Fórum >> Típusok >> 159

Bckk2007-10-09 14:54:57 // 4209
ha jol láttam nemrég vetted a verdát, hát arra irtam h. ugyesen rátetted a 20-t. s ha jol tudom 3 évig ingyen van a szerviz, akkor minek csereled a most az olajat. vhol ez nekem kevésbé értheto, ha mar egyszer van ra garanciod
tj2007-10-08 18:41:31 // 4208
Sziaszotk! Végre kiderült miért kapok állandóan ChECK ENGINE feliratot. Ki kellett cserélni a motorban a szívó sort. Ami az egészben a legszebb, hogy a kocsi most SOKKAL jobban megy mint eddig, mert mint kiderült a benne lévő chip tuningom nem volt aktív...;) Elég komolyan gyorsulok 220ig...A zörgésről csak annyit, hogy nekem is valami kábel leszorító bizbasz volt a tettes a kesztyűtartó felől jövő elviselhetettlen rezonanciáért. Az ablak felöl jövő ropogást is megszüntették, de sajna nem teljesen szünt meg, de korántsem olyan zavaró mint eddig.ezen még dolgozni kell.Mostmár csak az ülés nyikorgását kellenne megszüntettni amit eddig 2x kértem a szervízben, lehet harmadjára sikerülni is fog (ahogy a kesztyűtartónál...a check engine miatt csak 2x kellett szólnom...;)) és utánna tényleg nem fogok hisztizni...:)
András bácsi2007-10-08 18:28:36 // 4207
Ezt valahogy kevéssé értem. Mi ügyes a 20e-en? Ha azt írtad, hogy méri a viszkozitást, az rendben. Viszont az csak egy paramétere az olajnak.
Bckk2007-10-08 16:54:33 // 4206
becsulettel ravagtad a 20e-t. ugyes. viszont o meru a viszkozitast :D
András bácsi2007-10-07 20:53:20 // 4205
Egy szösszenet a szervízperiódushoz:

Nagyjából 20e km-nél járok, gondoltam ideje kicserélni az olajat, meg a levegőszűrőt. (ez is duplája, mint amit meg szoktam engedni) Hát ideje volt. Mindkét szűrő igencsak tele volt, és az olaj nem tudom hogyan bírna ki 30e, vagy afölötti futást. Illetve bírja az, de nem hiszem, hogy más nem látja kárát.

Érdekes, hogy az olajszűrőebben a motorban (2.4) betétszűrő és felülről cserélhető. Ilyet utoljára talán Csepelben láttam. Viszont a levegőszűrő lefelé jön ki. :((( Miután a dög védőlemezt leveszi az ember.

Ami még tetszett: rendes teljes bölcső van alatta, mint ami a nygaautókhoz illik. Elöl szép szögvas keresztmerevítés. ;)
Corn2007-10-07 17:03:22 // 4204
Szia,

köszönöm az infót!
Adalék: mosás után és esőben nincs semmilyen nyöszörgés, úgy látszik a víz kellően síkosít :D
GEORGE2007-10-05 13:49:50 // 4203
És ez igaz mindám OFF márkára is....
GEORGE2007-10-05 13:46:52 // 4202
Felháboritó a kereskedés ill szervizek hozzá állása......

Vesz az ember nem kevés pénzért egy ÚJ autót.
És ha bármilyen olyan gond van vele amit nem tudnak megoldani akkor átváltanak "ellenséges" üzemmódba!
Le akarják rázni az ügyfelet..stb stb....
Érdekes mig a vételárat nem rendezed velük addig eszükben sincs lerázni........

Egy jogos garanciális autócseréért is biróságra kell járni, de legalább is ügyvédet kell fogadni és perrel fenyegetni.....
Szánalmas és egyben undorító....
Bckk2007-10-05 13:19:59 // 4201
Szia, sajnos nem szolgálhatok gyári cimmel és kontaktussal, de esetlegesen a MO-i importőrségre telefonszámot biztosan tud adni BO cartárs.

Bár nem tipikus jelenség a kopogás v. zörgés 159 tájékán, nekem volt egy próbaautom amiben a kesztyütartó mögötti kábelrengeteg nem volt rendesen lefogatva. Valamint létezik egy gyári info a szervizek részére, amelyben az első ablaküveg felhelyezésekor használt illesztőpöcköknek a szine határozza meg a további teendőt. Röviden ez annyit jelent, hogy X szinüt el kéne hogy távolitság és nem fogsz hallani fura zajt. Ha ez neked a jobb feléről jön, s mintha fentről hallanád, valójában az ablak alatti pöcök az okozója. Esetleg ennek nézess utána a szervizben ahova jársz.
Remélem segitettem.

Üdv. bckk
Corn2007-09-26 10:23:52 // 4200
Cartársak,

van valakinek kontaktja Alfa Romeo gyárhoz, vevőszolgálathoz, hasonlóhoz?

A következő a helyzet:
Az autó átvétele óta zörög valami elöl, a műszerfal környékén. Eddig 3-szor volt szervizben (Románia, Bukarest, Autoperugia), kétszer egyéb okból is, egyszer kifejezetten emiatt, de nem tudták 1-2 napnál hosszabb időre megoldani a problémát, csak annyit találtak ki, hogy a szélvédővel függ össze.

Mivel a zörgés-nyöszörgés egyre hangosabb, sőt kifejezetten hangos, idegesítő és ciki, negyedszer is bejelentettem szervizbe. Főleg mert megtaláltam, hogy a szélvédő felső részének nyomkodására jön elő ugyanaz a hang.

A szeptember 14-én telefonon bejelentett hibára OKTÓBER 15-re adtak időpontot. Többszöri nyaggatás után sem kaptam korábbi időpontot, sőt a telefonban elkezdték elmagyarázni (amit már a korábbi 3 javítási kísérlet alkalmával is megtettek), hogy ez a hang normális, minden Alfa így zörög-nyöszörög, hangosítsam fel a zenét és akkor nem zavar.

Hát lóf@szt. Szeretnék egy kis zajt csapni Alfáéknál, tudjon róla a gyártó is, milyen a hozzáállása a márkaszerviznek a vevőkhöz, hogyan kezelik annak a típusnak a problémáit, amivel szeretnék a megbízható márka imidzsét sugározni.
Ha nem csak utastéri zajról lenne szó, hanem mondjuk megállt volna az autó, akkor is egy hónapra kaptam volna időpontot...

Ha valakinek van ilyen kontaktja, kérem ne tartsa vissza! Köszönöm.
Kalex2007-09-25 21:13:27 // 4199
Mielőtt mindenki bűnözőnek tartana: Ha - a könnyű számolás végett - 10 éve folyamatosan 30 napos határidővel fizetek a partnereimnek és havi "1000" forint a forgalmam, akkor "500" forintot szabadon felhasználhatok úgy, hogy tulajdonképpen a beszállítóim pénzét kölcsön veszem használlatra...Ez logikus nem???
Nekik nem!!! Az kifizetetlen árú nálam lévő ellenértékét - melyet elismertem, hogy használok - akarják megadóztatni, mert el merem költeni 28 napig, de a 30 - adik napon kifizertem.

A szomorú az, hogy jövőre 6x ennyi ellenőrzésre készülnek. Sajnos szerintem sokan a látószögükbe fogtok kerülni. Mivel a 159 nem népautó... KÉSZÜLJETEK!!!!

Remélem tiszteletbeli tagként azért még megtűr a Baltás, elvégre digó vér marad a verdámban dögivel, paci az már kevesebb...
Bckk2007-09-25 15:01:22 // 4198
kár a mindenit nekije
Kalex2007-09-24 20:23:41 // 4197
Üdv a topicnak!
Ma elkelt a vas.
Egy 40-es győri hölgy!!! vette meg...
Ezentúl egy időre grandepuntoban utazom - KALEX-1 - marad...
APEH mindörökké...akarom mondani ... ALFA mindörökké
András bácsi2007-09-19 13:38:48 // 4196
Nem is tudom ki kérdezte az ablaktörlőlapátot...
Szóval Bosch nem volt raktáron sehol. A Valeonak nem jó a felfogatása, maradt tehát a gyári, ami kb. 12e/pár.
GTPeti2007-09-17 18:18:27 // 4195
Üdv!

Pioneer Europe honlap.
Vajon miért linkeltem be? ;)
András bácsi2007-09-17 07:36:21 // 4194
Na jó, opelos alfa. :)
GEORGE2007-09-16 22:08:24 // 4193
Azért még ne nevezzük opelnak.....
Bckk2007-09-15 11:51:14 // 4192
netulozzatok
András bácsi2007-09-14 20:33:17 // 4191
De belecsempésztek egy csomó opel alkatrészt. :)))
GEORGE2007-09-14 20:12:16 // 4190
Nincs ilyen 2,4 opelben....
András bácsi2007-09-14 20:11:35 // 4189
Ez opel már vazze. :)
GEORGE2007-09-14 20:11:04 // 4188
Szóval tök más a 159-ben a 2,4-es moci.....
András bácsi2007-09-14 20:08:50 // 4187
Nem olvasol? Az is. Görgős szelepemelők ZB.
András bácsi2007-09-14 20:05:35 // 4185
Más a nyomás, más a hengerfej, más a program.
Don Gombóc2007-09-14 19:53:51 // 4184
A csúcsok az tuti mások és a program is, de valszeg a turbó is. Még a 136 lovas jtd-ben is volt azonos teljesítménynél turbó változás, tehát volt fixes és változó geometriás is. Szerintem típus váltás van a 175 és a 200 lovas verzió között túróilag. Itt a traktor üzemanyagnál nem úgy van hogy emelek a programon ezer fordulatot és megvan a plusz lóerő, mert itt nem lehet szétforgatni az olajkályhát. :))
És különben is biztos hogy rádverek! :) mégpedig az arcodra. :)
András bácsi2007-09-14 19:41:23 // 4183
Tegnap vagy mikor volt itt, de elfelejtette, hogy beszólógattam, így nem bántott. Vagy csak a kis ajándékok tették? :))))
GEORGE2007-09-14 19:37:45 // 4182
Azért mert nagyobb nálam, még megmerem kérdőjelezni amit mond :-))))))))))))))
Sokkal gyorsabban tudok futni mint Gombóc :-)))
András bácsi2007-09-14 19:35:26 // 4181
Ezt a kérdést! A Papa mindent TUD. (de ezt csak sejti. :))) )
GEORGE2007-09-14 19:26:16 // 4180
Ezt gondolod, vagy tutod? :-)
Don Gombóc2007-09-14 16:55:09 // 4179
Porlasztó, program,turbó. Ennyi.
GEORGE2007-09-14 15:26:39 // 4178
Nem égető, csak jár az agyam ezen azon :-)
Végül is az érdekelne, miben azonos vagy miben eltérő a két autóban az egyforma motor. Lehet hogy "csak" a compjuter az eltérés, de lehet porlasztócsúcsok is másak......szóval ilyesmik érdekelnének. Mi az ami ugyan az a két verziónál és mi ami eltérés.
Köszi hogy utána nézel!
Bckk2007-09-14 15:17:41 // 4177
utánakérdezhetek, bár nem igérek ma választ rá. leghamarabb a jovo héten
HátvédRomeo2007-09-14 15:15:20 // 4176
Az egész vezetőség agyában kellene rendet rakni.
Így van egy 10 Millás autón ne spóroljon. A gyár.

Ha van 10 Millám akkor már 1/2-et rá tudok dobni ha csak ennyi számít de legyen benne normális injektor, meg biz baszok, azt nem kell garanciálisan kicseréltetnem. Mert ezt is valakinek meg kell fizetni, gondolom a gyárnak ki másnak. Akkor meg nem ugyan ott van mintha rak bele rendes alkatrészt??!!
Bckk2007-09-14 15:12:56 // 4175
akkor ez most mire jo a cola c. rovat volt :D kérem tessék praktizálni. de lehetoleg ne ontsék az ulésre, kárpotlást nem vállalunk :D
Bckk2007-09-14 15:12:05 // 4174
imádom a gondolkodó embereket :) THNX Paulus
Bckk2007-09-14 15:11:03 // 4173
nem minden az, aminek látszik, van hogy érezni kell :D:D:D:D
HátvédRomeo2007-09-14 15:09:50 // 4172
Én se az olasz dolgokra gondoltam, hogy selejt. :))
Bckk2007-09-14 15:09:04 // 4171
dicséret illeti szavaid, mert szépen körbe tudod rakni köritéssel a hust. meglehet a lo másik oldalán volna a helyed, s közben meg a mostanit is dédelgethetnéd.
vágyálom ide vagy oda, szép dolog a mult, amit épiteni lehet.
keveseknek adatik meg viszont a lehetőség, akár itt akár máshol e vidéken hogy frissiben egy 159es ülését koptasság nem utasként.
pofájárol meg süljön le annak a bőr aki eme kacat váltogombot belerakta a gépedbe és néked nem is bir ki többet mint másoknak. de örülj neki hogy nem válik le rola a bőr mint régen, viszont szebb első látásra mint másodikra érezni.
meglehet beteges daraba a tiéd, olasz telivérek közt a legszarabb, vagy csak egyszerüen nem pártolt melléd a szerencse. viszont örülj neki hogy garancioban eltávolitják amit lehet. igaz miért mi szolgáljuk a gépet mikor annak forditva kéne lennie? nemde.
sajnálatos módon azt kell mondjam: bár szeretném én azokat a kocsikat járni mikre furt panasz van másoktol, lehet csak én nem tudok elbaszni autot vagy a gond h. nekem sem volt még soha uj autom??? amin megélhettem volna a befutás jeleit? viszont akkor miért nem tapasztalom mindezt egy céges verdán sem? volt már nemegy.
és hogy futomü ide vagy oda? biztos nem mindegy hol, merre jár kel az ember vele, példának okáért az eget lehordtam mikor 5 ember alatt az enyémmel 40km/o sebességgel átfutottam egy minimalis aszfaltkülönbségen, mintha kitépték volna alólam a vas futomüvét. ...
folyt köv
GEORGE2007-09-14 15:05:07 // 4170
Érdeklődnék nem tudod-e, hogy a 156 2,4 Mjet 20V-nek és a 166 2,4 mjet 20V-nek milyen gyártmányú a légtömeg mennyiség mérője?
A barátom a fosch-nál melózik és nézte, de a fosch nem hoz neki ilyent ezekhez.
Elképzelhető, hogy az már nem fosch, hanem más gyártmány?

Másik kérdésem:
A 159 2,4 Mjet 20V mennyiben különbözik a 156-tól?
mitől 200 ill 210 lovasok a 159-ek és mitől csak 175 a 156-ok.
Turboban egyeznek? Befecskendező csúcsok mások?stb stb... :-)
Bckk2007-09-14 14:59:30 // 4169
mivel a JTDm motorok Frosch technikaval rendelkeztek, ezt nehéz lett volna megoldani, vagyis idoigényesebb. lehet majd az uj 3,0JTD már izig vérig olasz lesssz.
GEORGE2007-09-14 12:58:37 // 4168
Az öcsém 94-es 316-os bömösében is minden Magneti Marelli volt.
Whiteskull2007-09-14 09:24:31 // 4167
Még jobb a sima porlasztó. Az még kevesebbet tud hibázni. :))))
Don Gombóc2007-09-14 09:17:04 // 4166
Ez sajnos nagyon sok autónál parajelenség, még a benzines befecskendezősöknél is. Ugyanis az autó kompjutere megjegyzi hogy milyen főtengely állásnál lett leállítva a motor, a jeladók segítségével és onnan kezdi a csekkolással az újraindítást. Ezért nem árt ha a gyújtás ráadásnál végigvárjuk az ellenőrző lámpák kialvását, és utánna indítunk, bár akkor is előfordulhat ilyen, akkor egy teljes gyújtáslevétel és újraindítás kell ahogy írtad. Sajnos ezek az elektronikák rendelkeznek azzal a rossz tulajdonsággal hogy valamilyen elektrostatikus dolog miatt néhány pillanatra mekettyennek. Nekem is van ilyen a benzinesnél de az el sem indul, aztán másodszorra már rendesen. Ezt kb havonta kéthavonta egyszer megcsinálja. Ezért jó az adagolós dízel, ott nem tud hibázni.
Don Gombóc2007-09-14 09:08:52 // 4165
Eddig is minden komoly motorsport kategóriában az F1-et is beleértve Marellit használnak, mert nem merik bevállalni azt hogy a versenyautó egy Bosch Microsoft technikával félreálljon néha a versenyen programfrissítésre. :)) Bár bevehetnék kötelező kiállásnak egy file cserét tankolás nélkül. :)
Alfacus Maniacus2007-09-14 08:51:28 // 4164
Ez nem pletyka. Kihegyezett teljesítményű, drága német kocsikat (pl. BMW V8 - 440KW, amerikai export a cart kategóriához) előrelátóan kizárólag Marelli elektronikával szállítják.

(Nem arról regéltem, hogy ami olasz az selejt, mert éppen ellenkezőleg: elképesztő csúcstechnológiákat voltak képesek összehozni, ha mindenki eltökélten tette a magáét - talán kevesen tudják ma, hogy a harmincas évek elején a repülés abszolút sebességi világcsúcsát (dugattyús motorral, légcsavarral, jóval 700km/ó fölött)i egy Fiat motoros gép tartotta.
Tibe2007-09-14 08:40:54 // 4163
Igen olcsóbb én is így tudom, de ez 10 milla körüli autón ezen ne spóroljanak már.....
HátvédRomeo2007-09-13 23:52:29 // 4162
Úgy tudom olcsóbb a Fosch, mint a Marelli. Pletyka.
Ki tudja?!

Az olcsóbbról meg mindenki ismeri a mondást.
De mikor Marelli gyetyáim voltak a 1.2 Boxiban, jobban is ment, és 2X annyi ideig bírta. Csak 1 példa.
HátvédRomeo2007-09-13 23:31:15 // 4161
Sziasztok!

Hadd írjak a német minőség miértjére. Olvasom, hogy pletykálták, hogy a németek elküldték a lámpasor dolgozóit.

Én termelésirányítóként német márkájú terméket gyártottunk a németek minőségi vezénylése alatt. Igaz nem autó technika volt, de ez most mindegy.
A gyár véleménye azt volt, ahol dolgoztam, hogy a németek a nagy minőségi elvárással okozzák a legnagyobb bajt. Minden íróasztalnál eldől az egyszerű melós meg hajtsa végre de úgy, hogy 1000%-os minőség legyen és minél több db szám. Persze ez nem tud megvalósulni.
MERT: Mikor segíteni akarnak a németnek, hogy nézd ezt az folyamatot a termlésben egyszerűbben is végre lehet hajtani és jéééé még a minőség is jobb, erre az a válasza a németnek. De a munkautasítást megszegted így meg ne próbáld újra.
Magyarul az A/4-es papír fontosabb, mint az hogy pl. egy injektor jól működjön. VAskalaposság. Az íroasztalnál lehet hogy papír szerint összeszerel valamit jól, (fél nap alatt) de a termelésben stoperral áll a sarkadban.
Általában a kisebb alkatrészeknél, paneleknél van ez.
Ha gyorsabban gyártják romlik a minőség, + az összeszerelés módszere is hibás.
ERGÓ: bexarnak az injektorok, elektronikai panelek, stb. És ezek kerülnek bele Olasz autókba.

Szétesett váltógomb??? Abban mit lehetett elb@szni? Nem tudom.
Kompressz úr2007-09-13 23:18:33 // 4160
Hoppá! Ilyen csodát már Mrs. Paulus is kihzott a vasból...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak