Fórum >> Típusok >> 159

droberto2012-04-11 07:47:48 // 20640
Most mér értem, hogy te miről beszélsz. Elbeszéltünk egymás mellett...
Én a DPF fogyasztásemelő hatását vitatattam!
.......................2012-04-11 07:41:13 // 20639
Nekem bejön a 19 es kerék,én bátran ajánlom otthonra is,ugyanúgy megmaradt a kényelem
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-11 07:02:13 // 20638
max látványra mivel széltében ugyan akkora mint a 18-é meg nehezebb is a 19-es.... én vezettem TI 59-et akkor tettem le arról hogy vegyek nagy felniket itthonra nem gyere be ellenben tényleg szép :)
SKrisz2012-04-10 22:44:42 // 20637
Stimm... de a jó méret az a: 235/40R19 :)))))
.......................2012-04-10 22:16:24 // 20636
a 235 /45 R18 a "Normális méret"
a többi csak egyszerűen kicsi
.......................2012-04-10 22:13:45 // 20635
Na ezért nem dugul neked,a DPF
A mitoban is a motor "nyakán " van
bezzeg a 159 ,brerában
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-10 22:10:52 // 20634
így van növelik a nyomást meg a levegő mennyiséget, adott mennyiségű gázolajat nagyobb nyomáson lehet jobban szétporlasztani amivel tökéletesebb lesz az égés hatásfoka amit még jobban lehet növelni a bevitt levegő mennyiséggel....
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-10 22:01:56 // 20633
én optimalizálásról beszéltem amit boxszal nem lehet elérni :P
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-10 22:01:02 // 20632
én maradok ennél nekem bevált nem váltok már semerre max Motul-ra :) A "gyári" olajra haragszom vagy az Alfa ajánlására ha normális olajat írtak volna elő megkíméltem volna magamat némi szopástól meg költségtől...
Piritu - 1.000.0002012-04-10 21:42:09 // 20631
Tényleg semmi, de a kérdés jogos :-P
GTPeti2012-04-10 21:36:04 // 20630
"Most logikusan, ha egy jól működő koromszűrő megnövelné a fogyasztást, azzal csak romlana az emisszió és a CO kibocsájtás...."

Ennek amúgy totálisan semmi köze nincs a befecskendezéshez és a porlasztáshoz. A kettő között nincs összefüggés.
GTPeti2012-04-10 21:31:35 // 20629
"Elméletileg, bár én nem hiszek ebben!"

Ez nem hit kérdése. Nem véletlenül emelik a bef. nyomást generációról generációra.


@Erhard: Egy box tudtommal nem 2%-ot emel.
direttore2012-04-10 21:24:38 // 20628
és maradsz is ennél gondolom. Jobb mint a selenia multipower, azt hiszem az tudja a C3-at?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-10 21:21:27 // 20627
mi baja lenne? :) nem kormol tőle már a második olajcsere óta használom lassan jön a harmadik is
Piritu - 1.000.0002012-04-10 21:17:55 // 20626
Az enyém a leömlőben van.



Ma körbesétáltam a parkolóban idekint. Könnyű megkülönböztetni a benzines kocsit a gázolajostól. Amelyiknek kormos a kipufogója, az benzines, amelyiké rozsdás, az diesel :-DD
direttore2012-04-10 21:17:23 // 20625
régóta mész ezzel az olajjal? Semmi baja a gépnek?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-10 21:14:18 // 20624
igen a kocsi alatt van a katalizátor de az egyben a DPF is mint minden dejzelnél :)
Piritu - 1.000.0002012-04-10 21:09:06 // 20623
Bakker eddig azt mondtad, hogy a nálad a kocsi alatt van, ahol nekem csak egy cső van. Ezek szerint félreértettem?
Piritu - 1.000.0002012-04-10 21:07:00 // 20622
Érdekes, nekem decire stimmel a comp a tankolással. 225/50x17 kerekekkel.
Piritu - 1.000.0002012-04-10 21:05:58 // 20621
Amit írtam több tízezer km átlaga és nem 90 országút. Amúgy dejzel nem a városba való.
Ezt kerek-perec közölték is velem vásárláskor. :-P
(u.i. volt szerencsém a pesti őrülethez, 13 km/órás átlagsebességgel. Köszönöm, maradok vidéken. )
droberto2012-04-10 21:01:33 // 20620
Elméletileg, bár én nem hiszek ebben!
A porlasztási hatásfokot még csak-csak értem, de a railnyomással nem tudom mire célzol...
Most logikusan, ha egy jól működő koromszűrő megnövelné a fogyasztást, azzal csak romlana az emisszió és a CO kibocsájtás....
droberto2012-04-10 20:43:18 // 20619
A (legkisebb) alapméret:

205/55 R16 (d= 632 mm)

További méretek:

215/55 R16 (d= 643 mm Δ= 11 mm)
225/50 R17 (d= 657 mm Δ= 25 mm)
235/45 R18 (d= 669 mm Δ= 37 mm)
235/40 ZR19 (d= 671 mm Δ= 39,5 mm)

Ennyit a váltóméretek görcsös erőltetéséről... Gyártónk nagyívben tojik rá...

Magyarán az alap 16" és a 18" közt van 37 mm különbség! (Persze csak akkor, ha te "gyári" méretű gummával jártál)
Én a majd 40 mm-t minden téren megéreztem...
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-10 20:41:09 // 20618
azért az hozzá tartozik hogy a porlasztókat olyan 3-4000 bár környékén tesztelik ...ha optimalizálásról van szó max 2%-ot tolnak a nyomáson ez nem egy rizikófaktor
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-10 20:33:58 // 20617
castrol edge 5w30 pontosan :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-10 20:33:16 // 20616
miért hol van külön a katalizátortól? :)
droberto2012-04-10 20:18:19 // 20615
Téli gummával nekem is ennyit evett hasonlóan használva...
Többen azt mondják, hogy csökken a remaptól az étvágy. Tudok olyat is akinek nőtt...
GTPeti2012-04-10 20:17:52 // 20614
"nő a teljesítmény és csökken a fogyasztás" dologra kíváncsi lennék!"

Ilyen elméletileg valóban létezhet. Mégpedig a porlasztás hatásfokának javításával. Ez a railnyomás-megnövelésének jótékony hatása. A negatív hatása pedig a megnövekedett igénybevétel.
SKrisz2012-04-10 20:17:15 // 20613
A "18 -as téli kerekem és a rajta lévő gumi (átmérője) ugyanakkora volt, mint neked a "16 -oson (1 számmal kiseb, mint a "19-es) és itt is stimmelt a különbség a comp által mutatott érték és a valós között :)
droberto2012-04-10 20:15:01 // 20612
Azért mutat többet, mert 19"-os kerekünk van! Megjegyzem, nekem ezzel legalább a km-órám pontos!
A 16"-lal kevesebbet mutat mint a valóság, igaz, csak 0,05-al....
SKrisz2012-04-10 19:58:53 // 20611
Egyszer azért "mérj" utána. A comp. nekem is mindig ennyit mutat (7.6 - 7.8 között van 1 tankolás átlaga) valóságban pedig 6.7 körül mozog. Szóval az az 1 liter nekem ott van, csak minuszban :)
stukker19872012-04-10 19:37:33 // 20610
Nálam 7,5-7-6 liter comp szerint az átlag.
Szerintem valójában több,bár tankolásnál nem mértem még utána.

Ez 50% város 50% autóút,de rövid távok.

Mindent legtöbbször kissé nagypapás tempóban.

Ezzel személy szerint én nem vagyok elégedett figyelembe véve az eddigi autóimat vagy azokat amiket azért elfogadnék.

Kiváncsi vagyok,hogy remap mennyit segítene rajta,ha csak az optimalizálásra megyünk rá és nem kell telj többlet.
direttore2012-04-10 19:04:34 // 20609
Milyen olajat használsz Erchard? Pontos nevet kérnék :))
direttore2012-04-10 19:01:59 // 20608
Nálam is azzal van egybeépítve és 2006-os a gép:)))
Pályán 90-el jo a fogyi amit írsz, probáld ki városban, mondjuk olyan helyen ahol nem tudsz 15 percet menni egyfolytában ha regelni kell, pl sok a lámpa, dugó stb.....
direttore2012-04-10 18:59:17 // 20607
nem kiírja, kiírta, kinyírta:)))
Piritu - 1.000.0002012-04-10 18:48:33 // 20606
Nincs fele sem autópályán...
Piritu - 1.000.0002012-04-10 18:47:47 // 20605
Meg az is hozzá tartozik, hogy nálam a katalizátorral van egybe építve. Nem véletlenül változtattak rajta.
.......................2012-04-10 18:38:26 // 20604
mert Te pályán jársz,ott eléri a 650 fokot simán a DPF ,nek kell neki extra nafta
Piritu - 1.000.0002012-04-10 18:35:56 // 20603
A 156 1,9 mjet-ben nem volt DPF, 183.000 km átlagában 6,24 jött ki.
A 159 2,0 mjet-ben van DPF (megy ugye +20 ló, meg némi plussz tömeg) 50.000 km átlagában 6,74. Nem igazán látni a DPF által okozott többletet :-P
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-10 16:57:39 // 20601
nekem nem az volt a baj hogy elkopott ha nem hogy hullámosodott egy nagyobb fékezésnél egyébként a normális tárcsa olyan 80e-et kibír, a hátsó meg 100-at
droberto2012-04-10 16:49:50 // 20600
Akkor most mindenki kiírja már a DPF-et? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-10 16:48:54 // 20599
nekem olyan 1.5L-rel kevesebb a fogyi...mikor regenerál a pillanatnyi fogyi felment 8L-ről 27-re és olyan 15-20 percig nyomta a naftát...
a fojtásban nem kell hogy biztos légy én az vagyok :)
droberto2012-04-10 16:47:02 // 20598
Ahogy mondod a B4 hiába jó, de nem DPF barát olaj! A C sorozat ami nekünk kell!
C1, C4 low, C2, C3 mid SAPS!
droberto2012-04-10 16:44:46 // 20597
Erhardot és DrB-t kérdezd!
droberto2012-04-10 16:43:48 // 20596
Most azért ezt te sem, hiszed el, hogy a DPF 4-5! litert rátett a fogyasztásra....
Lehet, hogy valamennyit rátesz, de azért nem kell ennyire ráhúzni a vizes lepedőt!
droberto2012-04-10 16:40:46 // 20595
Ha 1.000 km-enként 1x regenerál ~1 litert tesz rá a fogyasztásra. 100 km-re vetítve ez +1! dl-t jelent!
A fojtásban már nem vagyok, olyan biztos...
Selmak2012-04-10 16:20:05 // 20594
Tárcsa élettartama nagyon függ az vezetési stílustól és az időjárási körülményektől, nekem rohadás miatt kellett eddig mindig cserélni, nem a kopás miatt. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-10 15:25:56 // 20593
miután át lett fúrva a DPF C2-es olaj volt benne okádta a füstöt kis fordulaton is majd áttértem a C3-ra és most csak magas fordulaton mondjuk 3500 felett füstöl
direttore2012-04-10 14:51:34 // 20592
Hali!

Átfurt dpf-nél is van értelme ilyet beletenni? Nem kormol úgy? Vagy itt mi a jelentősége?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-10 13:06:49 // 20591
mi a fura? úgy néz ki azóta nincs szopásuk a DPF-fel.....
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak