WarbiRunner (Gyuri)2017-12-29 23:21:36 // 103340
Ebből 10Ft/km értékvesztés. Végül is jogos ezt is hozzá venni :-)
Roll19832017-12-29 22:35:27 // 103339
FL 156SW 1.9 JTD 2005
Vételár: 1,85M
Eladási ár: 1,05M
Minden költés üzemanyag nélkül: ~1,5M
Megtett kilométer: 80e
28,75 Ft / km üzemanyag nélkül.
Vételár: 1,85M
Eladási ár: 1,05M
Minden költés üzemanyag nélkül: ~1,5M
Megtett kilométer: 80e
28,75 Ft / km üzemanyag nélkül.
αλφα2017-12-29 22:22:37 // 103338
Liquid, yani és Shadin köszönöm a tippeket! (Én mindenáron a Zeepin-hez kerestem a canbus adaptert, nem az Alfához... :D )
De mint látom, sajna, ez sem túl olcsó mulatság. Előbb még le kell győznöm az alapjárati mumust (szerdán viszem a SZERELŐ-höz), aki telefonon egyelőre megtiltotta bárminemű alkatrész beszerzését. Ha megúszom egy repedt, kilyukadt vákumcsővel, vagy ilyesmivel, akkor beruházhatok adapterre. Ha mégis kell új fojtószelep házat vennem, akkor egyelőre halasztódik a dolog.
De mint látom, sajna, ez sem túl olcsó mulatság. Előbb még le kell győznöm az alapjárati mumust (szerdán viszem a SZERELŐ-höz), aki telefonon egyelőre megtiltotta bárminemű alkatrész beszerzését. Ha megúszom egy repedt, kilyukadt vákumcsővel, vagy ilyesmivel, akkor beruházhatok adapterre. Ha mégis kell új fojtószelep házat vennem, akkor egyelőre halasztódik a dolog.
Giuntini2017-12-29 22:16:42 // 103337
Autó vételár 2013-ban: 2,5 millió
Ráköltés az első évben kb. 500 ezet ( összes embléma csere, új gomik, felső lengőkarok 2 agycsapágy stb...)
Egy év után motorfelújítás 1,5 millió (generator önindító, új szívósor és egyebekkel)
Dpf tisztítás, új akksi egy időben 50 ezer
Turbo felújítás ki-beszerelés olajcserével 200 ezer.
Fékek cseréje kb 100 ezer
Téli felnik 70 ezer + gumik 100 ezer.
És még sok egyéb... már nem is tudom
Négy év alatt 2,5 millió, éy most nem tudom hogy mi lesz vele...
Olaj seréket és sok mást nem is számoltam...
Ráköltés az első évben kb. 500 ezet ( összes embléma csere, új gomik, felső lengőkarok 2 agycsapágy stb...)
Egy év után motorfelújítás 1,5 millió (generator önindító, új szívósor és egyebekkel)
Dpf tisztítás, új akksi egy időben 50 ezer
Turbo felújítás ki-beszerelés olajcserével 200 ezer.
Fékek cseréje kb 100 ezer
Téli felnik 70 ezer + gumik 100 ezer.
És még sok egyéb... már nem is tudom
Négy év alatt 2,5 millió, éy most nem tudom hogy mi lesz vele...
Olaj seréket és sok mást nem is számoltam...
Haddel2017-12-29 22:10:01 // 103336
Na most én is kiszámoltam ,17 ft/ km😃
Tocsa2017-12-29 22:09:30 // 103335
Folyton nyomkodták ! :DD Vagy be volt ragadva csak nem jöttek rá! :DDD
De szerintem hű magyar szokás szerint lekapták a jókat és raktak rá szarokat mondván eladásra jó az neked! :D:P
De szerintem hű magyar szokás szerint lekapták a jókat és raktak rá szarokat mondván eladásra jó az neked! :D:P
Tocsa2017-12-29 22:05:57 // 103334
Köszi a tanácsot nem volt még túrbós na meg deizel alfám se ez a vízkeresztség. :-)
A következő nem dízel lesz az tuti nem annyira az én világom én a benzineseket csípem jobban. :-) Olaj nyomok vannak a motoron de ahol megtörölgettem a feltételezett folyásnál nincs újabb olaj szerintem régi nyomok amik meglettek javítva csak a blokk nem lett letakarítva. Amúgy azért nem mostam le én se mert ha folyik akkor kezdhetem előről.
Majd ha jobb idő lesz átnézem megint és letakarítom szépen.
A következő nem dízel lesz az tuti nem annyira az én világom én a benzineseket csípem jobban. :-) Olaj nyomok vannak a motoron de ahol megtörölgettem a feltételezett folyásnál nincs újabb olaj szerintem régi nyomok amik meglettek javítva csak a blokk nem lett letakarítva. Amúgy azért nem mostam le én se mert ha folyik akkor kezdhetem előről.
Majd ha jobb idő lesz átnézem megint és letakarítom szépen.
Zselé2017-12-29 21:49:06 // 103333
Az nekem így kb 225 Ft/km-en áll... rosszul lettem, eladó! :D
Piritu - 1.000.0002017-12-29 21:33:31 // 103332
Szarolasz :-DD
Mondjuk azt se igazán értem, hogy PHuBi előző tulajai hogy tudtak 50ezren elkoptatni egy garnitúra féket elöl-hátul. Én meg cserélhetem.
Mondjuk azt se igazán értem, hogy PHuBi előző tulajai hogy tudtak 50ezren elkoptatni egy garnitúra féket elöl-hátul. Én meg cserélhetem.
Piritu - 1.000.0002017-12-29 21:31:31 // 103331
Hmmm ....
A Pók 108,60 Ft/km-el zárta. Vételárral, eladással, elhozatal kori mekis ebéddel.
A Pók 108,60 Ft/km-el zárta. Vételárral, eladással, elhozatal kori mekis ebéddel.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-29 21:24:33 // 103330
ahhoz képest, hogy a Spideremben csak 140e van szinte mindent ki kell cserélni :DDDDDD
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-29 21:23:53 // 103329
ez ilyen sajnos, no meg kinek mekkora cseresznyéje van...
Dömpi (il dottore)2017-12-29 21:17:27 // 103328
Óra szerint 119 ezerrel vettem, valójábann150 ezer körül volt benne.
Most van 118 ezer benne óra szerint.
Most van 118 ezer benne óra szerint.
Zselé2017-12-29 21:06:00 // 103327
Na ez meg a másik... én most lépek be a "rossz korba", 212 ezer km-et mutat a számláló. Minden eddigi autómnál 200-230 ezer km között voltak a nagyobb szervizek, sajnos el is kell fogadni, hogy a 2018-as év valószínű nem lesz egy olcsó történet, futómű, kettős tömegű+kuplung, turbó, fékek, bármi jöhett ... főleg, ha hozzá számolom, hogy a Spider-nek meg új kuplung, hűtő és vászontető kell...
Csak az utángyártott elemek licensz díjából megél rajtam az FCA jövőre... :DDD
Csak az utángyártott elemek licensz díjából megél rajtam az FCA jövőre... :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-29 21:02:59 // 103326
leszeded az intercoolert ha onnan ki tudsz önteni olajat akkor érdemes cserélni és a turbó tengelyének van már 1mm-es lógása egyébként nem... az 1l-es fogyás nem olyan sok de nálam 10e km alatt szinte semmit nem evett, nincs olaj folyás máshol? Pl fékszopattyú, szelefedél stb?
Tocsa2017-12-29 20:55:36 // 103325
Látom figyelsz ! :D Szerintem foglak keresni ha cserére kerül a sor.
Mostanában mintha jobban hallanám a csigát búgni na meg pici olajat is látok és csipeget is. Bár nem tudom mennyire kell még ezzel foglalkozni 10000 alatt kb 1 l utántöltés soknak
számít ezeknél? Selenia 5W WRD tőlled jött. ;-)
Mostanában mintha jobban hallanám a csigát búgni na meg pici olajat is látok és csipeget is. Bár nem tudom mennyire kell még ezzel foglalkozni 10000 alatt kb 1 l utántöltés soknak
számít ezeknél? Selenia 5W WRD tőlled jött. ;-)
Zselé2017-12-29 20:54:54 // 103324
Igen, ebben szerintem teljesen igazad van, ha pl. mindenből a prémiumot adod neki + meg is szívod, az milliós különbség is lehet ahhoz képest, ha valaki épp csak életben tartja és szerencsés is...
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-29 20:52:03 // 103323
gondolom nem 100e km-rel vetted... 200e km felett már bele esik a kettőstömegű és társai a féltengely, turbó, váltó stb...úgy már nem sok, ha azt számoljuk, hogy egy 100e vagy 200e-et futott autó között minimum fél milla különbség is lehet .. vagy itt költi el az ember vagy ott... a végeredmény ugyan az :P
Tocsa2017-12-29 20:49:21 // 103322
Csak poénnak szántam! :D Egyébként nem mérvadó semmilyen költség kinek milyen a vérmérséklete van aki az egész életét rákölti van aki meg csak azt ami a biztonságos megbízható közlekedéshez kell. Én a kötelező periódikusan cserélendő alkatrészeket nem számolom ez minden autónál alap (vezérlés görgők fékek). Az extra költségekre gondolok én itt mondjuk idő előtt széteső váltó repedt hengerfej szétrúgott kuplung ami hamarabb beszarik a béna használat miatt.....stb széteső futómű mert megfogtunk pár árkot meg padkázunk sokat...ja a turbó is ez a kategória mert ész nélkül azt is idő előtt meglehet ölni
figyelni kell a bemelegítésre kellő lehűtésre ...
Ezeken felül pedig még ott van a kérdés ki hogy használta előtted az autót.
Tehát a véleményem az hogy semmit nem mondanak ezek a költség adatok nem mérvadóak főleg hogy 10 éves közeli autókról van szó.
Találtam egy ilyet ismeritek ket? klikk
figyelni kell a bemelegítésre kellő lehűtésre ...
Ezeken felül pedig még ott van a kérdés ki hogy használta előtted az autót.
Tehát a véleményem az hogy semmit nem mondanak ezek a költség adatok nem mérvadóak főleg hogy 10 éves közeli autókról van szó.
Találtam egy ilyet ismeritek ket? klikk
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-29 20:48:37 // 103321
ha nincs baja turbó háznak, geometriának elég csak egy új közép... a normális közép 80-90e...
Zselé2017-12-29 20:33:36 // 103320
Lényegében mind1 is, én a lent említett éves futás mellett kb évi 500 pénzben maximalizalnam az elfogadhato lélektani hatart... az olyan 10-12 Ft/km
Dömpi (il dottore)2017-12-29 20:32:43 // 103319
Ha jól számolom, akkor a 100 000 km alatt nekem ráment 2 000 000 Ft. Üzemanyag nélkül.
Most ez sok vagy kevés?
Nem tudom, de igazából nem is érdekel.
Most ez sok vagy kevés?
Nem tudom, de igazából nem is érdekel.
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-29 20:28:47 // 103318
Semmi jelentősége :-) A költséget számold. A 146-nál megtettem. Nem volt egy problémás autó. Pár dologgal túlzásba estem, az az én bajom, de 200e km-re biza ráment 3.5m. A motorhoz, turbóhoz, váltóhoz nem nyúltunk. Nagyrészt kopó alkatrészek egy olcsó fenntartású autóhoz.
Tocsa2017-12-29 20:24:29 // 103317
Turbót érdemes felújítani? Ebbe simán lehet cserélni a középrészt ha jól tudom ami
annyi mint egy felújítás és cserébe új nem felújított. De javítsatok ha tévednék .
Erhard? Nálad mennyibe fáj?
annyi mint egy felújítás és cserébe új nem felújított. De javítsatok ha tévednék .
Erhard? Nálad mennyibe fáj?
Zselé2017-12-29 20:21:37 // 103316
Kicsit nehezen értelmezem ezt a hozzászólást, ez most pro vagy kontra? :) Neked csak üzemanyag költséged volt? Mennyit mentél egy év alatt?
Egyébként nem tartom soknak, 100 ezer lesz a vezérlés+revizio, 120 volt a 4 gumi meg egy felni görgőzés, ezt levonva 170 ezer ment 3 revízióra meg a javítandókra és apróságokra (bár ebből 50-et még az eladó fizetett, de az mind1)...
Nem szerelem magam, jó szerelőm van én meg máshoz értek és drágább az időm a bohóckodásnál - valószínű annak minősülnének a próbálkozásaim... :)
Egyébként nem tartom soknak, 100 ezer lesz a vezérlés+revizio, 120 volt a 4 gumi meg egy felni görgőzés, ezt levonva 170 ezer ment 3 revízióra meg a javítandókra és apróságokra (bár ebből 50-et még az eladó fizetett, de az mind1)...
Nem szerelem magam, jó szerelőm van én meg máshoz értek és drágább az időm a bohóckodásnál - valószínű annak minősülnének a próbálkozásaim... :)
Zselé2017-12-29 20:16:07 // 103315
Meg fogom tenni, de amit addig csináltatok az a jövőt is szolgálja, nem csak a múltat... Most felujittatom mondjuk a turbot, akkor azt az előző 200 ezerre vagy az elkovetkező 150 ezerre költségeljem?:))
Tocsa2017-12-29 20:11:26 // 103314
Hát pajtás olcsóbb gumi esetleg? :D Vagy simán magadnak szervizeled és csak alkatrészár. ;-) Én ezt teszem! ;-))
Eltelt egy év és hát rengeteget költöttem .... nagy ez a gázolajtank 60 liter pfff. :DD
Eltelt egy év és hát rengeteget költöttem .... nagy ez a gázolajtank 60 liter pfff. :DD
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-29 19:52:30 // 103313
Sok.. majd 150e múlva azért szamold ki.
Haddel2017-12-29 19:26:32 // 103312
Ma nézegettem ,hogy eléggé el vannak kopva elől a fékbetéteim. A nagy brembóhoz tartozó fékbetétek mérete: 131*77 mm?
Tocsa2017-12-29 19:23:11 // 103311
Mindenesetre köszi az infókat. Jó lenne az a TPMS mert az accony a multkor majdnem legyalogolta a gumit, mert leeresztett a hidegben lehet hogy enged picit az a felnim egy helyen megvan ütve a perem .Sajnos így vettem az autóval.
Laca622017-12-29 19:11:48 // 103310
Hát igen :)
A 159-ben én megtaláltam az átmenetet.
Te is megtaláltad azt az érzést a 159 - ben amit más vas nem tud adni ?
Biztonság,szépség,erő ! Majd küldj egy sms - t ha ismerősöd úgy nyilatkozik a saját talicskájáról,megőrül érte,mert annyira szereti :-)
A 159-ben én megtaláltam az átmenetet.
Te is megtaláltad azt az érzést a 159 - ben amit más vas nem tud adni ?
Biztonság,szépség,erő ! Majd küldj egy sms - t ha ismerősöd úgy nyilatkozik a saját talicskájáról,megőrül érte,mert annyira szereti :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-29 19:08:34 // 103309
szerintem ezt meg így nem lehet kiszámolni, függ attól hány km-rel veszed, mennyivel adod el stb, stb... az első 159-re ami 2,4 volt abba raktam 100e km-et és baromi nagy összegeket nem költöttem rá a 3 év alatt alkatrészre, gumira, progira max 4-5 kiló...persze új nyári gumákkal kaptam, első-hátsó komplett fék, jobb felső lengő, komplett vezérlés, 6db olajcsere, dpf-telenítés, 4 téli guma, hosszbordás, xenon izzók, összes olaj... emlékeim szerint ennyi
Zselé2017-12-29 18:52:32 // 103308
...komolyabb futóművezés még nem volt.
Zselé2017-12-29 18:51:54 // 103307
Szerintem a 17 Ft/km rettenet sok... Most kiszámoltam, a jövő hétre esedékes olaj+vezérlés cserével, ami kb 100 pénz 390 ezer lesz a gumi, aproanyag és szerviz költségem az eddig együtt töltött 45000 km-en, ami kb 10 honap alatt szaladt bele. Ez 8,6 Ft/km... nyilván kortól és szervízek esedékességétől is függ, pl turbó és k
Dömpi (il dottore)2017-12-29 17:57:19 // 103306
Nos, a mai délutánt azzal töltöttem, hogy nyitottam egy excel táblát, előszedtem a blogjaimat és tételesen kigyűjtöttem, mit mikor és milyen km óra állásnál cseréltem a kocsin.
Utána ugyanezt megcsináltam asszony 147-ével is. Itt, miután rádöbbentem, hogy nem vezeti a blogját, és egy csomó adat hiányzik, úgy döntöttem, nyitok a saját oldalamon egy lapot az ő kocsijának is és majd én vezetem a blogokat.
Egyébként élvezetes volt visszanézni mi mindent kicseréltem már az Arkangyalon. A megdöbbenő az volt, hogy sokmindenre úgy emlékeztem, hogy "nemrég volt cserélve" pedig a nagy lószart! Telik ám ez a k*rva idő rendesen!
Utána ugyanezt megcsináltam asszony 147-ével is. Itt, miután rádöbbentem, hogy nem vezeti a blogját, és egy csomó adat hiányzik, úgy döntöttem, nyitok a saját oldalamon egy lapot az ő kocsijának is és majd én vezetem a blogokat.
Egyébként élvezetes volt visszanézni mi mindent kicseréltem már az Arkangyalon. A megdöbbenő az volt, hogy sokmindenre úgy emlékeztem, hogy "nemrég volt cserélve" pedig a nagy lószart! Telik ám ez a k*rva idő rendesen!
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-29 15:58:31 // 103305
Engem az állított meg, hogy megtudtam, hogy a QP IV-hez nincs szélvédő. Nem az a baj, hogy drága, hanem nincs. És ha a difinek lesz baja, az sincs. BMW-ből lehet sufnizni bele, de "az már nem lesz olyan". A Maser gyönyörű, különleges, mindig vágyni fogok egyre, de túl kis szériás játékszer. A 159-ben én megtaláltam az átmenetet. Széria autó, de van annyira ritka és különleges, hogy én már ezzel jól érzem magam. Mégis még emberi a fenntartása.. egyelőre. :-) Anno a 146-nál számoltam ki, hogy a 17Ft/km szervízköltség a reális egy használt autóra, ezt hosszú távon lehet tartani, gumi csere, kettőstömegű, bármi jöhet. Ezt eddig a 159 fillérre tartja. Aztán majd meglátjuk, az elmúlt év pozitív meglepetés ahhoz képest amire lelkileg fel voltam készülve :-)
Most van az, hogy csodálom a Maseratikat, de rég nem kerestem rá a ha.hu-n. Ez az egyensúly jele :-)
Most van az, hogy csodálom a Maseratikat, de rég nem kerestem rá a ha.hu-n. Ez az egyensúly jele :-)
Shadin2017-12-29 15:28:11 // 103304
eLearn-ben nincs róla semmi infó.
Shadin2017-12-29 15:27:26 // 103303
A 2010.10.29-es magyar árlista alapján kapható volt:
365 - Guminyomás ellenőrző rendszer (csak 17" vagy 18" kerekekkel) - 69 088 Forint
2007.03-as CH listán nem volt ilyen opció, tehát a végefelé, vagy az FL után kerülhetett bele.
365 - Guminyomás ellenőrző rendszer (csak 17" vagy 18" kerekekkel) - 69 088 Forint
2007.03-as CH listán nem volt ilyen opció, tehát a végefelé, vagy az FL után kerülhetett bele.
Haddel2017-12-29 15:04:11 // 103302
Nekem is volt ma kis időm ,kiderítettem ,csak egy hangszóró torzít a jobb első ajtóban. Venni is akartam egyet bontóban ,de sajnos zárva voltak. Addig hátra tekertem a balanszot ,hogy legalább vmi zene legyen ,igy nem idegesítő a rezonálás.
csokagm2017-12-29 14:56:15 // 103301
Más piacon sem? Még a felhasználásiban ia benne van.
Shadin2017-12-29 14:48:48 // 103300
Én próbálkoznék még. A fej leírásában van szó a kormánytávvezérlésről. A nagy stekkerben van a hozzá tartozó 3 szál.
"A" terv átállítani a PROXY konfigurációt, ha rendesen be van kötve a fej, mert addig nem működött nekem sem a Pioneer-hez vásárolt Connects2 UNI-SWC.3 és a hozzá való CTMULTI Lead.2 amíg nem az volt a konfig:
"B" terv megvenni az előbb felsorolt univerzális CAN adaptert, ami minden fajta fejjel illeszthető és reménykedni, hogy valamelyik kompatibilis a cuccoddal.
Nekem ez van és még a telefon gombokat is kezeli.
A képen a proxy konfig feltételezi, hogy minden gyári cucc ki van pucolva...
Itt az eredeti:
"A" terv átállítani a PROXY konfigurációt, ha rendesen be van kötve a fej, mert addig nem működött nekem sem a Pioneer-hez vásárolt Connects2 UNI-SWC.3 és a hozzá való CTMULTI Lead.2 amíg nem az volt a konfig:
"B" terv megvenni az előbb felsorolt univerzális CAN adaptert, ami minden fajta fejjel illeszthető és reménykedni, hogy valamelyik kompatibilis a cuccoddal.
Nekem ez van és még a telefon gombokat is kezeli.
A képen a proxy konfig feltételezi, hogy minden gyári cucc ki van pucolva...
Itt az eredeti:
αλφα2017-12-29 13:57:28 // 103297
Sajnos sehol se találok a neten ehhez a Zeepin-hez való canbus adaptert... Akkor így marad.
Shadin2017-12-29 10:54:05 // 103296
Shadin2017-12-29 09:31:40 // 103295
Ezek mindegyike állítható a fejtől függetlenül. TPMS van a PROXY-nál, de soha nem szerelték azzal a 159-est.
Zsolt1552017-12-29 09:19:46 // 103294
OFF
Ott sem fenékig tejfel az élet, csak egy kicsit drágább a történet. 2,5 éves 520d automata váltóval szintén nem szereti a városi használatot.
Vagy az elektromos kormányzár hibája miatt, az Alfánál - eddig - még nem hallottam, hogy kormányoszlopot kellett volna cserélni. 1-s BMW-nél már volt rá példa.
A kisebbik kint dolgozik és vett magának egy M3 Coupét. Szerintem lassan már kétszer annyit állt javításra várva, mint amennyit ment. De mondjuk a 2.5 "sorhatnak" nagyon szép hangja van, az tény.
Ott sem fenékig tejfel az élet, csak egy kicsit drágább a történet. 2,5 éves 520d automata váltóval szintén nem szereti a városi használatot.
Vagy az elektromos kormányzár hibája miatt, az Alfánál - eddig - még nem hallottam, hogy kormányoszlopot kellett volna cserélni. 1-s BMW-nél már volt rá példa.
A kisebbik kint dolgozik és vett magának egy M3 Coupét. Szerintem lassan már kétszer annyit állt javításra várva, mint amennyit ment. De mondjuk a 2.5 "sorhatnak" nagyon szép hangja van, az tény.
Giuntini2017-12-29 00:09:17 // 103293
Én annak idején akartam venni egy Masert. Mégpedig 1991-ben. Biturbót. Aztán hallgattam az észre. Annyiba került volna mint a Croma, csak a fenntartása tízszeresébe. Akkoriban a 2000-es közel 300 lovas Biturbo a városban közel 30 litert fogyasztott. Ez nem vicc! Elképzelhető, mert a 159 3,2 automatával 18-at kér.
Haddel2017-12-28 23:04:09 // 103292
avvocato2017-12-28 22:53:28 // 103291
A haverom egy 5 éves 520 d BMW-t vett, egy év alatt 45x volt szervízben, a kormányműtől kezdve mindent ki kellett cserélni, közel 2 millát guritott rá, nem mer már elindulni vele, gyűlöli, pedig mindig BMW fan volt. Szóval ez nagy igazság, hogy nem megvenni, hanem fenntartatani a pénz. Bár én még egy alfámra sem költöttem milliókat, igaz csak benzines autóim voltak. A 17 éves 146-os alfámon is csak a kopó alkatrészeket cseréltem.