Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-13 11:42:43 // 24440
5,9 ilyen keveset a lányok isznak nálunk az alap a 10.0 pálinkából mellé jöhet a belga meggyes sör :)
Liquid2012-09-13 11:16:10 // 24439
én láttam már bőven 30 felettit :)
Coolby2012-09-13 10:58:21 // 24438
jahh és nem regenerált...
Coolby2012-09-13 10:58:09 // 24437
Pillanatnyi fogyim épp tegnap nézegetve volt olyan 33-34 liter is... Átlagfogyim most sok városi használattal 9,4 liter körül alakul, és néha elgurul a gyógyszer és "átugrok" pár tötymörgőt. Nem városban pirostól pirosig állapotban átlagom inkább 8,3-8,5 körül lehet. Egyszer feltöttyögtem Pestre 120 km-t szépen, akkor 6,8 volt, de ilyet nem fogok többet :)
Valószínű egy chiptuningos optimalizálást meg kellene csinálnom első körben, attól városi fogyim enyhülne... Amíg jó DPF-em (márpedig még jó), addig azt kiírni nem akarom, érdemes így is a chiptuningot megcsinálni? Ha jól hallottam árazásokat, úgyis külön számolják fel az optimalizálást és a DPF kiírást...
Valószínű egy chiptuningos optimalizálást meg kellene csinálnom első körben, attól városi fogyim enyhülne... Amíg jó DPF-em (márpedig még jó), addig azt kiírni nem akarom, érdemes így is a chiptuningot megcsinálni? Ha jól hallottam árazásokat, úgyis külön számolják fel az optimalizálást és a DPF kiírást...
'''''2012-09-13 10:51:20 // 24436
Na végre valaki! Már nem bírom hallgatni az 5.9-es fogyikat! :-)
droberto2012-09-13 10:43:38 // 24435
Igen a tömeg az sok! Az elmúlt kb 6000 km-en átlag 7-et evett, ami nem rossz. Ha viszont meg figyelembe vesszük, hogy a város csak ~20% és, hogy városon kívül általában työtymörgök, illetve vesszük a konkurenciát akkor viszont nem is kevés. Az új 3-as 2.0-es dízele "álítólag" vízbűl veszi ki az zokszigént! :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-13 10:42:23 // 24434
pillanatnyit? volt már 30-on is :)))
'''''2012-09-13 10:41:04 // 24433
Múltkor a pillanatnyit sikerült 19.6-ra feltornázni.Na,ezt már túllépte valaki? :-)
droberto2012-09-13 10:36:21 // 24432
Ebben a távban nincs semmi lassítás gyorsítás? Ha van, már nekem is feljebb megy a nyárival! Pl legutóbb amikor alapvetően 90-100-al mentem, de egyszer 1x-2x elgurult a gyógyszer, az átlag 5,8 helyett 6,8 lett. Télivel ez kb. 6,2 lett volna.
.......................2012-09-13 10:35:15 // 24431
szerintem a te 159Sw d qrva jól fogyaszt ,ha azt nézzük ,hogy a Mito hoz képest 1,5* nehezebb
szerintem ettöl a 159 es kategóriában semmi nem fogyaszt jobban
szerintem ettöl a 159 es kategóriában semmi nem fogyaszt jobban
droberto2012-09-13 10:31:49 // 24430
Hmm...
Gondolom az oda-vissza utat átlagoltad (ha ennyiszer mérted). Nekem egy 70 km re levő településre menet 5,9 szokott lenni átlagosan a fogyasztásom, visszafele pedig 5,6 l/100km. (Már a DPF telítetséget is kezdem belevenni a mérésekbe.) A falu a tengerszinthez viszonyítva 64 m-el van magasabban.
Mi a gumik pontos mérete? Átmérőkülönbség van köztük? Bár szerintem 1 liter különbség akkor sem adódhat.
Nekem a átmérőben a 19,5 mm-el nagyobb nyári kerék, 1,5-2 dl-el vitte lejjebb a tényleges fogyasztást a comp által jelzetthez képes.
Gondolom az oda-vissza utat átlagoltad (ha ennyiszer mérted). Nekem egy 70 km re levő településre menet 5,9 szokott lenni átlagosan a fogyasztásom, visszafele pedig 5,6 l/100km. (Már a DPF telítetséget is kezdem belevenni a mérésekbe.) A falu a tengerszinthez viszonyítva 64 m-el van magasabban.
Mi a gumik pontos mérete? Átmérőkülönbség van köztük? Bár szerintem 1 liter különbség akkor sem adódhat.
Nekem a átmérőben a 19,5 mm-el nagyobb nyári kerék, 1,5-2 dl-el vitte lejjebb a tényleges fogyasztást a comp által jelzetthez képes.
.......................2012-09-13 10:21:10 // 24429
bárhogy is nézzük 6 helyett 5 az 17% os fogyasztáscsökkenés
szerintem nem minimális
szerintem nem minimális
.......................2012-09-13 10:17:31 // 24428
Kipróbáltam a Mito van vagy 100*
ugyanaz a táv ,ugyanaz a seb tmpomattal
nekünk a 195 össel 1Literrel kevesebbet eszik (5öt)mint a 215 el
ugyanaz a táv ,ugyanaz a seb tmpomattal
nekünk a 195 össel 1Literrel kevesebbet eszik (5öt)mint a 215 el
droberto2012-09-13 10:06:36 // 24427
Így van, van jelentősége, de minimális! Én figyelembe véve a comp fogyasztásmérésének torzítását is, a nagyobb átmérő miatt, nem mérek többet 0,5-1 dl-el a nagy kerékkel. Természetesen nem tudok egyforma laborkörülményeket produkálni.
Többek közt ezért is menekülhettek meg a ti kerekek az eladástól.
Próbáld ki a MiTo val. Menj most egy 30 km-es tempomatos etapot, és menj egy ugyan ilyet, ugyanott télen is!
Városban meg kész horror, (bevásárlós - 5x-6x beindítós) 5-15 km-en, simán benyeli a 10-11! litereket. Ugyanez a 16"-os kerékkel: 8-8,5 liter télen! (amikor is a futás 60-90%-a nem üzemmeleg motorral történik)!
Többek közt ezért is menekülhettek meg a ti kerekek az eladástól.
Próbáld ki a MiTo val. Menj most egy 30 km-es tempomatos etapot, és menj egy ugyan ilyet, ugyanott télen is!
Városban meg kész horror, (bevásárlós - 5x-6x beindítós) 5-15 km-en, simán benyeli a 10-11! litereket. Ugyanez a 16"-os kerékkel: 8-8,5 liter télen! (amikor is a futás 60-90%-a nem üzemmeleg motorral történik)!
.......................2012-09-13 09:49:40 // 24426
"A kerékméretnek csak a sok indulásos-gyorsításos részeknél (jellemzően városban) van jelentősége."
miért ,ha egyenletesen halan akkor is nagyobb a felület ,és így a gördülési ellenállás is
az Auto tömegének van jelentösége a gyorsítás megállásos üzemben ,a fogyasztás szemszögéböl
ez Fizika nem az én vélemenyem
miért ,ha egyenletesen halan akkor is nagyobb a felület ,és így a gördülési ellenállás is
az Auto tömegének van jelentösége a gyorsítás megállásos üzemben ,a fogyasztás szemszögéböl
ez Fizika nem az én vélemenyem
droberto2012-09-13 09:45:21 // 24424
A kerékméretnek csak a sok indulásos-gyorsításos részeknél (jellemzően városban) van jelentősége. Az gondolom, hogy a Pityukoma is konstans tempóval érte el az alábbi értékeit.
Nekem ugyan olyan kerekem van télen, mint neki, és azzal sem tudtam még bemenni egy adott szakaszon 5,5 alá. Városban viszont a 19-es kerék a 16-oshoz képest 1,5-2 liter fogyasztástöbbletet generál.
