Fórum >> Típusok >> 159

Shadin2020-07-16 11:09:51 // 122159
Én újra siheder lettem :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-07-16 11:06:14 // 122158
teljesen jók az 1.4 T-jet-ek, megbízható kis jószág... igazi Fiat motor legalább nem Opel :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2020-07-16 11:04:41 // 122157
Emil, téged már így szeretünk, elfogultan! XDD
Leót, nem bántom én, csak reménykedek, hogy a vak szerelme és elfogultsága reális mederbe terelődik. Legalább itt. Pontosan tudom, hogy fiatalon az imádott gépet hajlamos az ember túlmisztifikálni. Minden autóbuzinak volt szerintem fiatalkori csodaparipája ami csillagokkal kikövezett úton ugrott át mindent a felhők közt XD Nem az álmaiba akarok én belegázolni, távol álljon tőlem. Csak picit talán hátrább az agarakkal.
Giuntini2020-07-16 10:35:23 // 122156
Ne bántsd Leót! Örül, végre jó a motor, hangja nagyon jó lett, es gyönyörű az autó! Elfogult? Én is elfogult vagyok az autómmal😊
Ami az 1,4 170 lovas motorokat illeti, a probléma most már nem a motor élettartam. A problémák inkább azokban az egységekben jelentkeznek, amik a teljesítményt ilyetén megemelik: turbo, multijet és egyebek.
Alíg várom, hogy egy ilyet kipróbálhassak! Könnyű motor, súlyhoz és kasztnihoz viszonyítva nagy teljesítmény, élvezet szempontjából nagyszerű lehet! Egy dobogókői úton hihetetlen amit produkálhat....
RomeoOne2020-07-16 10:26:59 // 122155
Rájöttem, hogy a BMW az én autóm... 🤷‍♂️

Na nem, majd lesz persze, Alfám, csak Milanoban/Arese-ben elég lazán kezelik ezt a "miért is kéne nekünk autót gyártani?" kérdést 😂
WarbiRunner (Gyuri)2020-07-16 10:14:54 // 122154
Hát.. ha ez az ára, inkább ne pörögjön. Ennyi nettó baromságot rég olvastam.
WarbiRunner (Gyuri)2020-07-16 10:14:15 // 122153
Te bármilyen helyzetből képes vagy magad meggyőzni ugye? XDD Az egyik pillanatban rolling race, a másikban a forma 1 nem ér, mert nem "élettartam motorok". Lényeg, hogy igazold magad, és elvidd a műszaki marhaságot egész a távoli végtelenbe. Kicsit olvass inkább a motorokról, azok működéséről és ne youtube influencerek videóit fogyaszd a fotelból, mindenkinek jobb lesz. Szedd ki te azt a motort, tedd vissza, építsd meg a kompresszort, aztán vedd ki újra és tegyél bele egy kuplungot ami bírja is, aztán építs bele egy programozható ECUt, írj rá saját programot, amíg olyan nem lesz az autó ahogy megálmodtad. Olajozd össze a kezed, gondolkozz, csináld, mérd, szentségelj, csináld újra, örülj. Utána lesz miről beszélgetni.
Liquid2020-07-16 09:44:37 // 122152
legalább pörög a topik :)
ProdyG2020-07-16 09:36:20 // 122151
most látom, te eladtad a kocsit? hogy-hogy?
forrasr2020-07-16 09:32:20 // 122150
utóbbi két oldal itt is komoly téma
RomeoOne2020-07-16 09:31:47 // 122149
Majd raknak rá Ferodo betétet és még abban is jobb lesz :D
Zolibácsi2020-07-16 09:19:38 // 122148
Ez így van :) csak a Koenigsegg meg tud állni akár többször is, húzott disel gyári fékkel max 1x
RomeoOne2020-07-16 09:11:58 // 122147
FB-s posztok alapján néha már az az érzésem, hogy manapság egy Koenigsegg-gel is rettegni kell az úton, hogy mikor kúpol meg egy húzott dízel :DD
leopop32020-07-16 08:37:26 // 122146
Szerintem a végre megértettük egymást :)
Zolibácsi2020-07-16 07:41:26 // 122145
Nagy ccm autópályán adja ki, én is de boldog voltam mikor kész volt a 159 garrett turbó manky chip, aztán jött egy bmw 330xd és 240 nel úgy ment el mellettem hogy csak pislogtam. Mindig van egy erősebb.
Amúgy amit a 2.4 jtd - m tudott azt most tudja a gt is csak könnyebb játékosabb kivitelben, jobban gyorsul a gt, q2 sem hátrány, végsebesség kb ugyan az.
RomeoOne2020-07-16 00:08:17 // 122144
Én értem, csak arra akartam kilyukadni, hogy az állítás, amit az elején, mint valami általános dolgot akartál elfogadtatni, arról csak kiderült (remélem, most már számodra is), hogy igazából csak eléggé körbehatárolt feltételek fennállása mellett érvényes. Tehát nem hogy általános lenne, hanem inkább egy speciális eset.

A definíciók és modellek alkalmazása egy olyan terület, amire a fizikusok elég érzékenyek és Te ma (azaz tegnap) kettőnek is próbáltad megmagyarázni, hogy hogy is van az, ami egyébként nem is úgy van :D
leopop32020-07-16 00:02:01 // 122143
Nem egy 2020 as techikával összehasonlítva gondoltam.
De amúgy ha itt vagyunk akkor igazából beszéljük meg persze szeretem az ilyen beszélgetéseket.
Ennek a Peugeot 508 nak azért van ekkora végsebessége (250km/h) egyrészt mert egy 8 gangos váltó van rajta azért valószínűleg elég som alfának nagyobb végsebessége lenne ha nem a szaros M32 lenne alatta amivel 5-6 ik között nincs különbség kb :)
Elég sok múlik a vátó áttételezésen is.
leopop32020-07-15 23:54:50 // 122142
A nem annyira azt a kormolásra érted?
Mert láttam olasz csávókat ilyen puntókkal de azok kilométer hosszú kormot húztak maguk után :D
RomeoOne2020-07-15 23:54:33 // 122141
De vegyünk egy életközelibb példát.
Az új Peugeot 508. A benzines motorja az 1.6-os, a legerősebb változatban 225 lóerő és 300Nm. Szerinted nagyobb sebességnél jobban menne a nagyobb köbcentis Brera a 185 lóval és 230 Nm-rel?
leopop32020-07-15 23:52:08 // 122140
*külömbséggel
Liquid2020-07-15 23:51:49 // 122139
nem annyira mint gondolnád :)
Nem tudom mennyire ment át, de arra is akartam utalni, hogy a menés egészen relatív dolog, az ember csak ahhoz tud hasonlítani amit már érzett. Pl. a QV-ről se lenne fogalmam, ha nem vitt volna Tomi, és ha nem adott volna KUL-on 200m-en 100-at :)
leopop32020-07-15 23:51:17 // 122138
Szoktam nézni és ezzel tisztában vagyok de a Forma 1 egy másik példa.
Azok a motorok erre vannak illetve nem élettartam motorok hanem üzemórásak.
Arról nem is beszélve hogy közel sem azon a fordulat tartományon működnek mint az utcai motorok.
1.6 még ott is kis köbcenti ez mindenhol annak számít. Csak azzal a közönséggel hogy ott mást célt szolgált máshogy van összerakva mint egy utcai 1.4 vagy 1.6
Akkor így mondom az utcai autóknál számít a köbcenti illetve nyilván elég sok másik tényező is.
Forma 1-et ezért nem lehet ide keverni.
Értem mit akarsz mondani de szeritem te is hogy én mit akarok mondani :)
RomeoOne2020-07-15 23:42:34 // 122137
Mert nem raktad hozzá az előbbi célzást. Ezek szerint nem nézel Forma 1-et. Ott 1.6-os "kis köbcentis" motorok vannak. 1000 lóerő körül meg ki tudja mekkora forgatónyomatékkal. Valahogy nem úgy rémlik a hétvégi futamról, hogy a 0-100 sprint után már csak döcögnének ;)

Szóval akkor még egyszer: Nem a kis vagy nagy köbcenti számít, hanem, ahogy előbb is írtam, a motorra jellemző a teljesítmény- és a forgatónyomatékgörbe. Plusz a váltóáttételezés is, persze meg még egyéb dolgok.
leopop32020-07-15 23:36:48 // 122136
Szerintem ugyan ezt mondtam én is :)
Néha nem értelek :D
leopop32020-07-15 23:34:29 // 122135
Ez mindig így van :)
Illetve tuti kormol az a punto az biztos :D
RomeoOne2020-07-15 23:33:47 // 122134
Csak, hogy megértsd :)

A 4C motorja 240 lóerőt ad le 6000-es fordulaton, és 350 Nm-t 2100-3750 között.
A Giulia QV motorja 510 lóerő 6250-es fordulaton és 600 Nm-t 2500-5000 között.

Capisci? :D
Liquid2020-07-15 23:32:40 // 122133
Igen megy a TS is ment nagyon, gyönyőrű hangon üvöltött, a TBI is megy, a húzott 2.4 Q4 meg megeszi mindkettőt reggelire, azt meg egy szénné kokszolt Manky-Punto :) Szóval az hogy megy még nem minden, mindig van ami jobban megy :D
Jorjie2020-07-15 23:30:13 // 122132
Eldöntitek még ma, hogy kinek nagyobb?
leopop32020-07-15 23:25:59 // 122131
2000 :) Nem véletlen csináltak régen 2000 V6-os motorokat Alfa is Mazda is stb...
Szolj majd ha nevetnem kell 😌
leopop32020-07-15 23:22:50 // 122130
Teljesen más ott végtelenségig forognak majdnem azok a motorok nem utcai példa el kanyarodtuk :)
leopop32020-07-15 23:21:42 // 122129
2000 tol :)
leopop32020-07-15 23:21:28 // 122128
Csak hogy megértsd.
Dejó hogy felhoztad a 4C-t Emil.
Van egy tulaj itt Amore-on neki van egy 4C-je és egy Giulia QV-ja.
A 4C kisköbcentis a Giulia QV nagy.
És mit mondott? Illetve írt a 4C-ről a blogjában?
Hogy 0-100 ig hasonló utána ég és a föld a két autó.
És miért? Hiába könnyű a 4C a kisköbcenti miatt 0-100 ig jó utána a nagyobb sebeseégekhez illetve végsebességhez nagyköbceti szükséges :)
Egyszerűen nagy sebességnél elfogy a kis köbcenti nem tehetsz rá ezért 10 turbót
Lev2020-07-15 23:19:36 // 122127
2198-tól számít nagynak
RomeoOne2020-07-15 23:16:01 // 122126
Nézel Forma 1-et? ;)
leopop32020-07-15 23:12:19 // 122124
Hát nagyon nem mindegy :)
Elég sok motorépitő is ezt mondja hogy mindenki azt hiszi ha telepakolja turbókkal akkor mindegy hány köbcenti hát nem éppen. Ugyanolyan fontos sőt még fontosabb a köbcenti.
Nem véletlen mennek jobb időket a rolling raceben a nagy köbcentis autók mint a turbósok.
A totalcaron volt egy Supra motorokat építő csávó vér profi. Ő beszél a köbcenti fontosságáról lehet érdemes lenne megnézned :)
leopop32020-07-15 23:07:01 // 122123
Amiről beszélsz ezt 1500-7000 érzem a JTS-ben is :)
Akinek volt mind ezt mondta hogy szívó létére hamar megjön a nyomatéka alul is még külföldi Holland ismerőseim is (Ugyanígy 2.2 és 3.2 Brerát hajtanak)
RomeoOne2020-07-15 23:04:29 // 122122
1.6-os motor kis vagy nagy köbcentis?
leopop32020-07-15 23:01:40 // 122121
Mondtam bele lehet ülni ki lehet próbálni :)
Érdekes pedig semmi hihetetlen nem állítottam mégis úgy tűnik nehezen hihető neked egy gyái adatnál jobbat menni érdekes akkor az hogy lehet hogy az ismerősöm a 3.2-es Q4 Brerájával is sokkal jobbat megy mint a gyári idő? :) sőt végsebességre is nagyobbat megy eléggé sokkal :)
Illetve nem csak a 0-100 létezik azt azért ugye tudod? Kis köbcentivel mondjuk nyilván csak odáig :P
Meg ez nem egy sima sportkipufogó hanem nyílt rendszer :)
Ja meg a majd a kompresszora leszek kiváncsi akkor meg az lesz majd a hihetetlen hogy kiakasztja a km órát? :)
leopop32020-07-15 22:52:02 // 122120
Hát vicc :DD
RomeoOne2020-07-15 22:50:46 // 122119
Kéne azért ide egy műszaki továbbképzés :D
Tökmindegy mennyi a "köbcenti" a teljesítmény és a forgatónyomatékgörbe határozza ezt meg :D
leopop32020-07-15 22:48:44 // 122118
Nekem ennyi bajom van csak hogy a sok kisköbcentis a 0-100 ra veri magát.
A nagyköbcenti meg pont e felett jó :)
Giuntini2020-07-15 22:46:45 // 122117
Mondom hogy 4C-t kell venni! Az egy tonna sincs. Bevásárlásra alkalmatlan, mett csomagtartója sincs.
leopop32020-07-15 22:46:41 // 122116
Csak a kisköbcentis ‘“vagányok” mennek 0-100 ig jól.
A játék utána kezdődik :)
leopop32020-07-15 22:43:39 // 122115
Semmi baj :)
Liquid2020-07-15 22:06:50 // 122114
Egy megfelelően megírt 156 (főleg a 20v) bárhol bármikor lelépi a 159-et, ez szépen látszott KUL-on, ha másért nem, a súlyelőny miatt.. Bár az is igaz hogy amik elmentek mellettem azok általában kormoltak is :)
Liquid2020-07-15 22:03:13 // 122113
Helyesbítsünk gyorsan :)
A nagy szívómotor ( > 3000) tud mindenhol húzni, a kisebbek csak megfelelő fordulat felett. A TS is ment nagyon (legalábbis akkor úgy éreztem) de csak 2800-tól, 7200-ig, a TBI pont fordítva működik, olyan mint egy dízel (sőt alacsonyabbról megy mint a 2.4). Megy már 1500-tól, de nem érdemes 4500-5000 fölé forgatni.
Liquid2020-07-15 21:59:35 // 122112
Pedig van még ott hely, konkrétan a motor mögött egy egész vietnámi családot lehetne csempészni :D Ami tele van az a 2.4 Q4. Mert az osztómű helye van kihagyva...
Amúgy meg a 2.4 se feltétlenül orrtolós, ha megfelelő hajtáslánc van alatta.
WarbiRunner (Gyuri)2020-07-15 21:40:34 // 122111
Kíváncsiságból megnéztem pár videót. Komolyan vehetőket, mint pl. Gas Zurich. 8.5s-nél jobbat nem megy sehol. :-) Komoly önámításban élsz. 8 alá ez nem megy be, nem hogy 7 alá.. Clio RS verő, ugyan már :-) Sportkipufogó és a tíz lóerő.. hogyne. Lehet, de akkor alul nyomatékot vesztessz, pince és padlás, mindig kompromisszum. Értem a rajongást, legtöbben átestünk ezen a korszakon, de lehet ezt a műszaki realitások talaján is.
RomeoOne2020-07-15 21:35:51 // 122110
Szegény 300 ló feletti kocsik, amik manapság mind 1500 kg felettiek. Most kiderült, hogy csak boltbajárósak :DDD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak