És továbbra is tartom, hogy az extrém igénybevétel is közrejátszott az elhullásban.
Nem sok vassal mennek 36 fokban 160-220-at órákon keresztül.
Bakker, lehet, hogy a Párduc is akkor készült? :-DDD
Nálam eddig 100%-os meghibásodás a jellemző :-(
(A szervizben is rögtön erre tippelt a szerelő, mondván, hogy az esetek nagy százalékában ezt cserélve lesz jó. Mondjuk Grandepuntókat emlegetett)
mint írtam a 97-2003-ig bezárólag jellemző ...
OFF
9001-es vagy 16949-es
ON
akkor gyűjtögessétek a csomiba a dolgokat én szeretem az ilyen embereket :P
amivel nem lehet haza menni ha beszarik és gyakori rendelések:
- magasnyomású kapcsoló
- közös nyomócső kapcsoló
- üa szűrő
- szívósor
és ezek szerint a főtengely jeladó de ha már ott van akkor a veztengely jeladó is...
aki mindet viszi extra kedvezményt adok :))))
Jó éjt, léptem.

Azért a többi topikban hetente jelentkezik valaki, és kérdezi, hogy mi lehet az oka...
Az alkatrészt, és a Peti által leírt gyártást figyelembe véve nagy hasonlóságot találok az egyik termékünkhöz. Ott 0,1% szakadás van "beprogramozva" a használat során...
Nem értek hozzá csak ugatom:-)
Ezt hozza az ISO! Van két másik klíma gépünk is, de azokat nem használhatjuk mert csak manuálisan vezérelhetőek. És az emberi tényező a leggyengébb láncszem.
Off: pont most van nálunk ISO audit. Fingatnak rendesen :-( On.
egy embernek ment eddig tönkre ... szóval no para :)
Csabi2013-06-19 22:08:07 //
37216
Az enyémben van érzékelő, ha kevés van benne ,akkor villan a sárga lámpácska a "multifunkciós kijelzőn"
Ja-ja mondjuk szerszám sincs nálam csak egy csavarhúzó amit a készletbe csomagoltak :-)
Mikor még Cromáztam egy komplett szerszámos ládát hordtam magammal. Amikor elütöttem egy rókát Olasz honban akkor jól jött :-)
Pityukomáéknak Non-PlusUltra klíma gépük van ért is hozzá ráadásul sokkol minket a tudásával! :)))
Szerintem Coolby nézz be ebbe a DAF szervízbe! :)
Az tiszta sor, hogy sok mindennel lehet baj. (Meg szerszám se árt, "szerencsére" speciálisabbnál speciális csavarok vannak mindenfelé, hogy esélyed se legyen az út szélén.)
DE, az eddig itt összehozott típushiba listából nem sok olyan van, amivel még ne lehetne hazamenni. Ha az első jeleket komolyan veszi az ember nem marad fekve, és még több száz km-ről is hazajut.
No majd olajcserekor meglesem és lefotózom. Lehet hallgatok GTPetire és veszek egy újat. Úgy is meg akarom csinálni a haspáncélt, mert lehorzsoltam és az egyik csavar kiszakadt. úgyhogy most én akarom az olajat cserélni benne.
Nekem ne derengjen 1 percig se! :)
Egyébként ilyen
Erről a derengésről szanaszét oxidálódott villamos rendszerű 2-es golf hátsó lámpa jut eszembe...
Megnéztem droberto blogját (lökös nélküli képen), neki sincs benne. Lehet hogy extra? Utánajárok ennek. Különben mihez lenne a csati mellette. Meg a sülyesztés is ott van a tarály oldalában.
tök felesleges ennyi erővel tele vehetnéd pótalkatrészekkel a csomagtartót :)
Csabi2013-06-19 21:53:18 //
37206
Ez már valami! :) Itt akkor nincs tévesztés.Kell keressek egy helyet/szervizt a közelben akinek van ilyen,vagy ehhez hasonló gépe.
GTPeti2013-06-19 21:52:33 //
37205
A 156-ban az út szélén is cserélhető (féloldalasan padkára állva). De szerintem sokkal jobb prevenciós célból néha betenni egy újat és a régit tartaléknak használni.
Elég régi cucca lehet, mert mindegyik gép ilyen, amit az elmúlt években láttam.
Fogalmam sincs, hogy hol van. Meg se néztem. Már másodszor hagy ott többszáz km-re itthonról. Aztán hazafelé megint hiszti. Kezdi hozni az "Alfa hírnevet".
(Állítólag könnyű kicserélni, valahol a blokk hátulján van, könnyű hozzáférni.)
Csabi2013-06-19 21:48:48 //
37202
No igen, de az általam látogatott klímásnak nincs ilyen gépe, csak azért jártam eddig hozzá, mert mindig rugalmas volt, nem kellett várnom, rögtön foglalkozott velem...
Nem tudom, de valószínűnek tartom hogy nincs. A kezelésiben sem találtam róla infót hogy lenne. Pedig egy állati jó dolog! Na ezt nagyon hiányolom, simán elcserélném a szmog érzékelőmre :-D
Annak idején a 164-esemben volt ! Nagyon szerettem. Mikor jelezte hogy kevés akkor még 4x tudtam használni mielőtt végleg kifogyott.
A gond az, hogy a nyári 3x fokban nem nagyon van lehetőség hagyni kihűlni. Főleg nem a városi forgalomban a lámpánál állva, a balra kanyarodó belső sávban.
Autópályán meg 160-nál egy váltás és előzés közben leálló motornál, köszönöm szépen, ha 10 perc múlva újraindítható.
Innentől ez már nem előjel, hanem maga a BAJ. Előjel az lenne, ha lenne hibaüzenet, vagy bármi, MIELŐTT leáll. Gyakorlatilag pár percre mozgásképtelen az autó.
Nekem is ez lesz a következő lépés.
Ablakmosó tartályban van nektek érzékelő? Nekem csak a helye van ott, és egy vak dugó.


Mikor
Tibcsi166 építette bele a vasába a memóriás ülést és a tükröt akkor neki is kellett csinálni MES-el egy proxi rendezést. Csak ezután működött. Lehet nem jól írtam, de nem találom a HSZ-ét amiben leírta.
Szia:-) Látható helyen van ez a jeladó? Esetleg van róla fotód? (Téged ismerve biztos)
Ha esetleg az út szélén is kicserélhető helyen van, akkor lehet hogy tartalékolok egyet a csomagtartóba. Igen kellemetlen lenne a családi nyaraláskor valami szervizbe vitetnem a drágám.
Beépítettem a gyári mosót , ha valakit érdekel.
Mosó beépítése

Relé, biztositék a helyén, de még nem megy. Lehet Mes-el engedélyezni kell?
Direktbe adok áramot szépen működik.
GTPeti2013-06-19 21:24:00 //
37194
Piritu esete ellenére én ezzel a vitatkoznék. Pont a főtengely-jeladó az, aminek általában van előjele, mielőtt végleg beadja a kulcsot: Melegen leáll a motor. Mikor lehűl, minden tökéletes. Piritué szerintem extrém eset (szerencsére).
Szia! Nos a klímával kapcsolatban: az AC-ről hazafelé úgy éreztem mintha nem úgy hűtene mint tavaly. De nem voltam benne biztos. Gondoltam lehet hogy tévedek és csak az emlékem csal.
Mikor megvettem a vasat (2010.08.03.) kerestem rajta a klíma info matricáját, de nem találtam. Van egy kollégám aki a Fiat Magyarország-nál dolgozott mint tréner. Szóltam neki hogy kérdezze meg nekem a feltöltési mennyiséget (alv.szám-motorkód-éjárat alapján), másnapra el is küldték: 460gramm R134A.
Csak nem bírtam magammal, ma bent maradtam egy kicsit és rá tettem a klíma gépet. A gép szoftvere szerint 500gramm kell bele. Na most kinek higgyek? A gépre hagyatkoztam.
250gramm gázt és 4ml olajat szedett le a rendszerből. És még működött! No nem úgy mint most, de azért hideget fújt. A feltöltéskor 500gramm gáz, 8ml olaj és 6ml UV adalékot töltött bele a gép. 15 percig vákumolt és 24mb volt a vákum esése. A végén egy nagy OK-val dicsérte meg a vasamat. Hazafelé úton (nem mértem) jéghideg levegőt fújt be, úgyhogy nem is nagyon akartam kiszállni belőle.
Ezek szerint az a 800gramm igen sok lenne bele.
jaja egyszerre szedi le a cuccot
ezt kereste a Phedran is a manus de sehol sem találta :)))
Coolby2013-06-19 20:42:09 //
37190
holnap én is viszem szerelőhöz, reméljük csak a gázmennyiség lesz a baj, mert akkor azt meg lehet oldani...
Ezt nem értem, amikor klímásnál voltam a gázzal együtt az olajat is lecsapolták. Utoljára pl. Csörinél is kiírta a gépe, hogy ennyi gázt, meg ennyi olajat szedett le a leürítés során.
A Spider zárhídjára még 15 éve a gyárba ragasztottak egy matricát, hogy mennyi gáz kell bele, nincs ilyen matrica a 159-nél?
én nem értek hozzá rábízom ezt a klímásra ő tud mindent
Csabi2013-06-19 20:05:59 //
37186
Nincs is baj azokkal a mennyiségekkel ha a rendszer megőrizte a gyári állapotot. gyári olajmennyiség+gáz
Nálam az utóbbi két évben 2x lett megbontva a rendszer, mindkét töltésnél javasolta a klímás, h töltsünk bele olajat is, mert nem tudni mennyi távozott a szereléskor.Összesen kb 3dl olajat-festéket rakott bele a két alkalommal...szerintem ezért kell nekem kevesebb gáz
Tavaly 500g-ot töltött és a 400 lett végül a jó
Idén 400-at...most már az sem volt jó a 35fokban...most kb300-350g van benne.
Tegnap megmértem, a 33fokban 8°C-os levegőt fújt, uh tudja a dolgát.
érdekes akihez én járok hozza a táblázatot és az pontosan írja melyik típushoz mennyi gáz kell ...
Csabi2013-06-19 17:21:05 //
37184
Fura a 800 az extrem sok, bár a nevezett klímásnak nincs olyan spéci gépe mint amit Pityukoma ecsetelgetett, ő csak szemre tölti egy olyan mércén amin alig lehet látni az osztásokat....
Ha ilyen melegben mész el a klímáshoz, akkor pontosan be tudja lőni neked, a nyomás függvényében.
Coolby2013-06-19 17:13:25 //
37183
Jaja, fater csinaltatta klímával Szekszárdon. 800 felett volt benne, amivel tavaly jó volt (ugye továbbra miatt lett bontva) és 700 felett lett visszatoltve. Ez jóval több, mint te 300 és 460ad,amit olvastam...
Csabi2013-06-19 16:52:09 //
37182
Már akartam kérdezni...ugyanaz a klímás töltötte Neked is, mint nekem.(Apudtól tudom :) )
Aranyszám nincs, sok mindentől függ, h mennyi az ideális mennyiség a rendszeredbe.
A legjobb megoldás, ha lefejtik a gázt, és kevesebbet töltenek vissza ~100g-mal.
De lefejtés nélkül is megoldható, simán csak rácsatlakoznak és leengednek.
Coolby2013-06-19 16:37:03 //
37181
van valami aranyszám a klíma feltöltésére vonatkozóan, hogy mennyi kell bele? Próbálom visszakeresni mennyit töltöttek enyémbe, mert most nagy melegben ad fura hangot, aztán tol meleget, majd helyreáll, mély garázs hűvősében pedig tökéletes. Mióta töltve lett, kb 2-3 hónapja egész eddig tökéletesen működött... Túltöltésre gyanakszom.
Keresnem kell egy klímást Dél-Pesten valahol, tudtok esetleg ajánlani?
.....2013-06-19 16:13:54 //
37180
A első helyzetjelző ledek derengése kb 1 percen belül kialszik.

Ismerem az EBayt, csak most rohanok.
Belül már minden LED + a helyzetjelző és rendszám is az.
Még az első helyzetjelzőbe kell ellenállást raknom, mert az is dereng. :( No meg a hátsó ellenállásokkal is kell kísérleteznem, mert néha-néha lekapcsol idő előtt.
Első körben az irányjelzőbe a hátsó helyzetjelzőbe és a féklámpába szeretnék.
Aztán később ha lesz megfelelő H7 és H1, akkor megy az első lámpába és a ködlámpába is. (Tudomásom szerint gyárilag foncsoros és vetítőlencsés rendszerbe a gyárinál nagyobb fénysűrűségű LED-es izzó nincs egyenlőre.)
Itt nagyon fontos a fókúsztávolság és az ott levő irány + fényerősség.
LED-es izzókat szeretnél?! Van egy csómó az EBayen... Nekem is ledes a helyzetjelző és a rendszámtábla világítás. Szerintem nem kell relézni csak CAN BUS-os izzókat kell rendelni!!! Ma már nem nagyon érek rá, de ha gondolod holnap nézegetek neked egy párat csak írd meg lécci hogy milyen izzók kellenek! H1, H3 H7... stb