem egy új garnitúrát (defekt miatt kettőt az előző szezon közepén, kettőt pedig ennek a szezonnak az elején). A 18-as felniken lévő nyári gumik azonban 2 szezon alatt úgy elkoptak, hogy ezt a szezont már nem hiszem, hogy végig tudják futni, szóval jöhet egy újabb garnitúra abból is. Legkésőbb jövőre meg el kéne adni a kocsit. Nem jön ki olcsóra sehogy sem :DDD
cscs2019-03-04 17:36:38 // 115319
:)
én ugyan nem vezetek nyilvántartást, de attól tartok, hogy nálam is ez lenne az arány, ha megnézném a pénzforgalmat a számlámon.
és ezt az 1.9 jtd-re értem.
a TBi-nél gondolni se merek rá, hogy kiszámoljam a benzinköltséget :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-04 17:14:17 // 115318
Én ki :-) Kb mégegyszer a szervizköltség.
cscs2019-03-04 16:44:39 // 115317
ja, most látom az adatlapodon, hogy az üzemanyagköltséget is vezeted itt, micsoda pedáns emberek vannak ;)
cscs2019-03-04 16:34:07 // 115316
tankolással együtt is kiszámoltad már? ez csak az olajcsere, szűrők, meg a kopóalkatrészek, gondolom.
Liquid2019-03-04 14:37:13 // 115315
Ilyen Winter iCept EVO-t használtam 2 télen. Semmi bajom se volt vele, mondjuk az tény hogy havat és jeget nem sokat látott. Szárazon és sónedvesen teljesen jó volt, de lehet hogy csak a Q4 volt jó :)
Zselé2019-03-04 14:28:18 // 115314
Én vagyok az :)) Annyit hozzá, hogy téligumiról volt szó. Winter i-cept, vagy mi a neve, ez volt a 2. szezon, kb 40000 km ment bele. Havon és jégen szánalmas a kapaszkodási képessége... persze ettől nyáriba még lehet jó minta!
RomeoOne2019-03-04 13:21:28 // 115313
Nem tudom mi volt neki olyan rossz tapasztalat, nekem a Hankook jó volt 147-en is (Ventus prime 2) meg a 159-en is (V12 evo2)
Angelo2019-03-04 13:10:10 // 115312
Hankook-ot vett tavaly, és idén lehet h újat vesz....(tudom, hogy ez a gyártó már inkább prémiumnak számít...)
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-04 10:22:15 // 115311
Áhh hányan kérdezték ezt meg, hogy miért pont egy adagolós dízel :-)
Talán pont ezért :-)
Az ezüst volt a szívem csücske, de "fő" hosszútávozós autónak egyszerűen kiöregedett.
Persze megtarthattam volna városozni, arra amire a TD van most. Csakhogy ebben meg sokkal, de sokkal jobb a TD.
Tudnám még magyarázni több szempontból is :-)
Te mit tartottál volna meg? Egy 400e-t futott autót, vagy egy akkor még 145e-t futottat, amiben minden az utolsó csavarig gyári és bontatlan?
Nekem nagy tanulság volt érezni a különbséget. A jtd-vel komolyan küzdöttem a gyárias állapotért. Költöttem rá, csereberélgettem az alkatrészeket, hogy OLYAN legyen. És sosem volt annyira újszerű az érzet, mint a TD amihez konkrétan hozzá sem nyúltunk évekig. A TD-be beülök és azonnal elhiszem amit a km számláló mutat.
Nem egy megfogalmazható érzés, használat közben érzed. Az autó feszes, a rugók még olyan magasan tartják ahogy a prospektusban láttad 20 éve, minden frissen működik. Egy újraépített bármennyire karbantartott autó soha nem lesz ilyen.

A kultúráltság? Hallgass meg egy jtd-t. Szerinted kultúrált? :-DDD Dohog mint egy mozdony. Lehet neki szép hangot csinálni fordulaton, de nem jelenteném ki ilyen egyértelműen. Illetve nem írnám le így az előkamrást, ami fordulaton szintén normális hangokat ad. A jtd egy varacskos harciszekér volt. Sosem fog úgy menni, úgy kanyarodni a zöld már csak a puhább futómű miatt sem. De ha nem erre figyelek, csak a vezetés érzetére, akkor az ős traktor nyert. Nincs kettőstömegű, és ez JÓ! Két váltás után rájössz, hogy mennyivel jobb, gyorsabb, közvetlenebb, érezhetőbb. Engem mindig zavart az az alkatrész, szinte éreztem a talpam alatt a nyúlósságát, ahogy a rugók megeszik a gázreakciót, a váltásokat. Ennél, olyan örömmel lehet rárúgni a gázra egy visszagang előtt, hogy fél perc alatt elfelejted, hogy épp ez egy zőccségesdízel :-)
Szinte kéri. Röhögök az ilyen Rev matching gombokon amit újabban látni. Egy egészséges gázfröccs, visszagang és simább a visszaváltás mint amit az Aisin tud a 159-ben. Persze, csak egy rossz adagolós, aminek nem potméter adagolja ECU-n keresztül a gázolaját. És basszus ez is jó :-) Érezhető, és élmény.
Az egyensúlya is jobb a jtd-nél (is...), ez csúszós úton nagyon kijön, de ez nem igazán volt szempont, ugye voltak Q2 terveim anno, az adta volna a kanyartempót, élményt.
De inkább éltem most ki a youngtimeres hajlamaimat. így van egy viszonyítási pont autóm. Ilyen volt régen, és baromira nem volt ez rossz.
Persze, a jtd hiányzott nagyon sokáig, annak a versenyautós rémisztő csörtetését nem nagyon pótolta semmi azóta sem. Hogy baj e, nem tudom :-)
Shadin2019-03-04 10:08:07 // 115310
TBi-nél egyértelműen sw. hiba, nálam nincs jelen a squadrával.
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-04 10:03:17 // 115309
A box az dízelnél azt tudja, mint a favágó "duration" elcsalós remap. A komolyabb box-ok, amik nem csak az injektorra csatlakoznak sem sokkal jobbak. Plusz szörnyű gázreakciót csinálnak. Az enyém valami öntanulós cucc volt, kétszer ugyanolyan gázadásra ugyanúgy nem reagált. A közepes gáz meg felejtős, nem tudhatod mi történik, hol kapcsol át nem megy állapotból a mindent bele állapotba :-DD
Csabi2019-03-04 09:36:22 // 115308
Alacsony fordulat-tartományban ahol nincs levegő valóban alig érezni (nem kell a korom...:) ), viszont 2500-3000 fordulat felett egyértelműen érezhető a többlet. Bár ez a 2,4en is ilyen volt, amikor Robi odaadta pár hónapra a box-át.
Shadin2019-03-04 09:27:02 // 115307
Net-en rendelt progit néztem, hát bakker amit abban gányoltak az nem semmi. Hideg meleg tb nyomás fel 1.6 bar-ra, üa. nyomás limiter kiiktatva stb. A Squadra kezd jobb lenni érzésre, pedig nem nyúltam bele csak éppen.
Shadin2019-03-04 09:23:06 // 115306
A box pont annyit tud mint a gyári overboost üzemmódban azaz letaposós módon...
Alig van különbség, a többi placebo :-( Yani-val leteszteltük.
nustooo2019-03-04 08:41:48 // 115305
Sziasztok!

Tegnap beülés után/közben sikeresen letörtem a tempomat kart a térdemmel.
Tudja esetleg valaki, hogy lehet-e külön csak ezt a kart cserélni? (Amennyiben igen, vajon létezik-e új, vagy csak bontott?)
zoli9782019-03-04 05:58:06 // 115304
Sziasztok, napfénytető sin amiben csúszik az ablak, hidegen ha rossz úton megyek valami kattogás hallatszik a bal olali sintől. De egy 5-10 perces utazás után már nem hallatszik. De biztos hogy onnan jön mert ha megmozgatom is hallom persze ez is csak hidegen lehet.
droberto2019-03-04 00:16:41 // 115303
Ez jó. :)
Köszi a hasznos adatokat.
droberto2019-03-04 00:15:09 // 115302
De miért? :)
Miért a kamrás zöld, és miért nem kultúrált FL-es Unijet? Nem értem. Az felszereltebb és újabb is volt.
Zolibácsi2019-03-03 22:41:23 // 115301
biztos is :-), ahogy a szerelőm mondja.... a tető kárpiton kívül már mindent cseréltünk :-)
_ÁRPÁD_2019-03-03 22:39:33 // 115300
Valaki programozta már újra a kulcsokat MES-el?...szimulációban nem tűnik komplikáltnak :) De ha van köztönk valaki szívesen meghallgatom a tanácsait.
Liquid2019-03-03 21:35:33 // 115299
159: 420e/év (ebben nincs benne hogy most kell gumikat vegyek, és megint folyik az olaj...), 6.5 év kb. 80e km
Panda: 75e /év, 9.5 év, 28e km
156: 162e/év , bő 6 év 55e km
A konklúzió: a nagyobb majom több banánt kér :)
Minél fiatalabb, extrább, gyorsabb és erősebb, annál több banán kell neki :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-03 21:28:11 // 115298
De nem tettem, látod elengedtem :-) Muszáj volt . És utólag nézve így lett jó, végül most van egy kikasznizott, újszerű 146-unk, amit nagyon szeret az egész család. Nem bánom, hogy a zöldnél gurult el a gyógyszer, nem az ezüstnél.
droberto2019-03-03 20:47:04 // 115297
Ha kikaszniztad volna, az is 350-be lett volna. :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-03 20:40:15 // 115296
A 146 jtd-t is megnéztem, ha már ott a blogja. Az 9 év alatt 260e/év szervizköltségen futott (felnit ezt azt extrát is számolva). 185e km-t ment ezalatt, egyetlen, alkatrész hiba miatti lerobbanással.
droberto2019-03-03 20:37:30 // 115295
Ha megtartanád, 3 év alatt visszamenne 300-ra. :)
droberto2019-03-03 20:35:31 // 115294
170k-210k km. (40 k km)
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-03 20:34:59 // 115293
Ezért relatív :-) Egy hobbi autó is elnyeli ezt, de egész használható újba is lehet ülni ennyiből. Nálam a TD 100e/évvel zárta volna a történetét 7 év alatt, ha nem válik hobbivá.
Így hirtelen 240-re ugrott, most. :-)
droberto2019-03-03 20:33:14 // 115292
380.000,-Ft/év (7,5 év átlaga)
Ebben nincs semmi adminisztrációs-, adó-, úthasználati-, mosási-, üzemanyag és egyéb költség.
Zolibácsi2019-03-03 20:24:45 // 115291
Nálam is valahol 500 ezer per év felett van amit rá költöttem és 4 év. 44 ezer km.
Giulietta eddig 100 ezer per év de csak másfél éve van meg és 25 ezer km ment bele.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak