Fórum >> Típusok >> 159

gecsa2019-07-28 21:08:32 // 118209
Köszi! :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-28 15:43:42 // 118208
Az ikerblog ide illő párja :-)
Zadia2019-07-27 13:55:55 // 118207
Azt pont nem figyeltem. ha előjön megint akkor ránézek.
Giuntini2019-07-27 09:33:30 // 118206
Turbónyomás mit művel? Elképzelhető hogy a geometriáddal van probléma.
Zadia2019-07-26 19:51:22 // 118205
Köszöntök miden Alfa rajongót.
Sajnos az én gyönyörűm 2.4JTD Q-Tronic betegeskedik mostanában és a szervízben még nem jöttek rá,hogy mi lehet a probléma mivel nem mindig produkálja és amikor ott vagyok nem jön elő.
Hátha ti tudtok segítséget adni.
A következő a baj. Eddig kizárólag 100-120 Km/h között csinálta,de mostmár minden sebességtartományban előfordul,hogy hirtelen elkezd szaggatni a motor rángat a sebesség visszaesik és mintha elfogyna az erő belőle.Ilyenkor gázadásra sem reagál illetve ugyanúgy szaggat.Ha a tempomat be van kapcsolva ő automatikusan kikapcsolja. Kb 5-10 másodperc és mintha mi sem történt volna megy mint az álom.Van hogy napokig nem jelentkezik van,hogy egy nap többször is előfordul.Ma is jött haza a feleségem vele és eléggé veszélyes volt mert pont kamiont előzött volna.szerencsére vissza tudott sorolni.
Köszönöm,hogy elolvastátok e pár sort.
ZoliNix2019-07-25 12:00:01 // 118204
Ettől féltem.
Köszi!
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-25 11:58:17 // 118203
jah tervben volt aztán a válság elvitte, mindenki arra várt pedig
Don Gombóc2019-07-25 11:57:00 // 118202
Mindegy. Műanyag szar mind.
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-25 11:51:14 // 118201
mármint 3.0 D Ghiblit..
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-25 11:50:40 // 118200
Úgy tűnik, hogy igen, tervben volt a nagy VM dízel. Aztán valahogy elmaradt, ahogy az egész 159 projekt lassan leépült. És ahogy Erhard mondja, ez a motor aztán 2013-ban A Ghibliben ott volt, szóval Maser motor lett belőle. :-)
A 159 nekem egy elsőkerekes Maser előtanulmánynak tűnik sokszor. Mire leáldoztott neki, jött is a Ghibli/Quattroporte páros. Nem lepődnék meg, ha hasonló lenne vezetni egy 3.0 Ghiblit, mint egy 2.4 159-et (leszámítva a motorerőt). Aztán a Ghibli hátán alakulhatott a Giulia koncepció, nyilván alapjairól újratervezve, de valahogy a Giulia-ban is érezni egy Maseratis jelleget, részleteket és nem véletlenül tesztelték Maserati bódé alatt a technikát. Áramlik a know-how innen oda, onnan ide, egy cég végülis...
Vajon akövetkező Ghibli egy könnyebb építésű, virgoncabb autó lesz? :-D
RomeoOne2019-07-25 11:16:41 // 118199
És ez miért van benne a 159 training manualban? Volt annak idején olyan elképzelés, hogy ez a motor belekerül a 159-be is?
RomeoOne2019-07-25 08:57:48 // 118197
Tényleg :O
Mi ez a 3.0 V6 dízel? :D
FRC2019-07-25 08:08:59 // 118196
Viszont van benne 3.2GTA (400Le) és 3.0JtdM (250Le) :-)
ZoliNix2019-07-25 07:42:25 // 118195
Srácok!
Kuplung főhengert kell cserélnem.
TRW vagy Textar? 19000 és 18000 lenne.
Van valami pozitív vagy negatív tapasztalatotok?
Köszi!
kisityu2019-07-24 19:57:02 // 118194
Ha valakit érdekelne az Alfa 159 Training manual a napokban találtam. Van benne egy pár hasznos dolog.
Sajna a 2.0 és az 1750 Tbi nincs benne.
'''''2019-07-24 18:36:48 // 118193
Tényleg ennyi van benne.Én 105.000km-el adtam el.A srác kint dolgozott de nem sokkal a vétel után hazaköltözött.Most a szomszéd községben egy pizzériában dolgozik.Nagyon keveset megy vele.Tehát a km valós. :-)
Giuntini2019-07-24 17:05:55 // 118192
Valóban, mert Tomi nagyon kevés km-el adta el.
ZoliNix2019-07-24 15:38:15 // 118191
Profi nyomozó vagy! :)
RomeoOne2019-07-24 15:24:39 // 118190
Amúgy plusz info:
104815 és 104820 hsz.
RomeoOne2019-07-24 15:20:46 // 118189
91450 hsz. 2016-ban volt benne 105ezer. Azóta, Tomi szerint németországi ingázásra is használták. Ki tudja...
ZoliNix2019-07-24 15:17:43 // 118188
Lehet, kollégám hívta fel a figyelmemet rá.
RomeoOne2019-07-24 15:11:38 // 118187
De ezt már egy éve is hirdették.
ZoliNix2019-07-24 15:05:20 // 118186
Azt a Tomi tudná megmondani mennyi volt mikor eladta, meg szerintem van némi rálátása mennyit használták azóta.
Shadin2019-07-24 15:01:57 // 118185
Valóban ilyen kevés méter volt benne?
_Ata_2019-07-24 14:27:03 // 118184
Szia! Én eddig 35.000 Km-ert raktam bele, jelenleg 165.000 van benne.
Shadin blogjából amik nálam is jelentkeztek: Kiegyenlítőtartály megreped, kerregés indítást követő pár másodpercig, rossz minőségű benzin esetén ingadozó alapjárat pár percig. Egyébként legtöbbet eddig a vétel utáni vezérlés cserére illetve a lengőkarok cseréjére költöttem. Fogyasztás nálam 9-10 közötti, persze a pesti dugóban láttam már 17-es átlagfogyasztást is :D Cserébe nagyon imádom vezetni, szerintem kellően fürge és erős a motor ehhez a súlyhoz.
ZoliNix2019-07-24 14:23:59 // 118183
Tomi volt autója újra a piacon.
Esetleg valaki?
159 2,4
Smith2019-07-24 10:58:57 // 118182
Hát nem sok olyan lesz :(
szelod92019-07-24 08:38:26 // 118181
Szia. Shadin blogjában van egy jól összeszedett bejegyzés erről. Ami onnan kimaradt azt majd a srácok kiegészítik itt😬
Josh.812019-07-23 22:18:10 // 118180
Sziasztok.
Érdeklődnék 1.75 Tbi motoru 59 tulajok után, hogy mi a tapasztalatuk ezzel a motorral ebben a típusban.? Szervíz költségek, fogyasztás,konstrukció hibák, stb.. Nagyon gondolkodom ismét egy 159 vagy Brera vételén, és csak a Tbi motoros érdekel.. Kérnék infókat és tapasztalatokat ha van valamelyikőtöknek Tbi-s 159-e. Előre is köszönöm a válaszokat.
ZoliNix2019-07-23 21:32:46 // 118179
Ami elromolhat......
Mondhatnám hogy szerencsés vagyok, de nem ez az első gondolatom. Nyaralás után már hazafelé, 700km problémamentes út után Barcsnál megálltunk enni, inni. Továbbindultunk, a harmadik kuplungolásnál már alig emelt ki. Miiii a szar????
Olajtartály tele.... Valami széthullott leállításkor vagy indításkor.
Élmény volt kuplung nélkül Pécs túlsó feléig elvergődni. Csak remélem hogy nincs néhány lámpában kamera, az még hiányozna a történet végére. Szeretném ha csak főhenger nyiffant volna ki, de alighanem az nem így megy tönkre. Vagy mégis?
Vittorio1592019-07-23 21:25:27 // 118178
i30 / i40 / Ceed kormány oszlop rásegítő eps-eket sorban csináljuk mind bexarik egyszer csak időzített bomba...amúgy nem rosszak csak ezek a villanyos nyügjük van.
Smith2019-07-23 16:29:38 // 118177
Mert nem vártad meg a facelift verziót :)
szelod92019-07-23 15:24:00 // 118176
Azon külön meglepődtem, hogy a gyári vezérlés szett vízpumpával olcsóbb volt, mint az utángyártott szettek. Valahogy nyugodtabb szívvel teszem bele a légszűrőből is a Ricambit, mint pl. a Mann-t. Pedig aztán biztos rengeteg különbség van a kettő között :DDD
Kazes☻2019-07-23 15:22:00 // 118175
Ezt mind ismerem már... és ahogy írtad: "Egy kb. 100e-t futott bontott autót lerabolni a legjobb amit tenni tudsz." - ez (lenne) a legjobb... csak ilyen nem igazán van... erre írtam, hogy kb. = a lehetetlennel. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-23 14:42:39 // 118174
én meg azt adom amit kérnek :)))
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-23 14:37:30 // 118173
Hát erre azt mondanám, hogy gáz ha így van. Amit írtam, a 146-ra biztosan igaz kb 250e km tapasztalata. Egy kb. 100e-t futott bontott autót lerabolni a legjobb amit tenni tudsz. Aztán jön az eBay és az itt ott elfekvő gyári új. A többi cucc az melyik milyen.
Eleve szar megoldás minden autóban akad. A 146-nál pl a Hella lámpák bele tört mint a ropi. Azért anno vettem egy elfekvő darabot, és kezdtem egy távtartó cserével. Van ilyen. A 159-nél szép lista összeállna.
Mondjuk akkor úgy, hogy nekem ez így működik az autóimnál. Megvettem a Lemförder lengőkarokat a 159-be, szidom is magam azóta is. Legközelebb gyári lesz (ha lesz legközelebb, ki tudja), annak tudatában, hogy 150e-t nem fog elmenni mégegyszer az sem, de 70e nyugodt km azért összejön. Ezen kívül mindenki azt csinál amit jónak lát :-)
Laciferi2019-07-23 14:19:44 // 118172
Mert a mostani alkatreszeknek sajnos mar koze sincs a minoseghez. Most abban mi lenne a biznisz ha minden gyarinak mondott cucc kibirna 10 evet, akkor senki se venne masikat, vagy ujat semmibol. Most mar minden csak arrol szol, hogy gyartsunk szart jo dragan, aztan vegyel belole minel tobbet, mert ugyis elromlik. Ez van :( En sem fogok mar draga cuccokat venni az enyembe, mert pont annyit bir, mint egy atlagos arfekvesu alkatresz.... :(
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-23 14:12:26 // 118171
az második mondatod elmehetne az év viccének is, ha csak a Stelvioból indulok ki, spricni élt 1 napot sem, a külső hőmérséklet érzékelőm 2 hónapot, a hátsó fék 10e km-et, a navi kijelzője 1 évet.... fantasztikus gyári minőség jah, hogy vernék bele a töküket az originali ricambiba :DDD Shadin háromszori cserés gyári kiegyenlítőtartálya viszi a prímet, még jó, hogy nincs ugy, mert akkor senki nem venné a gyárit :P
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-23 14:00:34 // 118170
azt írnak amit akarnak és annyiról amennyiről szeretnék :) De még így is rohadt drága szóval nekem nem játékos...
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-23 13:57:28 // 118169
Minden autónál ez van, nem csak saját tapasztalat. Ami gyári az autóban, az tartós. Sajnos sokszor eredeti gyári alkatrészként is kevésbé tartós alkatrészt árulnak, mint a gyári első beépítésű, és ahogy öregszik az adott modell, úgy lazul a "gyári minőség" fogalma. Lásd 146 motortartók, vagy lényegében bármilyen gumit tartalmazó alkatrész..
A 159-re is ez vár, tizenéves autók már.

Úgyhogy kedvencem a "new old stock". Keresni kell, sokszor megvenni azt amire még nincs is szükség. Egész más van egy ilyen dobozban, mint a gyárinak mondott, Lengyelországból érkező "friss" dobozban.


eBay-t is érdemes átnézni néha, és úgy egyáltalán igényel egy kis keresgélést. Lehetetlen az nincs. De nem egyszerű :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-23 13:41:59 // 118168
Számlára hivatalosan vettem, normális helyről. Ez ennyi volt. Vettem hármat, már csak kettő van.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-23 12:47:17 // 118167
mai szösszenet, a Hunyadi ami sosem megy tönkre és a 7 év gari... általában olyan fos anyagból van a szinkron gyűrű a váltójukban (lemezből hajtogatva) ami meg is adja magát, bontott váltó meg lutri, mert kb ugyan az a baja, marad a szinkron csere, ennél az esetnél a 3db 160e.... forza Korea :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-23 12:43:46 // 118166
nem csodálkozom 13e a gyári gondolom valaki autójából "kifelejtették" :DDDDDDD
ezért utálok szervizbe járni ....
Kazes☻2019-07-23 11:54:52 // 118165
Igen, sajna... de úgy tűnik a zötvenkilencet is! :)


A nagy meló meg egyre inkább = lehetetlen... :(
Liquid2019-07-23 11:30:25 // 118164
az én utángyártottam drágább volt :) Csak eszembe se jutott eddig..
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-23 11:05:43 // 118163
Tudod, hogy 146-ot bontott (gyári) alkatrésszel lehet jó kondiban tartani. :-) Csak egyre nagyobb meló jó bontott alkatrészt találni.
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-23 11:01:28 // 118162
3900-ért nem gondolkoztam rajta :-)
Másrészt ezzel az autóval ezt játszom, ami lehet legyen gyári.

A felső lengőkarokat is már megbántam, hogy Lemförder lett. Az már úgy marad.
Liquid2019-07-23 10:34:07 // 118161
pollenszűrőből sztem. még sose vettem gyárit
Kazes☻2019-07-23 10:27:27 // 118160
Én a 146-nál jártam így... a gyári kibírt kb. 21 évet... azóta az utángyártottak mind ugyanott az egyik kanyarintásnál adják meg magukat... kicsit uncsi... :(
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak