Fórum >> Típusok >> 159

VKG231!!! (156+75)2014-04-17 14:31:07 // 51934
Igen, itt is elég komolyan rendet tesznek. Ráadásul ott van nekik a mobil iroda (pl Tornyosnémeti után közvetlenül) a Sprinterbe berendezve, a kész jegyzőkönyvet is kinyomtatják. Én eddig csak hallomásból tudom, meg láttam két alkalommal is, hogy hogy zajlik az ilyen, de nem szeretném átélni.
VKG231!!! (156+75)2014-04-17 14:28:43 // 51933
Nem azt mondom, hanem, hogy ha én egy ilyet meglátnék a tükörben, rögtön pánikba esnék :)))
GTPeti2014-04-17 14:15:20 // 51932
Egy fekete autónál még el is hiszik, hogy teki-katona vagy. B)
Liquid2014-04-17 14:12:00 // 51931
ez nagyonzsír :) rendelek egyet
vzolee2014-04-17 14:05:36 // 51930
Gyakorlatilag csak a leállósáv használható 120-130 körüli tempónál...
David | Centocinquantanove2014-04-17 13:57:29 // 51929
Igen, igazad van, én is a magamét elsősorban a pályára értettem.
Grando2014-04-17 13:30:35 // 51928
Sirály! :D
Zsolt1552014-04-17 13:21:05 // 51927
Mondjuk Pozsony és Prága között elég rossz állapotú a külsősáv. Egyszerűen szétrázza az autót.
GTPeti2014-04-17 12:51:37 // 51926
A németeknél két dolog zavar a közlekedésben. Ez a pályás elsőbbség-nemmegadás volt az egyik, a másik hasonló csak városban. Jössz 50+ -szal az utcában, látnak, de simán kikanyarodnak eléd pl. a Lidl-parkolóból. Nem érdekli őket, hogy utánad nem jön senki. Ez tök bevett dolog. Ugyanígy, bekanyarodik eléd a 40-nel poroszkáló tata, nem zavarja, hogy épp egy sportautó elé vágott be, aki gyorsabban haladna. Ez pl. Mo-n legtöbbször nem így van, bár összességében azért rosszabb a morál.
David | Centocinquantanove2014-04-17 12:47:07 // 51925
Talán a németeknél a legjobb a helyzet ilyen szempontból, talán ott tudják a legjobban, hogy hogy kell közlekedni.

Számomra az a borzasztó, hogy pl az osztrák pályarendőr is azért bírságol, mert előzés után ha visszamész a szélsőbe nem indexelsz jobbra, amíg a sok bárgyú 80-90-el evickél bent, közben meg majszolja a szendvicsét és az nem büntetendő szerintük.
GTPeti2014-04-17 12:41:01 // 51924
Én még ilyet sosem láttam, pedig megtettem kb. 50ekm-et a német pályán. Olyat viszont ezret, hogy a botorkáló vadbarmok kijönnek eléd a belsőbe.
David | Centocinquantanove2014-04-17 12:35:17 // 51923
Németeknél sem viccelnek túl sokat ezzel. Follow me táblácska hátra kitesz, mehetsz utána. A múltkor a szemem előtt hajtogatták rá a csávót (nem németajkú volt) a saját motorháztetőjére a pihenőben 2 civilruhás fegyveres pályarendőr. Tiszta kobra 11 volt a két csávó.
Hogy mi volt a bűne azt nem tudtuk, de valszeg nem tudott viselkedni a pályán. :)
GTPeti2014-04-17 12:11:39 // 51922
Az, hogy 190-nel tolja vagy, hogy 2mp-re bekapcsolsz egy oldalról szinte nem látható lámpát, az nem ugyanaz. Abban igazad van, hogy rizikó (mint minden a 130-on kívül). Én nem élek ilyenekkel, de a kérdés nem is ez volt. Hanem, hogy mivel lehet sávváltásra bírni egy bennragadt autót.
Liquid2014-04-17 11:58:57 // 51920
neba'... :) ezt hol lehet kapni? kell :)
vzolee2014-04-17 11:49:23 // 51919
A cseh autópályán a leállósávban mentünk, mert ott nem rázott annyira.
mex862014-04-17 11:47:53 // 51918
cseheknél rendszeresen kivülröl elözünk...
nem tudsz velük mit kezdeni, birkäk...
ma is lesz részünk benne, megyünk haza, juhuuuu
vzolee2014-04-17 11:46:42 // 51917
A kapaszkodó sávra meg azt hiszik, hogy csak és kizárólag a kamionok használhatják...
VKG231!!! (156+75)2014-04-17 11:39:38 // 51916
Khm... :D Sokat járok Szlovéniában, ne vicceljünk ilyesmivel :D Legfrissebb eset: Lincoln Town Car tolja végig a sort Ljubljana és Maribor között valahol, végig villog, 190 alá nem nagyon megy, egyszer csak elindul utána a szürke Passat...

Én már sejtettem, mi következik, ő szerintem nem :) Police-Follow me...
1500 Eurorol indulnak kint az ilyen büntetések...
VKG231!!! (156+75)2014-04-17 11:37:46 // 51915
Az M3-mason akkor sem húzódnak ki a transporterrel-vitoval, ha épp nagyongyorsan jössz. Egyszerűen nem és kész.
A legjobb az, amikor utána megpróbálja tolni utánad. A vitonak. Oké, megy az teherautó mércével...
GTPeti2014-04-17 11:28:07 // 51914
20 euróért egy kis kék villogó a műszerfalra. Ilyen esetben két mp-re bekapcsolni, már le is ment. :))
Én nem így szoktam, én csak árulom a szabadalmat. :))
David | Centocinquantanove2014-04-17 11:24:42 // 51913
Ez inteligencia kérdése, semmi más.
Az M3-as az tényleg demoralizáló ilyen szempontból, szerintem azért mert sok a keletről gyütt külföldi, akik még nincsenek felnőve ehez a közlekedési kultúráltsági szinthez.
Ricsi 1472014-04-17 11:14:31 // 51912
Igen, lehet, hogy ez a gond :)! Multkor Győrből Várpalota felé mentem ott is 2 savon mentunk, megy elottem a belso savban egy feher octavia elotte meg egy passat, villogtattam neki, belementem a seggebe, mar mindent csinaltam... a passat mar kiment a kulsobe ez meg csak nem, dudalok erre mutatja h menjek ki en a kulsobe... Most ezzel mit lehet kezdeni? :D
vzolee2014-04-17 10:55:34 // 51911
Sajnos én is ezt tapasztalom, főleg az M3-ason... :/ Lehet, hogy nem vezetünk túl agresszívan? :)
vzolee2014-04-17 10:54:44 // 51910
Az nem túl jó szerintem. Én mentem az enyémmel 5.ben óra szerint 200at, 205/55R16 gumikkal. Nagyjából 10-et csal vele az óra, de akkor is 180-190 környéke és ment volna még, főleg ha felrakom 6.ba. Nem tudtam megnézni, hogy mi a vége, mert kijöttek elém :/ és az enyém nincs chip-elve, sőt ECO 1,9 8v, ami csak 116LE.
Ricsi 1472014-04-17 10:19:40 // 51909
Bar en is tapasztalhatnam ezt, hogy ha megjelenek a visszapillanto tukorben akkor huznak ki a kulsobe, mifelenk a belso savba bevannak betonozva az emberek, hiaba villogok, dudalok b*sznak ram... Melleerek az embernek mondom neki hogy huzzon ki a kulsobe, erre elkezdi nekem hogy 50-el kell menni, ha rendort akarok magamnak akkor csak szaguldozzak nyugodtan, csak az a baj, hogy szegenyem nincs kepben a kresszel, kotelezo jobbra tartas van es ot fogjak megvagni egy 10-el mivel a belsoben autozgat... :D
David | Centocinquantanove2014-04-17 10:01:27 // 51908
Szembeszél? Hátszél? Nyilván nem hajolsz ki egy szélkakassal, hogy megmérd, de sokat számíthat.
Nekem is egy kicsit kevésnem tűnik, mert én a 215/55/R16 lemezfelnis kerekeimmel mentem 170-es és gurult volna még tovább valamennyit, csak elfogyott az egyenes út... :) Óra szerint mondom most ezt, ez valjójában 160 környékének felelne meg.
És ugyanezt tudja a 205/55/R16 téligummán is, szintén lemezfelnin, 2 személlyel.

Ja és még a sztorihoz annyit, hogy a párom folyton hüpákol ha gyorsan megyek, nem azért mert fél, hanem mert nem akar büntit fizetni. Aztán mígnem egyszercsak belemélázott a tájba, 170-nél már kérdeztem tőle, hogy nem baj hogy gyorsan megyünk? Máskor már szirénázni szoktál...! :) Észre sem vette, hogy száguldunk, annyira szépen fogja az utat az autó, menetzaj alig, kényelem a maximumon. :D

Pedig "csak" 1.9 8V. Még mindig nem egy versenygép, gyorsulásban meg pláne, de tudja azt az iramot és kényelmet, amit én személy szerint igényleg tőle a mindennapokban...

És tényleg igaz, hogy tökmindegy milyen moci van benne, ha feltűnik a tükörben, akkor húzódnak lefele. :)
Liquid2014-04-17 10:01:22 // 51907
lefele ne is, én is inkább 1 mérettel nagyobbat vettem télire
Giuntini2014-04-17 09:42:54 // 51906
Ezért is nem akartam eltérni a gyári mérettől a nyári gumi vásárlásánál. A fő szempont azonban a hasmagasság volt. 235/45R17-el majdnem 1cm-el alacsonyabb lett volna, és az nagyon sok. Így is alacsony.
ValeRossi462014-04-17 09:31:18 // 51905
Holnap mérek egyet Pécs fele GPS-el 235/45 18 as kerekekkel,elvileg gyári méret :D
Giuntini2014-04-17 09:25:32 // 51904
Nem, ez teljesen a gyári méret, 120-nál 2km/h eltérés van pluszban. Ezt egész pontosnak lehet mondani. Igaz a télivel mértem.
Liquid2014-04-17 09:14:21 // 51903
az fura, mert átmérőben jóval kisebb, nem a 225/55-re gondolsz, mert azzal teljesen pontos
Giuntini2014-04-17 08:45:38 // 51902
Helyesbítek a 164, de ott még voltak komoly eltérések.
Giuntini2014-04-17 08:41:07 // 51901
Akkor még nem voltak együtt, de lehet, hogy ők is kaptak abból a szarból. Mindenesetre az Alfasudig nem rohadtak annyira, az viszont három év alatt lerohadt. Az első közös járgány a Fiattal a 155 volt.
mex862014-04-17 08:31:39 // 51900
én ugy tudom az oroszoktol kapott acél miatt volt annyira xar a lemezminöség amit onnantol kaptak hogy a 124est lincencbe adtäk. de ez elég elhuzodo dolog volt
vagy akkoriban még nem is volt együtt az Alfa és a Fiat?
Giuntini2014-04-17 08:14:12 // 51899
Nálam is, a 225/50r17-el pontos az óra
ValeRossi462014-04-17 08:13:01 // 51898
Kozármislenyen vagy környékén nem jár valaki holnap? :p
ValeRossi462014-04-17 08:11:55 // 51897
Én óra szerint német pályán 220at mentem,3 fő és csomagok. nekem is kevésnek tűnik a 185.
Simán feltudom vinni 190-200 ig,onnan kicsit lassabban megy :D
Giuntini2014-04-17 08:04:59 // 51896
Ennek a legszebb példája az Alfasud , de az abszolút mélypont az Arna volt. Érdekes, hogy a hatvanas, és hetvenes évek elején nem rohadtak annyira, utána kezdődött a gyártás költségeinek csökkentése.
mex862014-04-17 07:57:13 // 51895
ez nekem igen gyengének tünik.

tudom nem nagy összehasonlitäsi alap
az én 2.4esem ora szerint 220ig viszonylag simän ment 3 fövel 17es kerékkel, toväbb nem löttem de nem volt a vége.

(a chippes 166om ami valszeg elég keményen fel volt huzva 250et is mutatott óra szerint..., hogy ott mennyi volt a csaläs nemtom de sokkalsokkal durväbban ment mint a gyäri 159 2.4jtdm)

itt a német pályákon van lehetöségem néha lelépni :D bär nem ez az ältalänos nyilvän csak ez is mutatója lehet rendben van-e a kocsi, hogy tudja-e amit kell neki.
mex862014-04-17 07:55:19 // 51894
ja de volt mégszarabb lemez ami mär ujkoräban is rohadt :D
Erhard 242 (Pure Energy)2014-04-17 07:18:19 // 51893
sajnos kategóriájában az 59 a legnehezebb adott lóerő mellett családiasabb, mint a konkurencia családi autói
Dömpi (il dottore)2014-04-16 23:20:44 // 51892
ergo a télivel sem ment valójában 185-öt :( csak kb. 165-öt (az eltérési görbe nem lineáris, hanem degresszív)
Liquid2014-04-16 23:17:49 // 51891
ha a 19-est vesszük alapul akkor a 215/55R16-tal 100 helyett 104-et mutatna
legalábbis a kalkulátor szerint
Dömpi (il dottore)2014-04-16 23:14:58 // 51890
és a 215/55 R16-tal alá- vagy föléintonál?
Liquid2014-04-16 23:13:48 // 51889
a 235/40R19-el majdnem teljesen pontos az óra
Dömpi (il dottore)2014-04-16 23:11:27 // 51888
...feltéve, hogy marad egyben példány belőle...

Ne felejtsük el, akkor még nem volt ilyen fogyasztói piac és beépített avulás.
Dömpi (il dottore)2014-04-16 23:09:35 // 51887
..ja, aki nem tudná: 1.9 8V, chippelve, de nem tudni mennyivel (többek véleményét összegezve kb. 140-150 LE között lehet)
Dömpi (il dottore)2014-04-16 23:07:07 // 51886
Amúgy az alábbi megfigyelésem van:

- tavaly a kopott 255/35 ZR19-el alattam mentem 170-et
- idén a kopott 215/55 R16 téligumikkal (sima acélfelnin) mentem 185-tel
- a minap a zsír új 235/40 ZR19-el padlózva (!) tudtam 160-at menni és nem akart tovább

Mindez óra szerint.
Nem tudom ennek mi lehet az oka.
- az átmérőkülönbség? (ugye átmérőben a 255/35 és a 235/40 között +10mm van)
- a kopott vs. új gumi tapadása?
- melyik méretnél pontosabb az óra?
Meg kellene már nézni GPS-el hogy mennyi az annyi.
Giuntini2014-04-16 23:00:31 // 51885

Annyit még hozzátennék, ha a 159-et méltatjuk, hogy nekem az első igazi klasszikus Alfa berlina a 2000-es volt a 70-es évek elejéről. Római barátunknak ez volt, de akkor sajnos még jogsi nélkül nem volt módom kipróbálni. Később rengeteg szép autót terveztek, pl.164, de az újabb igazi klasszikus szépség a 2000 Berlina óta a 159. A 159 formája valóban méltó utódja a 2000-nek (ezt még a 156-nál sem éreztem). Én úgy érzem, hogy a 159 harminc-negyven év múlva ugyanolyan formai remekműnek fog számítani mint ma negyven év múltán a 2000-es.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak