Eladó új szőnyeg garnitúra 4db. 6000HUF
ALFI1562012-04-30 19:59:17 // 21040
GTPeti2012-04-30 19:46:17 // 21039
A FES egy klassz kis progi! B)
Csabi2012-04-30 19:26:32 // 21038
Ma megcsináltam a klíma diagot, és arra jutottam amit már többen is említettetek...koszos a hűtőm...
Meglepett a 3.5 FES mert a klíma funkció kibővült elég sok infoval, napsugárzás mérő, belső hőmérséklet, párologtató hőmérséklet és még vagy ezer paraméter....
No de visszatérve: Csináltam egy diagrammot,a piros vonal a nyomóoldal és a maximuma ~32bar körül van, ahol már működik a kompresszor védelme..ez okozza a kompresszor "ki-be kapcsolgatását" valójában csak a nyomás ingadozik 25-32bar között...
A klíma alacsony terhelésén( alacsony ventilátor fokozat) semmi gond a nyomás normál(15-18bar),de amikor a ventilátort felemeltem rögtön emelkedett a nyomás is,aztán ki is akadt(32bar!)....gondolom a megnövekedett térfogatáramot már nem tudja visszahűteni a klímahűtő. =>jöhet a tisztítás
Megnéztem az elpárologtató hőfokát is, a kompresszor bekapcsolása után ~1 percel már 1°C-os volt ami oké...
Meglepett a 3.5 FES mert a klíma funkció kibővült elég sok infoval, napsugárzás mérő, belső hőmérséklet, párologtató hőmérséklet és még vagy ezer paraméter....
No de visszatérve: Csináltam egy diagrammot,a piros vonal a nyomóoldal és a maximuma ~32bar körül van, ahol már működik a kompresszor védelme..ez okozza a kompresszor "ki-be kapcsolgatását" valójában csak a nyomás ingadozik 25-32bar között...
A klíma alacsony terhelésén( alacsony ventilátor fokozat) semmi gond a nyomás normál(15-18bar),de amikor a ventilátort felemeltem rögtön emelkedett a nyomás is,aztán ki is akadt(32bar!)....gondolom a megnövekedett térfogatáramot már nem tudja visszahűteni a klímahűtő. =>jöhet a tisztítás
Megnéztem az elpárologtató hőfokát is, a kompresszor bekapcsolása után ~1 percel már 1°C-os volt ami oké...
droberto2012-04-29 21:32:37 // 21037
Megértelek! Nekem is lepattant a peremről matricán belül a festék. Lépnem kell mielőbb! Én vettem már Nero Carboniot hozzá ecsetelgetni!
Várjuk a beszámolót! :)
Várjuk a beszámolót! :)
droberto2012-04-29 21:29:54 // 21036
Az összetartás gyáritól való eltérése csak egy dolog, az állítható, a dőlés viszont nem.
A helytelen gumikopást a kettő eggyütt hozhatja létre. Bizonyos dőléshez, meghatározott összetartás kell, hogy a gumi futófelülete párhuzamos legyen az autó alsó síkjával (úttal).
Itt találsz egy hasznos kis írást a futóműállítással kapcsolatban.
A helytelen gumikopást a kettő eggyütt hozhatja létre. Bizonyos dőléshez, meghatározott összetartás kell, hogy a gumi futófelülete párhuzamos legyen az autó alsó síkjával (úttal).
Itt találsz egy hasznos kis írást a futóműállítással kapcsolatban.
.......................2012-04-29 21:15:19 // 21035
A helytelen összetartás miatt eszi meg
Pityukoma2012-04-29 21:10:21 // 21034
Még nem foglalkoztam vele. Most jobban idegesít hogy 2-3 napra ott kell hagynom a fényezőnél a sárvédő perem rozsdátlanítása, festése miatt :-( Majd csinálok képeket előtte/utána állapotról.
droberto2012-04-29 20:56:06 // 21033
Az akkor tiszta szerencse, hogy nem dőltél el! :) Volt tartásod! :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-29 20:52:51 // 21032
este a vízszinteshez reggel a függőlegeshez viszonyítva :)
droberto2012-04-29 20:50:44 // 21031
Jólvan most megnyugodtam, hogy nem csak engem idegesít! :)
Ötleted van, hogy mit lehetne oda aláragaszttani, ami merevítené is és a gurtnis rész nem fejtené le? Szilóval lehetne ragasztani, az rugalmas!
Ötleted van, hogy mit lehetne oda aláragaszttani, ami merevítené is és a gurtnis rész nem fejtené le? Szilóval lehetne ragasztani, az rugalmas!
droberto2012-04-29 20:48:33 // 21030
Nézd meg, járasd meg, menj vele egy kört amikor jó meleg van és készíts a nyomásról egy diagrammot! Szerintem is segít majd a tisztítás, csak nem tudom hogy férsz hozzá egyszerűen... Alulról talán tudsz fúvatni, de a bogarakat nem tudod kiszedni szerintem, hacsak le nem szeded a lököst!
Pityukoma2012-04-29 20:46:58 // 21029
Viccet félretéve :-) nekem is mindig felette marad. Már rutinból nyúlok oda és igazítom meg.
Csabi2012-04-29 20:45:06 // 21028
Köszi, követem az instrukcióid! :)
droberto2012-04-29 20:41:41 // 21027
Csabi2012-04-29 20:37:38 // 21026
Köszi a hozzászólást! :) Közben olvasgattam én is, és az elkoszolódott hűtő miatti hőmérséklet és nyomásnövekedés okozhatja a kompresszor védelmi kikapcsolását, valamint a gáz túltöltés is. Nálam mindkettő fenn állhat mivel ősszel lett gázzal utántöltve, és a hűtőm is elég "bogaras" . Holnap megnézem FES-sel a klímanyomást hátha jutok valamire...:)
Pityukoma2012-04-29 20:35:59 // 21025
Az tényleg jobb ha merevebb :-DD
Pityukoma2012-04-29 20:34:04 // 21024
Szia, ahogy DrB cartárs írta nekem is hasonlókat produkált mikor megvettem. Nézd meg a klímahűtő és a vízhűtő közötti vékony rést. Telerakodik falevéllel, bogarakkal, zacskó darabbal...stb. Hűtőfelület lecsökken, gáznyomás felmegy, a biztonsági nyomás kapcsoló lekapcsolja a rendszert, és a kompresszor szerencsétlen meg erőlködik azért van kerregő hangja. Óvatosan nyúlj be a két hűtő közé (ügyelj nehogy elgörbítsd a lamellákat) és piszkáld ki amit tudsz. Ha van lehetőséged sűrített levegővel fúvasd ki hátulról előre felé, esetleg slaggal is moshatod. Ne túl nagy nyomással! Nekem azóta jól működik. Remélem a tiéd is csak a dzsuva miatt rakoncátlankodik. Várom a fejleményeket. Üdv :-)
droberto2012-04-29 20:33:41 // 21023
SW-sek! Nektek is mindig a csomagtérroló behúzásakor a nút fölé megy két oldalt hátul a matéria? Míg hidegebb volt a fogantyú trükkös felfele feszítésével meg tudtam oldani a problémát. Mostanra ehhez is ellágyult az anyag. Lehet ragasztok arra a részre velami merevebb anyagot...
droberto2012-04-29 20:18:25 // 21022
A függőlegeshez, vagy a vízszinteshez viszonyítva? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-29 20:01:54 // 21021
tegnap majdnem 90 fokos volt a dőlésem annyira jól sikerült a bográcsparty :)
droberto2012-04-29 19:58:04 // 21020
Az ígért beszámoló a beállításról!
A jobb első kerekem csámpássabb kicsit a kelleténél! :)
Résen kell lenni mert a könyve 35'-et ír első kerék dőlésre, az Autodata pedig csak 20'-et.
A dőlés elméletileg nem állítható...
Sokaknak szerintem ezért is eszi/ette meg az első gumi belsejét/külsejét!
Nektek mekkora a dőlésetek elöl?
A jobb első kerekem csámpássabb kicsit a kelleténél! :)
Résen kell lenni mert a könyve 35'-et ír első kerék dőlésre, az Autodata pedig csak 20'-et.
A dőlés elméletileg nem állítható...
Sokaknak szerintem ezért is eszi/ette meg az első gumi belsejét/külsejét!
Nektek mekkora a dőlésetek elöl?
DrB2012-04-29 19:20:11 // 21019
Regebben olvastam, hogy valamilyen magneskapcsolo szeret benne tonkremenni. Asszem eleg azt cserleni, nem kell az egesz kompresszort. De majd a hozzaertok megmondjak.
Nekem korabban volt egy visszatero bajom vele. Alkalmankent jelentkezett egy fura hang, ami a klima kikapcsolasaval megszunt. Egyre gyakoribb lett, kozben egyre kevesbe hutott. Fel lett ujra toltve, hianyzott belole a gaz, mondtak a szervizben. Par honapig jo volt, aztan kezdodott elorol. Akkor olvastam utana, s talaltam nemet forumokon infot errol a magneskapcsolorol. A forri nyar kozepen epp otthon mondta be az unalmast, nem hutott egyaltalan. Egy ismeros klimashoz vittem el, aki ramert a toltogaz nyomasara, s nem hogy keves lett volna, hanem tulnyomast talalt. Megnezte a hutoradiatort, s azt mondta, a rengeteg bogarhulla (kb. 80e km volt benne, ha jol emlekszem) miatt az aktiv felulet nagyon lecsokkent, pucoltassam ki. Megtortent, meg ujra toltottek a rendszert, azota minden rendben, pedig belement vagy 30 e km. Remelem, most a nyaron sem fog rakoncatlankodni.
Nekem korabban volt egy visszatero bajom vele. Alkalmankent jelentkezett egy fura hang, ami a klima kikapcsolasaval megszunt. Egyre gyakoribb lett, kozben egyre kevesbe hutott. Fel lett ujra toltve, hianyzott belole a gaz, mondtak a szervizben. Par honapig jo volt, aztan kezdodott elorol. Akkor olvastam utana, s talaltam nemet forumokon infot errol a magneskapcsolorol. A forri nyar kozepen epp otthon mondta be az unalmast, nem hutott egyaltalan. Egy ismeros klimashoz vittem el, aki ramert a toltogaz nyomasara, s nem hogy keves lett volna, hanem tulnyomast talalt. Megnezte a hutoradiatort, s azt mondta, a rengeteg bogarhulla (kb. 80e km volt benne, ha jol emlekszem) miatt az aktiv felulet nagyon lecsokkent, pucoltassam ki. Megtortent, meg ujra toltottek a rendszert, azota minden rendben, pedig belement vagy 30 e km. Remelem, most a nyaron sem fog rakoncatlankodni.
W.2012-04-29 16:15:27 // 21018
Maradt 4db gyári 16-os lemezfelni a 159 után. Annyira újak,hogy felszerelve sem voltak. Eladnám őket. Ha valakit érdekel, jelezzen!
Csabi2012-04-29 16:02:57 // 21017
A hiba megszűnt,ma reggel próbaként bekapcsoltam a klímát , és semmi baja nem volt, szépen hűtött egész nap, nagy öröm volt ez, mert már fejben elköltöttem pár tízezrest. :)
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((2012-04-29 08:28:26 // 21016
Csabi2012-04-28 22:41:41 // 21015
Klímakompresszor meghibásodással van valakinek tapasztalata? Ma 300km után elkezdett ki-be kapcsolgatni a kompresszorom, furcsa hangok kíséretében...kuplung, csapágy(?) fene tudja...valakinek volt hasonló?
Scaniamen2012-04-28 17:13:07 // 21014
Sziasztok most lettem kész a torok cserével én azt mondon csak leszedve lehet takaritani, nekem elkopott a lapát teljesen és kogyogott nem lehet javítani mert kifúj mellete újat tettem fel 100000ig remélem jó lesz.
Nimitz2012-04-28 15:04:05 // 21013
Lehet, hogy az lesz. Levesszük, aztán a szprével megküldjük a benne lévő dzsuvát. így tiszta is lesz, a szprét is elhasználom, és nem a motorba megy a cucc.
'''''2012-04-28 11:23:30 // 21012
Ha láttad volna az enyémet,akkor te is azt mondanád,hogy inkább gáz formájában mennyen a motorba mint darabosan.Persze ígyis-úgyis szar.
Piritu - 1.000.0002012-04-28 09:14:34 // 21011
Eredetileg is oda ment volna mielőtt lerakódott.
'''''2012-04-28 09:05:37 // 21010
Ez igaz, de ugyan oda kerül be a koksz.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-28 08:00:46 // 21009
inkább a pillangóház dzsuvás nem is annyira a szívósor
'''''2012-04-28 07:35:54 // 21008
Ha olyan mint az enyém volt,akkor inkább vedd le és tisztítsd ki úgy!
Nimitz2012-04-27 22:23:25 // 21007
A szívócsőbe kell fújni. Azt mondták célszerű egy kicsit elbontani a beömlőt, hogy aránylag közel a szívósorhoz lehessen fújni a cuccot. Igen a dzsuva a motorba jut, de nyilván nem sziklányi tömbökben.
Még nem próbáltam, majd beszámolok.
Még nem próbáltam, majd beszámolok.
droberto2012-04-27 21:51:02 // 21006
Én is ma voltam! Majd holnap beszámolok...
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-27 21:36:14 // 21005
passz nem hallottam még róla
'''''2012-04-27 21:19:08 // 21004
Ha besprayzed és kioldja akkor megy a dzsuva a motorba?Jól gondolom?
Piritu - 1.000.0002012-04-27 20:50:53 // 21003
Ma voltam megnézetni a futóművet. A jobb hátsó kerék volt egy kicsit "ferde", még a tűréshatáron belül, de középre lett hozva.
A szerelő srác az aknából kimászva jót nevetett, aztán odahívta a másikat is. Az is jót derült...
No, ezt megnézem és is. Nézzek be a kipuffba - mondja a srác - de jó mélyre. A látvány nekem is mosolyt csalt az arcomra. A kipufogódob belseje ugyanis fém tiszta, tükröződik a fény. Semmi nyoma kosznak, mintha most jött volna ki a présből. DPF rulez :-)
A szerelő srác az aknából kimászva jót nevetett, aztán odahívta a másikat is. Az is jót derült...
No, ezt megnézem és is. Nézzek be a kipuffba - mondja a srác - de jó mélyre. A látvány nekem is mosolyt csalt az arcomra. A kipufogódob belseje ugyanis fém tiszta, tükröződik a fény. Semmi nyoma kosznak, mintha most jött volna ki a présből. DPF rulez :-)
ALFI1562012-04-27 20:36:42 // 21002
Akkor ez valami spray lehet?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-27 20:30:36 // 21001
üzemanyagba biztos nem mivel a szívósorban a levegő áramlik
ALFI1562012-04-27 20:07:22 // 21000
Gondolom üzemanyagba bele.De szerintem parasztvakítás.
'''''2012-04-27 19:53:58 // 20999
Szívósor tisztító?Hogy kell használni?
Nimitz2012-04-27 17:55:01 // 20998
Nekem is hasonlót csinál, bár valamivel 2000 alatt, és csak egyet ránt, mintha egy pillanatra elhagyná az ereje, de aztán visszajön és megyünk tovább.
Sajnos pályázástól nem múlt el. Most vettem szívósor tisztítót. Remélem csodát tesz. :)
Én is kíváncsian várom a fejleményeket. :)
Sajnos pályázástól nem múlt el. Most vettem szívósor tisztítót. Remélem csodát tesz. :)
Én is kíváncsian várom a fejleményeket. :)
'''''2012-04-27 14:44:44 // 20997
Valaki innen ajánlotta,hogy próbáljam az izzítógyertyát úgy kimérni,hogy egy drótot teszek az aksi pozitívjára és a gyertya végére.Ha szikrázik jó a gyertya.Ma kiderült,az egyik nem jó.Jövő héten kicserélem és utána remélem elmúlnak a hibaüzenetek.
Pityukoma2012-04-26 23:51:19 // 20996
Szia, mintha csak én írtam volna azzal a kivétellel hogy nekem még van DPF-em. Csak lassú gyorsításkor és kb 2000-es fordulat körül rángat. Egy hete kezdte, még nem foglalkoztam vele, mert olykor letaposom és azonnal elmúlik a torpanás. Próbálom még húzni, előbb utóbb kimegyek vele pályára és megkergetem, hátha elmúlik :-) vagy nem:-( azért ha sikerül megtalálni a baját oszd meg velünk léccccci. :-)
Pityukoma2012-04-26 23:35:55 // 20995
Halihó:-) Látom egyre jár az agyunk. Te is első sárvédőben gondolkodsz. Én tavaly nyáron vettem meg a gyárit, mert úgy gondoltam hogy hasznos lehet (azóta pihen a garázsban a polcon). 1ok: nem keni össze az oldalát; 2 ok nem a sárvédő szélére rakodik a sós latyak. Van ott az a kis műanyag matrica a peremen, de sajnos Giancarlo barátunk a gyárban kicsit arrébb ragasztotta :-( GRRRR és meg is lett az eredménye: bizony rozsdásodik a perem. Jövő hét szerda reggel viszem fényező-lakatos-hoz. Majd csinálok képeket előtte és utána is. A dunaújvárosi talin beszélgettünk Csosznorbi-val és nézegettem a többi 59-et, de náluk nem volt nyoma a rozsdának, mert az a bizonyos matrica a helyére volt ragasztva és nem mellé egy centivel :-) Biztos az enyém pénteki autó :-)
Gabesz012012-04-26 22:30:05 // 20994
Köszönöm szépen.
Piritu - 1.000.0002012-04-26 22:29:17 // 20993
Gratula hozzá és sok-sok örömteli km-t ! :-)
Gabesz012012-04-26 22:25:15 // 20992
van már fent róla kép, nézd meg ;)
Gabesz012012-04-26 22:24:34 // 20991
Szerdán hozom el a 159est.