Nekem ugyan olyan kerekem van télen, mint neki, és azzal sem tudtam még bemenni egy adott szakaszon 5,5 alá. Városban viszont a 19-es kerék a 16-oshoz képest 1,5-2 liter fogyasztástöbbletet generál.
Csosznorbert2012-09-13 09:35:29 // 24423
jó cuccok, sokat használtunk ilyet nyilászárószerelésnél a tokrögzitő behajtására. van bennük izom :))
Csosznorbert2012-09-13 09:34:23 // 24422
sok lehetett a gyomorsava valamelyik galambnak :DDDD
.......................2012-09-13 09:33:37 // 24421
igen ilyen
olyan mint a légkulcs a gumisnál ,csak villanyal megy
tengelyvéganya meglazítás 5 másodperc
olyan mint a légkulcs a gumisnál ,csak villanyal megy
tengelyvéganya meglazítás 5 másodperc
Csosznorbert2012-09-13 09:19:53 // 24420
ütvecsavarozó? :P
.......................2012-09-13 09:03:58 // 24419
sokkal kisebb a kerék az övén
nekünk a Mito n 215röl 195 télire cserekor 1 litert csökken a fogyi!
nekünk a Mito n 215röl 195 télire cserekor 1 litert csökken a fogyi!
Liquid2012-09-13 08:20:03 // 24418
na faktor az van :) Én alapvetően nem bírok eco-módban vezetni :) Viszont a 159 hangszigetelése és ereje miatt álandóan azon kapom magam hogy már megint túl gyorsan megyek :) Szóval ismerős a dolog.
droberto2012-09-13 07:55:32 // 24417
A faktor :): Eddig egész jól bírtam a poroszkálást, de mostanában egyre jobban előtör belőlem is a vágy, és ilyenkor hamar besípol a 150 km/h-ra beállított sebesség csökkentésére figyelmeztető hang. :) Ezen mindig nagyon meglepődöm!
Mindig elhatározom, hogy na most beviszem 5,5 alá (valós 90 alatt azért nem megyek), de ebből legutóbb is pl. 6,8 lett.
Mindig elhatározom, hogy na most beviszem 5,5 alá (valós 90 alatt azért nem megyek), de ebből legutóbb is pl. 6,8 lett.
GTPeti2012-09-12 23:23:34 // 24416
Ez számomra is talány. Ennyit még a könnyebb 156-ból is max. tartós 70-80kmh-val lehet kicsikarni... De az emberi (és alfás) faktor miatt szinte lehetetlen. B)
droberto2012-09-12 23:12:43 // 24415
Ez durva! Én amit 85-90-el ki tudok hozni belőle az 5,5 l/100 km!
Ezt hogy csináltad? Nem tankoltál rá? Ez a Comp szerint - teletankkal számolva (70 l) - 4,62 l/100 km-es átlag fogyi.
Ezt hogy csináltad? Nem tankoltál rá? Ez a Comp szerint - teletankkal számolva (70 l) - 4,62 l/100 km-es átlag fogyi.
droberto2012-09-12 23:06:49 // 24414
Az én szerelőm is prüszkölt először, hogy így olasz, úgy olasz. A vezérlés csavarjai igen nehezen adták be derekukat. Végig hajtatatták magukat. Aztán amikor látta, hogy azért ez jól ki van találva és néhány óra alatt kicserélte az összes görgőt és szíjakat, már belátta, hogy ki van azért ez találva. :)
Az igazság az, hogy nem sok olasz autó futkos az utakon és nincsenek hozzászokva!
Az igazság az, hogy nem sok olasz autó futkos az utakon és nincsenek hozzászokva!
.......................2012-09-12 22:00:40 // 24413
Ajánlom figyelmedbe az elektromos ütőkulcsot
.......................2012-09-12 21:59:20 // 24412
Kritikán alui amit művel
Pityukoma2012-09-12 21:39:12 // 24411
Megtett és megtehető összesen 1515km. Gondoltam ezt meg kell örökíteni. Valószínű én sem fogok többet ilyet látni. 1200 körül szoktam látni,de csak tankolás után nemsokra, nem 200km megtétele után.
Útvonal: Bp-Szigetszentmiklós-Székesfehérvár-Seregélyes, majd vissza.
Útvonal: Bp-Szigetszentmiklós-Székesfehérvár-Seregélyes, majd vissza.
Liquid2012-09-12 21:07:14 // 24410
az szép! :) Én még nemigen láttam többet 800 km-nél
Pityukoma2012-09-12 21:01:41 // 24409
.....2012-09-12 20:46:03 // 24408
remélem nekem sem jön elő többet ez az anomália
Piritu - 1.000.0002012-09-12 20:34:45 // 24407
Csak egy van, a klasszikus Spider.
Dömpi (il dottore)2012-09-12 20:31:59 // 24406
ha jól tudom van benne két alfa. az egyik egy spider. a másik mi?
Piritu - 1.000.0002012-09-12 20:11:47 // 24405
A festés is gyorsabban megy, elég egy reklám hozzá és már le van festve a kocsi :-P
(Épp most fejeztem be a teljes sorozat összegyűjtését.)
(Épp most fejeztem be a teljes sorozat összegyűjtését.)
Dömpi (il dottore)2012-09-12 20:07:12 // 24404
A vicc az, hogy megy a Discovery-n az Autókereskedők c. sorozat (a kislányom nagy kedvence). Ott a srác a 20 éves vason megfújja a csavart a acsavarlazítóval, mejd 2 perc múlva tekeri ... hahaha!
Én a 4 éves vasamon van hogy fél óráig küzdök 1 csavarral!
Komolyan mondom, a szerelési idő legalább felét a csavarok kitekerése teszi ki!
és persze ez nem Alfa-sajátoság!
Én a 4 éves vasamon van hogy fél óráig küzdök 1 csavarral!
Komolyan mondom, a szerelési idő legalább felét a csavarok kitekerése teszi ki!
és persze ez nem Alfa-sajátoság!
GTPeti2012-09-12 20:00:06 // 24403
Ja ő még... két "elmeháborodottak" között azt is szokta mondani, hogy egész nap "ezt az ipari hulladékot szereltetné velük". :)))
GTPeti2012-09-12 19:43:37 // 24402
Bár ennél a barátom egy picit finomabban szokta kifejezni magát... de hangerő és tartalom stimmel.
(A termosztát alsó csavarját az évek alatt sem sikerült elfelejtenie. :)
(A termosztát alsó csavarját az évek alatt sem sikerült elfelejtenie. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-12 19:22:10 // 24401
bakker ha baj van vele küld vissza megy gariba és cserélik bár eddig sosem volt vele semmi...semmi kép se a polcon tárold ha nem jó...
Dömpi (il dottore)2012-09-12 17:57:39 // 24400
nem. szépen megtakarítottam, és pihen a dobozában. Ha mégis cserélnem kellene a régit, akkor e helyett adsz másikat? Vagy mi legyen? Visszaküldjem és megnézitek mi lehet vele a baj? Vag tegyem el emlékbe?
Én most rád hagyatkozom, a magam részéről tanácstalan vagyok!
Én most rád hagyatkozom, a magam részéről tanácstalan vagyok!
Dömpi (il dottore)2012-09-12 17:53:56 // 24399
vajh alfát szerel a kedves uriember?
az autószerelők gazdag szókincse
az autószerelők gazdag szókincse
droberto2012-09-12 16:14:25 // 24398
Szosza, Tozo köszönöm az anyagot és a felvilágosítást! :)
Tozo2012-09-12 15:15:10 // 24397
Nem :-). Ha felnyitod a motorháztetőt és kinyitod az ajtót lehet hallani a relé kattanását gyújtás ráadásakor és kb fél perc múlva megint egy kattanást amikor a relé kikapcsol.
Addig biztosan folyamatosan izzít, mert a relére direktben megy a 12V, a relé kimenete meg egyenesen a gyertyákra megy.
A gyertyáknak szerintem legalább 4-5 sec kell hogy felmelegedjen, nem is értem, hogy az 1-2 másodperces felvillanás a műszerfalon miért is van?!
Üdv Zoli
Addig biztosan folyamatosan izzít, mert a relére direktben megy a 12V, a relé kimenete meg egyenesen a gyertyákra megy.
A gyertyáknak szerintem legalább 4-5 sec kell hogy felmelegedjen, nem is értem, hogy az 1-2 másodperces felvillanás a műszerfalon miért is van?!
Üdv Zoli
.......................2012-09-12 15:02:32 // 24396
utána ia izzít miután beindult,
common rail izzítás
common rail izzítás
droberto2012-09-12 14:58:09 // 24395
Nem akkor izzít, ha jelzi azt a műszercsoport? Legalábbis én úgy emlékszem, hogy ha már üzemmeleg rövidebb ideig világít.
sas-1592012-09-12 14:33:35 // 24394
nekem is volt ilyen távirányítós meghalálos esetem.
bezártam az autót és visszatérve nem reagált egy gombra sem.
pont volt ott egy kulcsmásolós, aki elemet tudott cserélni a távirányítóban. utána ki is mérte és nem volt baj a feszültséggel.
új elemmel sem nyitotta az ajtót a távirányító. 10 perc próbálgatás és bátorság gyűjtés után kinyitottam kulccsal, beszálltam, riasztó dudál, mint állat, mindenki néz.
beindítom, riasztó továbbra is szól.
aztán megnyomtam a nyitás gombot és akkor a beltérből már működött, riasztó kikapcs, semmi gond.
előtte és az azóta eltelt egy évben sem produkálta többet ezt a jelenséget.
szerencsére.
amúgy tegnap (is) meghajtottam kicsit a gépet, parádésan megy.
persze a rángatás 2-3 ezres fordulat között 0,8 bar turbónyomásnál továbbra is jelen van.
majd vezérműszíj cserénél szívósor takarítás is lesz, aztán ha nem válik be, akkor flex, meg fúró és egyebek.
ezen felül semmi panaszom az autóra.
a vajszínű alfatex kárpitra mindenki rákérdez, hogy tudom ilyen tisztán tartani a kölykök mellett. válasz: kézzel leporolom róla a lábnyomokat, néha egy porszívózás.
bezártam az autót és visszatérve nem reagált egy gombra sem.
pont volt ott egy kulcsmásolós, aki elemet tudott cserélni a távirányítóban. utána ki is mérte és nem volt baj a feszültséggel.
új elemmel sem nyitotta az ajtót a távirányító. 10 perc próbálgatás és bátorság gyűjtés után kinyitottam kulccsal, beszálltam, riasztó dudál, mint állat, mindenki néz.
beindítom, riasztó továbbra is szól.
aztán megnyomtam a nyitás gombot és akkor a beltérből már működött, riasztó kikapcs, semmi gond.
előtte és az azóta eltelt egy évben sem produkálta többet ezt a jelenséget.
szerencsére.
amúgy tegnap (is) meghajtottam kicsit a gépet, parádésan megy.
persze a rángatás 2-3 ezres fordulat között 0,8 bar turbónyomásnál továbbra is jelen van.
majd vezérműszíj cserénél szívósor takarítás is lesz, aztán ha nem válik be, akkor flex, meg fúró és egyebek.
ezen felül semmi panaszom az autóra.
a vajszínű alfatex kárpitra mindenki rákérdez, hogy tudom ilyen tisztán tartani a kölykök mellett. válasz: kézzel leporolom róla a lábnyomokat, néha egy porszívózás.
'''''2012-09-12 14:15:23 // 24393
Haverom 1.9-ére mondták ezt.Szerintem már melegebben is izzít.
GTPeti2012-09-12 14:06:32 // 24392
A te autód még -10 fokon is beindul izzítás nélkül. Úgyhogy lehet. Az eLearnban tuti benne van.
'''''2012-09-12 13:40:50 // 24391
Ma azt hallottam,hogy a 159-es dízelek csak +5 fok alatt izzítanak.Igaz ez?