Fórum >> Típusok >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-11 20:21:18 // 20664
nem vagy vele egyedül...sem a malacpersely sem a macilaci nem tetszik
Piritu - 1.000.0002012-04-11 20:19:22 // 20663
Nekem nagyon nem jön be ez az új dizájn.
droberto2012-04-11 19:53:45 // 20662
Tegnap láttam Pécsett egy 2008-as FL-es SW ti-t. 2,4-es volt bézs...
Asszem MAB-os rendszámos vagy MA valami.
Nem ismeritek?
droberto2012-04-11 19:44:51 // 20661
Nálad csak kétszáz felett! :-o
Mond neki, hogy azt nézegesse ami előtte van! :)))
Jajj, mit is beszélek... ? Mindjárt jön Gui-s topicból és jól leszúr... :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-11 19:39:03 // 20660
nekem két forintot nem ért a gyári de pont ma hívott az egyik Cartárs hogy a Julist nagy fékkel kérte és ennyi ideig bírta a gyári nagyfék ott is...hm
'''''2012-04-11 19:30:19 // 20659
200 felett már átnéz az órára és utána jön a lebaszás. :-)
droberto2012-04-11 18:40:17 // 20658
A 6-oson nem bántottam. Se a trafik-, se a vízhőmérséklet miatt! Hetényig volt az ereszd el a hajamat...
droberto2012-04-11 18:35:56 // 20657
A te asszonyod is ilyen integetős?!? :))
droberto2012-04-11 18:34:22 // 20656
Jóval komolyabban! Kár, hogy ezt kell mondanom, de egy Mito szebb SZVSZ. Több benne a fantázia.
droberto2012-04-11 18:24:33 // 20655
Valaki esetleg erről véleményt (elvileg gyári):

18-at kérnek érte!
Az előző vasamban ilyen volt. Fogott mint állat, cserébe elől egy évet bírt! Utána Jurid váltotta, amit 7 év alatt nem tudtam elkoptatni (pedig dolgoztam rajta). Egy lehelletnyivel fogott rosszabbul mint a Ferodo.
Az a baj, hogy kéne tudni pontos típusokat, mivel többféle is lehet.
'''''2012-04-11 18:15:12 // 20654
Már több mint egy éve hirdetik.Eléggé ütik vágják.Múltkor Pécsről kifelé menet 200-ig mentem utána,aztán az asszony leintett. :-)
Egyébként a jobbik felem Giu-ja 120 lóval meglepően fürge.Szélességben nagyjából egyforma az 59-el de hátul picit rövidebb a beltér.
droberto2012-04-11 18:13:38 // 20653
Az érdekes! Az egyik ok ez volt, hogy 59 lett at 56-ból. Nem akartam kiszorulni a városokból!
Hát igen a Mutiair jó kis dolog! A fogyasztáson viszont az sem segít! :)
A beltér az 59-ben belsőségesebb! Nekem bejön a bunkerfeeling! Az egyik autós újságíró mondta egyszer: a 159 beltere egy szűk intim környezet. Találó megfogalmazás!
A műszerfal szerintem vagány! Ebben talán nem is festett, hanem szálcsiszolt alumínium volt. Ami tulajdonképpen nincs is messze a mienktől! Bár van olyan 59 amiben műanyag!
Az én utasom egyaránt kényelmesnek titulálta a hátsó sort! :) Hátul lábtérben a Gui-t jobbnak éreztem!
Piritu - 1.000.0002012-04-11 17:57:43 // 20652
Nem utolsó sorban szerintem nem kicsit komolyabb autónak néz ki a 159.
Piritu - 1.000.0002012-04-11 17:56:28 // 20651
Az enyém tudta.
A Giu-val az újdonság miatt vártam. Meg az 1,8TiBi miatt. Sajna a 159-ben csak a kisebbiket tették, ezért lett inkább kormos.
Aztán élőben se a formavilága, se amúgy nem fogott meg. A festett műszerfal pl nekem nagyon nem bejövős. Vittem utast a családból, szerinte hátul a 159 határozottan kényelmesebb.
droberto2012-04-11 17:49:48 // 20650
A 156 1,9 MJET tudja az EURO 4-et?
Nekem szumma-szummárum tetszett, néhány apróságtól eltekintve (Guilietta Topic 5311 HSZ.)!
A szosza cartárs megtalálta: Ezzel mentem!
Miért akartál Guiliettát és miért 59-et vettél? Korszerűbb a Gui (5 év van köztük) és futóműben is ott van, kisebbnek sem mondhatni belül...
A Spider Zsír! :)
Piritu - 1.000.0002012-04-11 17:25:48 // 20649
Az 1,9 az EURO4-et DPF nélkül is tudta/tudja. (pl a volt 156-omban)
A Giulietta mondjuk engem sem győzött meg, pedig NAGYON vártam.
Mondjuk nekem bőven elég a 2,0, de az Alfa érzés már nagyon nincs meg itt se. (Szerencsére ott a Spider, a maga EURO2-es bovdenes gázpedáljával. Ott nagyon van.)
droberto2012-04-11 17:20:24 // 20648
Van valakinek kutyahálós kalaptartó rolója? Hova kell azt pontosan beakasztani?
droberto2012-04-11 16:19:03 // 20647
Hmmm...
Ezt én anno az 1,6 és a 2,0 JTDm-re hallottam.
Az 1,9-et felvitték 2,0-re alá pedig berakták az 1,6-ot!
Azt gondolom erre van kereslet, meg hát ugye downsize-ing.
Igazából meg nem is nagyon van mibe nagy motort tenni... Jelenlegi a zászlóshasjónk! egy C szegmensű Guiletta. :(
Mentem tegnap egy QV-vel és ha nem is szedte fel az aszfaltot, azért szedte a lábait. Szerintem az is 1,6-os dízel, vagy az 1,4 benzines motorral az bőven elegendő.
A kérdés itt ugye az: Hova az Alfa feeling?
Hát ezt kérem meg elvitte a recesszió, az EURO normatívák (és a gyorshajtáscsekkek). :) Legalábbis egyenlőre...
Piritu - 1.000.0002012-04-11 13:25:54 // 20646
Azt még azért hozzátenném, hogy anno az 1,9-es és 2,4-es DPF-es 159-eket úgy reklámozták, hogy tudja már a még ki sem adott EURO5-öt. Aztán nem :-(
.......................2012-04-11 09:31:39 // 20644
mi történt?
mit okozott a gyári olaj?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-11 09:26:26 // 20643
ez az amit mi sem értünk :)
droberto2012-04-11 09:03:29 // 20642
Én megértelek! Nem értem viszont, hogy a 2,4-nek miért más a motorolaj specifikációja, mint az 1,9-nek és a 2,0-nek. A négyhengereseké ugye SAE 5W-30 a az öthengereseké meg 5W-40. Az emelt melegviszkozitással még talán nem is lenne baj, de az eltérő minősítéssel viszont annál inkább. A négyhengereseké FIAT 9.55535-S1 az ötösé pedig N2. Az ACEA B4 nem való részecskeszűrős autóba, mert a SAPS tartalma magas, ami legyilkolja a DPF-et.
A szóban forgó diesel konstrukciók szerkezetileg hasonlók. Talán a magasabb hőtermelés miatt ajánlják a más specifikációt... Így feláldozták a DPF-et a tribológia oltárán!
És még tetézi a bajt az is, hogy a FL-es használatiban sem javították ki:

Valószínűleg van(nak) olyan dolog(ok) az öthengeresekkel ami nem került nyílvánosság elé. Tartok tőle, hogy ennek, ezeknek köze lehet, ahhoz levették a kínálatról is. VSZ nem tudták EURO V-ösíteni...
Vagy nem is akarták... Lehet nem vitték úgy és nem lett volna gazdaságos. Mindenesetre nagy kár érte! Jó lenne, ha lenne még nagymotoros JTD! A 3,0 sorhat útópia volt! Sajnos! Mondjuk ehhez kellet volna egy piacképes nagyautó...
droberto2012-04-11 07:51:06 // 20641
Pontosítok: Nem vitattam, hanem meglepőnek tartanám!
És a félreértések elkerülése végett, itt nem egy koromtól már megfojtott szűrőre gondolok!
droberto2012-04-11 07:47:48 // 20640
Most mér értem, hogy te miről beszélsz. Elbeszéltünk egymás mellett...
Én a DPF fogyasztásemelő hatását vitatattam!
.......................2012-04-11 07:41:13 // 20639
Nekem bejön a 19 es kerék,én bátran ajánlom otthonra is,ugyanúgy megmaradt a kényelem
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-11 07:02:13 // 20638
max látványra mivel széltében ugyan akkora mint a 18-é meg nehezebb is a 19-es.... én vezettem TI 59-et akkor tettem le arról hogy vegyek nagy felniket itthonra nem gyere be ellenben tényleg szép :)
SKrisz2012-04-10 22:44:42 // 20637
Stimm... de a jó méret az a: 235/40R19 :)))))
.......................2012-04-10 22:16:24 // 20636
a 235 /45 R18 a "Normális méret"
a többi csak egyszerűen kicsi
.......................2012-04-10 22:13:45 // 20635
Na ezért nem dugul neked,a DPF
A mitoban is a motor "nyakán " van
bezzeg a 159 ,brerában
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-10 22:10:52 // 20634
így van növelik a nyomást meg a levegő mennyiséget, adott mennyiségű gázolajat nagyobb nyomáson lehet jobban szétporlasztani amivel tökéletesebb lesz az égés hatásfoka amit még jobban lehet növelni a bevitt levegő mennyiséggel....
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-10 22:01:56 // 20633
én optimalizálásról beszéltem amit boxszal nem lehet elérni :P
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-10 22:01:02 // 20632
én maradok ennél nekem bevált nem váltok már semerre max Motul-ra :) A "gyári" olajra haragszom vagy az Alfa ajánlására ha normális olajat írtak volna elő megkíméltem volna magamat némi szopástól meg költségtől...
Piritu - 1.000.0002012-04-10 21:42:09 // 20631
Tényleg semmi, de a kérdés jogos :-P
GTPeti2012-04-10 21:36:04 // 20630
"Most logikusan, ha egy jól működő koromszűrő megnövelné a fogyasztást, azzal csak romlana az emisszió és a CO kibocsájtás...."

Ennek amúgy totálisan semmi köze nincs a befecskendezéshez és a porlasztáshoz. A kettő között nincs összefüggés.
GTPeti2012-04-10 21:31:35 // 20629
"Elméletileg, bár én nem hiszek ebben!"

Ez nem hit kérdése. Nem véletlenül emelik a bef. nyomást generációról generációra.


@Erhard: Egy box tudtommal nem 2%-ot emel.
direttore2012-04-10 21:24:38 // 20628
és maradsz is ennél gondolom. Jobb mint a selenia multipower, azt hiszem az tudja a C3-at?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-10 21:21:27 // 20627
mi baja lenne? :) nem kormol tőle már a második olajcsere óta használom lassan jön a harmadik is
Piritu - 1.000.0002012-04-10 21:17:55 // 20626
Az enyém a leömlőben van.



Ma körbesétáltam a parkolóban idekint. Könnyű megkülönböztetni a benzines kocsit a gázolajostól. Amelyiknek kormos a kipufogója, az benzines, amelyiké rozsdás, az diesel :-DD
direttore2012-04-10 21:17:23 // 20625
régóta mész ezzel az olajjal? Semmi baja a gépnek?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-10 21:14:18 // 20624
igen a kocsi alatt van a katalizátor de az egyben a DPF is mint minden dejzelnél :)
Piritu - 1.000.0002012-04-10 21:09:06 // 20623
Bakker eddig azt mondtad, hogy a nálad a kocsi alatt van, ahol nekem csak egy cső van. Ezek szerint félreértettem?
Piritu - 1.000.0002012-04-10 21:07:00 // 20622
Érdekes, nekem decire stimmel a comp a tankolással. 225/50x17 kerekekkel.
Piritu - 1.000.0002012-04-10 21:05:58 // 20621
Amit írtam több tízezer km átlaga és nem 90 országút. Amúgy dejzel nem a városba való.
Ezt kerek-perec közölték is velem vásárláskor. :-P
(u.i. volt szerencsém a pesti őrülethez, 13 km/órás átlagsebességgel. Köszönöm, maradok vidéken. )
droberto2012-04-10 21:01:33 // 20620
Elméletileg, bár én nem hiszek ebben!
A porlasztási hatásfokot még csak-csak értem, de a railnyomással nem tudom mire célzol...
Most logikusan, ha egy jól működő koromszűrő megnövelné a fogyasztást, azzal csak romlana az emisszió és a CO kibocsájtás....
droberto2012-04-10 20:43:18 // 20619
A (legkisebb) alapméret:

205/55 R16 (d= 632 mm)

További méretek:

215/55 R16 (d= 643 mm Δ= 11 mm)
225/50 R17 (d= 657 mm Δ= 25 mm)
235/45 R18 (d= 669 mm Δ= 37 mm)
235/40 ZR19 (d= 671 mm Δ= 39,5 mm)

Ennyit a váltóméretek görcsös erőltetéséről... Gyártónk nagyívben tojik rá...

Magyarán az alap 16" és a 18" közt van 37 mm különbség! (Persze csak akkor, ha te "gyári" méretű gummával jártál)
Én a majd 40 mm-t minden téren megéreztem...
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-10 20:41:09 // 20618
azért az hozzá tartozik hogy a porlasztókat olyan 3-4000 bár környékén tesztelik ...ha optimalizálásról van szó max 2%-ot tolnak a nyomáson ez nem egy rizikófaktor
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-10 20:33:58 // 20617
castrol edge 5w30 pontosan :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-10 20:33:16 // 20616
miért hol van külön a katalizátortól? :)
droberto2012-04-10 20:18:19 // 20615
Téli gummával nekem is ennyit evett hasonlóan használva...
Többen azt mondják, hogy csökken a remaptól az étvágy. Tudok olyat is akinek nőtt...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak