.....2012-09-07 14:09:07 //
24230
Amit a bal sarokban hallasz zörgést 90km/h körül az kívülről jön:

nálam legalábbis ez volt a bűnös.
Amit gyorsításkor lehetett hallani a két óra (km és ford.sz) mögött, ott egy elszabadult vezetékrögzítő patent volt.
ja es a 2.4 nel nem latvanyos ugyanis a ford szam mero fixen all. az 1.9 nel pedig ingadozik +/-2mm.
croma hideg inditasnal fustolt de feketet de csak mig beindult utana nem.ha mar 2x,3x, inditottuk akkor nem.159 pedig nem fustol meg -10 ben sem elso inditasra csak epp nem idnul mind az 5 henger vagy csak ugy erezzuk?!
kb 90-140kozott es a bal sarokbol nalam, a 2..4 nel pedig a ket ora kozotti reszrol ahol az szelvedo nyilasok vannak.de ennel csak gyorsitaskor hallani.nalam allando.de van amikor teljes a csend.
GTPeti2012-09-07 13:37:37 //
24227
Tibcsi, egy kérdést elfelejtettem tegnap: Neked nem titkoltan fontos az akksid élettartama. És van az autódban pulzer (szulfátlanító)?
+1: Szokott látni az akksid néha egy profi (CTEK) töltőt?
igen a cromanal is megvolt,kapott uj szoftot de ugysem tunt el.en szvsz ugy gondolom az 5 henger keresztbe ezert nem jo.ha hosszanti lenne akkkor nem lenne ez a hintazas filing.ugyanis ha allo helyzetben van elore hatra ringat.. 90e km volt a cromaban
.....2012-09-07 13:14:44 //
24225
"valami zaj jon a muszerfal felol " a vezetőülésből ülve honnét hallod és milyen sebességnél?
ez az alapjárati remegés s Crománál is megvolt?
hm. csak tapasztalatom van mig kolcson volt nalam egy croma 2.4jtd automata es utana a 159 2.4jtd kezi. mindketto reggel akar meleg akar hideg van kint nem indult elsore illetve ha beindult akkor mintha csak 4 henger menne es osszevissza jart utana magahoz tert. Cromat vegulis nem vettem meg pont emiatt. a 159 meg a haverome kolcson volt csak hogy szokjam :-) de teny hogy ha meleg akkor is allo helyzetben remeg. gondolom az 5 henger miatt jar igy.menetkozben mar nincs erezheto remeges.csak egy zavaro ok van nala is meg nalam is hogy valami zaj jon a muszerfal felol nalam konstans sebessegnel nala meg csak gyorsitasnal. mintha a ventilatorba valami beakadna es repegos hangja van... hangerot feljebb tekerjuk ez a megoldas szuletett mivel nemtudunk rajonni mi az.:-)
de az égéstérben az izzítógyertyán akkor is van
Coolby2012-09-07 12:39:20 //
24220
jahh és igen, 2.4-ekről hallottam eddig azt hiszem.
Coolby2012-09-07 12:38:49 //
24219
nekem menet közben egyáltalán nem rángat. kizárólag hidegen indítva alapjárat ingadozásom van kék füsttel alapjáraton.
ez a rangatas csak a 2.4jtd kre jellemzo?
nalam csak 2-3e ford kozott ugrik egyet mintha megtatosodna..es neha alapjaraton hidegen remeg..de minden ok vele compjuter szerint :-)
Coolby2012-09-07 12:31:26 //
24217
télen alapból tovább izzít, ez igaz...
korom égéstérben kapcsán pedig csak a fura, hogy akinek EGR le van kötve, DPF kiírva, szép tiszta minden, annak is csinálja...
az egy eves az jo.telinel max 3 ev sajat tapasztalat ha jol van tarolva utana kemenyedik es mar nema legjobb :-)
"télen egyáltalán nincs, ami izzítással való összefüggést eléggé kizárja... Szóval érdekes, rejtélyeaz izzítási idö hömérsékletfüggö
magyarul ha nyáron 3* izzítasz,és úgy OK
akkor mégiscsak ott abaj,hogy kevés a motornak a nyári izzítás
télen alapból tovább izzít
én azt vettem észre ,ha sokat megyek autópályán ,és szépek kiég
utána nem csinálja
szerintem az égéstérben lerakódott és nem elégett korom az oka
(a diesel nem városba való)
Coolby2012-09-07 12:00:46 //
24214
Igazság szerint mióta írtam itt ezt a jelenséget, többen is megkerestek, hogy 2006-os 2.4 jtdm-jük van és ugyanez a jelenség és még senkinek nem sikerült kitalálni, hogy mi is okozhatja pontosan... Valakinek több minden is cserélve volt, DPF-EGR-chip és minden egyéb mindenféle verzióban a jelenség ettől függetlenül adott. Izzítás is ellenőrizve mégis, furcsa mód valakinek nyáron van jelenség, télen egyáltalán nincs, ami izzítással való összefüggést eléggé kizárja... Szóval érdekes, rejtélyes.
Olajjal egyébként tutti nem függ össze, ezt többiek is kizárták teljes mértékben.
Mindenesetre tegnap este megint 3 izzítással indultam és nem csinálta a jelenséget... Ma is kipróbálom így, és ha tudok Pityukomával és Tibcsi166 cartársakkal összefutok szombaton és remélem egy izzítás kimérést meg tudunk ejteni, hogy akkor kitaláljuk ez-e a hiba, ha pedig nem, akkor kizárjuk...
na nincs mérhetö motorolaj nivó szint csökkenésed,akkor valszeg nem eszi az olajat
amúgy sem jellemzö a JTDM ekre
de szerintem 99% izzítás gond lesz az,ha 3* izzítva jó
esetleg az akku is lehet ludas,mert meghülyül az elektronika egy bizonyos tápfesz alatt
Coolby2012-09-07 11:44:32 //
24212
igazából 1 éves, és így töredéke az új árának, azért érné meg...
Ha uj es jobbaron van mint a dunlop vagy conti akkor hajra.;-)
Coolby2012-09-07 11:18:01 //
24210
Michelin Alpine A3-ról van valakinek tapasztalata? 225/45 R17 méretben? Ilyet tudnék most lehet szerválni értelmes áron...
Coolby2012-09-07 11:08:20 //
24209
csak az egyértelműség kedvéért, ezt a rángatást nem az én autóm csinálja, Tibcsi166-é...
a 2,4jtdm nem az
csak a 3,2 JTS
225 volt de nem jo,pattogos kemenyebb mint a 235.es a maga 150le ugysem lesz egy gyorsulo auto,cserebe palyan jo:-)
Mi a nagy tomeg?a brerad elkapar?az nem osszkerekes?
a 245 szélesség kell a nagy tömeg miatt ,
így is kapar,sokszor
a gyári /40 es ez /35 szóval nem nagy a külömbség
nekem jobban bejön mint a gyári
ja és fele az ára a gyári 235/45R19 nek
neked a 225/40R19 et ajánlanám,azzal takarákosabb
Ez nem tul szeles?es peres?szegeny 1,9 megadja magat mire felgyorsul nalam:-)
èn erre esküszöm
HANKOOK V12EVO 245/35ZR19 93 Y XL EXTRA LOAD K110
egy tipp,
az esetek 99,9% nem fogsz úgy kanyarodni ,hogy ez megcsúszon
ha mégis ott az ESP
Bridgestone Blizzak LM25V JÓ ,csak Qvára kopik nagy nehéz autókon
mert túl puha
Egy gumis azt mondta nekem egyszer,h
az tapadás szempontjából a legfontosabb a gumi sebességindexe
W és 270km/ órára készülnek,
és ott is tapadnak
ezért puhák
és kopnak
amit gyárilag raknak be exide az egy kalap fos mind a két alfámban élt 3 évet
Liquid2012-09-07 08:16:36 //
24201
315-ös a max ami elfér a tálcán
Liquid2012-09-07 08:15:59 //
24200
a Conti TS nagyon jó téligumi
Ha csak a felét tudja annak amit az Exide Maxxima 900 akkor meg leszek elégedve ;)
Maxximám volt igaz csak 6 évig. De amit azzal megtettem, más aksiból kettő sem lett volna elég. És szerintem 10 éves koráig simán ment így is. De ott nem volt olyan hogy két hét után -20fokban nem indul. Akkorát rántott majd kiugrott a motor. Szerintem az egész autót elhúzta volna lazán méterekig.
Nem, az alap az Exide Classic
A 166osomon csak P7 Pirellik voltak. Mentem velük kb. 80-90ekm. A legjobb esőgumik amiket használtam valaha is. Jobban tapadtak még 2-3 fokban is vizes úton mint a GoodYear UltraGrip 6os. Igaz a GoodYear UG6 viszont hóban volt legjobb amit használtam.
Ez mind 205/55R16 méret volt. Amúgy a P7-es száraz úton is nagyon stabil volt még 36fokos kánikulában is
A mostani vason nyáron 235/45R18 van. Pirelli P Zero Nero. Féltem is, ez a széles gumi hogy fog felúszni esőben. De a nagy tömeg miatt tapad jól ez is. Hasonló a tapasztalat és érzés mint a P7-essel.
Igaz ezzel még nem mentem 160-al szakadó esőben, de 130-140-nél tökéletes! Száraz úton sincs vele gond eddig. Igaz még csak 10ekm mentem vele kb.
Télire Bridgestone Blizzak LM25V 225/50R17 van de ezzel eddig alig mentem 1-2ekm. Majd talán jövőre erről is mondok véleményt.
Fene vigye le Giovanniékat! :)
Tőlünk sajnálták azt a 20 mm-t?
Kéne valamit találni, hogy a Premium műszakilag mitől több egy Excellnél! Az Exide weboldalán én nem leltem semmire. Mindenhol csak általános bla-bla... :(
GTPeti2012-09-06 23:46:52 //
24195
Az Excell nem a full alap az Exide-nál?
nincs mit::)igen voltam 2x is egyszer volt egy minimalis elteres,sajnos a szepseg ezzel jar... es a jo utak miatt eleg letekerni egy ezrest es mehetsz ujra allitani.a pirelliket az autoval kaptam es 13e km utan teljesen elmentek a belso oldalak ketton ketto meg hasznalhato ha esetleg kell valakinek de 225 szelesek:-)ha aconticcal lefutok 5e megnezem egyenlore nyoma nincs hogy kopnanak.es most a szervizben megnezik kell e valamit cserelni a futomuben.
hat a gumi nem olcso mulatsag de hat ez az elso a biztonsagban utana meg a fek...na azt majd hamarosan upgradelem ;-)
a 17" bridget nemazert arulom mert nem jo hanem mert a 19" szebb es azok csak arra kellettek hogy eltudjak menni nyaralni:-)
Igen 320mm. Tehát a 315mm-esek még pont beleférnek.
Hát jaa, félek ismét beszarna 4 év után a 75Ah. Hiába Exide Excell..
Legjobban a Michelin Mester teccik! :)

Mókás egy teremtmény! :)
Köszi az infókat! Meglehetősen értékesek! Sokat kellet fizess érte! :)))
Futóműállításon voltál?
Én néztem a Potenzákat és 5000 km alatt elöl 0,5-0,6 mm-t koptak a széleken normál (egyszer-kétszer azért beteg) tempóban. Középen ez kb. 0,3-0,4 mm lehet.
sokan mondtak mar hogy jo a michelin...csak valahogy az arral van nekem bajom foleg a nagy meretben :-(inkabb veszek olcsobbat de gyakrabban :-)de ez en vagyok
na ezt forditsd le legyszi mert nem ertem.:-)
GTPeti2012-09-06 23:20:59 //
24188
Michelin... Halk, tapad és tartós.
a RE050 a fiaton 17ben nagyon jo volt mindenben meg kopottann is jol teljesitett.
18" haverom 2.4jtdjen hangos, kemeny a 19" kepest pedig a Ti ugye ultetett.es ha lassitasz zug...
19"hozza kell tegyem a pirelli 1 eves gumi volt(tavaly aprilisban raktak fel) es a conti sem uj hanem egy eves(nem vettem ujat) mar volt auton.ezt figyelembe veve a conti jobb.
pirelli 20e km birt a belso oldala lekopott.a contiba mar en beleraktam egy ezrest elotte passz.majd lecheckolom mennyit fog elmenni de van egy erzesem hogy tobbet.
Az nem mostanában lesz még akkor sem ha 200 k van benne! :)
Frau® Pieno Fiore van rajta!
Igen a Conti az komoly. Bár a 10 mm plussz szélesség és futásteljesítmény nagy különbség!
Az RE050A-t én is hangosnak vélem, de azt én a nagy méretnek tulajdonítom inkább.
Itt is átlagosan szerepelt zaj szempontjából.
Neked mi nem teccik' benne?
szepnek szep de oszinten en ezt a belsot nem szeretnem takaritani...na es a kormany ha az egyszer elkezd kopni..ronda lesz.kulsore ok.km biztos egy 50 tobb van benne.sajatombol indulok ki en masodik tulaj vagyok az elsot ismerem amiota megvette es alig jart vele igy is 140 e km rakott bele 3 ev alatt(en 5 ho alatt 16e)az autom 2009,majusi.
az GY UG sem valt be nekem,mig uj addig jo utana csuszik de vizes uton jo.bar amennyi ho van szinte mind1,inkabb a nedves,vizes,szaraz uton valora koncentralnek ha nemjartok sielni hegyekbe,nalunk azert van ho minden telen :-)
A ha.hun már néztem, és jónak tűnik. Meg lehetne nézni, bár személy szerint nekem nem jön be a szürke műszerfal.
A km 90%-hogy kamu!
Hm jo a tema, nos 19" ez az elso autom :-) conti tapad de nagyon.lehet a melegek miatt amik voltak, de a pirelli az csak akkor tapadt ha mar meleg volt,es keskenyebb is volt mert mikor vettem 225 volt a conti meg 235.de jobbnak erzem biztosabbnak kanyarban.es nem hallani, a pirellit lehetett.egyenlore csak a pirellivel van esos elmenyem de nagy temponal nem ereztem biztosnak(nemet autopalya) conti ket hete van fenn es most szombat ota szervizbe vagyunk(klimakompresszor csere,oil csere)
Teliben meg a regit hasznaltam M3 vagy 3M..de volt tapasztalatom 3D vel is az kegyetlen jo(hatso kerekesen van)es fogja hoban.16" meretben 205 es 225,
bravon a RE050A volt.de mar nem emlekszem hol gyartva de annyit tudok hogy ket helyrol szarmazo van ilyen megnevezessel es az egyik nem jo.merete 225/45R17 volt.
ismerosnek 2.4jtdje van o most RE050 rakott fel 18" de nincs megelegedve vele ugyanis zug es foleg lassitaskor..nekem sem teccik szoktam vele utazni es en vezetek.ja es teliben sottozerot hasznal de iden biztos nem az lesz mert tavaly ketszer is elakadt vele a tatraban :-) en meg nem a cseh ujrahasznositott gumikkal :-)