Fórum >> Típusok >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)2010-09-11 21:03:06 // 7914
ez egy hülye kifogás valamit mondani kell...az euró 5 szabványt úgy lehet teljesíteni hogy azt a blue (valami) löttyöt kell még pluszba tankolni :)
Piritu - 1.000.0002010-09-11 20:57:10 // 7913
Kezdelek érteni benneteket, kedves 159 topiklakók :-)
Ma sikerült mennem egy jó darabot a győriek tesztautójával:

150 lovas mjet, mint az enyém.
Nagy királyság, tényleg "egy új korszak", ahogy a topikcím is mondja.
GTPeti2010-09-11 20:50:39 // 7912
Bizonyára az Euro X-szel fogják megmenteni a világot a pusztulástól. A gyárak, hajók, stb. dolgozhatnak nyugodtan, az nem gond. Hmm... :(
Piritu - 1.000.0002010-09-11 20:43:52 // 7911
mondjuk érdekes, mert amikor kihozták őket az a reklámduma ment, hogy már most teljesítik az euro5-öt :-(
GTPeti2010-09-11 20:43:13 // 7910
Persze "canbus-os". Azt a hülyét aki ezt kitalálta (és terjeszti)...

Én még sosem láttam olyan LED-et, amin volt CAN-bus csatlakozó.
Piritu - 1.000.0002010-09-11 20:20:09 // 7908
No megkérdeztem, hogy miért kerültek le az árjegyzékekből a2,4Mjet-ek és a többiek. Egyszerűen nem tudják teljesíteni az EURO5-öt. Csak azok a motorok maradhattak, amelyek tudják :-(((
.....2010-09-11 15:10:37 // 7907
Vettem philips blue vision xenon hatású helyzetjelző izzót, a gyári xenon mellett sárgán világít ez is... Majd kipróbálom a canbus-os ledes helyzetjelzőt is.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-09-11 12:16:46 // 7906
Bakker erről beszélek hogy egy V6 autópályán kevesebbet zabrál mint egy kispötstúrós 1.4-es ...még szép a V6 nem pörög lófszt sem az 1.4 meg mint a rotációs :P
Öreg emberrel nem pofoszkodom annyit adnak érte mint egy normálért :DDD Hokedli helyett meg viszek nokedlit a pörihez legközelebb :P
Don Gombóc2010-09-11 12:10:18 // 7905
Kb. Így. :)
Don Gombóc2010-09-11 12:08:47 // 7904
És a beszállító szarért hugyért szállítja be. Az egész egy parasztvakítás és a végfelhasználó szopik. Az azért kurvára bosszantó hogy miket szívnak az emberek ezzel a kormolódással a mai dízeleknél. Ennyit a környezetvédelmi próbálkozásokról. Az összes olyan cuccot ami a környezetvédelmet és a keverékszabályzást csinálja azt kötelezően örök élet garanciára ítéltetném az autógyárakkal szemben a híres Unió által. Miért is ne, hiszen fontos a környezetünk nem?
Don Gombóc2010-09-11 12:02:39 // 7903
Az biztos hogy nem eszik 160 as haladásnál egy Mito 12 litert. Akkor baja van. Az autópályán a 166 V6 TB nem eszik annyit, inkább 10,5 lityit, pedig 1500 kg. Ott baj van, akinek ennyit eszik az jobb ha elmegy egy jó asztaloshoz csináltatni magának egy új falábat. :)
Don Gombóc2010-09-11 11:59:17 // 7902
Szerintem kocsival voltam, már mint a 166-tal. Csak hátul álltam mivel elől voltak a csicsa Fiatok, így hátul jutott hely a Lanciak között. Mivel délben mentem így nem maradt hely. Egyébként szerintem eleget megyek a 166-tal, megkockáztatom legalább annyit mint az aktív 166 topiclakók együtt. :)
Különben meg téged is pofán váglak legközelebb, persze ha hozol magaddal egy hokedlit amire rá állhatok. :)
Andy2010-09-10 22:33:52 // 7901
Nem szarakodunk a méterrel! :)) Ha menni kell megyünk. Gyorsan, de legalább jó drágán! :)))
BFMSE2010-09-10 22:31:00 // 7900
Amikor legyártanak egy motorból több száz ezer darabot, akkor a turbó, levegő visszahűtő, csövek, a plusz munka mind nagyon sokat számítanak.
GEORGE2010-09-10 21:50:03 // 7898
Ezt a dumát a nagyvadasok nyomatják.
Mivel tény, hogy isznak a gépek, inkább azt mondják, hogy nem úr aki nem herdál :-)))))))
De mikor menni kell valahova, akkor meg van gondolva minden méter :-)))
GEORGE2010-09-10 21:48:31 // 7897
Akkor sem akarok 12L tölteni 160-as haladásnál egy MiToba 100km ként tartson ezért bárki szarrágónak :-))

A diesel nagyot fejlődött, nagyobbat mint bármelyik benzin motor. Ez egy száraz tény. :-)
Amig ilyen jók leszenek a dieselek én maradok náluk :-)
A jelenlegi verdámat 200-felett tudja csak beérni a 3.0 V6 erőművel szerelt 166-os.
és beéri átlagban 8 literrel :-) De jó lenne belöle egy új,le lenne a gondom a következő 6 évre...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-09-10 21:39:11 // 7896
"Bár mint írtuk Charlie barátommal, a dízel a szarrágásról szól, az üzemanyag neve benzin, és különben sem úr az a ki nem pocsékol. :)"
írja ezt egy olyan aki gyalog jár találkozókra meg max 7 végén veszi elő a benzinfalót :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2010-09-10 21:30:50 // 7895
végre ismét a a kezeim között az autó....eddig jó
Erhard 242 (Pure Energy)2010-09-10 21:26:03 // 7894
aham az enyém is megáll 6-ból ha 70-nel megyek mindenhova :P
GEORGE2010-09-10 20:40:28 // 7893
A 159 tbi 1400-1500-tól rendesen megindul, legalább is amelyiket én vezettem az elindult.
5.500-nál meg bólint egyet mint a JTD 8V 3.800-nál....
Don Gombóc2010-09-10 19:48:18 // 7892
Ja azért még 1400-tól nem tolnak, csak valahogy megindulnak. De ennek az az ára hogy 5000-től elfogynak.
Don Gombóc2010-09-10 19:46:36 // 7891
Olyan nem létezik, csak a marketing mesékben. Az vitathatatlan, hogy a magasabb környezetbesorolásokat könnyebben teljesítik mert jobb tökéletesebb az égésük, persze ez is csak butított esetben. Ezekből a modern turbósokból többet is ki lehetne hozni teljesítményből de akkor nem lenne jó az Euro besorolásuk. Bár mint írtuk Charlie barátommal, a dízel a szarrágásról szól, az üzemanyag neve benzin, és különben sem úr az a ki nem pocsékol. :)
GEORGE2010-09-10 19:41:49 // 7890
Akkor is azt tapasztaltam az összes általam vezetett MiTo-nál és a 159TBi-nél hogy normál haladásnál sokat isznak. Mint ahogy írod, ha a turbo már tölt akkor már eszik és bizony ezek az új TBI-k mér 1400-tól tolnak ezért is isznak sokat normál tartós haladáskor......
Szóval megérkeztek a szuper erős szuper takarékos turbóbenzines erőforrások :-)))))
Don Gombóc2010-09-10 19:34:04 // 7889
Pont ezért írtam, mert egy nagytalpú állat vagy. :)
A 166 V6 TB sem eszi többet 200- 220 nál pályán.
A tempomat meg egy agresszíven működő szarság, attól egy tapasztalt sofőr jobb adatot tud produkálni tempomat nélkül mezei gázpedál kezeléssel. A turbós motor meg egy bizonyos fordulat felett akkor is sokat eszik ha nem nyomkodod a gázpedált, nem úgy működik mint a szívó. Lehet hogy nem írtam hogy ( "általában") a tesztautó vezetők, de akkor most megteszem ha meg megsértődsz akkor kapd be ! Ha nem sértődsz meg akkor is ! :)
GEORGE2010-09-10 19:00:53 // 7888
Nem tudom hogy ismersz, de ha a lentit tartod rólam akkor szomorú vagyok.
Amikor kinyomtam a szemét 13,6L/100km evett. Ezt írtam is, hogy nem tartom soknak, mert bőven 2-el kezdődött a seb adat abban a 110km pályás távon.
Továbbra is tartom, hogy a tempomatos 140-es haladás nem szemkinyomós és sok az olyankor eltüntetett 10-11L/100km közti érték.
Don Gombóc2010-09-10 18:40:55 // 7887
A másik meg az hogy akik hozzájutnak egy tesztautóhoz, azok általában minden mindegy alapon mivel nem az ő kocsijuk, kinyomják a szemét a verdának, és utána jön a fikázás hogy milyen sokat eszik. Soha senki nem úgy vezet egy tesztautót mint a sajátját. Különben is nehogy már valaki bedumálja hogy 200+ le csak úgy ingyen van kis fogyasztással. Ha ott nyomod a 200 Le környékén, bizony a nagy dízel is ott van a 10 liter felett gazdagon. Teljesítményt csak üzemanyagból lehet kihozni. A többi csak parasztvakítás.
Don Gombóc2010-09-10 18:35:42 // 7886
Az a 4 liter a VW lupo. :) Azt azért ne emlegessük egy kategóriában egy 1,9-2,4 dejzellel. Max lejtőn motorfékkel eszik ennyit egy 2,4 mJET.
GEORGE2010-09-10 18:34:25 // 7885
Igen, ritka szar motor volt ez a 2,4 jtd........ :-)
GEORGE2010-09-10 18:29:51 // 7884
Nem tudom, de igazából nem is érdekel.....
Piritu - 1.000.0002010-09-10 16:43:52 // 7883
A fehérvári munkatársamé 7-8 ból megállt :-))
Piritu - 1.000.0002010-09-10 16:42:55 // 7882
Halkan megkérdezném, hogy tuti hogy minden rendben volt azzal a 159-el?
Piritu - 1.000.0002010-09-10 16:33:37 // 7881
Csak idézni tudom magam a korábbi hsz-ból: "Viszont a Cartárs annyit bizonygatta, hogy kénytelen vagyok elfogadni...."
tipoatti2010-09-10 14:42:38 // 7880
Biztosan azért, mert korszerűtlen, rossz motor! :P :)))
Arno1662010-09-10 14:29:29 // 7879
Erre az a megoldas hogy akkora autot kell venni amit fenn tud tartani az ember kenyelmesen, es eleg eros az igenyeinek. Nem nagyobbat. :)

Anelkul hogy szetcsippelnenk, kivernenk a keramiat a katalizatorbol, mutyizott gazolajat toltenenk bele, akkorat terpesztene az elhanyagolt futomuve h ranezesre izgalomba jon aki latja.

Egy ket tonnas 200+LE-s automata valtos dizel soha nem fog 4 litert enni, ez tutifix.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-09-10 14:10:11 // 7878
egyet tudok a sima 1.6 Octavia az katasztrófa 12L zabrál
Longman2010-09-10 14:01:39 // 7877
sajnos itt az előző cégtulajdonos faszakodásai és tönkremenetele miatt nem volt rá lehetőségem. mostmár van :)
GEORGE2010-09-10 13:58:48 // 7876
Előbb kellett volna ezt kigondolni....a 159 TBi már volt nálam ...majd a Giulietta TBI-veé összemérhetjük...
Longman2010-09-10 13:57:12 // 7875
pedig azt gondoltam elég hangsúllyal írtam hogy nem kételkedem a mérésed hitelességében csak furcsálltam. de elhiszem, de vmikor ha lenne rá lehetőségem kipróbálnám magam is. csak nincs a közelben Alfa szalon.

a tesztek nem érdekelnek mert mindig hülyeségeket írnak a fogyasztásról.

persze lehet annyi, függ a körülményektől természetesen. De a képeken 13L-ket is láttam, ill. írásban inkább a 10-13L hangzik el a Tibire, nem a 8-10L. Nem mindegy.

A gondolatmenet ott hibás hogy szívó 1.6-osokkal hasonlítod össze. ennek viszont 130 helyett 175Nm-e van ami 1500-3500 között rendelkezésre áll. Szóval sokkal-sokkal dinamikusabb, ezáltal kevesebbet is eszik. Felesleges városban 2200 fölé forgatni, hát így.
De ha akarod, szívesen demonstrálom videoval akármivel.
De a legjobb megoldás: szerintem Te könnyen tudsz szerezni egy 159 TBi tesztautót, én meg egy octavia tsi-t, így találkozhatunk és megbizonyosodhatunk a valóról.. :DD
GEORGE2010-09-10 12:58:46 // 7874
Kinulláztam a pályára való felhajtás előtt és kattintottam egy tempomatot.
Mutassa meg már valaki, hogy hogy lehet kíméletesebben vezetni....

Vagy olvasd el az összes 159 TBI tesztet ott is ezekkel a fogyasztási adatokkal találkozol.
Ha csak nálam evett volna sokat akkor azt mondom bennem a hiba, de nem ez történt.

Súlyban a 159-hez közelebb álló, Skoda Superb 1.8 TSi (160 Le, 250Nm, 1550kg) 130-150km/h 8,8 - 9,1, város változóan itt már nagyon lábfüggő, 8,8-11L. Szintén saját mérés.

Szóval 130-nál 8,8? a Skodánál? gondolom ez a 8,8 lehet simán 9 liter illetve 10 is mondjuk emelkedőn felfele, igaz? akkor a TBI sem olyan rossz a 9-10 literjével, hisz súlyban nehezebb és eleve pörgősebb a motorja.
A Skoda is megindul 1300-1400-asfordulattól?

Én nem tudom, hogyan közlekedsz te az octavia-val, de nagyon furcsállom a városi 6.5 L/100-at. Egy szívó 1.6-os Tempra, Marea. BMW 316i szintén hasonló teljesítménnyel mint az 1.2 TSI 8-9L/100km alatt nem létezik.....
Erhard 242 (Pure Energy)2010-09-10 12:33:18 // 7873
jah a plusz turbó meg a csövek meg az intercooler mennyi? plusz 50e?
BFMSE2010-09-10 12:18:33 // 7872
Turbos motort csinálni sokkal drágább mint egy szívót. Ma azért tértek vissza ehhez, mert az Euro5 normát így tudják teljesíteni.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-09-10 11:54:56 // 7871
na pont a régi dolgok miatt sem kell kis túrós autók...egyik havernak volt R5 Alpine na az 2 havonta lett HF-es, a Charade ne is említsd amit generálozni kellett, a Punto GT is ledobta a láncot....előbb kell egy modern V6 ami igaz hogy 9-10l-et zabrál de mellette 220 ló és nem dob le semmit :)
Szerinted anno miért álltak le a kis túroskról? Azt ne is említsd hogy az euro szabvány miatt ....
Longman2010-09-10 11:32:55 // 7870
pedig általában dicsekedni szoktak vele..:)

ezt a kikönyökölést már a múltkor is írtad.
nálunk még egy ilyen eset sem volt. (1 garis turbócserés már igen, de ott sem a turbó halt meg hanem ha jól emlékszem a wastegate tengelye tapadt le néha és alig érezhetően 2000-es fordulatnál torpant a kocsi)
Meg az sem mindegy mikoriak a kocsik, sokat változtattak az elmúlt 2 évben. Ha hozzád járnak gondolom már nem garis, szóval valszeg az első generációs túró-kompresszorosok lehetnek, ott más a helyzet. Olyat én sem vennék.
Kollégámnak ilyen 140Le-s Jetta van, az is 6,5-7,5 között kajálgat.
Érdekes módon az újabb "sima" TSi-k minden szempontból jobbak.

A 170Le-s 1.4 túró-kompresszorról el tudom képzelni hogy csinál ilyet. Tőlünk 1 ilyet vittek eddig, meg is állt már 2x, de mindkétszer kuplung baja volt, nem bírta. El is adta az ügyfél. Úgyhogy el tudom képzelni. Azóta le is állították a gyártást és átdolgozták a motort, "csak" 160Le-s.

nekem nem kell kis köbcenti + turbó
Pedig nem rossz az. Tőlem is sokan megkérdik, mennyit bír majd a motor? Nekem volt 1986-os 1.3-as Uno Turbo-m 105Le-vel. (de említhetném az R5 Turbo-t, a Charade Turót is)
Kérdem én ha akkor meg tudták csinálni, 2010-ben, a közvetlen befecskendezés, változó geometria, egyéb fejlesztések korában egy VW vagy Fiat konszern nem tudná?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-09-10 10:17:41 // 7869
akkor nekem mindenki többet mond :) Nekem nincs 40 ügyfelem csak 3db 1.4 túrós VW-es és mind a 3omnak kikönyökölt a blokk...akkor mit mondjak ezek után? nekem nem kell kis köbcenti + turbó még dejzelből sem nem hiszek benne...
Longman2010-09-10 10:11:39 // 7868
na nem akarom az én apukám erősebb játékot játszani, de nekem meg 30-40 ügyfelem 1.2 - 1.4 Tsi autója (1200-1300kg száraz tömeg) eszik ennyit, van köztük mindenféle vezetési stílusú ember, akik mind-mind más körülmények között használják. (pl 1 év - 50.000km) + a saját mérés is alátámasztja.
az utolsó mondatod pedig teljesen pozitív, nem? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-09-10 10:09:46 // 7867
így van ezek teljesen hihető adatok...egy 2,5 Subaru simán benyeli a 12l benyát tudom mert vezettem sokáig...ja meg nem jó bele a 95 benzin csak a kénmentes :(
Erhard 242 (Pure Energy)2010-09-10 10:05:09 // 7866
nem tudom mennyire vezetsz óvatosan vagy mennyire nem de egy akármilyen 1.4 turbós benzines ismerősöm autója nem eszik 7-8L alatt...nekem az 1,8t autóm sok város + pálya 150 + 18" kerék 8,5L...csodák nincsennek
1372010-09-10 10:04:05 // 7865
1500 kilós subaru outback 3.0 17 liter városban, normál tempó mellett, 1900 kilós Q4 3.2 V6 159 21 liter városban, normál tempó mellett. Ezek hihetőek számomra.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak