Fórum >> Típusok >> 159

Liquid2019-03-22 22:40:31 // 115840
kb. bő 50e / db a ki-be szerelés és teljes felújítás
Ricoe1562019-03-22 20:34:18 // 115839
Megosztod a leírását annak hogyan sikerült a háttérképet lecserélni? Köszi :)
Smith2019-03-22 18:57:39 // 115838
Ahhhh igazad van! Visszavonom amiket írtam. :)
Most látom, hogy a cartárs tipushoz gyártott droidot vett, nem szabvány 2DIN készüléket.
Hát ja, akkor ez bukó, középkonzolt kell cserélni.
Smith2019-03-22 18:55:56 // 115837
Én meg hiszem, mert nekem sikerült, másnak is sikerülhet akkor :D

Szabister2019-03-22 18:44:22 // 115836
Nem hiszem hogy akár beépítőkerettel is belehetne e építeni a nagy navi helyére. Mert ugye ennek ugyanaz a mérete mint a gyári cd-s verzionak. A többi 2 dines fejegység meg vmivel kisebb ezért kell keret hozzá. Van még egy megoldás bontobol szerzel egy középkonzolt amiben a gyári cd-s méret van :)
Szabister2019-03-22 18:38:26 // 115835
Valaki tud nekem némi infot szolgáltatni injektor felujitasnak kb mi a vég összege cakk pakk. Bemérés ki be szerelés stb :) 1-es és 2-es hengerben kezdenek elmászni a korrekcios értékeim. Vagy elég lenne csúcsot cseréltetni? Felujitáskor mit szoktak még cserélni?
Smith2019-03-22 18:36:13 // 115834
Vagy ez, én ilyet vettem, de aztán a fém részét inkább kialakítottam abból, ami benne volt az autóban, mert ezt az újat sehogy nem bírtam stabilan rögzíteni:

https://www.autodvd.hu/autoradio-keretek-csatlakozok/autoradio-keretek/alfa-romeo-159-2-din-beepito-keret-ct23ar10.html
Macccy2019-03-22 17:23:38 // 115832
"csapágy volt, olajtöltés megoldotta" .... ?

Elmondom akkor mit tudtam meg, hogy van ez: ami fentről bekerül olaj és persze hűtőközeg (gáz), az nem a kompresszort keni. A kompresszornak van egy saját olajtere, ezt általában szervízeléskor öntik tele/ürítik ki, ide jön a (kompresszor)gyártó által előírt mennyiség, nálunk ez leginkább 140-150 milliliter és ez "élettartamra" szól, vagyis amíg nincs baj soha senki nem nyúl hozzá. Ami fentről belemegy olaj azt állítólag a klímás gép arányosan adagolja hozzá a közeghez, esetemben 460 gramm közeghez automatikusan ment valami 60 milliliter olaj. Ez a zárt rendszert keni, az O gyűrűket illetve gondolom megakadályozza a csövek korrózióját (ami miatt a szárító szűrő is van). Kenni annyit ken, mint a motorunk égésterében a gázolaj illetve nagyon minimális mennyiség távozik a kompresszor dugattyúi alól a csőrendszerbe, de kábé ennyi.
Én így tudom a sztorit.

Nem kétlem, hogy a gázfeltöltés megoldotta nálad a hangot, de nem az olaj miatt lesz, inkább ahhoz lehet köze, hogy állítólag amikor kevesebb a közeg (ezt még nem értem miért) a kompresszornak jobban kell dolgoznia, lehet ilyenkor a külső csapágy jobban be van feszülve, fenetudja ...
jackdonnelly2019-03-22 16:57:35 // 115831
klímához: nekem is volt a hang, rendesen idegesített, csapágy volt, olajtöltés megoldotta. (eddig)
jackdonnelly2019-03-22 16:54:49 // 115830
hali,
megkaptam a sokak által vágyott fejegységet (https://www.aliexpress.com/item/DSP-Android-8-0-Android-8-1-Car-DVD-GPS-For-Alfa-Romeo-Spider-Alfa-Romeo/32835842025.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.d4e04c4dwZKO9O), 4G RAM, 32G ROM verzióban, viszont eléggé mellényúltam, mivel az enyémben navis fejegység van (205x128mm), ez pedig a sima CD-s fejegység helyett van, 194x115 mm. kérdés: van-e valami keret amivel áthidalható a méretkülönbség, és ha nincs, ki akarja megvenni tőlem? :) új, soha nem használt
köszi
Erhard 242 (Pure Energy)2019-03-22 13:17:52 // 115829
csak kompenzálják a 17e/óradíjjal :DDDDDDDDDDDD
Erhard 242 (Pure Energy)2019-03-22 13:17:21 // 115828
igen, elég jó kis kedvezmény
Shadin2019-03-22 10:46:21 // 115827
Ha kell egy vez. módosító tárcsa meg két motortartó bak az már jelentős diff. 30%-kal...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-03-22 10:29:04 // 115826
hallottak róla csak nem akarják alkalmazni :DDD
Shadin2019-03-22 10:13:46 // 115825
Srácok ez a Mopar-os progresszív kedvezménycsomag hogy vehető igénybe?
8+ éves autónál a 30% nem elhanyagolható. Van egy kupon-om is tőlük, már nem is tudom h mire, de a Szabónál pl. nem hallottak ilyenről :-(
Zolibácsi2019-03-21 20:20:47 // 115824
Igen felmegy, de akkor is újra kell progizni, mert más a turbó karakterisztika, én biztos hogy újra íratnám.
Vittorio1592019-03-21 18:52:08 // 115823
Szal ennyi, gyakorlatilag egy az egyben felmegy a Garrett? A progi mar eleve húzva van egy 15%-ot kb.
Roll19832019-03-21 15:32:01 // 115822
Pontosan. :D
Zolibácsi2019-03-21 15:26:30 // 115821
Tömítések, olajzo cső, bár a kkk verziót is oda lehet hajtogatni. Érdemes a kipuff leömlőt megnezni, hogy síkban legyen. És program
Smith2019-03-21 14:22:57 // 115820
Szépen néz ki, mint egy lapát sz*r.
Vittorio1592019-03-21 14:14:10 // 115819
2.4 KKK turbó Garrettre cserélése esetén mik az extra dolgok amiket be kell szerezni? Olajzócső más talán meg pár apróság.
Asszem már többen felraktátok, valaki esetleg cikkszámos listát tudna adni?
Vittorio1592019-03-21 13:20:28 // 115818


Ezt szoktuk kiszedni a dpf tisztító gépünk tartályának aljáról...
Ha nincs bent a szűrő ez kimegy a levegőbe a kipufogón majd a gyereked és a te tüdődbe és a véráramba landol.
Asszem nem kell többet hozzá fűznöm a dologhoz...
Tiszíttasd ki és nem lesz vele gond, még egyszer annyit elmegy ha csak normál eltömődés miatt van tele. Ha mas miatt akkor meg kell keresni a probléma forrását és utána tisztíttatni.
Keress meg ha gondolod, sok a kókler mosós sterimobos, szétvágós..
www.turbo-tec.eu reklám helye vót
ZoliNix2019-03-21 12:12:29 // 115817
Az EGR falazás tényleg segít.
Kényszerregent kellett csinálni az egr miatt, mióta lezártuk, a map szenzor is csak kicsit olajos, korom nélkül.
Liquid2019-03-21 10:23:57 // 115816
Sokszor leírtam már, hogy Győr-Bécs irányban mindig bő 1 literrel többet kajál mint visszafelé. És nem azért mert ott tankolok jófajta nyugati üzemanyagot :D
szelod92019-03-21 09:55:13 // 115815
Végre valaki leírta :D Heti szinten többször járom a Győr-BP távot M1-en. Kíváncsiságból náha ránézek a szélirányra és jellemzően BP felé hátszélben megyek. Na meg persze a tengerszint feletti magasság is számít. (Passau 519m tszf. BP 105m) Persze még rengeteg tényezőt lehetne sorolni, ami befolyásolja a fogyasztást, de nálam kb 3dl/100km különbség szokott lenni ugyanazzal a tempomattal járva.
Liquid2019-03-21 09:38:43 // 115814
Amíg nincs tényleg megoldhatatlan gondja, addig szerintem maradjon.
Amúgy nincs semmi negatív hozománya a dolognak, inkább csak pozitív.
Ki kell iktatni az EGR-t és kaphat egy megfelelő programot, olyat amivel nem kormol.
Műszakin eddig sose szóltak miatta, 3x volt már.
deportivo2019-03-21 06:39:45 // 115813
Az utóbbi időben egyre gyakrabban szórakozik a részecskeszűrőm. Arra lennék kíváncsi, hogy aki kiiktatta nem e bánta meg, ill milyen hatást gyakorol pl a műszakira ez a folyamat. És nem utolsó sorba ki profi ennek a kiiktatásán.
tirex2019-03-21 02:58:49 // 115812
Nem kell ezen aggódni, nekem mióta 159 van mindig reszelős hangja volt. Hol erősebb hol gyengébb , igazából nem figyelem már mikor hangosabb. Két kocsival kb 300ezret mentem már és klíma tökéletesen muködik, várom hátha valami letérdel de semmi.Tekerd fel a hangeröt és probléma megoldva. :)
Marklar1552019-03-20 21:10:15 // 115811
Lehet vótmá.
Nem olvasnék vissza ;)
Nem hiányzik valakinek egy fekete 159 sedan?
Szerémi úton a MOL kútnál, (ahogy lejövünk a Lánymányosi hídról)
már régóta áll egy. Kerekek is leengedtek...
Smith2019-03-20 17:07:04 // 115810
Az sem mindegy, hogy napkelte, vagy napnyugta, mert a napszél is bezavarhat, meg a hold tömegvonzása, de érdekes, hogy a nyugati benzinnek kolbász szaga van :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-20 15:26:49 // 115809
Tempomat szembeszélben külföldi gázolajjal.. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-20 15:24:32 // 115808
Nálam egyértelműbbnek tűnik a különbség, centiliterek nem tűnnének fel :-) Majd jatszok még még vele, de igazán sosem fog kiderülni, ahhoz ugyanott, ugyanakkor és ugyanannyival kétszer kéne végigmenni, ami egyelőre nem kivitelezhető :-) A tempóhoz mérten nem sokallom a fogyasztást, régen ezt tempomat 140-nel is összehozta.
Macccy2019-03-20 14:36:52 // 115807
Teszed belém az ideget :DDD

Na, de a hang az 1:1 mint nálatok, mint a csehszlovák srác videóján és mint másik tucat vagy több tucat alfásnál. Nem hinném, hogy más lenne az állapot.
Az olajnak meg csak kis része szívható le - állítólag - ez a kis rész nálam néhány milliliter kukásmellény színű olaj volt, látható szennyeződés nélkül. Így nincs rá bizonyíték, hogy olaj nélkül futott volna.
Amikor te töltetted a klímát, mennyi olaj és mennyi gáz jött le belőle?
Shadin2019-03-20 13:37:34 // 115806
Ha így ment már mióta is akkor nem biztos hogy az olaj töltet meg tudja javítani annak korábbi hiánya miatt keletkezett esetleges mechanikai kopást.
tdemeter2019-03-20 11:53:23 // 115805
És a tempomat szembe szélben?;)
tdemeter2019-03-20 11:52:50 // 115804
Hallatszik rajta, hogy töltene a kompresszor, fokozatosan erősödik ahogyan nő a nyomás
tdemeter2019-03-20 11:52:05 // 115803
Meghallgattam, ez pont az a hang ami nekem volt.
Ezt nekem megoldotta a feltöltés.
Dunakeszin van egy műhely, a lafercar, korábban minden offos kocsimat is ők javították.
Nekik van jó klíma gépük hozzá.
A gázelszálláson kívül mindent meg tudtak javítani rajta.
Piritu - 1.000.0002019-03-20 11:47:58 // 115802
A tempomat már érdekesebb kérdés.
PHuBiban eredetileg nem volt tempomat, azt a korszakot 7,73 l/100 km-es átlaggal zártuk.
A beszerelés utánit 7,77.
Piritu - 1.000.0002019-03-20 11:44:20 // 115801
Szerintem nagyrészt a szélnek tudható be a "kinti üzemanyag sokkal jobb" mítosz is. Ha valaki kimegy németbe Ausztrián keresztül akkor általában végig szembe széllel megy, hazafelé meg hátszéllel jön. Autópálya tempónál már meg is van az a bő liternyi különbség. Ami akkor is megvan ha ugyan azzal a tank üzemanyaggal jön vissza az ember.
Macccy2019-03-20 11:37:16 // 115800
Nem nyikorog, ott van lentebb a youtube videó, olyan hang, kerregős inkább, mintha a szomszédban körfűrészelnének vagy nemtudom. Alfaowner -esek is ilyesminek írták le a hangot (grinding noise) és motorfordulattal is egybecseng és nekik is 2000 körül kezdi és nekik is elhallgatott klíma off-ra. Shadiné is ilyen volt.

Kell egy igazi klímás, aki hallott már ilyet. ... Nem szeretném addig levenni a szíjat vagy a kompresszort.
Piritu - 1.000.0002019-03-20 11:29:20 // 115799
A szél nagyon sokat számít. A Giuliettánál is nagyon jól látszik, akár literekben is mérhető az eltérés.
Piritu - 1.000.0002019-03-20 11:27:43 // 115798
A Póknál nálam se találtak semmit, aztán kiderült hogy a töltőszelep eresztett...
Ott ugye nem gyanakodott senki az UV festésre mert töltéskor is kerülhet oda.
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-20 11:09:22 // 115797
Van, persze. Nem regenerált szerintem, nem láttam leesni a turbónyomást, plusz olyankor inkább 10-11 a fogyasztás 10p-ig.
pettinke2019-03-20 11:05:57 // 115796
DPF-ed van még? mert a fogyasztás erősen felmegy regeneráláskor...
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-20 10:47:05 // 115795
Ma is erősödött a sejtés, hogy tempomattal többet fogyaszt az autó. Illetve hogy a szél annyira drasztikusan növeli a fogyasztást mintha valami kisbusz lenne. Otthonról 7-kor reggeli csúcsban indulva 9-kor már Vecsésen parkolt a vas. És 8.6 lett a vége comp szerint. Érdekes volt, hogy az elején az M35-ön 9.5 alá nem bírt menni a kijelző, aztán szépen lejjebb csúszott egy bő literrel. Gondolom a szélirány?
Az hogy mennyire halk lett, az fantasztik :-) Programozás (box kukázás) és gumicsere óta csak a szél surrog bármennyivel megyek. :-)
tdemeter2019-03-20 10:44:15 // 115794
Pedig mikor nekem volt hibás a 159 klímája akkor is ugyan ez volt, fémes nyikorgó hang.
Nekem 2 évente leeresztett, egyszer a legnagyobb meleg kellős közepén. Bármennyit kompresszorozták, bárhogy festették UV-re világító gázzal akkor se lett meg soha, hogy hol ereszt.
De ha feltöltötték, akkor a hang eltűnt és 1 évig nyugi volt. Így hát beletörődtem.
Macccy2019-03-20 10:25:55 // 115793
Basszus. Na elvittem ma reggel hajnali 8-kor. Leszívták szárazra, lejött belőle kb 200 gramm közeg (~460 gyári) illetve csak néhány milliliter olaj. Mondjuk az olajra azt mondta a srác, hogy az előírt 140-150 milliliter olajat nem fogom látni sose, mert a nagy része a kompresszorban van és ott is marad, az nem lefejthető így, csak kompresszor szereléskor töltik ott be azt a mennyiséget. Egyébként az olaj szép tiszta volt.
Szóval 200 gramm gáz. .. Csinált egy fél órás vákuumozást, vákuum tesztet és az eredmény sokkolóan nem-olasz autós: hibátlan a tömítettség. Na mondom akkor szuper. (a mondás az, hogy a jól tömített rendszerek is engednek évente 5-10% közeget, ez mondjuk lehet, ha a 9 éves autóban még sose volt töltve) Motor beindít, klíma LO -ra, be is állította a géppel a 460 gramm töltetet és az ahhoz arányos olajmennyiséget a gép hozzátöltötte (emlékezetre valami 60 ml). A gáz hőmérséklete szerint a párologtatón 0 -1 °C fok volt, a visszatérő gáz 60 °C. Ez is jó.
Fizettem 16 rugót, na mondom szuper lesz ... nem lett szuper. A fémes, "sarokcsiszolós" hang néha a 2000 fordulat környékén most is behozható. Tehát a töltet beállítása nem oldotta meg.

Most kellene egy klímás okossága, mert én arra tudok gondolni, hogy csak szar valami csapágy és akiknél a töltés megoldotta (volt Shadinon kívül is néhány alfaowner -es tulaj, akik ugyanerre panaszkodtak 6-8 évvel ezelőtt és közöttük is néhánynak megoldotta a töltés) ott is inkább a gyenge csapágy "terhelése" változott meg, azért hallgatott el .. nem tudom.
Roll19832019-03-20 06:11:53 // 115792
Nekem nem ilyen a hang. Marad akkor a másik tippem, hogy a csapággyal lesz a gond.
Macccy2019-03-19 23:21:14 // 115791
EZ igen ezaz a hang nekemis !!!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak