Cro1662014-06-25 15:07:53 // 72479
Erre nem tudok mit mondani.. :(
Cro1662014-06-25 14:58:58 // 72478
Nem is örülnek a nagy konkurensei,meg a szerelők se, mert ugye az senkinek se jó,ha az ügyfél látja a lehúzást.. de rákényszerült erre a lépésre, mivel a szerelőket az óránkénti kiszállítással,halasztott fizetéssel, egyéb akciókkal a környéken ellátja az unix-bárdi stb. neki is kell valami...így próbálja ezt a maszek vonalat,kisebb árréssel megfogni. (szegedi vagyok,voltam,ismerem a helyi viszonyokat)
gecsa2014-06-25 14:55:02 // 72477
na ja... addig elég nehéz lezárni az autót.. :)
dev1662014-06-25 14:52:53 // 72476
komplett új alkatrész (teljes mechanika+motor) nem tudom, h van-e a piacon, de biztosan horror ár és szar is, szóval nem is érdemes vele foglalkozni. a bontott is elromlik, tehát a kis DC motor cseréje a tökéletes megoldás, olcsó is, viszont időigényes.
Grando2014-06-25 14:48:06 // 72475
Ööööö.... Szerinted ezt én nem tudom?
Na jó, én nem magyarázkodok itt többet, mint valami fogyatékos gondozóban.
Na jó, én nem magyarázkodok itt többet, mint valami fogyatékos gondozóban.
Grando2014-06-25 14:43:43 // 72474
:D
Amit belinkeltem. Ott van szó erről a KWA-számról. Ami egyébként simán lehet, hogy elírás, és valóban az általad említett KBA-számot takarhatja. A kérdés ennyi volt részemről. :)
A lényeg, hogy a szám kiadásának feltétele (elvileg, ugyanis a cikk kicsit homályosan fogalmaz), hogy az adott alkatrész bizonyos biztonságtechnikai követelményeknek megfeleljen.
Amin nincs ilyen szám, na az a totál lutri kategória.
Amin viszont van, a tartóssága sajnos annak is lutri, mivel azt nem tesztelik (ez viszont egyértelműen kiderül a cikkből).
Na és ez a szarügy. A biztonsági mellett tehát valóban nincs tartóssági ellenőrzés, de ez nem is volt kérdés. Hanem, hogy mit takar a KWA-szám. Minek a rövidítése, ki adja kinek stb.? Ez lehet akkor a KBA - helyesen...
Mindazonáltal a KBA szám megléte irányadó lehet abból a szempontból, hogy az adott alkatrész kis (vagy kevesebb) valószínűséggel fog szétesni az első döccenőnél.
Kb. :)
Amit belinkeltem. Ott van szó erről a KWA-számról. Ami egyébként simán lehet, hogy elírás, és valóban az általad említett KBA-számot takarhatja. A kérdés ennyi volt részemről. :)
A lényeg, hogy a szám kiadásának feltétele (elvileg, ugyanis a cikk kicsit homályosan fogalmaz), hogy az adott alkatrész bizonyos biztonságtechnikai követelményeknek megfeleljen.
Amin nincs ilyen szám, na az a totál lutri kategória.
Amin viszont van, a tartóssága sajnos annak is lutri, mivel azt nem tesztelik (ez viszont egyértelműen kiderül a cikkből).
Na és ez a szarügy. A biztonsági mellett tehát valóban nincs tartóssági ellenőrzés, de ez nem is volt kérdés. Hanem, hogy mit takar a KWA-szám. Minek a rövidítése, ki adja kinek stb.? Ez lehet akkor a KBA - helyesen...
Mindazonáltal a KBA szám megléte irányadó lehet abból a szempontból, hogy az adott alkatrész kis (vagy kevesebb) valószínűséggel fog szétesni az első döccenőnél.
Kb. :)
gecsa2014-06-25 14:28:49 // 72472
nézd meg az olasz v6 kínálatot, és döntsd el, hogy megéri-e foglalkouzni a v6 turboval.. :D
én is először 2.5 v6-ra gondoltam aztán, mivel 1 literen belül fogyasztanak a 3.0-val, így arra is ráfordultam.. egyszerűen nem volt épkézláb kínálat. vagy ebből akartak meggazdagodni, vagy szuper lelakott állapotok uralkodtak . középutas kínálat 24v-ből nem volt, tündérmesékért meg nem adok ki pénzt, ezek akkor is ~15 éves autók. ekkor jött képbe nálam is a v6 turbo. papíron egy kiforrt technológia, nem első szériásként került bele a 66ba. 205, vagy 211 ló, és a legtöbb 280nm nyomaték a v6 palettán.. :) végre, és gyorsulásra pontosan azt tudja, mint a 3.0 24v automatával. igazából azért jött létre, mert akkoriban az olaszoknál kirívóan magas adókat kellett fizetni a 2000ccm feletti autókra, így azok nem voltak annyira eladhatóak. jó az alkatrész ellátottsága, fogyasztásban is tudja azt, amit a másik kettő.. talán egy kis előnye, hogy a vezérlés vízpumpával gyári alkatrészekből is megáll 100eft alatt.. 24v esetén már annyira nem.. :) legyen szó bármelyik v6ról is, nem megvenni nagy érdem, hanem tisztességesen fenntartani. a 156-al szemben meg annyi, hogy ami ott fullextra, az itt alapfelszereltség. nem kicsit érződik a kategóriás különbség. Bármelyiket is választod, biztos széles mosollyal fogod vezetni! :)
én is először 2.5 v6-ra gondoltam aztán, mivel 1 literen belül fogyasztanak a 3.0-val, így arra is ráfordultam.. egyszerűen nem volt épkézláb kínálat. vagy ebből akartak meggazdagodni, vagy szuper lelakott állapotok uralkodtak . középutas kínálat 24v-ből nem volt, tündérmesékért meg nem adok ki pénzt, ezek akkor is ~15 éves autók. ekkor jött képbe nálam is a v6 turbo. papíron egy kiforrt technológia, nem első szériásként került bele a 66ba. 205, vagy 211 ló, és a legtöbb 280nm nyomaték a v6 palettán.. :) végre, és gyorsulásra pontosan azt tudja, mint a 3.0 24v automatával. igazából azért jött létre, mert akkoriban az olaszoknál kirívóan magas adókat kellett fizetni a 2000ccm feletti autókra, így azok nem voltak annyira eladhatóak. jó az alkatrész ellátottsága, fogyasztásban is tudja azt, amit a másik kettő.. talán egy kis előnye, hogy a vezérlés vízpumpával gyári alkatrészekből is megáll 100eft alatt.. 24v esetén már annyira nem.. :) legyen szó bármelyik v6ról is, nem megvenni nagy érdem, hanem tisztességesen fenntartani. a 156-al szemben meg annyi, hogy ami ott fullextra, az itt alapfelszereltség. nem kicsit érződik a kategóriás különbség. Bármelyiket is választod, biztos széles mosollyal fogod vezetni! :)
Cro1662014-06-25 14:27:16 // 72471
De..14e.Csak az utcáról beeső verebeknek több a nagy alkatrész forgalmazóknál. Pofátlan haszonnak is nevezhetjük.persze ők ezt azzal magyarázzák, hogy alkalmazottra,boltra stb.Maga az alkatrész amit, ha besétálsz Te, neked ad 26 ezerért, azt neten rendelve megkapod máshonnan 14,8 ért, a szerelő megkapja 13-ért. tehát a forgalmazónak kb 11e-be kerül.Max. És ugyan arról a TRW felső lengőkarról beszélünk. Nem tudom elfogadni semmilyen módon, hogy ugyan azt a lengőkart dupla annyiert vegyem meg.Szeretném, hogy megtehessem, de nem tudom.(0 ismeretséggel vettem én is 14,800ért a Trw t.Regisztrálsz, rendelsz..és kész :)
GTPeti2014-06-25 14:10:56 // 72470
Melyik cikket? :) Szóval nem. :))
gecsa2014-06-25 13:57:28 // 72469
nem lesz vita belőle.. :)
atis_166jtd2014-06-25 13:01:15 // 72468
Nagyon érdekes az ára mert már kedvezmény nélkül is 20 körül láttam, én 10200 kemény forintért vettem az enyémet.
Viszont nem akarok itt ebből vitát csinálni, vagy kirobbantani és elnézést kérek mindenkitől. Én befaragtam az eredetinek mondott lengőkarral, azóta nem rakom bele.
Viszont raktam már az említett neve nincs márkából másoknak különböző alkatrészeket be és eddig nem volt gond az élettartammal. Biztos van ennél jobb de én most ezt rakom bele.
Viszont nem akarok itt ebből vitát csinálni, vagy kirobbantani és elnézést kérek mindenkitől. Én befaragtam az eredetinek mondott lengőkarral, azóta nem rakom bele.
Viszont raktam már az említett neve nincs márkából másoknak különböző alkatrészeket be és eddig nem volt gond az élettartammal. Biztos van ennél jobb de én most ezt rakom bele.
Abarai2014-06-25 12:50:35 // 72467
Tiszteletem az uraknak,
sokadszor is elindult a vezérhangya, miszerint V6-ra kéne váltanom. Alapvetően szeretem a 156-ot, csak a felhozatal elég karcsú, így került képbe a nagyvad is. Ha 166 lesz a vége, ragaszkodom hozzá, hogy facelift előtti (mert nekem az tetszik) és hathengeres legyen, de nem érzem úgy, hogy szükségem lenne a 3 literes erejére (nem baj, ha megy, de a kisebbnek is V6 hangja van). Mire számítsak? Mit kell jobban megnézni egy nagyvadon a 156-hoz képest? Érdemes a V6TB-vel foglalkozni, vagy maradjak a szívóknál? Mire lehet (és mire kell) többet költeni, mint a 156-nál?
Persze jöhet olyan infó is, amire nem kérdeztem rá. :)
Mille grazie!
sokadszor is elindult a vezérhangya, miszerint V6-ra kéne váltanom. Alapvetően szeretem a 156-ot, csak a felhozatal elég karcsú, így került képbe a nagyvad is. Ha 166 lesz a vége, ragaszkodom hozzá, hogy facelift előtti (mert nekem az tetszik) és hathengeres legyen, de nem érzem úgy, hogy szükségem lenne a 3 literes erejére (nem baj, ha megy, de a kisebbnek is V6 hangja van). Mire számítsak? Mit kell jobban megnézni egy nagyvadon a 156-hoz képest? Érdemes a V6TB-vel foglalkozni, vagy maradjak a szívóknál? Mire lehet (és mire kell) többet költeni, mint a 156-nál?
Persze jöhet olyan infó is, amire nem kérdeztem rá. :)
Mille grazie!
RB 832014-06-25 12:36:10 // 72466
Sziasztok,központi zár kérdésem lenne,megéri-e lecserélni a gyárit?nyilván pénz függvénye, vagy mint itt sokan mások csak motort cseréltek, illetve Budapesten tudtok -e ajánlani valakit aki ezt el is vállalná,akár csak a motor cserét,mert néha ki be kapcsolgatja a zárat...
köszi a választ
köszi a választ
Grando2014-06-25 12:27:04 // 72465
Ugye nem olvastad el a cikket? :P :)
GTPeti2014-06-25 12:01:15 // 72464
A KBA egyébként úgy tudom a Kraftfahrt Bundesamt-ot jelöli, vagyis az NKH német megfelelőjét. Lehet, hogy ők végeznek alkatrészbevizsgálást is, de azt kétlem, hogy ez minőségi osztályozás lenne. Inkább engedélyezés.
GTPeti2014-06-25 11:59:16 // 72463
Én csak KBA-ról tudok, ami kétrészes és egy autógyártót és a pontos típust jelöli. Minden típusnak van egy ilyen száma és a legtöbb webshopban pl. elég csak ezt a 7 számjegyet beütni és máris tudják milyen autóhoz keresel alkatrészt. (Ez a szám a forgalmiban is szerepel.) KWA-ról még nem hallottam.
Grando2014-06-25 11:53:04 // 72462
Emlegetik ezt a KWA-Nummer-t, amit a Németországban forgalomba hozható alkatrészek kapnak egy biztonsági ellenőrzés(?) után - ami persze nem jelenti a tartósság ellenőrzését. Na az mi a rák?
dev1662014-06-25 11:49:33 // 72461
úgy lenne korrekt, ha a vevő dönthetné el, hogy mit vesz és mennyiért. pl. 1. osztály teljes ár, hosszú élettartam, 2. osztály 70% ár közepes élettartam, 3. osztály..., stb.
a gyártónak is olcsóbb, rosszabbat gyártani, nekünk is legyen az.
de túl nagy biznisz ez ahhoz, hogy bármi is jó irányba változzon:(
a gyártónak is olcsóbb, rosszabbat gyártani, nekünk is legyen az.
de túl nagy biznisz ez ahhoz, hogy bármi is jó irányba változzon:(
GTPeti2014-06-25 11:49:22 // 72460
Na ja, Erstausrüterqualität-et kb. mindenre ráírnak. Tényleg nincs olyan, hogy "minőségi mérőszám" vagy osztály, sajnos. :(
Már csak azért is sajnos, mert ha lenne egy prémium osztály pl. lengőkaroknál, ami vállalható árkülönbözet mellett többet nyújtana, azt én is megfontolnám. Gondolok itt a horganyzott lengőkarokra, ami manapság nem divat. (Nem a felsőre gondolok.)
Megyek is lengőkarokat festegetni... :)
Már csak azért is sajnos, mert ha lenne egy prémium osztály pl. lengőkaroknál, ami vállalható árkülönbözet mellett többet nyújtana, azt én is megfontolnám. Gondolok itt a horganyzott lengőkarokra, ami manapság nem divat. (Nem a felsőre gondolok.)
Megyek is lengőkarokat festegetni... :)
Grando2014-06-25 11:49:03 // 72459
Pláne, ha nem pékek írják. :)
GTPeti2014-06-25 11:45:36 // 72458
Az ilyen tapasztalatok szerintem rendkívül hasznosak!
Bár én még tartok az ilyen kevésbé ismert márkáktól (szándékosan nem gyártót írtam), de ha beválnak a termékeik, el tudom képzelni, hogy jót gyárta(t)nak.
Bár én még tartok az ilyen kevésbé ismert márkáktól (szándékosan nem gyártót írtam), de ha beválnak a termékeik, el tudom képzelni, hogy jót gyárta(t)nak.
dev1662014-06-25 11:42:10 // 72457
nálunk sztem ez egyáltalán nincs szabályozva. egy biztos: ha valami gyári új és nagyon olcsó, akkor vagy hamis, vagy sokadik minőségi osztályból való. sajnos fordítva nem igaz: drága alkatrész is lehet hamis vagy gyenge minőségű.
másik jó példa ami eszembe jutott a turbófelújítás: a JTD-kben korrektül van megoldva a turbó olajozása és ha vigyáznak is (lemelegítés, hidegen nem pörgetjük, jó olaj) az eredeti turbóra, az min. 200ekm-t kibír, néha sokkal többet. ha viszont valaki egyszer felújítja 10e-50e-ként teheti ezt újra az idők végezetéig, mert az újonnan bekerülő alkatrészek minősége messze elmarad a gyárban használtakétól.
többek között ezért sem tartják sokra nyugaton a 200e felett futott autókat és adják is el őket szinte kivétel nélkül. nem azért mert elhasználódtak, hanem azért, mert pont abba a korba léptek, amikor rengeteg eredeti alkatrészt kell záros határidőn belül pótalkatrészre cserélni és még 50e km múlva durván megugranának emiatt a költségek. nincs kedvük ezzel bajlódni.
másik jó példa ami eszembe jutott a turbófelújítás: a JTD-kben korrektül van megoldva a turbó olajozása és ha vigyáznak is (lemelegítés, hidegen nem pörgetjük, jó olaj) az eredeti turbóra, az min. 200ekm-t kibír, néha sokkal többet. ha viszont valaki egyszer felújítja 10e-50e-ként teheti ezt újra az idők végezetéig, mert az újonnan bekerülő alkatrészek minősége messze elmarad a gyárban használtakétól.
többek között ezért sem tartják sokra nyugaton a 200e felett futott autókat és adják is el őket szinte kivétel nélkül. nem azért mert elhasználódtak, hanem azért, mert pont abba a korba léptek, amikor rengeteg eredeti alkatrészt kell záros határidőn belül pótalkatrészre cserélni és még 50e km múlva durván megugranának emiatt a költségek. nincs kedvük ezzel bajlódni.
Grando2014-06-25 11:39:44 // 72456
A cikk lényege egyébként kb. annyi, hogy ember ezen nem megy el. Amolyan feudális anarchia uralkodhat a tartósság terén a piacon. Úgyhogy kapja be az összes! Rohadt csalók! :D
Grando2014-06-25 11:19:13 // 72455
Ha ez így van, akkor a forgalmazóra nézve nincs valami előírás, hogy a minőségi besorolást valamilyen módon jeleznie kell?
A németeknél vannak ilyenek, hogy Erstausrüsterqualität vagy Servicequalität. Bár távolról sem egzakt dolog az sem? Nálunk viszont nem használnak még ilyen megjelölést sem, mi?
A németeknél vannak ilyenek, hogy Erstausrüsterqualität vagy Servicequalität. Bár távolról sem egzakt dolog az sem? Nálunk viszont nem használnak még ilyen megjelölést sem, mi?
vologya[kendács mester]2014-06-25 11:18:32 // 72454
Bontom nagyban Romit és mit találtam??? A magas frekvenciás hangszórók mágnesén a felirat: Made in Hungary :D De ami még ennél is furább nekem a ajtóban lévő hangszórók sz@ros kis műanyag kosaras lomok. De ezért elég jól össze vannak hangolva. Valaki itt az hiszem már cserélte a hangszórókat, ha tudtok infót a megfelelő típusról (valami bevált) szívesen venném. Bár szerintem így is elég (szép) a hangzás.
dev1662014-06-25 10:20:06 // 72453
a bosch is élen jár ebben, ezért nem szabad pl. injektort cserélni. minden áron, de meg kell menteni a gyárit, mert az új 10-ede annyit sem fog bírni.
dev1662014-06-25 10:12:48 // 72452
nem egészen. minden alkatrészgyártónak megvannak a maga minőségi osztályai. A szerszámgépek, amiken az alkatrészeken megmunkálják kopnak, deformálódnak és ennek megfelelően romlik a legyártott termék minősége. a legrosszabb éppen a szerszámgép cseréje előtt.
pl öntőforma alu alkatrészekhez: az első 1000 (ad-hoc szám) kiöntött alkatrész megy a gyártásba (új autókhoz), a következő 1000 lesz az 1. minőségi osztály, aztán idővel a többi. minél színvonalasabb egy gyártó annál gyakrabban cserélgeti az öntőformákat és a szerszámgépek kopó alkatrészeit, de így is nagy különbség lesz a gyártásnak átadott és a 2. vagy 3. osztályú pótalkatrészek minősége között. szóval bármikor ki lehet fogni kvázi-selejtet gyári új alkatrésznél.
pl öntőforma alu alkatrészekhez: az első 1000 (ad-hoc szám) kiöntött alkatrész megy a gyártásba (új autókhoz), a következő 1000 lesz az 1. minőségi osztály, aztán idővel a többi. minél színvonalasabb egy gyártó annál gyakrabban cserélgeti az öntőformákat és a szerszámgépek kopó alkatrészeit, de így is nagy különbség lesz a gyártásnak átadott és a 2. vagy 3. osztályú pótalkatrészek minősége között. szóval bármikor ki lehet fogni kvázi-selejtet gyári új alkatrésznél.
gecsa2014-06-25 10:00:39 // 72451
50%os kedvezményes árak, amiket írtam.. az a trw teljes áron 28k...
Grando2014-06-25 09:57:38 // 72450
Itt sem 14 az ára, csak már boldog-boldogtalan megkapja a kedvezményt. :) Nehogy már bevegyük, hogy a TRW-nél tartanak egy külön gépsort, amin szart gyártanak. Vagy külön kiválogatják a szar példányokat a "szemét" magyaroknak. Ehh... :D Ami szar itt, az szar ott is. Ami meg netán hamis vagy utólag házilag tákolt, az itt is-ott is az.
atis_166jtd2014-06-25 09:34:34 // 72449
Biztos hogy jó mert az új autók ugye sokat elmennek vele. Sajna a magyar forgalmazó hogy el tudja adni a 3 osztályú vagy annál rosszabb minöséget kér. Ha kintröl meghozatnám a jobb minöséget természetesen nem 14 körül van az ára. Van ismerös aki pl szlovákiábol vásárol és hát már ott is minöségibb az áru.
Smith2014-06-25 09:34:08 // 72448
Nekem amit beletett Totti TRW-t azzal tavaly nyár óta semmi baj nincs, nem nyiszog, nem kopog, pedig aztán falja a km-eket rendesen. Hetente minimum 300 km melóbajárás, plusz kb. 2-3 hetente +600 km.
Cro1662014-06-25 08:58:24 // 72447
Jó, hogy 2 hete vettem egy TRW -t :D
gecsa2014-06-25 08:09:03 // 72446
nem te vagy az első, aki szerinte a trw már nem az, ami régen.. eddig még mindig a lemförder volt az, amire senki sem mondta azt, hogy rossz lenne..
cezso872014-06-25 07:47:09 // 72445
Hali!
Motorszám 2.4 jtd (136hp) motoron tudja valaki hol van?
Motorszám 2.4 jtd (136hp) motoron tudja valaki hol van?
atis_166jtd2014-06-25 00:53:44 // 72444
A bal a trw, a jobb a flenor. De szerintem mindegy mert egyformán kátyus a 4-es út ahol én sokat járok vele. A jobb oldalon is trw volt de belement a forgalmazó hogy ne az legyen benne. A balos ment tönkre elöbb itt lett gariba cserélve. A jobbosba már nem azt raktam. Ja és csendben van még télen is. A trw 1 hét után már nyüszögött és nem tél volt.
Ez csak az én autóm, egy ember tapasztalata. Tudom most meköveztek de én még egyszer trw-t nem rakok bele max ha én rendelem meg tőlük, de 1 osztályú minőséget ami nem ennyibe kerűl.
De még egyszer mondom ez csak az én véleményem!!!!!!
Ez csak az én autóm, egy ember tapasztalata. Tudom most meköveztek de én még egyszer trw-t nem rakok bele max ha én rendelem meg tőlük, de 1 osztályú minőséget ami nem ennyibe kerűl.
De még egyszer mondom ez csak az én véleményem!!!!!!
gecsa2014-06-24 20:42:34 // 72443
na ja... az nem mindegy.. :)
Grando2014-06-24 20:33:17 // 72442
Melyik oldalon melyik van? :)
atis_166jtd2014-06-24 20:07:33 // 72441
Nekem flenor van az egyik oldalon, a másikon trw. A flenor 2 éve és több mint 50 ezer kilométer után sem lóg, nem nyüszög. A másik oldalon most dobom ki ennyi idö alatt a máodik trw-t. Az elsöt gariba kicseréltettem. Nekem ilyen a tapasztalat.
Zotya 1642014-06-24 19:54:08 // 72440
:D .... s zárt paravánok rejteke között . ;)))
Grando2014-06-24 19:44:10 // 72439
...lehetőleg a nyárfa alatt! :D
Grando2014-06-24 19:42:58 // 72438
Hinnye, de ízesre sikerált ez a hezzászólintásom, teringette! :D
Zotya 1642014-06-24 19:41:45 // 72437
....mit szólnának vazze , majd átfújják plaszti -varázs -spréhvel. ;) :))
Grando2014-06-24 19:37:29 // 72436
Biztosan unalmas lehet, hogy folyton szembetalálkoznak magikkal. :D ;)
gecsa2014-06-24 19:30:52 // 72435
na jó, azért van egy alsó határ is.. :)
gecsa2014-06-24 19:29:57 // 72434
itt is volt egy nálunk.... :D bár az rendszám mentes külföldi import volt.. :D
vm2014-06-24 19:28:18 // 72433
Ja, valami tanyán a semmi közepén... ;-)
Amúgy ma hazafelé az Orczy úton is találkoztam egy nuovola 166-al.
Valljon Andy, Totti hogy fogják feldolgozni hogy népautójuk van?... :D
Amúgy ma hazafelé az Orczy úton is találkoztam egy nuovola 166-al.
Valljon Andy, Totti hogy fogják feldolgozni hogy népautójuk van?... :D
Grando2014-06-24 19:14:42 // 72432
Vagy úgy! Fogságban tartják? :)
vm2014-06-24 18:35:42 // 72431
GTPeti2014-06-24 16:51:54 // 72430
"de lehet, hogy tanulok az 56ból, és veszek valami olcsó kakit"
Hajrá! Ez esetben a kínai ATP-t tudom ajánlani... Legalább gyakorlod a szerelést. :))
Hajrá! Ez esetben a kínai ATP-t tudom ajánlani... Legalább gyakorlod a szerelést. :))