Fórum >> Típusok >> 159

droberto2012-09-02 21:44:00 // 23990
Azt elfelejtettem írni, hogy a már nem új-, és kopottabb (nagyobb hézagokkal rendelkező) motorom miatt is a C3-ra tettem voksom.
GTPeti2012-09-02 21:37:42 // 23989
Egész jól elbeszélünk egymás mellett. :))))
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-02 21:27:44 // 23988
az egyik a DPF a másik a hosszú csereperiódus a wrd egyiket sem tudja...
droberto2012-09-02 21:13:46 // 23987
Azért arra kíváncsi lennék, hogy hány 2,4-es kukás DPF-es ment neki a gyártónak?
Mindenhol az szajkózzák, hogy ha DPF, akkor C-s olaj.
droberto2012-09-02 21:11:09 // 23986
Hasonló a véleményem!
Vagy inkább még nem volt 5W-40-es (ami azért elég széles tartomány) C3-at tudó olajuk.
Nem tudom, SELENIA K P.E. mikor jelent meg?
GTPeti2012-09-02 21:10:27 // 23985
Még ha így is lenne... valószínüleg azért nem, mert szinte ugyanaz maradt a motor mint a 156-nál. A DPF az igazi különbség. Vagy tévedek?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-02 21:08:18 // 23984
a szomorú helyzet hogy nem elírta ha nem elbszta az ajánlást hozzá vagy nem tesztelték az autót csak pár ezer km-et...
droberto2012-09-02 21:08:14 // 23983
A 30 és a 40 a melegviszkozitási indexet jelenti (gyakorlatilag, ha üzemmeleg a motor, akkor szinte csak ez számit). Ez a szám kifejezi az olaj hígfolyósságát 100°C-on.
Ha a melegviszkozitás magas, akkor az olaj nem veszít magas hőmérsékleten a kenési tulajdonságaiból.
GTPeti2012-09-02 21:04:56 // 23982
Én abban még nem vagyok biztos, hogy az Alfa az 5W40-et elírta. Szerintem inkább "csak" nem vették figyelembe az előírt olaj DPF-re gyakorolt hatását. Csak egy vélemény. :)
droberto2012-09-02 21:04:19 // 23981
Én a 2,4-esek helyében utánajárnék a SELENIA K P.E.-nek ami SAE 5W-40-es és C3-at tudó olaj.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-02 21:03:27 // 23980
inkább hagyjuk :D
droberto2012-09-02 21:02:12 // 23979
Nem vagyok közel a tűzhöz, de abban komoly rációt látok, hogy az 5 hengeres kormosba szükség van a 40-es melegviszkozitásra (az 1.9-é csak 30), a magasabb a fajlagos hőtermelés miatt.
A feltöltési mennyiség gondolom teljesen üres (új) motorra vonatkozik!
GTPeti2012-09-02 20:59:19 // 23978
Sorry, nincs linkem. A Garret vszínüleg nem is kommunikál ilyenekről "a néppel", csak hivatalos partnerekkel. Azért elég sok helyen olvastam már fórumokban. (Főleg az alfistin, ahol elég magasröptű viták szoktak kialakulni.)
direttore2012-09-02 20:58:24 // 23977
mi a különbség az 5w-40 és 5w-30 között?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-02 20:55:11 // 23976
a castrol mint bármelyik másik olajcég bekéri az autógyártól az olaj specifikációkat adott típusra és az alapján lövik be...látszik is el van b@szva az is hogy 5w40 meg az is hogy 6,4L kell bele :DDD
droberto2012-09-02 20:52:26 // 23975
A Castrol az EDGE-t javasolja!
direttore2012-09-02 20:51:52 // 23974
Ez hol van leírva Peti? Mármint Garret ajánlása? Dobnál egy linket, köszi előre is.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-02 20:49:14 // 23973
jah én a kinti árakkal itthon nem foglalkozom :) azokkal kint foglalkozom :P
GTPeti2012-09-02 20:47:22 // 23972
Az EDGE.
DrB2012-09-02 20:46:12 // 23971
A Castrolból az EDGE vagy a Magnatec a jobb?
GTPeti2012-09-02 20:45:40 // 23970
Aki 30e-t megy egy olajjal meg is érdemli... B) :PPP
DrB2012-09-02 20:45:11 // 23969
GTPeti által linkelt oldalon:

Castrol Magnatec Diesel 5W-40 DPF 5 Liter - 49,70 Euro

Castrol Edge FST 5W-30 5 Liter - 55,30 Eur
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-02 20:43:13 // 23968
inkább azért van turbó halál mert nem bírja ki a 30e-et az olaj, sárosodik ami aztán lerakódik a turbó olajzójáratánál és a nem megfelelő olajnyomás miatt lepukkan a turbó
droberto2012-09-02 20:41:41 // 23967
Az volt (bár a hivatalos javításról még nem olvastam/hallottam). A 2.4 gyári minősítése: FIAT 9.55535-N2, de az B-s, magas korom, foszfor és szulfáthamu tartalommal, mely több ezer 2.4-es cartárs DPF-jét végezte már ki.
Az 1.9 és a 2.0 minősítése: 9.55535-S1
Én ha 2.4-em lenne, SAE 5W-40-et raknék, C2 vagy C3 ból. Márkát tekintve Seléniát, Castrolt vagy Mobil1-et.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-02 20:40:20 // 23965
hol? kint? nálunk 9 rugó a 4L ...
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-02 20:37:58 // 23964
én nem kísérletezek már maradok az 5w30-nál max kipróbálom a Motul-t vagy az Agip-ot mert mind a kettő kétszeres észter alapú olaj és ennyi ... a turbó mizériában nem hiszek eddig egyetlen meghibásodásról sem hallottam idő előtt aki 5w30-at használ....
DrB2012-09-02 20:37:22 // 23963
Ez van pontosan a tiedben?

Castrol Edge FST 5W-30

Mert ez éppenséggel kicsivel drágább a GTPeti által linkelttől.
GTPeti2012-09-02 20:36:30 // 23962
Igen... a DPF miatt. Ettől függetlenül a Garret nem ajánlja a W30-at.
Liquid2012-09-02 20:35:03 // 23961
tudtommal hibás volt a gyári ajánlás, nekem is WR PE 5w30 van benne
GTPeti2012-09-02 20:34:45 // 23960
Jó, de nem az volt a kérdés. :P
Szóval?
droberto2012-09-02 20:33:54 // 23959
Ez jó olaj bele, de szerintem az EDGE 5W-40 még korszerűbb.
A 2.4-eseknek nem könnyű a választás az előzmények türében... :(
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-02 20:32:59 // 23958
az árától döglik ki az ember :)
droberto2012-09-02 20:31:48 // 23957
A 2.4 nek a gyár szerint kell a 40-es melegviszkozitás!
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-02 20:31:21 // 23956
a gyáritól ziher az meg 5w40 :) akinek meg gyári de 5w30 annak is :P
droberto2012-09-02 20:29:33 // 23955
A DPF, B-s Selénia WR-től döglik, nem az SAE 5W-40-től!
droberto2012-09-02 20:26:54 // 23954
DE VAN, DE VAAN! :)))
Én sokat törtem a buksim annak idején, hogy a gyári Selénia WR PE C2-őt, vagy a Multipower C3-at rakjam, de a vastagabb kenőfilm miatt az utóbbit választottam. Mindkettőnek egyforma a SAPS-e, magyarán a DPF miatt egál.
Tavasszal kipróbálom a WR PE-t, hogy azzal mennyivel csökken a fogyasztás. Ha nem észrevehetően, akkor azt hiszem maradok a Multipower C3-nál, míg a Petronas zsét nem tol a Seléniának egy C4-es olaj kifejlesztésére.
Ha nem Alfám lenne talán én is Castrol Edgét tankolnék a mociba...
direttore2012-09-02 20:26:09 // 23953
mitől döglik ki, a gyáritól, vagy az 5w-40- től?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-02 20:22:31 // 23951
na meg plusz egy longlife olaj csak jobban bírja max 15e-ig mint egy 5w40-es ezért is maradok az 5w30-nál
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-02 20:21:02 // 23949
jah amitől kidöglik a DPF...
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-02 20:19:56 // 23948
természetesen igen, ha más nagy márkák is elmennek ezzel több százezret akkor ennek is el kell...
droberto2012-09-02 20:19:37 // 23947
Én a helyedben egy jóféle a 2.4 gyári ajánlás szerinti SAE 5W-40 viszkozitású C2-es olajat választanék. (Szerintem ami jó: az a Selénia, Castrol, Mobil1)
DrB2012-09-02 20:19:30 // 23946
Te mit használsz? DPF márneked sincs bent, ugye?
DrB2012-09-02 20:18:33 // 23945
Ha a DPF bent lenne még, akkor is ezt használnád?

A turbó gyártójának W40-es ajánlását, ahogy GTPeti is írta, én is olvastam az alfisti.net-en...
droberto2012-09-02 20:15:51 // 23944
Így igaz, a legalacsonyabb korom és szulfáthamu (SAPS) tartalma a C1-nek és a C4-nek van. De ezek még nem nagyon vannak elterjedve.
A különbség közöttük ugyan az mint a C2 és a C3 között. A C1-nek kisebb a dinamikai viszkozitása, míg a C4-nek magasabb.
direttore2012-09-02 20:11:59 // 23942
Teljesen jó ez a total olaj. Bár nekem is átfúrt dpf-em van, de attól még a korommegkötés miatt jó a C3.
droberto2012-09-02 20:11:49 // 23941
Így van. A C2 és a C3 a DPF szempontból azonos.
Mindkettőnek közepesen alacsony a korom és szulfáthamu tartalma. A C3-nak magasabb 150°C-on, a dinamikai viszkozitása, ergo ennek jobb a kenésbiztonsága. Hátránya előnyéből következik: a nagyobb ellenállás miatt a magasabb fogyasztás.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak