Fórum >> Típusok >> Giulia

TtK2018-11-22 22:35:36 // 7100
Nem fölösleges az M, mert ha D-ben váltasz bele a fülekkel, akkor egy idő után megint magától kezd váltani. Ki is írja a kijelzőre a D-t. Ha beleváltasz a fülekkel kiírja az aktuális fokozatot. Ha M-be húzod nem áll vissza D-re. A legviccesebb, ha kihúzod M-be és a fülekkel N-be rakod (egyszerre kell húzni a két fület hozzá). Ilyenkor a váltókar visszaugrik D-be. :)
Én általában hagyom D-ben és nem nyúlok bele. A gázpedállal szépen lehet szabályozni; ha jobban odalépsz tovább forgatja. Leginkább előzés előtt szoktam kézzel visszagangolni egyet-kettőt, erre tökéletesek a fülek.
(Most jövök rá, hogy tök zavaró, hogy a váltó P-R-N-D, a D-N-A kapcsolón meg ugyanazok a betűk vannak..)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-22 22:24:23 // 7099
Fincsi kereskedés van választék Alfákból
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-22 20:12:05 // 7098
Nem vagyok ebben a témában otthon :-) Sose voltam még semmilyen teszt vezetésen. Nem tudom hogy megy ez, de amíg nem vagyok biztos benne, hogy eljött az új autó ideje, nincs képem bazgatni a dilereket hogy adjanak alám egy autót :-) Persze, értem, így nincs ami győzködjön. Majd rászánom magam, ha itt az ideje :-) Van amúgy is most annyi projekt és változás körülöttem, hogy győzzem feldolgozni.
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-22 20:06:21 // 7097
Ezt jó olvasni, így megértem :-)
'''''2018-11-22 20:03:23 // 7096
Nem is tudtam,hogy ennyi kiegészítő van már a Giuliára.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-22 19:46:06 // 7095
nos kipróbáltam 1.4 140 nyiha, nincs az a nagy vehemencia persze a Stelvio után mit várjon az ember, szép belül, kívül sokkal jobb, mint a sima 500-as viszont felszereltség területén elég gyér sajnos nem is tudom mihez hasonlítsam, mondjuk szebb a belső, mint egy Vitara az viszont jobban húz mivel könnyebb, ugyan azon az áron viszont a Vitara halára veri felszereltségben... amúgy csajos autó, a legújabbakban már van persze holtér figyelő, led lámpa stb, stb bő 1 millával drágábban :(((
R33Z2018-11-22 19:45:02 // 7094
Kizarolag elvezetbol, mert iszonyat jo :) Fulecskek nelkul a Giulia, nem Giulia. Van, hogy kicsit sietosebb es nincs kedvem addig forgatni, amig az aut. egyebkent elvinne, inkabb roviditem. Ha nyugi van, normal haladas, vagy pofazok utkozben (ami nalam eleg gyakori) nem piszkalom, mert tokeletes. Ez a valto nagyon ott van, 10 evvel ezelotti versenytechnikak is megirigyelnek.
RomeoOne2018-11-22 19:13:08 // 7093
Ez valami törött autó? Az első lökhárító meg a bal első sárvédő között van egy Grand Canyon-nyi távolság. 0:34-nél meg 1:54-nél is kiszúrja a szemem, de látszik a kocsi oldalára rakott GoPro-s felvételeknél is.
zgi5212018-11-22 19:07:46 // 7092
'''''2018-11-22 18:49:25 // 7091
Olaszautók házában van Giulia tesztautó szerintem.Miért nem próbálsz egyszer egyet?Mondjuk egy napra?
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-22 18:40:03 // 7090
Igen, ezzel teljesen tisztában vagyok :-) A 159 az első automatás autóm, jobb és gyorsabb,mint bármi más automata amit régebben vezettem. De tudom a gyengéit :-) Ma ez már nem gyors, és kicsit buta. Az egyik legnagyobb vonzerő nekem a Giulia-ban a váltója. És még nem is próbáltam :-) A 159-ből nagyon hiányolom az instant érzést a fül meghúzásakor. Nem sok idő telik el váltásig, csak soknak érződik :-)
'''''2018-11-22 18:26:42 // 7089
Látod,megint egy jópont a Giuliának! :-)
Egyébként a két autó váltója,vagy inkább váltás élménye fényévekre van egymástól és ezt most nem lenézésből írtam.
Lehet,jobb is,hogy nem próbálod ki valami kanyargós hegyi úton mert a végén ki sem akarnál szállni belőle. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-22 18:15:27 // 7088
Nem DNA az :-)

N - üres,
D - drive, ilyenkor automatán csinál mindent, váltogat a programja szerint, de ha van kormányfül, bele tudsz nyúlni és elváltani tetszőleges irányba, ha belül vagy az engedélyezett fordulat tartományon. Gondolom ez is csak csipog és nem vált, ha túl magas, vagy túl alacsony lenne a fordulat a váltás után.
M - Manual, ilyenkor nem vált automatikusan, csak ha a fordulat nagyon leesik, vagy nagyon elforgatod (159-nél, de gonsdolom itt is). Egyébként abban a sebességben marad, ahova épp kapcsoltad, neked kell váltogatni fel-le. Ezt lehet a bot előre-hátra tologatásával is.
Mivel a Giulia-nál D-ben felül tudod bírálni az automatát, az M mód nagyjából értelmét vesztette, tök felesleges küzdeni vele :-)
A 159-nél még nincs lehetőség D-ben beleváltani, csak M-ben reagál a fülekre.
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-22 18:06:41 // 7087
Ez érdekes amit írsz, hogy a 2.0-nál városban belenyúlsz. A 159-nél pont városban nem sok szükség van rá, ott tudja a dolgát, mozgástér meg nincs, egy morajlás és már sok a tempó. Próbáltam, hogy kézi módban városozok, de 3km alatt D-ben felejtődött végül :-) Kíváncsi lennék, hogy a Giulia miért igényli a belenyúlást? Mondjuk az, hogy bele lehet szólni simán D-ben, és pláne azokkal a szép fémdarabokkal, az nyilván hamar függőséget okoz :-)
Városon kívül, kanyargós úton, nem is kérdés, ott nagyon bírnám a mostani autómban is, ha nem kéne kitolni M-be hogy belenyúljak :-)
'''''2018-11-22 17:19:40 // 7086
Én is folyamat belepiszkálok. :-)
R33Z2018-11-22 17:11:24 // 7085
Pedig RACE mode-ban ki is írja nagy sárga betűkkel : "Best race experience with shifter in manual" ;)

Én ha automatában is használom, kb. 60%-ban felülbírálom a váltásokat, főleg városban.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-22 15:33:18 // 7084
lehet kihúzod magad felé és lehet le-fel pöckölni...
'''''2018-11-22 15:14:31 // 7083
Igen.Lehet automatában használni de bele is tudok nyúlni a váltófülekkel
Lehet manuálisan is használni.Akkor csak a váltófülekkel kapcsolok.Magától nem vált el.Ezt nem szoktam használni.
(Azt még nem is néztem,hogy a váltóval is lehetne-e gangolni.)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-22 14:49:38 // 7082
kb 5 óra volt a csere... kicserélték a komplett vezeték rendszert is ami a lökösnél megy... egyéb iránt szerintem ezzel javították már átadás előtt is mivel a lökös szerelve volt átadás előtt, nem jött össze...
RomeoOne2018-11-22 14:15:28 // 7081
Na, ez a része nem világos :D Tehát a DNA(R) kapcsolón kívül még lehet állítani, hogy automata vagy félautomata legyen? És az utóbbi esetben csak a kar húzására vált el?
'''''2018-11-22 13:37:24 // 7080
Én mindig automatában használom csak a módokat változtatom.
Szépen váltogat.
Hidegen valamiért tovább huzatja de akkor belenyúlok.Nem is értem,hogy miért pont hidegen basztatja.Mondjuk hidegen érzetre még a váltó is lassabb.
Gyorsulásnál néha 7400-ig is elengedi. :-)
Zolibácsi2018-11-22 10:34:14 // 7079
majd számolj be milyen volt az 500x
TtK2018-11-22 10:30:34 // 7078
Nem rájöttem, hanem elolvastam a manualban. Én vagyok olyan perverz, hogy használati utasítást olvassak. :)
zgi5212018-11-22 10:11:33 // 7077
jahh, láttam már, de megint feldobta a napomat :)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-22 10:05:57 // 7076
Ugyan az csak most értem rá (ez nem igaz)... Spricni meg tükör csere
RomeoOne2018-11-22 10:04:24 // 7075
Mi baja már megint a kocsinak? :D
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-22 09:59:32 // 7074
Nem én voltam, de látszik, hogy ez is fejlődött :-) Nekem a hangvezérlés még idegen dolog, a 159-cel sem szeretek beszélgetni. Nyilván haladni kell a korral és annyit minimum meg kell oldani, hogy a sofőrnek semmilyen körülmények között ne jusson eszébe telefont bazgatni menet közben. De alapvetően EZ a reklám ugrik mindig be. Nem mai, linkeltem is már, de nagy kedvencem :-DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-22 09:55:54 // 7073
Itt ülök a szalonban autón garis javítás... Stelvio letakarva átadás előtt, mindjárt megyek tesztvezetésre 500Xszel...
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-22 09:42:07 // 7072
Szuper...akkor úgy látom ennek is fejlődni kell még. Látni már láttam működés közben, de még nem használtam ilyet. Amit írtok az alapján még ez nem kiforrott dolog.
Fura, mert ha belegondolok, veszek egy külön 3/4G képes tabletet saját adat SIM-mel, arra aztán mehet mindenféle app, lejátszó, dashcam (akár tolatóradar nagy felbontásban) ami az autóba kellhet. Még az udvari okos izzók szoftverét is feltenném, de okos relével gyakorlatilag bármit vezérelhet (pl garázskapu nyitás). A zenét is simán át lehet küldeni ezerféle módon, a direkt BT kapcsolattól kezdve a jack kábelen át az USB/BT DAC-ig. Kicsit az az érzésem, hogy az autóipar sosem éri utol az aktuális kütyüarzenált és a Banggood/Gearbest/Wish kínálatát. Értem én, hogy integrálva van az autó ilyen-olyan rendszereivel a gyári cucc, csak minek :-) Kb a hátramenet jel kell a tolatókamerának, a többi feleslegesen van egy rendszeren.
Nem beszélve arról, hogy az Android Auto is elfut egy filléres Raspberry-n, és még open project is van rá (Cramkshaft OpenAuto). :-)
zgi5212018-11-22 09:38:12 // 7071
azt hiszem Te kérdezted a hangvezérlést, próbáltam utánanézni a user manual -okban (lásd lentebb)
én időnként használom telefonhívásra, megy a telo, a navi vagy rádió is..
nekem angolra van állítva a sw, elég pontosan kell mondani a hívott nevét pl a ''call" voice cmd után.




VOICE COMMANDS -
PRACTICAL USE
Voice commands can be used for most
functions of the main applications of
the Information and Entertainment
System ("RADIO", "MEDIA",
"NAVIGATION", "TELEPHONE").
Voice commands may be simple
instructions, such as “Help”, “Show
contacts”, or instructions with a variable
part according to the phonebook,
connected peripheral devices, available
radio stations or navigation addresses.
For example, the commands with
variables are: “tune to 95.6”, “Navigate
to 221B, Baker Street, London”.
The “complex” instructions can also be
performed using a simple command
that starts the two-step dialogue in
which the system asks to specify the
variable. (“step by step” method).
For example, using the "call number"
command, the system asks to specify
the number to call; using the “play
album" command (or “genre” /
“author” / “artist” / “playlist” / “song”),
the system asks to pronounce the
desired title of the album (or the
genre/author etc.).
A help will appear on the screen
suggesting the most common
commands for the current application
and the main command for the other
applications if a voice session is opened
and either no command is uttered or
the command is not understood.
To access detailed help, say “Help” and
follow the instructions.
The system can understand a number
of synonyms for each command. For
instance, you can say “play track”
or “play song”; or you can say “show
contacts” or “view contacts” or
“contact list”.
The following charts show the main
word for each command.
53
Information And Entertainment System
RADIO AM/FM/XM VOICE COMMANDS
Control
Parameter
Example/variable
TUNE
TO STATION
Radio 24
TO FREQUENCY
97.6 FM
ADD
TO FAVORITES
SHOW
FAVORITE STATIONS
AVAILABLE STATIONS
FM
AM
SiriusXM***
*** According to the country and the versions.
54
Information And Entertainment System
MEDIA VOICE COMMANDS
Control
Parameter
SHOW/PLAY
ALBUMS
ARTIST
COMPOSER
GENRE
PLAYLIST
PLAY
SONG
PLAY ALL
VIEW ALL
ALBUMS
ARTISTS
COMPOSERS
GENRES
PLAYLISTS
SONGS
ENABLE/DISABLE
SHUFFLE
GO TO...
AUX
USB 1
USB 2
BLUETOOTH
55
Information And Entertainment System
NAVIGATION VOICE COMMANDS
Control
Parameter
Example/variable
NAVIGATION
-
NAVIGATION CONTROLS
-
FAVORITE
MOTHER
(previously set address)
NAVIGATE
HOME
(previously set address)
SET
2D MAP
DETAILED 3D MAP
TOP VIEW
START / STOP
NAVIGATION
REPEAT INSTRUCTIONS
SHOW MAP
FIND NEAREST...
Hospital
The command "Enter country" is also available and it starts a step-by-step interaction to add the navigation address by
specifying city, street, street number. If the country has already been entered, you can use "enter city" and if this has already
been entered, use directly the command "Enter street".
Note:
The “Enter country” command depends on the voice system language. Using Italian, it is possible to enter only (Italy),
Switzerland, San Marino and Vatican City.
56
Information And Entertainment System
PHONE VOICE COMMANDS
Control
Parameter
Example/variable
PHONE
-
PHONE COMMANDS
-
DIAL
-
800042653***
CALL
-
John Smith
SHOW
CONTACTS
REDIAL
SHOW
MISSED CALLS
ALL CALLS
SEARCH
-
John Smith
*** Phone numbers must be pronounced one digit at a time: for example 02 444 12 045 will be pronounced as: "zero two four
four four one two zero four five".
57
Information And Entertainment System
zgi5212018-11-22 09:04:36 // 7070
arra rájöttél már, hogy (hol) lehet némítani egy gombnyomásra? :)
TtK2018-11-22 08:26:20 // 7069
Ja és még valami: kies hazánkban nincs Android Auto a Play boltban, meg kell hozzá hekkelni a telefont..
TtK2018-11-22 08:24:43 // 7068
Telefontükrözés: nekem tetszik, bár nem tökéletes. Egy időben pl. ha elindítottam a wazét, elsötétült a kijelző és csak úgy lehetett életet lehelni bele, ha lehúztam a telefont. Egy waze frissítés után ez elmúlt, most tökéletesen működik. A tekerőgombos kezelés nekem bevált, egy idő után megszokja az ember és automatikusan arra nyomja/tekeri, amerre kell. Ha meg nagyon böngészni kell a cím beállításához, akkor le kell húzni a telefont, kibogarászni rajta aztán visszadugni és az előzményekből már egyszerű a tekerővel előszedni. Ehhez persze meg kell állni, de azt amúgy is kell, ha nagyon túrni kell a navit.
A telókihangosító is jól működik, a többi fícsört nem próbáltam. Zenét pl. egyáltalán nem hallgatok a telefonomon. USB-ről egyébként megy szépen a zenelejátszó, a tekerővel könnyen kezelhető (feltéve, hogy az mp3 tag-ek rendesen meg vannak csinálva).
Az egész entertainment szekció fényévekkel jobb, mint a 159-ben a Blue&Me (ami egy vicc).
RomeoOne2018-11-21 21:46:34 // 7067
Az hogy van amúgy, ha nem váltasz, magától mikor vált el?
'''''2018-11-21 20:32:01 // 7066
Hát nem igazán sikerült nekik. :-)
tdemeter2018-11-21 20:23:58 // 7065
Persze, az ilyen robotizált kéziváltó. Nekem robot nélkül volt:)
'''''2018-11-21 19:58:44 // 7064
Céges nekünk is c4...
Automata,váltófülekkel.Ilyen egy buta váltót nehéz lehetett gyártani.
Giulián olyan gyors a váltás,hogy néha csak játékból gangolok felfelé.Mintha gyorsasági motorral mennék csak itt több a fokozat.
tdemeter2018-11-21 19:36:30 // 7063
Érdekes amit írtál. 30000-nél még sohasem kellett fékeket cserélnem egyik autómon sem
tdemeter2018-11-21 19:35:31 // 7062
Korábban volt egy offos c4grand picassom, abban a navi gombos volt és nagyon szerettük. Egyszerű volt és mikor jött az xtrail , abban nehezen szoktuk meg az érintőképernyőt.
Nem hinném, hogy ne szoknám meg gombokat, csak azt mondtam, hogy ezek az appok egyébként érintésre vannak kitalálva
Jani72122018-11-21 19:17:28 // 7061

ezen a képen is látszik, hogy a külső részen mennyire vacak, de belülről még rosszabb :(
Jani72122018-11-21 19:10:23 // 7060
idáig 30 ezret raktam bele, megszoktam, igen! Reflexböl kapcsolom ki a start-stop-ot, a kezelőgombokat ránézés nélkül megtalálom. Semmi bajom vele, tényleg :) Most jár le a 2 év garancia, ezért nemsokára kap egy optimalizálást kb 210 Le-re. Ami furcsa, hogy a hátsó fék nagyon csúnyán kopik, a tél folyamán lesz egy kis fék tuning is. Megrendeltem a sport tárcsákat rá, remélem tartósabb lesz mint a gyári
'''''2018-11-21 18:42:11 // 7059
Mikor megvettem a kocsit,egyből egy talira mentem.Indulás előtt Droberto beült mellém a kocsiba és versenyeztünk,hogy én tudom-e gyorsabban beütni az otthoni címet a navimba vagy ő a tekerő paddal az autóba.Épphogy nyertem.
Szóval ez is megszokás kérdése.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-21 18:32:59 // 7058
nekem semmi bajom a gyári navival gyorsan be lehet tekerni a címet ...a főmenü is elég gyors
Piritu - 1.000.0002018-11-21 18:25:42 // 7057
Pont ezt akartam én is írni. Ami új, az ellenérzést vált ki. A katalizátor pont ilyen volt. Aki tudta, tehette herélte anno.
Shadin2018-11-21 18:20:57 // 7056
Ha már nincs érintőkép, lehet neki hangparancsot adni?
Nálam a navi szóban tökéletesen kezelhető, a többi meg akár tekergethetős is lehet.
Shadin2018-11-21 18:11:14 // 7055
A katalizátor is a sátán volt sokáig és köszöni szépen meg lett szokva, a GPF engem nem tántorítana el, ha lenne pénzem egyébként a kocsira.
tdemeter2018-11-21 17:58:44 // 7054
Neked bevált? Meg szoktad már?
Mik a tapasztalatok?
R33Z2018-11-21 17:52:15 // 7053
2 év alap, teljeskörű garancia km korlátozás nélkül.
+3 év motor, hajtáslánc. Ezzel 5 év vagy 100.000km-ig vagy védett (ebbe beletartozik motor/elektronika/váltó/diff) azért ez nem olyan rossz, a lényeg garis.
Jani72122018-11-21 17:29:27 // 7052
gondolkodom ezen a tekergetőgombos dolgon, de nem értem miért kéne azt folyymatosan tekerni Akkor lenne zavaró, ha taxis lennék és sokszor kéne a navit használni, amúgy nem kell tekergetni, szerintem
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-21 16:53:45 // 7051
nekem az nincs :) nem is kell...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.