Hardy2016-09-19 12:38:41 // 85665
Nem is a fogyasztás miatt vennék városi rohangászás autót. Nyerges kamionjaim vannak gondolhatod hogy mennyire érdekel a fogyasztás főleg gázolajból. :-) azért vennem hogy kíméljen meg a rövidtávú város nem nagyon használ se a DPF nek se az EGR nek se a motornak. Valamiért régebbi egyszerű dízel azok hamar melegedtek még. Meg most kacérkodom egy Skoda RAPID dal Kicsit megpiszkálni nagyon jó gép lenne városba rohangálni
Csabi2016-09-19 12:29:41 // 85664
Világos amit írsz,és szerintem nem vagyunk annyira ellentmondóak egymásnak,a lényeg a több üzemanyag...:)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-19 12:18:20 // 85663
jaja meg a változó szívósor kiiktatása :)
WarbiRunner (Gyuri)2016-09-19 12:05:46 // 85662
Szerintem a "hiba" alapvetően máshol van. Az ős 8v jtd sűrítési viszonya még 1:18.5 volt. A 16v-nél már csökkentették, a 2.0 jtdm-nek 1:16.5. Jelentős ám a különbség, és ez pontosan akkor jön ki, amikor nem tölt a turbó.
Az eredeti nagy sűrítés még szívódízel üzemmódban is normális nyomatékot adott. Ezért könnyű még az enyémből 1500 körül is használható nyomatékot kicsikarni egy kis előtöltés piszkálással úgy, hogy nem is hiányzik a VGT. Na ez nem fog menni 1:16.5 sűrítés mellett, pláne nem dpf-el, katalizátorral, csappantyúkkal fojtott kipufogó és szívó oldallal.
Persze, más szempontból ez a jobb megoldás, kultúráltabb, puhább hangot, kisebb rezonanciát is így lehet varázsolni egy traktormotornak.
Valamit valamiért.
Utólag a sűrítési viszonyon segíteni nem lehet. Viszont ügyes programozással kicsit azért javítható a helyzet. A turbólyukat ahogy Erhard is írta, az okozza, hogy szívó üzemben kicsi a nyomaték, lassan kéri le az ECU-tól a nyagyobb üzemanyag adagokat, így a kipufogó gáz árama sem növekszik gyorsan (főleg hogy fojtva is van rendesen). Átszenvedi magát a szívó üzemmódon.
Egyszerűsítve azt kell elérni, hogy a szívó módon mihamarabb átérjen. Ehhez minél hamarabb kell megfelelő kipufogógáz áramlást biztosítani.
Eltolt előtöltés, növelt üzemanyag mennyiség, piszkált geometria tábla és kibelezett kipufogórendszer kb a megoldás :-)
Az eredeti nagy sűrítés még szívódízel üzemmódban is normális nyomatékot adott. Ezért könnyű még az enyémből 1500 körül is használható nyomatékot kicsikarni egy kis előtöltés piszkálással úgy, hogy nem is hiányzik a VGT. Na ez nem fog menni 1:16.5 sűrítés mellett, pláne nem dpf-el, katalizátorral, csappantyúkkal fojtott kipufogó és szívó oldallal.
Persze, más szempontból ez a jobb megoldás, kultúráltabb, puhább hangot, kisebb rezonanciát is így lehet varázsolni egy traktormotornak.
Valamit valamiért.
Utólag a sűrítési viszonyon segíteni nem lehet. Viszont ügyes programozással kicsit azért javítható a helyzet. A turbólyukat ahogy Erhard is írta, az okozza, hogy szívó üzemben kicsi a nyomaték, lassan kéri le az ECU-tól a nyagyobb üzemanyag adagokat, így a kipufogó gáz árama sem növekszik gyorsan (főleg hogy fojtva is van rendesen). Átszenvedi magát a szívó üzemmódon.
Egyszerűsítve azt kell elérni, hogy a szívó módon mihamarabb átérjen. Ehhez minél hamarabb kell megfelelő kipufogógáz áramlást biztosítani.
Eltolt előtöltés, növelt üzemanyag mennyiség, piszkált geometria tábla és kibelezett kipufogórendszer kb a megoldás :-)
Csabi2016-09-19 12:04:56 // 85661
Úgy gondoltam, hogy mégsem ennyire egyszerű, hogy csak átírjuk az ECU-t...ha mégis akkor lesz egy alsó tartományban koromhányó járgányod...ez mégsem lehet cél, vagy megoldás...
emGéza2016-09-19 11:17:05 // 85660
Na ez szívás! Mármint aki csinálja. Mert nekem nincs hozzá önbizalmam.
Ráadásul a szerelő is azt mondta, ha a bölcsőhöz nem kell nyùlni. Szóval ,
kereshetek szerelőt is.
Ráadásul a szerelő is azt mondta, ha a bölcsőhöz nem kell nyùlni. Szóval ,
kereshetek szerelőt is.
RomeoOne2016-09-19 10:58:04 // 85659
Egyébként én is azt írtam, hogy 90%-ban ECU, meg te is. Akkor meg nem értem, hogy miért írtad, hogy "nem teljesen így van, sőt..." :DD
RomeoOne2016-09-19 10:56:39 // 85658
Szerintem egyébként ugyanarról beszélünk. Csak annyit akartam mondani, hogy az, amit sokan tapasztalnak, hogy lenyomják a gázt alacsonyabb fordulaton és akkor vár egy másodpercet mire reagál, majd utána is elég lomhán indul, ez nem azért van, mert ott a turbólyuk és szar az egész konstrukció. Hanem, mert így van megírva. Persze, hogy több üzemanyag kell, meg nagyobb károsanyag kibocsátás stb. ha ezen változtatni akarnak, de attól még működik.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-19 10:56:27 // 85657
nem, bölcső le :(
emGéza2016-09-19 10:52:15 // 85656
Köszi! A váltót ki lehet fordítani a helyéről? Nem kell a bölcsőt bántani?
RomeoOne2016-09-19 10:50:39 // 85655
Ez mióta? A tankolásokon szokott látszani, de úgy látom te ezeket egyszerre vitted fel. Az enyémet is meg lehet nézni, április elején vettem a kocsit és úgy ment rá ennyi, hogy igazából a kötelezőkön kívül még nem kellett szerelőhöz vinni. Csak csinosítgattam :) Ehhez mondjuk 1.2 héten belül ehhez még hozzámegy kb 130 ezres tétel autóponyva meg egy 150-200 közötti tétel fényezés/polírozás (ez a rész be volt tervezve) + ugye a visszapillantó és bal első sárvédő, amit a BMW-s elkaszált (ez a rész nem, de sztem aránylag olcsón megúsztam, sztem 80 ezer körüli költsége lesz)
Csabi2016-09-19 10:31:12 // 85654
Igen ennyi...A csatin a sárga pöcköt eltolod akkor tudod széthúzni. Féktisztítóval szépen lejön a rárakodott trutyi.
Imszi862016-09-19 10:26:03 // 85653
Sziasztok!
MAP szenzor tisztításban kérnék segítséget. Nem vagyok nagy műszaki zseni, szóval nem szeretném hazavágni a gépezetet. Már megtaláltam a szenzort, de a kérdésem, hogy csak simán ki kell húzni a csatlakozóját, kiszedni, megtisztítani, visszarakni, rádugni a csatit, és ennyi? Illetve, hogy mivel érdemes megtisztítani, hogy ne tegyek kárt benne?
MAP szenzor tisztításban kérnék segítséget. Nem vagyok nagy műszaki zseni, szóval nem szeretném hazavágni a gépezetet. Már megtaláltam a szenzort, de a kérdésem, hogy csak simán ki kell húzni a csatlakozóját, kiszedni, megtisztítani, visszarakni, rádugni a csatit, és ennyi? Illetve, hogy mivel érdemes megtisztítani, hogy ne tegyek kárt benne?
Csabi2016-09-19 10:12:24 // 85652
Azért ez nem teljesen van így, sőt... 90%ban lehet programozással javítani a dolgon, de ehhez kompromisszumok kellenek, főleg környezetvédelem terén...Egy nagy turbónál mint a 2,4 esetében a turbólyuk persze eltűntethető, de ehhez a cél tartományban plusz üzemanyagot kell adni , de levegő sehol mert a szerencsétlen böszme turbónak akkor is van tehetetlensége, idő kell neki mire felpörög, no meg megfelelő gázáram ami nem sok ebben a tartományban....ergo a plusz nyomaték korommal társul...
Jól látható ez az ész nélkül írt dízeleknél....
Ahogy Erhard is írta, nem véletlen raknak 2-3 turbót a komolyabb autókba, így le tudják fedni az egész fordulatszám tartományt nyomatékkal...:)
Jól látható ez az ész nélkül írt dízeleknél....
Ahogy Erhard is írta, nem véletlen raknak 2-3 turbót a komolyabb autókba, így le tudják fedni az egész fordulatszám tartományt nyomatékkal...:)
Shadin2016-09-19 09:24:55 // 85651
Költségek 2.0-hoz:
http://www.alfaamore.hu/tagok/Shadin159/autok/12398/koltsegek
http://www.alfaamore.hu/tagok/Shadin159/autok/12398/koltsegek
Shadin2016-09-19 09:24:31 // 85650
Én vegyesen használom az autót. A 6.6-os átlag egy 1700Km-es etapon jött össze, de nem ez a reális. A totális átlag fogyasztásom 7,66l/100km. Írva és lépegetve :-)
Shadin2016-09-19 09:20:37 // 85649
Meg ott van még az EGR "reakciója" is
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-19 09:20:03 // 85648
dehogynem a ma10, az ezres az igazi halálautó nem megy ellenben 9l-et benyalja :)))
Liquid2016-09-19 09:15:34 // 85647
rövid távokon a kis rohangászós autó se fogyaszt keveset, meg alapvetően semmi sem, max., a bicikli :)
Hardy2016-09-19 09:10:15 // 85646
Enyém ami Piritu tulajdona volt korábban. Most hétvégén nagyon ráérősen 80-90 max 100 vidéken 6 l-rel elment. Viszont a városba a sok rövid táv nagyon betesz neki. Így vegyes üzemmódba 8 l körül benyeli. Már azon gondolkodom hogy kéne valami városi rohangáló autót venni mellé. Sajnos Fehérvár igen kisváros ilyen tekintetben
RomeoOne2016-09-19 08:57:12 // 85645
De azt a tulajdonságot igen, amit sokan tévesen turbólyuknak gondolnak :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-19 08:57:04 // 85644
amúgy túl van lihegve az igaz, ki a tököm gyorsulgat "állandóan"...rajtam kívül :)))))
RomeoOne2016-09-19 08:56:28 // 85643
600-as tartomány? :O
1500 alá is csak akkor szalad be, ha elbambulok :D
1500 alá is csak akkor szalad be, ha elbambulok :D
Liquid2016-09-19 08:55:24 // 85642
A turbolyukat nem nagyon lehet szoftveresen "kiiktatni" :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-19 08:41:22 // 85641
"A turbófeltöltő hátránya, hogy a motor főtengelye és a turbótengely között nincs mechanikus kapcsolat, így a gázadásra bizonyos késleltetéssel reagál, ez az ún. "turbólyuk" jelenség. Kiküszöbölésére ún. "iker-turbót" szoktak beépíteni a V-elrendezésű vagy 6 henger feletti soros motorokba, hogy a két kisebb méretű feltöltő csekélyebb tehetetlensége révén fürgébben reagáljon a gázadásra. "
erre rátesz még egy lapáttal az eu5-ös gápedál reakció :((((
Írással javítható a helyzet és 1600-1700-tól húz 2XXX helyett viszont az a 600-as tartomány mint turbólyuk megmarad... na ez nincs pl a Tibinél
erre rátesz még egy lapáttal az eu5-ös gápedál reakció :((((
Írással javítható a helyzet és 1600-1700-tól húz 2XXX helyett viszont az a 600-as tartomány mint turbólyuk megmarad... na ez nincs pl a Tibinél
RomeoOne2016-09-19 08:26:13 // 85640
Túl van kicsit értékelve ez a turbólyuk dolog. Amit itt sokan turbólyuknak gondolnak, az 90%-ban ECU. Gázpedál karakterisztika nagypapás, keveset fecskendez be, alacsony 1-esben, 2-esben a forgatónyomaték limit. Ha meg van írva az ECU, akkor eltűnik az a gyengeség az alacsony fordulatról, amit sokan a turbólyukkal azonosítanak.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-19 08:17:21 // 85639
40-50 rugesz a váltó fel, le kb... ha nem csúszik a kuplung akkor nem kell piszkálni
emGéza2016-09-18 23:18:41 // 85638
Köszi a választ !
Ha a váltó leugrik , akkor kiderül majd , hogy mit kell még cserélni .
A hét elején kezdett megjelenni alatta az olajfolt . 150 km-ert mentem a hétvégén ,
hétköznap pihent ... Remélem a kuplung túléli .
Mennyi lehet egy 3000 Forintos alkatrész cseréje ? ;-)
Ha a váltó leugrik , akkor kiderül majd , hogy mit kell még cserélni .
A hét elején kezdett megjelenni alatta az olajfolt . 150 km-ert mentem a hétvégén ,
hétköznap pihent ... Remélem a kuplung túléli .
Mennyi lehet egy 3000 Forintos alkatrész cseréje ? ;-)
Liquid2016-09-18 22:51:49 // 85637
Ma este két 159-cel is összefutottam az M1-en, az egyik egy szerb rendszámú ezüst berlina volt, a másik egy M-es magyar rosso SW, mindkettő visszavillogott, miután elhaladtam mellette vészvillogva :)
A szerb volt meglepő és jó érzés :)
A szerb volt meglepő és jó érzés :)
Chianti2016-09-18 22:45:22 // 85636
Nem csodálom :o) Amikor így harap a gép, nehéz betartani a sebességhatárokat... :o)
Piritu - 1.000.0002016-09-18 22:28:28 // 85635
...ez a baj, ha kicsi a tank :-DD
( A Giu tankja csak 60 literes a 159 70 literesével szemben. Az Autobahn-on kb. egyformán esznek, figyelni is kell németbe menet a tankolásnál.)
( A Giu tankja csak 60 literes a 159 70 literesével szemben. Az Autobahn-on kb. egyformán esznek, figyelni is kell németbe menet a tankolásnál.)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-18 22:19:35 // 85634
A tibi 660at :)))
Tomi&Ritus2016-09-18 22:13:33 // 85633
Az tényleg jó érzés lehet, mert most a 155 600 km-ert megy egy tankkal :)
Haddel2016-09-18 22:11:01 // 85632
Nekem is 6.5 l volt az átlag 2000 km alatt. Ma ment fel 6.6-ra a visszaúton Chianti Cargárstól ,mert a hegyen állatkodtam ,végig 25-30 l volt a pillanatnyi fogyi 😃😃
Piritu - 1.000.0002016-09-18 22:10:18 // 85631
Akkor ezért volt oly gyér a forgalom! A pályamatrica meg ugye egy Alfánál adott :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-18 22:06:45 // 85630
Pedig nem sok értelme van amig az elkerülö szakaszára a pálya dijköteles ..nem sikerült csökkenteni a forgalmat az ujcsori uton
Piritu - 1.000.0002016-09-18 22:04:27 // 85629
Liquid2016-09-18 21:58:47 // 85628
Piritu - 1.000.0002016-09-18 21:47:19 // 85627
Piritu - 1.000.0002016-09-18 21:43:47 // 85626
Ma volt szerencsém kipróbálni az új fehérvári elkerülőt Veszprém felől. Nagy királyság lett, hogy egyáltalán nem kell bemenni a városba. Gyakorlatilag tempomattal végig lehet csorogni. Már csak a várpalotai kerülőnek kellene elkészülni...
fazek2016-09-18 21:42:48 // 85625
Szia! Csak hogy a fogyasztáshoz hozzászóljak: vegyesben 6.5 liter a 2.0 jtd (nálam) Nagyon jó érzés, hogy miután levezettél 500 km-t még mindig félig van a tank. :-D
950-et simán elmegyek és csak ekkor villan be a tartalék jelző.
950-et simán elmegyek és csak ekkor villan be a tartalék jelző.
Liquid2016-09-18 21:39:12 // 85624
Hát ja, bár az már legalább telekjáró. A 159-cel főleg egy TI-vel ilyen veszély nincs, mert ahol el tudna akadni oda nem merészel menni a jóember vele :)
Piritu - 1.000.0002016-09-18 21:37:46 // 85623
4x4 - falun azt mondják, arra jó, hogy sokkal elhagyatottabb helyen lehet vele elakadni :-DD
Liquid2016-09-18 21:36:25 // 85622
Főleg városi használatra alapvetően egyik sem jó, a 2.4 4x4 rövid városi utakon bőven 10 felett kér. Viszont az összkeréknek vannak előnyei is :)
Piritu - 1.000.0002016-09-18 21:23:01 // 85621
Persze hogy van, de itt két dolog miatt nem észlelhető. Az egyik a gázpedál más programozása, Shadin Cartárs tud mesélni róla. A másik a TCT. Eleve olyan tartományban tartja a motort, ahol pörög a turbó és van elég levegő. Furcsa is, hogy szinte benzinesként hagyja pörögni a dieselt. Alapvetően nem nyomatékra játszik.
"D" állásban mutatja a turbónyomást, szinte azonnal felugrik a gázadásra.
A legjobb viszont, hogy üresben adva egy gázfröccsöt ugyan úgy felhördül, mint a 2,0TS. Többek közt ezért is jön be a Giulietta.
"D" állásban mutatja a turbónyomást, szinte azonnal felugrik a gázadásra.
A legjobb viszont, hogy üresben adva egy gázfröccsöt ugyan úgy felhördül, mint a 2,0TS. Többek közt ezért is jön be a Giulietta.
Piritu - 1.000.0002016-09-18 21:16:36 // 85620
Amin egy cseppet sem csodálkozom. Városban akármennyit képes elfogyasztani, Fehérvár meg ugye egy nagyváros :-)
Mondjuk, amikor egy órával később indultam el, mert elnéztem a órát, akkor kicsit torkosabb volt. Igaz, amíg elértem a pályát 127-es átlag jött ki országúton, onnan meg lehetett gyorsítani :-))
Ma a Giu-t megtankoltam Bp-en. Mentünk egy keveset (kb. 40 km-t), 7,9 jött ki nagyon is lájtosan hajtva, aztán hazafelé az országúton lement 6 alá...
Igaz nem voltunk sokan az úton.
Mondjuk, amikor egy órával később indultam el, mert elnéztem a órát, akkor kicsit torkosabb volt. Igaz, amíg elértem a pályát 127-es átlag jött ki országúton, onnan meg lehetett gyorsítani :-))
Ma a Giu-t megtankoltam Bp-en. Mentünk egy keveset (kb. 40 km-t), 7,9 jött ki nagyon is lájtosan hajtva, aztán hazafelé az országúton lement 6 alá...
Igaz nem voltunk sokan az úton.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-18 21:12:10 // 85619
Turbolyuk minden egy turbos dejzelen van egyszerü fizika..:(
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-18 21:09:29 // 85618
Ugyan ez az auto itt szfváron 8 felett :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-18 21:06:58 // 85617
Ha számit a fogyasztás akkor delej ha nem akkor tibi
Piritu - 1.000.0002016-09-18 21:05:38 // 85616
A végeredmény 6,65 lett :-)
Igazi városi közlekedésem nem nagyon volt, anno összefoglaltam a dolgot.
Autópálya folyamatos 130-140 esetén 6,7-6,9, országút a kresz-t kicsit felülről súrolva 6,5, városban akármennyi, akár 15++ :-)
Igazi városi közlekedésem nem nagyon volt, anno összefoglaltam a dolgot.
Autópálya folyamatos 130-140 esetén 6,7-6,9, országút a kresz-t kicsit felülről súrolva 6,5, városban akármennyi, akár 15++ :-)