Fórum >> Típusok >> 159

Szabister2020-03-03 16:23:37 // 120777
Maga a kereskedés nem áll rossz hírnév alatt. Nem messze van tőlem. Az ismeretségemben már többen vettek innen autót. Ők nem a legolcsóbbakat árulják,de eddig nem panaszkodtak,hogy szart vettek. Tőlük van nem messze abban az utcában egy másik kereskedés is a Trixon, nah oda nem szabad betévedni sem. Annó néztem ott is egy 59 sw-t. Már ki sem próbáltam annyira gatya állapotban volt.
droberto2020-03-03 16:19:29 // 120776
Ruhavásárlásnál szoktam így lenni. Nem azt veszem ami kell, hanem ami le van árazva. :)
Az autó nem égető, de már jó lenne.
Kint heti 1-2x felbukkan azért valami.
RomeoOne2020-03-03 16:16:30 // 120775
Azta, miylen szépen vezeted te is az üzemanyag költségeket itt. Akkor Halesszal együtt már legalább 3-an vagyunk itt az Amore-n :DDD
Morfiusz Cédula2020-03-03 16:07:08 // 120774
Igen, akinek 1 milliója van a 159-re, annak inkább más típusban kéne gondolkodnia. Én három év alatt, 4,1 milliót költöttem az autóra a vételárán felül, ez évi több mint 1,3 (mondjuk ebben benne van az üzemanyag is, ami ennek az összegnek a felét teszi ki, a szervízköltség 820k volt, ez évi ~273 ezer, plusz gumik meg rengeteg apróság, szépítgetés) Egy 1 milliós 159-re lehet, hogy nem fognak ennyi extrát költeni, a szervízköltsége viszont biztosan sokkal több lesz, szóval simán rámehet 1 év alatt még egyszer a vételára, de erre sokan nem számítanak, amikor megveszik az autót. És ez nem csak az Alfákra igaz, hanem gyakorlatilag az összes valaha volt prémium használt autóra. Ennek az eredménye az a rengeteg romos állapotban lévő öreg BMW, Audi meg a társai, amin minden lóg, minden folyik, okádja a fekete füstöt és úgy látványra kb akkor sem fogadná el őket az ember, ha fizetnének érte.
Sajnos az újkorukban drága autóknak a fenntartási költsége nem hogy nem csökken arányosan az értékvesztésükkel, hanem még nő is az évek alatt.
WarbiRunner (Gyuri)2020-03-03 16:05:57 // 120773
Most nézem, ez nem is fekete, hanem sötétkék..
WarbiRunner (Gyuri)2020-03-03 16:03:58 // 120772
Látod, én azért biztosan megnézném ezt a feketét :-)) És ha az tényleg az aminek hirdetik és épp egy rokonom lennél aki elvitt autót venni, beszélnélek rá XD
Saját magamnak még rosszabb a helyzet, az autóim közül egyiknek se sok köze van ahhoz amit kigondoltam. :-)
Szerintem a használt autózás csak ebből az irányból működik. Az, hogy keresel valami konkrét specifikációt, és várod, hogy beessen, annak lottó ötössel egyenértékű az esélye. Lehet még autoscouton sem találnál pont olyat. :-)
droberto2020-03-03 15:33:52 // 120771
Nembírja a motor a relációs jeleket.
Szóval a szűrőim:

- min. 2011
- max. 80-100k km
-benzin
-vezetett szervizkönyv
-leinformálható
-5 ajtó
-Lounge
-BT

Előny:

-spojlerek
-tolatóradar
-17-es gyári kerék
-Racing
-MO-i
-tört fehér, grafit, fehér,

Rozsdás, borult, szerkezetsérült, napszívta, eladásra lefényezett nem érdekel. Kizáró szín: fekete, ezüst, Qubo zöld.öld.
droberto2020-03-03 15:30:52 // 120770
Persze. Komprommisszum úgy is lesz. Az még az újnál is mindig van. :)
Nem láttam. Ez még Grande. EVO-ót vagy inkább Nuova Puntót szeretnék.

Itt vannak a szűrőim.

>2011
WarbiRunner (Gyuri)2020-03-03 15:26:57 // 120769
Senki nem mondta, hogy egyszerű :-)) Általában valamiben kompromisszumot kell úgyis kötni. Vagy motor, vagy felszereltség, vagy szín stb. Én a Giuliettákat figyelem egy ideje, olyan igazán jó vétel ritkán akad.
Egyébként ezt nézted? Egy telefont megérhet, csak hogy értelmes lény e az eladó. :-)
droberto2020-03-03 14:54:47 // 120768
Kicsit olcsóbbért van most egy echte magyar második gazdás. De az is törött több helyen, rozsdás a hot-pointoknál, beázik a csomagtartója, rohad a felnije, lyukas a szőnyege.
:(
droberto2020-03-03 14:49:50 // 120767
1,5 éve nézem a Puntókat. Rétegautó, főleg úgy ahogy én szeretném.
Tök más dolgokban próbálkoznak velók a nepperek, mint egy középkategóriás dízelnél.
Eddig még nem találtam itthon jót, a külföld meg ugyanúgy lutri.
Pedig nekem nincs is keretösszeg. Sajnos ilyet én ritkán állítok fel. 1M volt az első elképzelés, most meg már 1,8-nál járok.
1.65M Ez olyan amilyet szeretnék, kivéve a méter. Szombaton megnéztem és hát a szokásos: Rozsda, törés-fújás hegyek, eladásra összelapátolva, Utángyártott lámpák, szervízkönyv nincs...stb.
denil12020-03-03 14:46:46 // 120766
Érdekes dolog ez a használtautó vásárlás. Súlyos gondok vannak eladói és vevői oldalon is. Én az a fajta vásárló vagyok, aki általában a kínálat tetejéről választ és még azt is megnézi, de eddig mindig bejött. Cserébe amikor el akartam adni a verdáimat, akkor ( nyilván megkértem az árát ) mindig nehezen ment, de mindig eljött az az ember aki értékelte az állapotot és később sem hívott fel egyik sem, hogy szart adtam volna el.

Én mindig elhülök amikor azt hallom, hogy 159-eseket akarnak venni 1M-ért.
Felelőtlen döntés, ráadásul árulkodik az önismeretről ( ami nincs ) mert a vágyak (Alfa 159) nem áll köszönőviszonyban sem a reaálitással ( nincs rá pénzed!! ). Ebből kizárólag a "szarolasz" következik semmi más.

Én személy szerint előre félek amikor majd el kell adni az autóm, hogy az ilyen hozzáállás miatt majd mennyiért kell odaadnom, mert a béka segge alá mentek az árak, pedig én vagyok az a hülye, aki néhány kavicsfelverődés és lakkpergés miatt az autó elejét újrafujatta B oszlopig, csak hogy olyan legyen mint a gyári. Szinte látom ahogy jönnek rétegvastagságmérővel és megmagyarázzák, hogy ropira volt törve.

Szóval sajna a magyarnak (még) mindig a szalonállapot kellene roncs árban ami nagyon sajnálatos.
denil12020-03-03 14:39:07 // 120765
Sziasztok!

Múltkor írtam, hogy engem is elért a csomagtartó probléma, nem tudtam kinyitn se gombbal se távirányítóval. Ahogy a külföldi blogokon említek és ahogy itt is mondták, valóban szakadás volt az átvezetőnél. Sajnos forrasztás után sem működött, szóval elvittem szakihoz.

Tanulság:
Több helyen is lehet szakadás, illetve előfordulhat, hogy összeérnek vezetékek és rövidzárlatot okozva kiveri a biztosítékot. Ezt én már nem néztem meg, de computerre kötve látható volt, hogy gyenge relé jelre panaszkodott, ami kissé félrevezető ugyan, de arra elég volt, rájöjjünk, itt nem csak vezetékszakadásról van szó.

Szóval aki ilyennel találkozik és nem megy forrasztás után sem, nézze meg a kormány alatti biztosítéktáblát is.

Köszi mindenkinek a segítséget, szeretek Alfás lenni és Alfás társaságban létezni :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-03-03 13:29:31 // 120764
Hát.. akkor szerencsém van, ez nekem már nem először sikerült, családban többeknek segítettem autót venni :-) Általában valami magánembernél kötöttünk ki végül :-) És általában az én nyomásomra kicsit felfelé csúsztunk a keretösszeggel. Eddig bejött, tök normális emberekkel találkoztunk. Persze nem reprezentatív a minta, néhány autóról van szó. :-)
A sajátjaim pedig innen, Amore körön belülről kerültek hozzám, emberileg is pozitív élmény volt mindkét autó megvétele.
Morfiusz Cédula2020-03-03 13:24:46 // 120763
Nem lehetetlen, csak nem a kínálat alját kell nézegetni.
Morfiusz Cédula2020-03-03 13:23:18 // 120762
+1
Először megnézem, hogy mennyire tartom valószínűnek, hogy az eladó szánt szándékkal át akarna verni. Csak ha úgy ítélem, hogy ennek kicsi a valószínűsége, akkor nézem meg az autót. Eddig bejött.
Morfiusz Cédula2020-03-03 13:20:07 // 120761
Egyetértek. Nem olyan régen adtuk el a családi autót és a vevő elég alapos volt, már-már bosszantóan alapos. Többször eljött megnézni, elmentünk szakszervízbe is, ahol majdnem egy délelőttöt én is eltöltöttem, még meg is fordult a fejemben, hogy egy egy millió forintos autónál nem túlzás-e ez. De aztán arra jutottam, hogy nem, végül is, hogy egy millió forint sok vagy kevés, az egyénenként eléggé változó, én viszont bizonyos mértékben védve vagyok azzal, hogy van a márkaszervíztől is papír róla, hogy milyen állapotban volt. Egy tizenéves autónál bármi elhagyhatja magát bármelyik pillanatban, nem mindegy viszont az utána esetleg következő huzavonához, hogy miről van vagy nincs papírunk.
szelod92020-03-03 13:02:06 // 120760
Nem gondolom lehetetlennek. Viszont az a tulajdonos, aki vigyázott az autójára és tényleg rendben tartotta, az nem fogja olcsón eladni az autóját. Én is így voltam tavaly, 2,5M-èrt adtam el a Ti-t. Az első érdeklődő el is vitte. Pedig sokan mondták, hogy "á ennyit nem kapsz érte..."
droberto2020-03-03 12:26:31 // 120759
Na jah. Csak itthon tulajdonostól ez kb a lehetetlen kategória.
Már az, hogy találj és hogy még szimpatikus is legyen.
droberto2020-03-03 12:25:04 // 120758
Az 1.9-é más, annak a működtető mechanizmusa házon belül van.
Egyébként jobb, ha működik.
Ne adjuk Gréta meg a klímaterroristák alá a lovat. :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-03-03 12:23:54 // 120757
Az alapszabállyal nagyon egyetértek. Általában inkább azt nézem, hogy kitől veszek, és csak másodsorban figyelek a kiszemelt tárgyra. Autónál is, másnál is.
droberto2020-03-03 12:22:59 // 120756
Szedd le a kereket és nézd meg a stekkert, meg a kábeleit, ha jó akkor csekkold a betétet. Vsz. hibás.
droberto2020-03-03 12:21:41 // 120755
Hát ja. VGT nem megy, aztán lekormolod a szívórendszert, meg a részecskeszűrőt, aztán 10-30 km, múlva már jöhet is a tréler. :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-03-03 12:20:02 // 120754
Igen, érdemes néha benézni a fedél alá, nem az első "apróság" amit így időben el tudtam hárítani. A TD-t motorterébe pl minden hétvégén belenézek. 2 perc, de megéri.
droberto2020-03-03 12:17:10 // 120753
Én ha Nepperkednék, tuti egy ilyen szakszervizes JKV-el árulnám minden kocsimat.
Ezzel magamat is védeném.
droberto2020-03-03 12:14:38 // 120752
Ha Marelli a szívósorod és a kocsiban több van mint 150k km aggódhatsz. 90%-hogy 100k km-en belül egy vagy több lapátkát be fog szippantani.
Javaslom, hogy vegyél egy újat és csavarozással hegesztéssel biztosítsd a lapátokat.
Ki semmiképp ne szedd.
A részleteket errefele megtalálod.
droberto2020-03-03 12:10:08 // 120751
Katasztrófális a magyar használtpiac.
Az eladók többsége sumákol, hazudik. Sajnos még a magánszemélyek is.
Szinte midegyik autóval van valami, ami miatt a nem ajánlott kategóriába sorolható (nagy futásteljesítmény, tekert km óra, ismeretlen vagy még inkább gyanús előélet, összevissza fújkált, erősen korrodált).
A hibák nagy része kiszűrhető, egy kis utánajárással, lekérdezéssel rétegvastagságméréssel.
Ilyenkor a kereskedő mindig őszinteségi rohamot kap.
Az a baj, hogy ezzel egy csomó időtet, pénzedet elb@ssza.
Alapszabály, ha nem szimpi az eladó, az autót csak akkor vedd meg, ha nagyon biztos vagy a dolgodban.

Egyébként meg a használtautó vásárlás nem mindenkinek való. Csak ilyenkor azt nem értem, hogy miért nem bíznak mag egy szakértőt vagy viszik el egy szakszervízbe.
Csabi2020-03-03 12:06:55 // 120750
Jókor vetted észre, csak a csatlakozónál repedt ki, a vákuum még nem szökött, amit észrevettél volna. Jó példája ez, hogy miért érdemes nézegetni a motorteret...Egy ilyen apró hiba is elég nagy szívást tud okozni...
WarbiRunner (Gyuri)2020-03-03 11:03:59 // 120749
Fékezni nem szoktam, menni meg ment :-) De megjavítottam gyorsan, nyilván nem hagytam úgy :-)
samu1262020-03-03 10:48:15 // 120748
Reggel munkába menet kiírta hogy:

Az elsők kb 1 évesek, hátsók 2 hónaposak. Egy idő után eltűnt, ne foglalkozzak vele?
Shadin2020-03-03 10:25:21 // 120747
Két funkciója van, az egyik a fékszervó, a másik pedig a turbo geometria vákuum ellátása. Valahonnan biztos hiányzik :-(
WarbiRunner (Gyuri)2020-03-02 22:28:03 // 120746
Működött minden, turbónyomás is a helyén volt. Pedig ez már szelelt az tuti :-)
Piritu - 1.000.0002020-03-02 21:08:20 // 120745
Phon-t kérdezd meg itt az oldalon. Neki tuti van.
Alfabundi2020-03-02 21:01:54 // 120744
Lehet, VM diesel blokk van benne. 😂 Akkor tényleg jól átverték őket🤣
Smith2020-03-02 21:00:27 // 120743
LED csere. Én megcsinálom, csak jöjjön a jó idő. A legnehezebb a LED beszerzése, hogy pontosan olyan színhőmérsékletű és fényerejű legyen mint ami benne van. Ezt én áthidalom azzal, hogy MINDET kicserélem benne. :)
norbi04092020-03-02 20:53:10 // 120742
Esetleg van olyan köztünk aki tud javítani ilyen órát? Gondolok itt led cserére vagy ilyesmire? 🙂 Vagy egyáltalán orvosolható valahogy a dolog? 🙁
psychoati2020-03-02 20:24:21 // 120741
Ha jól tudom akkor az a cső a szolenoid-hoz vezet, onnan pedig tovább a turbóhoz.
ZoliNix2020-03-02 20:22:08 // 120740
Az a cső a turbóra megy szerintem.
Működött rendesen?
Szergej2020-03-02 20:03:08 // 120739
Csao. Az enyém is ilyen volt egyik nap vettem észre. Nekem sem volt semmi tünet. Pedig a vakuumszivattyúról jön. Legalább a féken éreznem kellett volna. Kicseréltem, ugyse éreztem semmi változást.
norbi04092020-03-02 19:34:00 // 120738
Sziasztok!
Ma Laca62 Cartás segítségével szétszedtük a középkonzolt és a benne lévő óracsoportot egy kis csati tisztítás miatt, remélve, hogy visszatér a vízhőfok-óra világítása. Sajnos nem sikerült. Maradt ugyan az a helyzet... Az üzemanyagszint és a turbónyomás óra full világít, de a vízhőfoknál csak a mutató és maga piktogram. A skála full sötét maradt.
Valakinek még ötlet? Esetleg bontotthoz mennyiért lehet hozzájutni? 🙂
beeep1462020-03-02 17:36:33 // 120737
Nálam nincs erről szó, egyszerűen csak 13 éves az autó, és úgy döntött, hogy most jön ki minden... :-D
WarbiRunner (Gyuri)2020-03-02 17:18:58 // 120736
Ciao cartársak. Ez itt mit nem csinált nekem?

Hibajelenség nem volt, az autó normálisan működött. Igazából véletlenül vettem észre. Pedig ez erősen vákuum szivattyúnak és vákuum csőnek tűnik.
alfa155gyuri2020-03-02 15:11:01 // 120735
Nálam most volt egy 147 1.9jtd,megnéztem az előző szerelő számláját elborzadtam szó szerint a bárdi teli árak két háromszorosáért voltak az alkatrészek.PL 2 első kerékcsapágy 79900,felső lengőkar 29000,féltengely gumiharang 9500.Így tényleg könnyen összejön a milla. :( És közben hengerfejes az autó és a turbót is cserélni kell (ezt mondták neki) .Az össz baj annyi volt,hogy a részecske szűrőből nem verték ki rendesen a szűrőt és egy darab elzárta a kipufogó gáz útját.
Nagyon csúnya véleményem van a szerelők nagy részéről tisztelet a kivételnek.
beeep1462020-03-02 14:33:17 // 120734
Üdv!

Másfél éve 1,5M-ért vett 2.2 JTS-nél csak szervízekre belement kicsivel több mint 1 millió.
Pedig teljes előélet dokumentációval, 100% garantáltan volt benne 140 ezer a méter, 2x volt vásárlás előtt márka/szakszervízben átvizsgáltatva (a másodiknál a szervíz villamosság szerelő majdnem megvette az orrom elől..). A bölcsőn látszott a német előélet, de amúgy a szervíz szerint OK.
Ehhez képest a 1,5 év alatt az összes "típus" hülyesége kijött. Váltófelújítás egy éve, vezérlés csere 162.000-nél (és ez a német szervíz számla szerint már 80.000-nél egyszer megtörtént...), és ha nincs Erhard segítsége akkor a legjobb ajánlat is 450+Áfa volt az alkatrészre... Szóval az az 1M környéki autó az olyan is lesz... :-)
Giuntini2020-03-02 12:05:50 // 120733
Én azt mondom 1,7 körül 5 kilót símán rá lehet költeni, 1 millió meg bontószökevény. Futómű, váltó motorrendbehozatal nem 1 millió...
Macccy2020-03-02 10:23:16 // 120732
Most sem 1M a deadzone, csak annyit mondott, hogy ami 1 alatt van, az tuti el fogja kérni a javításra a további 3-5 kilót. Szerintem most valahol 1.5M környékén lehet talán már olyat kapni, amivel nem kell egyből szerelőhöz szaladni, de az se - ahogy kábé egyetlen használt autó se - lesz hibamentes.
leopop32020-03-02 10:03:48 // 120731
Köszönöm szépen :)
Giuntini2020-03-02 09:51:49 // 120730
Jó hangja lett! Grat!!
Shadin2020-03-02 08:29:44 // 120729
A klímakonzol még az FL előttinek látszik, FL 2007 közepén volt.
szelod92020-03-01 18:50:41 // 120728
Én annyit látok a hirdetésből, a nyílvánvalón kívűl, hogy ennek az autónak biztosan nincs magyar papírja. Se "érvényesítő címke", se rendszám nincs a képeken. Érdemes letisztázni ezeket a dolgokat az eladóval. De 950-ért nagy csodát nem várnék. Bölcső állapotát nézzétek meg, mérjétek körbe, de ne az eladó mérőjével. És az átvizsgálás kötelező, ha ennyire gyanúsan olcsó az autó.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak