Fórum >> Típusok >> 159

Pityukoma2013-02-19 20:19:25 // 31276
Én a finoman elindulás pártján állok. Soha nem szoktam állóhelyben melegíteni. (ez a 8. olasz diesel-em) Úgy ahogy írtad fordulat max 2000giri, turbónyomás max 0.6b. Üzemidőt tekintve így sokkal kevesebbet jár hidegen. Ha jól emlékszem egyszer Droberto Cartárs nézte meg 10perc alapjárat után a DPF telitettség változását. Az is megdöbbentő volt számomra.
'''''2013-02-19 19:09:50 // 31275
Coolby,neked a turbó nyomás mutatója felmegy maxra?Nekem még van egy kis hely.
Egyébként nálam optimalizálás után nagyon más lett az autóm.Csodálom,hogy te ilyen "hűvösen" írsz róla.Fülig kéne érjen a szád ha tényleg jól sikerült a chip.Ha meghallgatod pl ErHardot,érzed ahogy beszél az autójáról,hogy nagyon is elégedett vele.
Lehet,hogy rosszul látom.Nem kötekedésnek szántam!
mizooo2013-02-19 17:13:47 // 31274
Nekem ez az első dízel autóm, de beleszerettem még a ketyegésébe is :) sőt a dízel szagától is rosszul voltam régen, de most az sem zavar :P
.......................2013-02-19 17:12:40 // 31273
olyan sima és halk a Lancia v6 multijet alapjárata,
mint a sok germán vetélytársáé
semmit nem érezni a motorból
Piritu - 1.000.0002013-02-19 17:07:07 // 31272
A szívó benzines sem fogyaszt keveset :-P
(A teszten meg a kormos is keveset eszik. A Párduc országúti fogyasztása 4,3 (!) liter/100 km.)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-19 17:05:29 // 31271
s akkor a 4 hengeres mi kübli? :)
Dömpi (il dottore)2013-02-19 17:05:07 // 31270
én egyszerűen csak nem vettem magamra :)
Liquid2013-02-19 17:03:03 // 31269
hát sajnos ez így van, de ebben benne van az aktuális trend is, a szívóbenzines közellenség lett. A turbo benzines meg nem fogyaszt keveset, csak a hivatalos teszten.
.......................2013-02-19 17:00:58 // 31268
van a VM motori féle 3,0 v6 multijet,
próbáltam a Lancia Themaban,
hát,az után a 2,4 jtdm egy traktor
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-19 16:48:45 // 31267
minek, szerintem egyenlőre ott tart az Alfa hogy a dízel a rendes motoros házon belül ..
Liquid2013-02-19 16:43:56 // 31266
amiatt is, meg mert 2.4 :)
Liquid2013-02-19 16:43:20 // 31265
csendben hallgatunk :)
Piritu - 1.000.0002013-02-19 15:48:37 // 31264
Az tetszik, hogy senki sem tiltakozott, pedig két oldal is tele lett írva azóta :-DD
Coolby2013-02-19 13:18:18 // 31263
kelleni nem kell, de mégiscsak 2000-nél van a nyomatékcsúcs és jobban át tudom lépni a kocsisort :)
Dömpi (il dottore)2013-02-19 12:50:17 // 31262
Nekem 6-ból 100-ig nemigen kell visszaváltani.
Dömpi (il dottore)2013-02-19 12:48:03 // 31261
Az enyém is! Sőt! Ha nem így lenne, nem kapott volna alfát :)
Coolby2013-02-19 10:39:21 // 31260
mondom is asszonykámnak, hogy szépen ügyesen tessék vezetni, de hálisten elég ügyes :)
Coolby2013-02-19 10:38:28 // 31259
Hát lehet egyszer annak is eljön az ideje, egyelőre problémamentes, így megtartom. Ahogy lesz vele gond, megy majd a kukába...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-19 10:30:39 // 31258
a DPF miatt zabál sokat
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-19 10:30:03 // 31257
igazából nem az teszi tönkre ha nem a tipikus női vezetés amikor nem szépen van vissza engedve a kuplung, ha nem hirtelen leugranak róla, akkor kap rendesen
Coolby2013-02-19 10:25:10 // 31256
Én beindítás után elindulok, bár áll egy egész picit, amíg becsukom a kaput, ennyi talán kell is. 2.4-esnél viszont bármilyen bemelegedésre várni álló helyzetben semmi értelme, tapasztalatom szerint az életben nem kezd el bemelegedni. Szóval én indít és óvatosan indul párti vagyok.
David | Centocinquantanove2013-02-19 10:15:54 // 31255
Hidegen énis - bár ha belegondolok bemelegedve is zömmel - 2000 magasságában már feljebb váltok. Ha nagyon kell spurizni akkoris csak 2500-2700-ig engedem a mutatót.

Mondjuk én városban az 50 (60)-et ötödikben minimális gázadással vagy gázadás nélkül szoktam, bár így a fordulat ugye 1100-1200 magasságában van csak, de a lenti tanácsot a jövőben figyelembe veszem majd (kettőstömegűt szívatja a 1500 alatti giri).

Visszaváltásnál azt szoktam figyelni, hogyha a sebesség mérő óra a vízszint alá fordul (asszem 80-nál van a vízszint) akkor az már ötödik, vízszint felett lehet hatodik.

1.9; 8V

Viszont lenne még egy kérdésem ami egy hosszabb vitára tehetne pontot:

Ha mondjuk van 0 fok, akkor a reggeli első indításkor kell e várni pár percet elindulás előtt, vagy finoman, okosan elindulva melegítsük a motort (vizet, olajat)?
Olvastam már ezt is, azt is... de melyik lehet a kímélőbb a dieselmotor számára?
Van ahol azt írják, hogy kimondottan kerüljük az állóhelyzetben való várakozással történő melegítést, máshol meg az elindulást ellenzik. Ti miként jártok el?
Coolby2013-02-19 10:00:28 // 31254
jól megy a 2.4, de azért a városi fogyasztása nem kevés, de mondjuk engem nem zavar túlzottan, kárpótol a menés :)
stukker19872013-02-19 09:49:26 // 31253
Kéne nekem is egy 2.4-es:)

Egyre inkább gondolkodok rajta,hogy habár keveset megyek és azt is városban,de az 1.9 kicsit lomha nekem...

Lehet egy optimalizálás is elég lenne
Coolby2013-02-19 09:45:11 // 31252
Igen, alacsonyról nem olyan tesze-tosza... de azért onnan még nem gyorsítgatok, még túl friss emlék a lendkerék árának a kifizetése :)

Amúgy most tényleg 1700-tól 4000-ig nagyon egyenletesen szedi a lábát.

Fogyasztásra leszek még kíváncsi hosszú távon.

Amúgy nagyon pozitív volt a tapasztalat Balogh úrral, édesapám elmondása szerint profin dolgozott, próbakört ment, akksira kötötte az autót, nehogy a benne lévővel gond legyen, először átnézte van-e valami gondra utaló jel, utána nekiállt, majd újabb út, minden ok-e és mondta bármi gond van, azonnal vissza hozzá. Egy dolgon ijedtek meg, szoftverírás után, ráadták gyújtás és visított az autó, mindketten néztek, hogy ohh bazz, mi a gond, 1 percig tanakodtak, mire rájöttek, hogy rükiben van és a garázs fala miatt visít a tolatószenzor :)

Jahh és nem utolsósorban a srác elérhető telefonon, felveszi, ha nem veszi fel, visszahív! Jahh és úgy volt, hogy ő jön hozzánk, mert arra fog járni, aztán végül nem jött, mi mentünk, de az árból elengedte az üzemanyagköltséget... szóval korrekt.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-19 09:34:21 // 31251
most már nagyon vissza sem kell váltanod :) egyébként gondolom Te is észre vetted hogy most így 1700-tól harap a gép az optimalizálás óta
Coolby2013-02-19 09:19:04 // 31250
én hidegen elváltok 2000-nél és felváltás után csak pedálsimogatással gyorsulgatok (ilyenkor látom is az arcokon reggel, hogy mi van, nem megy a szekér, mit szarakodsz), bemelegedés után pedig elforgatom kicsit tovább, hogy felváltásnál közel legyek 2000-hez. Közúton 6.-ban ereszkedem 100-zal, ha előzni kell, visszaváltok és uzsgyi.
Dömpi (il dottore)2013-02-19 09:17:26 // 31249
elég pontos a lábam...legalább is az óra szerint :)
Amúgy, mivel minden áldott nap ugyanazon az útvonalon járok dolgozni - már 12 éve - azonos szakaszokon eléggé összehasonlítható méréseket lehet csinálni. Persze a külső szélirány és páratartalom miatt hajszálpontosan nem összemérhető.
Viszont azért a 4,8 l és a 6,3 között lényeges az eltérés.

Amúgy szakadó esőben nekem min. fél literrel többet eszik.

@Piritu: természetesen én sem mindig, minden körülmények között váltok el ott, ahol írtam. Az inkább egy normál átlagos közlekedési körülmények közötti helyzetre vonatkozik. Ha előzök, vagy valami más oka van, én is máshogy váltok.
Coolby2013-02-19 09:09:45 // 31248
Halihó. Egyelőre nem sok a tapasztalat, pár kilómétert mentem kb azóta városban, így hirtelen városi fogyasztáson, rövid távon nem látok különbséget, de ez még nem mérvadó... Városi használatnál is jó, hogy egyenletesebb a teljesítményleadás, szebben lehet vele ereszkedni... Hirtelen ennyi a tapasztalat még.

Azért nem jelentkeztem nálad, mert nem én vittem a kocsit, hanem édesapám Dunaszentgyörgyről, én itt vettem már Pesten kézhez. legközelebb :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-19 08:17:00 // 31247
én hidegen simán 2000-nél elváltom a következő fokozatot a hatodikat még előbb 120-nál pörög 2000-et 6-ban
droberto2013-02-19 08:05:39 // 31246
Nálam ennyi, és egységes. Úgyhogy gondolom természetes. (Már tavaly is ilyen volt.)
Egy mérés meg ha jó vagy 0,2!
A különbség nálunk hogy míg én 2k km-t megyek, addig te 20k-t. :) Érdekes....
droberto2013-02-19 08:00:05 // 31244
Nem mondom, hogy állt a víz, de erősen nedves volt.
Alapvetően igazad van, de én azon a távon nem tapasztaltam többletfogyasztást. (Lehet pont a pára miatt)
Majd még figyelem.
droberto2013-02-19 07:56:55 // 31243
A helyedben, mielőtt bármit tennék a repedés pontos okát kutatnám fel. Ennek valami okának kellet legyen.
Egyébként a bontottat választanám, legyen akármilyen jó a javítás/hegesztés technológia, és legyen akármilyen jó is a szaki. SZVSZ a bontott azért is jó, mert nem a hf a gyenge része a JTD-nek.
Nagyon kíváncsi leszek, a repedés okára. Nem hinném, hogy zárvány. Bár a töretből sok minden kiderülhet, illetve meg kéne egy Ultrahang.
Piritu - 1.000.0002013-02-19 07:52:15 // 31242
Viszont az úton lévő víz mozgatásához is munkát kell végezni. Az meg csak a nyálból jön :-(
Piritu - 1.000.0002013-02-19 07:51:19 // 31241
Nálam autópályán is + fél lityi, ha esik.
Piritu - 1.000.0002013-02-19 07:50:13 // 31240
A 2.0 kicsit más tészta. A max nyomatékát is 1750-en adja le az 1,9 és 2,4 2000-ével szemben. Szerintem kisebb fordulaton is egyenletesebben jár (legalábbis a 156 1,9 mjet-hez képest), így kevésbé terheli a rendszert, lehet alacsonyabb fordulaton is "gurulni".
droberto2013-02-19 07:48:36 // 31239
Múltkor mikor írtad, erre különösképpen figyeltem. Ugyanaz a gumink van, de nálam hasonlóan jó jött ki (5,6 - Comp szerint), a szokásos 70 km-es távon mint szárazon. Talán inkább a pára? Bár a magasabb páratartalomkor inkább jobbnak kéne kijönnie...
droberto2013-02-19 07:43:57 // 31238
Városban én is 4-be megyek (a tempomat miatt is).
Piritu - 1.000.0002013-02-19 07:42:48 // 31237
"2,7 bar, 1-1,5 hónap alatt lemegy ~2,5 barra" - hmmm, ez érdekes. Nekem egy szezont elmennek a gumik nyomásveszteség nélkül. Max annyit kell nyomni bele, ami a mérések miatt hiányzik.
droberto2013-02-19 07:42:26 // 31236
Tegnap vittem egy tesztkörre egy mókust. Nálam is volt mindkettő. :)
Egyébként én GPS 90-nál már 6-ba szoktam tenni. Nem tesz jót sem az EGR-nek, se a szívósornak/áramláskorlátozónak, se a DPF-nek (talán a kettőstömegűnek sem). Cserébe néha (amikor a becsület úgy kívánja :)) eleresztem. :)
Többen írtátok, hogy 90-100 nál, 5.-ben kevesebbet eszik mint 6.-ban. Én ezt se mondanám. Bár az ellenkezőjében sem vagyok biztos. :)
mreni2013-02-19 07:40:19 // 31235
2. lehetőségre szavaznék,hasonló cipőben jártam én is a motorommal és a 2. variánst választottam,jó is lett :)
Piritu - 1.000.0002013-02-19 07:39:28 // 31234
Amit írsz - szerintem - természetes. Azzal, hogy nagyobb tempóról lassítasz vissza motorfékkel leesik a pillanatnyi fogyasztás. Kérdés, hogy (mondjuk) folyamatosan hová áll be. Szerintem ugyanoda.
Én általában tempomattal közlekedem, az egyes tempókhoz tartozó értékek (sík úton) jól reprodukálódnak. Sőt, mint már egyszer írtam, az útviszonyok szerint is. Veszprém - Cell ugyan azzal a tempóval száraz úton kb 5,4 vizesen picivel 6 felett.
droberto2013-02-19 07:36:29 // 31233
"stabilan ott tartom" - No ezt tempomat nélkül lehetetlen kivitelezni (szinte még azzal is).
Egyébként ilyen megfigyeléseim nekem is voltak (vannak). Ha jól leforgatom és úgy engedem vissza kevesebbet eszik, mintha hamar elváltogatva érném el az utazósebességet. Viszont ez a a különbség nálam max. csak 1-2 dl.
De! Ebben egyáltalán nem vagyok biztos. Miért? Mert kétszer egymás után nem mentem egy időben, e két módszerrel.
Egy adott útszakasz fogyasztása sok mindentől függ: Az út lejtésétől, gördülési ellenállástól, a levegő hőmérsékletétől, páratartalmától, sűrűségétől, a motor és az üzemanyag hőmérsékletétől, a széltől és az autód pillanatnyi tömegétől. Függ még a guminyomástól is. Télen nálam a 2,7 bar, 1-1,5 hónap alatt lemegy ~2,5 barra. Illetve a legfontosabb (bár még ezt se merem kijelenteni), a részecskeszűrő telítettségétől is függ. Néhány mérésem alapján 10-20%-osan, 1-2 dl-el kevesebbet fal, mint 90-100%-osan. A Fenti okok miatt ezt sem tudom 100% bizonyossággal kijelenteni.
(Illetve pont ezért még ide se írtam le. Illetve csak most is hangosan gondolkodtam.)
Alfonis2013-02-19 07:28:24 // 31232
kettőstömegű miatt jó a fordulatot 1500 felett tartani folyamatosan. így 80 as táblánál még 5 ben, 100 as táblánál már 6 ban lehet menni.
1-2 kifut... 3 nemtom meddig 4 nemtom meddig és városba átlagba 4. be meek ahol nem lehet 70 el menni. 70 80 persze már 5. /1,9 8V ami neked is van dömpi.

Szépnapot mindenkinek ...
.......................2013-02-19 07:24:04 // 31231
én bontottat vennék,
örülj hogy nem a blokk repedt el?
a kérdés ,hogy mitől repedt el s HF?
én ránéznék a a vízpumpára is,
mintha írtad volna ,hogy egy párszor megmelegedett

mindenképpen ki kell nyomozni az okát,mert a másik HF is elreped majd
Piritu - 1.000.0002013-02-19 07:14:03 // 31230
Én a kettest csinálnám. Egy eredeti gyári tuti kisebb rizikó, mint egy így-úgy kendácsolt használt.
Piritu - 1.000.0002013-02-19 07:11:51 // 31229
Mikor hogy. Nekem nincsenek kötött fordulatszámaim.
70-től már szépen viszi a 6-ot, de van, hogy csak 160-nál kerül oda a váltó :-)
Piritu - 1.000.0002013-02-19 07:08:41 // 31228
Ezt azért nem jelenteném ki ennyire egyértelműen. A 156-nál tényleg így van, ahogy írod, de a 159-é eléggé pontos.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-19 07:06:18 // 31227
én meg a kettesre...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak