Fórum >> Típusok >> 159

mesa2006-05-15 14:58:45 // 1370
"a diesel jobb mint a benzines, mert a nyomaték miatt a "meneküléshez" nem kell visszaváltani." :DD És a fázis késés ? Mire a dízel elkezd cselekedni, az nem számít elpazarolt ezredmásodperceket ??? Erős benzines motor kell, ott van nyomaték, meg rugalmasság, nem kell várni a turbo felépülésére sem ;)
BeeGee2006-05-15 14:36:00 // 1369
Szerintem olcsóbb lesz nekik a motorra gyúrni, mint a súlyra. Így lesz 450LE-s GTA-nk ami talán beéri a jó öreg, tökgyenge 147 GTA-t mondjuk. És eljutunk oda, mint a hüje LE/NM hajhász germánok...
TarP2006-05-15 14:34:26 // 1368
Volt már nem egy olyan eset, hogy kalapos bácsi sávot vált odanemnézve és az lett a megoldás, hogy PADDLÓÓÓGÁZ és 5cm-mel mögém besorolt. Egy 1.3MJET nem húzott volna ki a veszélyzónából.
TarP2006-05-15 14:32:30 // 1367
Ha valamiből nem 2-őt gyártanak, hanem 20000-et, hirtelen lemegy az ára. 900kg meg a stabilitás miatt nem lenne tökéletes. Valahol 1200kg lenne az ideális, de 200 lóerővel. A 200 ló már bőven megvan, most lehet fejleszteni a másik felére:)
BeeGee2006-05-15 14:32:13 // 1366
Ha a balesetveszélyes helyzetbe kerülünk, fussunk el :))
TarP2006-05-15 14:29:39 // 1365
Attól függ milyen TD milyen benya ellen... Én meg tudok úgy lódulni, hogy ahhoz 1.9MJET 8V. 16V, 2.4MJET 20V még mindíg kevés :)
zolee1452006-05-15 14:25:48 // 1364
"Előbb utóbb el kell kezdeni tömör acél helyett valami könnyebb konstrukciót fejleszteni. (Legyen az kompozit anyag, üvegszálas műanyag, térhálós váz...)" Látod ez a lényeg. kompromisszum. Amiket mondtál már ma rendelkezésre álló anyagok, tehát ma lehetne 900 kilós 159-est csinálni, kérdés, hogy ki adna az 1,9JTS-ért 25-30M Forintot...
zolee1452006-05-15 14:22:52 // 1363
a biztonság két dologból áll, van aktív és passzív biztonsági eszköz. A passzív segít a megtörtént baj hatásainak csökkentésében (lufi, gyűrődő zónák, bizt.öv, stb), az aktív pedig segít elkerülni azt (fék, kormány, stb.) Nagyon sokan a motort is az aktív biztonsági eszközök közé sorolják, mert egy rosszabb helyzetben nem biztos hogy mindig a fék segít, van úgy, hogy a gáz. Ilyen szempontból pl a diesel jobb mint a benzines, mert a nyomaték miatt a "meneküléshez" nem kell visszaváltani. amúgy igazad van, a biztonságot az autó egésze adja, de nem véletlenül találják ki a töréstesztre azokat a módszereket amik alapján vizsgálják az autókat.
TarP2006-05-15 14:22:38 // 1362
A 159 1490kg-tól valami 1730kg-ig terjed. 240kg pluszt még kap a nagy motor, meg az összkerékhajtás miatt. Előbb utóbb el kell kezdeni tömör acél helyett valami könnyebb konstrukciót fejleszteni. (Legyen az kompozit anyag, üvegszálas műanyag, térhálós váz...) És ami a jó pont: AutoBILD teszt alapján lényegesen jobb a 159 fékje a konkurrenseknél (Honda, Audi, JAG).
BeeGee2006-05-15 14:17:17 // 1361
Vagy olyan szar futóművet építenek az 4 vagy 5 csillag mellé, ami szinte azt szeretné, hogy borulj az árokba (vectra)
BeeGee2006-05-15 14:15:01 // 1360
Jobb egy olyan autó, aminek 5 csillagja van, de extrém esetben kihagyhat a motorja - mondjuk előzés közben (valamelyik franciáról olvastam ezt)? Nem védem a sevit, de attól még lehet elfogadható autó, mert megbukott a törésteszten.
zolee1452006-05-15 14:07:05 // 1359
akkor fordítsuk le úgy a dolgot, hogy az autógyárak külön "gyúrnak" a töréstesztekre, vagyis lehet, hogy a gépnek csak az a része erős ami ahhoz kell, hogy a törésteszten jó helyen végezzen. Ha ilyen körülmények mellett leszerepel egy autó 2006-ban (legutóbb sevrolé aveo 1,5 csillag!) akkor milyen lehet a többi része?
BeeGee2006-05-15 14:03:15 // 1358
Persze, de nem erre céloztam. Hanem hogy csalóka módon felül van értékelve az Ncap eredménye minden autónál. Szerintem nagyobb az esélye annak, hogy olyan balesetet szenvedek, amit egy 5csillagos autóval sem úsznék meg mint annak, hogy pont az 5. csillag fog megvédeni.
BadBoy2006-05-15 11:19:39 // 1357
Ha megnézzuk a mai autós reklámokat, mindenhol a toréstesztel dicsekednek. A Alfának is el kellett már végre oszlatnia ezeket a kritikákat, hogy nem biztonságos autó.
BadBoy2006-05-15 11:15:41 // 1356
Ha olyan autót akartak alkotni, amely jobb mint a német versenytársak fel kellett áldozni valamit. Az olaszok a súly rovására meno megoldást választották. De nekem tetszik ez a megoldás.
zolee1452006-05-15 11:09:35 // 1355
a balesetek általában úgy következnek be, hogy mindenki megy sokkal, majd észleli a bajt, és lelassít viszonylag kevésre. Ekkor csatt. Attól függően, hogy milyen autóban ülsz vannak bizonyos esélyeid. Ez a nem mindegy, hogy a pénzedért mennyi esélyt kapsz. Nemrég linkeltem be valahova a most nemrég bemutatott sevrolé aveo töréstesztjét. Eltekintve attól, hogy nem Alfa nem tudnának annyit fizetni, hogy bevállaljak egy Debrecen-Budapest utat, nemhogy mindennap használjam. "Alfa is for driving, not for crashing! :)" Mindenki azt hiszi, hogy vele ilyen nem történhet, ameddig meg nem történik. Hidd el, hogy vannak olyan helyzetek amikor mindent megteszel - még utólag százszor végiggondolva is úgy érzed, hogy mindent megtettél - , hogy elkerüld a balesetet és mégsem sikerül. A velem ilyen nem történhet című hozzáálláshoz van egy történet, még nagyanyám mesélte: volt egy rokonuk, aki érdekesen fogta fel annak ideján a háborút. Azt mondta, hogy "kimegyek a frontra, lelövök pár oroszt, és haza jövök!" Erre kérdezték tőle, hogy "és ha téged lőnek le???". Válasz: "Há' engem mér'???":)
BeeGee2006-05-15 09:10:42 // 1354
Ismered a mondást: Alfa is for driving, not for crashing! :) A 159nél túlzott zaj és rezonancia csillapítás hamis biztonságérzetet ad, így simán átléped a megengedett sebességet, mondjuk autópályán. 100 felett meg ebben sem több az esélyed, mint egy 156ban szerintem.
Inner Circle2006-05-15 09:06:07 // 1353
Juuuujjjj... azért ezt a frontális eredményt, hogy a tető kifordul az ajtó mögül, nem vártam volna a 156-tól. (Legdurvább a villanyoszlop-szimuláció a 159-nél.)
Zool2006-05-15 08:58:29 // 1352
Vaze! Ez még a 147-esnél is gyengébb! Ezt nem hiszem el. Még akkor is. ha sok hasonló korú autó leszerepelt a teszten (pl 97-es A4 , Saab 900). De azokat 2000 előtt búcsúztatták. A 156-os még most is kapható újként rektárról vagy Cwagonként.
Zool2006-05-14 22:59:57 // 1351
Én most ezért nem maradtam a 147-esnél. Nem jó üzletpolitika, ha egy gyár hagyja meghalni vásárlóit. Amúgy egy ismerősöm most piheni ki a gerincsérüléseit, mert a bömö 120i-jébe belementek. Ilyet nem tudsz kivédeni, mindegy milyen jól vezetsz. Szerencsére az ostorcsapás elleni háttámla már a Puntóhoz is kapható (159 alapáras!). A lánglovaokon is volt egy szép képsorozat egy 156-osról. Mondjuk az súlyos balesetnek tűnt, de akkor is. Egy 10 millás újautótól az a minimum, h jól szerepel a törésteszteken.
áiku2006-05-14 22:56:30 // 1350
Senki sem akar meg halni :) de ebben a kategoriaban van mas 5 csillagos kocsi ami joval konyeb. Az extra KG-kat eltekintve a 159-est a legjobnak tartom a kategoriajaban.
zolee1452006-05-14 22:43:35 // 1349
én viszont nem szeretek meghalni. Igaz még nem próbáltam, tehát lehet hogy jó... örülök annak, hogy az Alfa a fejlesztéssel elment a biztonság irányába, mert ha majd 10-15 év múlva veszek egy 10-15 éves 159-est akkor végre nyugodtan dölhetek hátra az ülésben.:)))
áiku2006-05-14 22:34:25 // 1348
igaz zolee, de as is igaz hogy a "regi" 156-os 2.0 TS (155 LE) gyorsab mint egy 159 2.2 JTS (185 LE) :(
zolee1452006-05-14 22:29:09 // 1347
szerintem meg legyen csak nehéz a 159-es! 156 törésteszt 159 törésteszt Nagyon nem mindegy!
áiku2006-05-14 22:16:31 // 1346
A 159-es szep es jo, csak egy dolgot nem szeretek nala: Nagyon nehez :(
BadBoy2006-05-14 15:56:16 // 1345
Szerintem inkább a német gyártók több jóval halmozzák el az újságirókat :(((
BadBoy2006-05-14 15:54:55 // 1344
Erre csak annyit fűznék hozzá, hogy az Új Szó újságirójával volt szerencsém személyesen találkozni kb 2 éve a Dunautoban. Egy nagyon korrekt egyén, szerintem ezért irt egy korrekt cikket. Nagyon sok érdekeset hallottam akkor tőle az autós újságirásról.
Robert-jtd2006-05-13 23:03:39 // 1343
Na ez elég elszomorító,de ezt a cikket a szlovák talira elviszem magammal:-)))
GEORGE2006-05-13 22:49:47 // 1342
Szeva! Jó ilyet olvasni bizony! Nálunk divat a német fosadékokat isteniteni!! Ergo OLASZ-t ha jó hanem fikázni illik! A német dicsőitésért jobban tudnak az újságírok érvényesülni.....ez van! :-(
Robert-jtd2006-05-13 22:35:09 // 1341
Üdv 159-es rajongók!Ma a véletlenül kezem ügyébe került egy ápr.18-adikai szlovákiai magyar napilap az Új Szó.Van benne auto motor oldal,kinyitom ott és lám a 159 2.4jtd-ről írnak.Nemfogjátok elhinni de csak csupa jót.Itt ahol sajnos az alfának nincs jó piaca,az eladási statisztikák katasztrofálisak.És olyat írnak főcímnek,hogy "Gyönyörű,karakteres külalakjának köszönhetően még jó ideig utána fognak fordulni az utcán,de újdonság-jellegének elmúltával is reprezentatív autó marad" komolyan mondom mélyen meghatott.Mivel,hogy nekem is volt szerencsém kipróbálni a 2.4jtd csupa olyat olvastam amit én is tapasztaltam.Ezek után nem értem,hogy Magyarországon meg miért akarják ennyire lehúzni ezt az autót:-))))
Gabriel2006-05-12 17:35:22 // 1340
159 Lester tuning...





többi kép meg itt
Vinnie2006-05-12 14:08:04 // 1339
Azzal mit fognának el, Ferrarit? Azt nem akarnak. :))
zolee1452006-05-12 13:23:44 // 1338
vacak német vas... miért nem Enzojuk van?:)
Zool2006-05-12 13:18:22 // 1337
Nekem úgy tűnt h régen volt ezért presztízskülömbség az egyes rendőrségek között rendesen: Carabinieri: Alfa romeo, gépisztoly, ők a májercsókák, (99-es élményem az éjjel 3-kor (Milánó főterén!) kézifékes forduklókat gyakorló csnedőr alfa 156) Polizia Urbana: Fiat punto (fehét, vmi csíkkal) (helyi lúzerek, tilos parkolás stb) A Lambo viszont szintén ennél a rendőrségnél volt, valszeg ők felelősek az autópályákért. Régen a világoskékeknek Mareájuk volt, gondolom a Croma nem ilyen efladatokra van optimalizálva. Jól járnak a 159-essel!
Vinnie2006-05-12 11:58:40 // 1336
Na, de van nekik Lambojuk is!!! :))) A délieknek az autópályán.
BadBoy2006-05-12 11:58:09 // 1335
Vagy utánfutót kötnek utána :))))
Vinnie2006-05-12 11:55:13 // 1334
Rákötik a spoilerre! :DDDD
TarP2006-05-12 11:51:31 // 1333
Ja, ha mi Ódi TT-t adunk a rendőröknek, akkor náluk lehetnének Maserati MC12-ők, csak ott hová teszed a gyanusítottat? :)
BadBoy2006-05-12 11:50:50 // 1332
3,2 azért nem lehetett, mert már ők is gondolnak a költségcsökkentésre. De ilyen páncélozott autó úgy sem fogyaszt keveset.
Vinnie2006-05-12 11:48:45 // 1331
A chiptuningot én sem gondoltam komolyan,de azért a 2.4-es rendesen megrántja azt a súlyt.Mondjuk azért adhattak volna nekik 3.2-est is. :)) Bár, mondjuk az olasz rendôrségnek így is van tekintélye, szerintem.
TarP2006-05-12 11:45:55 // 1330
Nem 1.8, hanem 4.8 :) Azt a páncélt vinni is köll!
BadBoy2006-05-12 11:44:14 // 1329
Ha páncélozott, akkor az az alapban nagy súlyt még megemeli, szerintem 1.8 semmire nem lenne elég. A 2.4JTDm, vagy netán a 2.2JTS már elég lehet. Mondjuk chip tuningba nem hiszek, hogy a rendőrök tetetnek, de ki tudja. :))
Vinnie2006-05-12 11:37:30 // 1328
2.4-vel már lehet elfogni.Gondolom még egy kis chiptuning is belefért. :)
BadBoy2006-05-12 11:34:55 // 1327
Szerintem vagy rossz az infó, vagy ezek az autók csak erőfitoktatás céljábó bemutató darabok,mert az autó hátulján 2 kipufogó vég van, és a felirat, nehezen kivehető, de 2.4.
Vinnie2006-05-12 11:30:46 // 1326
Ha jól értelmeztem 1.8-as motorral kapták.? Pancélozással? Viszont az a két kipufogó hátul, nem erre utal. Vagy rosszul értelmeztem.:)))
BadBoy2006-05-12 11:26:04 // 1325
Ú azannyát én is olasz rendőr akarok lenni!!!!!! :))))
Zool2006-05-08 17:12:28 // 1323
Amikor úgy féléve 159-est teszteltem, a kocsi kanyarban kellemtlen súrlódó hangot adott. A kerékdob belső borítása ért hozzá a gumihoz. Érdekes múúdon ilyen gondom volt a 147-esnél is, de nem enniyre feltűnő hanggal (ráért a 20e-es szervízig). Nem kellene ilyen apró hülyeségekkel elrontani egy ennyire jó autót.
Marklar1552006-05-07 13:26:35 // 1322
Szerintem nem volt ez annyira lehúzós... Megpróbált semleges maradni... Én nem vezettem még 1db 159 est sem, de ha szerinte "gitthes" az a 160ló akkor lehet benne valami... Volt már jópár verda a popója alatt azért biztos van összehasonlítási alapja. Meg azért ki tudja milyen teszt autó az, de pipás lennék ha 7,5misis autónál leugrana a kárpit... Az is lehet, hogy a többi tesztelő újságíró, megbízásból szaggatta meg... Persze etől lehet, hogy a Winkler írta neki a szöveget;-)
zolee1452006-05-06 16:47:26 // 1321
mindez azok után volt furcsa, hogy a német autóktól ránézés után elélvező Gyulai Balázs agyondícsérte... A legviccesebb az volt amikor a futóműről beszélt Bazsó, így szar, úgy szar amúgy szar, de azért marha jól fogja az utat, meg sportos... na most akkor melyik az igaz? Azt meg végképp nem nagyon hiszem, hogy elpattogna, mert ide is be lett linkelve az a videó, ahol a 3-as BMW-t is megverte a teszteken, még ha nem is sokkal, de akkor is jobb volt.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak