Fórum >> Típusok >> 159

Don Gombóc2018-02-04 08:45:41 // 104890
Én a 3.0-ás Ivecoban 15 ezrenként cseréltetem. 420 ezer van benne, de már kezdenek előjönni az apró szarságok, úgy hogy csere érett szegénykém. 45 ezrenként cserélje a tervezője.
Macccy2018-02-04 00:09:54 // 104889
Köszi, megkérdem ha elküldöd az elérhetőségét, megköszönöm. Ehhez mondjuk nemis kell villanyász, mert asszem ezekben 2 csapágy van plusz szabadonfutó, na ahhoz kell a spéci szerszámfej (!), szénkefét meg nem nagy ügy.
Kazes☻2018-02-03 23:53:33 // 104888
A Bp. XXII.-ben tudok egy jó villanyászt, de az aznapit nem hiszem, hogy vállalja... persze meg lehet kérdezni. :)
Macccy2018-02-03 23:43:02 // 104887
Rövid helyzetjelentés: a műtét sikeres volt. Hivatalosan is megcsináltuk - majdnem - életem első vezérléscseréjét. :) 10+ órába telt, az elején szoptunk a haspáncéllal is, egy csavar elforgott, nem akart kijönni, ráment egy óra a b*szakodásra, levágtuk, ponthegeszt, aztán emelőzés, kerék, motoremelés, sallang. Kicseréltem a légszűrőt és a fényszórómosó Y elosztót is ha már ... Nade! A motorbak motor felőli konzolja az szopatott! Hely nemsok, a csavarokat lazítani is alig, de kivenni se nagyon tudtuk és volt amelyiket keresgéltük hol lehet. Másmilyen kicsit ez is mint amit Shadin mutatott, vagy mint az Astra a youtube videón. A motort kb 2-3 centikkel emelgettük és süllyesztettük le-fel, hogy hozzáférjünk. A vezérlés beállítása, átrakás nem volt nagy kunszt (amúgy van leeresztő csap a radiátor alján a víznek!!), de a vezérlés feszítővel szoptunk mert menetrögzíteni akartam viszont ha kivettem a csavart, nem tudtam sose visszatalálni bele meg a furatba, elmozdult, elcsúszott, nagyon bénáztam. Átforgattuk 2x, minden jelen volt fönn és lent is, összeraktuk a motorbakot, leengedtük és PÖCC röffff :) Cool.
Generátor kiszedés-felújítás és hosszbordás szíjszett lesz hétfőn.

+1: Tudtok generátor felújítót Érd közelben aki aznapra megtudná csinálni, csapágy, szénkefe, szabadonfutó?

+2: Amúgy 2014 környékén valószínűleg csináltak már ezen vezérlés cserét németországban, gyári alkatrészekkel, mert a vízpumpa '14-es volt és a szíjak se néztek ki szarul. Akkor lehetett az 5 éves határidő.
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-03 20:52:41 // 104886
A porlasztó csatikat nézd meg. Nekem kb bármilyen korrekcióra képes volt 5 és - 5 között amíg meg nem igazítottam.
Csabi2018-02-03 19:41:00 // 104885
Az egr-t küldd vissza(gariban) , gondolom nem pierburg,. Addig míg nincs más tünet, inkább ritkábban nézegesd a korrekciókat :)
Csabi2018-02-03 19:36:24 // 104884
Biztos vagyok benne, hogy nagyon sokunknak van az autójában 400k kilométer, csak az óra mutat mást. Megrökönyödök néha, amikor látok bevallott 350-400k kilométert futott autókat, hogy mennyire nincsenek elhasználva...simán visszatekerhetőek 150re...ugye ebből élnek nagyon sokan.
Csak mi, naiv autóvásárlók hisszük el, hogy 150ezer van minden kintről hozott autóban :)
ProdyG2018-02-03 18:46:20 // 104883
Nem tudtam még rendesen megnézni, meg a motor is meleg volt, akkor ugye magasabban van a víz, de most már majd figyelem a dolgokat :)
Olyan jó, hogy ezen a kocsin mindig figyelni kell valamit :D
Dagadtgyerek2018-02-03 16:12:13 // 104882
[Urak!
Ilyenkor mi van? Egyik napról a másikra az összes korrekciós értékem elszaródott. Mivel a vadi új kb. 4 hónapos egr - em elkezdett hibát dobni.. ezt töröltem kb 3 hete akkor még minden érték melegen alapjáraton +- 0.9 alatt volt bőven. Mivel időm nem volt egr-t pucolni a hiba visszajött megint. Akkor megint megnéztem a korrekciókat és ez a látvány fogadott.. Akkor ez most mi? A 3 csúcs elment pisilni,a többit meg alákorrigálja az ecu? Ötletek a hogyantovábra és mennyiértre jól jönne...
159 Indigo Gray 2.4 Monster2018-02-03 15:34:55 // 104881
Érdekes volt főnökömnek 2.8 jtdm can ütik vágják van benne kb 400. ezer km és minden köszöni szépen jól van nincs injektor hiba meg a többi 2.4 es nyüg :) Hogyan lehet ez? Nincs melegen visszahűtés meg kettőstömegű kímélő dolgok. És még is hibátlan az autó.
Peta742018-02-03 15:33:40 // 104880
Köszi!😉
Smith2018-02-03 15:32:24 // 104879
Na van új szélvédőm, hihetetlen, mennyivel jobban kilátok rajta :) Hazaúton se kapott kavicsot! :D

A "feléből meglenne" erős túlzás, ugyanazzal a szélvédővel (Pilkington) kb. 6000-rel lett volna olcsóbb, és akkor az BP, de nekem Győr sokkal egyszerűbb.
gecsa2018-02-03 15:32:16 // 104878
Számból vetted ki a szót!
Giuntini2018-02-03 15:24:30 // 104877
Marketimg! Az a lényeg, hogy 150 ezernél cserélj autót.
'''''2018-02-03 15:12:18 // 104876
Most veszünk kistehert.
A ducato 3.0Multijet szervizintervalluma 45.000Km!!! Ezek normálisak?Pont egy súlyokat cipelő autónál?Igaz a 2.2 csak 40.000Km. :-)

"A mechanikai és technológiai újítások lehetôvé tették a karbantartási periódus megnövelését is, így az
olajcsere 45 000 kilométerenként esedékes (40 000 km a 2.2-es motor esetében)."
gecsa2018-02-03 14:45:53 // 104875
Általában ezért halnak a turbók, vagy mert a gyártó túl hosszú periódust ad meg, amit sokan be is tartanak.
gecsa2018-02-03 14:44:33 // 104874
Ja az nem nagy, de azért kicsinek sem mondanám. A 156osé, na az a kicsi.
'''''2018-02-03 11:33:47 // 104873
Tengely magasságok között csak 1.2cm lesz.Nem hiszem,hogy nagy gondot okozna.
Télen egyébként sem szeretnék annyira száguldozni.Műszaki 2020-ban lesz,addig szerintem rég elnyalta még az utódját a guminak is. :-)
αλφα2018-02-03 10:47:56 // 104872
Van váltóméret kalkulátor több weboldalon is, pl a gumibolt.hu-n. Ott meg tudod nézni, mi a hatóságilag elfogadható méret különbség. Ha zöld marad, mehet, ha piros, és műszakin kiszúrják (vagy egy éles szemű zsaru ((ez szinte kizárt, nagyon extrém eltérés kell hozzá, hogy egy közúti ellenőrzésen szemet szúrjon...))), akkor gond lesz. Egyébként szerintem amúgy sem egészséges, ha ennyire eltér a két tengelyen lévő átmérő. A futóműveket tizedmilliméterekre hangolják, szinte biztos a fokozott gumikopás.
Giuntini2018-02-03 10:42:42 // 104871
Ebben igazad van!
psychoati2018-02-03 10:37:23 // 104870
A tartályban fogy a folyadék? Gondolom ha levegőt dolgoz ki a rendszer akkor valamennyi folyadéknak el kell tűnni a tágulásiból.
'''''2018-02-03 10:29:07 // 104869
Magasabbat akartam télre picivel a gyárinál.Sikerült csak kitekert kormánynál beleér a műanyag kerékívbe.
Most az lesz a kérdés,hogy durrog-e valami ha az első-hátsó kerék átmérő között van 24mm.
Giuntini2018-02-03 09:32:33 // 104868
Csöri nincs messze tőled! Vidd el oda!
mex862018-02-03 09:04:38 // 104867
miért nem jó a gyári?
Peta742018-02-03 08:57:18 // 104866
Sziasztok!Kb 1 honapja kértem segítséget 2 hibakódal kapcsolatban a kaptam is!Az első hibakód: P0817 indítómotor hatástalanítás áramkör a második P0813 hátramenet kimenetjel!Elvittem szerelőhöz át nézték nem találtak semmit! Ezek után elvittem egy automata váltokal foglalkozó szakemberhez aki megállapította hogy a váltónak semmi baja nincs!Ezt gondoltam mivel az autó szépen vált!A hibajelenség nem állandó ezért elég kellemetlen legtöbbször csak akkor csinálja ha R -be teszem utána ha leállítom és újra indítom beteszem D-be már nem vagy ritkán!Esetleg aki tud segíteni hogy hova vigyem azt szivesen fogadnám!Amúgy az autó 2007-es 200le!
ProdyG2018-02-03 08:34:08 // 104865
Köszi mindenkinek a válaszokat.
Igazából a termosztát vadiúj és a szerviz is azt mondta, hogy valószínűleg valami levegő van a rendszerben, ezért nyüstöljem még egy ideig, hogy kiderüljön mizu.
A hűtő környékén nem tudom néztek-e, csináltak-e valamit, de majd rákérdezek.
A hidegindítási gond abszolút megszűnt.

droberto: 12,4V, megjegyzem, köszi :)
Zolibácsi2018-02-03 07:18:49 // 104864
Amit én hallottam turbó halál az mind szét hajtás, vagy nem megfelelő karbantartás volt.
Zolibácsi2018-02-03 07:16:10 // 104863
Kicsi a csomagtartója.... :)
'''''2018-02-03 06:40:51 // 104862
Sikerült elbasznom a Giu gumivásárlást.Persze,hogy beleér elöl pedig csak oldalanként 12mm-el lett nagyobb az ármérő.Most az a kérdés,ha eredeti méretet veszek csak előre akkor durrog valami miatta?Hátul akkor bő 2.5cm-el lenne nagyobb az átmérő.
Szerintetek?

Gyári 245/35-19 Gyári hátul 285/30-19
Ami nagy 245/40-19 Most 275/35-19 (ez elfért)
droberto2018-02-02 22:58:22 // 104861
A lényeg, hogy ne menjen 12,4 V alá a fesz., különben elkezd szulfátosodni. Magyarul folyamatosan legyen rajta egy processzoros töltő, vagy 1-2 hetente töltsd fel.
Liquid2018-02-02 22:20:12 // 104860
én nem utáltam sose, a tiéden is komolyan elgondolkodtam :)
Jani72122018-02-02 22:16:41 // 104859
nem, bakker :)
amugy is opel motor, lomha, drága a vezérlés
gecsa2018-02-02 22:14:40 // 104858
Ok, tényleg szar. Sokat eszik, meg nem is megy.


Most jobb? :D
Jani72122018-02-02 22:11:27 // 104857

mi történt itt srácok? idáig mindenki utálta a 159 3.2-t, legalább egy kicsit szídhatnátok, hogy ne hiányozzon annyira :) :) :)
gecsa2018-02-02 21:55:05 // 104856
Lehet már a hengerfej is reped rajtuk. :)
Liquid2018-02-02 21:50:18 // 104855
ideje, hogy annak is legyen már valami baja :)
gecsa2018-02-02 21:50:02 // 104854
Ez egyszerűen felháborít. :)
gecsa2018-02-02 21:49:17 // 104853
Külföldi fórumokon egyre sűrűbben találkozni turbóhalállal a tibiknél..... Most kezdenek beérni. ;)
Liquid2018-02-02 21:42:31 // 104852
pénztárca és évjárat kérdése :)
Ha van rávaló akkor TIBI, ha nincs 2.2, ha boltbajárni kell akkor 1.8MPI
Ha pówer kell meg hang akkor V6 :)
MEO2018-02-02 21:38:45 // 104851
Sziasztok! Barátkozóm a gondolattal, hogy átülnek 159 be. Benzin üzeműben gondolkodom. Melyik motort ajánlanátok vagy melyiket kerüljem?
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-02 21:13:36 // 104850
Lehet, de akkor az annyira nem vészes, hogy gondot okozna. Elég jól bírják a gumik, rosszabbra számítottam. Még egy szezon ezekben benne van (téli is, nyári is), pedig ezek még a FAM-tól származó gumik. Ha jól követtem vissza az autóm sztoriját, van bennük méter rendesen, és pláne a nyárik nem igazán kopnak, ellenben brutálisan tapadnak. Saccra lesz bennük vagy 50e mire cserélni kell őket.
Giuntini2018-02-02 20:27:50 // 104849
Nagyon sajnálom, de nem biztos, hogy a hengerfejjel van valami gond. Lehet, hogy neked is a hűtővel (is) volt gond, és azt megnézték? Például lehet, hogy a klíma hűtő, és a vízhűtő között tele van kosszal, és nem tud megfelelően hűteni.
A hidegindítási gond megszűnt?
Liquid2018-02-02 20:26:02 // 104848
te is aggályosnak érzed ezt? :D
Haddel2018-02-02 20:18:36 // 104847
Mankyt kérdezd meg ,tuti van bejáratott helye.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-02 19:58:46 // 104846
nem mehetne feljebb 90-nél ott valami hűtési gond van pl vízhűtő...
gecsa2018-02-02 19:56:21 // 104845
Lehet termosztát is, vagy kevés közeg, levegő a rendszerben.
Zolibácsi2018-02-02 19:49:52 // 104844
Ha terhelésen megy fel a víz hőmérséklete akkor ott valami nem jó. Nekem mikor a kiegyenlítő tartály visszatérő ága letört és elfojt vagy 3-4 liter víz előzesnel 160 nal. Egyből be ugrott a pirosban a mutató. Elengedtem a gázt és mire fel fogtam volna mi történt vissza lassultunk és a hőfok is vissza állt 90-re. Pár km volt hazáig úgyhogy haza jöttem. Csövet megragasztottam, fagyállót pótoltam, azóta is megy gond nélkül.
ProdyG2018-02-02 19:10:05 // 104843
Ma teszteltem a friss hengerfejcsere után a kocsit autópályán. Egy idő után, 150-es tempónál elkezdett felfelé ugrálni a víz hőmérsékletmérője, aminek 90 foknál kéne állnia, mint a cövek. Felhívtam a szervizt, azt mondták teszteljem még, mert biztos el fog múlni. Van esetleg ötletetek? Ahogy visszalassítok 120-130-ra, a mutató visszaáll 90-re.

Illetve egy másik kérdés: 3 hónapja vettem egy vadiúj Exide Premium akksit, akkor még naivan azt hittem, hogy az akksi miatt nem indul rendesen a kocsi. Aztán kiderült a hengerfej dolog, meg az is, hogy a régi akksinak semmi baja. Hogy tartsam karban az új akksit (amit nem rakok be a kocsiba, amíg a régi jól szuperál) ?
2-3 havonta töltsem fel? Vagy elég kb fél évente? Eladni nem akarom, mert gondolom buknék rajta csomót...
droberto2018-02-02 17:15:57 // 104842
Én már lefoglaltam. :)
droberto2018-02-02 17:14:59 // 104841
Gondolom dupla mérés, meg + szarakodás.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak