Fórum >> Típusok >> 159

159 Indigo Gray 2.4 Monster2016-12-16 11:23:41 // 88599
Köszi. Szóval akkor ez a futómű is patkány és igényli a Magyarosítást :)
Don Gombóc2016-12-16 10:47:36 // 88598
Az fasza. Azt hittem ahhoz anélkül is hozzáférsz majd.
Shadin2016-12-16 10:32:27 // 88597
Zsír! Akkor nem kell lebontani a zárhidat ugye ? :-)
Shadin2016-12-16 10:30:25 // 88596
Mert mögötte van a nívócső, amit az EGR hűtő fedél cserénél feltehetőleg eltörtem, vagy kimozdítottam :-)
Shadin2016-12-16 10:26:09 // 88595
Lefalazott, de nem kiírt EGR-nál Ricsi programja dobott egy limpet a 3000mbar-os ECU max. védelmi szint (?) nyomás limitnél. Úgy emlékszem akkor mondtad, hogy valamilyen mértékben vissza kell venni a tb nyomásból. Rosszul emléxem?
Shadin2016-12-16 10:22:12 // 88593
Most állok neki leszedni a DPF-et.
Don Gombóc2016-12-16 10:19:19 // 88592
Úgy látszik mindenki Alfával jár Fittnes centerbe, de van aki kívül tornászik, így sportos marad, és az Alfa feeling is állandó. :-)
RomeoOne2016-12-16 08:40:45 // 88591
Szerintem is hibás ez az állítás. Normál feltételek lehet igaz ez az állítás.
Analóg példát hozva, mondhatnánk, hogy egy autó motorjának a terhelése attól függ, hogy mekkora sebességgel megy. A légellenállás a sebességgel arányos, szóval normál körülmények között ez is igaz lehet, de tegyük fel, hogy kikötjük a kocsi hátulját egy oszlophoz, hogy ne tudjon mozdulni. Ha így elkezdi az ember túráztatni a motort meg kapartat a kerékkel, ugye a sebessége 0 marad, de nem mondanám, hogy minimális a terhelése a motornak. Sőt, így lehet szépen megfőzni.
Ugyanez mondható el a zárt nyomóágas szivattyúról is.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-16 08:38:28 // 88590
nagyon átmentetek tudományosba :) Mi az hogy a tb többet dolgozik, a mihez képest? Annak aki állandóan 200-zal jár dolgozik a legtöbbet és mit befolyásol? Akkor van gáz ha megadott max fordulat felett dolgozna állandóan vagy nem jól látom?
Én 100e-et vertem bele a 2,4-be minden gond nélkül ....
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-16 08:17:16 // 88589
Azért nézd meg a méréseden a turbó nyomás értékeket. Alapjáraton légköri nyomást mérsz. 1500-on is, vagyis a turbo még csak forog ott magában :-) Ha lefalazod az EGR-t, 0.1Bar körüli túlnyomást hoz létre. Már kap annyi kipufogó gázt, hogy mérhető túlnyomást állítson elő. Ennyi erővel azt is mondhatnánk, hogy végtelenszer nagyobb terhelésen dolgozik zárt EGR-nél.
Vedd figyelembe, hogy a motor szív be levegőt. Ki lehet számolni, hogy munkaütemenként kb mennyit. Szerintem innen indítsd a számításod.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-16 08:02:53 // 88588
Tehát amikor a legnagyobb nyomást állítja elő? Nem stimmel. :-)
Hardy2016-12-16 06:41:19 // 88587
Az szép környék arra már régen voltam. El kene menni egy kört arra.
Tocsa2016-12-16 06:12:49 // 88586
Ja csak a szakács a főzéshez ért.......:)))
Tocsa2016-12-16 06:08:03 // 88585
Ja be kell állíttatni a szervízben műszeresen és jó lesz! :)
Csak kevesen veszik komolyan ezt a lámpa beállítás dolgot . Vizsgán is tesznek rá nagyívben sajnos holott kötelező lenne mivel biztonsági berendezésnek számít a világítás ugye. :-/
Tocsa2016-12-16 06:02:45 // 88584
Ja főleg azok akiknek a ronggyá tört vackukban kicserélt lámpájuk az égbe világít és villognak mint a hülye ködlámpára meg mindenre miközben az ő lámpájuk az égbe világít meg a szemedbe.
Tocsa2016-12-16 05:56:46 // 88583
+1 :)
Tocsa2016-12-16 05:55:20 // 88582
Ha belegondolsz ez természetes nem ? Nem a szutyok kipufogógázt szívja ami nyomással jön ellenben a külső levegőd meg annyival amennyit a turbinád beszippant.
Tehát ha lezárod a nyomott áramlást a kipuff felől akkor nincs ami elnyomja a friss levegőt ami kisebb nyomással áramlik és addig gátolva volt. :)
Tocsa2016-12-16 05:49:31 // 88581
Ezt neked is át kellene gondolnod . Bocs hogy belepof. A túrbó hasonló egy centrifugál szivattyúhoz ami nyitott szivattyúkerekes akármennyire folytható nem árt neki a kompresszor oldalon max megáll az áramlás (ha zárt kerekes lenne az más tészta) ,
Tehát a villanymotor kérdésben igaza van a cartársnak DE nem elektromosan vagy mechanikailag menne tönkre hanem túlmelegedne a hűtés miatt! Minden szivattyút a szállított közeg hűt is egyben ergo minél nagyobb áramlás van víz vagy levegő annál több hőt von el ami ugye pozitív az élettartamra nézve mert nem melegednek túl az alkatrészek.
;-)
rodolfo752016-12-16 00:42:16 // 88580
Ok, jogos. Máskor lövöm a forrást is, 1,5 éve olvastam de nem találtam meg. Ha meg lesz linkelek. Igaz a "kémia", de te is tudod, hogy 100%-ban nem megy végbe a reakció, megy elégetlen korom is a levegőbe. Van DPF-em, nincskidobva a vasból 😊. Én nem mondtam, h nem fontos a környezetet védeni és senkit nem biztatok a DPF offra, de ...
R75
Piritu - 1.000.0002016-12-15 23:04:50 // 88579
Jóccakát mindenkinek! :-)
Csabi2016-12-15 22:25:02 // 88578
Ez halálbiztos...:) Inkább a belső érzeted mondatja veled, meg úgy általában általános tévhit...A motornak ettől nem lehet baja, a szivattyúnak igen... Nézz utána ha majd egyszer unatkozol :)
Liquid2016-12-15 22:20:16 // 88577
ez biztos? szerintem inkább simán leég a motor, legalábbis eddigi élettapasztalatom ezt mondja :)
Hardy2016-12-15 22:15:43 // 88576
Van benne vagy 9 izzó. Cseréld ki amelyik nem ég.
Piritu - 1.000.0002016-12-15 22:14:44 // 88575
Én voltam már nála szombaton is. Szerintem megoldja.
Csabi2016-12-15 22:14:25 // 88574
Nem lesz melegebb a kipuffgáz, ellenkezőleg kisebb lesz a hőmérséklete...Mivel több munkát végez a turbina oldalon a kipuffgáz( valamivel nagyobb turbónyomás) ezért több energiát ad le, ergo jobban lehűl.... Elsőre engem is meglepett a mérés, de 90km/h ás tempónál például nyitott EGR-rel kb 280°C a kipuffgáz EGR nélkül pedig közel 100 ! Fokkal kevesebb 180-200fokos....
Csabi2016-12-15 22:10:07 // 88573
"Ha egy szivattyút zárt csőre dolgoztatunk, nem a kompresszor rész fogja feladni, a villanymotor hajtjuk túl"
Na ezt gondold végig..:) Egy szivattyú terhelése a szállított mennyiségével arányos, ha ez nulla, mert zárt a nyomóága, akkor lesz a villanymotor terhelése a legkisebb...
Csabi2016-12-15 22:03:11 // 88572
Hát nem egészen.A turbó többet fog dolgozni, jobban fog nyitni a VGT , és jobban is fog pörögni...ezt a kört egyszer már lefutottam, ezért ezt is megmértem, hogy támaszt adjak az állításomnak...
Szóval csak alapjáraton ~35%-al több levegőt szív be a turbó EGR nélkül 750es fordulaton...
1500as fordulaton(emelt alapjárat) pl ~80 kg/h levegőt szív be a turbó EGR-rel
EGR-nlkül pedig ~125kg/h -át ...így ugyan tényleg nem 2x annyi , de baromságnak semmiképp sem nevezném Droberto állítását....
emGéza2016-12-15 22:00:41 // 88571
Marek , Gyálon , rugalmas . ;-)
Smith2016-12-15 21:58:14 // 88570
Hát akkor ahogy billeg, lehet oda-oda villant nekik. Ezzel meg nem tudsz mit csinálni :(
ProdyG2016-12-15 21:57:07 // 88569
Köszi, felvettem a kapcsolatot Phon-nal. A baj, hogy csak hétvégén vagyok Pesten, tudtok esetleg olyan bontót, ami szombat délelőtt elérhető Pesten?

Más: tegnap véletlenül észrevettük, hogy a hátsó, csomagtartó feletti hosszúkás féklámpában 1 rész nem ég. Kissé hiányos... Elég gáz... ilyen baja volt már valakinek?
emGéza2016-12-15 21:39:31 // 88568
De ez automata .
Amúgy meg az előttem haladó rendszámát se világítja meg .
Azért az sok már , hogy az öreg pislákoló lámpás Ikarus busz is elakart vakítani .
Persze , utasok nem voltak a buszon . Láttam .
Liquid2016-12-15 21:39:03 // 88567
gondolom gyári bixenon van a CarTársnak, az meg nem vakít elvben,persze lehet rosszul beállítva
Smith2016-12-15 21:33:55 // 88566
Akkor villognak, ha vakitja őket. Én így állítottam be a 166-oson, ha villogtak, akkor picit lejjebb tekertem. Addig, amíg abba nem hagyták. El lehet találni a megfelelőt, hogy láss is, és a másikat se vakítsd el.
emGéza2016-12-15 21:33:11 // 88565
Eddig senki sem panaszkodott , a másfél év alatt .
És nem változott semmi , csak a dátum .
mizooo2016-12-15 21:23:41 // 88564
Talán vakítja őket? Szerinted viccből nyomkodják?
Liquid2016-12-15 21:22:59 // 88563
ja ezt a B-oszlop aljára értettem :) Az ajtót kicsit bonyolultabb szétszedni, Piritunak-van blogja erről.
emGéza2016-12-15 21:10:43 // 88562
Nem értem !
Szombaton este a 3-as főúton gyér forgalomba tekertem haza .
4-5-6 ... autósnak nem tetszett a szenon . Mielőtt elhaladtunk volna egymás mellett ,
előtte nyomott nekem egy refit . Mikor ezt a második csinálta , már ideges lettem .
Harmadik már megkapta a biszenont refivel , mert a kezem a karon volt .
Ahogy rakta refire , már nyomtam is neki . Pedig , szerintem nem világít magasra .
Miért csinálták ?
Peeeti852016-12-15 21:01:19 // 88561
köszi szépen a gyors választ. Célszerszám az nincs, de villanyszerelő szakmámból kifolyólag van itthon jó pár fogó és miegymás, szerintem menni fog...:)
Dömpi (il dottore)2016-12-15 20:52:08 // 88560
A cenon témához: most a LED-es DRL-em kapcsolható ködlámpaként és ezzel (H7 +150% és LED ködlámpa kombó) pont olyan jól látok mintha xenonom lenne és még a fény színe is olyan. És nem vakítom el a szembejövőt és csal 30ezerbe került és a yard se szólhat érte.
Liquid2016-12-15 20:51:51 // 88559
3-4 nagyobb "bolha" fogja, óvatosan fel kell feszíteni, ha van célszerszámod az se baj :)
Ha ésszel csinálod nem lesz baj, én szedtem már szét, hogy cseréljek benne bolhákat.
Peeeti852016-12-15 20:34:26 // 88557
Sziasztok.
Egy olyan problémám van, hogy valami zörög a B oszlopban vagy az ajtó burkolat alatt, ennek szeretnék holnap utána járni.
Tudnátok adni valami leírást a burkolat szakszerű megbontásáról ?
Segítségeket előre is köszönöm.
Üdv.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-15 20:33:30 // 88556
Értem én mit mondasz. De állj oda egy Maserati mögé egy Passattal. Nézz rájuk. És megérted, hogy én hogy értem :-D
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-15 20:29:19 // 88555
Ezt értem, tudom. De a nyomás növekedés önmagában nem plusz terhelés a turbónak. És kis különbségekről van szó, tehát sem a fordulat növekedése, sem az esetleges plusz hőterhelés nem számottevő. Mert ugye a kipufogó gáz is melegebb lesz valamivel zárt EGR -nél.
Liquid2016-12-15 20:20:16 // 88554
1996-ban már nagyon kifutóban volt a 155, ha ott csalsz egy évet akkor reálisabb a kép.
Giuntini2016-12-15 20:04:29 // 88553
Azért az Alfa Romeo baromian nem olasz átlagverda. Legfőképpen a 159 nem az. Olaszországban az átlagautók olasz részről a Punto, Panda, mag az új Tipo. Tele van most már alsó középkategóriás némettel, franciával és japánnal. az Alfa ott azért természetesen sokkal nagyobb megbecsülésnek örvend mint nálunk. A mai napig ha elmondom egy olasznak, hogy 159-esem van, pláne 2,4-es motorral, elismerően biccent. Egy 40 ezer € környéki autó nem nevezhető átlagautónak. Ha meg hozzá vesszük a 4C-t, és az 1000 db-ban limitált 8C-t, akkor valóban magasan áll a nimbusz. A Maserati más tészta, az luxusautó, még a szutyok dejzel motorral is. Mert egy Maseratiban vicc a dízel motor, ezt én mint dízelt favorizáló is elismerem. Vicc, hogy egy közel 100 ezer €-s autót, de még ha csak 70 ezer, kis fogyasztással reklámoznak.
Manky9562016-12-15 19:59:00 // 88552
ha zárva marad az egr akkor ugye a kipufogó gáz nem tud felmenni a szívósorba részterhelésen , így több kipufogó gáz megy a turbina oldalra ezért ott nagyobb a nyomás.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-15 19:57:46 // 88551
hát hogy az egyik jobb oldalra kell a másik bal oldalra :) Máshogy állnak a szárak, de van olyan ügyes szerelő aki felteszi fordítva is :DDD
emGéza2016-12-15 19:50:14 // 88550
Ki tudja , hogy mi a különbség a jobb és a bal oldali stabpálca között ?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak