Velem egyszer majdnem megtörtént. Még a 156-osommal autóztam a Pilisben és tönkrement az egyik gyújtótrafó. A motorból elégetlenül ment az üzemanyag a katalizátorba (azt hiszem legalábbis az volt, de mindenképpen a kipufogórendszer valamelyik motorban lévő darabja), amitől az teljesen átizzott. Az alsó motortakaró lemez sérült volt, kilógott belőle kicsit a szigetelő anyag a motor felé és a katalizátor meggyújtotta. Megálltam az út szélén, ahogy viszont megszűnt a menetszél, beindult a ventillátor. Az oxigén utánpótlástól viszont a kezdődő kicsi lángocska egyre nagyobb lett. Nálam is volt kis kézi tűzoltó készülék, amivel sikerült is eloltanom, de ahogy abbahagytam az oltást, a ventillátor szelétől újra lángra kapott az alsó takarólemez. A kis kézi palackban viszont vészesen fogyott az oltóanyag, úgyhogy a lelki szemeim előtt már láttam, hogy nem csak az autóm fog az orrom előtt porig égni, de még a pilisi parkerdőt is leégetjük, amit majd életem végéig fizethetek... Tudtam, hogy valahogy SOS meg kell szüntetnem a ventillátor áramellátását, ha eredményesen akarok tüzet oltani, de abban a pár tíz másodpercben, ami akkor megítélésem szerint a rendelkezésemre állt, mielőtt teljesen reménytelenül elharapózik a tűz, nem tűnt reálisnak, hogy le tudom operálni az akkuról a sarut. Úgyhogy felkaptam az út mellől egy nagyobbacska darab letört ágat és belevágtam a ventillátorba. Persze az nem élte túl a műveletet, de legalább az autó igen, mert amint megszűnt a légáram, el tudtam oltani a tüzet a hab maradékával.
Előtte többen kérdezték, hogy minek hurcolok tűzoltó készüléket az autóban, de ez az eset megerősített, hogy egyáltalán nem felesleges. Függetlenül attól, hogy sokszor egy kicsi kézi palack tényleg nem elég, de ha az sincs, akkor esélytelen még egy kezdődő tüzet is megfékezni.
Morfiusz Cédula2018-01-23 13:21:50 // 104240
Csabi2018-01-23 13:07:13 // 104239
Nem tudod hogyan ellenőrizte a hűtőt, hogy el van dugulva? Mert gondolom megtörtént, ha jön az új.
Liquid2018-01-23 12:43:16 // 104238
attól parázok én is
Giuntini2018-01-23 12:40:16 // 104237
Szóval hazahoztam az autót, Szatyi most átnézte. Azt mondta, ez nem hengerfejes. Ami viszont tény:
A felső cső belül meg van szakadva, ezért puffad ennyire. Csere. A hűtő nem szivárog láthatóan. A klímahűtő és a vízhűtő között teljesen el van koszolódva. Szatyi szerint is a hűtőben dugulás ban. Megre delte a csöet és a hűtőt, két-három nap. Jövő hétre valszeg tud ad i időpontlt és akkor kicseréli a hűtőt és a csövet.
A felső cső belül meg van szakadva, ezért puffad ennyire. Csere. A hűtő nem szivárog láthatóan. A klímahűtő és a vízhűtő között teljesen el van koszolódva. Szatyi szerint is a hűtőben dugulás ban. Megre delte a csöet és a hűtőt, két-három nap. Jövő hétre valszeg tud ad i időpontlt és akkor kicseréli a hűtőt és a csövet.
Piritu - 1.000.0002018-01-23 12:37:20 // 104236
Olaszországban nem véletlenül kòtelető a tűzoltó készülék :-)
Roll19832018-01-23 12:35:03 // 104235
Én a magam megnyugtatására mindkét kocsinkban tartok egy poroltót, de, hogy mire lenne elég azt nem tudom. :D
Shadin2018-01-23 12:23:45 // 104234
Nekem meg hogy leég a kocsi az orrom előtt.
RomeoOne2018-01-23 12:09:17 // 104233
Az a rémálmom, hogy kiesik a kerék. Ha kell, ha nem én nézegetem meg húzogatom a kerékcsavarokat :D
Shadin2018-01-23 12:00:40 // 104232
Én így hazajöttem Hajdúszoboszlóról :-D
Morfiusz Cédula2018-01-23 11:53:44 // 104231
:))
Ja, ugyanez a helyzet itt is. Eddig nem nagyon gondoltam, hogy hozzá kéne nyúlni, de most fontolóra veszem.
Ja, ugyanez a helyzet itt is. Eddig nem nagyon gondoltam, hogy hozzá kéne nyúlni, de most fontolóra veszem.
Tocke2018-01-23 11:31:18 // 104230
Hát srácok,majdnem bajt csináltam. Másfél órája mentem Csorna felé 110-zel kb, egyszer csak valami iszonyatos hangos dübögés, klattyogás meg minden. Hideg veríték azonnal levert, megálltam körbenéztem az autót, semmi. Alapjáraton is szépen ketyeg. Akkor mi a f...sz?! Én hülye, BAROM egy december végi szerelgetés után nem húztam vissza nyomatékra a bal elejét! Egy csavar fogta még a többi teljesen kilazult. Megúsztam.
Tocke2018-01-23 11:20:29 // 104229
Veled vagyunk!
psychoati2018-01-23 11:19:16 // 104228
Hajrá hajrá hűtő! Szorítok neked!
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-23 11:18:08 // 104227
Kb így :-DDD
Igen, gyárilag nagyon lusta a gázpedál és a 200 ló sincs meg. A 190 se... A reakció ideje súlyosan sok, tényleg hamarabb kell nyomni a gázt.
Ha kiiktatod az egr-t, már sokkal jobb lesz, egy jó programtól pedig újjá születik.
Ami nekem még hiányzott, az a nyomatékból előzés. Gyárilag ha gyorsulásra volt szükség, csak süppedt a pedál amíg egyszer csak visszabökte egyel az automata. Onnantól tényleg rendben volt.
Most viszont simán lehet úgy előzgetni, hogy vissza sem vált. Ezen is sokat segített az egr off amúgy, de most lett tökéletes programozás után.
Igen, gyárilag nagyon lusta a gázpedál és a 200 ló sincs meg. A 190 se... A reakció ideje súlyosan sok, tényleg hamarabb kell nyomni a gázt.
Ha kiiktatod az egr-t, már sokkal jobb lesz, egy jó programtól pedig újjá születik.
Ami nekem még hiányzott, az a nyomatékból előzés. Gyárilag ha gyorsulásra volt szükség, csak süppedt a pedál amíg egyszer csak visszabökte egyel az automata. Onnantól tényleg rendben volt.
Most viszont simán lehet úgy előzgetni, hogy vissza sem vált. Ezen is sokat segített az egr off amúgy, de most lett tökéletes programozás után.
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-23 10:51:33 // 104226
Hajrá! Szorítok én is, hogy végre legyen meg az OK. A probléma OKa és a végén egy nagy minden OK :-D
Smith2018-01-23 10:49:20 // 104225
Szatyi vagy a kocsi viselkedett normálisan? :)
Giuntini2018-01-23 10:26:26 // 104224
Most értem ki Szatyihoz, teljesen normálisan viselkedett, viszont a hűtő jéghideg.
Shadin2018-01-23 10:26:12 // 104223
Majd mondd h mi a vállalás Szatyi részéről.
Shadin2018-01-23 10:21:06 // 104221
Még nem. Macccy hozott 1-es adaptert meg szűz ELM-et, azzal sem megy a xenon. Az ABS az megy viszont. Lejjebb állítom h ne legyek én az országút parasztja és megvárom a KKL kábelt, az natívan tudja a xenont elvileg. Vizsgán meg csak át megy. Holnap otthon maradok és ellenőrzöm a jeladókat meg a stekkereket, volt egy tolatóradar hibám is.
Morfiusz Cédula2018-01-23 10:18:04 // 104220
Szorítunk!
Morfiusz Cédula2018-01-23 10:11:35 // 104219
Hogy megy a 159-ed miután megberhelted?
Minap elvitte a feleségem az enyémet, és az volt a véleménye, hogy kicsit lustán reagál a gázpedálra és a 156-os 2.0 jts-em szerinte fürgébb volt. Az elején nekem is ez volt a benyomásom, de aztán valószínűleg hozzászoktam, számolok vele előzésnél és 0,5 sec-el korábban megnyomom a gázt, úgyhogy annyira nem zavart. Ha már egyszer megindul akkor mindenk oké. De így, hogy az asszony megszólta, most elkezdtett kicsit zavarni. Ha jól emlékszem régebben te is erre panaszkodtál, ezért kérdezlek.
Minap elvitte a feleségem az enyémet, és az volt a véleménye, hogy kicsit lustán reagál a gázpedálra és a 156-os 2.0 jts-em szerinte fürgébb volt. Az elején nekem is ez volt a benyomásom, de aztán valószínűleg hozzászoktam, számolok vele előzésnél és 0,5 sec-el korábban megnyomom a gázt, úgyhogy annyira nem zavart. Ha már egyszer megindul akkor mindenk oké. De így, hogy az asszony megszólta, most elkezdtett kicsit zavarni. Ha jól emlékszem régebben te is erre panaszkodtál, ezért kérdezlek.
'''''2018-01-23 09:49:30 // 104218
Szorítok!Szerintem valami dugulás lesz!
Giuntini2018-01-23 08:56:54 // 104216
Most fogok imdulni Szatyihoz. Kérlek titeket, szorítsatok nekem, hogy "csak" egy hűtő csere legyen...
Roll19832018-01-23 08:26:42 // 104215
Lámpa gondjaid megoldódtak?
Shadin2018-01-23 08:18:02 // 104214
Nekem az életem mentette meg amikor bajuszt akasztottam agy faxkalap Audissal az M6-on Érd magasságában. Középen ment én meg gondoltam Nascar-ozok egyet, igaz itt jobb kanyar volt :-) Korlát és Audi kb. arasznyi távolságra 140-nel. Az után ahol a 6-os főút megy el a pálya alatt. Itt Megdobott a hídátvezető egy kicsit, ekkor már elhagytam az Audist, és harmadszorra bírtam visszahozni egyenesbe. És tökéletesen megoldotta az autó. No meg a reflex. SOHA többé nem fogok senkivel kekeckedni azok után. A bokám lefo...stam.
Egyébként az M6-os legvégén a tétényi lehajtó, aminek az íve szűkül, na az elég parás.
Egyébként az M6-os legvégén a tétényi lehajtó, aminek az íve szűkül, na az elég parás.
csokagm2018-01-23 07:59:38 // 104213
Bizony baromi nagyokat lehet vele menni. Viszont nem tudom, hogy még mennyi lehet benne, mert mintha sínen menne. Bár egyszer sikerült megcsúsznom vele. Fehér vízes aszfalton derékszögű kanyarban, de olyan egyértelműen tette egyenesbe a járművet, hogy pillanatra sem volt olyan érzésem, hogy leesek az útról.
Ha nem dízel lenne, eljátszanék a gondolattal mit művelne a pályán, csak azért, hogy tisztában legyek a határaival.
Ha nem dízel lenne, eljátszanék a gondolattal mit művelne a pályán, csak azért, hogy tisztában legyek a határaival.
Marseus2018-01-22 23:07:49 // 104212
Kösszépen a segítséget,az olajszűrővel.
Dömpi (il dottore)2018-01-22 21:59:58 // 104211
Kedvenc kanyarom az M0-án van a Kistarcsa/Cinkota kihajtó után, ha a reptér felől mész. Ott állat a belsőben 140-el döngetni😎
gecsa2018-01-22 21:06:24 // 104210
Mondjuk itt vicces áron, meg sebességgel megy az átírás... :)
Köszi ismét!
Köszi ismét!
droberto2018-01-22 21:03:32 // 104209
Akkor még egyszer Gratula és sok Boldog 59-es km-et. :)
Giuntini2018-01-22 20:59:09 // 104208
Én tavaly mentem fel Dobogókőre, csak egy kis kanyargásra. Lefelé követett egy Opel Insignia, lehetett látni, hogy majd megőrült, próbélta tartani a tempót, aztán csak látom, hogy az egyik kanyarban megbicsaklott, és le is lassult. Aztán Budakalász után a hosszú egyenesben, ahol szoktak rendőrök is lenni, nagy büszkén megelőzött.
Két kanyar van, ahol büszkén mondhatom, hogy meg sem próbálnak utánam jönni, egyik a Nagyszőlős úton a híd alatt, ahogy rákanyarodom a Budaörsi útra, ha nincs előttem senki akkor 70, és az Erzsébet-híd budai hídfőjénél a visszafordító. Meg még a lellei lehajtó az M7-ről Budapest felől, 40 helyett 70 környékén.
Mindenesetre baromian tetszett a TS, lehet, hogy nem vetem még el ezt a gondolatot. Lehet, hogy egy 145 TS még puristább lenne mint a 147, csak abból nagyon kevés van. Az a baj, hogy a mostani autók nem ilyenek. Egy MITO egy felborzolt Punto.
Remélem, most már meg lesz csinálva, az 59-em, és ahogy beszélgettünk a többiekkel szombaton, tényleg a hűtő miatt van a gond, és akkor csak arra szeretném használni, amiért vettem, és ki lett találva. Falni a kilométereket. És tényleg jobban meghajtani, ahogy te mondtad.
Két kanyar van, ahol büszkén mondhatom, hogy meg sem próbálnak utánam jönni, egyik a Nagyszőlős úton a híd alatt, ahogy rákanyarodom a Budaörsi útra, ha nincs előttem senki akkor 70, és az Erzsébet-híd budai hídfőjénél a visszafordító. Meg még a lellei lehajtó az M7-ről Budapest felől, 40 helyett 70 környékén.
Mindenesetre baromian tetszett a TS, lehet, hogy nem vetem még el ezt a gondolatot. Lehet, hogy egy 145 TS még puristább lenne mint a 147, csak abból nagyon kevés van. Az a baj, hogy a mostani autók nem ilyenek. Egy MITO egy felborzolt Punto.
Remélem, most már meg lesz csinálva, az 59-em, és ahogy beszélgettünk a többiekkel szombaton, tényleg a hűtő miatt van a gond, és akkor csak arra szeretném használni, amiért vettem, és ki lett találva. Falni a kilométereket. És tényleg jobban meghajtani, ahogy te mondtad.
gecsa2018-01-22 20:44:30 // 104207
Igen, ma a nevemre vettem. :)
csokagm2018-01-22 20:04:29 // 104206
Én a Rákóczi hídról lefele a budai rakpartra való visszafordítót bírom nagyon. Nagyon kegyetlen, még a barátnőm is megmosolygja, tetszik neki, persze ha átnézek rá, akkor megkapom, hogy mit csinálok :)
Shadin2018-01-22 19:38:41 // 104205
Igaz csak 3 db BT-sel néztem, de nem megy sem átkötve sem adapterrel. A 2.0 ment rendesen, Tibi szívat :-(
Smith2018-01-22 19:26:35 // 104204
Tegnapelőtt bevittem garázsba a járgányt, erre ma hozom ki délután, azt mondja bal első index hiba. Na mi a tök. Nézem, tényleg nem világít. Kicseréltem, fasza lett, kívülről :) Mert bent még mindig azt mondja, hogy nem jó, és gyorsan kattogva indexel. De csak bent gyors, kint jó az ütem.
Most mi lelte? Nem veszi észre, hogy már jó? Neki kell esnem kitörölni a hibát? Nem rémlik, hogy ez ilyen törlésigényes lenne :(
Most mi lelte? Nem veszi észre, hogy már jó? Neki kell esnem kitörölni a hibát? Nem rémlik, hogy ez ilyen törlésigényes lenne :(
Liquid2018-01-22 19:26:15 // 104203
A VDC, ASR lámpát eddig csak hóban láttam villogni, mikor elfeledtem kikapcsolni :)
Liquid2018-01-22 19:25:13 // 104202
ELM327 USB + adapter, nekem tudott csatlakozni.
droberto2018-01-22 19:01:40 // 104201
Mi van kész?
Rendszám?
Rendszám?
droberto2018-01-22 18:58:29 // 104200
Itt ha nem jön senki, és zöld a lámpa, lehet próbálkozni 60-65-el. Szinte biztos a broadside. :)
Szeretjük...
Szeretjük...
droberto2018-01-22 18:55:18 // 104199
Lassan mész. :)))
Hasonló sztori:
Én nyáron Gunarasfürdőről jövet, ezt a kanyart vettem be 50 tempomattal (a kép még újraaszfaltozás előtt készült, jól tapadós döntött kanyar), de olyan szinten keresztbe álltam, hogy magam is meglepődtem. Kellet ám ellenkormányozni rendesen. :) Szegény gyerek meg hátul aludt. A Dalma mondjuk nem is dícsért meg. :(
Hasonló sztori:
Én nyáron Gunarasfürdőről jövet, ezt a kanyart vettem be 50 tempomattal (a kép még újraaszfaltozás előtt készült, jól tapadós döntött kanyar), de olyan szinten keresztbe álltam, hogy magam is meglepődtem. Kellet ám ellenkormányozni rendesen. :) Szegény gyerek meg hátul aludt. A Dalma mondjuk nem is dícsért meg. :(
Zselé2018-01-22 18:13:51 // 104198
Szintén, és 156-ba tán még nyersebb az élmény!:))
Trombozis2018-01-22 17:51:15 // 104197
Én is szeretem fingatni az egyhatot. :-)
Piritu - 1.000.0002018-01-22 17:16:48 // 104196
:-)
Akkor most már érted, hogy miért ragaszkodom a Spiderhez.
Akkor most már érted, hogy miért ragaszkodom a Spiderhez.
Shadin2018-01-22 17:13:11 // 104195
Vagy bármilyen kábel ami beszél a xenonnal?
RomeoOne2018-01-22 16:22:28 // 104194
Nekem sem gyullad ki könnyen. Van amikor már érzem, hogy csúszik a kocsi de az még nem villog. Egyébként sárga lámpa a sebességóra alsó részében van. Viszont vasárnap felelőtlenkedtem kicsit (Ja, reggel ez, délután meg defekt, az egy ilyen nap volt). Mentem fel reggel 8 körül BP-re az M6-on. Akkor zuhogott le az a sok hó, a belső sáv masszív latyakos volt, de a külső is, középen a keréknyom között. Na odaléptem neki 120-ig, aztán sávváltás. Nem gyorsan, csak hogy rávezessem a kocsit 120-al a hókására. Na az elkezdte dobálni, úgy égett a VDC, mint a karácsonyfa. Aztán bementem a belső sávba, ahol még nyom sem nagyon volt. Na ott folyton dobálta a kocsit, volt, amikor éreztem, hogy kormányozni sem tudok. VDC folyamatosan... De azért ahhoz, hogy el kezdjen világítani, tényleg ennyire szélsőséges körülmények kellenek.
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-22 15:57:20 // 104193
Ugye? :-) Örülük, hogy átélted az élményt. És csak mondom, hogy anno a 147 tesztjében így fogalmaztak "gumisabb mint az elődje a 146-os". Az élmény nem a sebességen múlik. Jól fogalmazol, lehet érezni a határait, a közelébe tudsz érni annak amit tud és kontrol alatt tudod tartani. A 159-nél fogalmam sincs meddig tarthat a játék, nem ad róla információt, nem is merem kipróbálni, mert ha 1600 kiló elszáll, akkor "repül a nehéz kő...".
Viszont fölényesen, magabiztosan megcsinált eddig mindent. Egyik legnagyobb döbbenetem nyáron volt, üldözőbe vett egy 156-os egy falun belül és nagyon előzni akart. A gyerekek aludtak hátul. Na mondom most ez hogy legyen...
Hát úgy lett, hogy jött egy 30-as táblás éles kanyar, én meg úgy ahogy voltam 60-nal kitudja hányasban, 2000-ren gurgulázó motorral, gyorsítás/lassítás nélkül bevettem. Kinga az éktelen gumicsikorgásra kapta fel a fejét, és már épp szólt volna, hogy ezt azért nem kéne. De mondom nem én voltam :-) A 159 meg se nyikkant. Befordult derékszögben 60-nal , én meg végig a tükörben néztem, hogy életben marad e a cartárs. Csúszott keresztbe, visított, nyikorgott, korrigált.
Akkor úgy elgondolkoztam, hogy most kinek jobb? A gyerekek meg se rezdültek, én meg kb mint a tévében néztem ahogy irreálisan bekanyarodunk, és szinte éreztem, hogy mekkora feeling lehet most abban a 156-ban ordító motorral keresztbe tolni :-)
Viszont fölényesen, magabiztosan megcsinált eddig mindent. Egyik legnagyobb döbbenetem nyáron volt, üldözőbe vett egy 156-os egy falun belül és nagyon előzni akart. A gyerekek aludtak hátul. Na mondom most ez hogy legyen...
Hát úgy lett, hogy jött egy 30-as táblás éles kanyar, én meg úgy ahogy voltam 60-nal kitudja hányasban, 2000-ren gurgulázó motorral, gyorsítás/lassítás nélkül bevettem. Kinga az éktelen gumicsikorgásra kapta fel a fejét, és már épp szólt volna, hogy ezt azért nem kéne. De mondom nem én voltam :-) A 159 meg se nyikkant. Befordult derékszögben 60-nal , én meg végig a tükörben néztem, hogy életben marad e a cartárs. Csúszott keresztbe, visított, nyikorgott, korrigált.
Akkor úgy elgondolkoztam, hogy most kinek jobb? A gyerekek meg se rezdültek, én meg kb mint a tévében néztem ahogy irreálisan bekanyarodunk, és szinte éreztem, hogy mekkora feeling lehet most abban a 156-ban ordító motorral keresztbe tolni :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-22 15:46:26 // 104192
Passz akkor. Lehet hogy Te megszoktad hogy mit tud. Nekem meg felváltva van a lában alatt a 146-tal, jobban kidobja a kontrasztot :-) Múlt kedden ugyanilyen időben, hirtelen leesett hóban a 146-tal mentem a gyerekekért. Fülig ért a szám, jót csúszkáltunk, a gyerekek is élvezték (csak Kinga ne tudja meg :-)). A 159-nél meg ugyanannál a tempónál semmi bűvészet nem kell, nincs gázadás/gázelvétel közt egyensúlyozás.
Mivel sokat használom a 146-ot is, a "veszélyérzet" tempóm maradt a régi, szóval nem hajszolom határon a gépet, de azért lassúnak sem mondható.
Mivel sokat használom a 146-ot is, a "veszélyérzet" tempóm maradt a régi, szóval nem hajszolom határon a gépet, de azért lassúnak sem mondható.
gecsa2018-01-22 15:38:29 // 104191