Fórum >> Típusok >> 159

Kompressz úr2007-09-13 23:13:13 // 4159
A fémgyűrű nálam is tekerhető volt (mondjuk nagy holtjátéka nem volt) mindaddig, amíg Mrs. Paulus meg nem mosdatta a középkonzolt kólával. Azóta mintha belebetonozták volna a sebváltógombba. :DDD
Kompressz úr2007-09-13 23:10:28 // 4158
Az én autóm könyökló alatti tartóban négy cd simán elfér.
tj2007-09-13 22:48:45 // 4157
A fosch elektronikáról csak annyit, hogy az utóbbi két hétben 5 check engine feliratot kaptam. A csiki begében természetesen nem találtak hibát, vagy nem nézték meg. Két esetben előzés közben ment el a kraft. Érdekes volt...Megáll-újraindít nem mindig segített rajta,,,
Tommi2007-09-13 21:23:46 // 4156
Teddy!

A délutáni kirohanásodhoz még egy dolog: kikérem magamnak ezt a hangnemet, ne merj mégegyszer így beszélni velem. THX.
András bácsi2007-09-13 20:34:03 // 4155
Ugyanilyen hiba volt faterom olajkályhájában is. Bár az nyócszelepes. Viszont ott sincs sem hibajel, sem látható és mérhető hiba, csak a lendkerék és a kuplung haldoklása.
Kalex2007-09-13 20:30:06 // 4154
A fikázás lirai magaslatai szívenütöttek!

De ha már fikázunk - a BOSHt - akkor itt mondom el nyilvánosan előzször, hogy nekem indításkor töbször volt olyan tünet, mintha az egyik henger nem dolgozna...szétrázza az autót a motor, és érezhetően üt a kiegyenlitetlenségtől az egész vas úgy ahogy van. Ilyenkor gyorsan STOP aztán újra és mintha semmi sem történt volna jár a motor...szervíz persze nem lát hibaüzenetet...
András bácsi2007-09-13 20:16:44 // 4153
Bízzunk benne, hogy ez csak egyedi eset. Bár ez téged nem vígasztal. :(
Alfacus Maniacus2007-09-13 19:28:00 // 4152
Nos Uraim, bevetem magamat az arénába a nagyvadak közé:))

Valahogy most érzem szükségét, hogy írjak, kezd elegem lenni abból, hogy: 'pro primo először' :)) időm nem kis részét (az egyébként készséges) szervizben töltöm, 'pro primo másodszor':)) minden probléma bocsánatos apróság, ha a mi nem egészen komplett (beszámítható) csemeténk az elkövető. Meg ez nem jellemző az összes kölökre. Nyilván öröm lehet, hogy a szomszédék Juliskája azonnal bent van az elit egyetemen, az én magzatom meg az utcán kószál elfogadható teljesítmény hiányában.
Mi visszajelzése lehet itt a Cartársaknak, de akár a szervizeknek, ha rendszerint az a konklúzió, mint a falnak menő vak lovat eladni szándékozó egyszeri kupecnél, hogy 'nem vak az, csak bátor'.

Kezdem az elején: én az Alfa abszolút tiszteletében nőttem fel, Apám vágyálma volt, de nem engedhette meg magának - Fiat, Aero 900 (2 ütemű roadster) - ami volt.
Valóban kevés márka tud ennyi eredményt felmutatni, meg Nuvolari, meg Caracciola, meg Bimotore, Mille Miglia és sorolható oldalszámra. Csakhogy ott a bibi, hogy ez a szédítően innovatív korszak, a valódi Cuore Sportivo éra, elhunyt kb 75 év után és azóta RIP.

Ügyes PR közreműködéssel mindenkiben (bennem is) felébreszthető a nosztalgia és a fantáziálgatás, hogy az Alfámmal akár én is ott állhatnék a régi Targa Florio rajtvonalán, de mi lenne akkor? (Eszembe jut egy interjú, amit Fangio-val készítettek röviddel halála előtt egy offos verda - szép teljesítményű kombi, megállapodott családapáknak készült - tesztelése kapcsán. Az öreg: 'ha ilyen kocsim lett volna 40 éve, simán nyerem a Mille Migliát'.. Vajon mit szólt volna egy 'sportszívű' 2.2 JTS-hez?

Szóval ez nosztalgia ide, szerelem oda, egy más világ. Amikor egy Alfának kihívást jelent egy jól motorizált Renault, Seat, Opel etc. (Az utca áldozatai vagy milyen topicban már a Suzukiról folytak viták, mint vetélkedő társról. Igen, most itt tartunk.) Ami a motorgyártással történt, az egyébként valóban egy tragédia. Történtek szépítő levezetések az ősök kékvérűségének bizonyítására (Opel-GM-Holden-Cosworth) de talán egy igazi turbós benzines Alfát kellett volna összehozni, és nem csak az Opel blokk vezérlés oldalán dolgozni. Persze ehhez eladott darabszám és kalkulálható felvevőpiac kell, ehhez meg nem sajnos nem elég kijelenteni, hogy mostantól mi vagyunk a német márkák konkurrensei, hanem piaci visszajelzések után illene ilyen megállapítást tenni. Most úgy áll a márka, hogy teljesítménykocsiként egyedül a 8C áll a viharban.

Befejezésül: nyugodtan szidjuk az Alfát, ha kell, mert érte szólunk és nem ellene. Abból, hogy mi mit söprünk szemérmesen a szőnyeg alá, nem lesz eladási sikersztori Európa más részein, és akkor a márka túlélése is kétséges. Vae victis.

Tehát: erős kéz ide vagy oda, ne essen szét egy váltógomb:)) De sokkal fontosabb: várnak a csere féltengelyek, megérkeztek Pitestiből (akarom mondani Lengyelhonból). Ha ezzel is szétrázódik a kocsi, akkor a difiműben fogják keresni a hibát. Nagyon érdekelne, hogy miért haladta meg valaki(k) képességét egy lógásmentes, koncentrikus kihajtás összehozása, mert említett rosszemlékű Dacia esettől eltekintve 100.000-es futást jócskán meghaladó kocsijaimban (Szamara 1500, Lancia Thema 16V 2.0, AR 156 1.6 TS) - és mondhatnám Nőm kocsijait (Skoda Felicia 1,6; Megane 1,6 Classic) a féltengelyek létezéséről sem volt semmi tünet .

A szép új világot meg előrevetíti a kínai kooperáció. Tényleg ez a jövő?

Üdv az Oroszlánoknak!
András bácsi2007-09-13 19:14:53 // 4151
A nagy bosch feliratokat így is látni. A többi meg előbb-utóbb úgyis változni fog.
GEORGE2007-09-13 19:11:53 // 4150
Esetleg szétkaphatnánk ezt azt a tiedén csupán meggyözödés végett :-DDD
András bácsi2007-09-13 19:08:16 // 4149
Úgy hallottam, hogy a többi marelli, csak a motorvezérlő-el a bosch.
Tibe2007-09-13 19:07:59 // 4148
Jah hogy csak a benyásokban. Erre már nem emlékeztem. Amúgy bírom ezeket a mammut cégeket mint pl. a Bosch: gyárt mindent a mosógéptől elkezdve a befecskendező rendszereken át az ablaktörlőig :P Az élet szinte minden területén ott van de sajna sehol sem gyárt kiemelkedőt.
Az egyetlen mammut cég aki kilóg ebből a negatív sorból a Samsung, legalábbis szerintem.
GEORGE2007-09-13 19:04:18 // 4147
A diesel befecs gyártásban egyed uralkodó ez a tetű fosch. :-(
A hírek arról szóltak hogy számüzik és a benzinesek már Olasz elektronikával jelennek meg......
Tibe2007-09-13 19:01:33 // 4146
Tényleg ezzel mi a helyzet, azt lehetett hallani hogy a 159-esekben már olasz elektronika lesz, és most mégse? Nem tudnak elszakadni a Boschtól úgy látom :D ez egy örökké tartó se veled se nélküled viszony az Alfa Romeo és a Bosch között :)))
GEORGE2007-09-13 18:50:51 // 4145
Reméljük a legjobbakat!!
András bácsi2007-09-13 18:49:07 // 4144
A 2.4-es sajnos teljesen bosch.
GEORGE2007-09-13 17:43:27 // 4143
Nem arról volt szó hogy számüzik a silány minsősége miatt a fosch-t az Alfákból és Magneti Marelli lesz hekyette?
Vagy az csak a benzinesekre vonatkozik?
Bckk2007-09-13 16:02:05 // 4142
és ugyanilyen v. hasonlo szar németből van pár
GEORGE2007-09-13 15:49:36 // 4141
Nekem ne is emlitsd az a köcsög bosch-t.

bosch = FOSCH!
Csöri2007-09-13 15:37:51 // 4140
Amúgy Teddy-t én is láttam vele hétfőn.:)))
Bckk2007-09-13 15:34:13 // 4139
meglehet beszállito cégek tökéletessége nem mindig van a toppon. lásd ABS gondok jelen pillanatban a Boschtol. minden márka elsunnyogta, még a testvér FIAT is, de a franciák nagy dobra verték.

nem kell mindig szidni a Alfát, bár bosszankodni lehet.
de mi ha Alfacus cartárs tenyere tul erős szoritásu, és szegény gyürü meg beadja a derkát alatta?

esetlegesen kérdés mi a tapasztalata a többi 159 tulajnak vele??? egy fecske nem csinál nyarat

miota az 1,9JTDm 16v piacon van, most van első problémás db a szervizben. az eddigiek mind mind gondmentesek voltak. és ugye ez a motor minden modellben szinte jelen van, szoval ...
Bckk2007-09-13 15:27:47 // 4138
mint olvastam biztos hogy nem a kézikönyv volt az első amihez hozzányultál. lehet nem is kerested.

talán ezért is nem lesz objektiv a véleményed a modellről, mig sajátodnak nem tudhatod, s csak utána számolsz be róla, tüzetesebben.

nem biztos h. jobban ismerem csak nem elégszem meg azzal amit elsőre tapasztalok, szeretem jobban kiismerni a dolgokat.

apropo: navigácio nyelve szintén változtathato, csak kell hozzá a rendszerlemez. amit persze ovintézkedésekből nem raknak bele a verdákba, nehogy elvésszen.
GEORGE2007-09-13 15:24:26 // 4137
Tényleg bosszantóak az ilyen kicsinyes hibák, ezekre jobban oda kéne figyelniük.
Bckk2007-09-13 15:21:11 // 4136
gond? bogarasok ne vegyenek autot, utazzanak busszal
András bácsi2007-09-13 14:22:55 // 4135
Mé' nem a motorhangot hallgattad? :D
Tommi2007-09-13 14:20:21 // 4134
Szerinted a rendelkezésre álló egy nap alatt a vaskos kézikönyvet olvasgattam? :)

A térképzsebbe CD tokot tettem, mert a középső tartóban nem fér el, a kesztyűtartót meg ne kelljen menet közben babrálni.

Köszi amúgy a helyreigazításokat, aki jobban ismeri az autót, annak ezek nem jelentenek újdonságot/problémát.
Scott2007-09-13 14:20:20 // 4133
Mennyi gond van ezzel a típussal. Fújj, nem is kéne :)))
Bckk2007-09-13 14:16:50 // 4132
drága TOMMI, navigácios CD kivehető a fejegységből, csak elötte bemásolja az utirányt. viszont tény h. nem tud más irányt adni ha letérsz a tervezett utvonalrol.
Teszt elött egy nappal olvassátok át inkább a kézikönyvet :D

Cd tár rendelhető egyébként, az ienért a felelőst kéne nyársra huzni.

Néhány aproság - térképzseb tartoja - vásárolhatő bele extra pénzért puha tarto.
De miért kemény zörgös cuccokat raksz bele ha az terképtarto rekesz??? A térképek papirbol vannak, azok nehezen zöröghetnek.

A szőnyeg meg tény, elcsuszik. szar a lefogató része. De rakj bele gumiszőnyeget, csunyább de megáll a helyén - tovább. :(

Egyenlőre ennyi.
András bácsi2007-09-13 14:14:33 // 4131
Különben meg az lehet, hogy a kezelő hibája volt. Ezt soha nem tudjuk meg. :)
Halesz2007-09-13 14:14:15 // 4130
Mindegy, asszem ezt nem itt kéne megbeszélni.
Tommi2007-09-13 14:12:48 // 4129
Ok, majd megtanulok gondolatolvasni :)

A "szoktunk kapni"-ra meg inkább nem mondok semmit :)))))))
Scott2007-09-13 14:10:28 // 4128
Semmi gond, reméljük a cikk jobb lesz és több műszaki részlet lesz. Igazság szerint most a CD problémáin kívűl sokat nem tudtunk meg :)))
Don Gombóc2007-09-13 14:07:39 // 4127
Nem baj, majd megtanulsz gondolatolvasni. :)
Halesz2007-09-13 14:07:15 // 4126
Általában azért szoktunk teszautót kapni, hogy cikket írjunk róla. Ha esetleg megkérdezted volna...
Tommi2007-09-13 14:06:54 // 4125
Nehogy már én legyek a hibás, amiért közületek egyikőtök sem mondta :)
Tommi2007-09-13 14:05:45 // 4124
Ha esetleg szóltatok volna, hogy ne tegyem, mert cikk lesz belőle...
Tedi2007-09-13 14:03:12 // 4123
Köszi a többiek nevében is, hogy lelőtted a jövő heti tesztes cikket. Gratulálok. ár megint képtelen voltál tartani a szádat
Tommi2007-09-13 13:57:36 // 4122
7 éves barátság a megfelelő személlyel és az Esztergomról kialakult jó hír is segített "egy kicsit" :)))
Bati2007-09-13 13:55:16 // 4121
szia

szerintem 99% ban igazad van

nekem is az a véleményem hogy a 2.4 az egyedüli elfogadhato 159-es
András bácsi2007-09-13 13:42:24 // 4120
És ehhez milyen csókosság kellett? ;)
Don Gombóc2007-09-13 13:32:25 // 4119
aszzem=asszem :)
Don Gombóc2007-09-13 13:31:31 // 4118
Szerintem majd a 2,4 dízel is belustul a Q4 hajtással, mert ugye a hajtáslánci surlódás megduplázódik majdnem. De nállunk még nem kapni aszzem Q4-et, bár a mobile.de-n már használt is van. Mármint dízelben.
Tommi2007-09-13 13:22:59 // 4117
Sziasztok!

A FAM jóvoltából másfél napig nyúzhattam egy 3,2-es 159-et, érdekes volt, kissé ellentmondásos nekem az autó :)

Full-full volt, bőr, navigáció, xenon, elöl-hátul parkolóradar, ülésfűtés, blabla... szóval minden, ami létezik.

Pozitívumok:

A külsőre asszem nem is kell szót vesztegetni és pont Nektek nem kell magyarázni, hogy milyen :) V6 hang, szedi a lábait rendesen, kényelmes, szépen szól a BOSE hifi, a futómű és a Q4 a leghálátlanabb manővereket is készséggel támogatja :) Egy igazi nagy luxustank, amivel többszáz kilométer sem gond és nem fárasztó a vezetés, kényezteti a vezetőt és az utasokat is. Mentem vele autópályán, városban és kanyargós hegyi úton is, mindenhol megállta a helyét, legjobb persze a tekergős út volt, a kanyarsebességek és a stabilitás elsőrangú, erre mondaná egy autós újságíró, hogy bolondbiztos és lelökhetetlen az útról :)

Negatívumok:

A navigáció csak olaszul tudott beszélni, ha címet akartunk beírni, elég nehézkes volt a betűket bepötyögni a kis tekerőgombbal, a térkép rajza kb egy Commodre 64 játék szintjén volt, megcsinálhatták volna szebben is. A fejegységbe kell tenni a navi lemezét, tehát közben nem lehet saját CD-ről zenét hallgatni. Inkább tettek volna a csomiba egy tárat. A kormányon a bőr varrásánál néhány helyen többcentis cérnadarabok kandikáltak ki - tudom apróság, csak bosszantó ennyi pénzért. Az ajtók térképzsebeibe tehettek volna egy darab filcet, hogy ne zörögjenek a cuccok. Szintén apróság, de engem pl kurvára zavart. A szőnyegen hiába volt beakasztó bigyó, hogy ne csúszkáljon, nekem mindig sikerült a lábam és a pedálok alá gyúrni. Többször is előfordult, hogy a CD-t nem adta ki a fej, ilyenkor autó leállít, kulcs ki-be, újra indítás és akkor már sikerült.

Összességében azt mondanám, hogy a 159 kényelmes, kellemes autó, felszerelve minden földi jóval, de a 3,2-es motor baromira zabál (jó, hozzáteszem nyomtuk is neki) és relatíve nem megy annyira (nagy önsúly + a Q4 azért levesz), sokkal inkább a 2,4 dízel illik bele. Vezettem már mindegyik motorral és szerintem az passzol hozzá legjobban.

Alfacus Maniacus2007-09-13 13:06:42 // 4116
Jelmondatban csak saját kocsimról szólnék, mert a dízelek valóban muszklisabbak, de ez én 1,9 JTS-em már kapott nevet: ('Cuore Lustivo')
Tibe2007-09-13 13:03:49 // 4115
Bocsi hogy beleokoskodom, nem az a célom. De én soha nem vennék egyből egy új modellt, kell 1-1.5 év amikorra kinövik a gyerekbetegségeket és kijavítják nagyrészt a felmerülő hibákat.
Csak a saját tapasztalatomat tudom elmondani a 147-ről, néha meglepetten olvasom hogy a többi cartársnak milyen hibái vannak a géppel, tipikus 147-es hibák, kiég az izzó, számítógép hülyeségeket ír ki stb.... nos akár hiszitek akár nem de nekem 2 év után is minden izzóm gyári és ez alatt a két év alatt egyetlen hibaüzit sem írt ki a számítógép. Minden úgy működik ahogy kell, igaz oda is figyelek a gépre szal nem elhasználom, csak használom.
András bácsi2007-09-13 13:00:16 // 4114
Lásd pl motrotérben a lemezillesztéseket, a paszta elkenését, a lemez szabadon álló éleit. :(
András bácsi2007-09-13 12:58:47 // 4113
cserélt = cseréld
András bácsi2007-09-13 12:58:25 // 4112
Cserélt le egy Momora. :)
András bácsi2007-09-13 12:57:04 // 4111
Olyan összevissza motortér, nincs minden burkolva, néhol igen gyenge anyagminőség. (feltéve, ha a 166-hoz viszonyítom - és azért ahhoz, mert árban és méretben szerintem inkább ahhoz fogható, mint a 156-hoz.)
Alfacus Maniacus2007-09-13 12:44:38 // 4110
Még valamikor márciusban e topicban volt egy hsz.-em fényképekkel illusztrálva néhány jellemző dolgot, hogy erős jelei vannak, hogy végül valami piaci határidő problémák miatt lóhalálban kellett végül összedobni a gépet (az is szóbeszéd volt, hogy a teljes lámpasoros brigádot elküldte a német főnök minőségi problémák miatt; de ez lehet pletyka is).

A lényeg itt az (mint cseppben a tenger...), hogy mitől haladja meg egy cég képességeit egy primitív váltógomb normális összerakása???
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak