Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Piritu - 1.000.0002019-08-11 21:58:00 // 1181
Új játékot is kap az ember a villanyautóval: Hol tudok áramot szerezni?

Minél tovább tudsz maradni, annál több áramot kapsz.
pl. célszerű több fogásos vacsorát enni :-)
Piritu - 1.000.0002019-08-10 14:47:21 // 1180
Most is "tankolok"

Két világ találkozása:

Apropó. Villanyautóban lehet gázpedálnak hívni a gázpedált?
Kazes☻2019-08-08 23:32:54 // 1178
És mennyit melóztak vele... fölösbe. :)
RomeoOne2019-08-08 23:16:35 // 1177
Sztem elég gány munka amúgy. Nagy doboz a hátsó ülések helyén, csomagtérben a kábelek... Ez kb. a sufnituning szint.
Piritu - 1.000.0002019-08-08 22:48:04 // 1176
Mondjuk egy magyarországi legalizálásra kíváncsi lennék :-)
RomeoOne2019-08-08 22:45:06 // 1175
Már némán száguld ez az S5-ös Audi
Talált egy sok kilométert futott S5-ös Audit és megmentett egy Tesla Model S-t. Sam úgy gondolta, hogy ideje egyesíteni a két autót.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-08 21:37:15 // 1174
És biza 6 évet bír ki utána megint lehet venni hozzá...
Piritu - 1.000.0002019-08-08 21:15:12 // 1173
"Tankoltam" itthon. Kb. 16 kWó ment bele a kocsi szerint 230-ról.

A kocsi töltője 1m híján nem ért el a konnektorig. Nem találtam itthon olyan hosszabítót/elosztót aminek a kábele ne melegedett volna kézmelegre. Szóval szaladgálnak az Amperek, én meg félve kapcsolom be a mikrót/vízforralót/vasalót hogy talán nem ugyan azon a fázison van mint a kocsi és nem veri le az automatát. (Nem azon volt)
Hiába van itthon 3 fázis, a hozzá való töltő 390.000 (!!) Ft így nem lett megrendelve.
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-08 20:53:45 // 1172
És maga a szolár rendszered is csak azért térül meg, mert két állam támogatása van rajta. A Kínaié a gyártáskor, és a magyaré a telepítés/üzemeltetéskor. Egyébként a napelem ipar jó ideje és jelenleg is elég halott. Kína megvonta a támogatásokat, törölte a belső megrendeléseket és pillanatok alatt kiderült, hogy üzletileg sem éri meg gyártani. Többe kerül, mint amennyiért eladható. Ez a pénzügyi oldala.
A környezetvédelmi oldala sem olyan vidám sajnos. Egyrészt borzasztóan energiaigényes előállítani. Nem tudom valaha valaki kiszámolta e, hogy hány üzemóra után kerül nullába egy napelem, vagyis mikorra termeli meg az előállításkor felhasznált energiát. Érdekes lenne az eredmény. Amíg nullába kerül, addig persze jórészt szénnel termelt elektromos áramot használ fel. Ha a gyártásban felhasznált gépek előállítását is számoljuk, és mindent ami a gyár működéséhez kell (a titkárnő laptopjáig bezárólag, ami szintén szénerőmű által termelt áramról töltekezik jó eséllyel) nagyon szomorú eredmény jönne ki. Nem, ne kanyarodjunk vissza az atomerőműhöz :-D De azt látni kell, és jó lenne, ha fentebb is megértenék, hogy minden technológia tisztasága az alapvető energiaforrás tisztaságától függ.
A napelemnél plusz súlyosbító tényező a mérgező ipari melléktermékek (veszélyes savak) kezelése. Már Kínában sem mehet a folyóba szerencsére. Ezzel is kezdeni kell valamit. A napelem lapok vágáshoz használt SiC részecskékkel teli folyadék szintén veszélyes anyag. Erre is van persze visszanyerő technológia, ami viszont mondjam? Borzasztó energiaigényes :-) Ennyit a napelemről. Nekem nincs, pedig lehetne amennyit akarok :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-08 18:30:29 // 1170
itt nem ez a kérdés, hogy mi volt és hol használtuk... az a kérdés megéri e vagy nem és most tegyük félre a mentsük meg a bolygót, mert ezzel sem fogjuk megmenteni...
ez egy egyszerű, egyetemet vagy főiskolát sem igénylő matematikai feladat (összeadás, kivonás, szorzás, osztás) és az jön ki a végére, hogy a büdös életben sem térül meg nálunk pedig szolárrendszer is van :)
Dévid2019-08-08 17:48:35 // 1169
Megteszem helyetted, csak miattad vettem. Boltba járósnak meg én is olyasmit használok majd mint cimboräm. Csak lenne már kész. 🤣
Csabo222019-08-08 17:30:23 // 1168
Hozzuk vissza és állitsuk forgalomba a gőz és dizel mozdonyokat akkor.
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-08 17:20:23 // 1167
Arra akarsz kilyukadni, hogy városi autónak jó. Másra nyilván nem, sem az akkumulátor technológia, sem a töltés sebességének elvi határai nem teszik lehetővé, hogy tisztán elektromosan autózzunk városon kívül is. Akkor csak egy gondolat. Az egy normális dolog, hogy csak városi használatra vásároljunk külön eszközt? Abban a pillanatban, amikor megrendelünk egy ilyen "zöld" terméket, 8.5t CO2 terhelést írtunk alá, ennyi a gyártás karbon lábnyoma. Ebből kb 4t csak az akkumulátorok gyártása. Csak azért fontos kiemelni, mert használt e-autóval sem tudsz igazán "zöld" lenni. Egy akku pakk csere azonnal újabb 4t CO2. Egy városi rohangálós benzines bő három évi CO2 szennyezése.
Talán inkább a fogyasztói társadalom nevű vásárlásra buzdító rendszerén kellene átlátni ahhoz, hogy tényleg jó irányba mozdulj. Meggyőznek, elhiszed, és büszkén vásárolsz. Közben ugyanúgy szennyezel és semmit nem tettél a bolygóért. Fogyasztottál, új terméket vettél, eldobtál egy régit. Lehet környezettudatosan gondolkodni, érdemes is keresni a jó utat, de ezt ilyen kizáróan és szélsőségesen egy nézetet erőltetve csak magadat csapod be :-D
Csabo222019-08-08 17:05:30 // 1166
Milyen kocsi volt és hol használtátok?
Kócosw2019-08-08 17:04:44 // 1165
hogyan is mondtad miert adod el? 🤔😁
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-08 16:44:56 // 1164
Volt csak eladtuk... helyette benyás lett :))))
Csabo222019-08-08 16:41:55 // 1163
A Zoénál 27%. bocs, 7%-ot tévedtem.
Meg is kérdezném, h rajtam kivül ki használ itt elektromos autót?
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-08 11:26:48 // 1162
LOL... kolléga XD
Selmak2019-08-08 10:38:39 // 1161
Jó lesz az a felének is az a 20%
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-08 08:36:48 // 1160
jah engem sem nagyon érdekel csak nagyon nem szeretem az álszent mű zöldeket, vegye, használja, örüljön neki csak ne kezdje el ecsetelni mennyire jó ez a földnek, mert ha utána olvasna pont annyira szar, mint egy eu6-os bármely autó.... akkor meg miről beszélünk? reszelik a fingot....
Kócosw2019-08-08 08:32:55 // 1159
nekem meg semmi közöm az autókhoz, ugyhogy csendben maradok, főleg nyilvános fórumon.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-08 08:26:46 // 1158
jah az meg évente festetni, mert annyira gyatra a festése, hogy lekopik, amcsi szar :DDD
RomeoOne2019-08-08 00:00:50 // 1157
Csernobil - Tények, okok, hiedelmek
Csak győzött a józan ész és meglovagolják a hype-ot, újranyomják a könyvet. Most érdemes lecsapni rá, amíg elérhető nyomtatásban is.

Csabo222019-08-07 23:58:35 // 1156
Akkor ennyi erővel a gőz vagy dizel mozdonyokat sem kellett vna elektromosra cserélni...
Csabo222019-08-07 23:56:44 // 1155
Mi az álom? veszel egy Tesla model 3-at? de az is árammal megy!!! :D
Kócosw2019-08-07 23:46:43 // 1154
jelenleg. majdha masodkezrol beszelunk es az auto a felet eri majd. kíváncsian varom a par eves elektromos autok árának alakulását. És ne érts félre az elektromos autzásnak van létezési jogosultsága, de az autóipar a politika által kényszerült bele ebbe a mederbe, nem saját indíttatású volt.
RomeoOne2019-08-07 23:46:18 // 1153
Nem kamuszakra kellett volna járni :D
Én elvégeztem az egyetemet, véreset hugyoztam tőle, de cserében sokkal több lettem tőle és ennek köszönhetően van olyan munkám, amivel keresek úgy, hogy jövőre valóra is válhat az egyik legnagyobb álmom :)
Csabo222019-08-07 23:37:30 // 1152
A zoé-n kivül melyik ami nem saját, hanem bér akksis?
Akksi ára kb az autó ötöde...
Kócosw2019-08-07 23:35:02 // 1151
igen es mit kezdünk a kiszerelt akkupakkal? És majd kivancsi vagyok a 6 eves autó árára amiben az akkumulator csere az autó értéke körül fog lenni, hányan állnak sorban az autó megvasarlasaért, plusz szamos esetben a kocsinak nem tartozeka az akkupakk hanem havi lízing költsége van.
Csabo222019-08-07 23:28:48 // 1150
Mennyit fogyaszt a kocsid? 7-11 litert / 100 km? nem is állok hozzá kiszámolni az hány joule. 12-13 kwh átlagfogyasztású e-autó hajtásához való áram egészen biztos vagyok benne, hogy nem emészt fel ennyit. ok, tipp, de ezzel együtt is merek rá fogadni.
Csabo222019-08-07 23:25:19 // 1149
Ja, még vmi. nem kell ugyan megfogadnod, de legalább vedd fontolóra: ne ilyen - olyan cikkekből merits, mert az ki tudja hiteles-e. tapasztalj, aztán lehet másképp látod a kérdést. Az egyetem elvégzése után levontam a konklúziót: ok, megnéztem mi folyik itt, de tök fölösleges volt ezért éveket az ablakon kidobni.
Csabo222019-08-07 23:20:39 // 1148
Villanyautóval kapcsolatban ugyan már párszor páran vázolták, de ismétlem: magát a kocsit nem kell kidobni ha elfárad az akku pakk, csak magát az akkut, vagy egyes részeit. Miután saját kezűleg elbontottam pár autót nagyjából el tudom képzelni mennyi energia kell egy kocsi legyártásához. Robbanómotoros gépnél sokkal több a hibaforrás, igy jóval hamarabb kell a komplett kocsit kikukázni. Tehát már itt előnyben van az e-autó. Napelemről tölteni valóban a legtutibb :)
Forradalmasitani a közlekedést ugyan nem fogja, mert amig sokan az utcasarokra is képesek kocsival elporoszkálni, addig ne csodálkozzunk ha havonta jön a jégeső... Max nem eszünk csak szemetet, mert a jég leveri a termést...
Nem szégyellek felülni a bringára, gyalogolni, vagy közösségi közlekedést igénybe venni, hogy ne 1 fő/jármű legyen a kihasználtsági szint.
1 szó mint 100: nem csodaszer, de nagy lépés a tisztább jövő felé az e-autó.
Piritu - 1.000.0002019-08-07 21:49:45 // 1147
"Maximum annyi lesz, hogy a városokban talán tisztább lesz a levegő" - jelenleg a városok levegőjében NEM a közlekedés a legnagyobb szennyező...
Zsolt1552019-08-07 21:44:47 // 1146
"... Ezért a belső égésű motorok remélem hamar ki lesznek tiltva a városokból. ..."

Maximum annyi lesz, hogy a városokban talán tisztább lesz a levegő, viszont vidéken meg rosszabb. Mivel az erőművek környékén jellemzően termőföldek, folyók vannak, így az szennyeződik majd és az étel lesz károsabb, amit megeszünk. Arról nem is beszélve, hogy a hálózat kapacitásának ilyen mértékű megnövelése is jár majd egy kis környezetkárosítással.
Piritu - 1.000.0002019-08-07 21:14:55 // 1145
Ne is mond, délután döbbentem rá hogy nem lesz dieselem. Most hogyan ölöm a zuzmókat? :-D
Dévid2019-08-07 16:19:10 // 1144
Az ilyennek, mint te, nem is való elektromos autó! Vegyél benzinest meg dieselt....
Piritu - 1.000.0002019-08-07 15:38:21 // 1143
Ma megtettem ugyan azt az utat a Spiderrel. Mit mondjak, kicvsit más volt. Sajnáltam hogy hazaértem :-))
Kócosw2019-08-07 12:49:58 // 1142
persze, de az meg eppen kezdett füstölni. utana probald meg felemeli valamivel 😜
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-07 11:30:15 // 1141
ha van 1-2 milláért házi miniatomerőmű nekem hozhatsz :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-07 10:24:22 // 1140
Stimmel, nyilván jobb, mint szenet égetni, 20 évig elvan ott a tetőn, aztán majd lesz vele valami. Innen már rá is lehetne fordulni az atomerőmű témára megint, de inkább hagyjuk XD Úgyis a divat diktál, nem az észszerűség.
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-07 10:21:06 // 1139
A véleményem erről korábban leírtam a blogomban. Olcsó közlekedés van, tiszta jelenleg még nincs. És az olcsó sem az elektromos autó, hanem nézz szét a falvak útjain. Az az olcsó autózás. :-) A többi csak divat.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-07 10:20:57 // 1138
ok de utána csak termeli az áramot ... fénnyel táplálkozik, mint a lapos földhívők :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-07 10:13:31 // 1137
Voltál te már napelemgyárban? :-D Az se olyan zöld, mint hinni szeretnénk.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-07 10:12:10 // 1136
ne is mondd ... beetetés eddig pl úgy működött a solar rendszer, hogy évi elszámolás termelés-fogyasztás ami marad marad, ez ugyi azért jó, mert 4 hónapban kevesebbet termel, mint a fogyasztás de ezt kompenzálja az áprilistól októberig tartó napsütéses órák száma, na mivel túl sok így az ingyenáram havi elszámolást terveznek :DDD
Piritu - 1.000.0002019-08-07 10:06:37 // 1135
Amikor olvastam a pihent agyú topikba akartam betenni :-DD
Piritu - 1.000.0002019-08-07 10:05:52 // 1134
Amerikéban már kitalálták, egy vízzel teli tartályba kell tenni pár napra :-)
Kócosw2019-08-07 09:50:42 // 1133
ez meglepett. jah nem 😜nekem meg mindig örök kedvenc a szívócsőbe berakhato hyperturbina kerék ami szorgalmasan elzarja a beszivott levegő utjat ezzel növeve a teljesítményt. jah nem 😂🤣
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak