Az olajkérdés, sosem lerágott csont...
Ha "gyári" olajról (Selénia) beszélünk, akkor én a WR PE-t (C2) és a Multipower C3-at állítottam szembe.
A WR PE a gyári ajánlás, de a Multipower C3, HTHS (High-Temperature High-Shear - magas hőmérsékleten magas nyírás) magyarul: 150°C-on dinamikai viszkozitása (nyíró viszkozitás > 3,5 mPas) magasabb. Vastagabb az olajfilm a forgó alkatrészeken (magasabb hőmérsékleten), és nem szakad meg az olajfilm magasabb fordulatszámon. Hátránya ebből adódóan a nagyobb forgási ellenállás, ami magasabb fogyasztást generál. Összegezve a C3-nak nagyobb a kenésbiztonsága, de ennek használatával nőhet a fogyasztás.
A két olaj SAPS (Sulphated Ash; Phosphorous; Sulfur - szulfáthamu, foszfor és kén) tartalma megegyezik. Ergo DPF károsító hatásuk egyforma.
C2, C3 = mid SAPS – korlátozott szulfáthamu (
droberto2012-04-09 23:17:00 // 20576
droberto2012-04-09 23:12:47 // 20575
GRRRR! Kipróbáltam az előnézetet! Nem kellet volna. Szétkapta az üzenetemet! Még, jó, hogy beraktam Wordbe....
Kis türelmet kérek!
Kis türelmet kérek!
droberto2012-04-09 23:10:59 // 20574
Az olajkérdés, sosem lerágott csont...
Ha "gyári" olajról (Selénia) beszélünk, akkor én a WR PE-t (C2) és a Multipower C3-at állítottam szembe.
A WR PE a gyári ajánlás, de a Multipower C3, HTHS (High-Temperature High-Shear - magas hőmérsékleten magas nyírás) magyarul: 150°C-on dinamikai viszkozitása (nyíró viszkozitás > 3,5 mPa) magasabb. Vastagabb az olajfilm a forgó alkatrészeken, magasabb hőmérsékleten és nem szakad meg az olajfilm magasabb fordulatszámon. Hátránya ebből adódóan a nagyobb forgási ellenállás, ami magasabb fogyasztást generál. Összegezve a C3-nak nagyobb a kenésbiztonsága, de ennek használatával nőhet a fogyasztás.
A két olaj SAPS (Sulphated Ash; Phosphorous; Sulfur - szulfáthamu, foszfor és kén) tartalma megegyezik. Ergo DPF károsító hatásuk egyforma.
C2, C3 = mid SAPS – korlátozott szulfáthamu (
Ha "gyári" olajról (Selénia) beszélünk, akkor én a WR PE-t (C2) és a Multipower C3-at állítottam szembe.
A WR PE a gyári ajánlás, de a Multipower C3, HTHS (High-Temperature High-Shear - magas hőmérsékleten magas nyírás) magyarul: 150°C-on dinamikai viszkozitása (nyíró viszkozitás > 3,5 mPa) magasabb. Vastagabb az olajfilm a forgó alkatrészeken, magasabb hőmérsékleten és nem szakad meg az olajfilm magasabb fordulatszámon. Hátránya ebből adódóan a nagyobb forgási ellenállás, ami magasabb fogyasztást generál. Összegezve a C3-nak nagyobb a kenésbiztonsága, de ennek használatával nőhet a fogyasztás.
A két olaj SAPS (Sulphated Ash; Phosphorous; Sulfur - szulfáthamu, foszfor és kén) tartalma megegyezik. Ergo DPF károsító hatásuk egyforma.
C2, C3 = mid SAPS – korlátozott szulfáthamu (
Pityukoma2012-04-09 23:05:43 // 20573
Pityukoma2012-04-09 23:02:03 // 20572
Kérdeztem már erről és azt mondta hogy sok esetben jobbak mint nyugati társai. Tényleg a marketingben vannak elmaradva de nagyon. Ez olyan mint amikor nem tudok feltépni egy túrórudit mert a csomagolása sz@r viszont a benne lévő cucc jobb mint amit könnyedén kibontok. Visszatérve a témához a Waberer's-nél üzemelő DAF-ok ban is MOL olajat használnak és egyetlen egyszer sem volt olaj minőség miatti motor vagy részecske szűrő hiba. Ott 120K a csereperiódus. (13000ccm/35l olaj).
GTPeti2012-04-09 22:44:04 // 20571
Ha már ismerősöd, megkérdezhetnéd, hogy mi a(z őszinte) véleménye a MOL olajokról. Tényleg érdekel, hogy megpróbálnak-e versenyezni a nyugati gyártókkal. (S ha igen, miért nem jó a marketingjük...)
Pityukoma2012-04-09 22:40:32 // 20570
Köszönöm :-) a HSZ14705-ben ajánlottam anno, de le lettem hurrogva:-( Én is sokat olvastam a témáról, maradtam a WR PE-nél. Megkérdeztem a MOL egyik olaj fejlesztéssel foglalkozó mérnökét (munkakapcsolatban vagyok vele) hogy multipower C3 vagy WR PE C2 és az utóbbit hagyta jóvá a vasamhoz. Nem tettem közzé mert úgy éreztem hogy lerágott csont a téma és nem akartam vitázni róla.
droberto2012-04-09 22:30:05 // 20569
A Remap a legjobb megoldás. De meglehetősen rizikós a sok kókler miatt!
A linkelt terméket felejtsd el szerintem. Csak a rail nyomást állítja, a levegőt nem. => DPF error! Egyszerűen megfojtja!
Ha box akkor Novitec, vagy valami más márkás!
Nekem van, de most kiszedtem a kullung miatt, egyszerűen nem viselte el a +40 Nm-t. Most tesztelem a vasat nélküle, azt szerintem új kullung lesz belőle.
Itt leírtam a tapasztalataimat!
A linkelt terméket felejtsd el szerintem. Csak a rail nyomást állítja, a levegőt nem. => DPF error! Egyszerűen megfojtja!
Ha box akkor Novitec, vagy valami más márkás!
Nekem van, de most kiszedtem a kullung miatt, egyszerűen nem viselte el a +40 Nm-t. Most tesztelem a vasat nélküle, azt szerintem új kullung lesz belőle.
Itt leírtam a tapasztalataimat!
GTPeti2012-04-09 22:28:17 // 20568
Na ez az amit soha nem tennék be.
Egy Novitec, G-tech, vagy Steinbauer box az jó, de egy ilyen óccó noname...
Egy Novitec, G-tech, vagy Steinbauer box az jó, de egy ilyen óccó noname...
Piritu - 1.000.0002012-04-09 22:25:21 // 20567
A 156 1,9 mjettel mentem 53e körül boxal. Nagy királyság. Anno az enyém állítható volt és nem is a max teljesítményre tekertem. Pár kérdést vet fel a dolog:
1. Mit szól hozzá a kuplung? (Anno a 170 lovas verzióét rakattam be, azzal gondom nem volt.)
2. Mit szól hozzá a kettős tömegű?
3. Mit szól hozzá a dpf?
1. Mit szól hozzá a kuplung? (Anno a 170 lovas verzióét rakattam be, azzal gondom nem volt.)
2. Mit szól hozzá a kettős tömegű?
3. Mit szól hozzá a dpf?
Petya159ti2012-04-09 22:20:12 // 20566
Tuning box-al kapcsolatban van valakinek tapasztalata?
Olcsóbb mint a computeres állítás és elvileg erősebb is lesz az autó.
http://tuning-box.hu/alfa-romeo-tuningbox-tuning-box/141-alfa-romeo-159-tuningbox.html
Olcsóbb mint a computeres állítás és elvileg erősebb is lesz az autó.
http://tuning-box.hu/alfa-romeo-tuningbox-tuning-box/141-alfa-romeo-159-tuningbox.html
Piritu - 1.000.0002012-04-09 22:17:32 // 20565
Kösz az ajánlást, de nálam csak Selenia jöhet szóba :-)
Petya159ti2012-04-09 22:06:27 // 20564
Helló!
Én is megkérdeztem több olaj forgalmazót és a c2 est ajánlotta mindenki.
Ajánlom a Fuchs titan gt 1 pro c2-t.
Jó alfázást!
Én is megkérdeztem több olaj forgalmazót és a c2 est ajánlotta mindenki.
Ajánlom a Fuchs titan gt 1 pro c2-t.
Jó alfázást!
Piritu - 1.000.0002012-04-09 21:57:28 // 20563
Az elmúlt két nap ilyen oldalainak a tanulmányozása során már nem bánom hogy a szerviz a C2-est hagyta beletölteni és a Multipowert nem. Egyre kevésbbé vagyok meggyőződve, hogy a C3 jobb, mint a C2. Felvetődött bennem az is, hogy mégse hülyék a gyáriak, hogy a c2-t írják elő???
Csabi2012-04-09 21:53:10 // 20562
Ezen leírások alapján jobb a SeleniaWR (C2) mint pl a Castrol Edge C3... :)))
Piritu - 1.000.0002012-04-09 20:23:17 // 20561
Piritu - 1.000.0002012-04-09 20:10:15 // 20560
Piritu - 1.000.0002012-04-09 19:44:27 // 20559
Piritu - 1.000.0002012-04-09 19:36:29 // 20558
Indításkor a két óra közti kijelzőn megjelenik a B&M logo. Ja, meg USB aljazat a kesztyűtartóban.
Pityukoma2012-04-09 19:21:58 // 20557
Szia én EZT rendeltem. Ha megjön, beszámolok róla. Remélem stimmel rá, mert nem szeretnék fúrni faragni csak felcsavarozni és kész. Bár tudom erre kevés az esély. Droberto cartárs alaposan körbejárta a kérdést. Ahogy beszámolt róla nem volt egyszerű, de a végeredmény kárpótolta a nehézségekért :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-09 18:19:04 // 20556
nekem teljesen mind1 ki mit használ tőlem azt raktok bele amit akartok :) max úgy jártok mint én meg jó pár sorstárs
Petya159ti2012-04-09 15:30:30 // 20555
Szerintem a részecskeszűrő kiiktatása a legjobb megoldás.Nő a teljesítmény,csökken a fogyasztás és nincs több regenerálásos probléma.Több autón alkalmaztuk már és jól működnek azóta is.:)
Csabi2012-04-09 15:23:36 // 20554
Áruld már el honnan vetted ezt a korommegkötést? :) Akárhol olvasgatok a "C"-s minősítések után sehol nem találok ilyet...:)
Petya159ti2012-04-09 14:38:10 // 20553
Én több olajcég ajánlását megnéztem és a c2 irja a 1.9 jtdm 16v-be.
Elvileg a C2 tudja ami kell a részecskeszűrőnek.Én pl:Fuchs 5-30 C2-t használok.
Elvileg a C2 tudja ami kell a részecskeszűrőnek.Én pl:Fuchs 5-30 C2-t használok.
Kardosdoktor2012-04-09 09:56:16 // 20551
Sziasztok!
Hol tudok szerezni a gépemre egy szép, gyári króm kipufogóvéget?
Jó locsolkodást!!!
Üdv: Kardosdoktor
Hol tudok szerezni a gépemre egy szép, gyári króm kipufogóvéget?
Jó locsolkodást!!!
Üdv: Kardosdoktor
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-09 08:29:57 // 20550
a C3 tudja a korommegkötést a C1, C2 nem....ez a lényeg a DPF-nél pl
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-09 08:28:03 // 20549
ha van usb kulcs a kesztyűtartóban akkor van blue & me is ha jól tudom együtt jár...
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-09 08:28:01 // 20548
ha van usb kulcs a kesztyűtartóban akkor van blue & me is ha jól tudom együtt jár...
Petya159ti2012-04-08 22:50:45 // 20547
Sziasztok!
Tud valaki tanácsot adni,hogy honnan tudom meg van e bluetooth az autómba?
Hol van ez feltüntetve?Menüben vagy a fejegységen?
Tud valaki tanácsot adni,hogy honnan tudom meg van e bluetooth az autómba?
Hol van ez feltüntetve?Menüben vagy a fejegységen?
Piritu - 1.000.0002012-04-08 21:08:59 // 20546
Holnap újra útra kelünk, kb. 1000 km vár reánk :-))
Csabi2012-04-08 21:05:20 // 20545
akkor túl logikus lett volna, ha így osztályozzák..:) C1 C4 tartalmazza a legkevesebbet, de mégis a C2-C3 a legelterjetebb...
Shadin2012-04-08 20:54:33 // 20544
nem , ez sem igaz így...
Shadin2012-04-08 20:49:00 // 20543
Köszi, akkor én is jól látom, hogy a C1 a legjobb és csökken C4-ig.
Csabi2012-04-08 15:53:37 // 20542
Érdekes olvasmányra találtam a kérdésed kapcsán...:) katt
nagy tévedésben voltam eddig, azt hittem hogy a C3-as olaj tartalmazza a legkevesebb szulfáthamut s egyebet.... közben pedig a C1...
a másik érdekes dolog az alacsony kéntartalmú gázolajok ajánlása, magyarán tankolj prémiumot, ha azt akarod hogy hosszú élettartamú legyen a DPF-ed...:)
nagy tévedésben voltam eddig, azt hittem hogy a C3-as olaj tartalmazza a legkevesebb szulfáthamut s egyebet.... közben pedig a C1...
a másik érdekes dolog az alacsony kéntartalmú gázolajok ajánlása, magyarán tankolj prémiumot, ha azt akarod hogy hosszú élettartamú legyen a DPF-ed...:)
Shadin2012-04-08 10:15:37 // 20541
Sziasztok!
Elvileg lerágott csont, de azért inkább kérdezek.
A Selenia oldala és az ASEA szabvány szerint a WR PE 5w-30 (C2) magasabb minőséget képvisel mint a C3-as olajak, amik az MB és VW és egyéb német autók "szabványa".
http://www.flitalia.it/en/fl/manuale/en/mainfs_omot.htm
Nekem most PE van benne, de lassan cserélni szeretném. Nincs vele gond, DPF regen átlag 900Km-enként, EGR-nél minimális korom.
Van valakinek tapasztalata Multipower C3-as olajjal?
köszi
KZ
Elvileg lerágott csont, de azért inkább kérdezek.
A Selenia oldala és az ASEA szabvány szerint a WR PE 5w-30 (C2) magasabb minőséget képvisel mint a C3-as olajak, amik az MB és VW és egyéb német autók "szabványa".
http://www.flitalia.it/en/fl/manuale/en/mainfs_omot.htm
Nekem most PE van benne, de lassan cserélni szeretném. Nincs vele gond, DPF regen átlag 900Km-enként, EGR-nél minimális korom.
Van valakinek tapasztalata Multipower C3-as olajjal?
köszi
KZ
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-08 09:02:43 // 20540
de nem vadnyuszit a lökösbe :)
Csosznorbert2012-04-08 07:56:45 // 20539
Boldog nyulat minden kedves Alfa rajongónak!
GTPeti2012-04-07 21:24:13 // 20538
Ja, hogy ezt autó nélkül csinálják. OK, megnyugodtam. :))))
Piritu - 1.000.0002012-04-07 21:19:50 // 20537
A rokon csemetéje is itthon van a szomszédban. 3 éves, ő is ezt a játékot játszotta, amíg nem talált egyet, amiben térdig elmerült. Nem kicsit lepődött meg. :-DD
GTPeti2012-04-07 21:17:02 // 20536
A kátyúk miatt ez nem is egy veszélytelen akció. B)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-07 21:05:16 // 20535
ma pocsolya vadászaton voltunk mindegyikbe bele kellett menni :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-07 21:04:24 // 20534
látod a technika nem változik :))) pontosan úgy
GTPeti2012-04-07 21:03:53 // 20533
Jófej lehet a kissrác. :)
Piritu - 1.000.0002012-04-07 21:03:18 // 20532
Zsíroztatni? Mint a Trabinál? Gumiharmonika le, zsírt bepakol, harmonika vissza?
A Spidernél nem érné meg ugyanezt megcsinálni?
A Spidernél nem érné meg ugyanezt megcsinálni?
Piritu - 1.000.0002012-04-07 21:01:49 // 20531
Nem lehet panaszom nekem se, tényleg megy.
Ma volt egy érdekes szitu. Veszprém felől kanyarodtam ki a 8-asra a lámpánál. Ahogy kell a jobb oldali gyorsítósávba. Aztán padlóval be a kanyarodó sávból a hivatalos jobb oldaliba, mert előttem füstöt okádva próbált 15-re gyorsítani egy furgon. Mögüllem meg egy háromajtós Honda Civic be a belsőbe, hogy majd ott elmegy. Hát nem. Beálltam a tempomat 110-re, amit ott lehet. Kicsit később húzott el mellettem szép kék füstöt okádva, üvöltő sportdobbal. Nem kicsit volt mulatságos.
Ma volt egy érdekes szitu. Veszprém felől kanyarodtam ki a 8-asra a lámpánál. Ahogy kell a jobb oldali gyorsítósávba. Aztán padlóval be a kanyarodó sávból a hivatalos jobb oldaliba, mert előttem füstöt okádva próbált 15-re gyorsítani egy furgon. Mögüllem meg egy háromajtós Honda Civic be a belsőbe, hogy majd ott elmegy. Hát nem. Beálltam a tempomat 110-re, amit ott lehet. Kicsit később húzott el mellettem szép kék füstöt okádva, üvöltő sportdobbal. Nem kicsit volt mulatságos.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-07 20:58:46 // 20530
zsíroztasd be a fogaslécet évente és akkor nem lesz baja nálam semmi baja eddig...zsírozva is van ....ami feltűnt még hogy a felső turbócső alumíneum na az sem fog kilyukadni soha
Piritu - 1.000.0002012-04-07 20:55:57 // 20529
Ezek fogyóeszközök nem? :-O
A hűtőt mondjuk csodáltam, hogy eddig húzta, már nálam is melegedett nyáron. Korábbra jósolták a halálát. A kerékcsapágy meg fogyóeszköz. A Spiderben már mind a kettő hátsó cserélve lett.
A 159 kormányművén spekuláltam, hogy mi lesz majd vele. Egy biztos a következő olajcserénél lecseréltetem a szervó olajat is.
Mennyinél szokott távozni az örök vadászmezőkre?
A hűtőt mondjuk csodáltam, hogy eddig húzta, már nálam is melegedett nyáron. Korábbra jósolták a halálát. A kerékcsapágy meg fogyóeszköz. A Spiderben már mind a kettő hátsó cserélve lett.
A 159 kormányművén spekuláltam, hogy mi lesz majd vele. Egy biztos a következő olajcserénél lecseréltetem a szervó olajat is.
Mennyinél szokott távozni az örök vadászmezőkre?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-07 20:55:05 // 20528
szerintem strapabíróbb lett mint az 56 az biztos imádom a 2,4-et megy mint a vadasalma Zsombor is azt kiabálja hátulról Apa gyorsan, gyorsan :D
GTPeti2012-04-07 20:49:36 // 20527
Ennyi abszolút belefér, nemde? :)