Fórum >> Típusok >> 159

Shadin2018-01-31 13:33:34 // 104659
Az volt az alapelvem, hogy soha nem veszek olyan autót ami már volt egyszer. Még márkában sem. Egészen addig amíg bele nem botlottam egy 164 V6TB-be. Majd beültem egy 156-ba. És most a harmadik 159-be. És nem tudok olyan autóba ülni, amibe elvágynék. Jelenleg az sem érdekel, hogy 5,2M-be van a 3,5M-es autóm, egyszerűen élvezem. Néha felbasz, de el nem válnék...
Kazes☻2018-01-31 13:32:02 // 104658
Akkor is...! ;)
Piritu - 1.000.0002018-01-31 13:19:28 // 104657
Váltóolaj mikor volt cserélve?
Piritu - 1.000.0002018-01-31 13:17:53 // 104656
"Erős túlzás, hogy a legmegbízhatatlanabb." A saját tapasztalaton nem ezt mutatja. A 0 km-esen vett Alfáim közül messze a 159-el volt a legtöbb bajom és a 159 hagyott a legtöbbször cserben...
Tocke2018-01-31 12:43:50 // 104655
Szia, én nagyjából ezeket a méreteket mértem 225/55 R16-os papucsokkal,

Első kerék közpétől az orr csúcsáig a hossz : 100 cm
Elől az orrcsúcsnál a földtől való magasság : 20 cm
Első keréknél a lökös és a föld távolsága : 17 cm
RomeoOne2018-01-31 12:30:46 // 104654
Miért, ez kié volt?
RomeoOne2018-01-31 12:30:25 // 104653
15-ért árul egy törött QV-t? Vicc :DDD
Liquid2018-01-31 12:14:34 // 104652
Az elsó túlnyúlása se kicsi, de nekem sok gondom volt már a tengelytávval is, vagyis a közepe ér le.
A google is barátod :)
Ezek szerint az első túlnyúlása 1m, a hátsó 96cm.
A lökös távolsága a földtől már többmindentől függ:
- ültetés (gyári TI, vagy utólagos)
- kerékméret
- extrák, mint pl. toldat stb.
Szabister2018-01-31 12:14:09 // 104651
Arról nem küldött :) Egy szett 18-as kereket vettem tőle és a fényképen háttérben ott volt a sajátja. Elkezdtünk róla beszélni mondja hogy 2 is van neki és akkor küldte róla a képet :)
mcs102018-01-31 12:06:11 // 104650
Sziasztok

A 147-es helyett fogok venni egy 159-est és a segítségeteket kérném. A garázslejárómat át kell majd alakítanom mert nem fogok tudni leállni vele, fent fog akadni az eleje valószínűleg. Előre megszeretném csinálni.

Mérne Nekem valaki egy- két adatot? Az alap adatokat tudom ami a tengelytávot, hosszt stb illeti.

A méretek amire szükségem lene:
1. Első kerék közpétől az orr csúcsáig a hossz
2. Elől az orrcsúcsnál a földtől való magasság
3. Első keréknél a lökös és a föld távolsága

(tudom Függ a kerékmérettől is) Oldalprofilból nézve eléggé felfelé ível az orra, még akár jó is lehet, de félő hogy sokkal hosszabb az orra mint a 147-sé.

Köszönöm!
mezoba2018-01-31 11:53:34 // 104649
a másik oldalát lécci :D ültem szegény autóba amikor még nem volt rommá törve. most ha jól tudom Mareknál áll?
αλφα2018-01-31 11:53:25 // 104648
Egyetértek. És hozzátenném, hogy 11 évesen is BMW-sek bámulják meg, gyerekek állják körül, vadidegenek fotózzák és osztják meg az Instán. Senki nem megy el úgy mellette, hogy rá ne nézzen. Aston Martin-osan szép darab.
mezoba2018-01-31 11:50:54 // 104647
Hideg be kicsit nehezebben veszi a váltóm az 1 es fokozatot mint meleg időbe valaki tapasztalt már ilyet? ( az hogy most plusz volt nap közbe is érezhetően könnyebben vette )
Szabister2018-01-31 11:47:06 // 104646
Off Egy qv giulia valakinek 15 misiért? :)
Zolibácsi2018-01-31 11:38:55 // 104645
Nézegettem alternatívát a 159 helyett mikor még nem volt megcsinaltatva, akkor is nehéz volt az igenyeimnek megfelelő autót találni, most hogy kész és egész jól megy, nem is tudom hogy mi lenne az alternatíva. De arra jutottam hogy veszek egy robogót nyárra inkább a városba.
Freemont okkal szemezgettem de még mindig drágák nekem.
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-31 11:21:07 // 104644
A 159 rossz korszakban készült sok szempontból A dízeleket már akkor irreális környezetvédelmi elvárások sújtották, a benzinesek pedig sajnos nem jól sikerül GM származékok voltak. A jól bevált jtd-k is megkapták a GM eredetű váltókat. Sok lett a gyenge pont. Beteg és gyenge jts-ek, egr, dpf, szívócső problémákkal küzdő dízelek, halomra pusztuló váltók, tönkremenő kormányművek, generátorok. Ezeket kár kendőzni, az új konstrukcióval, Eu normákkal és új ipari partnerrel járó bug halmaz.. Ugyanakkor műszakilag a 156-nál nagyságrendekkel komolyabb autó jött létre. Viszont beülve, vezetve mást kapsz, mit amire számítasz.
Nekem is egy évembe telt lenyelni a békát, és elvonatkoztatni attól, hogy mit gondoltam Alfás érzésnek. Ez nem olyan. Mert szándékosan készítették kicsit elsőkerekes Maseratinak (én ezzel nyugtattam magam :-)) és küldték a német autópályafalók ellen harcba.
Aztán a húszezer km alatt nekem egy olyan autó mutatkozott be, hogy csak ámulok. Ebben a hanyag olasz virtust jól elföldelték, de ott van egy nagy kupac kényszermegoldás és egy másik kupac higgadt profizmus alatt. :-D Én nekiálltam kiásni, és nem bántam meg :-)

Az értékével meg ne foglalkozz. Eladni úgysem akarod :-)
csokagm2018-01-31 11:06:29 // 104643
Legalabb nem soros hibája.
Attis2018-01-31 11:06:25 // 104642
Erős túlzás, hogy a legmegbízhatatlanabb. Én inkább a megbízhatatlan előéletet emelném ki. Azért van nem kevés példány, aminek ismert az előélete és nagyon sokat lefutottak már. Csak hát a spórolás, meg a jó lesz ez bele....
Shadin2018-01-31 10:54:59 // 104639
Én 4300K-ra saccolnám, hidegebbet nem akarok mert q fárasztó.
Giuntini2018-01-31 10:44:52 // 104638
A Backstage miatt. Mind a két utolsó adásban a 159 volt kikiáltva az Alfa bűnbakjának, egy nem sikerült autónak. Ez utóbbi nem fedi a valóságot.
_Ata_2018-01-31 10:39:18 // 104637
Jó kérdés, erre én sem találtam info-t, szerintem nincs is megszabva. Lassan cserélem én is, de nem akarok túl hideg fényt, azzal szarabbul látni szerintem.
Shadin2018-01-31 10:38:00 // 104636
Ez most honnan jött?
Shadin2018-01-31 10:30:41 // 104635
Tudja valaki hogy hány K-s a xenon az Alfiban? Azt tudom hogy D1S 55W.
_Ata_2018-01-31 10:30:19 // 104634
+1, egyetértek :)
Shadin2018-01-31 10:29:25 // 104633
Azon a fordulaton leginkább kéttömegű vs. nyomaték.
Tocke2018-01-31 10:07:03 // 104632
Esetleg még féltengely lehet ludas.
Giuntini2018-01-31 10:02:40 // 104631
A Backstage után, nem tudom magamban tartani azt, amit hallottam. Úgy látszik, Marchione hírhedt nyilatkozata után, még Alfás berkekben is valahogy trendi lett a 159-et az Alfa bűnbakjává tenni. Én nem tudom, de nagyon sokan elfeledték például az Alfa 6 sikertelenségét, vagy más modellek rohadósságát. Olmann Zsolti azt mondta, hogy a 159 megbízhatósága egy rémálom, és a 90-es évek elejének 33-ásavál vetekszik. Itt közülünk nagyon soknak volt 156-ja, a 159 egy óriási előrelépés volt. Mégis a 156 az atyaúristen. Egy 11 éves 159-ben, nem nyikorog semmi, az anyagok minősége teljesen más kategória a 156-hoz viszonyítva. Futóműben, karosszériában és szépségben, fékrendszerben és mindenben óriási előrelépés volt elődjéhez viszonyítva. És megbízhatóságban is. Én nem értem, hogy miért kell tönkretenni mesterségesen egy típus nimbuszát, és az eladhatóságát a 0-val egyenértékűvé tenni. Valóban, a 159 nehéz gazdasági helyzetben született, de erről nem az Alfa tehetett. Már kiveséztük a súlyát, nem számottevően súlyosabb a konkurenciánál. Viszont apait -anyait beleraktak, akkor a világ legmerevebb karosszériája volt. 11 éves korában nem nyiszeg-nyöszög, nincs csavarodás, az ajtókat nem kell csapkodni, úgy záródik mint az új. A 156 nem ilyen volt, egy más minőségi szint. A motorokat divat szidni. Dízelmotorok terén semmi hátrány nincs a konkurenciával szemben. Divat volt a benzineseket szidni. Szerintem az a két Opel eredetű motor van, amit kritika érhet, a V6 hiába Holden blokk, de az Alfa áttervezte és saját hengerfej van rajta. Szerintem itt az volt a baj, hogy kinézete alapján mindenki sportautót várt, és közben egy rendkívül biztonságos utazóautó lett. Szóval én nem értem. A 159 lett az Alfa bűnbakja, ezzel magyaráznak meg mindent, mikor a születése egy jó döntés volt. Valóban a 159 a márka történetének talán legbalszerencsésebb autója, de sokkal többre volt hivatva, mint amit elért. Erről nem a típus tehetett.
csokagm2018-01-31 09:38:17 // 104630
1000-1200rpmrol gyorsítva beremeg az autó. Eddig nem tűnt fel mert nem nagyon gyorsitok onnan de most epp nem tudtam visszavaltani.
Utana megneztem igazabol minden sebessegfokozstban. Ez ilyen vagy kuplung, motortarto vagy barmi mas?:)
'''''2018-01-31 09:04:43 // 104629
Gyere VTT-re és viszlek egy kört! :-)
'''''2018-01-31 09:03:15 // 104628
Köszi!
Shadin2018-01-31 08:08:16 // 104627
Nekem volt ilyen, szerintem jó.
Shadin2018-01-31 08:07:17 // 104626
Ezek használhatók:

Budavill

eBay1

eBay2

Meg ezek is valószínűleg:

eBay3
Tocke2018-01-31 08:06:14 // 104625
Nincs róla valami hangfelvételed, vagy a ytubon hasonló?
Tocke2018-01-31 08:02:08 // 104624
Most Dunlop Sport 01 van fent nyári guminak, 225/55 R16 méretben. Nekem eddig jobban bevált mint bármelyik Pirelli vagy Michelin, tapadásra és zajra egyaránt.
Zolibácsi2018-01-30 23:10:35 // 104623
Kormány szervo tartaly-szuro ha nincs a helyén, meg olaj hiány is okoz olyan hangot mintha a váltód lenne csapágyas
Zümi2018-01-30 23:02:10 // 104622
Sziasztok,remélem van köztünk valaki olyan aki ért hozzá:Van 1 zavaró csapágy hang a kocsimban,már ki van cserélve a jobb féltengely(csapágy miatt) nem az okozta a gondot. A következő a kerék csapágyak voltak csak2 első,szintén nem oldódott meg.most azt mondták hogy a váltóból jön. Bizonyos fordulaton hallatszik igazán ami kb 2000-es. üresben is kinyomott illetve felengedett kuplunggal is,szóval mindig :S szóval megy a sok kidobott pénz és nem oldódott meg. 259 e km van most a kocsiban.remélem van valaki aki kicsit is tud segíteni.Köszi szépen.
Jani72122018-01-30 22:39:40 // 104621
az még akkor sem v6 :)
Tomi Stark2018-01-30 22:28:24 // 104620
Azért egy Tibi ésszerűbb választás..
Mondjuk ha lenne egy leinformálható, V6 SW, bézs belsővel akkor lehet nem tudnék ellenállni.
Mondjuk így is 4 helyre fizetni biztosítást, teljesítmény adót, úgy hogy egyszerre csak egyet használok nem igazán racionális. Ha nem lenne ez a k**a vagyonszerzési illeték, minden évben cserélnék autót motort, traktort.

Kibróbálnék egy morcos Mitot is, GTt is, Spidert is...ja meg Giulia QV-t is :-)
gecsa2018-01-30 22:06:56 // 104619
V6, még jó, hogy nincs baj a hangjával. :D Bár éjfélkor tuti nem kell vele hazalopakodni. :)
Piritu - 1.000.0002018-01-30 22:06:50 // 104618
A MES oldalán minden le van írva :-)
(Klatty a "FAULTY ELM 327 INTERFACES DE-MYSTIFIED (READ HERE). " linkre.
gecsa2018-01-30 22:05:12 // 104617
Jó helyre került. ;)
RomeoOne2018-01-30 21:53:20 // 104616
Nem is feltétlenül arra gondolok, hogy elfér-e, mert ha elfér is, azért határhelyzetben lehet, hogy sokkal érzékenyebb lesz rá.
RomeoOne2018-01-30 21:50:56 // 104615
Ja, a gyárit vágom. Ugye a kerékátmérőben a 275/35R19-nél 4 mm kisebb a 235/40R19, 4 mm-el meg nagyobb a 245/40R19. Nem egetverő különbség, de én már lehet akkor inkább hátra raknám a nagyobbat. Meg azért kérdés, hogy elfér-e. Ez azért egy csúcs autó, durván kihegyezve minden részletre. Én azért nem vennék rá mérget, hogy ezen is ennyire büntetlenül lehet eltérni a kerékátmérőtől, mint egy "mezei" 159 esetében.
'''''2018-01-30 21:41:00 // 104614
245/40-19-et gondoltam.Így 1cm-le lenne magasabb.A gyári 245/35-19
RomeoOne2018-01-30 21:37:13 // 104613
Dunlop valószínűleg azért nem rossz. Ha nem probléma, hogy nem váltóméret. Előre akkor milyet tennél? 159 méret 235/40R19-et? Azért ott már van egy kis eltérés a kerekek mérete között.
Stevee2018-01-30 21:36:50 // 104612
Sziasztok!
Van egy 1.4-es ELM327 WIFI OBD olvasóm. MES-el sajnos nem érek el pár dolgot. pl.: motor. Hallottam hogy valami lezáró ellenállást kell kivenni belőle, de sajnos nem találtam róla semmit. Van valaki akinek hasonló lenne, vagy tudna segíteni az átalakításban?
Esetleg tudnátok linkelni olyan megvásárolható USB-s vagy WIFI-s olvasót ami biztosan működik 159-en a MES-el?
Előre is köszönöm!
Jani72122018-01-30 21:32:41 // 104611
mit mondjak, megbántam rohadtul, hogy eladtam :(
Jani72122018-01-30 21:31:34 // 104610
jaja jobb azt kikapcsolni :) úgy nem segít bele az első kerék sem annyira
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak