Fórum >> Típusok >> Giulia

tdemeter2021-11-24 10:42:00 // 23198
Az az igazság, hogy tavaly, amikor ilyenkor úgy döntöttem, hogy veszek 4 évszakost (már akkor is baromira elegem volt a tárolás+csere+küzdés kombóból) akkor a gumissal beszéltem róla és olyanokat mondott, hogy a családom életével játszom, (meg hasonlókat), amitől teljesen kiakadtam.
Aztán azért is vettem ezt a gumit és egy picit sem bántam meg. A gyári, korábbi GoodYear-t váltottam vele a Nissanon és mondanom sem kell, hogy sokkal sokkal jobb volt annál egész évben. Vízes úton szerintem bármit levert volna. Egyedül tiszta havon nem volt olyan jó mint egy valódi téli, de ott is vállalható volt még.
Szóval én nagyon gondolkozom rajta, hogy a julsion ez lesz az utolsó tél, amikor még kap télit, tavasszal pedig benevezek egy 4 évszakosra.

Épp ma láttam egy videót erről, érdemes megnézni végig a konklúzió miatt.
Michelin Pilot Sport 4S vs Michelin Pilot Sport All season vs Michelin X-ice Snow
WarbiRunner (Gyuri)2021-11-24 10:38:07 // 23197
Azé' öngyi nem leszek XD Szerintem tudták az olasz mérnökök, hogy kb senki nem fogja N-ben használni ezentúl, úgyhogy gondolom kultúráltabbra írták a D-t. Arra mondanám azt, hogy pont jó, bár ízlés és megszokás kérdése is. Elég érzékenyen reagál és 2000 környékén tartja a fordulatot. A Giuliettában a D, na az más kategória, az pl városba extrém sok. Igazából nekem nem is volna igényem ez a mód váltogatás, legyen egy mód ami jó.
zgi5212021-11-24 10:29:47 // 23195
sokan hezitálnak a 4 évszakoson, pedig a márkás gumik józan határokon belül teljesen élhetőek. lentebb említem nálunk, bejött több autón.

persze egyéni szokástól is nagymértékben függ. ne legyen nyári 50 fokban pályanap, télen ne járj síelni rendszeresen az Alpokba.

nekem továbbra is a pótkerék hiánya aggasztó és nem elegáns. :(
most arról ne beszéljünk, hogy az átvételkor még javító szett sem volt az autóban, "há' run flat gumik vannak az autón" felkiáltás volt a dealer részéről. :)
WarbiRunner (Gyuri)2021-11-24 10:22:52 // 23194
Ezt én is piszokul unom, és lehet eltaktikáztam most magam. A Giuliettára nem mertem feltenni tavaly a négyévszakost. Így felújíttatam négy felnit, kapott új téliket, cserélgetjük. Viszont azóta itt a Giulia, és a hátam közepére kívánom a gondolatot is, hogy erre is vegyek egy garnitúra télit, és ezt is cserélgessem. Teljesen letenni viszont most nem tudom, úgy mint tavaly a 159-et, mert reggel sokszor két autó kell.
Másfél km oda és vissza. Szinte sajnálom beindítani, eddig 90%-ban biciklivel meg is oldottuk, de szeles -3 fokban már ütős kétkeréken gyereket hurcolni. Ma -5 volt, kellett a Giulia. Én még meg is oldanám a szezont lazán nyárin, csak épp rájöttem, hogy a casco nem fizetne, ha bármi történne. Így meg nem vicces.
Szóval még halvány lila sincs hogy mi legyen. Vegyek pár száz kilométerre fél milláért téli szettet? Olcsó téli autót, amit márciusban eladok? Dobjam le a nyári gumikat és négyévszakoson guruljon a Giulia? Egyik megoldás sem tetszik nagyon..
zgi5212021-11-24 10:20:57 // 23193
a családi flottából 3 autó, 4 évszakoson van (2db M.Climate+, 1 db Hankook 4season)

bár én magamnak cserélgetem Julison szezonálisan, nekem is eszembe jutott már
a 4 évszakos, akkor ezek szerint nem ördögtől való ötlet lenne. :)

sajnos 4season + defekttűrő kombót eddig nem láttam, de biztos csak idő kérdése a megjelenés. Julisonál ez a pótkerék hiány, azért elég frusztráló.

igaz, pár hete a kátyús utaknak köszönet kettős defekt volt a kis Mito-n.
bár ott van szükség pótkerék, kellett dominózni, hogy mi legyen, hogy kerüljön haza.
a legfájóbb az volt, hogy pár száz km volt az új gumikban, és javíthatatlanok lettek a sérüléstől.
egy hetet állt a kiskocsi az újrarendelés miatt. :(
tdemeter2021-11-24 10:12:24 // 23192
Igen, a 4 évszakos szerintem nekem való teljesen. Csak néha nyomom neki , akkor is csak ha biztonságosnak érzem.
tdemeter2021-11-24 10:11:35 // 23191
Már hívtam én is... Ha igaz akkor ma megszabadít a kínoktól. :)
tdemeter2021-11-24 10:10:35 // 23190
Minden felsoroltból van, de attól még utálom :)
Liquid2021-11-24 10:09:24 // 23189
+1 :) Szűk 1 óra alatt átszerelem mindkét autót.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-11-24 10:07:39 // 23188
jah a legjobb, gumi cseréhez csak őket hívom én is házhoz jön, nem is drága, nem kell cipekedni
Erhard 242 (Pure Energy)2021-11-24 09:48:11 // 23187
családi ház (meg tároló) és krokodil páros verhetetlen :DDD
sas-1592021-11-24 09:45:27 // 23186
Egy városban vagyunk, javaslom hívd a mobil gumisokat.
Én átálltam rájuk. A tárolásért már nem akarok évi 30 ezret fizetni.
A Giulia-ba meg nem fér be a 4 gumi. Főleg a 19-es.
Asszony off-osára pont most vettünk mi is Pirelli 4 évszakos gumikat. Keveset megy vele, azt sem keresztben vagy 180-nal.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-11-24 09:45:22 // 23185
ehh ilyet is régen láttam ... lendkerék meg a kuplungból echte gyári jött valeo címszóval...emberünk örülni fog
RomeoOne2021-11-24 09:44:07 // 23184
Jó, de te seját bevallásod szerint elég nyugisan vezetsz. Azért vagyunk itt egy páran, akiknél nem is olyan ritkán csökken 0-ra a motor aktuális teljesítménytartaléka ;)
sas-1592021-11-24 09:40:40 // 23183
Enyém 2019-es Veloce. D-ben városban szinte soha nem használom. Pl. parkoláskor kellemetlen D-ben, nagyon hirtelen ugrik a legkisebb gázadásra is.
Az N bevált mindenhová, A-ban meg még soha nem volt. :)
tdemeter2021-11-24 09:29:55 // 23182
Nekem most lett elegem a téli-nyári gumi mizériából. Vittem volna ma cserélni őket de konkrétan nem fértek be a gurigák az autóba :(
Eddig minden évben az offossal vittem el és cseréltem le őket, de azt eladtam, így csak a juliska van.
Egyszerűen nem vagyok képes jó érzéssel belegyömöszölni egy ilyen gyönyörű bőrüléses autóba 4 db koszos-mocskos kereket. Nameg kb pajszerrel menne be, na neeem....
Az offoson 4 évszakos volt, annál semmi sem volt jobb! Aki keres jó 4 évszakost, annak bártran ajánlom a Bridgestone weathercontrol a005 evo-t. 1 évig volt fent, de soha egyszer sem éreztem problémásnak ! Borzasztóan jó volt...
Igaz, a nissan csak 130 ló volt, de akkor is: Szívjon ezzel akinek 2 anyja van....
Nekem elég volt...
Erhard 242 (Pure Energy)2021-11-24 08:56:46 // 23181
nem bánom, hogy 18as ott tényleg semmi ilyen nincs max előzés után pörgeti még de nálam mindig N-ben van, a D már tényleg az extra ...nem igazán használom főleg így a ménes tömkelegével
WarbiRunner (Gyuri)2021-11-23 22:59:08 // 23180
Szerintem a gpf óta reagálhat lassan, ahogy így olvasgatok róla. Előzésnél nem vészes amúgy, de van hogy én is előre kézzel beleváltok. Kifejezetten elinduláskor előbb kevésbé indul meg mint szeretném, aztán egy kis gondolkodás után hirtelen túltolja.
Az N módot viszont tényleg megölte az Eu6 final követelmény, lényegében felejtős. A D amúgy teljesen jó, kizárólag így használom az autót. Első mozdulat D-be tenni, biztosan nem fogom hideg motorral ezerkettőn nyektetni. Meg amúgy sem.
Szerencsére ez az autó van annyira jó, hogy elnézem neki ezt a gondolkodós megindulást. Mert ha egyszer megy, akkor azért ritka harmonikus élmény vezetni. :-)
carver2021-11-23 22:18:50 // 23179
nekem már a MY19 is lassan reagált, erről röviddel azután írtam miután megjött az enyém, aggasztó amit az újakról írtok. Pont hasonló szituációkban amit írtál pont akkor szoktam kézzel váltani, mert ha két autó között át akarok csusszanni a főúton akkor lassú, vagy egy gyors előzésnél is.

Pedig a MY19-ben még tényleg használható az N, de nem ilyen szituációkban. Szerintem ez részben a drive-by-wire, részben meg a vezérlés miatt van, remélem egyszer össze tudjuk majd hasonlítani. Az hülyeség lenne ha van két teljesen fölösleges mód a DNA kapcsolón.

A D-ben viszont szerencsére a gázreakció is sokkal jobban működik.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-11-23 21:26:14 // 23178
Nálam nincs ilyen...szerencsére...ma lett rendszám a Miton az csak 1.4 multiair turbó nélkül egész jó ide a városba na ott nincs gáz reakció hiány
WarbiRunner (Gyuri)2021-11-23 18:00:47 // 23177
Egyébként a régi Giulia hagyta az egyhelyben gázfröccsöt? Úgy értem ha rárúgtál a gázra, még aznap vissza esett a fordulat, vagy ilyen örökkévalóságig tartott abban is? Ez még fura nekem, hogy adok egy gázfröccsöt, csak úgy, mert jól esik, és szinte alig akar visszaesni a fordulat.
WarbiRunner (Gyuri)2021-11-23 17:55:35 // 23176
Az e34 próba is meg volt. Azt a leborult mindenit XDDD A kormányzás és a fék az véleményes, de a hajtás az állat. Nagyon feszes váltó, és jajjj.. sajnos eszméletlen brutál jó gázreakció. Csak hogy még jobban érezzem mi hiányzik. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2021-11-23 17:51:24 // 23175
Igen , N-ben szerintem is használhatatlan, de D-ben is túl nagy a gondolkodási idő álló helyből, vagy lassú tempókról. Aztán amikor észbekap, akkor meg nem szépen modulálható, elkezd sokkal jobban menni mint ahogy akarom, így már kenődik is oldalra a fara, és sajnos nem úgy ahogy szeretném, hanem ahogy sikerül. Persze minden vidám lesz, ha elhaygjuk a város táblát, és elkezdem nei nyomni. Onnantól hihetetlen :-)
A Squadra-tól én megkérdeztem, szerintük a my21 is erősebb, kb 226 lóerő. Érdekes, hogy 170-nél mintha történne valami, onnan sokkal erősebbnek érződik mint 200 ló. A szoftveres beavatkozást meg fogom ejteni amint lehet, egy kis plusz nyers direktség az még kell ebbe az autóba.
R33Z2021-11-23 17:37:07 // 23174
Igen, jól érzed. Imádtam a régi Giulia-ban, hogy csak rágondoltam a gázpedálra és már tette is dolgát, az új motorvezérlés pedig olyan mintha befulladna mielőtt dönt. Ez sajna az új generációs modellek sajátossága, emissziós szigorítások eredménye 2020.01-tól.
A Stelvio már nekem is ilyen (2020.11). E6D bevezetés óta alacsony tartományban érezhetően elbutították az autót és csak halkan jegyzem meg, szerintem ~1 literrel többet is fogyasztanak. Azt pedig mások mondják, hogy már teljesítményben sem sem tudnak többet a gyári adattól. 26 ezer ugrott bele 1 év alatt, átlagfogyasztás 12 pedig javarészt feleségem használja. Főként normál közlekedésnél jön ki legjobban az érezhető visszalépés. Sokkal többet van D-ben, mint anno a 2017es Giulia. Abban az N mode is teljesen használható volt, ebben meg olyan túl higgadt lett, induláskor néha már veszélyesen lassú a reakciója. Amikor viszont nagyon sietek, újra kerek lesz a történet és nagyon hatékonyan és sportosan tud működni. Olyanokat lehet vele fordulni, mint egy sportautóval, pedig ez csak egy mezei SUV. Olyankor szeretem igazán. Sajna ez van, minőségi szempontból viszont érezhetően jobbak az újak, és az sem elhanyagolható, hogy az újban azért komoly előrelépés a középső konzol és az infotainment.

Giulia-m még E6d temp, nagyon hangos és nagyon durva verzió. Ott is hasonló a helyzet, a hangjában pedig nagy különbség van. Az újat kissé lebutították és nem érződik már annyira agresszív vadállatnak a motor sem. Kiölték belőle a parasztot. Ez viszont csak SW kérdés, Tunercégek dörzsölhetik a tenyerüket, mert ezekből majd nekik kell előcsalogatni az állatot.

Azért írok ilyen lelkesen, mert tegnap este épp kihoztam és milyen jó is volt :) Pedig most semmi menés, csak krúzolgattam az üres utakon és néhol finoman hangoskodtam.
quash2021-11-23 17:04:10 // 23173
Váltóolajat milyen időközönként érdemes cserélni? (automata)

105e-rel vettem, 20e-ként vitték márkaszervizbe, utoljára 98e-nél volt szervizben.
159-en 10e-ként csináltunk olajcserét(+járulékos dolgok), ennél is úgy gondolom 108e körül mehet majd.
Ha jól néztem 120e a gyári vezérlés csere előírás, az egy időigényesebb dolog, akkor érdemes váltóolajat is cserélni?

Garancia már elvileg nem játszik, hiába csak, 2+ éves ...
WarbiRunner (Gyuri)2021-11-23 15:00:43 // 23172
Sok modern izé :-) Feelingből visszaváltottam 2-esbe a körforgóban, balra második kijárat.. amin ki is gurultam kb mire Juliska feleszmélt hogy mit akarok XD Mindegy, mert úgyis megfogta volna a VDC.. Na ennyi baj legyen, mindjárt megnézzük ugyanezt egy 30d-re átépített e34-gyel. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2021-11-23 14:29:24 // 23170
Amúgy másnak is feltűnt, hogy a gázreakció lassú? Ha elveszem, újra rálépek, (vagy csak simán hirtelen elindulnék) akkor jól ki kell várni mire reagál. Ez inkább csak ilyen városi szitukban jön elő, mint pl. kikanyarodás egy kiszemelt kis forgalmi hézagba.
WarbiRunner (Gyuri)2021-11-23 14:21:08 // 23169
Na végre valaki érzi ezt, nem kell túlfinomkodni, kit érdekel hány millás egy autó. Autó ez is. Úgyis 20 év múlva ezekkel is a telepen b..ák majd keresztbe XD Mozgókúpos csavarral feltákolt acélfelnin + slickre kopott gumikon, hogy jobban csúszon.
G-MANN🍀2021-11-23 13:59:23 // 23168
Prémium :-)
Jimmi T.2021-11-23 13:54:55 // 23167
azért mutatnék Neked egy szép 17-est :-)
zgi5212021-11-23 13:35:07 // 23166
szép idő_szép fogyasztás_szép hatótáv_ szépen csókoltatom a villanyos hajtást! 🙂

G-MANN🍀2021-11-23 13:32:43 // 23165
:-) érthető, csak körbejártad a témát :-)
quash2021-11-23 13:15:12 // 23164
NANA!
Azért ~10 millás autónál nem csiszolunk semmiből! :)

Közben találtam 18"-as gyári felnit, most kérek árat gumira, szóval meggyőztetek! :)

De ahogy írtam is, nem tákolni akartam, csak nem akartam vele azonnal foglalkozni.
És inkább 159 17"+téli, mint a gyári 18" + nyári gumi! :)
RomeoOne2021-11-23 11:56:02 // 23163
Nem a felniből szoktak az okosok csiszolni, hanem a féknyeregből. Mert hát miért is lenne probléma flexelni a féket, nem fontos alkatrész, úgyis csak a b.zik nyomják... :DDD
G-MANN🍀2021-11-23 11:32:30 // 23162
na, meg is van a megoldás, szerintem a felniből is csiszoljunk ki picit és meg is van oldva :-) :-)
G-MANN🍀2021-11-23 11:31:42 // 23161
viszont az azért megjósolható egy jóval nagyobb ET számnál, ha minden egyéb paraméter változatlan (ami most nem is igaz, mert a felni még keskenyebb is, mint a gyári), nagyon bekerül a felni (és így közelebb is lesz a fékhez, ha egyáltalán elfér, reméljük kis fékes a Giulia)
Erhard 242 (Pure Energy)2021-11-23 11:31:08 // 23160
hát nem a csavar is van vagy 5-800ft/db aztán a normál felnihez nem is tudod használni beleér a féktárcsába... mondjuk flexszel le lehet nyisszantani :DDD
G-MANN🍀2021-11-23 11:25:52 // 23159
A felni belső kiképzéséről valóban nem ad információt az ET (elfér-e a fék, vagy sem egy kis 17-es felninél), ez tényleg egyedi, de minden egyéb paramétert ami a gyárihoz viszonyítható, azt megadja az ET és a felni szélessége, lyukosztás és agyméret. Ezek műszaki szempontból az irányadóak szrt. (Én nem vagyok egy kísérletező alkat, hogy jó lesz az, hiszen csak 1 cm, vagy picit több, nem nagyon más... :-))
Erhard 242 (Pure Energy)2021-11-23 11:13:21 // 23157
40 rugó a pogácsa plusz a csavar... inkább eladnám a felnit és vennék rávalót...
RomeoOne2021-11-23 11:07:33 // 23156
Az abroncsról nem mond semmit az ET szám. Az a felni külső és belső síkja, valamint a felfekvési sík közötti relációt adja meg. Ahogy az előz bejegyzésben is írtam, a belső sík kerül 1 mm-rel mélyebbre, a külső pedig 13 mm-rel mélyebbre. Az abroncs külső síkaji ezzel analóg módon mozognak.

Lehet pogácsázni, de én gyári felnit ajánlanék. Ha tényleg most újítottad fel a 159 felnit meg jó gumi is van hozzá, akkor azt el tudod jó áron adni, lehet fedezi is majd a nagyobb részét az új Giulia kerekeknek.
WarbiRunner (Gyuri)2021-11-23 10:52:41 // 23155
A 159-es felni az ET szám miatt 7mm-rel kerülne beljebb. Viszont a felni szélességben is van 12mm eltérés, ainek a fele belül, a fele kívül érvényesül. Vagyis belül 7mm helyett csak 1mm-t lóg beljebb mint a gyári Giulia felni, kívül pedig tényleg 13mm-rel kerül beljebb.
Értem az indokot, ha nekem lenne egy garnitúra rendberakott téli kerekem, én is feltenném, pláne ha nem sok a téli használat.
Viszont tennék alá egy egy centis nyomtávszélesítő pogácsát. Tudom nszörnyű dolog pogácsázni, pedig nem :-) Aztán nyáron lesz időd eladni, és venni rávaló szettet.
quash2021-11-23 10:34:55 // 23154
Tőletek egyből több infót kaptam, mint FB alfás fórumokban! :D

https://www.wheel-size.com/calc/
Ebből indultam ki!
Ami a lényeg: „Abroncs 7 mm közelebb kerül a futómű elemekhez. Felni 1 mm közelebb kerül a futómű elemekhez. Elfogadható a legtöbb autónál”.
Tehát belül elvileg nem ér hozzá (majd kiderül hogyha felkerül, hogy így van-e), kívül pedig ezzel a 7mm-el lenne beljebb.

Ez nem a végleges megoldás, de mivel kb. december amire nálam lesz az autó, jobb lenne ha nem nyári felniken gurulna.
Ha ezeket fel tudom rakni, akkor van időm normális téli felni+gumi párost keresni. (bár a jelenlegi gumi az méretben, és állapotban is jó)

A nyári az 18” gyári Lucury felni + Pilot sport 4s gumik, ennél nagyobbat biztosan nem szeretnék. Tudom hogy jobban néz ki a 19”, de évi 35-40e körül megyek, elég a 18”.

Télire elég a 17”, a gyári „super” elnevezésűt nézegetem.
pettinke2021-11-23 10:25:44 // 23153
sajnos az ET nem mond semmit sem arról, hogy itt bent (bezöldezve) mennyi hely van, ez tényleg a dizájntól függ:
G-MANN🍀2021-11-23 10:13:09 // 23152
sztm a dizájn mindegy, az ET szám egy konkrét fix szám, mindenképpen azt adja meg, hogy a felni közép hol lesz és a felni peremek biztosan ehhez képest ugyan ott futnak majd minden azonos széles felninél függetlenül a felni egyéb dizájnjától, maximum az optika csal a felni fazonja miatt
G-MANN🍀2021-11-23 10:07:53 // 23151
no igen, úgy lenne a legjobb :-)
tirex2021-11-23 10:05:11 // 23150
Ha tökugyanaz a tipusú felni és csak az et szám a különböző akkor tudsz számolni miliméterrel hogy hol fog állni a kerék. Viszont ha más a dizájn akkor kb lutri. Nekem az et szám kalkulátor csak 20mm-t(!) tévedett szerencsére befelé így 20mm nyomtávval tökéletes.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.