Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-20 19:35:20 // 6970
az elsőket 3+2-vel adták ki a többi 2+1...
Jani72122018-11-20 19:26:49 // 6969
Mire van öt év gari? Nekem a motorra és a hajtásra 2 év van
tdemeter2018-11-20 19:26:33 // 6968
Ami még érdekel:
159 szedán vs giulia csomagtartó méret és pakolás. Nekem kisebbnek tűnik, de közben nagyobb elvileg (papíron)
milyen a sport futómű? Van ilyen valakinek? Nem valószínű, hogy lesz olyanom, de azért érdekel, hogy mik a tapasztalatok. Pár forumozó szerint nagyon kevésbé érezni különbséget a módok között.
159 szedán vs giulia csomagtartó méret és pakolás. Nekem kisebbnek tűnik, de közben nagyobb elvileg (papíron)
milyen a sport futómű? Van ilyen valakinek? Nem valószínű, hogy lesz olyanom, de azért érdekel, hogy mik a tapasztalatok. Pár forumozó szerint nagyon kevésbé érezni különbséget a módok között.
Szabolcs 1592018-11-20 19:23:16 // 6966
RomeoOne2018-11-20 19:19:15 // 6965
Rányomtál arra, hogy ne mutassa az off-os hozzászólásokat. Az "új üzenet" alatti link
Jani72122018-11-20 19:16:14 // 6964
Mik ezek a csevegős hozzászólások elrejtve?
Jani72122018-11-20 19:14:28 // 6963
Milyen garancia az ami vonz?
RomeoOne2018-11-20 19:11:21 // 6962
Tuti a válság lehetett akkor, mi másért zuhanna ekkorát az ára? Nem látok más magyarázatot.
tdemeter2018-11-20 19:08:45 // 6961
Szerintem elképesztően vicces az, hogy amikor vettem a 159-et, akkor az egy minden szempontból irracionális döntés volt. A picasso után családi autónak (2 gyerekkel) kicsi, nincs benne egy istenverte palack tartó, egy hűtött kesztyűtartó, nagy rekeszek, de még a telefonomat sem egyszerű lerakni sehova sem. Az ember nem vett ilyet
Most, majdnem 5 évvel később viszont eladni tűnik irracionálisnak.
Az új vasban ezek mind meglennének, bár a palack tartó hiánya most is nagy mínusz az alfának!
Engem is a garancia vonz nagyon, kissé túl sokat foglalkoztam a vassal az elmúlt években.
Ugyanakkor bennem van a közhely, hogy a mai új autók mind sz.rok, mind1 mit vesz az ember.
A 2 éves X-trailem pl kb 7x volt eddig szervízben sárga lámpa miatt, 1x pedig traileren is, akkor el is neveztem Nissan X-Trailernek ...
Sok jót hallani a giuliáról, de azért ez nem egy népautó, kevés a minta, ami pedig van azok többsége elfogult alfásoktól van - mint amilyen én is vagyok ;)
Most, majdnem 5 évvel később viszont eladni tűnik irracionálisnak.
Az új vasban ezek mind meglennének, bár a palack tartó hiánya most is nagy mínusz az alfának!
Engem is a garancia vonz nagyon, kissé túl sokat foglalkoztam a vassal az elmúlt években.
Ugyanakkor bennem van a közhely, hogy a mai új autók mind sz.rok, mind1 mit vesz az ember.
A 2 éves X-trailem pl kb 7x volt eddig szervízben sárga lámpa miatt, 1x pedig traileren is, akkor el is neveztem Nissan X-Trailernek ...
Sok jót hallani a giuliáról, de azért ez nem egy népautó, kevés a minta, ami pedig van azok többsége elfogult alfásoktól van - mint amilyen én is vagyok ;)
'''''2018-11-20 19:03:09 // 6960
Ezért örülök én is az öt év garimnak.
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-20 18:47:22 // 6959
Majdnem 15 volt az elméleti új ára, ehhez képest gombokért került már hozzám és fillérekért gurult alattam eddig 30e km-t. :-) A tudásához, minőségéhez mérten mindenképp.
Az újban az piszkálja a fantáziámat, hogy 150e km-t gurulhatnék úgy, hogy nincs gondom vele, csak használom. Nem tudom mennyire reális ez egyébként, a szerviz történetét visszanézve az enyémnek, az összes típushiba az első tulajnál jelentkezett 95e km-ig. Azóta nulla meghibásodással került bele 60e, már ami a tényleges nagyobb beavatkozásokat jelenti. Egy első tulaj pontosan a harmadik év letelte után szívott volna, ha nem a FAM lett volna épp az a tulaj. Gondolom ott már gari nincs, viszont a komplett szervo kormánymű szivattyúval, tartállyal cserélődött. Aztán a szívócső kompletten a lapátocskák miatt. Ezt első tulajként beszívni egy 3-4 éves autón, amin eleve bukott addig vagy 4-5 millát azért ijesztő.
Az újban az piszkálja a fantáziámat, hogy 150e km-t gurulhatnék úgy, hogy nincs gondom vele, csak használom. Nem tudom mennyire reális ez egyébként, a szerviz történetét visszanézve az enyémnek, az összes típushiba az első tulajnál jelentkezett 95e km-ig. Azóta nulla meghibásodással került bele 60e, már ami a tényleges nagyobb beavatkozásokat jelenti. Egy első tulaj pontosan a harmadik év letelte után szívott volna, ha nem a FAM lett volna épp az a tulaj. Gondolom ott már gari nincs, viszont a komplett szervo kormánymű szivattyúval, tartállyal cserélődött. Aztán a szívócső kompletten a lapátocskák miatt. Ezt első tulajként beszívni egy 3-4 éves autón, amin eleve bukott addig vagy 4-5 millát azért ijesztő.
'''''2018-11-20 18:21:29 // 6958
Egyébként szerintem Warbi verdája még drágább lehetett újonnan.
'''''2018-11-20 18:20:27 // 6957
Zárójelbe is tettem,hogy szerintem most nem esik így az áruk. :-)
Akkor sok ilyet lehetett találni.Mondjuk a 2.4 ritka volt.
Akkor sok ilyet lehetett találni.Mondjuk a 2.4 ritka volt.
RomeoOne2018-11-20 17:51:18 // 6956
Ha felmész a használtautóra, láthatod, hogy egyáltalán nincs ilyen brutál értékcsökkenése. Mondjuk azt sem értem, aki elad megvesz egy 14 millás kocsit, hogy másfél év múlva kevesebb, mint feléért adja el. Nagyon pénzhez kellett jutnia, ha ekkora bukót bevállalt. Biztos akkor volt a válság és építőipari cége volt.
esvé2018-11-20 17:48:30 // 6955
+1 :)
'''''2018-11-20 17:47:36 // 6954
Amikor én másfél évesen megvettem a 159-et 6.4M volt az ára.Új ára 14felett volt picivel.
Ha azt vesszük,a Giulia is hasonló árban van jól felszerelve és ha hasonló lesz az értékcsökkenése (szerintem jelenleg nem) akkor lassan azért sokaknak elérhető lesz.
Ha azt vesszük,a Giulia is hasonló árban van jól felszerelve és ha hasonló lesz az értékcsökkenése (szerintem jelenleg nem) akkor lassan azért sokaknak elérhető lesz.
Szabolcs 1592018-11-20 16:34:28 // 6953
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-20 16:34:07 // 6952
Ez is fontos, nálunk a csajok a 159-be szerelmesek :-) Kingám alig várja, hogy valami ürüggyel mehessen valahova :-) A gyerekek is rajonganak érte, kb az ő választásuk volt ez az autó. Úgy mentem el megvenni, hogy tudtam, hogy hárman várják, hogy betolatok vele az udvarra :-) Én meg egyszerűen szeretem nézegetni és szeretem a hangját. Az új, meg új.. :-D
De mi ilyen ragaszkodó tipusok vagyunk. Az ezüst jtd-met is lassan tudtam elengedni, lassan szoktam az újat. A 159 mostmár hozzánk nőtt 2 év alatt, a zöld TD meg.. hagyjuk is, képtelenek voltunk lecserélni :-D
De mi ilyen ragaszkodó tipusok vagyunk. Az ezüst jtd-met is lassan tudtam elengedni, lassan szoktam az újat. A 159 mostmár hozzánk nőtt 2 év alatt, a zöld TD meg.. hagyjuk is, képtelenek voltunk lecserélni :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-20 16:09:48 // 6951
nagyon jó az 59 de hidd el a Giu még jobb :))))
TtK2018-11-20 16:04:54 // 6950
És mi a konfig?
Amúgy a 8V JTD után a Giuliában elég lesz egyszer egy közepes gázt adni és nem fogod többé visszasírni. ;)
Amúgy a 8V JTD után a Giuliában elég lesz egyszer egy közepes gázt adni és nem fogod többé visszasírni. ;)
vzsiros2018-11-20 15:20:28 // 6949
óóó, én a 159-et elengedtem, egy (számomra) bumfordi orrú, töpszliért :D Viszont ez új, és a feleségem meg a lányom imádja, egyszerűen tökéletes számukra. Nekünk nem kell több autó a családba, egy elég, így még egy ideig én húzom a rövidebbet.
Azzal nyugtatom magam, hogy a modellfrissítéskor úgyis jön az érintő képernyő, ami szerintem tök fontos, így azt jobb lesz megrendelni :D
Szóval most igazából van az asszonynak meg a lányomnak egy autója, amit néha én is használok... De Home Office van, ha meg BPen belül el kell menni, akkor bicikli, így annyira nem kellene hogy izgasson :D
és szerintem jó helyre került az 59-em:
"Köszönöm kérdésed "szeretjük egymást :-)" , jól vagyunk.
Semmi probléma nem történt,már több hosszabb utat is megtettünk együtt."
ez jött hónapokkal később
Azzal nyugtatom magam, hogy a modellfrissítéskor úgyis jön az érintő képernyő, ami szerintem tök fontos, így azt jobb lesz megrendelni :D
Szóval most igazából van az asszonynak meg a lányomnak egy autója, amit néha én is használok... De Home Office van, ha meg BPen belül el kell menni, akkor bicikli, így annyira nem kellene hogy izgasson :D
és szerintem jó helyre került az 59-em:
"Köszönöm kérdésed "szeretjük egymást :-)" , jól vagyunk.
Semmi probléma nem történt,már több hosszabb utat is megtettünk együtt."
ez jött hónapokkal később
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-20 15:09:58 // 6948
Jajj de meg tudom ezt érteni :-) A 159 egy fantasztikus autó. Semmi köze a hagyományos Alfás érzéshez, amit talán a Giulia visszahozott és kicsit négyzetre is emelt (bár nem tudom, nem próbáltam, csak mondják :-)). Abszolút értelemben viszont a 159 annyira különlegesen szép és elegáns, amilyet az autóipar ritkán köhint ki, azt sem feltétlenül abban a kategóriában amit hétköznapi emberként megvehetünk. Ez a harc bennem is ott van, csak még én nem járok ott, hogy nyomjam az entert :-) Az anyagi oldala bennem egyelőre még ennél is nagyobb cívódást okoz, inkább várok. És gyönyörködök, és mondogatom magamnak, hogy egy új autó azért új autó. Ez meg besz..ás ahogy kinéz :-)
itt OFF
itt OFF
zgi5212018-11-20 14:37:01 // 6947
Ujjuj, ez sajnos még nem érett meg benned. :( Én annyit tudok lökni a dolgon, hogy abban a pillanatban amikor átültél elengeded a régit.
tdemeter2018-11-20 14:31:17 // 6946
Ez azért erősen pénzügyi kérdés is, ezeket szeretem alaposan átgondolni.
A konfig már kész van, ha megnyomom az entert, akkor asszem részemről kipipáltam az autó kérdést a köv 10 évre :) Kb minden benne van amit valaha akartam, vagy épp hiányoltam a 159-ből. Nagyjából az álom kateg részemről:)
További ellentartó erő, hogy a 159-est az évek alatt annyira karbantartottam, hogy konkrétan sajnálom eladni.
Árában sajnos lehetetlen lenne eladni, de olyat venni is nehéz szerintem a piacon. Pont emiatt nem lesz többé használt autóm, én már nem akarok rizikózni az óra tekerésekkel, meg az ismeretlen előélettel sem.
Egyszerűen az van, hogy imádom azt az autót és bár a Guliát sem hinném, hogy jobban utálnám, de azért ilyenkor elgondolkozok, hogy érdemes-e cserélni.
Aztán elmegyek a szalonba, beülök egy giuliába és eldöntöm, hogy most viszem azonnal, de hazafele már a kocsiban ülve rájövök, hogy a 159 fantasztikus, az enyém meg még jó állapotú is:) Na szóval ilyenek miatt nem nyomom az entert még:)
A múlt héten egyik szép napos időben elvittem lefotózni a hirdetéshez, de már ott K.O voltam, amikor a lencsén keresztül megláttam, hogy milyen szép ez a dög:)
Teljesen oda voltam, hogy akkor ez most már nem lesz az enyém....:)
Az a baj, hogy 3 autó felesleges, az asszony úgy is a suvval rohangál...
Valszeg más is volt már ilyen civódó helyzetben...
A konfig már kész van, ha megnyomom az entert, akkor asszem részemről kipipáltam az autó kérdést a köv 10 évre :) Kb minden benne van amit valaha akartam, vagy épp hiányoltam a 159-ből. Nagyjából az álom kateg részemről:)
További ellentartó erő, hogy a 159-est az évek alatt annyira karbantartottam, hogy konkrétan sajnálom eladni.
Árában sajnos lehetetlen lenne eladni, de olyat venni is nehéz szerintem a piacon. Pont emiatt nem lesz többé használt autóm, én már nem akarok rizikózni az óra tekerésekkel, meg az ismeretlen előélettel sem.
Egyszerűen az van, hogy imádom azt az autót és bár a Guliát sem hinném, hogy jobban utálnám, de azért ilyenkor elgondolkozok, hogy érdemes-e cserélni.
Aztán elmegyek a szalonba, beülök egy giuliába és eldöntöm, hogy most viszem azonnal, de hazafele már a kocsiban ülve rájövök, hogy a 159 fantasztikus, az enyém meg még jó állapotú is:) Na szóval ilyenek miatt nem nyomom az entert még:)
A múlt héten egyik szép napos időben elvittem lefotózni a hirdetéshez, de már ott K.O voltam, amikor a lencsén keresztül megláttam, hogy milyen szép ez a dög:)
Teljesen oda voltam, hogy akkor ez most már nem lesz az enyém....:)
Az a baj, hogy 3 autó felesleges, az asszony úgy is a suvval rohangál...
Valszeg más is volt már ilyen civódó helyzetben...
esvé2018-11-20 14:05:33 // 6945
megkérdezhetem min hezitálsz, miben nem sikerült dűlőre jutnod?
tdemeter2018-11-20 13:05:54 // 6944
Én is benzinest rendelek, már csak az entert kell lenyomnom a rendeléshez, az felett áll az ujjam, de még hezitálok kicsit.
Hálistennek nekem nincs ilyen dpf/gpf parám, a dizelben is szépen működött, így nem aggódok igazán.
Hálistennek nekem nincs ilyen dpf/gpf parám, a dizelben is szépen működött, így nem aggódok igazán.
esvé2018-11-20 11:54:17 // 6943
thx:D
Szabolcs 1592018-11-20 11:36:43 // 6942
Azt nem tudom mennyivel hogyan használja ennyit mondott
Szabolcs 1592018-11-20 11:25:20 // 6941
Felesleges forgalom itt nem engedi autópályán meg úgy sem versenyzek,
WebM2018-11-20 10:39:28 // 6940
Nekem gumicserénél takarítás után bezsírozták. Kérdés, hogy a felnitisztító meg az előmosó habja mennyi idő alatt kapja le ezeket a kencéket. Lehet, hogy az első cserénél majd valami bevonatolt tárcsát nézek - bár az éleknél mintha ezen is lenne valami, ott nem is rozsdál, csak valamiért középre abból nem jutott.
RomeoOne2018-11-20 10:31:14 // 6939
Mi a méret és a súlyindex? Abból is kiderül, ha XL-es
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-20 10:25:17 // 6938
nagy gratula, minden perc élmény lesz vele :)))
esvé2018-11-20 10:24:39 // 6937
az élet rövid, néha told át D-be!!!!:D
esvé2018-11-20 10:23:15 // 6936
...és pont emiatt veszek én is benzinest :)
(ha minden jól megy pont holnap fog lejönni a gyártósorról:D)
(ha minden jól megy pont holnap fog lejönni a gyártósorról:D)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-20 10:07:41 // 6935
megjött a kroki 7 végén kerékcsere ... gumi pattogás, tegnap a +2 fokban kitekert kormánynál nálam is pattogott a gumi aztán a guminyomás 1.8 alá ment, 2.3-ra pumpáltam a pattogás megszűnt...nem látom az XL-es feliratot a gumin, lehet vak vagyok
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-20 10:04:33 // 6934
gondolom gyök kettő :DDD Spriten 105 tankolással 8L de ebből is mennyi a pálya meg a város bár ha 1,5 éves és van már benne 75e km akkor az min 80% pálya... találtam még egyet annak csak város és országút 8,5... mondom én, hogy nagy csodák nincsenek ... 2L miatt a tököm vegyen dízelt ami 10%-kal drágább, mint a benya :DDD
TtK2018-11-20 09:51:08 // 6933
Nekem is ilyen :( Azt hiszem ha lesz rá érkezésem beugom majd a fiúkhoz egy kis rézpasztázásra, mert ez hosszú távon nem csak esztétikai probléma, hanem össze is gyógyulhat a felni a tárcsával, meg a csavarokkal.
Szabolcs 1592018-11-20 09:49:57 // 6932
Én személy szerint nem nagyon használom a dinamikus módot mindig n be van
Szabolcs 1592018-11-20 09:48:21 // 6931
Beszéltem minap egy német stelvio tulajdonosal 2,2 jtd 210 le átlag fogyasztás 6,4 vegyes
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-20 09:05:34 // 6930
sok értelme nincs ezen rágódni ez van, ezt kell szeretni, változtatni úgy sem tudunk rajta, 1-2 éves használt amiben nincs is opció...
RomeoOne2018-11-20 08:57:28 // 6929
A turbó nagyot változtatott a benzines karakterisztikáján, persze. De azért mégis csak egy olyan eszköz, ami növelte a teljesítményt, amellett, hogy csökkentette a fogyasztást. Szóval azért várható volt ,hogy ezt nagyon jól is meg lehet csinálni. De mi a részecskeszűrő? Az egy szükséges rossz, egy plusz elem kizárólag kibocsátási értékek csökkentésére, annak semmilyen pozitív hozadéka nem lesz vezetési élmény szempontjából. A legjobb, amiylen lehet, hogy semmit nem változtat. De nyilván fog. Na mindegy is, túlragoztam már, aki érti, érti, aki nem, nem. Bennem most azért erősen leapadt a vágy egy új Giulia után :D
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-20 08:39:02 // 6928
biztos élhető autó és nem rossz, nem vezettem még de engem már biztos zavarna a dízel hangja, megszoktam a benzines kulturált járását, mivel Stelvioból nincs nagyon dízeles aktív tag azt sem tudom az mennyit eszik mi a különbség, a Giu-t meg nem fogom hozzá hasonlítani alma-körte esete meg igazán nem is érdekel nálam a 10L-es fogyi belefér a költségvetésbe, más márkában volt dízelem kb ilyen adottságokkal az 0,5-1L-rel evett kevesebbet ott is volt rezonancia de legalább a blokkot fullra leszigetelték minden fajta takarókkal viszonylag csendes volt előzésnél fordulaton viszont nem volt szép hangja, 2.2HDI...
esvé2018-11-20 07:00:37 // 6927
én is vezettem a 180lovas dízelt, én úgy éreztem, hogy teljesen átlagos négyhengeres dízel hangja van. Sőt, N módban húzatva inkább kelletlenül hangos, nyers, ott még hangolhatták volna az alfa feelinget. D-ben sokkal jobb a hangja.
Ezen felül szerintem is élhető még ezzel a motorral is, teljesen rendben van, az automata váltóval nagyon klassz, helyén kell kezelni az elvárásokat. A videoban is elhangzik, hogy nyomatékból sokmindent megold, nagyon jól hasznájja.
A fogyasztáshoz annyit tennék hozzá, hogy sokkal jobb értékeket lehet kiautózni, ha nem állandóan D-ben használja az ember. Vannak helyzetek, amikor teljesen felesleges D-ben tartani és nyugodtan N-ben lehet autózni...módot váltani pedig csak egy "klatty":)
Ezen felül szerintem is élhető még ezzel a motorral is, teljesen rendben van, az automata váltóval nagyon klassz, helyén kell kezelni az elvárásokat. A videoban is elhangzik, hogy nyomatékból sokmindent megold, nagyon jól hasznájja.
A fogyasztáshoz annyit tennék hozzá, hogy sokkal jobb értékeket lehet kiautózni, ha nem állandóan D-ben használja az ember. Vannak helyzetek, amikor teljesen felesleges D-ben tartani és nyugodtan N-ben lehet autózni...módot váltani pedig csak egy "klatty":)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-20 06:44:55 // 6926
Nem hiszem, hogy az élményt elvenné de biztos jobb nélküle ilyenkor örülök, hogy időben vettem.
WebM2018-11-20 00:52:26 // 6925
Szerintem várjuk meg az első próbákat, a modern turbókról is azt mondták, hogy megölik az élményt, az Alfának mégis sikerült egész jót csinálnia.
RomeoOne2018-11-19 23:54:44 // 6924
Nem az a bajom a részecskeszűrővel, hogy beszarhat. Nem érdekel, egy új autóbál nem fog, vagy ha igen, akkor gariban megcsinálják. Egy benzines élményautóban ne legyen részecskeszűrő. Nem véletlenül marad ki a 6D QV-ból sem. Úgy tűnik a 2.0T-t már be kellett áldozni. Eddig az is egy vérbeli sportkocsiból származtatott átlagautóba bújtatott kis sportgép volt. Most ezzel tett egy nagy lépést visszafelé. Biztos jó annak, aki akar egy jó autót, ami nem gázolajjal megy, de nekem az tetszett benne, hogy ez tökéletes arra, amire nekem kell és elérhető áron van. Én élményautónak használom a kocsijaimat, más szempont nem nagyon érdekel. A mostani 159 nem volt ennyire tudatos választás, de most pontosan tudom, hogy mit akarok. És az nem egy részecskeszűrős benzines.
QV-ra azért sokkal nehezebb lesz összekaparni a pénzt, sajnos nem 1-2 éves távlat.
QV-ra azért sokkal nehezebb lesz összekaparni a pénzt, sajnos nem 1-2 éves távlat.
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-19 20:48:33 // 6923
A hang egyéni dolog. Én egy 1.9 jtd-vel sem tudnék megbarátkozni már. A 2.4-nek néha vannak rezonálósabb, vagy csörgősebb állapotai, de elenyésző, általában kellemes hallgatni. Megtapasztaltam a különbséget, és fontos lett. Kb elsődleges, nem tehetek róla :-) A dpf-től meg tartok. Mindent meg lehet csinálni szarul, az Alfának ezeket a környezetvédelmi dgokat elsőre sikerülni is szokott. Szivjon vele más.. Oké hogy nincs gondom a dpf-el, merr nagyon odafigyelek rá, ma is 30km-t mentem, hogy ne holnap reggel iskolába menet a városban küzdjön. Nem fog nálam tönkremenni, de ezt az extra odafigyelést szívesen megúsznám egy következő autónál. User only szeretnék lenni. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-19 20:42:29 // 6922
meg nem ráz és kopácsol hidegen pl ilyen időben, mint ma, kutyából nem lesz kolbász, ha csak nincs hanggenerátor pl a haverom 4,2-es Porchkéja szépen duruzsol pedig delej :P
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.