Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Kócosw2021-01-10 07:52:11 // 2917
kis korrektur mert ugy nez ki nagyon reggel volt :)
Kina ugrásszerű technikai fejlődésének egyik nagy fellenditője a bolond nyugat telhetetlensége.
Kócosw2021-01-10 07:01:52 // 2916
meg ne felejtsen senkinel egy dolgot. Kina ugrásszerű technikai fejlődésének egyik nagy fellenditője a bolond nyugat telhetetlensége lökte meg. Azáltal hogy a gyártást szinte kivétel nélkül minden nagy gyártó elvitte kínába, ezáltal on top megkapta a tobb evtizedes know how t ami nyugaton megvolt. Ergo a nyugat nem lat tovabb az orranal es nem gondolt bele mekkora önhól lőhet illetve lő a pillanatnyi rövidtávon kimagaslo gazdasági eredmenyekert.
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-09 23:55:41 // 2915
Igen, így van. Járok ki oda, látom milyen ütemben fejlesztenek ki kb bármit. Az ipari kultúrájuk még nincs olyan szinten mint az Európai, de jönnek fel, szerzik meg a tudást és komoly minőséget gyártanak a darabszám miatt töredék áron. A villanyautózást ők viszik, mert a háttér technológiákban már előrébb vannak. Nem feltétlen kutató intézet szinten, mert az sok van errefelé is, okos emberekből itt sincs hiány . De tömeggyártásba ők viszik az új technológiákat. Ez nagyon drága játék, ők beletolják és nyernek vele.
Kazes☻2021-01-09 22:33:26 // 2914
Pontosabban a 2852. hsz.




rosszat másolt a teló 🙄
Kazes☻2021-01-09 22:17:38 // 2913
319. hsz. pl. 🙂
carver2021-01-09 22:14:50 // 2912
A kínaiak már most élen járnak az elektromos autózásban... elolvastam Karotta cikkét amit Giuntini linkelt be, már 2 kínai villanyautós cég is ott van a legértékesebb cégek között.

"A csíkok között egyébként nemcsak a Tesla érdekes. Az 5. helyen található NIO kínai villanyautógyár grafikonja két éve még egyszerűen nem létezett, nem volt sehol, és ma értékesebb, mint a GM vagy a Daimler."

Több európai autógyár (még németek is) szövetkeznek a kínaiakkal, mert már előttük járnak, a CATL már most az elektromos autók jelentős részéhez szállít akkukat.

És már fikázni sem lehet lassan a kínai minőséget és az sem igaz hogy csak a tömeggyártáshoz értenek. Ugyanaz lesz mint japánban a nyolcvanas években. Nemrég vettem egy kínai high-end audio cuccot, úgy szól ötödáron mint a milla fölötti régi nagy cégek készülékei. És ezt nem (csak) én mondom hanem a világ mérvadó legendái...
Kócosw2021-01-09 22:02:56 // 2911
aggodiknme megvan neki mondva. azért mert ugye igy a kisembert lehet a kasszahoz kerni mindenert. Az autoiparon kívüli ipati oriasok akik meg okadjak ki a co2 őt sirva rohognek a markukba...
Kócosw2021-01-09 22:00:14 // 2910
ugy ahogy mondod, mé értek én veled megint egyet 🤣😂
Zsolt1552021-01-09 21:38:27 // 2909
Viszont ha egy repülőgépben rágcsálóra való jeleket találnak - vagy meg kívánják védeni, hogy szétrágják a vezetékeket -, akkor pár kg szárazjeget raknak a repülőbe, és becsukják az ajtót.
Majd a végén kiszellőztetik a gépet, amiből a CO2 megint a levegőbe kerül.

:-))
Piritu - 1.000.0002021-01-09 21:00:35 // 2908
Cserébe eddig a repülési tilalommal ennek a többszörösét "megspóroltuk" :-)
Zsolt1552021-01-09 20:50:54 // 2907
Csak egy gondolat a CO2-dal kapcsolatosan. Minden politikus "aggódik" a CO2 kibocsátásért klímaváltozásért, meg azért mert az autók CO2 kibocsátása tönkreteszi a légkört, elveszi Greta gyerekkorát, stb, stb,....

Érdekes, hogy most van ez a Covid-19 vírus, rögtön milyen jól jön CO2, amikor a vakcinát extrém alacsony hőfokon (~70-75Celsius fok) kell szállítani.
Ilyenkor nem gond, szárazjég a hűtést úgy valósítja meg, hogy a környezetéből felvett hő segítségével elolvad és légkörbe jut?
Vagy van jó CO2 és nem jó CO2?

Amikor ahhoz, hogy a Földön mindenhová eljusson 10 milliárd dózis a Covid-19 vakcinákból, körülbelül 200 000 raklapra, 15 millió hűtődobozra és 15 000 repülőútra lesz szükség?
Vagy ez "csak" kettős mérce?

Egy 800×600×438mm-es (vagy ha jobb, akkor egy 80×60×44 cm) méretű hőszigetelt szállítóládába 50 kg(!) szárazjég szükséges.
15 millió ilyen ládával számolva ~750.000 tonna.
A 15.000 repülőút és az egyéb szállítás során kibocsátot CO2-t nem is kalkulálva.
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-09 19:52:51 // 2906
A prémium az egyik vonal. A nagyon nagy mennyiségű gyártás a másik. Abban viszont Kína a verhetetlen játékos, ha olcsó is lesz a villanyautó, gyanús hogy sok sok kínai márkával fogunk megismerkedni.
Zsolt1552021-01-09 19:51:30 // 2905
"... Az roggyanthatja meg a Teslát ha jön egy gyökeresen új technológia (olcsóbb, nagyobb hatótávolságú, gyorsabban tölthető stb) és ők nem tudnak elég gyorsan átállni. ..."

Enrico Galliera, a Ferrari kereskedelmi vezetője megerősítette a cég álláspontját, miszerint nem fognak 2025-ig elektromos autót gyártani. Úgy gondolják, hogy a technológiának még szüksége van pár évnyi fejlődésre ahhoz, hogy az megfelelően tovább tudja vinni a „márka örökségét”.

"... Galliera elmondta, hogy szerintük az akkumulátortechnológia egyszerűen még nem elég fejlett egy általuk elképzelt supercar-hoz. Bíznak abban, hogy az elkövetkezendő öt évben olyan mértékű lesz a változás, hogy az megfelelő legyen a Ferrari számára. ... "
Erhard 242 (Pure Energy)2021-01-09 19:20:58 // 2904
Hát persze, mivel van az hülye aki kiad 2x annyit egy ugyan olyan szarért csak mert státusz szimbólum :))))
carver2021-01-09 19:08:26 // 2903
ha nem lenne az akku már most is többet keresne, kevesebb alkatrész, egyszerűbb összeszerelés...

Ettől tartanak a nagy autós nemzetek hogy a munkahelyek jelentős %-a meg fog szűnni az elektromos autóval...
carver2021-01-09 19:01:16 // 2902
Az Apple is Samsung kijelzővel adja az iPhone-t valahogy mégis elég szép nyereséget csinál....

Ezért érdemes prémium gyártónak lenni tök mindegy hogy napszemüveg, porszívó vagy autó. Beleteszel 30%-kal több kutatásfejlesztést 30%-kal több anyagot és szorzod az árat kettővel. Csak oda valahogy le kell jutni, ahhoz meg kevesen értenek.
Liquid2021-01-09 18:25:51 // 2901
"Azt meg ne felejtsük el hogy ha 10 éve 4 millába került egy kisautó most meg 5 milla akkor annak lement az ára, mert 10 év alatt több mint 27% volt az infláció..."
Én azt látom hogy 2019 végén 3misi volt egy új miniautó, most meg 4+, függetlenül az inflációtól, ez az EU-s büntetések miatt van, netto.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-01-09 17:18:49 // 2900
Lehet az infláció 27% a fizetések meg ugyan annyi 5 éve...akkor még is csak emelkedett 25%ot :)))))
Erhard 242 (Pure Energy)2021-01-09 17:16:57 // 2899
Nagyon nem jó példa pl a szifon eddig 80%ban Samsung volt ugye a mellé az érzés az ár X2 :)))) ott sem olcsóbb semmi sőt....
Kócosw2021-01-09 16:59:31 // 2898
csaknazt felejted el hogy a platformos epitesi mod miatt akár olcsobb is lehet az előállítás, ergo megiscsak többet keres a gyár 😉
carver2021-01-09 16:03:56 // 2897
a Teslát nem hatja meg az akkuárak csőkkenése mert egyenlőre élenjárnak akkutechnológiában, és az Applehez hasonlóan a termékeikhez társított prémium/egyedi/jövőbemutató stb érzés (na meg a valódi versenyképes alternatíva hiánya) eladja ugyanazt vagy rosszabb minőséget magasabb áron.

Az roggyanthatja meg a Teslát ha jön egy gyökeresen új technológia (olcsóbb, nagyobb hatótávolságú, gyorsabban tölthető stb) és ők nem tudnak elég gyorsan átállni.

Illetve az mindenképp fájni fog nekik mert rohadt sokat invesztáltak a lithium ionos technológiába...
carver2021-01-09 15:46:33 // 2896
Akkor mehetnek majd lefelé az árak...
carver2021-01-09 15:45:23 // 2895
Nem vagyok közgazdász, megpróbálom a józan eszemet használni...

most egy pillanatra felejtsük el hogy nem tudom mivel fog menni az a sok villanyautó amit el akarnak adni és nem is látom hogy erre valami elképzelés lenne.

De koncentráljunk a villanyautók árára. Azért qvadrágák az eautók, mert eddig az autógyártók többsége (leszámítva a Teslát és a VW-t) csak azért gyártott eautót mert azt hiszik ez is valami múló szeszély, azt viszont tudják - mert azt egyszerű kiszámolni - hogy qvára nem éri meg nekik.

Mindaddig amíg meg nem közelíti meg az elektromos autók haszonkulcsa a hagyományosakat addig le is fognak nyelni minden támogatást különben kirúgják őket a részvényesek és nem lesz milliárdos bónusz sem.

Nade ha lesz már sok gyártó aki nyereségesen tud villamost gyártani akkor hirtelen elkezd érdekes lenni hogy ki tud többet eladni, mert akkor már érdekeltek lesznek a mennyiségben is... Akkor mehetnek majd lefelé a költségek - legalábbis amennyire a nyereségük meg a kereslet megengedi.

Azt meg ne felejtsük el hogy ha 10 éve 4 millába került egy kisautó most meg 5 milla akkor annak lement az ára, mert 10 év alatt több mint 27% volt az infláció...
Kócosw2021-01-09 11:14:06 // 2894
ez most meglepett. jah nem 😂
Erhard 242 (Pure Energy)2021-01-09 10:41:40 // 2892
Ez így van semmi sem lesz olcsóbb pl a GLS sem csökkentette a fuvardíjat pedig ugye nem 440ft a nyál...ezek a csökkentések a vállalkozókat segítik ...
Kócosw2021-01-09 10:37:26 // 2891
szép uj vilag... Kerdes munka nélkül ki tudja megfizetni a kocsik árát...
Zsolt1552021-01-09 10:16:06 // 2890
Azért fizetsz többet egy termékért, mert benne van a fejlesztési költség. A végén olyan szintre jut a gyártó, hogy mindent automatizál, és már nem - vagy csak alig - kellenek emberek a gyártáshoz.

Lényegében azért fizetsz többet, hogy megszűnjön a munkahelyed vagy valaki másnak, miközben a gyártónak maximalizálni tudod a nyereségét.

:-))
Kazes☻2021-01-08 20:38:01 // 2889
Nem keverek semmit sehova... csak ennyi a lényeg, hogy nemigen lesz csak úgy olcsóbb semmi, sőt...
Kócosw2021-01-08 16:37:34 // 2887
ezzel majd egy dolog felé fogják terelni a vilagot.Abba hogy eselyed nem lesz autot egyben kp ban kifizetni, használtba se... Mert mire hazsnaltan megveszed annyit kell költeni kb egy akkupakkra hogy mar majd arra kell a plusz pénz hitelből...
Meg en tovabbra is kivancsi leszek a megnovekvő energiaigeny okozta dolgokra a jovőben. Ha ugye jon a "jo világ" es mindenki ugye azt vesz amit akar, illetve amit tud mert meg nem tiltottak be. Mert ugye szabad piacon azt lehet valaszolni amit szabad mert az okosok megmondtak hogy ez a jo akkor ez a jo....
Liquid2021-01-08 16:01:32 // 2886
Hiába próbálod ide keverni, nagyon más történet :) Vannak dolgok amik olcsóbbak tudnak lenni, akár áfacsökkentéskor is, a parízer nem olcsóbb lett, hanem nem lett drágább. Ebből kell kiindulni.
Viszont ha annyi 1$-om lenne, ahányszor az összes villanyfan elmondta, hogy majd olcsó lesz ám majd, ha olcsó lesz az aksi, milliárdos lennék :)
De valahogy nem lesz az, miért is lenne, most hogy már sikerült feltornászni minden autó árát az amúgy qurvadrága villanyosok szintkére, meg szét vannak szivatva az autógyárak, nyilván nem lesz olcsóbb...
Kazes☻2021-01-08 15:54:46 // 2885
Ja, nem erre gondoltam... azt hittem te is jársz boltba! :P ;) A húsárunál pl. az áfacsökkentés... vagy a kenyér ára jó terméskor, csökkenő ü.a. áraknák is csak felfelé megy... legalábbis semmi nem jut el a vevőkhöz, ahogy a mostani témában az aksik csökkenő ára sem. Ennyi.:)
Liquid2021-01-08 15:49:46 // 2884
nem, de ott van alternatíva nem kell megvenned a Cibetmacska-kávét, van mondjuk Pellini, meg Segafredo sőt Omnia és Bravos is. Egyiket se tiltja be az EU :)
Föckös2021-01-08 15:40:35 // 2883
hűűű én ezt nem értem
Kazes☻2021-01-08 15:32:20 // 2882
Értettem ez alatt, hogy ott sem érzed, amikor csökken valaminek az áfája, vagy bármi összetevője... avagy az üzemanyag ár. :)
Liquid2021-01-08 15:26:39 // 2881
a TeslaCar cikket láttátok? :)
Kócosw2021-01-08 15:12:37 // 2880
csak vidékiesen:
Ezt kő nyomni akko ezt kő nyomni 🤣
Liquid2021-01-08 14:59:19 // 2879
mert? megfelelződött a liszt ára? nemhiszem :)
Kazes☻2021-01-08 14:54:25 // 2878
Ugyanúgy, mint az élelmiszer boltban sem fizetünk kevesebbet... :)
Liquid2021-01-08 14:49:49 // 2877
biztos úgy van, de valahogy nem látszik az autók árán hogy fillérekbe kerül az aksi :)
dyRo2021-01-06 08:24:54 // 2875
Kis késéssel a válasz: senki nem mondta hogy energiát termelünk. Kintről behozzuk. Ez most is működik (hőszivattyú). Mégpedig több energiát hozol be, mint amennyit a rendszer működtetése igényel. Pont az a paradoxon a hagyományos rendszerekben, hogy energiát használsz fel a fűtéshez is, és a hűtéshez is.
Zsolt1552021-01-03 16:46:09 // 2874
Csak úgy érdekességként, a Föld népesedésének az alakulása:

~ 1800 - 1 milliárd fő
~ 1930 - 2 milliárd fő (eltelt: 130 év)
- 1959 - 3 milliárd fő (eltelt: 29 év)
- 1974 - 4 milliárd fő (eltelt: 15 év)
- 1987 - 5 milliárd fő (eltelt: 13 év)
- 1999 - 6 milliárd fő (eltelt: 13 év)
- 2011 - 7 milliárd fő (eltelt: 13 év)
~ 2023 - 8 milliárd fő (várhatóan: 12 év)
~ 2050 - 9,7 milliárd fő (várhatóan: 17 év)

Forrás: KSH

Kíváncsi lennék, hogy ilyen ütemben emelkedő népességet, miként kívánnak ellátni ipari termelés nélkül.
Plusz, hiába csökkentik drasztikusan a káros-anyagkibocsátást, ha egyre több ember használja azokat. Mert a saját kényelméről egyik Levegő Munkacsoportos, de még Gréta sem hajlandó lemondani.
Zsolt1552021-01-03 15:41:36 // 2873
Levegő Munkacsoport --- Gázzal hátramenetben – elfelejtett klímacélok

"... A gáz fosszilis üzemanyag, így a támogatása szembe megy a 2050-es klímacéllal, a nettó zéró üvegházhatású gázkibocsátást elérni szándékozó Európával. ..."

"... Az tény, hogy a szénerőművek a legpusztítóbbak az éghajlatra, és azonnali kiváltásra szorulnak. ..."

Eddig meg azt mondták, hogy a közlekedés az!

Most akkor melyik állításuk igaz? Vagy ők sem biztosak semmiben?
Zsolt1552021-01-03 15:37:34 // 2872
Az árfolyamokat sem szokták. :-)))
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-29 13:53:35 // 2871
Szerintem elsőre az lesz, mint a dízelekkel. Semmi becsülete nem lesz a benzines autóknak. 10 év távlatban azt várom, hogy mumussá válnak, még egyszer lenyomják a torkunkon a 'dízelbotrány' nevű műsort. Közben fokozatosan drágulni fog mindenféle autózás. Várkonyi Gábor blogjában nagyon jó cikkek vannak ebben a témában.
Ha belsőégésűre tétet kéne tenni, akkor a dízelre tenném. Ugyanis a szállítmányozás még 10 év múlva is dízelt használ majd, a többség pedig eddigre már rég elhasználta, lecserélte a kiutált környezetszennyező, rákot okozó mumus dízelét. Benzinesre.
carver2020-12-29 13:08:51 // 2870
Kócosw2020-12-27 06:28:27 // 2869
az csak természetes hogy odateszik majd azt is. 😁
Jogos a meglatasod, csak kerdes milyen uton es milyen aron kerül előállításra 😁
Zsolt1552020-12-26 23:26:20 // 2868
"... senki nem gondolja komolyan hogy megnövekedett igény esetén az áramszolgáltatók nem emelik fel majd az árakat. ..."

Azon kívül azokról a hatalmas adóbevételekről sem fognak lemondani a "zöld"kormányok, amit az autók után befizetnek az emberek.
Senki nem hiheti, hogy a "zöld" környezet miatt, majd nem fognak adót beszedni az elektromos autók után.

A mostani "hagyományos" és az elektromos autók között még az is különbség, hogy elektromos áramot - eltérő mennyiségben - minden ország tud előállítani.
Míg kőolajjal nem mindegyik rendelkezik.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak