Robi2009-07-20 09:20:25 // 29129
20K for AR-rel ment, nem HPX-szel. Csapágyas is lett.
Gábor(figi75)2009-07-20 06:43:16 // 29128
A felfogató konzol az nem egyforma asszem,a többi a csereszabatos a nordal!!
Toy dolls2009-07-19 23:00:12 // 29127
sziasztok!
még élek és virulok:) a gép most jól szuperál, lassan lesz a motorban 5000 km amit eddig nagyon szépen teljesített. 1-2 apróbb hibát leszámítva, de azok is orvosolva lettek rajta. olyan kérdésem lenne, hogy van-e kölömbség a benzinesbe és a dieselbe való légkondik között? már a komplett rendszerre gondolok. minden gond nélkül beépíthető a benzines a dieselbe?
még élek és virulok:) a gép most jól szuperál, lassan lesz a motorban 5000 km amit eddig nagyon szépen teljesített. 1-2 apróbb hibát leszámítva, de azok is orvosolva lettek rajta. olyan kérdésem lenne, hogy van-e kölömbség a benzinesbe és a dieselbe való légkondik között? már a komplett rendszerre gondolok. minden gond nélkül beépíthető a benzines a dieselbe?
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)2009-07-19 12:41:45 // 29126
Ja, és még valami: A 75-ösön a féknek mi a légtelenítési sorrendje? Van vele valami keverés, vagy úgyanúgy kell, mint bármelyik másik átlagos autónál? Cserés lesz a héten a fékfolyadék, meg a kuplungnak a löttye is, aztán inkább előre megkérdezem, nehogy beleszaladjak valami sz*pásba. :)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)2009-07-19 12:37:24 // 29125
Ja, ennyiért nem gáz, ez még teljesen reális, én még ennél is olcsóbban láttam. A 4 literes kiszerelés volt - nem akarok hazudni, nem emlékszem pontosan - de valahol 2000 HUF környékén nagykerből, de szigorúan papírok nélkül, egy rendkívül bizalomgerjesztő külsejű (asszonyverő trikóval és kilós fuksszal felszerelt, fogtúltengésben nem szenvedő) jóembertől. :) :D
Itt asszem a befutó olajok között az fog dönteni, hogy melyiket tudják meghozni nekem a melóhelyemen nagyker áron. :)
Itt asszem a befutó olajok között az fog dönteni, hogy melyiket tudják meghozni nekem a melóhelyemen nagyker áron. :)
[k i z z o]2009-07-18 23:49:58 // 29124
A 10W40 magnatec pl. olajbolt.hu -ról hibátlan, nem hamis, mert kint is ennyi mindenhol. A maxlife is bitos jó, te dolgod melyiket rakod be. Tény, hogy Castrol RS -ből eszik a nord legkevesebbet, a baj,h ogy azt is megeszi, ugyhogy pénzkidobás.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)2009-07-18 18:54:51 // 29123
Oké, akkor megy maxig. A hamis castrolt az már nem első helyről hallom, ráadásul nagyon sokan tudnak irreálisan olcsón hozni Magnatekket "okosban", úgyhogy lehet benne valami. :)
Ha kicsit eszegeti az olajat, az nem baj, ahhoz már hozzászoktatott az élet. :) A triggerelés értelmével nem igazán vagyok tisztában, olyan cuccokhoz, amiben elektronok közlekednek azokhoz hülye vagyok. Az izzó az elvileg jó (amikor álló motornál a gyújtást ráadom, akkor világít), meg a komplett műszeregység ki lett méretve még az előző tulaj által a BME-nek a járművillamossági laborjában...
Ha kicsit eszegeti az olajat, az nem baj, ahhoz már hozzászoktatott az élet. :) A triggerelés értelmével nem igazán vagyok tisztában, olyan cuccokhoz, amiben elektronok közlekednek azokhoz hülye vagyok. Az izzó az elvileg jó (amikor álló motornál a gyújtást ráadom, akkor világít), meg a komplett műszeregység ki lett méretve még az előző tulaj által a BME-nek a járművillamossági laborjában...
[k i z z o]2009-07-17 18:03:54 // 29122
Biztos, hogy eszi az olajat. Minden Nord és TS eszi. Szar a gyári hüvely + dugó.
10W40 -nél nem kell bele jobb, de a HPX is jó, csak ne télre, mert fáj neki.
Ha az olajnyomás kapcsoló nem triggerel, akkor nincs gond, az kb. 0.8bar alatt villant, ha jó az égőd.)
10W40 -nél nem kell bele jobb, de a HPX is jó, csak ne télre, mert fáj neki.
Ha az olajnyomás kapcsoló nem triggerel, akkor nincs gond, az kb. 0.8bar alatt villant, ha jó az égőd.)
Wickey2009-07-17 11:30:35 // 29121
Én a maxlife-ot szívesen kipróbálnám, noha egyetértek Robival abban, hogy HPX-el még rá egyszer se basztunk. A Castrol és Shell olajakat nem ismerem nem használtam. Noha pletykákat hallottam arról, hogy került az országba egy nagyadag hamisított Castrol, kérdés ebből igaz-e akármennyi is.
Olajszint nyugodtan lehet max jelzésen, abból baj sem nordnál sem v6nál nem származik. Már csak abból a szempontból sem hátrányos, ha maxon van, mert akkor egyrészt van miből fogynia, másrészt nagyobb olajtömeg nagyobb hőterhelést tud kibírni. Nem mindegy, hogy 3 liter vagy 5 liter olaj kapja a pofont az élettől, öt liter olaj valamivel talán hűvösebben tudja tartani a motort. Ismeretes ugyanis, hogy az olaj egyrészt ken, másrészt hűt, harmadrészt feloldja, lebegteti és elszállítja a törmelékeket üledékeket szennyeződéseket. Ezért (mármint az utóbbi miatt) nem kell befosni, ha fekete az olaj: csak a dolgát végzi.
Olajszint nyugodtan lehet max jelzésen, abból baj sem nordnál sem v6nál nem származik. Már csak abból a szempontból sem hátrányos, ha maxon van, mert akkor egyrészt van miből fogynia, másrészt nagyobb olajtömeg nagyobb hőterhelést tud kibírni. Nem mindegy, hogy 3 liter vagy 5 liter olaj kapja a pofont az élettől, öt liter olaj valamivel talán hűvösebben tudja tartani a motort. Ismeretes ugyanis, hogy az olaj egyrészt ken, másrészt hűt, harmadrészt feloldja, lebegteti és elszállítja a törmelékeket üledékeket szennyeződéseket. Ezért (mármint az utóbbi miatt) nem kell befosni, ha fekete az olaj: csak a dolgát végzi.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)2009-07-16 17:34:33 // 29120
No, hát az eddigiek alapján a Maxlife van előnyben. A Castrol Magnatec-ről meg a sárga Shell Helix-ről mi a véleményed? Nálunk kisfityós kötökben ezek a cuccok mennek, meg én használtam a gyári motorban 15W-50-es Valvoline Turbót, mert az se egy vékony olaj, de a léghűtéses mocinak a jobb hőtűrésű cucc az nem tett rosszat. Igaz, hogy kicsit lassabban jött meg az olajnyomás, de az első 10 másodpercben úgyse terheltem a mocit soha.
Az olajszint az rendben, a pálcán valahol a min és a max jelzés között félúton van a nívó, rendszeresen szoktam nézni, mert ugye a majd' 10 évnyi kispolszkizás nem múlik el nyomtalanul. :) Tényleg, ha már itt tartunk, a Nord mocikat azokat lehet fullra tölteni, vagy azok is olyanok, mint a régi Fiat motorok, hogy a felesleget úgyis kinyomják? A Pók is mindig kinyomta addig, míg a pálcán valahol a negyede környékén legyen, aztán onnan egy deka nem fogyott a következő olajcseréig. :)
Seriffnek az említett sztori után nem sokkal motorgenerálja volt, gondolom. ;)
Az olajszint az rendben, a pálcán valahol a min és a max jelzés között félúton van a nívó, rendszeresen szoktam nézni, mert ugye a majd' 10 évnyi kispolszkizás nem múlik el nyomtalanul. :) Tényleg, ha már itt tartunk, a Nord mocikat azokat lehet fullra tölteni, vagy azok is olyanok, mint a régi Fiat motorok, hogy a felesleget úgyis kinyomják? A Pók is mindig kinyomta addig, míg a pálcán valahol a negyede környékén legyen, aztán onnan egy deka nem fogyott a következő olajcseréig. :)
Seriffnek az említett sztori után nem sokkal motorgenerálja volt, gondolom. ;)
Gábor(figi75)2009-07-16 13:20:59 // 29119
KÖTELEZŐ VIDEO!!!
http://www.youtube.com/watch?v=B33Pvo0G8m4
Úgy verik neki,hogy a mai vasak elbújhatnak mögöttük!:-)
http://www.youtube.com/watch?v=B33Pvo0G8m4
Úgy verik neki,hogy a mai vasak elbújhatnak mögöttük!:-)
Wickey2009-07-16 12:14:38 // 29118
Hát, ja, hidegoldalon van nagy különbség a két olaj között. Mondjuk azért már mínusz tíznél az én 5W40-esem is sűrűbb, mint amennyire én azt szeretem látni, de szerencsére fél-egy perc alatt átmelegszik annyira amennyire kell. A gtv meg elég sokáig elszaladgált a 20W50es HPX-el, még akkor is, amikor a szar belefagyott az emberbe 2004 telén, voltak ilyen mínusz 12 fokok hajnali hat körül, szóval no para. Igaz, kegyetlenül nyögvenyelősen indult télen: mire egyszer átforgatta a főtengelyt az önindító, majdnem megőszültem. Mondjuk utána berobbant kettő, majd ezzel a lendülettel még három henger, úgy 3-4 másodperc múlva meg a hatodik is, de úgy érződött rajta, hogy keményen megkűzd a benne lévő pakurával. Nem irigyeltem az olajpumpát akkortájt. Nameg télen hidegen volt csak stabil nyolcszázas alapjáratom: amint bemelegedett, vagy jött a jóidő, egyből lett az ezerháromszáz. :-))
Hideg motornál meg felmentéssel füstöl főleg párás és hűvösebb időben. Ugyan hűvös idő nem fenyegetett az elmúlt pár hétben, de eső az volt bőven. Olyankor gőzölöghet a kipufogógáz. Ha meg kartergáz nincs, akkor olajod sincs, tartja a mondás, szóval tessék nézegetni az olajszintet, nehogy úgy járj mint a seriff, aki büszkén mesélte nekem Kaposújlakon, hogy egy ideje, mióta gyorsulgat, nem füstöl az autója, de kicsit olyan buzi hangja van a motornak. Én még fejben azt fogalmazgattam, hogyan magyarázzam el neki kíméletesen mit is tett éppen, de Márti cselesebb volt, csak simán megkérdezte, hogy "és mondd csak, olaj van a motorban"? :-) A felfedezés öröme így megmaradt a seriffnek: egy deka nem volt benne :-)
Hideg motornál meg felmentéssel füstöl főleg párás és hűvösebb időben. Ugyan hűvös idő nem fenyegetett az elmúlt pár hétben, de eső az volt bőven. Olyankor gőzölöghet a kipufogógáz. Ha meg kartergáz nincs, akkor olajod sincs, tartja a mondás, szóval tessék nézegetni az olajszintet, nehogy úgy járj mint a seriff, aki büszkén mesélte nekem Kaposújlakon, hogy egy ideje, mióta gyorsulgat, nem füstöl az autója, de kicsit olyan buzi hangja van a motornak. Én még fejben azt fogalmazgattam, hogyan magyarázzam el neki kíméletesen mit is tett éppen, de Márti cselesebb volt, csak simán megkérdezte, hogy "és mondd csak, olaj van a motorban"? :-) A felfedezés öröme így megmaradt a seriffnek: egy deka nem volt benne :-)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)2009-07-15 19:56:37 // 29117
Hááát azzal szerintem semmi gond nincsen. Ha pár deci olaj becuppan 1000 km-enként az még simán elmegy... :) Ha mondjuk a frissen felújított motorom csinálná ugyanezt, akkor lehet, hogy kilenne a fa nem lenne őszinte a mosolyom.
Egy béjemvé is megeszik ennyit, max a tulajok nem vallják be. :))
Hmmm, az a turbós vas az nem gyenge. Egy Alfettából építenék valami pályaversenygépet szívesen, kb. hasonló stílusban.
Egy béjemvé is megeszik ennyit, max a tulajok nem vallják be. :))
Hmmm, az a turbós vas az nem gyenge. Egy Alfettából építenék valami pályaversenygépet szívesen, kb. hasonló stílusban.
Gábor(figi75)2009-07-15 19:45:01 // 29116
Az olajat akkor is csípni fogja,tehát érdemes 1-2 ezrenként rápislantani,fogod látni!!!:-P
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)2009-07-15 19:36:13 // 29114
Hű, köszi mindenkinek a választ! :)
Az olajat én írtam el, jogos az észrevétel, nem 10W, hanem 15W-40, szóval tényleg lehet ásványi. Mindegy, lényegtelen nemsokára cserélem. A HPX meg a Mekszlájf hidegoldali viszkozitása közötti különbség elvileg csak jóval 0 fok alatt mutatkozik meg, szóval elvileg mondjuk 0 vagy -10 foknál még tudják ugyanazt, csak a Maxlife még hidegebb időben is megőrzi a kenőképességét, amikor a 20W-s HPX már kifekszik, ha jól értelmezem a dógokat. Vagy azért normál körülmények között is van különbség?
Füstölés-ügyben sincs akkor komoly gáz. Kékes színűnek láttam a füstöt (paraparapara), de most jövök rá, hogy ugye maga a tükörlap is színezett. (Persze, kékre.) Füstölni meg tényleg csak hideg motornál szokott, meg meleg motornál parkettázásra, szóval akkor valószínűleg tényleg csak a dús keverék miatt csinálja. Megnéztem, kartergáz sincs, pedig arra azért számítottam, hogy lesz...
Szeretem ezt az autót, egyre jobban! :))
Az olajat én írtam el, jogos az észrevétel, nem 10W, hanem 15W-40, szóval tényleg lehet ásványi. Mindegy, lényegtelen nemsokára cserélem. A HPX meg a Mekszlájf hidegoldali viszkozitása közötti különbség elvileg csak jóval 0 fok alatt mutatkozik meg, szóval elvileg mondjuk 0 vagy -10 foknál még tudják ugyanazt, csak a Maxlife még hidegebb időben is megőrzi a kenőképességét, amikor a 20W-s HPX már kifekszik, ha jól értelmezem a dógokat. Vagy azért normál körülmények között is van különbség?
Füstölés-ügyben sincs akkor komoly gáz. Kékes színűnek láttam a füstöt (paraparapara), de most jövök rá, hogy ugye maga a tükörlap is színezett. (Persze, kékre.) Füstölni meg tényleg csak hideg motornál szokott, meg meleg motornál parkettázásra, szóval akkor valószínűleg tényleg csak a dús keverék miatt csinálja. Megnéztem, kartergáz sincs, pedig arra azért számítottam, hogy lesz...
Szeretem ezt az autót, egyre jobban! :))
Wickey2009-07-15 14:24:04 // 29112
10w40 és 10w40 közt is tud lenni különbség. Pláne, mivel a félszintetikus másnéven szintetikus technológiával gyártott 10w40-eket úgy csinájják, mint a kannásbort: fognak valami szimpatikusabb ásványi olajat, majd addig adalékolják, amíg távolról, hunyorítva szemlélve majdnem olyan jó lesz, mint a teljesen szintetikus olajak. Ez pedig kocsmárostól pardon olajcégtől függ, ki milyen tablettát kavar bele a lavór vízbe pardon alapolajba.
A HPX amúgy tényleg fasza, nemvoltak vele negatív tapasztalatok. Én mindettől függetlenül megpróbálkoznék a félszintetikus maxlife-al. (Mondjuk maxlife-ből is van ásványi, félszint és teljesen szintetikus is amúgy). Az elméletileg direkte a nagy futásteljesítményű motorokhoz van adalékolva, és annyira nem is horror az ára: 5 liter félszint 10W40 az 9400 kredit.
Ráadásul API SL/CF és ACEA A3-02, B3-98A.
HPX-ből meg 12400 pengő az öt liter, és továbbra is fenntartásaim vannak a hidegen szivattyúzhatóságával.
A HPX amúgy tényleg fasza, nemvoltak vele negatív tapasztalatok. Én mindettől függetlenül megpróbálkoznék a félszintetikus maxlife-al. (Mondjuk maxlife-ből is van ásványi, félszint és teljesen szintetikus is amúgy). Az elméletileg direkte a nagy futásteljesítményű motorokhoz van adalékolva, és annyira nem is horror az ára: 5 liter félszint 10W40 az 9400 kredit.
Ráadásul API SL/CF és ACEA A3-02, B3-98A.
HPX-ből meg 12400 pengő az öt liter, és továbbra is fenntartásaim vannak a hidegen szivattyúzhatóságával.
Robi2009-07-15 10:00:51 // 29111
A 10W-40 az 10W-40, akár Valvoline, akár MOL. Egyikkel sincs baj, és valószínűleg mindkettő félszintetikus. Az ásványi az 15W-40 szokott lenni ebben a viszkozitási tartományban.
Amúgy én a Selenia HPX 20W-50-et ajánlom. Azzal szebb hangja lesz a motornak, és csak nagyon kopott motor tud eszegetni belőle, és az olajnyomásod is stabilabb lesz. A MOL Botond se lenne rossz, de annak szerintem elég alacsony a teljesítményszintje, meg ásványi.
A HPX ezt tudja:
SAE 20W-super 50
API SJ/CF
ACEA A3/B2
Szerintem ideális. Nálam bizonyított, eddig még olyan autót nem tudtam kinyírni, amiben HPX van. :)
Amúgy én a Selenia HPX 20W-50-et ajánlom. Azzal szebb hangja lesz a motornak, és csak nagyon kopott motor tud eszegetni belőle, és az olajnyomásod is stabilabb lesz. A MOL Botond se lenne rossz, de annak szerintem elég alacsony a teljesítményszintje, meg ásványi.
A HPX ezt tudja:
SAE 20W-super 50
API SJ/CF
ACEA A3/B2
Szerintem ideális. Nálam bizonyított, eddig még olyan autót nem tudtam kinyírni, amiben HPX van. :)
Wickey2009-07-15 09:36:37 // 29110
ha szürkén füstöl, akkor az lehet azért is mert szimplán sokat kap padlógázra. Nembaj az, legalább jól megy. :-)
Wickey2009-07-15 09:35:13 // 29109
Így leírva teljesen jól működik. Egy mechanikus olajnyomást lehetne mérni rajta melegen alapjáraton, de nemhiszem, hogy az van megadva a szakkönyvben. Gtv-re nekem azt írja, hogy melegen 5000rpm-nél valami min 2.5bar kell legyen, ha ezt tudja, megfelelőnek van minősítve. Melegen alapjáraton 0.7-0.8 bar is elegendő. Tévhit, hogy annál jobb, minél nagyobb a nyomás: nem az olajnyomás ken, hanem az olajáramlás.
4 bar hidegen azért, mert sűrű, és nehezen szivattyúzható az olaj hidegen, ezért 4 barnál nyit az elkerülőszelep, és arra lekorlátozza a nyomást, még mielőtt baj lenne belőle. Üzemmeleg, tehát normális hőfokú olaj könnyen szivattyúzható, és alapjáraton leesik a nyomás. Fordulaton, ahol többet is szállít belőle a pumpa megint megnő, az teljesen jó. A műszer nem a pontosságáról híres, ha kétség van, mérj nyomást mechanikusan.
Azért azt az olajat kukázd ki, és dobj bele egy félszint valvoline maxlife-ot 10w40-ből, próba cseresznye. Lehet, hogy szeretni fogja. Ha viszont véletlenül egyszer kiveszitek a motort, akkor mindenképp érdemes főtengelyszimmeringeket cserélni, és az olajpumpát szemrevételezni.
4 bar hidegen azért, mert sűrű, és nehezen szivattyúzható az olaj hidegen, ezért 4 barnál nyit az elkerülőszelep, és arra lekorlátozza a nyomást, még mielőtt baj lenne belőle. Üzemmeleg, tehát normális hőfokú olaj könnyen szivattyúzható, és alapjáraton leesik a nyomás. Fordulaton, ahol többet is szállít belőle a pumpa megint megnő, az teljesen jó. A műszer nem a pontosságáról híres, ha kétség van, mérj nyomást mechanikusan.
Azért azt az olajat kukázd ki, és dobj bele egy félszint valvoline maxlife-ot 10w40-ből, próba cseresznye. Lehet, hogy szeretni fogja. Ha viszont véletlenül egyszer kiveszitek a motort, akkor mindenképp érdemes főtengelyszimmeringeket cserélni, és az olajpumpát szemrevételezni.
tomiboy2009-07-15 08:20:46 // 29108
Help!
2.0 TD váltó kellene lehtőleg felújitott vagy jó állapotú, szar nekem is van kettő.
2.0 TD váltó kellene lehtőleg felújitott vagy jó állapotú, szar nekem is van kettő.
Gábor(figi75)2009-07-15 06:50:57 // 29107
Lepadlózva az összes nord motor füstölget amiben benne van már negyed misi legalább!!!
Lepadlózol majd rá motorfékezel és kinyom 1 nagy adagot pamacsot...............
Lepadlózol majd rá motorfékezel és kinyom 1 nagy adagot pamacsot...............
TDI752009-07-15 01:03:51 // 29106
Nekem kb 0.8-0.9 bar lehetett üzem meleg motornál az olio nyomásom, de még nem virított a lámpa. Ha viszomt nyomtam neki akkor felment nekem is 4 ig. Hidegen 6.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)2009-07-15 00:04:34 // 29105
Értem. 200ezer felett, szar olajjal akkor végülis nincs is csodálkoznivalóm. Egy rendes olajjal akkor valszeg ez is mérsékelhető, úgyhogy akkor örülök. :D:D Lepadlózva -állítólag - kicsit füstöl is a gépmadár, de akkor még ez is belefér a normál kopás kategóriájába, ugye?
prooF_752009-07-14 23:32:20 // 29104
Nekem is ezek az értékek a jellemzők, szerintem nincs komolyabb gond. Persze újkorában biztos nem esett vissza annyira melegen, de beállni nem fog tőle a motor csak úgy...
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)2009-07-14 20:05:27 // 29103
Na, köszi a választ, ez azért megnyugtató. :) Mondjuk az az olaj, ami benne van az nemsokára úgyis megy a levesbe. Az előző tulaj valami sima ásványi 10W-40-es MOL cuccal használta, igaz hogy csak kb. 5000 kilométert ment csere óta, de már jó ideje állt a kocsi. Elvileg ha 1 - 1,5 bar alá esik az olajnyomás, akkor már virít az olajnyomás-lámpa is, nem?
Kisbubi2009-07-14 19:42:17 // 29102
Sztem semmi gond. Egyenlöre:) Alapjáraton meleg motornál a felhigult olajjal kb1-1,5 bar-nak még jonak kell lenni. Ha az alá megy akkor nagyon felhigult az olaj v kopott az olajszivattyu.Olajcsere egy nagyobb hötürö olajra. Amugy nem kell még bántani.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)2009-07-14 16:57:11 // 29101
Gondolom azért Alfa6-os váltót nem dobnak az ember után minden bokorban, mert azért elég ritka típus volt, mára meg végképp az lett. :D
Nekem meg egy olyan kérdésem lenne a kedves egybegyűltekhez, hogy az normális, hogy hidegen (meg hát úgy 80 fokig) szépen frankón beáll az olajnyomásmérő mutatója 4 bar-ra, mint a cövek, de 90 fok környékén visszamászik. Amikor nagyobb a fordulat, akkor nincs gond, eléri a 4 bart, de alapjáraton nulla környékére visszaesik. Ez normális, vagy pedig szopó van? Előre is köszi a segíccséget!
Nekem meg egy olyan kérdésem lenne a kedves egybegyűltekhez, hogy az normális, hogy hidegen (meg hát úgy 80 fokig) szépen frankón beáll az olajnyomásmérő mutatója 4 bar-ra, mint a cövek, de 90 fok környékén visszamászik. Amikor nagyobb a fordulat, akkor nincs gond, eléri a 4 bart, de alapjáraton nulla környékére visszaesik. Ez normális, vagy pedig szopó van? Előre is köszi a segíccséget!
Wickey2009-07-14 14:56:26 // 29100
Inkább az Alfa 6 váltót szokták belefaragni. Az hosszában álló V6ra könnyedén rácuppan. A hátsó hídja meg eleve dedion.
Amúgy faszányos, mer annak májer a kiosztása.
Amúgy faszányos, mer annak májer a kiosztása.
LacUS2009-07-14 13:48:03 // 29099
A neten vhol láttam vmi ilyen átalakítást, de az tuti hogyvmi hosszváltó volt.
De igazad van, csak pénz kérdése :D
És hát mindig az a legkevesebb...:) szó szerint :D
De igazad van, csak pénz kérdése :D
És hát mindig az a legkevesebb...:) szó szerint :D
Robi2009-07-14 12:45:44 // 29098
Ezt a 164Q4 váltós mutatványt azért megnézném. Mondjuk semmi sem lehetetlen, csak pénz, idő, pénz, energia és pénz kérdése. :)))
LacUS2009-07-14 09:37:08 // 29097
Az ilyet sose értettem, minek akkor Lada kasztni? A debreceni barátom akinek anno A TURBO LADA épült ragaszkodott hozzá, hogy csak lada lehetett a moci :) Én is így vagyok a 75-tel, lehetne alá tenni 164Q4 váltót (ami GETRAG gyártmány, tehát nem kicsit hanem nagyon erős) de elvész az ami egy 75 americat vagy bármilyen 75-öt különlegessé tesz a többi autóval szemben.
Dozer2009-07-14 08:00:58 // 29096
Miért nem mindjárt a 75 kasztnit rakjam rá a lada alvázára :D:D:D
Megnéztem a kiírást... ahhoz, hogy ladákkal és régi BMW-kkel kerüljön az ember össze amatőrben, egy 1.6 -ot kell választani :O
Megnéztem a kiírást... ahhoz, hogy ladákkal és régi BMW-kkel kerüljön az ember össze amatőrben, egy 1.6 -ot kell választani :O
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)2009-07-13 23:34:28 // 29095
10-es acélból lehet vízzel vágatni egy közdarabot a moci meg a váltó közé, a fityókba is ilyesmi közdarabbal megy bele a 127-es moci az eredeti váltóhoz. Csak hát egyrészt előretenni a váltót az olyan izé, pont a transaxle lényege veszik el.
Másrészt meg egy 2.0 TS az azért bőven erősebb, mint egy általában egy versenyre épített Zsiga-motor, aminél azért egy 130-140 lóerő az már elég komolynak számít, és szerintem semmi garancia nincs rá, hogy azt nem vágja szét idő előtt.
Szerintem elég lenne csináltatni egy rövid diffit, (egy egyedi kúpkerék+ tányérkerék kombó azért nem millás tétel) meg leedzeni a szinkrongyűrűket, például valami PVD bevonattal, aztán banzaaaai. :D
Vagy ha már elvetemültség, akkor 3.0 V6 be a hátsó tengely elé, aztán középmotor powa... :)
Másrészt meg egy 2.0 TS az azért bőven erősebb, mint egy általában egy versenyre épített Zsiga-motor, aminél azért egy 130-140 lóerő az már elég komolynak számít, és szerintem semmi garancia nincs rá, hogy azt nem vágja szét idő előtt.
Szerintem elég lenne csináltatni egy rövid diffit, (egy egyedi kúpkerék+ tányérkerék kombó azért nem millás tétel) meg leedzeni a szinkrongyűrűket, például valami PVD bevonattal, aztán banzaaaai. :D
Vagy ha már elvetemültség, akkor 3.0 V6 be a hátsó tengely elé, aztán középmotor powa... :)
Kisbubi2009-07-13 23:16:27 // 29094
Az jo móka lenne:) amugy minden megoldható. A szomszédban készül lada kasztniban 3.5Bmw motor e30 hátso és elsö futomü. És természetesen nem sok látszik kivülröl:)
Marek2009-07-13 23:14:40 // 29093
Hja, aki mer nagyban gondolkodni... :)
Wickey2009-07-13 15:22:19 // 29092
Vágd ki a tűzfalat és a kardánalagutat, oszt told alá a lada váltót. Gyanítom, hogy sokat kéne barkácsolni ahhoz, hogy a 2.0 TS-re ráficcenjen, de ezexerint megéri. :-)
Kisbubi2009-07-13 14:39:39 // 29091
majd megbeszéljük. csiszolni is kell:):)
Gábor(figi75)2009-07-13 14:31:56 // 29090
Hülye!:-)
Akkor én már nem fúrom-faragom,megy az neked egyedül is! :-P
Akkor én már nem fúrom-faragom,megy az neked egyedül is! :-P
Kisbubi2009-07-13 14:25:53 // 29089
Hát téged nem furlak az biztos.A lányokat szeretem!! Ne kostolgass.
Gábor(figi75)2009-07-13 14:13:48 // 29088
Igen,fúrjuk faragjuk,vagy te mit fúrsz? :-P
Kisbubi2009-07-13 14:04:39 // 29087
Majd ahogy alakul, ugy fotozgatom. Egyenlöre könnyités, furás, faragás, heggesztés, ujrakábelezés. Most még szétfele szedés. Futómü felujitás, keményszilent v bronzpersely gyártása. A motor a jo öreg 3.0 V6 12szelep. Tuning nélkül:)
Dozer2009-07-13 13:58:34 // 29086
2.0 TS -re gondoltam de még utána kell néznem pontosan a versenykiírásnak.
Egyenlőre terv... télre kell majd valami bütykölnivaló ha elkészült az enyém.
Sajna még nem ott tartok :(
Egyenlőre terv... télre kell majd valami bütykölnivaló ha elkészült az enyém.
Sajna még nem ott tartok :(
LacUS2009-07-13 13:51:26 // 29085
Amúgy milyen motorral lenne ez a rallyecross gép?
Nocsak mindenki driftautót épít?Valaki publikussá is teszi,hogy mit hogyan tervez/csinál/csinált vagy mindenki titokban reszelget tovább?
Nocsak mindenki driftautót épít?Valaki publikussá is teszi,hogy mit hogyan tervez/csinál/csinált vagy mindenki titokban reszelget tovább?
Dozer2009-07-13 13:37:52 // 29084
Azért csak előkerül az a Drift vas ;)
Grat hozzá és kitartás, remélem jó lesz. :)
Igen, én is ezt mondtam... kemény ellenfelek a ladák.. főleg egy rallycross versenyen ahol ugyebár rövid a táv és lökdösődnek a résztvevők... tehát előzni sem az "easy" kategóriába tartozik.
Grat hozzá és kitartás, remélem jó lesz. :)
Igen, én is ezt mondtam... kemény ellenfelek a ladák.. főleg egy rallycross versenyen ahol ugyebár rövid a táv és lökdösődnek a résztvevők... tehát előzni sem az "easy" kategóriába tartozik.
Kisbubi2009-07-13 13:20:40 // 29083
Régen sem volt szekis válto meg ilyenek. Csak a Gruppe B csoportos rallyautokat nézd meg. Náluk gyorsabban nem váltott senki sztem. + a dupla kuplungolás.
Kisbubi2009-07-13 13:14:52 // 29082
Sok pénzböl lehet ütöképeset csinálni 75-böl:)
Kevésböl amatör szinten viszont a gyári válto is jo. Ne feledd a Ladák könnyebbek, és ahhoz van válto akkor nagyon ütöképesek, gyengébb motorral is.
Minden attol függ milyen versenyre, talajra, hosszra épited a vasat. A megbizhatóság az elsö! Utánna a jó futomü! és azután a többi... A kanyarokban el kell tudni fordulni és nem váltani és igy tovább.
Kevésböl amatör szinten viszont a gyári válto is jo. Ne feledd a Ladák könnyebbek, és ahhoz van válto akkor nagyon ütöképesek, gyengébb motorral is.
Minden attol függ milyen versenyre, talajra, hosszra épited a vasat. A megbizhatóság az elsö! Utánna a jó futomü! és azután a többi... A kanyarokban el kell tudni fordulni és nem váltani és igy tovább.
LacUS2009-07-13 12:29:44 // 29081
Nekem van repair manualom benne motor+váltó-szét össze +difi,futómű. :)
Gábor(figi75)2009-07-13 11:43:35 // 29080
Az eper-ben találsz róla infót!
http://62.195.105.49:7080/navi?COUNTRY=099&GRP_COD=212&SBMK=R&DRIVE=S&SGS_COD=0&MAKE=R&COMM_MODEL=75&CAT_COD=U3&MOD_COD=161&SGRP_COD=15&ALL_FIG=0&LANGUAGE=3&PREVIOUS_KEY=SUBGROUP&ALL_LIST_PART=0&SB_CODE=-1&KEY=PARTDRAWDATA&PRINT_MODE=0&EPER_CAT=SP&WINDOW_ID=1&GUI_LANG=3
A szinkronokat nem kell feltétlen cserélni,mert általában csak félrekopik.
http://62.195.105.49:7080/navi?COUNTRY=099&GRP_COD=212&SBMK=R&DRIVE=S&SGS_COD=0&MAKE=R&COMM_MODEL=75&CAT_COD=U3&MOD_COD=161&SGRP_COD=15&ALL_FIG=0&LANGUAGE=3&PREVIOUS_KEY=SUBGROUP&ALL_LIST_PART=0&SB_CODE=-1&KEY=PARTDRAWDATA&PRINT_MODE=0&EPER_CAT=SP&WINDOW_ID=1&GUI_LANG=3
A szinkronokat nem kell feltétlen cserélni,mert általában csak félrekopik.