Fórum >> Típusok >> 159

Shadin2019-04-13 09:38:00 // 116140
A 145-ben azt is gyorsnak érzem ami nem az, valóban raccsingosabb érzés, de már megint a TGV-t hasonlítjuk a fűnyíróhoz. Vagy fordítva :-)
Shadin2019-04-13 09:33:24 // 116139
Betesszük a Tibi MAP szenzorát és megnézzük mit csinál. Meg a légtömegmérőt sem próbáltad ki még!?
Jorjie2019-04-13 08:18:53 // 116138
Én értem, hogy Warbi miről beszél, vitt a 159-el. Véletlenül sem gyári :-) Rettenetes módon tud menni, az automata miatt a váltásokkal se megy el idő. Nem ez a probléma forrása. Amiről Warbi beszél, az az úgynevezett TGV érzés. Amikor rohadt gyorsan mész, de csak annyi jön át belőle, hogy kinézel és ku.. gyorsan mennek a fák. A dögerős német vasak szokták adni ezt az érzést. Persze meg lehet szokni, de aki mellette használ egy kisebbet is, az érzi a különbséget. Szigetszentmiklóson se hallottam rosszat Shadin 145-öséről :-)
Warbinak az hiányzik a 159-ből, "hogy ne csak gyorsan menjünk, hanem érezzük is azt, hogy gyorsan megyünk".
szelod92019-04-13 01:08:32 // 116137
Hali! Valakinek van tapasztalata ezekkel a csoda dízel porlasztó tisztító adalékokkal kapcsolatban? Vagy bármi egyéb ilyen cuccal?
Liquid2019-04-12 23:50:48 // 116136
Hááát ismét azt hiszem a tiéd más mint a többi, biztos hogy megvan minden ló és nincs a gázpedál alatt valami távtartó? :D
Mert ahogy az enyém megindul, mondjuk 2-3-ban azt tompának nem nevezném, nem persze mindig van nyersebb...
Vagy az automata miatt vagy a KKK turbo miatt, vagy túl gyári a programod.
Liquid2019-04-12 23:41:30 // 116135
Tomié emlékeim szerint 200 lovas volt, az Ő pulzálós programja nálam rendben volt. Én teszteltem Mankynak.
Zolibácsi2019-04-12 23:04:01 // 116134
nyers erőt úgy értem mikor már eu3-as(dpf,egr,swirl laps off) volt a kocsi és rajta volt a garett turbó megmankyzva. Giulietta még Dynamicban sem adta vissza azt a kb 80 ló és x nyomaték különbséget.
Minap kérdeztem a srácot aki megvette, hogy milyen a 159, hogy megy? vigyorogva mondta, hogy megy mint a disznó :-)
Attis2019-04-12 23:00:48 // 116133
Szia!

Az enyémben még "csak" 107ezer km van. Eddig minden működik. Múltkor beszéltem egy bontóssal, azt mondta hogy ez a motor örök élet meg egy nap. 5 fokozatú váltó van benne (F17-es GM). Egy opeles autószerelő mondta, hogy nincs mágnes az olajdekliben (ja igen, nincs leeresztő csavar sem, mert az opel ezt örök életűnek gondolta haha), ezért ajánlatos vmi spéci ragasztóval egy kis mágnest az aljára ragasztani, hogy a kis fémrészecskéket ne az olajban ússzanak.
Fogyasztás: szerintem nem vészes, de a dugót nem szereti.
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-12 22:49:31 // 116132
Egyébként a 159-ből pont a 'nyers' erő hiányzik. Erő van, de nem nyers. Tompa. Úgy megy, hogy nem veszed észre. Aztán amikor fékezel, akkor érzed, hogy ez gyors, az autó meg nehéz :-)
A Giulietta nekem nyersebb volt. A m.air érzetre simán adott annyit mint a 2.4. Nem tudnám megmondani melyik megy jobban, de a Giulietta adja elő vidámabban. Pörög, akar, megy, él a kezed alatt. Nekem teljesen felfoghatatlan volt, hogy ez egy egynégyes. És ekkorát megy.
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-12 22:42:40 // 116131
A Giulietta nekem is tetszett :-) Nagyon egyben van, és azt jó volt vezetni,sokkal Alfásabb volt nekem mint a 159. Könnyed fürge kis gép.
Ugyanakkor még az is túllövés a célon, már ami a városi autót illeti, végül nem. lett Giuliettánk. Én a TD-t becsülöm nagyon. 7 éve bírja. Igazi átmeneti válságautónak vettük, semmit nem csináltattam meg rajta 3 évig. Aztán elfelejtettük lecserélni :-) Az első vizsgára csak elvittem 2013-ban és átment. A másodikra már kellett egy féket csinálni rá és egy réteget lerángatni a hátsó kipufogó dobról. Azóta sem rozsdás a második réteg, gyári még az is. És nyúzzuk minden nap, indítjuk 5-ször 6-szor (önindító is gyári) minimum. 7 év alatt ette meg az ismeretlen korú akksit ilyen használatban. És soha nem állt meg, csak megy megy amíg van mit a tankból szippantani. A km nem is sok, de amit üzemórában, városi nyúzásban kap, azt egész hihetetlen hogy mennyire bírja. A TD mögött a kaput sokszor be se húzzuk. Én kiszállok, Kinga viszi. Ha visszaért, már indulok is vele. És a futóműve egy áldás :-) Zörög persze, régi olasz, hogyne zörögne. De van rugóútja, kényelmesen rugózik, van hasmagassága, bárhol elmegy. A hangja.. az szörnyű, nem is egy erőgép, de tökéletes célszerszám, ami még szerethető is. És Alfa visz mindenhova :-)
kiger2019-04-12 22:42:01 // 116130
Nekem a geometria akadozott kézzel is, van rá egy eléggé gány módszer (https://rsmegane.com/threads/megane-dci-vnt-turbo-clean.1665/) nálam bejött, de nyilván a normális megoldás a szétszerelés és tisztítás.
Zolibácsi2019-04-12 22:15:24 // 116129
Az az igazság, hogy mindig el ámulok a párom Giuliettáján mennyire jól össze rakott autó. Minden nap városban van nyúzva, néha én is megkergetem városon kívül és csak megy minden gond nélkül és sokkal kevesebb a fenntartása. Már a szemem is megszokta...
ami hiányzik belőle az a nyers erő amit az 159-m tudott, a kényelme és kinézete.
naponta egyszer át lapozom a hahut az autóscoutot és álmodozok, hogy egyszer újra lesz 159-em utolsó éves TI Q4 meg anyámtyúkja. Aztán rájövök, hogy a 22 éves puntó cabrió a lehető leg-racionálisabb döntés amit a lehetőségekhez mérten hoztam figyelembe véve a nap 2x9 km ovi-meló járatot. És még tudnám különböző kifogásokat sorolni hogy miért jó nekem így, közben meg sóvárgok....Azért jobb egy Alfában sírni, mint egy 'biciklin'
Macccy2019-04-12 22:12:41 // 116128
Iiiii-hiii-iigazááán? Nekem is pont 1.9 és nekem is túl tud tölteni (4. és 5. padló 3000 fölött) és nekem is látható, de nem érezhető a hullámzás. Padlón felmegy majdnem 1.6-ra lemegy kb 1.4 aztán 1.5, ilyesmi. Érezni nem lehet. Amikor túltölt akkor 2.0 Barig megy fel és ott tilt le.

Szerintem ott a turbó szabályzó (N75?) körül jól tippelgettek, Manky se véletlen ott vizsgálta.

A MAP -ot azért megpucergálom megint max.
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-12 21:52:15 // 116127
A geo lassúságára is tippeltem, előfordulhat, hogy pont a városi használat miatt javult meg nálam. Bár ez is hülye magyarázat :-) Az automata váltó nagyon megtornáztatja a geometriát városban. Szépeket szuszog :-)
Na mindegy, én ezzel nem. is foglalkozok, nem áll szándékomban turbót cserélni.Csak kéne egy Maser. :-) Lehet inkább V-ös, mert az szívó motoros. Lassan azt gondolom , hogy egy modern turbódízel simán van olyan költséges hosszabb távon, mint az a szívó Ferka motor... és ugye 'no replacement of displacement.' :-)
Zolibácsi2019-04-12 18:42:37 // 116126
Nekem a kkk turbóm tengelyenek már volt tengely irányú lógása 170 ezer km nel. Továbbá a geo lassan működött 2500 fsz felett padlozva már nem is töltött csak 1 bár körül. Hullámzásrol nem is beszélve. Új garett meg ég és föld volt ahhoz képest. Volt egyszer hogy hideg időben 4. Padlón a Kevlar kuplung is megcsuszott.
'''''2019-04-12 18:42:04 // 116125
Sajna már nem emlékszem mitől szűnt meg.
Az biztos,hogy a dpf kivétel után kezdődött.Érdekes,mert olyan volt mintha szép lassan egyre erősödött volna a hullámzás.Elején alig észrevehetően csinálta aztán pár hónap elteltével már zavaró volt.
Átépítés után már nem volt gondom vele.Igaz,hogy egész biztosan több mint 150 progi változat volt tesztelve 4 programossal.Manky volt egyébként a legkorrektebb.
Persze közben a kupling,kettőstömegű meg még pár cucc el is fáradt és cserélni kellett.
A teljes játék amit a kocsira költöttem kb 2.2M-be fájt.
Ezért váltottam valami olyanra ami alapból picit erősebb. :-)
'''''2019-04-12 18:42:04 // 116124
Sajna már nem emlékszem mitől szűnt meg.
Az biztos,hogy a dpf kivétel után kezdődött.Érdekes,mert olyan volt mintha szép lassan egyre erősödött volna a hullámzás.Elején alig észrevehetően csinálta aztán pár hónap elteltével már zavaró volt.
Átépítés után már nem volt gondom vele.Igaz,hogy egész biztosan több mint 150 progi változat volt tesztelve 4 programossal.Manky volt egyébként a legkorrektebb.
Persze közben a kupling,kettőstömegű meg még pár cucc el is fáradt és cserélni kellett.
A teljes játék amit a kocsira költöttem kb 2.2M-be fájt.
Ezért váltottam valami olyanra ami alapból picit erősebb. :-)
Giuntini2019-04-12 18:36:04 // 116123
Nekem most is van egy kis esés a turbónyomásmérőn, de nem érezni. MAP szenzor csere előtt behullámzott érezhetően nagy tempónál.
'''''2019-04-12 18:32:24 // 116122
Nekem nem volt már bent a dpf és akkor is olyat hullámzott,hogy az utasok is érezték.
Mindegy volt,hogy írt vagy gyári progival.
Manky valahogy elcsalta,igaz,hogy akkora ,ár minden át lett építve nagyobbra.
kiger2019-04-12 18:19:38 // 116121
Mármint a turbónyomás hullámzást
kiger2019-04-12 18:17:22 // 116120
Nekem 1.9-en map szenzor, turbó geometria tisztítás megoldotta, előtte diagnosztikán nézve túltöltött azért vette vissza.
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-12 17:08:42 // 116119
Nekem szépen működik most is húzott programmal, 1.6Bar-on. Volt ilyen hullámzásom, de nem úgy tűnik, hogy a turbó levegő szállítási képességével van összefüggésben. Jó lenne egy compressor map a KKK-hoz, nem sikerült találnom, úgyhogy csak hasonló turbókból összelegózott saccom van :-)
Föcivel beszéltük sokszor, Ákost is kérdeztem erről, nagyon nem egyértelmű, hogy mitől van. Nyomozzák ők is régóta, de igazán nincs megoldás. Gyári programmal is elkezdi előbb-utóbb.
A swirl leragadás is tud ilyet (betorpanással együtt), ezek szerint a MAP szenzor is képes előidézni, vagy akár egy lassabban mozduló geometria(?), kiírt egr-hez nem passzoló geometria map? Sok opció van, egyértelmű megldás nincs. Ákos ha jól rémlik azt mondta, hogy a geometria szabályzó szelepén tudták észlelni a pulzálást, vagyis nem a turbó nyomás esik be, hanem valami a szabályzást bolondítja meg és ki-be nyitogat.
Érzékeny az egyensúlya.

Nálam ott a dpf nyomásszenzor csere. Miért múlt el pont azután? Nem lehet, hogy a hibásan érzékelt dpf nyomás nem megfelelően regenerált dpf-et és nagyobb ellennyomást okoz? Lehet hülyeség, de mással nem tudom összefüggésbe hozni a megjavulást.
Giuntini2019-04-12 16:42:41 // 116118
Próbáltam féktisztítóval, nem ért semmit...
Mikor betettem az újat, jó lett.
denil12019-04-12 16:34:48 // 116117
Ezek szerint nála is előjött ez a hullámzás?
Mert akkor lehet felveszem vele a kapcsolatot, bár neki ha jól emlékszem rommá volt húzva a kocsija, ott nem egy kis alap programocska ketyegett a gépjárművön :)
Zolibácsi2019-04-12 16:23:21 // 116116
Ha apró lyukrol beszélünk az lehet csak max töltésen engedi el a levegőt. De Mankynak is hasonló volt aztán - 30 le. Egy darabig ő is kereste hogy hol van.
denil12019-04-12 16:15:57 // 116115
Logikusan végig gondolva, ha lyukas lenne ha akkor lenne hangja ekkora nyomáson és nem csak csúcsban hullámozna hanem a feltöltési szakaszban is.
De a hullámzás csak a csúcsnyomás elérésekor van, előtte semmi.
Zolibácsi2019-04-12 16:13:57 // 116114
Kkk turbók voltak a kenyesek és chippeles után hullamoztak , a 210 lovas garettek sokkal jobbak. Én inkább lyukat/repedést keresnék a turbó csöveken
Csabi2019-04-12 16:06:09 // 116113
Alacsonyabb turbónyomással biztos nem csinálná, de akkor ugye esne minden , nyomaték, teljesítmény. Talán Tomi (Alfa159) ismeri ezt a legjobban , mert neki kb 100db programot írtak a témában, de a pulzálás mindvégig megmaradt...
denil12019-04-12 15:58:51 // 116112
Szia!

Manky féle tuning van fenn már 3 éve, elég finom tuning abból a szempontból, hogy nem lett agyonhúzva. 210LE helyett 240 és vhol 500nm környéke (alulról).
A turbó is fel lett újítva szintén 3 éve.
Csabi2019-04-12 15:52:40 // 116111
Hali! Gondolom módosított, "tuningolt" program van fenn, ugye? A 2,4 gyári turbója nem nagyon bírja a plusz többletet. +25-30 % többletnél már pulzálni kezd a turbónyomás, nem tud annyi levegőt szállítani tartósan, hogy ne essen be a nyomás...Anno én ezért nem írattam meg a 2,4-et . Igaz, érezni alig lehet, de a nyomásmérőn jól látszik...
denil12019-04-12 15:33:50 // 116110
Miért nem lehet tisztítani?
denil12019-04-12 15:20:45 // 116109
bár most gondolkodom, az is lehet,h légtömegmérőt cseréltünk és nem MAP szenzort.
Megnézem majd otthon, ott fel van írva.
denil12019-04-12 15:15:52 // 116108
Igen, visszaesik nullára.
Csak teljes töltésen jelentkezik a probléma, a MAP szenzor 3 éve lett cserélve vatta újra.
Kérdés, hogy élő telemetria mellett mit érdemes nézni,h kiderüljön tényleg MAP szenzor e?
Feleslegesen nem cserélném ki.
Giuntini2019-04-12 15:04:49 // 116107
MAP szenzor!!! Nem lehet tisztítani. Ki kell cserélni. Alapjáraton a torbónyomás leesik 0-ra?
denil12019-04-12 15:04:42 // 116106
Pontosan milyen néven találom meg?
A UNIX oldalán megnézném,h egyáltalán hogy néz ki és mennyibe kerül, aztán úgyis máshol más márkát vetetnék meg a szerelőmmel, csak,h mégis legyen elképzelésem.
Nyomásszenzorként nem találtam.

Egyébként neked is full töltőnyomáson jött elő a probléma padlógáz mellett?
denil12019-04-12 15:02:13 // 116105
1 éve építkeztem, azóta betonzok, villanyt szerelek, kertet ások, egyszóval már majdnem mindenhez IS értek :DD
A forrasztás menni fog, max lassabban mint szeretném, de megnézem a köteget ha már ez úgyis ismert hiba :)
Köszönöm a segítséget!
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-12 14:49:08 // 116104
Ez ilyen nehéz eset autó. :-) Nekem nem a dpf lett cserélve, hanem a nyomásszenzora, ami a tűzfalon van. Azután nem volt hullámzás, de igazából hónapokkal később tűnt fel, hogy nincs. Előtte viszont egyre gyakrabban volt. Volt egy csengeri utam, amikor állandóan csinálta. Nyomásszenzor csere óta mentem jópár ezer km-t, benne több pesti út, egy Krakkó, és szeptembertől decemberig napi városi használat is. Egyszer sem csinálta. Szóval passzolom. Vagy kihajtottam belőle a hajlamot, vagy a sok hidegindítástól meggyógyult (haha :-DD), vagy mégis köze van a nyomásszenzorhoz.
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-12 14:42:54 // 116103
A gumiátvezetőt ki lehet pattintani. Kb 15 centit kivágtam és betoldottam új kábelekkel, forrasztva, zsugorcsövezve. Gyakorlott forrasztgatóknak ajánlott sport :-) Ha nem csináltál még ilyet, ne ezzel kezdd, inkább vidd el akkor egy jó(!) autóelektromoshoz, vagy rendelj bele egy csomagtéri kábelköteget.
denil12019-04-12 14:42:11 // 116102
huh basszus az baj, mert így azért kissé rossz használni az autót, ha meg majd el akarom adni, akkor meg hogy? :)
Viszonylag új a DPF-em ( 40k van benne ), a swirl lapátok ki vannak iktatva és ledugóztuk oda gyártott fém lapkákkal, MAP szenzor szintén max. 3 éves.
Hajjaj, így akkor nehéz lesz...:((
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-12 14:38:58 // 116101
A hullámzás az előbb utóbb szintén utoléri a 2.4-eket. Lehet a szívócső swirl lapátkáitól (szorul, nem nyit), de egyebektől is. Leginkább senki nem tudja megoldani. Emilnek MAP szenzor cserétől múlt el ha jól rémlik. Én is tapasztaltam már ezt, tavaly nyáron hullámzott többször előzésekkor. Aztán elmúlt, nem tudom mitől. Lehet hajtani kell, vagy köze volt a dpf nyomás szenzorhoz (hülyén hangzik, tudom). Annak a cseréje óta egyáltalán nem tapasztaltam hullámzást. Ne kérdezd, mi az összefüggés :-D
denil12019-04-12 14:38:26 // 116100
KÖszi a gyors választ, gyanús,h nekem is ez lesz, mert néha működik, néha nem.
Főleg időjárásfüggő, Azt a gumiátvezetőt meg kell bontani, vagy le lehet venni sérülés nélkül?
Lényegében a sérült részeknél levágtad kettévágtad a kábeleket és újra összekötötted őket némi szigeteléssel?
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-12 14:32:20 // 116099
Ugyanez volt nekem is, a kábelkötegre nézz rá a csomagtér gumiátvezetőben. 100% hogy romokban van.
denil12019-04-12 14:19:03 // 116098
és keresnék Bp-en olyan autófényezőt aki meri vállalni a Rosso szín fújását.
Sajnos elég gyér az olasz lakk, felpattogzott elég sok helyen az első lökösön és az első kerékjárati ív lámpákhoz közeli oldalán, illetve kaptam egy kavicsot a motorháztetőn ami alapig vitte le a festéket, így fújni kéne legalább 4 elemet (lökös, ívek, motorháztető).
denil12019-04-12 14:10:41 // 116097
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, hátha találkozott már valaki ilyennel.
Könnyebbik eset: Állandóan bejelez a csomagtartó érzékelő,h nyitva van. Cseréltem már htásó emblémát mechanikával, de nem segített, így biztos,h valahol kontaktos, esetleg vhol a kábel lehet sérült. Hol érdemes nézelődni?

Nehezebbik eset:
Teljes padlógázon, full turbónyomáson amikor eléri a turbónyomás mutató a maximumot, akkor visszaejti egy pillanatra a turbónyomást ( néhány tized Barral ), majd utána ( folyamatos a padlógáz ) újra feltölti magát teljesen, csúcsnyomáson pedig megint elengedi egy kicsit. Így egy hullámzó nyomás alakul ki padlógáz mellett. Olyan mintha túltöltene a turbó és így tiltana le az ECU. Hibakód nincs.
pettinke2019-04-12 12:49:30 // 116096
szokták a szenzoron valami (halványan) bepréselt nyíllal jelölni a felfelé irányt, azt esetleg nézd meg... így fejből én sem vágom, hogyan kéne a pipának állnia.
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-12 12:41:17 // 116095
Ja, hibakód nincs, működik minden, csak a földet látja állandóan.
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-12 12:40:32 // 116094
Úgy ment tönkre a szenzorom, hogy telibe találta valami az autópályán. Konkrétan ketté esett tőle, de úgy, hogy a külső része valahogy a lökhárítóban maradt, a belső része pedig beesett így:

Emiatt fogalmam sincs, hogy hogy állt a szenzor eredetileg.
Szerencsére mindent fotózok, ez már szakmai ártalom. Szóval így van benne most a szenzor:

Van esélye, hogy fordítva raktam bele és ahogy pettinke mondja, csak el kell fordítani 180 fokkal? VAgy amennyivel a műanyag fülek engedik.
droberto2019-04-12 12:32:34 // 116093
Bocs félreértettem. Azt hittem, (hogy csak) maga a léte és működési tulajdonsága zavar.
Ha csak, ennyi, akkor tegyél be egy bontottam és újra jó lesz. :)
Egyébként biztos, hogy a szenzor a rossz? Van szenzor hibakód? Ha megcseréled viszi a hibkódot (ha van), illetve a rendllenes működést?

Vigasztalás:
Nem tudom, te szedtél már le haspáncél, de én a lököst sokkal szívesebben szedem le mint azt. :)
(Jó a krovás megoldásod, én kormányeltekeréssel férkőzök a dobbetéthez egy marokcsavarhúzó segítségével).
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-12 12:14:46 // 116092
Hát Robi, tudom hogy eddig hogy működött és eddig normálisan működött. Most meg rosszul. Ezen nincs mit hullámvölgyezni. Az egy dolog, hogy nekem nincs szükségem erre a funkcióra, zavar a csipogása. Ezen túltettem magam. De azon, hogy folyamatosan összevissza pittyeg, függetlenül attól, hogy van e előtte bármi, az kicsit már zavar. Pláne, hogy bő egy óra munkám és 6500Ft (plusz posta) van abban, hogy rosszabb lett, mint törött szenzorral.
Ne haragudj, ezt nem tudom élvezni még teljes zen hangulatban sem.
Szerzek bontottat, ezt meg küldöm vissza és akkor csak a postát és még egy órát bukok. Vagy beletolok egy 3-mas fúrót és akkor visszaáll a rossz szenzoros állapot, 6500-at bukok, egy órám megmarad. Melyik is legyen...
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-12 11:45:55 // 116091
Nem egyféleképpen lehet beépíteni? Nekem úgy tűnt, hogy a foglalata meghatározza, hogy hogyan tudom bepattintani. A csatlakozó a másik, gyári szenzorral párhuzamosan áll. Ez a bosszantó, hogy mindenre próbáltam figyelni, leszedett lökösnél még ki is próbáltam, hogy működik e. Örömmel konstatáltam, hogy sípol. Arra nem gondoltam, hogy mostantól akkor is sípol, ha nem kéne.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak