Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák
Stef2019-09-05 21:57:37 // 1267
Szvsz ez az "Erőforrás alternatívák" topik, tehát pont jó helyen vagyok! :)
Stef2019-09-05 21:55:06 // 1266
Bocs, tényleg elírtam 12000km / év.
Így van: vagy az elején drága és utána lesz egyre olcsóbb, vagy az elején olcsóbb és az évek során lesz egyre drágább. Mindenki eldöntheti melyik kedvezőbb, mennyi ideig akarja megtartani az autót.
Így van: vagy az elején drága és utána lesz egyre olcsóbb, vagy az elején olcsóbb és az évek során lesz egyre drágább. Mindenki eldöntheti melyik kedvezőbb, mennyi ideig akarja megtartani az autót.
Piritu - 1.000.0002019-09-05 21:49:27 // 1265
Azért korszerűségben, szolgáltatásban, presztízsben más kategória a lowcost megoldással...
...onnan indultunk hogy a volt cartárs új autót vett és a villany mellett döntött (megindokolta)
Egy Alfának se sok értelmét látják sokan, nem is a legjobban fogyó autó a statisztika szerint :-)
...onnan indultunk hogy a volt cartárs új autót vett és a villany mellett döntött (megindokolta)
Egy Alfának se sok értelmét látják sokan, nem is a legjobban fogyó autó a statisztika szerint :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-05 21:38:12 // 1264
Tedd azt baromság az egész eszmefuttatásod....
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-05 21:36:00 // 1263
Erről beszélek... de mindig jönnek az elméletekkel... mi ingyé töltöttük az előzőt azaz évi 240e spórlóltunk plusz a súlyadót viszont a bizti dupla annyi volt, egy új plugin vagy akármi ami normális 10-11 milla... rohadt sok, ezzel a fogyival azaz a havi 20e költséggel 20 év mire utoléri... ahhh
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-05 21:30:25 // 1262
A kérdés ott kezdődik, hogy 12millás autónak elővárosi/városi közlekedésre ugyan mi értelme? Másra ugye teljesen alkalmatlan, ezt tegnap is megfigyeltem az M3-mon. Vajon véletlen, hogy használt egyszerű vasakkal van tele az út reggelente pluwz Daciak, Vitarak, Tipok Fabiak stb? Egy Giulietta-t kigurítassz 5.5-ért és egy jobban használható autód van, kevesebb kezdeti beruházással, kb egál végeredménnyel. És egy olyan autóban ültél, ami elmegy veled bárhova 100-nál gyorsabban is. Ne a Giulia-hoz akard anyagilag hasonlítani, mert nem egy liga. Méretben és műszaki tartalomban sem (értsd futómű, karosszéria felépítés). Ha ennél is olcsóbban akarod megúszni az autózást, Dacia. Vagy használt autó kicsi km-rel. Az emberek nem hülyék, valahogy nincs tele az út i3-mal. Pár szöszi anyuka lődörög ilyennel, apu meg megy a Lexussal vagy Mergával :-)
Nekem a városi autóm 2milla+üzemanyagba van 8 év alatt. Úgy hogy kb 800e hobbi célú ráköltés. 450-ért vettem, pont ennyiért el tudnám adni most. Hol érné meg 12-13 milliót ugyanezen funkció betöltése, ezt nem látom. Mik az előnyök?
Nekem a városi autóm 2milla+üzemanyagba van 8 év alatt. Úgy hogy kb 800e hobbi célú ráköltés. 450-ért vettem, pont ennyiért el tudnám adni most. Hol érné meg 12-13 milliót ugyanezen funkció betöltése, ezt nem látom. Mik az előnyök?
Stef2019-09-05 21:29:08 // 1261
Hát baj az tényleg van! Kérlek olvass figyelmesebben és próbáld értelmezni! Ennyi sületlenséget mint amit ma ideírtál már rég nem hallottam! :)
Ne haragudj de jobban járunk ha mostantól teljesen figyelmen kívül hagyom a megnyilvánulásaidat...
Ne haragudj de jobban járunk ha mostantól teljesen figyelmen kívül hagyom a megnyilvánulásaidat...
Piritu - 1.000.0002019-09-05 21:22:22 // 1260
A céges Golffal számolgattam pár hete. A villanyautó pont a duplája a vele egyező teljesítményű benzines Golfnak. A 6-7milliós különbséget sohasem hozza vissza, még az állami támogatással sem.
Piritu - 1.000.0002019-09-05 21:17:10 // 1259
Bocs, de nekem ez nem adja ki a matekot:
"Üzemanyag: 8év * 1200km/év * 400Ft/l = 3.840.000.-Ft"
(gondolom 12000 km/év akar lenni)
A Giuliettával 163ezer km-re tankoltam 3.762ezret és ebben sok német/olasz/francia üzemanyag is volt. 22,44 Ft/km volt az üzemanyagköltség.
8év *12000 km/év/100*6l/100km*400Ft/l= 2.304.000 - Ft
legyen 7 a fogyi, akkor
8év *12000 km/év/100*7l/100km*400Ft/l= 2.688.000 - Ft
villany:
8év*12000km/év/100*13kWh/100km*38 Ft= 474.240 Ft
A lényegen nem változtat nagyot, vagy az elején ruház be az ember vagy később több év alatt apránként. Egyszer kiegyenlítődik.
Gratula a kedvezményhez :-)
"Üzemanyag: 8év * 1200km/év * 400Ft/l = 3.840.000.-Ft"
(gondolom 12000 km/év akar lenni)
A Giuliettával 163ezer km-re tankoltam 3.762ezret és ebben sok német/olasz/francia üzemanyag is volt. 22,44 Ft/km volt az üzemanyagköltség.
8év *12000 km/év/100*6l/100km*400Ft/l= 2.304.000 - Ft
legyen 7 a fogyi, akkor
8év *12000 km/év/100*7l/100km*400Ft/l= 2.688.000 - Ft
villany:
8év*12000km/év/100*13kWh/100km*38 Ft= 474.240 Ft
A lényegen nem változtat nagyot, vagy az elején ruház be az ember vagy később több év alatt apránként. Egyszer kiegyenlítődik.
Gratula a kedvezményhez :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-05 21:09:29 // 1258
Jah akkor miért nem hasonlítjuk a QV-hez sokkal jobban megéri :)))))) Ahhhh van itt baj
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-05 21:07:50 // 1257
Tudod minek a kategóriája az a trampli fos? Talán az új vitara de szerintem még az is jobban felszerelést és nagyobb... na nézzük a számítás, 5.5 milla az új ára, az autó 5.6 litert eszik vegyesben, az olajcsere márkaszervizben 45e...tudod mikor térül meg ingyen töltéssel is? Segítek, soha ezért nem vettünk másod autónak plugint meg elektromosat sem... jah meg azért rakosgass félre egy kis pénzt, mert bizony ott is lesz kiadás, inverter, töltő, váltó, hátsó féknyergek stb, stb
Kazes☻2019-09-05 21:04:54 // 1256
Szvsz jobban jársz, ha keresel magadnak egy bömös fórumot! :D
Stef2019-09-05 21:04:40 // 1255
Nem! Egy villanyautó megtérülését hasonlítjuk egy benzineshez!!! :)
Olvasod egyáltalán amit írok? :)
Olvasod egyáltalán amit írok? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-05 20:55:02 // 1254
Most szivatsz? Egy I3-at hasonlítunk egy Giuliahoz? :))))
Lev2019-09-05 20:45:48 // 1253
Akkor az valóban egyedi árkedvezmény volt :)
Stef2019-09-05 20:32:23 // 1252
...de annyit elárulhatok, hogy egy vastagon extrázott 2.0 B-Tech volt... :)
Stef2019-09-05 20:30:59 // 1251
Ez már mindkét autó esetében a kialkudott ár! Tekintettel az egyedi árkedvezményre amit az Olasz Autók Házánál kaptam, nem szivesen árulnám el az eredeti listaárat! :)
Piritu - 1.000.0002019-09-05 20:26:56 // 1250
Amiből kapásból le lehet alkudni bő 20%-ot :-)
Stef2019-09-05 20:17:03 // 1249
Elírtam: Konfigurált Giulia ára: 12.173.480 - Ft
Stef2019-09-05 20:14:42 // 1248
Látom nagyon beragadt ez a "soha, sehol nem térül meg"! :)
Abban igazad van, ha az autó teljes árát nézzük, akkor nekem magánszemélyként aki évi 10e km-t megy, soha nem térül meg az ára (illetve megtérül kb 20 év alatt a lenti számítás szerint). Mivel azonban a Giulia ára sem térült volna meg, ezért összehasonlítottam 8 évre vetítve a 2 autó várható költségeit.
Konfigurált Giulia ára: 12.733.480 - Ft
Konfigurált i3 ára: 13.973.828.- Ft
Itt felszisszen mindenki, hogy mekkora hülyeség ezért a gnóm izéért ennyit kifizetni (1.8M Ft-tal drágább mint egy jól felszerelt Giulia!!!)
Feltételezhetném hogy az elkövetkezendő 8 évben maradnak ingyenes töltőállomások (jellemzően a lassú töltők), de ezt figyelmen kívül hagyva azzal számolok hogy 8 éven keresztül otthonról a normál elmű-s tarifával töltöm az autót, más költségem nincsen.
Giulia:
Üzemanyag: 8év * 1200km/év * 400Ft/l = 3.840.000.-Ft
Olajcsere: 8év * 80.000,-Ft = 640.000.-Ft
Vezérlés (komplett) : 1 * 250.000.-Ft (6 évente a szerviz szerint)
Fék (komplett) : 2 * 200.000.- Ft = 400.000. Ft (4 évente a szerviz szerint)
Mivel nem kell fizetős helyen parkolnom, ezért az évi kb 100.000. Ft-ot amit elkölthetnék parkolójegyekre, bérletre, nem számolom fel a Giuliához sem!!!
i3:
Töltés otthon elmű tarifával: 8év * 12000km/év * 13kWh/100km fogyasztás * 38Ft/kWh elmű ár = 592.800,- Ft (ami persze már most jóval kevesebb, hiszen egész idáig, és még egy jó ideig "ingyen" töltöttem)
Tehát 8 év alatt a Giulia árához még hozzáadhatok 5.130.000.-Ft-ot, míg az i3 árához hozzáadhatnék 592.800.- Ft-ot.
Tisztán látható, hogy 8 év alatt a villanyos 4.5M Ft megtakarítást hoz a benzineshez képest, így a Giulia kezdeti 1.8M Ft-os árelőnye már a 3. év után megtérül a villanyosnál!
Ettől függetlenül persze még mindig drága, de aki nem tudja megfizetni, az ne vegyen Giuliát se, és i3-at se! :)
Abban igazad van, ha az autó teljes árát nézzük, akkor nekem magánszemélyként aki évi 10e km-t megy, soha nem térül meg az ára (illetve megtérül kb 20 év alatt a lenti számítás szerint). Mivel azonban a Giulia ára sem térült volna meg, ezért összehasonlítottam 8 évre vetítve a 2 autó várható költségeit.
Konfigurált Giulia ára: 12.733.480 - Ft
Konfigurált i3 ára: 13.973.828.- Ft
Itt felszisszen mindenki, hogy mekkora hülyeség ezért a gnóm izéért ennyit kifizetni (1.8M Ft-tal drágább mint egy jól felszerelt Giulia!!!)
Feltételezhetném hogy az elkövetkezendő 8 évben maradnak ingyenes töltőállomások (jellemzően a lassú töltők), de ezt figyelmen kívül hagyva azzal számolok hogy 8 éven keresztül otthonról a normál elmű-s tarifával töltöm az autót, más költségem nincsen.
Giulia:
Üzemanyag: 8év * 1200km/év * 400Ft/l = 3.840.000.-Ft
Olajcsere: 8év * 80.000,-Ft = 640.000.-Ft
Vezérlés (komplett) : 1 * 250.000.-Ft (6 évente a szerviz szerint)
Fék (komplett) : 2 * 200.000.- Ft = 400.000. Ft (4 évente a szerviz szerint)
Mivel nem kell fizetős helyen parkolnom, ezért az évi kb 100.000. Ft-ot amit elkölthetnék parkolójegyekre, bérletre, nem számolom fel a Giuliához sem!!!
i3:
Töltés otthon elmű tarifával: 8év * 12000km/év * 13kWh/100km fogyasztás * 38Ft/kWh elmű ár = 592.800,- Ft (ami persze már most jóval kevesebb, hiszen egész idáig, és még egy jó ideig "ingyen" töltöttem)
Tehát 8 év alatt a Giulia árához még hozzáadhatok 5.130.000.-Ft-ot, míg az i3 árához hozzáadhatnék 592.800.- Ft-ot.
Tisztán látható, hogy 8 év alatt a villanyos 4.5M Ft megtakarítást hoz a benzineshez képest, így a Giulia kezdeti 1.8M Ft-os árelőnye már a 3. év után megtérül a villanyosnál!
Ettől függetlenül persze még mindig drága, de aki nem tudja megfizetni, az ne vegyen Giuliát se, és i3-at se! :)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-05 16:33:17 // 1247
így van egyet értek, egyben nem a villany városban sem jó, mert soha nem hozza vissza az árát...
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-05 15:07:02 // 1246
Megszűnni szerintem sem fog, kérdés, ha eladják, annak mi lesz a vége. Attól tartok, hogy ami eladásilag jó, az az Alfás "kemény magnak" nem fog tetszeni. Szóval nekünk így jó. Talán most a legjobb. Kifinomult egyedi, műszakilag igényes gépet vehet aki Alfás akar lenni. Aki nem, az meg úgyis használati tárgyat vesz sok kütyüvel, funkcióval, pont letojja a műszaki igényességet. Ez a vásárók 95%-a..
A villany meg városba jó :-) Másra ép ésszel indokolhatatlan. Gazdaságilag pedig sehogy sem indokolható, szóval érzelmi döntés, mint az Alfázás. :-)
A villany meg városba jó :-) Másra ép ésszel indokolhatatlan. Gazdaságilag pedig sehogy sem indokolható, szóval érzelmi döntés, mint az Alfázás. :-)
Stef2019-09-05 14:49:29 // 1245
Teljesen igazad van! Szégyellem is magam. Szívesebben vettem volna egy elektromos vagy egy hibrid Alfát, de épp nem volt raktáron... :)
Kazes☻2019-09-05 14:27:18 // 1244
Látod ebből is az derül ki, hogy neked is inkább hűen állítólagos rajongásodhoz, Giuliát kellett volna venned egy offfos helyett... és akkor még ezen döntésed sem kellene itt jónak beállítani, védelmezve az elektronokat. :D
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-05 13:48:08 // 1243
előbb adják el, mint hogy megszűnjön... már rég ezt kellett volna tenniük
Stef2019-09-05 13:46:03 // 1242
Értem amit mondasz, nyilván egy Alfásnak annál jobb/excluzivabb az autója minél kevesebb van belőle az úton. Viszont ha egyszer azt mondják hogy ez a típus (sőt márka) alig fogy, és az eladások évről évre feleződnek, akkor meg fog szűnni a gyártás. Nem a Giuliáé, hanem az Alfa Romeoé globálisan!
Azt tudjuk, hogy kimondva, kimondatlanul a 3-as BMW az elsődleges vadászterülete a Giuliának. Azt valljuk/hisszük, hogy hogy mindenben jobb annál! De akkor nézzük meg a 3-as számait is ugyanúgy mint a Giuliáét!
Azért mert kevesebbet adnak el a Giuliából és ezzel neked jobb lesz szerinted, az hosszútávon tévedés, és az Alfa Romeo a megszűnés határán táncol... :(
Azt tudjuk, hogy kimondva, kimondatlanul a 3-as BMW az elsődleges vadászterülete a Giuliának. Azt valljuk/hisszük, hogy hogy mindenben jobb annál! De akkor nézzük meg a 3-as számait is ugyanúgy mint a Giuliáét!
Azért mert kevesebbet adnak el a Giuliából és ezzel neked jobb lesz szerinted, az hosszútávon tévedés, és az Alfa Romeo a megszűnés határán táncol... :(
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-05 13:12:49 // 1241
Eddig sem vettek sok Alfát ezután sem fognak... nem is bánom a vegyenek csak más márkát :D
Szép tábla a Suzuki meg tavaly 171885 autót adott el egymaga, egy gyártó és akkor hol a többi? :DDDD
Szép tábla a Suzuki meg tavaly 171885 autót adott el egymaga, egy gyártó és akkor hol a többi? :DDDD
Stef2019-09-05 12:59:02 // 1240
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-05 12:52:33 // 1239
jah az éves 85 millió eladott autóhoz képest jelentős ... 5% sincs :DDDDDDDD
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-05 12:34:51 // 1238
utána javítottam, hogy júliusban ... egyébként a magyar piacon sincs bővülés még plug in hibridben sem... no para ki fog pukkadni az a lufi drága szar mindegyik :P
Stef2019-09-05 12:31:25 // 1237
Ugyanabból a cikkből fél mondattal odébb: "de éves összevetésben így is messze erősebb lesz az idei villanyautós piac a tavalyinál."
Stef2019-09-05 12:29:34 // 1236
Ja, hogy volt egy hónap, amikor kevesebbet adtak el, mint előző év ugyanazon hónapjában! :)
De közben (ugyanabból a cikkből):
"Az idei első hét hónapban globálisan 35 százalékkal nőtt az elektromos autók eladása éves összevetésben.
A Sanford C. Bernstein szakértői azzal számolnak, hogy tavalyhoz képest 23-48 százalékkal több, 2,4-2,9 millió elektromos autót adnak el világszerte."
Azért ez nem ugyanaz mint amit írtál! ("lassan kipukkad ez a lufi idén már kevesebb elektronyos fogyott eddig, mint tavaly...")
De közben (ugyanabból a cikkből):
"Az idei első hét hónapban globálisan 35 százalékkal nőtt az elektromos autók eladása éves összevetésben.
A Sanford C. Bernstein szakértői azzal számolnak, hogy tavalyhoz képest 23-48 százalékkal több, 2,4-2,9 millió elektromos autót adnak el világszerte."
Azért ez nem ugyanaz mint amit írtál! ("lassan kipukkad ez a lufi idén már kevesebb elektronyos fogyott eddig, mint tavaly...")
Stef2019-09-05 12:25:59 // 1235
Az elektromos autók terjedésének egyik legnagyobb gátja, a krónikus akku gyártási kapacitás hiány. A Tesla hiába gyárt önmaga mindent, így sem képes annyi akkut gyártani mint amennyit el tudna adni. Egy európai autógyár esetében pedig még nagyobb a kiszolgáltatottság. Jelenleg a Teslan kívül mindenki külsős kínai/koreai cégektől veszi az aksikat ilyen/olyan minőségben. Legutóbbi példa jól mutatja a kiszolgáltatottságot, mikor a VW bejelentette a terveit egy Gigafactory felépítésére (amihez a koreai SK innovation-el szövetkezett volna), mire a jelenlegi aksi beszállítója az LG azonnal megfenyegette hogy ebben az esetben másnaptól nem szállít egy db cellát sem nekik. A VW kénytelen volt visszalépni... Azóta is csak az igérgetés megy hogy majd 2025-re így meg úgy...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-05 12:21:46 // 1233
Stef2019-09-05 11:57:01 // 1231
Dobsz egy linket? Kiváncsi vagyok... :)
RomeoOne2019-09-05 11:50:58 // 1230
Egyébként egy ismerősöm rendelt egy Tesla Model X P100D-t. Április 22-e volt a 3. szállítási dátum, amit ígértek neki. Azóta nem beszéltem vele, de tegnap ráírtam.
Azt mondta üljek le: Még mindig nem szállították le a kocsiját...
Azt mondta üljek le: Még mindig nem szállították le a kocsiját...
RomeoOne2019-09-05 11:45:00 // 1229
Itt: The fully electric Porsche Taycan accelerates 0-90-0 mph on the USS Hornet
41 sectől van a gyorsulás. Teljesen más, mint egy rendes autó, de azért menő hangja van ennek a launch controlnak is az elején. Lehet, hogy majd a jövő gyerekei már ettől fognak beindulni, nem egy V8 üvöltéstől.
De egyébként szerintem is meg fogja találni a határait a villany hamarosan és hiába a túlzott hype, az eredmények elmaradnak.
41 sectől van a gyorsulás. Teljesen más, mint egy rendes autó, de azért menő hangja van ennek a launch controlnak is az elején. Lehet, hogy majd a jövő gyerekei már ettől fognak beindulni, nem egy V8 üvöltéstől.
De egyébként szerintem is meg fogja találni a határait a villany hamarosan és hiába a túlzott hype, az eredmények elmaradnak.
RomeoOne2019-09-05 11:45:00 // 1228
Itt: The fully electric Porsche Taycan accelerates 0-90-0 mph on the USS Hornet
41 sectől van a gyorsulás. Teljesen más, mint egy rendes autó, de azért menő hangja van ennek a launch controlnak is az elején. Lehet, hogy majd a jövő gyerekei már ettől fognak beindulni, nem egy V8 üvöltéstől.
De egyébként szerintem is meg fogja találni a határait a villany hamarosan és hiába a túlzott hype, az eredmények elmaradnak.
41 sectől van a gyorsulás. Teljesen más, mint egy rendes autó, de azért menő hangja van ennek a launch controlnak is az elején. Lehet, hogy majd a jövő gyerekei már ettől fognak beindulni, nem egy V8 üvöltéstől.
De egyébként szerintem is meg fogja találni a határait a villany hamarosan és hiába a túlzott hype, az eredmények elmaradnak.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-05 11:33:15 // 1227
a júliusi hónapban :DDD Ahogy veszik le róluk a támogatást úgy csökken az eladás :P
Stef2019-09-05 11:20:43 // 1226
Ezt a butaságot hol olvastad? :)
tdemeter2019-09-05 11:17:50 // 1225
Én azért bedobtam volna bele egy hanggenerátort. De amúgy meggyőző.
Van egy olyan videó, amiben csak a gép hangja és a szél zaja hallatszik. Elképesztően fura
Van egy olyan videó, amiben csak a gép hangja és a szél zaja hallatszik. Elképesztően fura
RomeoOne2019-09-05 11:06:58 // 1223
Most nézem, hogy itt a 26 gyorsulásnál nincs kihangsúlyozva a lényeg. Vagyis hogy más villannyal ellentétben, ennek sokadik gyorsulársa is alig csökkent a teljesítménye.
RomeoOne2019-09-05 11:05:32 // 1222
Hát egy Porsche-re nem mondanám, hogy lófingot sem ér.
"Az olaszországi Nardoban lévő versenypályán extrém melegben (a csúcson a levegő 42, az aszfalt 54 fokos volt) 24 óra alatt 3425 kilométert tett meg az autó, bármilyen probléma nélkül. A Taycant 195-215 kilométeres sebességgel hajtották, az autóval csak a töltések és a pilóták cseréjének idejére álltak meg.
Július végén egy kifutópályán 26 egymást követő alkalommal gyorsult 0-ról 200-ra. A teszt alatt a 0-200-as gyorsulás átlagosan kevesebb, mint 10 másodpercig tartott.
A 20,6 kilométeres Nordschleifén egy új rekordot is felállított a Taycan, 7:42 perces eredménnyel..."
Itt a Porsche új elektromos sportautója - portfolio.hu
Azért jelzésértékű, hogy ezt már megfuttaták a Nürburgring-en is. A Tesla meg a többi villany hozza mindig az irreleváns eredméyneit, hogy egy gokart pályán lenyomja a Model 3 Performance a 458 Italia-t, de egy rendes pályán nem merik megfuttatni a kocsijukat.
"Az olaszországi Nardoban lévő versenypályán extrém melegben (a csúcson a levegő 42, az aszfalt 54 fokos volt) 24 óra alatt 3425 kilométert tett meg az autó, bármilyen probléma nélkül. A Taycant 195-215 kilométeres sebességgel hajtották, az autóval csak a töltések és a pilóták cseréjének idejére álltak meg.
Július végén egy kifutópályán 26 egymást követő alkalommal gyorsult 0-ról 200-ra. A teszt alatt a 0-200-as gyorsulás átlagosan kevesebb, mint 10 másodpercig tartott.
A 20,6 kilométeres Nordschleifén egy új rekordot is felállított a Taycan, 7:42 perces eredménnyel..."
Itt a Porsche új elektromos sportautója - portfolio.hu
Azért jelzésértékű, hogy ezt már megfuttaták a Nürburgring-en is. A Tesla meg a többi villany hozza mindig az irreleváns eredméyneit, hogy egy gokart pályán lenyomja a Model 3 Performance a 458 Italia-t, de egy rendes pályán nem merik megfuttatni a kocsijukat.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-05 10:52:26 // 1221
lassan kipukkad ez a lufi idén már kevesebb elektronyos fogyott eddig, mint tavaly...
Kazes☻2019-09-05 10:50:54 // 1220
És tényleg! :P Tök mindegy mi az, ha lófingot sem ér... :)
RomeoOne2019-09-05 10:47:42 // 1219
Tegnap jött ki a Porsche Taycan és tényleg egy fos Hondát dobsz be ide inkább? :O :DDD