Fórum >> Típusok >> 159

DrB2010-02-20 07:48:54 // 6502
2.4 mJTD fogyasztás, újabb személyes tapasztalat:

750 km-en 8,85 L/100km valós, márha a MOL kúton tényleg annyi liter ment bele... Fedkomp szerint 8,6 L. Mindezt +2-3 fokban végig. Ebben kb. 550km autópálya, 20km Prágán való áttötyörgés, a többi közút. Az átlag sebesség (nem röhög!) 110km/h. Németeknél Lipcsétől a cseh határig 180-nal mentem, ahol lehetett, cseh és szlovák barátainknál nem kockáztattam a vendégszeretetüket, ezért max. 150-nel.
DrB2010-02-20 07:42:41 // 6501
Szerintem is normális, nálam is így van.
pityke2010-02-19 23:25:42 // 6500
a nem baj : )
1372010-02-19 23:12:29 // 6499
:) Nem erre gondoltam. A motor lámpa égve is marad, egész indításig.
GTPeti2010-02-19 22:54:58 // 6498
Gyújtás ráadás után az összes visszajelzőnek világítani kell pár másodpercig. Ezt hívják izzótesztnek. :)
1372010-02-19 22:43:46 // 6497
Egy dolgot kérdeznék, ne nézzetek hülyének. Kulcs behelyezése után az normális, hogy ég a motorkontroll lámpa? Gyújtás után rögtön elalszik. Vétel után szervízben azt mondták, ez a normális menete, úgyhogy azóta rá se tojtam, de most eszembe jutott. Mivel gépkönyvem nincs hozzá, ezért nem tudom benne megnézni.
ALFI1562010-02-19 22:19:41 // 6496
Ahogy megtellik.Ki hogyan használja.Mennyi a város,mennyi a pálya ki,hohy huzatja....Ez előfordulhat párezrenként is,de 100ezrenként is.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-19 22:15:03 // 6495
azt olvastam én is hogy ne állítsam le na de az volt a fura hogy csak 25e km-ként tisztít?
GTPeti2010-02-19 22:14:59 // 6494
Volt itt egy fél-K.

Ennek okán egy kép. Tizenegyfél ide nyolcfél oda, azért ez is egy formás vas.

ALFI1562010-02-19 21:57:10 // 6492
Szinte mindegyik helyen ugyan azt a programot töltik rá.
ALFI1562010-02-19 21:53:19 // 6491
Nekem van magyar nyelvű leírás,könyv stb...Na ott íra,hogy mikor kigyullad ez a kis ikon ezzel nem kell foglalkozni mert öntisztító és tisztitja magát majd elalszik.Azért jó,hogy vannak magyar papírok.
GTPeti2010-02-19 21:29:20 // 6490
no pára, no para. :)
GTPeti2010-02-19 21:28:31 // 6489
Az 25-30 százalékkal több, mint a 10évvel azelőtti konstrukció, az 1.9 8V könnyebb kasztniban. Érdekes, hogy fogyasztás terén nem sokat fejlődtek. (Tudom, hogy Euro 1000-es töréstesztű a 159, meg nagyobb, meg nehezebb, meg 200+ LE, de akkor is.)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-19 21:04:37 // 6488
viszont ma indításnál jelzett a részecskeszűrő ikonja aztán hirtelen el is aludt....? nem bírja a párát? :P
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-19 21:02:32 // 6487
ez nem 156 ezen a téren 8,5-öt a 2,4 eszik 150-nél....
1372010-02-19 20:15:56 // 6486
Tudom, frissítenem kellene, de ahhoz fényképeznem kellene, fényképezőgépem meg nincs. Majd ha jó idő lesz, kérek kölcsön valakitől.
11,5-öt 190nél nem bánok, 150nél viszont annál inkább. Sajnos így kényszerítve vagyok, hogy gyorsan menjek:)
GTPeti2010-02-19 19:52:08 // 6485
Info: Az adatlapod szerint rossz topicba irogatsz. :)

A 11,5 egy dízeltől szerintem baromi sok még 190-nél is. Szerintem ott kéne max. 8,5-nek lennie...
BFMSE2010-02-18 15:56:14 // 6484
A fogyasztásra nem tudok mit mondani, de a Vmax szerintem kevés.
Blade2010-02-18 15:53:39 // 6483
Vagy ez ? A típusválasztásnál van a lista
pettinke2010-02-18 15:40:56 // 6482
katalógus szerint a 200 lovasnak (de a 210-esnek is, hálistennek teljesen egyértelmű adatot nem találni) 223 - 225 km/h a vége óra szerint, szóval ez mondjuk határesetnek nevezhető :)

mennyi idős a dög?
1372010-02-18 15:26:21 // 6481
Tegnap este le kellett ugranom vidékre, új tapasztalatokkal gazdagodtam. Fogyasztás 190-nél 11.5 (ugyanennyi 150-nél is). Vmax = óra szerint 220, Gps szerint 209. Ennél jobban sehogysem akart menni, lejtőn lefelé se nagyon. Ezek alapján jól gondolom, hogy nincs meg benne 200 ló, ugye?
1372010-02-17 20:57:21 // 6480
Nekem a max teljesítménnyel nincs gondom, illetve sztem tökmindegy, mert nem gyorsulásra használnám. A városi vezethetőségét viszont nagyon utálom, alul nem húz, és rossz a gázreakció, nagy a turbólyuk, csak ennek a megszüntetése érdekel. Ehhez meg optimalizálgatós megoldás kell. Körbenézgetek, aztán meglátom mi lesz. Legfeljebb semmi.
GTPeti2010-02-17 20:48:40 // 6479
Azért egy előre megírt program is lehet jó. Ez a dolog sem fekete-fehér. Az lehet, hogy pár százalékkal kevesebbet hoz ki, mint egy optimalizált viszont többszörösen ki van próbálva. (Amúgy a motorok szórása sem túl nagy, de persze létező dolog.)
pettinke2010-02-17 20:42:19 // 6478
igen, általában így van... ez kb. annyit ér mint egy beiktatós tuningbox.
egy ideje már keresem, de nem lelem azt a cikket (talán a Totalcarról?) ahol pont egy olyan tuningos cégről írtak, amelyik optimalizálgat, szád íze szerint.

ha kiszeded a DPF-et, akkor szerintem megborul a motorvezérlés ... az egész kipufogórendszer erre a fojtásra van optimalizálva, meg mintha a DPFben is lenne szenzor, amit figyel az ECU. a ződkártyát nemtom,,,
1372010-02-17 20:27:03 // 6477
Egyébként mi van, ha kiszedem a DPF-et? Zöldkártyán nem megy át?
1372010-02-17 20:25:24 // 6476
A probléma az, hogy a legtöbb helyen előre legyártott programot töltenek fel a chipre, és nem sokat optimalizálgatnak. Bemérik előtte, bemérik utána, aztán szevasz. Még azt is megmondják, hogy melyik német cég csinálta a programot. Ez nekem nem frankó.
pettinke2010-02-17 18:26:00 // 6475
a német fórumot olvasgatom, ott többen negatívan állnak a csippeléshez.

állítólag problémákat okoz a részecskeszűrővel meg az EGR-el, meg a megnövekedett nyomaték miatt a 400 Nm-re méretezett hajtáslánccal, sőt az egyik ember bepakolta a képeit a csippelt 159-eséről, ami némi DPF túlmelegedés után le- és kiégett :-/

de ezek a gondok nyilván csak hosszú távon jelentkeznek, és a pozitív serpenyőben van a teljesítménynövekedés mellett az egyenesebb nyomatékgörbe is (mármint, lentebbről húz).

az persze nem derül ki egyértelműen, hogy ezek csak box-os tuningok voltak, vagy valódi remapping is történt-e...

jó, tudom, nem sokat segítettem rajtad :))
1372010-02-17 13:11:54 // 6474
Tapasztalat van róluk?
1372010-02-17 13:02:30 // 6472
Chip remapot szerintetek hol érdemes csinálni 2.4hez? Lassan elvinném. Kíváncsi vagyok a fékpados mérésekre is.
DrB2010-02-16 20:38:08 // 6471
A Philips X-treme H7-es izzókról meg annyit, hogy semmi mellbevágó élmény. Az előző, szakszervizben belerakott, fogalmam nincs, milyen márkájú égő is hozta ugyanezt. Ahhoz képest tuti nincs 80%-os javulás, ahogy a marketing szöveg állítja a dobozon, de még 10% sem. A Philipsnél is ugyanúgy keveslem a megvilágított szakasz hosszát. Pár netes véleményt elolvastam. Páran dicsérték, hogy mennyivel fehérebb a fénye, meg jobban megvilágítja az út szélét, azaz nagyobb szögben világít. Max. az utóbbit tudom megerősíteni, de az sem látványosan jobb. Még azt emelik ki páran, hogy főleg esőben mutatja meg, mit tud. Erről még nincs tapasztalatom. Az élettartamát meg mindenki szidja, elválik, nálam meddig bírja.
DrB2010-02-16 20:31:54 // 6470
A fogyasztás korábban szóba került a 2.4 mJTD-nél. Most tankolás után kiszámoltam. Csak rövid, kb. 10-15 km-es szakaszok voltak benne, tehát épp hogy bemelegedett a vas mindig. Lakott területen kívüli, tehát nem városi araszolgatásról van szó, forgalomtól függően 80-120 közötti tempóval. 9.9 L-re jött ki, mindez az új LMM-mel. (Amióta az új LMM van benne, a hideg indítás is sokkal jobb.)
Arno1662010-02-16 16:19:00 // 6469
Sziasztok!

Ha érdekel vkit van 4db jó állapotú második autón egy szezont futott 225/50R17 Vredestein Giugiaro Ultrac gumim eladó.

34e/db, 7mm profilmélység.

(Thesis-en volt, 18-as felniket kapott nyárra igy a 17-es télivé avanzsál.
17-es minőségi téligumi is érdekel cserébe! )




Arnold
Corn2010-02-15 15:21:31 // 6468
Na megint én...
Csinált egy olyat az automata váltóm, hogy nem engedte magát rükvercbe tenni. A váltókaron levő gombot nem tudtam megnyomni, így csak a D és N volt elérhető, R és P nem. Persze ezt akkor csinálta, amikor egy szűk utcán próbáltam beállni egy parkolóhelyre, amihez nagyon kellett volna a rükverc, és mögöttem egy csomó ideges román várt arra, hogy elhúzzak az útból. Ami persze nem sikerült, mert ahhoz is kellett volna a rükverc, hogy feladjam a próbálkozást és továbbmenjek.
A gombot nem tudtam megnyomni, hiába mozgattam mindenfele a váltókart, hiába állítottam le az autót. Végül üresbe raktam, ketten segítettek hátratolni kicsit az autót, így tovább tudtam menni. Egy nyugodtabb helyen próbálkoztam tovább, leállítással-újraindítással. A kulcsot csak a vész-pöcökkel tudtam kivenni, mert amúgy csak P-ben adná vissza. Semmi eredmény. Végül hívni akartam a szervízt, de előtte még hisztiztem egy jót, kapott néhány figyelemreméltó ütést a váltókar, ettől megjavult :) Vsz. a váltókaron levő gomb volt beragadva (ami megakadályozza, hogy véletlenül R-be tegyem menet közben), mert nem volt semmilyen holtjáték, lötyögés.
Érthetetlen, elfogadhatatlan, kellemetlen.
DrB2010-02-13 17:44:31 // 6467
ez jó :DDD
DrB2010-02-13 17:27:01 // 6466
Maradjál, oszt majd 2 év múlva összeadjuk a költségeinekt... :p
GTPeti2010-02-13 16:54:26 // 6465
A néhányszor sok év alatt semmiképpen sem 2 hét. :))
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-13 16:49:56 // 6464
"a pár héttel ezelőtt" semmikép nem egy hónap de nem is egy hét :)
GTPeti2010-02-13 16:41:28 // 6463
Két hetente na nee.... Az Uno-mban világ életében emelt fényű izzó volt és talán ha 3szor cseréltem a sok év alatt. Az Alfában is volt prémium izzó és nagyon ritkán égtek ki.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-13 16:36:54 // 6462
végezzünk egy kis számítást ki jár jobban Te vagy én...ha két hetente tönkre megy a H7 az azt jelenti hogy 800x 28x 2/év tehát 44800ft...3 év alatt megy tönkre a gyári xenon amiből persze egy párat kell venni azaz 35 x 2 az 70e ft... tehát a 44800x3 az több mint az 1x 70e :DDD maradunk a Xenonnál :P
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-13 16:32:05 // 6461
adok mellé ha kell :P
GTPeti2010-02-13 16:31:12 // 6460
Lehet nálatok H4-es izzót szettben kapni kiskalapáccsal? :)
pettinke2010-02-13 16:30:37 // 6459
hát tök más a formájuk, nem megyen bele.
vesd össze: szilánk prokee blogjáról :))
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-13 16:26:32 // 6458
Nightbreaker pl ...csak H7-es szabványú megy bele...bár kiskalapáccsal minden formálható :P
DrB2010-02-13 16:25:08 // 6457
A sógorom, mérnök ember ő is, szintén ezt mondta. Olyan csekély gyártási szórással tervezik ezeket az égőket, nem véletlen, hogy szinte egyszerre mentek ki. Csak azt furcsállom, hogy a pár hete beletett, állítólag új égő, eddig bírta. Tudom, könnyen lehet gyártási hibás, stb. De most tutira tudom, mi került bele.

(Jelentem, tegnap ment ki a bal tompított, s ma már cseréltem is. :))
DrB2010-02-13 16:20:54 // 6456
És akár H1-es vagy H4-es égőt is rakhatok az Alfába?

Mint a kézikönyv is írja, a tompítottba és reflektorba ugyanaz, azaz H7-es égő való. Ha ez a Philips X-treme láthatóan erősebb fényű lesz, lehet, a refikben is kicserélem. Tudtok olyan típust ajánlani, ami gyárinál tényleg jobb fényerőt ad?
GTPeti2010-02-13 15:49:24 // 6455
A Philips izzóval elégedett leszel, de nem lesz nagyon hosszú életű. Az, hogy egyszerre mennek ki az izzók egy természetes jelenség és a csekély gyártási szórásra vezethető vissza.
(És pont ezért egy közveszélyes elmebeteg az, aki hosszan egy "félszemű" autóval közlekedik. Itt nem rád gondoltam!!)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-13 15:44:56 // 6454
Osram, Philips, Tungsram, GE is gyári beszállító....effektív tök mind1 melyiket rakod bele a H7 sajnos ilyen a H1, H4 sokkal jobban bírja...
DrB2010-02-13 13:29:58 // 6453
Pár hete nagyjából egyszerre kiment mindkét tompított égő. Az LMM csere miatt pont akkor került szervizbe a vas, hát kicseréltettem az égőket is velük. Tegnap újra kiment az egyik... A szokásos H7 12V 55W paramétereken kívül még KSE és 2N3 ill. E13 feliratok szerepelnek rajta. A gugli után sem lettem okosabb. ErHrd vagy más, tudjátok, ez melyik gyártó melyik típusa?

Ma vettem bele egy pár Philips X-treme Power égőt, ez ajánlotta a boltos, akár 80%-kal nagyobb fényerőt írtak rá a marketingesek. Este kiderül, hogy szuperál a valóságban.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak